פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_1844

מי המדליף של נאומי עובדיה יוסף?
אלי אשד (יום שישי, 28/11/2003 שעה 7:58)


ידיעה בעיתון: הרב עובדיה יוסף שוב מלכלך באחת הדרשות השבועיות שלו בבית הכנסת והפעם על עדת האשכנזים כולה.

זה לאחר שבדרשות האלה כבר הושמעו פנינים שבהם קרא לתלות את יוסי שריד וחסל את הערבים וכו' וכו'. הידיעה כמובן קיבלה מקום חשוב בעיתון כיאה למעמדו של עובדיה יוסף.

אבל תמהני: כיצד הפרט הזה מנאומו של עובדיה יוסף (ומנאומיו הקודמים) בכלל נודע לעיתון החילוני? האם הם שולחים כתב כל שבוע שיעקוב בדקדקנות אחר דרשותיו של עובדיה יוסף בתקווה שיאמר משהו שאפשר יהיה לבשר עליו בכותרות ענק למחרת?

או שמע האמת היא פרוזאית בהרבה והמדליפים הם לא אחרים מאשר עוזריו של עובדיה יוסף עצמו שטורחים לדווח על פרטים עסיסיים ומרגיזים מנאומיו של יוסף לתקשורת בידיעה שזה ימשוך כותרות לרב?

ואולי האמת היא שהרב יוסף שם במכוון את ההערות האלה בנאומיו על מנת שיגיעו לידיעת התקשורת והפרטים האלה (אני משער שאיש לא טורח לשלוח לתקשורת את מלוא נוסח הדרשה) מגיעים לידיה בידי עוזריו לפני שהם אף מושמעים?

האם הרב יוסף מקפיד להשמיע את ההערות האלה בכל פעם שהוא שם לב ששמו לא הוזכר בתקשורת זמן רב מדי, וכך יש כאן למעשה שיתוף פעולה וניתן לאמר סימביוזה בין הרב יוסף ועוזריו ובין התקשורת בהפצת דברי הנאצה?
לעיתונאים ולרב עובדיה יוסף הפתרונים.







http://www.faz.co.il/thread?rep=37477
הרב עובדיה יוסף, הינו חולה פרסום
חזי (יום שישי, 28/11/2003 שעה 8:14)

הגיע הזמן להניח לזקן הזה לנפשו.
מבלי להתעמק בפסיקותיו, אני מטיל ספק רב בתבונתן.
הרב עובדיה יוסף, ניחן בזיכון טוב לשינון דברי תורה וכו'.
בזכות ''ידענות'' זו בתורה ובהלכות, הוא זכה לפרסום.

לעובדה זו היה יתרון ומשמעות לפני חמשים וששים שנה.
היום, כאשר מנוע חיפוש GOOGLE עובר על מיליארדים של דפי מידע בפחות משניה, אין ליכולת של זכרון אנושי, המשמעות שהיתה לה.

הרב ''חולה'' פרסום.
הוא אינו יכול לסבול שאמצעי התקשורת אינה מתייחסת אליו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=37482
לא מדליף ולא נעליים
סתם אחד (יום שישי, 28/11/2003 שעה 9:48)

הדרשות של הקשקשן משודרות ברדיו של ש''ס. כל אחד יכול לקלוט אותם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=37486
נו ומה ?
דוד רונן (יום שישי, 28/11/2003 שעה 10:07)
בתשובה לסתם אחד

יושב לו עיתונאי חילוני של ידיעות כל שבוע ומקשיב בסבלנות לקול ש''ס להרצאה השבועית של עובדיה יוסף ומחכה ל''פנינים'' אלה או אחרות ?
איך שהוא קשה לי להאמין לזה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=37490
נו ומה ?
סתם אחד (יום שישי, 28/11/2003 שעה 10:50)
בתשובה לדוד רונן

אם רמי נוי יושב ועוקב אחרי ערוץ 7, וממר''י יושבים ועוקבים אחרי אל-ג'זירה, למה שעיתונאי חילוני של ידיעות לא יקשיב לקול ש''ס?

http://www.faz.co.il/thread?rep=37571
אינני קורא את ערוץ 7
רמי נוידרפר (שבת, 29/11/2003 שעה 9:06)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=37576
סליחה
סתם אחד (שבת, 29/11/2003 שעה 9:25)
בתשובה לרמי נוידרפר


http://www.faz.co.il/thread?rep=37494
נו ומה ?
סתם אחד (יום שישי, 28/11/2003 שעה 12:14)
בתשובה לדוד רונן

לא צריך לשבת כל השבוע. הדרשות הן ביום ושעה קבועים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=37487
אם אתה כבר מעלה את זה אלי
רמי נוידרפר (יום שישי, 28/11/2003 שעה 10:27)

הרב כינה את האשכנזים בכינוי הגנאי ''ביך ביך''. שמא אתה יודע מה פירוש המילה הזו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=37578
גם אלברט שבות הזכיר ביטוי זה
סתם אחד (שבת, 29/11/2003 שעה 9:56)
בתשובה לרמי נוידרפר


http://www.faz.co.il/thread?rep=37579
גם אלברט שבות הזכיר ביטוי זה
רמי נוידרפר (שבת, 29/11/2003 שעה 10:05)
בתשובה לסתם אחד

הוא הזכיר ''ביק'' - זה אותו דבר כמו ביך ביך? תמהני:)

http://www.faz.co.il/thread?rep=37499
מה זה חשוב מי מדליף ומה מדליפים
בננה ספליט (יום שישי, 28/11/2003 שעה 12:40)

בעיקר כשמדובר בשמאי זקן. את הבדיחות הוא הבטיח לספק לנו והוא בינתיים עומד בזה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=37581
זה משתמש בניב עירקי וזה בניב סורי
סתם אחד (שבת, 29/11/2003 שעה 10:29)


http://www.faz.co.il/thread?rep=37604
הרב עובדיה יוסף צודק.
אליצור סגל (שבת, 29/11/2003 שעה 18:31)

לק''י
הרב עובדיה יוסף צודק. לא בתוכן הדברים אלא בהקשר שלהם.
והסבר דברי הרב -
מרן המחבר - ר' יוסף קארו, מחמיר מאוד בסירכות. הסירכות הן מעין גידולים מוגלתיים בריאה של הבהמה.
לדעת מרן אם יש סירכא הבהמה טרפה.
לעומת זאת לדעת הרמ''א יש קולות רבות בסירכות.
בחו''ל היו היהודים אחוז קטון מהאוכלוסיה הכללית לכן בטרפות לא היה הפסד גדול כיון שמכרו את הבהמה לגוי.
כאשר באו האשכנזים לארץ לא יכלו ליסד שחיטה נפרדת בגלל בעית מיהו יהודי. הערבים לא הכירו בהם כיהודים ולא הסכימו לקנות את הטרפות שלהם כך ששחיטה אשכנזית היתה בלתי כלכלית.
החכם באשי הספרדי סרב לתת להם אישור יהדות כדי לא לפלג את הקהילה. בסופו של דבר תמורת שוחד ושלמונים רבים הכיר הקאדי המוסלמי ביהדותם של האשכנזים והערבים החלו לקנות מהם טרפות ומלחמת העצמאות של האשכנזים הסתימה בהצלחה.
התאור הוא כמובן בקווים כללים בלבד. היות ואצל האשכנזים אוחוז הטרפות היה גבוה יותר מאשר אצל הספרדים בגלל חומרות אחרות לכן העדיפו הערבים שהיו אז מגדלי העדרים לשחוט אצל האשכנזים כדי לקנות טרפות בזול וכך נדלדלה השחיטה ספרדית. זהו בקיצור נמרץ מה שאמר הרב עובדיה יוסף למי שמכיר את הנושא.
ולמה לדעתי הוא טועה במהות הדברים? כי אני תימני והתימנים הקלו הרבה במנהגים שונים הנוגעים לשחיטה. כי בתימן אסרו הערבים על עצמם באיסור דרבנן לאכול משחיטת של היהודים אף על פי שמפורש בקוראנם ששחיטתינו מותרת להם.
לכן בגלל ההפסד המוחלט נהגו שם אך ורק על פי הדין בגמור ללא שום חומרא.
לפיכך אנו מקילים הרבה בכל ההלכות הללו.
אבל, בהקשר - והוא ההתנשאות האשכנזית הצדק איתו - למשל במוזיאון הישוב הישן בעיר העתיקה בירושלים מסופר שהשחיטה האשכנזית החלה משחיטת ברוזים ואוזים כי הספרדים לא שחטו עופות אלו. אבל איך הדבר מתואר? שמזה החלה השחיטה המהודרת בירושלים. ללמדך שכל שחיטה שאינה אשכנזית אינה מהודרת.
גם בביתי כנסת הדבר כך - בית כנסת אשכנזי הוא תמיד בית הכנסת המרכזי לא משנה שבית הכנסת הספרדי שלידו גדול ממנו פי כמה.
שבוע טוב
אליצור


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.