פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_1903

אור החנוכיה - מסר נמשך
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 21:53)


אור החנוכיה - מסר נמשך

נסים ישעיהו




חלפו להם שמונת ימי החנוכה וחזרנו לשיגרה. עמדנו כבר בעבר על כך שהחגים חוזרים מדי שנה ובכל שנה אנו אמורים לחגוג אותם במודעות גבוהה יותר מזו שבה חגגנו בפעם הקודמת; יתר על כן, עלינו להמשיך את המסר של החג, כל חג, אל ימי החול הבאים בעקבותיו. שהרי חגי ישראל ומועדיו נושאים כולם מסר פנימי האמור ללוות אותנו לאורך כל השנה עד מועד אותו חג בשנה הבאה. מהו המסר הפנימי שלקחנו מחג החנוכה, ואיך זה מתקשר לפרשת השבוע שלנו?

הפרשה מתחילה בעימות בין יהודה לבין יוסף על גורלו של בנימין שנחשד בגניבת גביע הפלאים המלכותי. יוסף דרש כי בנימין הגנב ישאר אצלו כעבד, עונש על מעשהו הנלוז. האחים יודעים שבנימין לא גנב את הגביע כשם שהם לא גנבו את צרורות הכסף שהיו בשקיהם ונמצאו בחיפוש אחר הגביע. ברור להם שמדובר בעלילה שאינם מבינים את סיבתה אבל אין להם ברירה אלא לקבל את הדין. יהודה מציע שכולם ישארו במצרים כעבדים ליוסף – צפנת פענח מבחינתם, שהרי אינם יודעים במי מדובר.
(בראשית מד): טז וַיּאמֶר יְהוּדָה מַה-נּאמַר לַאדנִי מַה-נְּדַבֵּר וּמַה-נִּצְטַדָּק הָאֱלֹקִים מָצָא אֶת-עֲוֹן עֲבָדֶיךָ הִנֶּנּוּ עֲבָדִים לַאדנִי גַּם- אֲנַחְנוּ גַּם אֲשֶׁר-נִמְצָא הַגָּבִיעַ בְּיָדוֹ: וכמו מצהיר בכך שברור להם כי זו עלילה שיכולה ליפול עליהם רק מכיון שהם נמצאים בעמדת חולשה יחסית. אז אם כבר עלילה – למה רק על בנימין? שכולם ישארו שם כעבדים. הוא גם מדגיש שהוא בטוח כי בצדק ה' זימן להם תסבוכת זו אף שאינו יודע על מה בדיוק.
אבל יוסף מתעקש להשאיר אצלו את בנימין לבדו:
יז וַיּאמֶר חָלִילָה לִּי מֵעֲשׂוֹת זאת הָאִישׁ אֲשֶׁר נִמְצָא הַגָּבִיעַ בְּיָדוֹ הוּא יִהְיֶה-לִּי עָבֶד וְאַתֶּם עֲלוּ לְשָׁלוֹם אֶל-אֲבִיכֶם:
ובשלב הזה מתחילה פרשת השבוע שלנו.

אחדות שמעבר לשוֹנוּת

יח וַיִּגַּשׁ אֵלָיו יְהוּדָה וַיּאמֶר בִּי אֲדנִי יְדַבֶּר- נָא עַבְדְּךָ דָבָר בְּאָזְנֵי אֲדנִי וְאַל-יִחַר אַפְּךָ בְּעַבְדֶּךָ כִּי כָמוֹךָ כְּפַרְעה:
את הפרטים כדאי לקרוא במקור; אנחנו נתרכז בחיפוש המסר כנ''ל. אבל פטור בלא כלום אי אפשר, אז נסקור בקצרה את התהליכים בטרם נבוא אל עיקר הרעיון.

לאחר שיהודה פורש בפני צפנת פענח את ההיסטוריה של הקשר ביניהם ומבהיר לו כי בשום תנאי לא ניתן להשאיר את בנימין במצרים, יוסף מתוודע אל אחיו. מבחינתו, הם עמדו בהצלחה מלאה במבחן שהציב בפניהם כאשר לא ויתרו על בנימין כשם שויתרו עליו, על יוסף. עתה הוא בטוח שניתן לאחד שוב את בית ישראל והוא עושה זאת.
(בראשית מה): ג וַיּאמֶר יוֹסֵף אֶל-אֶחָיו אֲנִי יוֹסֵף הַעוֹד אָבִי חָי וְלֹא-יָכְלוּ אֶחָיו לַעֲנוֹת אתוֹ כִּי נִבְהֲלוּ מִפָּנָיו: ד וַיּאמֶר יוֹסֵף אֶל-אֶחָיו גְּשׁוּ-נָא אֵלַי וַיִּגָּשׁוּ וַיּאמֶר אֲנִי יוֹסֵף אֲחִיכֶם אֲשֶׁר-מְכַרְתֶּם אתִי מִצְרָיְמָה: ה וְעַתָּה אַל-תֵּעָצְבוּ וְאַל-יִחַר בְּעֵינֵיכֶם כִּי-מְכַרְתֶּם אתִי הֵנָּה כִּי לְמִחְיָה שְׁלָחַנִי אֱלֹקִים לִפְנֵיכֶם:
לא רק שהוא לא מביע כעס על מה שעשו לו, הוא עוד מנחם אותם ותולה הכל בהשגחה הפרטית אשר סובבה את הדברים לטובה ולברכה.
ז וַיִּשְׁלָחֵנִי אֱלֹקִים לִפְנֵיכֶם לָשׂוּם לָכֶם שְׁאֵרִית בָּאָרֶץ וּלְהַחֲיוֹת לָכֶם לִפְלֵיטָה גְּדלָה: ח וְעַתָּה לֹא-אַתֶּם שְׁלַחְתֶּם אתִי הֵנָּה כִּי הָאֱלֹקִים וַיְשִׂימֵנִי לְאָב לְפַרְעה וּלְאָדוֹן לְכָל-בֵּיתוֹ וּמשֵׁל בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרָיִם:
יוסף שולח את האחים להביא את אביו למצרים עם כל המשפחה והם אכן מגיעים. הוא מקדיש לאביו תשומת לב כדרוש ודואג לכל צרכיו ביחד עם כל המשפחה, אבל כאמור, כדאי מאד לקרוא הכל במקור. בינתיים יוסף הוא משֵׁל בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרָיִם ויש לו משימות נוספות לבצע ועניינים נוספים לדאוג להם.

הכל תמורת לחם

יג וְלֶחֶם אֵין בְּכָל-הָאָרֶץ כִּי-כָבֵד הָרָעָב מְאד וַתֵּלַהּ אֶרֶץ מִצְרַיִם וְאֶרֶץ כְּנַעַן מִפְּנֵי הָרָעָב: יד וַיְלַקֵּט יוֹסֵף אֶת-כָּל-הַכֶּסֶף הַנִּמְצָא בְאֶרֶץ-מִצְרַיִם וּבְאֶרֶץ כְּנַעַן בַּשֶּׁבֶר אֲשֶׁר-הֵם שׁבְרִים וַיָּבֵא יוֹסֵף אֶת-הַכֶּסֶף בֵּיתָה פַרְעה:
מבין שבע שני הרעב, לא לגמרי ברור באיזו שנה מדובר. מה שברור הוא כי יוסף אסף את כל הכסף בתמורה ללחם שמכר; כזכור, התורה לא מספרת סיפורים סתם כדי שנהנה מהם אלא כדי שנלמד מהם. והשאלה היא למה זה מעניין אותנו, ומה אנחנו אמורים ללמוד מן הסיפור הזה? אבל זה עוד לא הכל.
טו וַיִּתּם הַכֶּסֶף מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם וּמֵאֶרֶץ כְּנַעַן וַיָּבאוּ כָל-מִצְרַיִם אֶל-יוֹסֵף לֵאמר הָבָה-לָּנוּ לֶחֶם וְלָמָּה נָמוּת נֶגְדֶּךָ כִּי אָפֵס כָּסֶף: טז וַיּאמֶר יוֹסֵף הָבוּ מִקְנֵיכֶם וְאֶתְּנָה לָכֶם בְּמִקְנֵיכֶם אִם-אָפֵס כָּסֶף: יז וַיָּבִיאוּ אֶת-מִקְנֵיהֶם אֶל-יוֹסֵף וַיִּתֵּן לָהֶם יוֹסֵף לֶחֶם בַּסּוּסִים וּבְמִקְנֵה הַצּאן וּבְמִקְנֵה הַבָּקָר וּבַחֲמרִים וַיְנַהֲלֵם בַּלֶּחֶם בְּכָל-מִקְנֵהֶם בַּשָּׁנָה הַהִוא:
לאנשים כבר אין כסף לקנות לחם והם רוכשים לחם בתמורה לבהמות וחיות הבית. אבל זה עוד לא נגמר. הרעב נמשך.
יח וַתִּתּם הַשָּׁנָה הַהִוא וַיָּבאוּ אֵלָיו בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית וַיּאמְרוּ לוֹ לֹא-נְכַחֵד מֵאֲדנִי כִּי אִם-תַּם הַכֶּסֶף וּמִקְנֵה הַבְּהֵמָה אֶל-אֲדנִי לֹא נִשְׁאַר לִפְנֵי אֲדנִי בִּלְתִּי אִם-גְּוִיָּתֵנוּ וְאַדְמָתֵנוּ: יט לָמָּה נָמוּת לְעֵינֶיךָ גַּם-אֲנַחְנוּ גַּם-אַדְמָתֵנוּ קְנֵה-אתָנוּ וְאֶת-אַדְמָתֵנוּ בַּלָּחֶם וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ וְאַדְמָתֵנוּ עֲבָדִים לְפַרְעה וְתֶן-זֶרַע וְנִחְיֶה וְלֹא נָמוּת וְהָאֲדָמָה לֹא תֵשָׁם: כ וַיִּקֶן יוֹסֵף אֶת-כָּל- אַדְמַת מִצְרַיִם לְפַרְעה כִּי-מָכְרוּ מִצְרַיִם אִישׁ שָׂדֵהוּ כִּי-חָזַק עֲלֵהֶם הָרָעָב וַתְּהִי הָאָרֶץ לְפַרְעה:
אז מה היה לנו כאן? קודם ניקה אותם מהכסף, אחר כך אסף את כל הבהמות וחיות הבית, בסוף לקח להם גם את השדות. יותר מאוחר נראה שגם את הבתים הוא לא השאיר להם, והשאלה היא מדוע הוא נוקט מהלכים כל כך קיצוניים? הרי יוסף הוא דמות מופת והסיפורים אודותיו נועדו להורות לנו את הדרך בה נלך.

פגיעה בזכות הקניין

אפשר לכתוב אלפי מלות הסבר למהלכים של יוסף ועדיין לא נמצה את העניין. אבל אותנו מעניין, כאמור, המסר עבורנו.

זכות הקניין הנה אחת מזכויות היסוד של האדם ואפילו החוק של מדינת ישראל הכיר בה. מדרך הטבע, קניינו של אדם מתחלק לכמה מרכיבים; כסף מזומן, מטלטלין (או נכסי דניידי), בתים וקרקעות (או נכסי דלא ניידי). את כולם אסף יוסף אל אוצרות פרעה ובכך העביר מסר חריף מאד. אך כמו לא די בכך, הוא נוקט מהלך נוסף:
כא וְאֶת-הָעָם הֶעֱבִיר אתוֹ לֶעָרִים מִקְצֵה גְבוּל-מִצְרַיִם וְעַד-קָצֵהוּ:
או במלים פשוטות, טרנספר המוני. חילופי אוכלוסין כלליים. איש לא נשאר לגור במקומו. כולם עברו דירה ודוקא לעיר אחרת. במבט שטחי ניתן לומר כי במעשה זה מנע יוסף אפשרות שמישהו יקנטר את בני משפחתו על היותם גרים בארץ נכריה, שכן הוא הפך את כל האנשים במצרים לגרים בכך שהעביר אותם למקומות חדשים. אין ספק שפירוש זה נכון, רק השאלה היא מה זה נוגע לנו?

לכאורה יש כאן פגיעה קשה בזכות הקנין והעם מקבל זאת פשוט מחוסר ברירה, אבל באמת יש כאן מסר מאד עמוק:
כג וַיּאמֶר יוֹסֵף אֶל-הָעָם הֵן קָנִיתִי אֶתְכֶם הַיּוֹם וְאֶת-אַדְמַתְכֶם לְפַרְעה הֵא-לָכֶם זֶרַע וּזְרַעְתֶּם אֶת-הָאֲדָמָה: כד וְהָיָה בַּתְּבוּאת וּנְתַתֶּם חֲמִישִׁית לְפַרְעה וְאַרְבַּע הַיָּדת יִהְיֶה לָכֶם לְזֶרַע הַשָּׂדֶה וּלְאָכְלְכֶם וְלַאֲשֶׁר בְּבָתֵּיכֶם וְלֶאֱכל לְטַפְּכֶם:
מטבעו, האדם חושב על מה ששייך לו, על מה שהוא צריך. אדם אינו נוטה לשאול למי הוא שייך ובשביל מה צריכים אותו. יוסף ''קונה'' הכל לפרעה והמסר ברור: הכל וכולם שייכים לפרעה.

אנחנו עדיין מכריזים על מה ששייך לנו ועל מה שאנחנו צריכים. כאשר נשאל את השאלות הנכונות ונגיע לתובנה כי אנחנו שייכים לבורא העולם ומנהיגו, והוא צריך אותנו לביצוע שליחותו על הארץ, יתחוללו לנו נסים כמו לאבותינו בימים ההם. האור יגבר על החושך, וסוף סוף נתחיל לחיות טוב כמו שיהודים צריכים לחיות.

ואז יהיה רק טוב ליהודים.

נסים ישעיהו, תנועת 'אור ישראל'.







http://www.faz.co.il/thread?rep=39269
חחחחחח חנוכה
נורה אדומה (יום רביעי, 31/12/2003 שעה 22:11)

חחחחחח חנוכה. אביב הגיע
פסח בפתח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39275
אפרופו מסר פנימי ''זכר לעולם בריתו וימל אברהם'',מז''ט לישוע ומשפחתו
רון בן-יעקב (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 0:04)

בהמשך ליום הולדתו שנחגג כאן http://www.faz.co.il/thread?rep=38836
מחר חוגגים זכר ליום ברית המילה של ישוע.

וכמובן שיש קשר לחג החנוכה ושמונת ימי הנס ''ויהי במלאת לנער שמונה ימים וימול ויקרא שמו ישוע'' (הבשורה עפ''י לוקס). מן הסתם אמר המוהל אי אז לפני 2004 שנים (בערך) ''לישועתך קויתי ה'. שברתי לישועתך ה' ומצוותיך עשיתי. ברוך אתה אדוני אלוהינו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וציונו על המילה'' (אלא שכנראה שתפילת המוהל נתקנה הרבה אח''כ).

כיום מקשרים החוגגים לשמחת המילה גם את האם הבתולה וקוראים ''In Circumcisione Domini et Octav Nativitatis''.

בקשר לפתיחת המאמר בה נכתב ''חלפו להם שמונת ימי החנוכה וחזרנו לשיגרה. עמדנו כבר בעבר על כך שהחגים חוזרים מדי שנה ובכל שנה...''. מעניין לקרוא שהאנציקלופדיה הקתולית כותבת ש''שנה'' בלעז קשורה אטימולוגית למלה ''שעה'' skeat, ושניהן מסמנות תנועה, התקדמות. בשפות שמיות, ועברית ''שנה'' היא חזרה, מעגליות.

סליחה מכל היהודים הכשרים לדורותים שישוע היה בשר מבשרם, בכ''ז.

(הצלחתי לקלוע לזמן המדויק.)

http://www.faz.co.il/thread?rep=39278
מסכן אותו היהודי שלא מפסיקים לדפדף
בננה ספליט (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 0:19)
בתשובה לרון בן-יעקב

בו כבר 2000 שנים ומשמש השראה לכל שונאי היהודים בעולם.
רק יהודים יכולים להביא קללה כזו על עצמם.

ואת זה אני אומר בשעה זו, אפילו שלא קלעתי במדוייק לשעונו של אותו יהודי, קלעתי לנזק שזיכרונו, בניגוד לרצונו, הביא על עצמו ועל עמו.

שרק אצל יהודים, ריב בתוך המשפחה הופך לריב חובק עולם וזמנים, ועל כן חשוב שנשים לב לכך ןנזהם לשם שינוי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39289
מסכן אותו היהודי שלא מפסיקים לדפדף
אברהם אבי מפקד ולוחם (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 16:05)
בתשובה לבננה ספליט

ישו זה המשפחה שלך.
עוד מעט גם עראפת יהיה בן דוד שלך.
תתביש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39329
המפקד!
בננה ספליט (יום שישי, 02/01/2004 שעה 7:31)
בתשובה לאברהם אבי מפקד ולוחם

היסטוריה אי אפשר לשנות אחורה, את העתיד אפשר לבנות קדימה.
ובבניין ירושלים ננוחם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39300
הבעל,האשה ו...השכן.
עובר אורח. (יום חמישי, 01/01/2004 שעה 19:51)
בתשובה לרון בן-יעקב

היום אי אפשר היה להמציא סיפור כזה. אדם מגלה יום אחד שאשתו בהריון והוא בכלל אימפוטנט. מה עושים? איך נחלצים מהביוב מבלי להסריח? אה,כמובן,רוח מסתורית שהיתה במקרה בסביבה החליטה 'לעשות קצת חיים' ונפלה על מרים המסכנה שלא ידעה מניין זה בא לה. מה יכול הבעל המסכן לעשות? אם לא יאמין לה הרי שהוא מכריז עליה כפרוצה ואז הבן הילוד יהיה ממזר ולנצרות לא יהיה משיח משלהם. לא נורא,אוכלים את הלוקש וממשיכים הלאה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39356
נסים, בקשה לי אליך
חזי (יום שישי, 02/01/2004 שעה 11:45)

אם אתה לא פוחד ממוקשים,
הייתי מבקש ממך, או ממישהו אחר הקרוב לנושא, להעלות כאן לדיון את יחס היהדות לנצרות.

אני חושב שיש לעשות ריביזיה ביחס זה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=39362
בשביל מה זה טוב?
נסים ישעיהו (יום שישי, 02/01/2004 שעה 13:18)
בתשובה לחזי

א. אינני פוחד ממוקשים. אם אתה יודע על קיומו של מוקש - היזהר. אם אינך יודע - מה ישנה אם תפחד או לא?

ג. לא ציינת 'רוויזיה' מאיזה סוג ולאיזה כיוון. אני לא הבחנתי בצורך כזה ואשמח אם תשכילני.

ב. הנושא נדון בעבר ונכתבו אודותיו מאמרים רבים כך שאין לי כל כך מה לחדש.

ראה למשל במאמר הזה: http://www.faz.co.il/story_486

http://www.faz.co.il/thread?rep=39364
נסים, תודה עבור הקישור. זה מענין.
חזי (יום שישי, 02/01/2004 שעה 14:15)
בתשובה לנסים ישעיהו

המאמר היה מלפני יותר משנה.

מתוך כל התגובות, משכה את תשומת ליבי התגובה של ספירו, בה היטיף לצעיר בן 17 להשתמט מגיוס לצה''ל.
מענין מדוע לא מאשימים אותו בהסתה...

לנושא שלנו, הריביזיה שאני מדבר עליה, הינה בראיית הנצרות כבן חורג ליהדות, ולא כאוייב.

לפי הגישה שלי, היהדות צריכה להיות גאה בכל נוצרי שקיים, כיון שהוא מייצג את קבלת עיקרי היהדות.
צריך רק להבין כי הנוצרים הללו, לא היו יכולים להתקבל ליהדות, כיון שהם לא שייכים לגזע היהודי.

המשקע של ההיסטוריה, מקשה על היהדות לקבל גישה זו.

אני מודע כי לממסד הדתי, יש פחד מפני התנצרות.
לדעתי, פחד זה אינו אמיתי בימינו אנו, ואינו מוצדק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39401
בפעם הראשונה אני קורא בפורום הזה
בננה ספליט (שבת, 03/01/2004 שעה 3:06)
בתשובה לחזי

שיש גדע יהודי!

נא השעילני דבר, ותאמר לנו מהו ה''גזע'' היהודי? מה המייחד אותו ובמה הוא נבדל מגזעים אחרים?

ואני לתומי חשבתי שיהדות זו דת הכבולה לעם ואין לה דבר עם גזע.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39405
בפעם הראשונה אני קורא בפורום הזה
חזי (שבת, 03/01/2004 שעה 9:20)
בתשובה לבננה ספליט

ספליט, זו המצאה מקורית שלי.

לא היהדות חליליה, אלא היותה של היהדות גזע.

עוד תשמע על זה רבות...

http://www.faz.co.il/thread?rep=39406
דווקא שמעתי על הדבר רבות...
בננה ספליט (שבת, 03/01/2004 שעה 9:49)
בתשובה לחזי

מפי ומעט דוברים נאציים ושאר פאשיסטים למיניהם...

http://www.faz.co.il/thread?rep=39417
דווקא שמעתי על הדבר רבות...
חזי (שבת, 03/01/2004 שעה 13:38)
בתשובה לבננה ספליט

אם דוברים נציים אמרו זאת , זה בודאי נכון.
אשמח לראות, יש לך אסמכתאות לזה ?

אני אישית לא שמעתי זאת מאף אחד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39438
אז תסביר את עצמך
בננה ספליט (שבת, 03/01/2004 שעה 18:42)
בתשובה לחזי

תן בבקשה כמה שורות על תפיסתך את היהודים כגזע ולא כעם, דת, אמונה ואורח חיים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39439
אז אולי תמצא עניין בקישור נוסף.
נסים ישעיהו (שבת, 03/01/2004 שעה 18:48)
בתשובה לחזי

ביהדות יש התייחסות לכל דבר ולכל עניין, אבל לא מצאתי שהיהדות מתייחסת אל הנצרות כאל אויב. גם אין מקום ליחס של בן חורג.

אני מניח שראית את תגובותי בקישור הקודם ולעניות דעתי זהו היחס היהודי לנצרות: זה מתאים לנוצרים ולא ליהודים. נקודה.

במסגרת ההכנות לגאולה האמיתית והשלמה אמורים הנוצרים, כמו גם כל הגוים, לקבל על עצמם את שבע מצוות בני נח ובכך יש להשקיע מאמץ.

יהודי המקבל את דתם הנו משומד. לנו יש הרבה מצוות ואין אנו רשאים להסתפק בשבע המצוות שלהם.

נוצרי הרוצה להתייהד - פתוחה בפניו הדרך להתגייר ואין כאן עניין של גזע.

אברהם אבינו, היהודי הראשון, היה גר צדק וגם הסבתא של דוד המלך, רות המואביה, הייתה גיורת.

היו עוד הרבה גרים בעם ישראל ומהם שהגיעו להיות חכמי ישראל, הם עצמם או צאצאיהם; כגון אונקלוס הגר או ר' עקיבא שהיה בן גרים, או ר' מאיר תלמידו כנ''ל.

מצורף קישור לשבע מצוות בני נח: http://www.7for70.com/

שבוע טוב ומבורך,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39473
נסים, אתה מתעלם מהאמת
חזי (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 9:02)
בתשובה לנסים ישעיהו

אתה אומר:
''נוצרי הרוצה להתייהד - פתוחה בפניו הדרך להתגייר ואין כאן עניין של גזע.''

אתה יודע שהיהדות מערימה קשיים על נוכרים שרוצים להתגייר,
זאת בניגוד לדתות אחרות אשר מעודדות מעבר מאמינים חדשים אליהן.

בתשובה ''לספליט'':
ההגדרה הדתית לשאלה ''מי הוא יהודי ?'' היא הגדרה לגזע.

זה שהגזע היהודי צעיר ומשתייכים אליו מעט מליונים, אינו צריך להטעות...

http://www.faz.co.il/thread?rep=39479
נסים, אתה מתעלם מהאמת, האמנם?
נסים ישעיהו (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 13:10)
בתשובה לחזי

גם ארה''ב הברית של אמריקה מערימה קשיים על מי שרוצה להסתפח אל העם האמריקני, נו אז מה?

אינני יודע מהיכן אתה שואב את ידיעותיך אבל ברור שהנחות היסוד שלנו שונות לחלוטין.

היהדות מעולם לא עודדה גיור המוני ואינה מעודדת גם היום בין היתר כי יש מתגיירים מתוך אינטרס וזה רק מזמין צרות בהמשך.

ההגדרה היהודית למיהו יהודית אינה הגדרה לגזע. שמעת על גזענות המתייחסת דוקא לאם ומתעלמת מגזעו של האב? אם כן - השכילנו נא.

ההגדרה ההילכתית למיהו יהודי אומרת כי ''יהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה או נתגייר כהלכה''. לפחות החלק השני בהגדרה אינו תומך בתיאוריה הגזענית שלך והחלק הראשון מוסבר בפשטות בכך שהאם משפיעה על החינוך הרבה יותר מן האב.

שבוע טוב ומבורך,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39480
נסים, מדוע אתה פוחד מהמילה ''גזע'' ?
חזי (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 13:23)
בתשובה לנסים ישעיהו

לא ברור לי מה ההגיון להסכים להיות מוגדר כחלק מהגזע ''השמי'' אשר כולל ערב רב של עמים, אבל לפחד להקרא גזע עצמאי.

אין הקבלה בין הגבלת ההגירה לארה''ב, להגבלת ההצטרפות ליהדות. אילו שני דברים שונים בתכלית.

באשר להגדרה שהאם קובעת אבל לא האב, הדבר נבע מחוסר היכולת בעבר להיות בטוחים בזהות האב.
אני משער כי הדבר יתוקן, עקב אפשרות זיהוי ע''י DNA

http://www.faz.co.il/thread?rep=39482
חזי, אתה סותר את עצמך
בננה ספליט (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 13:38)
בתשובה לחזי

המרת דת אינה כמו רכישת כרטיס חבר בריבוע הכחול, אלא ממניעי אמונה ואידיאולוגיה החייבים להתברר ולהתכוונן בטרם ההמרה. טוב עושה היהדות הסופחת אליה מתגיירים טיפין טיפין ולא הופעת את המתגיירים לדבר שבאופנה, כדרך שהנצרות והאסלאם עושים.

* מה זאת אומרת:
''ההגדרה הדתית לשאלה ''מי הוא יהודי ?'' היא הגדרה לגזע.
זה שהגזע היהודי צעיר ומשתייכים אליו מעט מליונים, אינו צריך להטעות... ''

עיצד תשובה להגדרה דתית יכולה להיות בערכים של גזע? האם כושי, אינדיאני או יפני לעולם לא יוכלו להיות יהודים?
ומה זאת אומרת שה''גזע היהודי צעיר''? הוא צעיר נהגזע הנוצרי או המוסלמי? או מהגזע הנורדי?

חבל שאינך יכול להסביר את תפיסתך המעניינת באופן יותר עמוק. שני המשפטים שלך יוצרים יותר שאלות מאשר תשובות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39487
בננה, אני לא סותר את עצמי
חזי (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 16:39)
בתשובה לבננה ספליט

עצם ההגדרה של ההשתיכות להיהדות ע''י תורשה (זהות האם),
מוכיח שיהודי צריך להוולד יהודי. זה אומר להשתייך לצאצא יהודי קודם.
זה נקרא גזע, בכל הגדרה שתבחר למונח ''גזע''.

היהדות מאפשרת, תוך הכבדה ניכרת, לבני גזעים אחרים להצטרף אליה.
הדבר נעשה בעיקר כדי לפתור בעיות נשואין מעורבים.

תוך המגבלה הזאת, ברור שגם כושי או יפני יוכל להיות יהודי, אך תוך הכבדה רבה על פעולת הגיור, עלמנת להרתיע מגיור המוני...

http://www.faz.co.il/thread?rep=39489
ניסיתי, מתוך סקרנות, לחפש באינטרנט
חזי (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 17:24)
בתשובה לחזי

יש 11.900 אתרים באנגלית בלבד, שמופיע בהם המונח
''גזע יהודי'' ''Jewish race''

הינה הקישור:
כפי שאמרתי, חשבתי שזה רעיון מקורי שלי, אבל מסתבר שהוא כבר מושרש...

http://www.faz.co.il/thread?rep=39490
מתוך אחד האתרים שנתת
המחפש (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 18:19)
בתשובה לחזי

מתוך האנציקלופדיה בריטניקה
'The Jews As A Race: The findings of physical anthropology show that, contrary to the popular view, there is no Jewish race. Anthropornetric measurements of Jewish groups in many parts of the world indicate that they differ greatly from one another with respect to all the important physical characteristics.'' (vol. 12, page 1054)
בבקשה תפסיק לדבר שטויות...

http://www.faz.co.il/thread?rep=39491
יש אנשים שצריכים לדבר-לכתוב שטויות כדי ...... להרגיש שהם קיימים
דוד סיון (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 19:22)
בתשובה להמחפש


http://www.faz.co.il/thread?rep=39508
דוד, אני בטוח שרעיון זה מטריד אותך, כשמאלי
חזי (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 23:01)
בתשובה לדוד סיון

דוד, אני בטוח שרעיון זה מטריד אותך, כשמאלי.

זה בודאי לא עולה עם העקרונות שלך.
מבחינת מחנה השמאל, לא קימים בכלל גזעים בקרב האינושות. כולם שייכים לגזע אחד: ''גזע האדם''.

הגיעו ימות המשיח...

http://www.faz.co.il/thread?rep=39506
אני לא הסתמכתי כלל על אתרים אילו.
חזי (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 22:43)
בתשובה להמחפש

א- כפי שאמרתי לנסים ישעיהו, זה נושא שמצריך דיון בפני עצמו.
ב- עם כל הכבוד לאינציקלופדיה בריטניקה, הגדרת ''גזע'' צריכה לכלול גם תכונות מנטליות, ולא רק פיזיקלות נצפות.
ג- האף היהודי, למשל, הוא כן ייחודי.

אני משער שיהיו הרבה שמאלנים שמתנגדים לזה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=39519
סתירה בתוך 4 שורות
המחפש (יום שני, 05/01/2004 שעה 1:43)
בתשובה לחזי

לא יאמן - מצד אחד אתה אומר שהגדרת גזע צריכה לכלול תכונות מנטליות, ולא רק חיצוניות, כלומר אתה מודע שחיצונית - מבחינת מבנה הגולגולת הפנים הגובה וכו', אין הבדל בין יהודים לגויים באופן כללי (כפי שהוכח במחקרים אין ספור). מצד שני אתה טוען שהאף היהודי הוא כן יחודי. מה יהיה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=39523
אין סתירה. רק אתה לא הבנתה.
חזי (יום שני, 05/01/2004 שעה 6:57)
בתשובה להמחפש

כתבתה:
'' אתה אומר שהגדרת גזע צריכה לכלול תכונות מנטליות, ולא רק חיצוניות,''

אני לא אמרתי שהגדרת גזע אינה צריכה לכלול תכונות פיזיות.

התגובה שלי בנוגיע לציטוט ''מבריטניקה'' (שלא מצאו מאפינים פיזיים) שגם אם אין (קביעה שאני לא מסכים איתה)
הרי יש בהחלט מאפינים מנטליים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39530
לא פעם ראשונה
המחפש (יום שני, 05/01/2004 שעה 10:52)
בתשובה לחזי

שאתה חושב שאתה יותר חכם מכל העולם. אז מדענים ומומחים ניהלו מחקרים מקיפים בנושא, והגיעו למסקנה חד משמעית שאין גזע יהודי (לפחות מבחינת מאפיינים חיצוניים - כן גם את האף בדקו - אתה לא הראשון שחושב על זה), אבל לך זה לא משנה. אתה צודק ולא משנה מה יגידו לך. אני בכלל לא מבין למה אני טורח לענות לך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39573
מכל הקישקושים שלך
בננה ספליט (יום שלישי, 06/01/2004 שעה 8:19)
בתשובה לחזי

אני מקבל רק את הערתך שיש הבדלים מנטליים בין יהודים לאחרים.

רק יהודים יכולים לקלל ולהכפיש את עצמם ואח''כ עוד לטעון שהם לוחמים למען הצדק והשלום. זו באמת מחלה יהודית. גם המצות, השבת והתפילין(-:

אז אולי היהודים הם בכל זאת גזע?

(אל תענה לשאלתי ברצינות. זה רק תהליך של זילזול בטיעוניך).

http://www.faz.co.il/thread?rep=39576
חזי, מה יהיה?
בננה ספליט (יום שלישי, 06/01/2004 שעה 10:27)
בתשובה לחזי

הינה קצת הגיגים ששלפתי אקראית ....

ג'רארד דפארדייה, הוא יהודי
על בטוח!!! (-:

ואני בטוח גם ש-Sammy Davis J. התגייר רק בגלל שהיה לו ''אף גדול'' (ואולי גם בגלל עין שתומה???) ולכן הוא הוסיף את ה-J. לשמו.

וחוץ מזה צריך להודות לפחות ביננו שערפאת הוא יותר יהודי משרון .... הייי .... מישהו כבר מדד להם?

בטוח שפינוקיו היה היהודי האולטימטיבי. האף והשקר הולכים קדימה ביחד. ואין ספק שככל ששיקר הוא הפך ליהודי יותר טוב....

בעצם מי שאומר שליהודים יש אף ארוך מתכוון למשהו אחר .... למכוער ....
משהוא כמו הסוחר מונציה ...
''I am a Jew. Hath not a Jew eyes?
Hath not a Jew hands, organs?
dimensions, senses, affections, passions?''
(from The Merchant of Venice)

והינה הודעה אופיינית מפורום אנטישמי ששלפתי במקרה (מילות שליפה: יהודי, אף גדול):
JEWS ARE SNIVERLING TIGHT-FISTED BIG NOSE HAIRY MONGRELS
YOUR NOT GOING ANYWHERE YOU FILTHY FUKED UP YID, EXCEPT FOR DINNER UP VANESSA FELTZ FAT MOTHERFUKING HEBREW ASS.
NO FUCK OFF BEFORE I CONSIDER RE-INCARNATING HITLER SIEGH HAIL
http://www.voy.com/96362/5414.html

זה פורום שכל עניינו משום מה להשמיץ את ''ארוכי האף''.
והרבה ''ארוכי אף'' מככבים שם בניגוד לרצונם, לאחר ש''עיקמו'' להם את האף (היד?) ושיבשו את דיבריהם בשיבוש, בדמיון וכוונת שווא:
ועולה על כולם ''ארוך אף'' אחד בעצמו, נורמן פינקלשטיין הידוע שמו, שכדרכם של ''ארוכי האף'', מסייע בידי ''קיצרי האף'' במלאכת תעמולת ''האנטי השואה''. וזה רק בגלל שהוריו הצליחו להימלט מפולניה רגע לפני המלחמה.

ולפני סיום, מאמר קולע. אומנם אנטישמי באופן חריף, אך רואה עין בעין את נושא האף הגדול. בהקדמה אומר המחבר, שבמקסיקו (ובגרמניה) אין יהודים כי הוא לא ראה שם ''ארוכי אף''. על כמה אתה מתערב שבעל האתר טעה? (יש גם יהודים וגם ''ארוכי אף'' שאינם יהודים). ואולי בעל האתר, גולדשיין, הוא יהודי בעצמו ששונא יהודים, כדרך שרק יהודים יכולים?
JEW TYPE#4: THE ZIONIST PIG
The Zionist Pig is a strange character. Usually from European descent the Zionist Pig either lived through, or
had relatives that were in the holocaust. Angry with Hitler's treatment of their people the Zionist pig swore
that JEWS would never be pushed around again. So what do the Zionists pigs do? They take over a nation,
kill and imprison the people of this conquered land, and treat these people like the NAZIS treated them.
The Zionist pig believes that JEWS are the true master race. They are NAZIS with a different race attached
to their ideology. Their only saving grace is the fact that they mistreat Arabs. And everyone knows Arabs are
the lowest form of life on earth so in a way they are doing a pest removal job we would need done any way.
The Zionist pig has many sub forms.

http://www.falsemetal.com/articles/akjews.html

ולבסוף ... היהודי הנצחי האמיתי ....

http://www.faz.co.il/thread?rep=39493
בננה, אני לא סותר את עצמי???
נסים ישעיהו (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 20:05)
בתשובה לחזי

סתירות פנימיות הן תופעה קיימת אצל האדם באשר הוא אדם ותפקידנו, תפקידו של כל פרט, להגיע למיקוד. משימה קשה כשלעצמה, אבל זה לא מצדיק אידיאולוגיזצה של הסתירות הפנימיות.

גיור כדי לפתור בעיות של נישואין מעורבים, זו המצאה של הדור הזה. משהו שלא היה קיים בעבר.

על פי דין, ואני כותב מן הזכרון בלבד, לא(!!!) מגיירים גוים שהם בני זוג של יהודים. בדורנו, עקב סיבות שלא כאן המקום לפרטן, יש המנסים ללכת בדרך שונה, אבל לעניות דעתי זהו ניסיון שלא יצלח.

גרות אמיתית באה מתוך הזדהות עם עם ישראל ונכונות פנימית לקבל את כל המצוות בלי שום אינטרס צדדי של קשר משפחתי או אחר.

תהליכי הגיור בדורנו, כמו כל דבר, נגועים בפוליטיזציה בוטה ואין להביא מהם ראיה על דרכי הגיור ככלל. בעבר, בטרם השתלטה הפוליטיקה על מערכות חיינו, היחס אל הגר היה ענייני ולכן גם הגיור לא היווה בעיה.

אנחנו מקוים לשוב בהקדם לפשטות של פעם, אבל עד אז, כדאי להכיר את העובדות בטרם חורצים משפט בדרך של הבעת עמדה כזאת או אחרת.

בברכה,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39502
חזי, התרגלת לא לענות לעניין
בננה ספליט (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 22:01)
בתשובה לחזי

מה עניין קביעת הדת ביהדות לפי האם ולגזע? האם להיות אישה זה גזע?

אולי גיזעי (-:, אבל בטח לא גזע.

אין כזה דבר גזע (RACE) יהודי. היהדות מעולם לא הגדירה עצמה כגזע, אלא עדת של עם, כאמונה באל אחד. היהדות מעולם לא הגבילה עצמה לגזע, ומבנה עצמות הגולגולת של מאמיניה, אינה מעיניינה כלל. גזע הוא בכלל מונח שהוטבע מאה ה-‏18 ותפס תאוצה במאה ה-‏19 - חצי הראשון של המאה ה-‏20. אין למונח הזה כלום עם בניית היהדות וערכיה בשלושת אלפים השנים שלפני כן.

האתרים שהבאתה, ככל שהספקתי לדפדף, הם לא אתרים מייצגים של היהדות האותנטית, ויש שם דווקא הרבה אתרים נוצרים גיזעניים הנמצאים במלחמה מתמדת עם ה''יהדות''.

אני מצפה מאדם יהודי וישראלי כמוך להיות שקול יותר ולשאול עצמו האם דת ועם ''גזעניים'' כיהדות יכלו לקדם ולרומם את סוללי דרכה של היהדות עצמה, מנהיגים ומייסדים כאברהם, דוד (רות), הורדוס (עם כל הבעיות שבו) ור' עקיבא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39505
בבדיקה נוספת של 10 הדפים הראשונים
בננה ספליט (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 22:07)
בתשובה לבננה ספליט

של JEWISH RACE עולה כי מרבית האתרים שוללים את הגדרת היהודים/יהדות כגזע.

שאלתם:
IS JUDAISM A RACE?
ותשובתם:
NO!

הפנייתך משכה את השטיח מתחת לטיעונך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39532
בבדיקה נוספת של 10 הדפים הראשונים
חזי (יום שני, 05/01/2004 שעה 13:59)
בתשובה לבננה ספליט

בננה,
אתה לא תופס מה שאני מדבר אליך.

אני חוזר ואומר, שהרעיון הוא מקורי שלי.
לא הבאתי את הקישורים כדי להוכיח שהוא נכון,
אלא כדי להראות שכבר דובר הרבה בנושא.

ידוע לי כי יש רתיעה של יהודים רבים להקרא גזע.
ידוע לי כי יהודים רבים ינסו לסתור את הקביעה שלי כי היהדות היא גזע.

האם טענתי שהקישורים שהבאתי, מוכיחים את טענתי ?

אני חוזר ואומר, כי המציאות מראה כי היהדות היא גזע.
לדעתי, יהיה הרבה יותר כבוד לעם היהודי אם יזוהה כגזע נפרד ולא כגזע שמי.

לא תהיה יותר אנטישמיות עקב כך, ואולי אפילו פחות...

http://www.faz.co.il/thread?rep=39537
אם דובר כבר הרבה בנושא
המחפש (יום שני, 05/01/2004 שעה 16:41)
בתשובה לחזי

אז זה לא רעיון מקורי שלך נכון?
ואם הרבה מאותם אנשים שדיברו בנושא הגיעו למסקנה החד משמעית שהמציאות (בהשאלה מדבריך) מוכיחה שאין גזע יהודי, זה לא נוגע אליך נכון?

http://www.faz.co.il/thread?rep=39539
אם דובר כבר הרבה בנושא
חזי (יום שני, 05/01/2004 שעה 16:58)
בתשובה להמחפש

המחפש,
לא עברתי אפילו על אחד מהקישורים שהובאו ע''י מנוע החיפוש.
אני לא יודע מה המסקנות של האתרים שהובאו.

כדאי שתדע, כל אחד יכול לבנות אתר ולכתוב כל מה שהוא רוצה.
זה עדיין לא מוכיח שום דבר.

אני מבין, שבעניך הרעיון הזה אינו מוצא חן.

זה לא מזיז לי במאום...

http://www.faz.co.il/thread?rep=39540
אני אחוש סיפוק עצום
המחפש (יום שני, 05/01/2004 שעה 17:14)
בתשובה לחזי

אם תודה שטעית לפחות בזה שאמרת שזה רעיון מקורי שלך.
זה ממש יעשה לי את היום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39541
הנה הציטוט והקישור
דוד סיון (יום שני, 05/01/2004 שעה 17:32)
בתשובה להמחפש

''ספליט, זו המצאה מקורית שלי. לא היהדות חליליה, אלא היותה של היהדות
גזע. עוד תשמע על זה רבות...'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=39405).

בדבר אחד חזי בטח צודק: מאז שזה הופיע, לפני יומים וחצי, ה''המצאה המקורית''
השתלטה על הדיון במקום נושא המאמר.....

http://www.faz.co.il/thread?rep=39546
מה היה נושא המאמר?
נסים ישעיהו (יום שני, 05/01/2004 שעה 19:23)
בתשובה לדוד סיון

מסתבר שמחפשים פיקנטריה ולא כל כך אוהבים נושאים רציניים.

לא נורא. אני מקווה שבדרך אגב קראו גם את המאמר.

בברכה,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39574
אז למה הבאת את הקישורים?
בננה ספליט (יום שלישי, 06/01/2004 שעה 8:22)
בתשובה לחזי

אם:
''לא עברתי אפילו על אחד מהקישורים שהובאו ע''י מנוע החיפוש. אני לא יודע מה המסקנות של האתרים שהובאו.''

ןאם:
''כדאי שתדע, כל אחד יכול לבנות אתר ולכתוב כל מה שהוא רוצה. זה עדיין לא מוכיח שום דבר.''

??????????????????????

http://www.faz.co.il/thread?rep=39545
שנאת יהודים היתה תמיד
נסים ישעיהו (יום שני, 05/01/2004 שעה 19:20)
בתשובה לחזי

''למה נקרא שמו (של ההר עליו ניתנה התורה) סיני - מפני שמשם ירדה שנאה לעולם''.

מיום שקיבלנו את התורה שעמים אחרים סירבו ומסרבים לקבל, ירדה לעולם שנאה המכוונת כלפינו.

זהו נתון, והמונח אנטישמיות שהומצא בדורות האחרונים אינו משנה דבר לעובדה זו.

יהודים נרתעים מלהיקרא גזע כמו שנרתעים מלהיקרא בהמה. תורת הגזע יסודה בתורה הגורסת כי האדם הנו בהמה משוכללת ותו לא.

היהדות גורסת כי האדם הנו מהות שונה מזו של הבהמה ולכן לא שייך אצלו המונח גזע במשמעות המקובלת כיום.

אפשר עוד להאריך בנושא, אבל כמו שהעיר דוד בצדק, לא זה נושא המאמר.

ואנחנו נוסיף כי לעניות דעתנו זהו דיון סרק, מפני שמלבד התנצחות אין בו שום תכלית.

בברכה,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39507
בננה, אתה גורם לי לפקפק ביכולת ההבנה שלך.
חזי (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 22:54)
בתשובה לבננה ספליט

המונח ''אנטי שמי'' הוא למעשה ''אנטי יהודי''.

אני חוזר ואומר: זה היה רעיון מקורי שלי.

אתה אומר:''היהדות מעולם לא הגדירה עצמה כגזע, אלא עדת של עם''

יש סיבות רבות שגרמו לך, ובעיקר היותה של היהדות נרדפת במשך הדורות.
האם הגרמנים יכולים להתגאות בהשתיכותם לגזע הארי (גם אחרי חלוף הנצים מהעולם), אבל יהודי לא יכול להתגאות בהשתיכותם לגזע היהודי ? מדוע ???

http://www.faz.co.il/thread?rep=39510
אתה גורם לי לפקפק ביכולת ההבנה שלך.
בננה ספליט (יום ראשון, 04/01/2004 שעה 23:32)
בתשובה לחזי

מה עניין אף לגזע?
האם לערבים, איטלקים, ספרדים, גרמנים, קוזקים ולשוורצנגר אין אף גדול?
כיצד יהודי יכול להיות מוגדר כגזע עאשר כל מאפייניו דומים לממוצאי תכונות האדם בכלל?

מה עניין הגדרת ''אנטי-שמי'' לקונטרה שלך בעניין ה''גזע'' היהודי? זה שהיו גזענים באומות העולם, שפיתחו את תיאוריית הגזע המופרעת והמופרכת - האם זה צריך להשפיע עליך ללכת בכיוון שלהם? במה אנשים עגולי עיניים טובים ממלוכסני העיניים? במה בלונדינים טובים משחורי שיער? במה קצרי אף טובים מארוכי אף? האם אין כאלה וכאלה בעם ישראל?

מה הגובה המייחד את היהודים? איזה צבע שיער יש להם? האם בדקת את האף של היהודים מול אפי העמים השונים? האם אתה חושב שתגיע למסקנה מזהירה המבדילה את היהודים מכל עם אחר לפי קריטריונים אלה? שטויות.
ונניח שכן, רק נניח, אז במה זה מייחד את היהודים?

מאז יותר מ-‏60 שנה הוברר לכל ברי הדעת שאין ממש בתורות הגזע, המנסות לתעדף אנשים לפי מוצאם האתני, מבנה העצמות והגולגולת.

ואם במקרה יש לך אף גדול כמו זה שבשטירמר, עדיף שתפנה אותו למקומות מאווררים וריחניים ולא לחורים אפלים, חמימים ומסריחים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39522
אתה גורם לי לפקפק ביכולת ההבנה שלך.
חזי (יום שני, 05/01/2004 שעה 6:51)
בתשובה לבננה ספליט

בננה, נראה לי שאנחנו לא משדרים על אותו הגל...

אמרתה: ''האם לערבים, איטלקים, ספרדים, גרמנים, קוזקים ולשוורצנגר אין אף גדול?''

ובכן, לא מדובר בגודל האף, אלא בצורתו.
העובדה היא שניתן לזהות יהודי, באחוז די משמעותי של הצלחה,
ע''י צורת האף, ולא גודלו.

האם אתה מסכים שישנם גזעים של סוסים ?
האם אתה מסכים שישנם גזעים של כלבים ?

מדוע אינך מסכים שישנם גזעים של בני אדם ?
האם ישנו גזע שנקרא '' הגזע האירי'' ?
האם ישנו גזע שנקרא ''הגזע הארי'' ?

אם כן, על מה ההתרגשות הגדולה כאשר אני טוען שיש גם ''גזע יהודי'' ?

מדוע כל פעם שמדברים על ''גזע'' מייד צץ הרפלקס המותנה ''השמדת גזע'' ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=39577
אתה גורם לי לפקפק ביכולת ההבנה שלך.
בננה ספליט (יום שלישי, 06/01/2004 שעה 10:30)
בתשובה לחזי

מהי צורתו של האף היהודי? בננה?

אין כזה דבר ה''גזע הארי'', זו רק תעמולה סיסטמטית שעבדה קרוב ל-‏100 שנים ונמוגה. רק מעט גזענים עדיין תומכים בתיאוריה הזו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=39434
גבי בחן (שבת, 03/01/2004 שעה 18:02)

עיקר המאמר עוסק בסיפור מה שקרה בשבע השנים הרעות. זה מתקשר היטב למאמרו הקודם של דוד סיוון. לדעתי הסיפור הוא תאור של מהלך כלכלי מבריק של יוסף, שבגלל הבנתו וראיתו את העתיד קונה בשם המלך תבואה (כמובן במחיר נמוך) בשנות השפע, ומוכר אותה בשנות הרעב במחיר גבוה. כך הוא מעביר את כל ההון במצריים מבעלות העם המיצרי לבעלות פרעה. אחר כך הוא מעבירם ממקום למקום - כניראה כדי לבצר את כח השילטון של פרעה, ולבסוך מחלק להם זרעים כדי שיוכלו לגדל תבואה - ושוב תוך התניית מס של 20% לפרעה. בקיצור על פי הסיפור אפשר להבין איך כאשר נותנים לשוק החופשי לעבוד ללא מיגבלות, הרי העשירים מתעשרים והעניים מתרוששים - ובעולם העתיק הפכו גם הם מבני חורין לעבדים של אותם עשירים.
מענין למה לא המשיך הסיפור על איזו רפורמה אגררית, מסוג חוקי שנת השמיטה במצויים בתורה...
אולי הסיפור דווקא מדגיש את ההבדל בין גישת ה''גויים'' של קידוש הרכוש ופערי הרכוש בין עשירים - ופרעה והאליטה שסביבו הם העשירים, לבין הגישה ההומניסטית, שלא לאמר סוציאליסטית (רחמנה לצלן) של התורה הדואגת לרפורמה אגררית כל 50 שנה והחזרת הנחלה לבעליה ושיחרור עבדים...
ומכאן שדווקא היהדות מקדשת את האדם, ואת היותו בן חורין אם הוא מסוגל להתפרנס בכבוד, ולא את הבעלות על הרכוש, את ההתעשרות שסופה חברה מעמדית שלא תחזיק מעמד מול אויביה החיצוניים...

http://www.faz.co.il/thread?rep=39441
יפה גבי,
נסים ישעיהו (שבת, 03/01/2004 שעה 18:57)
בתשובה לגבי בחן

בס''ד.

יש לזכור כי התורה מספרת על עניינים גשמיים ורומזת לעניינים רוחניים; רמזים אלו אנו מנסים לחשוף.

בראיה כוללת, צדקת בדבריך והדגש שלנו הוא על ראיית האדם את עצמו כשייך לבוראו; מודעות כזאת היא המעניקה לו חרות אמיתית מול פורעים ובוזזים הבאים לשלול את חירותו בשם כלכלה נכונה או ביטחון או שלום או חינוך או כל תירוץ אחר.

שבוע טוב ומבורך,
נסים.


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.