הלחץ האמריקני – אגדה ומציאות | |||||
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (יום שישי, 23/01/2004 שעה 12:17) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=40145 | |
משחק החיים. | |
יהודה-אודי דוכן (יום שישי, 23/01/2004 שעה 14:51) | |
קלינטון,בוש,שרון,ביילין,עראפת,סאדאם,בן-לאדן,קדאפי...כולם פיונים במשחק שאינם מבינים את טבעו ומהלכיו. שרון מנפח חזה,שרון מתקפל,עראפת מושיט יד אחת לשלום ויד שניה מפעילה מתאבדים,בוש 'חוטף' שני מגדלים על הראש ויוצא להפציץ כל מה שזז בנסיון לפגוע בארכי טרוריסט,ביילין משוטט בעולם בנסיון למוטט את ארצו,סאדאם מתחפש לחפרפרת...לא נראה לי שיש מי מהם שיודע מה הוא עושה או מה יהיו תוצאות מעשיו. אם יש מי שיודע - שיקום! בעצם יש מי שידע וחזה זאת כבר לפני כאלפיים שנה והדברים מתרחשים בדיוק שלא יאמן ואם עד עתה הכל פועל לפי ה'תכנית' אין סיבה שאחרית הימים לא תתממש באותו הדיוק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40146 | |
משחק החיים. | |
אלכס (יום שישי, 23/01/2004 שעה 14:58) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
כשאתה מדבר על חזונות לטווח הרחוק אתה בטח מדבר על חזון יוחנן הנוצרי , כי אני באופן אישי לא מכיר אף חזון אחרית הימים יהודי. לא במקרה הספרים החיצוניים שעוסקים בתחזיות מופרעות לא קודשו ע''י הקנון היהודי וכן אומצו ע''י נוצרים מוטרפים. חבל שיש יהודים דתיים שמתכחשים למסורת השפוייה והמתונה של גדולי היהדות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40149 | |
משחק החיים. | |
יהודה-אודי דוכן (יום שישי, 23/01/2004 שעה 15:25) בתשובה לאלכס | |
לאלכס שלום, כדאי ורצוי לעשות הבחנה בין דת האמת היהודית ובין חיקוייה העלובים ע'י הגויים,ביניהם הנוצרים המוטרפים. ספר הנביאים אינו ''ספר חיצוני'' וזה עשוי להיות מועיל מאוד לכל יהודי לדעת מה ניבאו לנו נביאנו מפי הגבורה. שבת שלום. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40157 | |
משחק החיים. | |
אלכס (יום שישי, 23/01/2004 שעה 17:43) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
ספר הנביאים? וכופר שכמוני היה בטוח שהיו כמה ספרי נביאים. הנביאים יחזקאל וישעיהו מתארים את המצב אחרי ''אחרית הימים'' ולא חוזים איך אחרית הימים תקרה. הספר היחיד בתנ''ך שעוסק בנבואות לאיך יתבצע התהליך הגאולה הוא ספר דניאל שבכלל נמצא בספר כתובים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40188 | |
אגב, ספר דניאל. | |
חזי (שבת, 24/01/2004 שעה 12:40) בתשובה לאלכס | |
הזכרת ספר דניאל, עד היום לא הצלחתי למצוא תרגום עברי לספר דניאל. האם קיים כבר תרגום כזה ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40191 | |
יש תרגום עברי לספר דניאל | |
אריה פרלמן (שבת, 24/01/2004 שעה 13:01) בתשובה לחזי | |
בשעתו נתקלתי בדף תעמולה של חבורת ''יהודים משיחיים/מאמיני ישו'' או משהו כזה, והם הציעו בין השאר חינם-אין-כסף תרגום עברי לספר דניאל. אני נוטה לחשוד בתרגום שכזה - כיוון שעקב גישתם התיאולוגית הם עלולים ''לתרגם'' כמה ביטויים באופן שיתפרש כתומך באמונות נוצריות או מעין-נוצריות. אני לא זוכר לא את שם התנועה ולא את כתובתה. אך אין זה משנה, ממילא לא ניתן להשיג יותר את הספר, מפני שסוכנות חשאיות של התנועה הפמיניסטית שדדו ושרפו את כל עותקי הספר, מכיוון שנקרא ''דניאל'' ולא ''דניאלה''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40195 | |
אין כל צורך בתרגום לעברית | |
מושה (שבת, 24/01/2004 שעה 13:13) בתשובה לאריה פרלמן | |
ניתן בהחלט לקרוא את ספר דניאל יחד עם פירוש (יש כמה פירושים טובים בעברית מקאסוטו ודרומה) ולמעשה כל מי שיודע טוב תנך ועברית יכול גם לקרוא בו במקור כמעט ללא בעיה. הארמית פשוטה יחסית ומעניינת לקריאה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40209 | |
הגזמת מושה | |
אריה פרלמן (שבת, 24/01/2004 שעה 23:09) בתשובה למושה | |
אמנם הארמית קרובה מאוד לעברית - ובהחלט זה מעניין ואף מענג לקרוא בשפה אחות, אבל יש להיזהר: בשפות דומות לעתים ישנן משמעויות שונות מאוד (או קרובות אבל לא זהות) לאותן המילים. ובמיוחד נדרשת זהירות כאשר מדובר בתנ''ך - שבו לכל מילה עשויה להיות משמעות רבה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40212 | |
על כן אמרתי כי יש לקרוא עם פירוש | |
מושה (שבת, 24/01/2004 שעה 23:22) בתשובה לאריה פרלמן | |
שהוא למעשה תרגום עם הסברים. ועם זאת, הארמית קלה יחסית לזו המשנאית או התלמודית ואין קושי רב להתגבר עליה ולהבין דברים כפשוטם. גם בספרים הכתובים עברית יש לא מעט בעיות הבנה וספר דניאל אינו הרבה יותר קשה. (וכך גם בקטעי הארמית שבעזרא ונחמיה.) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40216 | |
על כן אמרתי כי יש לקרוא עם פירוש | |
אריה פרלמן (יום ראשון, 25/01/2004 שעה 1:00) בתשובה למושה | |
אם הפירוש הוא תרגום עם הסברים - אפשר כך לקרוא ספרות בערבית-יהודית או פרסית-יהודית, או אפילו פורטוגזית למתחילים. אני מעדיף ללכת על קרקע בטוחה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40224 | |
על כן אמרתי כי יש לקרוא עם פירוש | |
אליצור סגל (יום ראשון, 25/01/2004 שעה 9:48) בתשובה לאריה פרלמן | |
לק''י אריה צודק, הארמית של דניאל עזרא ונחמיה אינה הארמית של התלמודים. מיש שינסה לעבור ישירות בין שני הניבים של השפה הזו יטעה לא מעט. אבל, יש דברים מאוד מענינים. למשל בדניאל ו יד אומרים האחשדרפנים למלך דריוש - די דניאל די מן בני גלותא די יהוד לא שם עליך מלכא טעם. תרגום - שדניאל שמבני הגלות של היהודים לא שם על הציוי שלך. טעם = ציוי, חוק, פקודה. מפקד צבאי נקרא בעל טעם - בעל הפקודות או בעל החוקים. הבטוי הזה ממש מזכיר את בטוי הסלנג הנפוץ היום - לא שם עליך. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40225 | |
מוסא - שטויות אתה מדבר | |
משה (יום ראשון, 25/01/2004 שעה 9:56) בתשובה למושה | |
מי שיודע טוב תנ''ך ממילא יודע לקרוא בדניאל. מי שיודע טוב עברית - איך אתה מגדיר ''טוב''? בקיאות באטימולוגיה? זו הרי מצריכה ידע בארמית, אז לא אמרת כלום... קח ישראלי ממוצע ללא ידע בארמית והסביר איך הוא יוכל להבין את חמשת הפסוקים הראשונים בארמית (דניאל ב ד-ח). יש שם מלים שאינן קיימות בארמית בבלית ולהיפך. ויש שם מלים שבעברית מובנן שונה, וכו' | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40193 | |
אגב, ספר דניאל. | |
סתם אחד (שבת, 24/01/2004 שעה 13:05) בתשובה לחזי | |
אין לי מושג ,אבל אני אבדוק. אני קראתי אותו ברוסית.. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40177 | |
רק תיקון קל לגבי הגויים | |
בננה ספליט (שבת, 24/01/2004 שעה 0:33) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
גם הם נוהגים ע''פ הספרים שכתבו יהודים, ראשוני הנוצרים, בשפה היוונית שהיתה נהוגה בארץ במאות הראשונה והשניה. (יוונית היא האנגלית של פעם, לפני שהרומית תפסה בכורה). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40237 | |
רק תיקון קל לגבי הגויים | |
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 25/01/2004 שעה 20:52) בתשובה לבננה ספליט | |
הספר היחיד שניתן ע'י בורא עולם לבני האדם היא התורה- והיא ניתנה לעם ישראל. כל היתר חיקויים עלובים. מי שמעדיף ערימות של זכוכית נוצצת במקום קומץ יהלומים - שיערב לו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40239 | |
אנחנו מנסים לומר את זה לגויים | |
בננה ספליט (יום ראשון, 25/01/2004 שעה 21:09) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
כבר אלפיים שנה, אבל הם מחטיפים לנו עם הזכוכיות שלהם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40256 | |
'' עם לבדד ישכון...'' | |
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 26/01/2004 שעה 12:32) בתשובה לבננה ספליט | |
אמר מי שאמר - ''לא חשוב מה הגויים חושבים - חשוב מה היהודים עושים''. לצערנו מנהיגיו הכופרים של עם ישראל מתחשבים יותר מדי בדעותיהם של הגויים ואינם עושים דבר מהמתבקש לשם הצלת המדינה. ''עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב''. הציווי של עם ישראל הוא להיות מובדל ושונה מן הגויים,לא במובן של לנתק קשר עם העולם אלא לשמש דוגמא ומופת לאמונה בבורא עולם ולנהוג במוסריות ויראת שמיים. ומה אנו עושים? בדיוק ההיפך! אנו מנסים להדמות לגויים בכל כוחנו ולמזלנו הם לא מניחים לנו. הזכוכיות שהם מחטיפים לנו הם רק השוט. צריך לדעת מי האוחז בשוט ומדוע הוא מכה בנו. יום טוב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40259 | |
אולי לא חשוב מה הגויים חושבים | |
בננה ספליט (יום שני, 26/01/2004 שעה 12:59) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
אבל חשוב מה הגויים עושים .... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40293 | |
'' עם לבדד ישכון...'' | |
אריה פרלמן (יום שני, 26/01/2004 שעה 21:23) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
תיקון קל: ''לא חשוב מה אומרים הגויים - חשוב מה עושים היהודים''. ''אמר מי שאמר'', אמר המפציץ החמקן - ולא יסף... ה'אלמוני' שאמר את הדברים היה דוד בן-גוריון, מגדולי הכופרים החילוניים הסוציאליסטים השמאלנים, מחלל שבת ואוכל נבלות וטריפות, ורומס את מסורת ישראל סבא ביד רמה. וממנו אתה לוקח דוגמא... [אין ספק - זו התקדמות. עוד מעט תתחיל להגות בתורתו של הרב קוק זצ''ל...] | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40147 | |
רק אתה יודע, אודי, רק אתה | |
דוד סיון (יום שישי, 23/01/2004 שעה 15:05) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
חוץ מדבר אחד: יפה שתיקה לחכמים...... מפריח המוני בלונים אולי פעם אחד מהם יפגע........ | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40151 | |
[*] הכל בידי שמיים | |
יהונקם בר צדקיה (יום שישי, 23/01/2004 שעה 15:37) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
ואודי דובן משיחו.. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40152 | |
פרלמן אתה הוזה | |
רמי נוידרפר (יום שישי, 23/01/2004 שעה 15:41) | |
שרון לא הולך בדרכו של השמאל. שרון הוא ימני כמוך , רק קצת יותר חכם. הוא לא יפנה אף התנחלות , לא יגיע לשלום עם הפלשתינים. אלא מאי? שרון יודע לשחק את המשחק הפוליטי ולהתכופף כשיש סערה, כי מי שלא מתכופף - נשבר. בבמשלת שרון יושבים האיחוד הלאומי , המפד''ל ושינוי - גופי ימין מובהקים. אל תתרגש מן ההצהרות על ''ויתורים כואבים'' אלה רק דיבורים שנועדו להרשים את דעת הקהל בארץ ובחו''ל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40163 | |
רמי נוידרפר{נוי} אתה צודק! | |
רפי אשכנזי (יום שישי, 23/01/2004 שעה 22:19) בתשובה לרמי נוידרפר | |
נוי, אתה צודק ב 100 אחוז בדבריך והסכנות שמר פרלמן מצביע עליהן למעשה לא קיימות. אין מה ''לפחד'' משרון. אתה טועה בנקודה אחרת- לא הוכח , ואפילו להיפך, כי הדרך של השמאל מביאה את השלום. הנני להזכירך כי המילחמה האחרונה פרצה לאחר שאהוד ברק הציע לפלשתינאים את כל מרכולתו, קרי את תוכנית השלום של ''שלום עכשיו''. מסתבר שנסתרות דרכי השלום, גם מפני וגם מפניך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40167 | |
פרלמן אתה הוזה | |
אריה פרלמן (יום שישי, 23/01/2004 שעה 23:17) בתשובה לרמי נוידרפר | |
כמה הערות: 1) שרון נוטה שמאלה. בעיניי ובעיני רבים אחרים (משמאל ומימין) הדבר ברור. עד כמה הוא נוטה שמאלה - זה כבר עניין לפרשנות. 2) שרון איננו ''ימני כמוני''. הוא היה - בעברו - נץ ביטחוני ואיש ארץ-ישראל השלמה מאסכולת תנועת העבודה. האמת היא במקרה הזה ההבדל בנקודות המוצא לא מעניין אותי - כל עוד המסקנות זהות. 3) נוכחותם בממשלה של גופי ימין מובהקים כגון האיחוד הלאומי והמפד''ל מעידה על עליבותם של הגופים הללו - ולא על ימניות הממשלה... מפלגת שינוי היא אנגרוגינוס משולש: ימין; שמאל; ושום-דבר. בראש המפלגה עומד אדם שמחליף את דעותיו כמו גרביים, ועוד מתפאר בכך (''אומרים שאני לא עקבי? רק חמור הוא עקבי''), ושמאלן מובהק, איש מרצ לשעבר אברהם פורז. 4) אינני טוען שלעולם אין להתכופף ואין לתמרן. אך למרבה הצער - ב-90% מהמקרים שבהם ראשי המדינה אומרים ''אין ברירה'' (והעם מחרה-מחזיק אחריהם) - דווקא יש ברירה. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |