פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
למות בעד ארצנו
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום ראשון, 21/09/2003 שעה 2:17)


למות בעד ארצנו


גדעון ספירו



בגרמניה הנאצית החליטו בשעתו להיפטר מאותן קבוצות אוכלוסיה, שהיוו מעמס כלכלי וחברתי והפריעו, לפי גירסת השלטון המרושע, ליצירתה של אומה בריאה ופרודוקטיבית.
לכן התקבלו תחילה חוקים בדבר עיקורים לחולי נפש וחולים במחלות גנטיות ולאחר מכן התקבל החוק ל''המתת חסד''.
בישראל, מדינת קורבנות הנאציזם, למדו את הלקח, וכאן החליט הממשל להיפטר מהחלקים הלא פרודוקטיבים של החברה, חולים במחלות קשות, בחלקם הגדול קשישים, לא באמצעות משטר דיקטטורי, ולא באמצעים אלימים אקטיביים, אלא דווקא בהליך נאה של דיון ציבורי והחלטות פרלמנטריות.

בעבר היה נהוג להוסיף לתקציב הבריאות 200 עד 300 מיליון שקלים כדי לצרף תרופות חדשות לסל הבריאות. השנה ביקשו קופות החולים לכלול 400 תרופות חדשות בסל הבריאות. האוצר התנגד. אין כסף לבריאות, צריך אותו להתנחלויות. את 400 התרופות צימצמו ל-‏30 שהוגדרו כמצילות חיים. מתוך השלושים החליטו לבסוף לכלול בסל החדש רק חמש. כלומר כל מי שזקוק להצלת חייו לתרופה השישית ואילך, יואיל בטובו לעזוב אותנו לבורות בתי הקברות.
כך מחליטים על מוות המוני של אזרחים המעיקים על החברה והתקציב.
הבו כבוד ויקר לממשלת שרון נתניהו שדנה את אזרחיה הקשישים והחולים למוות לא באמצעים
ברוטליים אלא בעדינות ועל פי כל כללי הדמוקרטיה.

שרון ונתניהו לא גוזרים מוות על כל החולים הקשים הזקוקים לתרופות חדשות מצילות חיים. כלל וכלל לא. חולים קשישים שהם בעלי יכולת כלכלית שלא תלויים בביטוח בריאות ממלכתי ואשר יכולים לממן את התרופות מכיסם, הם בהחלט רשאים להאריך את חייהם. נתניהו הוא בסופו של דבר אדם ליברלי. גזרות תשס''ג ותשס''ד הבאה עלינו לרעה, מיועדות בסופו של דבר רק לעניים. הם אשמים בעוניים והם ישלמו את המחיר. המדינה לא צריכה לממן את הטיפול הרפואי באזרחים שממילא כבר לא תצמח למדינה כל תועלת מהם.
באוזני כבר עולות קריאות ''המזדעזעים'', האם אני משווה את ישראל לגרמניה הנאצית? מה פתאום. לא דובים ולא זבובים. הרי אמרתי בפרוש כי כאן הדברים מתבצעים בדרכים דמוקרטיות כשרות וללא אלימות. נכון שלעתים יש פה ושם נקודות דימיון. למשל, בגרמניה העדיפו להשקיע בפשעי מלחמה מאשר בבריאות האזרחים, וכך גם בישראל, המעדיפה להשקיע תקציבי עתק בפשעי המלחמה בשטחים הכבושים, בהתנחלויות ובמתנחלים, על חשבון בריאותם של האזרחים.
דמיון נקודתי בלבד.


הגרוש הגזעני נימשך


משטרת הגרוש הישראלית ממשיכה בגרוש המביש של מהגרי העבודה.
המופקדים על הגרוש לא מתביישים בעבודתם. הם מזמינים עיתונאים שיהיו נוכחים בפשיטות שהשוטרים מבצעים באלימות ובברוטליות במגורי העובדים בשעות הקטנות של הלילה שעה שהם ישנים ונחים מעמל היום.
ציד האדם הזה נעשה גם באור יום, באוטובוסים, ברחובות, בריכוזי המגורים, ובפשיטות בבתים פרטיים על פי הלשנות. ישראל הפכה למדינת משת''פים עם הרוע והרשע.

ציד אדם זה הוא גזעני במהותו משום שהמסה הגדולה של הנעצרים מזוהים על פי צבע עורם ותווי פניהם: תאילנדים, פיליפינים, סינים, אפריקאים. מזכיר לי את ציד היהודים החרדים באימפריית הרייך השלישי שקל היה ללכוד אותם משום שניתן היה לזהותם על פי הופעתם החיצונית. שם כמו פה ניסו רבים להתחבא, למצוא מסתור, קפצו מבתיהם בנסיון לברוח מהקלגסים, חלקם ניפצעו ונהרגו, ילדים נישארו פתאום ללא הוריהם.
האם אני משווה? לא. שהרי מהגרי העבודה בישראל לא נישלחים למחנות מוות, (הגם שחלקם מוחזרים למדינות עריצות בהן נתונים חייהם בסכנה). אני רק מורה על דימיון נקודתי בנושא רדיפת אנשים על רקע היותם שונים.

יאמרו לי, היהודים בגרמניה או בפולין לא היו מהגרי עבודה בלתי חוקיים. זהו נימוק של מי ששכחו את ההיסטוריה היהודית. אבותינו ואבות אבותינו היו מהגרים בלתי חוקיים בארצות רבות, והם הצליחו בסופו של דבר לתקוע יתד בארצותיהם משום ששליט כלשהו הסכים לשנות את הסטטוס שלהם.
מהגרי עבודה שחיים בישראל שנים, שילדיהם נולדו כאן, שעברית היא השפה היחידה השגורה בפיהם כדי שליטה מלאה, היו צריכים זה מכבר לקבל אזרחות אילו נהגו בהם בנאורות, כפי שנהגו בארצות רבות במהגרים יהודים.
בישראל שכחו כיצד רדפו יהודים רק לפני זמן לא רב, ומנהיגיה ושוטריה נוהגים במהגרי העבודה בגבהות לב, באדנות, בגזענות.

לנוכח רדיפה זו, הגיע הזמן להקים ארגון של אזרחים שחבריו יסכימו לתת מקלט לעובדים זרים נרדפים, כפי שחסידי אומות העולם הסתירו יהודים בבתיהם. אזרח בודד יחשוש לעשות זאת משום שהשלטון ירמוס אותו, אולם ארגון שיאגד מאות ואלפי אזרחים שיהיו מוכנים לתת מקלט, שחבריו יסייעו איש לרעהו, יהיה מימוש עקרון נעלה של אי ציות אזרחי למטרה ראוייה.


האגואיזם הדוחה של משפחת רון ארד


משפחתו של הנווט רון ארד עורכת עתה מסע לחצים למניעת השלמתו של הסכם חילופי שבויים עם החיזבאללה, שעל פי המתפרסם בעיתונות הולך ומתרקם.
התנהגותה של משפחת רון ארד היא ביטוי לאגואיזם דוחה ומגעיל.
על פי האתוס של משפחת ארד, ראוי שהחטופים הלבנונים ימשיכו להיות עצורים בישראל לזמן בלתי מוגבל, וחיילי צה''ל והאזרח טננבאום ימשיכו לשהות בשבי החיזבאללה עוד שנים ארוכות, כל עוד לא יינתן אות על גורלו של הנווט.

הנווט רון ארד היה איש צבא קבע. הוא התפרנס ממקצוע שכלל וכולל גם היום הפצצות והרג אזרחים, והוא עשה זאת על פי רצונו החופשי. הוא בוודאי לקח בחשבון שהוא יהרג, יפצע או יפול בשבי. הוא ראה בזה סיכון מקצועי שכדאי לקחת אותו כשבצד השני של המישוואה עומדים כל הצ'ופרים שהצבא מלעיט בהם את הטייסים.
אין ספק שהממשלה חייבת לעשות מאמצים להחזיר שבויים או חללים שנפלו מאחורי הקווים.
אולם זאת יש לעשות בדרכים חוקיות ולא באמצעות שיטות של ארגון טרור או מדינת מאפיה.

חטיפת בני אדם ממדינה אחרת כדי שישמשו קלפי מיקוח, כפי שנהגה ישראל בחטיפת דיראני ועובייד ועוד אזרחים לבנונים אחרים, היא גם מעשה פלילי והפרת חוק בינלאומי, וגם הוכח במקרה של רון ארד כבלתי יעילה. דיראני ועובייד יושבים בכלא הישראלי למעלה מעשר שנים, והדבר לא סייע לקבל קמצוץ אינפורמציה על רון ארד.
החטיפות הישראליות הניבו את החטיפות של החיזבאללה, ורק משום שלוחמי החיזבאללה הצליחו לגמול בחטיפת ישראלים, נאלצת ממשלת ישראל לנהל מו''מ על חילפי שבויים.

למשפחת רון ארד יש סיבות טובות לבוא בטענות אל ממשלת ישראל על שלא פעלה לשיחרור רון ארד כאשר היה הדבר אפשרי, אלא שישראל לא הסכימה לשלם את המחיר שנידרשה תמורת החזרת הנווט השבוי.
עתה, אין ברירה, אלא להגיע לאותה עיסקת חליפין, כפי שהיא קרויה בתקשורת, בלי רון ארד. ממשלת ישראל צריכה להמשיך ולפעול למען איתורו והחזרתו של רון ארד בדרכים דיפלומטיות ולא בשיטות של ארגון טרור החוטף בני אדם כקלפי מיקוח.


ויוה ויקי


ויקי קנפו ממשיכה להיאבק נגד גזירות ממשלת ישראל שגזלה קיצבאות מאימהות חד הוריות ודירדרה אותן עמוק לתהומות העוני.
היא שובתת רעב מזה קרוב לשבועיים. מאז החלה במסעה, היא למדה דבר או שניים על הפוליטיקה הישראלית. היא רואה היום את הקשר בין גזל האימהות החד הוריות לבין שפע המיליארדים הנישפכים להתנחלויוית. זה לא שאין כסף, יש הרבה, אלא הוא הולך ונישפך להמשך מימונה של מכונת המלחמה הישראלית שההתנחלויות הן חלק כבד ממנה. ביום ג' 23 בספטמבר תתקיים הפגנת הזדהות עם ויקי וחברותיה. להלן הפרטים:


ויקי קנפו, האמהות החד-הוריות והארגונים החברתיים, קוראים להצטרף ל- 7 הקפות משרד האוצר
ייפלו חומות האטימות! תכלה שנה וקללותיה!

ביום ג' הקרוב 23.9 ב-‏17.00 בירושלים, מול האוצר והכנסת

ביום ה-‏17 לשביתת הרעב של ויקי קנפו וחבריה

נתקע יחד בשופרות ובמשרוקיות:

לא לחיסול מדינת הרווחה בטרור כלכלי!

עבודה! פתרון עד לעבודה! סיוע במעונות-יום ובדיור! תמרוץ עובדות!




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


גדעון, יש לי שאלה
דוד סיון (יום ראשון, 21/09/2003 שעה 10:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היכן המספרים שמתאימים לטענתך שממשלת ישראל מעדיפה ''....להשקיע תקציבי עתק בפשעי המלחמה בשטחים הכבושים, בהתנחלויות ובמתנחלים, על חשבון בריאותם של האזרחים''?

כמה זה תקציבי עתק?
כמה בדיוק מכך הולך לפשעי מלחמה אם בכלל?
ואיך ''תקציבי העתק'' הללו קשורים לאמירה שלך '',.....על חשבון בריאותם של אזרחים''?

טענות על מספרים צריכות להיות מגובות באותם מספרים. לא?
_new_ הוספת תגובה



גדעון, יש לי שאלה
מתנחלון (יום ראשון, 21/09/2003 שעה 18:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד, אם אתה רוצה תשובות כמה עולה כל דבר, אני מציע לך לפנות למחשבון של זבולוני, המחשב את העלויות של פשעי המלחמה עליהם גדעון מדבר. המחשבון נמצא בכתובת הזאת :

לדוגמא : עלות תגמולי מילואים שנתיים לשמירה על מאחז בלתי חוקי (323,904 ש''ח) שווה לעלותה של תרופה שנתית לטיפול באלצהיימר למשך שנה, (6,278 ש''ח) עבור 51.59 אנשים.

דוגמא נוספת : תיקצוב ההתנחלויות לשנת 2001 ללא חלקן הגדול בתקציב הבטחון, שווה לטפול ב - 355,367.95 חולים, באותה עלות.
_new_ הוספת תגובה



לדוד סיון
גדעון ספירו (יום רביעי, 24/09/2003 שעה 1:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל אימת שאני מדבר על תקציבי עתק של מיליארדים שהולכים להתנחלויות יש לך מינהג מגונה לחזור על המנטרה ''כמה''?
איני צריך להביא מספרים כדי לדעת שמפעל ההתנחלויות בולע מיליארדים, כפי שאינני צריך להביא את המספר המדוייק של המרחק מכדור הארץ למאדים בכדי לכתוב שמדובר במיליוני קילומטרים. די בהגיון ממוצע כדי להבין כי אם מיליארדים מהתקציב הולכים להתנחלויות אז אין מספיק לבריאות, לחינוך וכו'. הגיון בריא זה מצרך שלא קונים בסופר, ויתכן שזה מסביר את ההתעקשות שלך לקבל מספרים במקום שאין צורך בהם.
מאחר ואתה כה מאוהב במספרים, אז כתבי ''הארץ'' עמלו זמן רב כדי לאתר מספרים מדוייקים, ובגליון מיום 23.9.2003 מופיעה ידיעה על כמות המיליארדים שהלכו לבור הזימה והפשיעה הזה זקרוי התנחלויות. קרא ותהנה.
_new_ הוספת תגובה



גדעון, קצת דיוק לא יזיק
ondayt (יום שני, 22/09/2003 שעה 18:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אבות אבותינו אולי היו מהגרים, אבל לא היו אז חוקי הגירה. מלבד זאת, ברוב המקרים הם תרמו לכלכלת המדינה שאליה היגרו. בטח שלא גרמו נזק כלכלי כזה שנגרם מכמות העובדים הזרים בישראל כיום, ושים לב שאני מתייחס לכמות ולא לעצם העסקתם. זה כשלעצמו נושא בעייתי אלא שהוא מצדיק מאמר עצמאי.
2. העובדים הזרים בישראל אינם בסכנת חיים, נקודה. אין להם שום סיבה לקפוץ מגגות, אלא אם יש להם פוביית-טיסה פתולוגית. על איזה ארצות אתה מדבר כשאתה אומר ''מדינות עריצות בהן חייהם נתונים בסכנה''? תאילנד? הפיליפינים? אולי רומניה?
3. מדינת ישראל קמה מסיבה מסוימת ולא בחלל ריק. לא סתם קבוצת אנשים בעלי אינטרס משותף התאגדה פה בתחילת מהאה הקודמת. ישראל לא קמה על פי המודל האמריקאי ולא תשרוד אם תנסה לפעול על פי אותו מודל. אני מודע היטב לנימה הגזענית שיש בביטוי ''בית לעם היהודי'', אבל תתעורר ותריח את הקפה. לשם כך קמה מדינת ישראל, לא לשם אספקת מקומות עבודה לכל נדכאי וחלכאי העולם.
4. אין, אני חוזר, אין, בעולם כולו, אף מדינה בעלת חוקי הגירה מתירניים עד כדי כך שתתיר לכל מאן דבעי להתיישב בתחומה, לתפוס מקומות עבודה (גם אם רק בפוטנציה) של אזרחיה, להוליד בה ילדים וגם לקבל כפרס על כל זה, אזרחות של אותה מדינה. הראה לי מדינה אחת כזו, רק אחת, ואראה לך יישות מדינית שאופיה מטושטש וסופה כמדינת לאום קרוב.
5. באמריקה הנאורה, נענשים גם נותני המקלט למהגרים לא חוקיים. כשזה יקרה במדינת ישראל, אולי תבין שמתן מקלט למי שאין לו שמץ של זיקה לארץ ישראל הוא הבעיה.
6. עם כל היות הדבר קלישאי למהדרין, עדיין אני סבור שכל השוואה לשואה היא בגדר זילות המושג. אין ולא היתה זוועה כזו בהסטוריה, וכל המשווה ענין כלשהו למעשיהם של הנאצים חוטא לשישה מליון אנשים שמתו, כך מסתבר, לחינם.
7. אחרון חביב: חוק הוא חוק. רוצה לשנות אותו? פעל באמצעים חוקיים. הקם לובי, צור מודעות ציבורית, הקם תנועה למען, וכולי. אבל קריאה להתעלמות מהחוק שוללת את הלגיטימיות מטענותיך, צודקות ככל שתהיינה. מצער עוד יותר לראות שלשיטתך מדובר ממש בחוקי הגזע.
_new_ הוספת תגובה



לא רק בגרמניה הנאצית רצו ועשו
סוחר נדל''ן (יום שלישי, 23/09/2003 שעה 12:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מאמץ להיפרד מחלקי אוכלוסיה שונים. גם בארץ השמאלנים הקיצוניים והפחות קיצוניים עושים כל מאמץ להיפטר מהמתנחלים.
_new_ הוספת תגובה



למה אתה סותר את עצמך כל פעם מחדש
סוחר נדל''ן (יום שלישי, 23/09/2003 שעה 12:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם ''שרון ונתניהו לא גוזרים מוות על כל החולים הקשים הזקוקים לתרופות חדשות מצילות חיים'' אז למה בכלל הבאת את הנסיון הנאצי כעד? הרי הנאצים גזרו מוות על כ ל ה''חולים הקשים''. אין זה אלא שמפלטו של הדמגוג אצל אדוניו.
_new_ הוספת תגובה



לסוחר הנדל''ן
גדעון ספירו (יום רביעי, 24/09/2003 שעה 0:50)
בתשובה לסוחר נדל''ן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אצלי אין סתירה אבל אתה מתקשה בקריאה בעברית. לא כתבתי שיש זהות בין השניים. אלא הסתפקתי בציון העובדה שיש קווי דימיון.
אני מקווה שאתה מקפיד יותר בחוזי נדל''ן.
_new_ הוספת תגובה



אתה נוקט בפרופוגנדה תוקפנית
סוחר נדל''ן (יום חמישי, 25/09/2003 שעה 19:24)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאינה ממין העניין לנושא שהעלת.

אצלך כל דבר בישראל שאתה לא מסכים אליו דומה במשהו לנאציזם, ואתה בונה על זה יותר ממראית עין של דימיון. אצלך זה קבעון האומר דרשני. דמגוגיה בגרוש.

אני מבטיח לחדול לאכול את הכרוב והנקניקיה ולהפסיק לשתות בירה לבנה ותוססת שמא תיראני היכן שהוא ותצעק: ''תיזהרו, הוא נאצי''. אני לא לוקח סיכון עם קווי הדמיון שאתה מעלה.
_new_ הוספת תגובה



לא כל שותה בירה דומה לנאצים
גדעון ספירו (יום חמישי, 25/09/2003 שעה 22:43)
בתשובה לסוחר נדל''ן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לסוחר הנדל''ן
על פי הערותיך נראה שאינך מבין עניין. בכל זאת אנסה שוב להסביר, בעברית שווה לכל נפש, למענך.
אם תשתה בירה לבנה לא אזהיר מפניך כי אתה נאצי. אבל אם תשתה בירה, תוכל נקניקיה עם כרוב ותטיח בקבוצות אתניות דברי גזענות, או אז בהחלט אומר שאתה מזכיר טיפוס נאצי.
מקווה שהבנת.
_new_ הוספת תגובה



אגואיזם דוחה?
סוחר נדל''ן (יום חמישי, 25/09/2003 שעה 19:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם משפחת ארד לא תדאג לבנה, אז מי כן? עוד מעט רון ארד נמצא בשבי 16 שנים ואל אך המאמצים מאחורי הקלעים של ישראל, לא עלה דבר חדש בעניינו. כעת, שחרור, בעיקר דיראני, יכול להוות קלף מיקוח בעניין ארד. דיראני הוא האיש שקיבל את רון ארד מארגון אמל וחגג עליו יותר משנה ומכרו לסורים ומשם לאיראנים. האדם הזה צריך להיות מובא לדין ולקבל את עונשו כחוק.

אינני יודע למה מערכת הבטחון שקלה שלא כדאי להעמידו לדין, אבל אף פעם זה לא מאוחר. דינו צריך להיגזר למאסר עולם, ואז, רק אם האיראנים ישתפו פעולה וידווחו על קורותיו של ארד וישחררהו (או את גופתו) יש לבדוק את שחרורו של דיראני.
_new_ הוספת תגובה



ויוה ויקי?
סוחר נדל''ן (יום חמישי, 25/09/2003 שעה 19:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברכה כחתולה מן המערכה לצרכי קבורה פוליטית בנגב.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי