פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
יועץ משפטי תחת אזהרה
אריק באך (יום שני, 26/01/2004 שעה 6:25)


יועץ משפטי תחת אזהרה

אריק באך




מה גורם לאדם להפוך לאטום וחסר מוסר, דבק ללא מעצורים במטרה שלפניו? מה גורם לחברה שלמה להפוך לעדר? זהו סיפורה של מציאות מפחידה אך כל-כך דמיונית, בה כדי לראות קרנף אין צורך ללכת לגן החיות – מספיק לפעמים להביט במראה
ההקדמה למחזהו של יוג'ין יונסקו, ''קרנפים''


ההבדל בין מזוז ומזרחי, הוא שמזוז איננו בן טיפוחים. אף אחד לא חיפה עליו בדרך לצמרת. הוא חייב את כל הצלחתו רק להוריו הנפלאים. לא לאף סנדק בחונטה המשפטית. ולמזלנו, גם לא לחונטה של הצדדים שכנגד.

חסרונה של הדמוקרטיה הוא, שלא היו לה (כלומר לציבור) כלים כלשהם להכריע אם מזוז הוא טוב או רע.

כל הציבור כולו, כולל כל העיתונאים (מטעם ושלא מטעם), לא ידע איך להתייחס למועמדתו של מזוז. הוא ''משלנו'' או ''משלנו''? כל אחד ניסה לתת בו סימנים. לכאן, לשם – הכל בזהירות, כדי שאם יתברר שטעו – אפשר יהיה לשסות בו את הדוברמנים של הדמוקרטיה (דוברמן הוא כלב שמירה נהדר, כל עוד הוא אינו נכנע לאופיו הבוגדני ותוקף את בעליו).

חסרונה זה של הדמוקרטיה היא בדיוק יתרונו של מזוז. יש עלים, תמיד מרשרשים ועושים רעש – ויש שורשים. שורשים יש תמיד – עלים יש רק בעונה. העלים מרשרשים רק בזכות השורשים – השורשים קיימים בזכות עצמם ולא צריכים לרשרש. למרות המעמד הנכבד אליו הגיע, לא ניכרו בו לא רגשי הנחיתות של עבד כי ימלוך, ולא הורטיגו של פליט קומוניסטי לשעבר שהריח פתאום חופש בלתי מוגבל, לעולל לאחרים מה שעוללו לו בעברו.

כל ''מהנדסי השירות הציבורי'', אלה שמושכים בחוטים, לא התייחסו בכלל למועמדותו של מזוז. הוא הוצב לפני הועדה בכלל כסטטיסט. לתת תפאורה לתפירה התפורה מראש לשירות מעצבי הצמרת של ''החברה הטובים''. אף אחד לא התייחס למועמדותו ברצינות. הוא היה מועמד יפה בתור קישוט. כמו שגדעון אוברזון נהג להציג ברקע דגמים של מרציאנו שבינתיים הפך למעצב הראשי של ורסצ'ה.

ופתאום טומי לפיד נשאר עם קלפים אבל בלי ג'וקר. ולא נותר לו אלא להצטייר כמנצח עם מה שיש כדי לא לצאת עוד יותר אהבל בעיני הציבור מכפי שהוא הצטייר בעקבות הכשלון הכפול (זוהר + טורבוביץ'). אז הוא תמך. אפשר לחשוב שהייתה לו ברירה.

מקרה? מזל רע? תוצאה גרועה? אצבע אלוהים? ראשית ניצני משיח?

גוי חכם בשם הברון דה מונטסקייה (1755-1689) כתב ספר בשם ''על רוח החוקים''. אם תרצו, חוברת ההפעלה של כל דמוקרטיה. ''המקרה מעניק לנו לעיתים קרובות מה שלא היינו מעיזים לבקש'' כתב שם. חז''ל כתבו את זה כמובן לפניו, אך את השפה של מונטסקייה עברייני שלטון החוק מבינים. לפחות משחקים אותה שהם מבינים.

בניגוד לסיפורי הסינדרלה בתקשורת – מזוז איננו בן משפחת עניים מנתיבות, הוא בן למשפחה מבוססת מאוד מנתיבות. מבוססת יחסית לנתיבות, כמובן. משפחה נפלאה עם איזון מרשים בין דת, מודרזניזציה, מסורת, תרבות ומוסר. משפחה אשר ידעה לתת בסתר לאחרים, ולתת בהרבה יתר שפע ממה שהיה, לילדיה המרובים.

מזוז איננו סלף מייד מן כמו שמנסים לתאר. הוא תוצאה של משפחה טובה. משפחה טובה, על פי המונחים של משפחה שמחנכת לכיבוד אב, אם ואהבת הבריות, ולא ''משפחה טובה'' במובן זה שהיא עשירה ומקומבנת במקומות הנכונים.

יועץ תחת אזהרה

בוקר מינויו של מזוז, הוא מצא בפתח ביתו הודעה תחת אזהרה. הנחיות שאינן משתמעות לשתי פנים ושאי אפשר לסרב להן:

תיק שרון לא ייסגר מחוסר אשמה. הוא יכול להבשיל לכתב-אישום, או לסגירה מחוסר ראיות מספיקות, שתחשוף את מזוז לעתירה לבג''ץ בדרישה שינמק מדוע הפך את המלצת הצוות המקצועי שבראשות ארבל. אם יפסיד מזוז בבג''ץ, ירבץ עליו צל התבוסה לכל משך כהונתו, ואם ינצח, יוכתם. המוצא היחיד, מבחינתו, הוא להודיע שבכוונתו לבחון את החומר במגמה לשכנע את הצוות המקצועי או להשתכנע מטיעוניו, אך לא לכפות את דעתו. ניסיונה של ארבל, כשופטת מחוזית וכפרקליטת המדינה, פעמיים שמונה שנים, עשיר משלו. התבונה מחייבת אותו למשוך ידו מטיפול בעניין.
אמיר אורן, כתב-מינוי, כתב-אישום עיתון ''הארץ'' מהיום


''חופש העיתונות'' אנחנו קוראים לזה בנאורות מרשימה. או ''סחיטה באיומים'', בלשונו היבשה של חוק העונשין. לדעתי הצנועה אפשר היה לתמצת ולכתוב את כל הבבל''ת הזה במילה ורבע: מזוז, דיר-באלק!

לא רק פסק דין, גם גזר דין קיבל היום מזוז הבוקר עם אותו שליח למשרדו:
אם יתגייס מזוז להציל את שרון ייפגע היועץ הבא בלא להציל את ראש הממשלה, שהחלטותיו איבדו שרידי מראית-עין לסמכות מוסרית. אפילו ייאחז בקרנות המזבח של ייעוץ משפטי, יישאר שרון לכל היותר ראש ממשלה ליגלי, לא לגיטימי
אותו כתב, אותו עיתון, אותו בוקר שבו מונה מזוז לתפקידו...


אלה שמחזיקים בידם את מכונת העשן המלאכותי – מכונה פשוטה וזולה שמפעילים בכל דיסקוטק, מפעילים אותה וצועקים ''אין עשן בלי אש!''

וכל הציבור, שמסומם מסיבת טראנס, רוקד הלום אקסטזי למחול החרבות של הכתבלבים מטעם. שרון כבר הורשע. מועד ההלוויה יפורסם בנפרד. למזוז נותר רק לחתום על התעודה, או להתאבד.

יש מי שסימן את שרון, ואם הוא לא יראה את דמו של שרון – הוא יראה דם של מישהו אחר שיעמוד לו בדרך.

בוקר טוב לך, יועץ משפטי תחת אזהרה.

מבחן כניסה או עבודה בעיניים?

את מזוז באופן אישי אני לא מכיר בכלל. אבל חוש הריח שלי סומך על מזוז שכל החלטה שיקבל בעניינו של שרון ואולמרט, תהיה החלטה עניינית. בניגוד לתקשורת המאורגנת, אינני רואה בהכרעה בעניינו של שרון ''מבחן כניסה ''. כלל וכלל לא. זה הרי קישקוש.

יש הקלטות מאוד לא סימפטיות של ספקטור, לצד נסיבות מחשידות ביותר כמו ההסכם התמוה עם גלעד שרון. על פי זה, שרון לא מצטייר טוב, אפילו לא בעיני אוהדיו הלהוטים ביותר. לי, בכל אופן, העסק הזה מריח די מסריח.

עד כאן החשדות.

לוח הזמנים מרוקן אותן מתוכן: ההסכם בין אפל לגלעד שרון נחתם אחרי מאי 1999, מועד שבו עלה אהוד ברק לשלטון, שרון איבד את כוחו וירד לדרגת חבר כנסת, ממשלת ברק היתה יציבה ואף אחד לא חלם שתוך קצת יותר משנתיים שרון יחזור, ובכזה גודל, לתפקיד ממלכתי בכיר.

יתירה מזאת: יש בחומר החקירה עובדה מאוד לא מתוקשרת (''במקרה'', כמובן): עדותו של ראש מנהל מקרקעי ישראל, עו''ד אבי דרכסלר המוכיח כי שרון דווקא הכשיל פרוייקטים של אפל ולא רק שלא תמך בו. אפל הפסיד מליונים כי שרון הנחית הוראות להכשיל את דודי אפל!

אז נניח שגלעד קיבל מליונים. תמורת מה? איפה המניע (של אריק שרון!)? מה קיבל (להבדיל מציפה לקבל) דודי אפל בתמורה?

גלעד מעניין אותי רק אם הוא תיווך למשהו שאריק שרון עשה. האם אריק שרון עשה? מה???? למה את זה לא מוציאים לתקשורת? מה לעזאזל אריאל שרון עשה למען אפל? עשה או לא עשה? מה אפל התכוון – זה לא מעניין אותי. שישבור את הראש עם המחלקה לתביעות קטנות של המשטרה. אבל האם שרון, ראש הממשלה או שר השיכון, עשה מעשה לטובת אפל אם כן – יש פה סיפור. אם לא – הכל בועה.

לא לי לקבוע אם שרון אשם או לא. אין לי כמו שאין לא לעדנה ארבל ולא לאמיר אורן את הנתונים לקבוע מה בעצם קרה כאן. צריך לסיים את החקירה כולל לשמוע את גירסתו של שרון ולאמת או להפריך אותה – ואז, ורק אז נוכל, גם אנחנו וגם ארבל לגבש חשד סביר או להסיר חשש, ומכאן - בית המשפט יצטרך לקבוע. זה מה יש.

ואין כלל בכלל בעיה. אם אכן גלעד קיבל מליונים מאפל ויש ראיות מוצקות ששרון עזר לאפל לדחוף פרוייקטים ע''י השפעה על פקידי מנהל שהיו כפופים למרותו, מה מבחן הכניסה הקשה כאן בכלל? להגיש כתב אישום בצירוף בעיטה החוצה על החשבון. מה ההתלבטות בכלל?

אני רוצה לשמוע מי הפקיד הממשלתי אשר אמור להעיד במשפט, כי שרון התערב לטובת דודי אפל שלא כדין. יש כזה? היה כזה? אם כן למה מחביאים אותו ושולחים לתקשורת כל מיני עדים-מטעם עם שברי משפטים שלא ברור אם הם יותר מסתירים או מלים טפח?

''Habeas Corpus'' (הביאו את הגופה!) אומר הכלל המשפטי הידוע.

אבל אצלנו הכללים הם לא משפטיים אלא האינטרס הזר והפסול מכתיב את הכללים המשפטיים. משוא הפנים אמרת – לעדנה ארבל התכוונת. תשאלו את הפרופסור יעקב נאמן.

אצלנו פיתחו את כל הטכניקות איך להתנער מהכלל הבסיסי ביותר במשפט של Habeas Corpus, ועברייני שלטון החוק נהיו אלופים בטכניקות ומניפולציות להרשעה כשאין בכלל גופה (Corpus Delicti). כך פוברקו הרשעות רבות שהסתיימו בגזר דין עוד לפני הזיכוי. השר נאמן, השר קהלני, השר רפאל איתן והמון חפים מפשע אחרים שהורשעו מחמת הספק. הורשעו על סמך השמועה. הורשעו בהנחיית התקשורת. למרות שהיו זכאים.

מין קיצור דרך שכזה, שבו המקדמה יותר גדולה מהחשבון הסופי. יש מקומות שאת האנשים שעושים את זה מכניסים לכלא. אצלנו הם הופכים להיות שופט עליון.

אז איפה מבחן הכניסה בכלל?

אם יש עדות של פקיד שכזה, והיא אמינה – יש להגיש כתב אישום בלי להסס בכלל. מה ההתלבטות בכלל?

ואם אפל סתם עשה מה שכל איש עסקים בר דעת היה עושה, מתחבר למקומות הנכונים, נניח... כמו כל אלה ששילמו שכר טרחה ענק לבן של נשיא בית המשפט העליון כעורך דין למרות שהוא לא משפטן כזה דגול או בינוני אפילו.

מה לא ברור כאן? אז מה ההתלבטות בכלל? מה השאלה בכלל? זה הריקבון. שרון לא המציא כלום. אז מה? האם להחזיר את המפתחות לאו''ם ולהגיד שנכשלנו כי צריך להחליף את העם? להכניס את כולם לכלא?

יש נורמות, ואכן - הן מאוד רקובות. אבל נורמות לא עוקרים על ידי שעירים לעזאזל! שעירים לעזאזל יוצרים אוייבי שלטון שיחכו להזדמנות לנקום. ובצדק. ואז הצדק הזה ייצור אי צדק. אבל כלפי הצד השני. וחוזר חלילה לעולם.

מזוז ופמלה אנדרסון

דבר אחד אני בטוח: מזזו לא יבזה את עצמו לדעת כמו עדנה ארבל.

הוא לא יהיה כל כך טיפש להגיש כתב אישום נגד דודי אפל, שמוזכרת בו המילה ''אריק שרון אמר'' יותר מהמילה דודי אפל עצמו, מבלי להכליל בכלל את אריק שרון ברשימת העדים אפילו.

מזוז מן הסתם יודע מה שכל מתלמד במכינה למשפטים לומד, את הכלל המשפטי הקובע כי המנעותה של התביעה מלהכליל עד תביעה שהדעת מחייבת אותה להכליל, מלמד כי התביעה פועלת שלא בתום לב, מסתירה ומפחדת מהאמת, ונמנעת מהבאת ראיה שבהישג ידה. והמשמעות המשפטית של זה בכל העולם היא: זיכוי!

ארבל יכולה לשחק אותה מטומטמת ולעשות צעד כזה (היא פשוט שכחה. בתום לב שכחה...), כי הציבור לא ער בכלל לדקויות המשפטיות הללו. וארבל בונה על זה שכולם מטומטמים. היא פולטת ''שרון אמר'' ובכתב האישום נמנעת מלכלול את שרון ברשימת עדי התביעה, ולך תוכיח ששרון לא אמר, או שהתכוון למשהו הפוך מאיזה משפט שהוצא מהקשרו. הציבור אולי מטומטם, משפטפטנים רבים גם כן. אבל מזוז לא עושה רושם של מטומטם. בכלל לא.

בפרפרזה לדברי כתבלביה: סלחנותו של רובינשטיין כלפי ארבל, בתיק ההאזנות הסתר הפוליטיות, לא גרמה לה לדבוק בדרך הישר. היא הסתערה לשלולית הדודי אפלית, תוך זריעת חול בעיני הציבור הרחב, כקורבן של אופיה.

כעת נותר רק לקוות, שמזוז יבהיר מי כאן בעל הבית, ויחזיר במשרד המשפטים עטרה ליושנה. מערכת המשפט בימי בייניש (וממילא ארבל) חזרה ארבעים שנה אחורה. וההפסד הוא של כל מי שסבור כי משטר הגון וכיבוד שלטון החוק הוא מרכיב הכרחי בניהול מדינה.

ומה הקשר לפמלה אנדרסון? מי אמר שחייב להיות קשר בין כותרת לראיות?

''העתיד'' כמו שאמר המחזאי יוג'ין יונסקו, ''תלוי בביצים''.

מבחן הכניסה של מזוז איננו בשמירה על סטטוס קוו רקוב, אלא בביעור הרע מקירבינו על באמת, ולא בסנסציות מלאכותיות.

בניגוד לפיקציה שמנסים לייצר, לפיה מבחן הכניסה של מזוז הוא תיק שרון, אני סבור שלפניו מבחני כניסה הרבה יותר קשים וחשובים.

  1. העמדה לדין של מזרחי, ופתיחת חקירה נגד ארבל (על פרשיות יעקב נאמן, לפחות, אך גם על פרשיות מזרחי) היא, היא המבחן האמיתי של מזוז! לא פרשת שרון. זה קישקוש פשוט. יש ראיות - להעמיד לדין, ואם אין ראיות - לדפדף את כל כתבלבי החצר שינבחו בינם לבין עדנהלה.


  2. אני מבקש מהיועץ המשפטי החדש שלנו להורות על חקירת חשבונות הבנק של אבנר ברק, הבן של אהרון ברק, וחשיפת מקורות הכסף.והקשר בינם לבין ברק, סבירות סכומי שכר הטרחה לפעולות המשפטיות שביצע –אם ביצע- או שמה הם כיסוי לפעולות נסתרות של האב, האם והשותף (זמיר). זה מבחן! לא גלעד שרון. מי הוא בכלל? אני חושד. סכומי ההכנסות הם חשד סביר דיו. ומי שצריך לא לשמור על זכות השתיקה זה אהרון ברק. הרבה לפני שדורשים מפוליטיקאי להיות כשר וזך.


  3. אני מבקש מהיועץ המשפטי לממשלה להורות על חקירת הקשר בין טומי לפיד והתשלומים המופקעים לבן שלו וזוגתו, לבין נוני מוזס. ובין מוזס לאהרון ברק וממילא ארבל ומזרחי. לא נעים - אבל אסור לשכוח שלפיד מינה את מזוז תוך שהוא מצביע ביד אחת (בלית ברירה!), וביד השניה ''אני אוטם את האף''...


  4. עוד נושא שאני סבור שהוא מבחן כניסה הרבה יותר מרתק: חקירת כל נושא הקופונים בהנהלת בתי המשפט. להתחיל בחקירת הרכש בימיו העליזים של יעקב קדמי, המשך בתקופת דן ארבל ולבדוק מה מסתתר מאחורי הנסיון למנות את בועז אוקון לתפקיד מנהל בתי המשפט.

    כי דבר אחד ברור: אהרון ברק לא ביקש למנות את עו''ד בועז אוקון בזכות זה שכביכול מר אוקון הוכיח אי פעם נסיון או הצלחה ניהולית כלשהי. נהפוך הוא. הוא מעולם לא היה מנהל, במשק יש מאות מנהלים מובטלים מוכשרים וראויים ממנו (גם במשק עורכי הדין, אגב...) והדבר האחרון שמערכת המשפט הקורסת צריכה כעת זה עוד כישלון שיעסוק בפימפום הכבוד (וחשבון הבנק?) של עצמו ומקורביו במקום בניהול יעיל של השירות המשפטי לאזרח. זה נושא לחקירה! הראיות –אפילו על פניהם- כבר מחשידות יותר מאשר פרשת מינוי של גלעד שרון ליועץ...


  5. עוד מבחן כניסה יותר חשוב במהותו משרון ואפל: חקירת כל נושא הקשר שבין הדחיפה של אהרון ברק את את נושא הגישורים, לבין העובדה שהמונופול הבלתי מוכתר שעושה מליונים בתחום זה הוא בעצם... בבעלות תמר ברק.


  6. מבחן כניסה חשוב נוסף לדעתי, הוא לחקור את מקורות המימון של ביילין, ולחקור את הקשר (או החשש או החשד) של מקורות המימון של אנשי ציבור ותקשורת, במישרין או בעקיפין (ע''י גופים פיקטיביים בשווייץ, לדוגמא) ע''י אוייבי ישראל החפצים בהשמדתה.

    יש לחקור האם הדמוקרטיה הישראלית לא מאבדת את עצמה לדעת על ידי זה שהיא מאפשרת לכל מיני החפצים בחיסולה של מדינת ישראל, להשתמש במשענת של ישראל כדי להכות את המדינה על ידי החופש שהיא מאפשרת בתחומי השלטון והתקשורת, כמו שמכים צולע במשענתו.


זה הוא, לדעתי הצנועה והבלתי חשובה בהחלט, מבחן הכניסה האמיתי ליועץ, הרבה מעבר לפרשת שרון.

זה הוא מבחן כניסה לסיירת מטכ''ל ולא לבית הבובות! לא כפי שמכתיבים ליועץ הנכנס ''מלמעלה'' אלא הצורך הקיומי של מדינת ישראל.

כאן, צפוי ללמזוז קרב קשה, שבו המעז – ינצח ויכריע אם מדינת ישראל תמשיך להיות ארץ אוכלת יושביה, או מגנט לכל יהודי העולם אשר יעלו אליה בתשוקה במקום לברוח ממנה בגועל נפש. הציונות היא לא להיות אור לגויים, אלא להפסיק להיות חושך לעצמנו.

ולזה, יותר משצריך את השכל המשפטי הרב שיש למזוז כפי שניכר בחוות הדעת שכבר נתן בעברו, צריך ביצים. (ראוי לציין כי מזוז היה היחידי במשרד המשפטים אשר תמך במשנה ליועמ''ש יהודית קרפ, אשר קבעה כבר לפני שנים כי יש לערוך לעמוס ברנס משפט חוזר. וזה היה שילוב נדיר של שכל, וביצים).

חביב בורגיבה

ולסיום, הייתי מצפה ממזוז לסגור חשבון קטן עם מקום הולדתו. שם, היה עורך דין דגול, אשר לאחר שבילה 10 שנים בכלא, הפך להיות נשיא ענק בדורו, חביב בורגיבה. בורגיבה היה מנהיג ערבי טוב לעמו (ונגד הכיבוש הצרפתי), והכי טוב למדינת ישראל. אך לא מאהבת מרדכי. הוא טען כבר ב-‏1964 שיש לעשות שלום עם היהודים במדינת ישראל כפי שהם רוצים (כלומר עפ''י גבולות ישראל דהיום), ''כי הם כבר יחסלו את עצמם בינם לבין עצמם''. בינתיים אין שלום ואנחנו ממשיכים לחסל האחד את השני.

האתגר של מזוז יהיה לדאוג לשלום בית בינינו לבין עצמנו. אם את זה נעבור, נוכל לכל היתר. אם את זה לא נעבור – כל היתר ממילא לא חשוב.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הטעות הינה בהענקת סמכויות ''בלעדיות''
חזי (יום שני, 26/01/2004 שעה 8:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטעות הינה בהענקת סמכויות ''בלעדיות'' מופלגות,לאישים שונים, להחליט בענינים חשובים.
דוגמאות:
נגיד בנק ישראל.
שופטי בית המשפט העליון.
פרקליטת המדינה.
היועץ המשפטי.
מבקר המדינה.
מפכ''ל המשטרה.
ועוד ועוד.

הבולט במיוחד, הוא אי יכולת האזרח להתגונן בפני עיוותי דין של שופטים מכל הדרגים.
שופט יכול להרשיע אדם רק בגלל שהוא העליב אותו...
על אף שהשופט גרם בכך לעוות דין, אי אפשר להעניש את השופט על כך !!!
לאותו אדם אין אמצעי ''להעניש'' את השופט על שהשתמש בסמכות שניתה לו, כדי ''לספק'' מניעים אישיים שלו (לנקמה על העלבון).
_new_ הוספת תגובה



גם לי יש נושאים לחקירה
מושה (יום שני, 26/01/2004 שעה 11:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקום לבזבז זמן על החקירות שאתה מציע למזוז יש לי נושאים יותר חשובים בהרבה.
1. לחקור כמה שוחד קבלו חכים מהליכוד, מהמפדל וממולדת מערוץ שבע על מנת להסתיר בכל השנים הללו את הפעילות הבלתי חוקית שלו.
2. לחקור את זרימת הכספים מתקציבי מועצת ישע למשרד עורכי הדין של וורצברגר ושלאליקים העצני, תוך פירוט חודשי של כל סכום מאז 1977.
3. לחקור כיצד ביצוע הסיבוב של הכסף מחברת החשמל הירושלמית לכיסיהם של עסקני הליכוד בירושלים וכיצד גרם הדבר להוצאת רשיונות בלתי חוקיים למשרדי חלפנות והימורים בבעלותה של חבורה התומכת בצבי הנדל ויגאל עמדי.
4. מאיזה תקציב ממומנים ''הפייגלינים''? כמה כסף מועבר אליהם מתקציבי המועצות הדתיות בשטחים ומי מגלח בדרך קומיסיון לטובת ישיבת ''הרעיון היהודי'' ואיך הם הצליחו לקנות מרצדס 320S חדשה לרב קוממי.
5. כמו כן אני מבקש לבדוק כמה משכורת מקבלת אשתו של שר התיירות מידיעות אחרונות ו YNET וכמה כסף קבלה מהם בשלש השנים האחרונות מעל ומתחת לשולחן, כמה מזה הועבר בעיסקה סיבובית מהעמותה לחידוש היישוב היהודי בחברון ומתקציב הטיילת.
6. כמה כסף משלמים מגדלי הירקות הכשרים בגוש קטיף ליבואני כח אדם חברי מרכז הליכוד וכמה מהכסף הזה שימש לשימון גלגלי הבחירות הפנימיות והפריימריז בגני התערוכה ובמלון סיטי טאואר.
_new_ הוספת תגובה



זה לא במקום - זה וגם. אדרבא!
אריק באך (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 0:05)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא עלה בדעתי למצות את כל הנושאים הראויים לחקירה. מה גם שמרבית הנושאים שהזכרת כלל לא מוכרים לי.

אותי לימדו שאלת הצדק היא עיוורת. לכן, במי תומכים והשייכות המפלגתית איננה רלוונטית. אם יש בסיס לחשד, יש לחקור.

עסקני ליכוד, או מפלגות אחרות - זה לא מוסיף ולא גורע מהחובה לחקור בלא מורא, ובלא משוא פנים.
_new_ הוספת תגובה



מזוז
ארול טרלו (יום שני, 26/01/2004 שעה 12:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התפקיד של מזוז הוא לדאוג שאף אחד לא יפריע להתנחלויות.
חוק זה בולשיט.
_new_ הוספת תגובה



חבל שלאדון באך אין מראות בבית.
ארול טרלו (יום שני, 26/01/2004 שעה 12:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני מצטרף בהתלהבות לכל רשימת דרישותיך
בננה ספליט (יום שני, 26/01/2004 שעה 13:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהיועמ''ש החדש - לחקור את ברק ובנו, ארבל וכספיה, ביילין ותומכיו הכספיים באירופה, מזרחי ומניעיו. אם אתה מכין מכתב למאן דהוא, אני מוכן להיות בין ראשוני החותמים עליו.
_new_ הוספת תגובה



מרשים ביותר
עובר אורח (יום שני, 26/01/2004 שעה 14:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לזכות מאמר זה יש לומר כי הוא קנה את ליבי.

ניתן להתווכח, כמובן, על הא ודא, אך רמה של כתיבה ואומץ לב שכאלה לא ראיתי כבר מזמן בישראל.

חיזקו ואימצו!
_new_ הוספת תגובה



מרשים ביותר....
מושה (יום שני, 26/01/2004 שעה 14:29)
בתשובה לעובר אורח
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאמר מלא ורצוף בהבלים והגזמות שאין בו שום אומץ אלא להפך, חנפנות בוטה וירודה אל השלטון ועסקניו.
ממתי צריך אומץ בשביל דבר כזה?
_new_ הוספת תגובה



מרשים ביותר....
אריק באך (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 0:24)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משה ידידי,

מה ההבל ומה ההגזמות? אנא פרט, כך שתוכל להשכיל אותי בביקורתך הבונה והמפרה.

באיזה מהדברים ראית חנפנות לשלטון ועסקניו?

אין דבר נהדר כמו ביקורת. יש לך כזו? אנא ממך - האר את עיני.
_new_ הוספת תגובה



מאמר מצויין ומבריק
pit (יום שני, 26/01/2004 שעה 15:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאמר שממש מאיר באור בוהק את בעיית הבעיות של הציבור הישראלי ,הנה מר באך מצליח להרשים כאשר הוא מביא את אורן אמיר מעיתון הארץ ושיטתו הפסולה לאיים וליצור מראה מקום של סחיטה ציבורית כלפי עובד ציבור ,עד שמר באך עצמו הופך לאמיר אורן כשלעצמו ,ומאיים מביא רשימות חיסול משלו.

גם מאמר רהוט שכזה שאינו בא בידיים נקיות ולמעשה מצדיק את דרכי הפעולה הנלוזות של אמיר אורן ודומיו.

אז אפילו במינמום של עמידה בעקרונות שמר באך מפנה כלפי אחרים הוא עצמו מר באך אינו עומד..

ההחלטה שמזוז הוא כל מה שלא היה לפניו יכולה להיות נכונה ,הזמן ישפוט ,אבל מתוך בטנו מר באך מעלה השערות חסרות שחר.
אני שותף לביקורתו כלפי עדנה ארבל שמבחנתי היא אסון מהלך לשלטון החוק ,אבל גם עדנה ארבל זכאית שעניינה יתברר שלא תחת שיטות נלוזות ,אפילו שהיא עצמה עשתה בהם שימוש ,חבל איפה שמה שמר באך מתיר לעצמו הוא אוסר על אחרים.
_new_ הוספת תגובה



מאמר מצויין ומבריק
אריק באך (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 0:49)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באיזה מהדברים ראית זהות בין אמיר אורן לביני?

אמיר אורן הזהיר את היועץ שאם לא יחליט כפי שאמר אורן רוצה - יבולע לו. אני ביקשתי רק לחקור מה שבעיני ראוי לחקירה. האם לדעתך אסור לבקש אף פעם לחקור שום חשד ?

אמיר אורן ביזה את היועץ והורה לו שמוטב לו להותיר את ההחלטה בעניינו של שרון בידי עדנה ארבל.

איפה ראית חוצפה שכזו בדברים שכתבתי?

אנא, אם אתה לפחות מאמין לטיעוניך - תמוך אותן בעובדות. המאמר כאן לפניך.

תודה מראש.
_new_ הוספת תגובה



מאמר מצויין ומבריק
pit (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 10:16)
בתשובה לאריק באך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובכן אתה לדעתי מציב רשימת חיסול שהיא כאמור בעלת צבע פוליטי ,אולי אתה צודק עובדתית ,אולם בדומה לאמיר אורן שנוהג להציב רשימות חיסול פוליטיות ורק לאחר מעשה מנסה למצוא את האשם ואת הביסוס העובדתי ,אתה מציב רשימה שמית עם נטיה פוליטית ברורה ומצפה שהיועץ החדש יבצע בהם מעשים.

למשל לו היית מנסח אמירה עקרונית שאינה צבועה פוליטית על מעשי שחיתות הרי שזה היה הרבה פחות בעייתי.

הטענה המרכזית נגד אמיר אורן ודומיו שאת המאבקים שלו לביעור השחיתות הוא מישם כלפי צד מסויים ,התשובה ההולמת לא יכולה להיות נסיון דומה לגבי צד אחר פוליטי ,אלא סטנדרטים אונברסליים.

מושחתים לצערי אינם בעלי השקפה פוליטית מסויימת ,הם מצויים בכל מחנה שמאל או ימין מרכז ודתיים וערבים .

לגבי עדנה ארבל אני מוכרח לומר שהיא תמיד מצליחה להרוס אפילו במיקרים שבהם היא שמה ידה על מושחת אמיתי ,היא מצליחה להרוס משום שהיא עצמה לא בוחלת בהתנהלות שהיא מפוקפקת מבחינה אתית וחוקית (ע''ע מזרחי),הצד המעניין הוא שכל הביקורת כלפיה באה מצד מסויים ,אולי מסיבה זו היא שורדת במערכת למרות הביצועים העלובים שלה.
קשה היה לה לשרוד אובייקטיבית לו הסטנדרט במדינה הזו היה אונברסלי חסר צבע פוליטי ,כאשר במערכת החוק מכניסים הבחנות פוליטיות מעיד הדבר על חוסר בידיים נקיות ,אתה עצמך נוהג ככה ,זו הבעיה.

הכלל הראוי הוא נקיון כפיים כשלעצמו וחוסר מוחלט בחישוב פוליטי צר ,עיוורון פוליטי נחוץ על מנת להבריא את המערכת.
_new_ הוספת תגובה



גם התגובה שלך, pit, מנוסחת היטב
דוד סיון (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 11:19)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המשפט האחרון שלך הוא ניסוח קריטריון הכי חשוב לתיקון: ''הכלל הראוי הוא נקיון כפיים כשלעצמו וחוסר מוחלט בחישוב פוליטי צר ,עיוורון פוליטי נחוץ על מנת להבריא את המערכת.''

בנוסף, אתה מאיר מאפיין חשוב של המאמר שכתב אריק באך - הצבע הפוליטי.
_new_ הוספת תגובה



יפה שיפדת את אמיר אורן
אריה פרלמן (יום שני, 26/01/2004 שעה 22:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא כבר החליט שעדנה ארבל עדיפה על היועץ, ושראש הממשלה איננו לגיטימי.

אחר כך אומרים שהימין מאיים על הדמוקרטיה ולא מקבל את הלגיטימיות של השלטון.
_new_ הוספת תגובה



העתונאים כותבים
מושה (יום שני, 26/01/2004 שעה 22:15)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אתם רוצחים
_new_ הוספת תגובה



שוב התחלת?
אריה פרלמן (יום שני, 26/01/2004 שעה 22:21)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי ''למדנו'' מ''כם''.
_new_ הוספת תגובה



שמענו עליכם
מושה (יום שני, 26/01/2004 שעה 22:24)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



רק טובות, אני מקווה
אריה פרלמן (יום שני, 26/01/2004 שעה 22:32)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



העתונאים כותבים
אריק באך (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 0:19)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי זה ''אתם רוצחים'' ?

אני מציע שלא נמהר להאשים את כל השמאל ברצח רבין, רק בשל חטאיה של דורית בייניש.

אנא, מעתה אל תאמרו ''אתם רוצחים''. כי מי שרצח את רבין זה לא כל השמאל.

(וגם לא כל הימין. אם במקרה התכוונת לכך שיגאל עמיר הוא שרצח את רבין ולא מה שבייניש בישלה לו עם שמפניה לקינוח)
_new_ הוספת תגובה



חשבתי שפרס רצח את רבין
המחפש (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 0:21)
בתשובה לאריק באך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ידעתי גם שיש תאוריה על בייניש. נא להרחיב.
_new_ הוספת תגובה



חשבתי שפרס רצח את רבין
אריק באך (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 0:29)
בתשובה להמחפש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מתיימר לקבוע מי ומה באמת עומד מאחורי רצח רבין. בפרשה זו רב הנסתר על הגלוי, לדעתי הצנועה.

אני התייחסתי רק לדו''ח ועדת שמגר ולדברים המצויים בקונצנזוס, ועל פי הם מי שליבה את האש נגד רבין היה אבישי רביב, יציר כפי של בייניש (ייתכן שבהנחיית פרס - אך לא ידוע לי על כך ברמה העובדתית).

בל נשכח שאבישי רביב היה רק סוכן אחד שהתגלה, במקרה, וניתן להניח בקרוב לודאי שכמוהו פעלו והופעלו עוד עשרות סוכנים אשר כל תפקידם היה זהה לזה שהטילו עליו בייניש ומפעיליו: להבאיש את ריחו של הימין, ללבות את השנאה לרבין, ולעורר פרובוקציה ודה-לגיטימציה.
_new_ הוספת תגובה



צריך לקרוא לילד בשמו
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 3:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה נסיון לפוטש בחסות החוק

את כל ה''הילולה'' סביב פרשת התביעה נגד שרון אפשר למצות במישפט קצר אחד – נסיון לפוטש באמצעות מערכת המשפט. אין כאן כל נסיון לקבוע אם שרון אשם או לא אשם ואם היה שוחד או לא היה או אם יש בסיס לכל התביעה נגד אפל. ההתייחסות שלי היא לצד החוקתי ולנסיון שנעשה פה לכופף את הנורמות החוקתיות של המדינה.

אני יוצא מהדברים שהגב' ארבל אמרה בהופעתה בפני המוסד הבין תחומי בהרצליה, בהם היא קבעה ש''על ראש הממשלה להשעות את עצמו אם יוגש נגדו כתב אישום, גם אם זה לא נאמר במפורש בחוק יסוד הממשלה''. לביסוס עמדתה זאת היא הסתמכה על פסיקות בעבר של בית הדין העליון לפיהן על ''איש ציבור'' לפרוש או להשעות את עצמו אם הוגשה נגדו תביעה מבלי להמתין לתוצאות המשפט.

לגב' ארבל יש רקורד לא רע בהריסת הקריירה של מספר לא מבוטל של אנשי ציבור שלא היו לרוחה, תוך שימוש בכלל הזה, כשהגישה נגדם כתבי אישום שמראש ידעה שאין להם כל אחיזה במציאות. עכשיו היא מנסה לחזור על התרגיל הזה ולהביא להדחתו של ראש הממשלה. אבל יש לה טעות קטנה – לגבי ראש הממשלה המצב איננו כפי שהיא ניסחה זאת - ''חובת ההשעיה קיימת גם אם זה לא נאמר במפורש בחוק יסוד הממשלה''. בחוק יסוד הממשלה נאמר במפורש בדיוק ההיפך – נאמר שם ש''ראש הממשלה לא יודח מתפקידו עם הגשת כתב אישום, אלא רק לאחר הרשעה''. ואם אני מבין נכון, גם אז זה לא אוטומטי. מסתבר שמידת ידיעת החוק של הגב' ארבל לוקה בחסר (זה בלשון המעטה). זה אולי מסביר את שרשרת הכשלונות שלה בהשגת הרשעות בכל התיקים שהיא נסתה לתפור לאישי ציבור שונים.

אבל בכל זאת, אם נחזור לנושא המרכזי, יש לפנינו מצב של סתירה ברורה בין מה שנאמר בחוק לבין פסיקת בית הדין העליון לגבי ''אנשי ציבור''. אין כל ספק שראש הממשלה הוא בחזקת ''איש ציבור''. אז מה קובע? החוק או התקדימים הסותרים של בג''ץ? בעבר היו לא מעט מקרים בהם בית הדין העליון פסל חקיקה של הכנסת ולמרות שלא כולם היו מאושרים, סמכותו זו של בית המשפט העליון מקובלת על כולם.

דא עקא שבכל המקרים בעבר בהם בית המשפט נטל לעצמו את הסמכות הזאת העילה לכך היתה שהחקיקה בה מדובר היתה בסתירה לחוק יסוד כזה או אחר. הפעם לעומת זאת החוק בו מדובר הוא חוק יסוד – חוק יסוד הממשלה. אמנם אני לא עורך דין במקצועי, וגם אינני המומחה הכי גדול בעולם לענייני חוק וחוקה, אבל זה נראה לי קצת מופרך לטעון שלבית המשפט העליון ישנה הסמכות לשנות או לעקוף חוק יסוד. גם לגוף המחוקק אין הסמכות לשנות חוק יסוד אלא אם כן יש לכך רוב מיוחס.

האם זה הגיוני שלתשעה שופטים שאף אחד מהם לא נבחר לתפקידו באורח דמוקרטי תהיה היכולת לשנות בהינף יד חוקי יסוד שהתקבלו כדין ע''י הגוף המחוקק שנבחר באורח דמוקרטי? אמנם זה כנראה מה שהגב' ארבל חושבת, וייתכן שיהיו בין השופטים כאלה שייתמכו בעמדתה זאת, אבל לי זה נראה כניסיון פוטש תחת המסווה של שילטון החוק.
_new_ הוספת תגובה



אמנם אתה לא עורך דין....
בננה ספליט (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 8:08)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל דבריך ברורים ונכוחים ושמים לפלסטר את דמותה של גב' ארבל (מי היא בכלל, לכל הרוחות?!).

בימים אלו כשאנחנו מדברים על אוכלי חינם המרוויחים את לחמם מקופתנו הציבורית בלא בקרה, כולל אותה גב' מכובדה, אנחנו צריכים לתת מעט יותר כבוד לאלה שמסרו את כל-כולם לבניית המדינה, בודאי כל עוד לא הוכח שהם עברו עבירה כלשהי.
_new_ הוספת תגובה



כרגיל בר ניר משקר
מושה (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 10:41)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומביא ציטוטים מסולפים.
והרי ציטוט מדוייק מדברי הגב' ארבל:

בהופעה בטקס מצטיינים של בית-הספר למשפטים במרכז הבינתחומי בהרצליה, אמרה ארבל כי כתב אישום לעובד ציבור מחייב אותו להשעות את עצמו, גם אם ''חוק יסוד: הממשלה'' אינו מציין זאת במפורש.

פרקליטת המדינה הזכירה את פסיקה של בית-המשפט העליון בעניין השר לשעבר אבנר שאקי מהמפד''ל ובעניינם של אישי ציבור אחרים, ואמרה כי ''ברגע שמדובר בשחיתות ויש לכאורה ראיות לכך, המשמעות והתוצאה צריכות להיות כתב אישום''.

הפרקליטה ציטטה את השופט בך, שאמר כי ''כאשר מדובר בעבירות של שחיתות שלטונית בכלל והפרת אמונים בפרט, כמעט שאין מנוס מלהעמיד לדין''. לדבריה, ''בית-המשפט מדבר על זה במונחים של חזקה, ממש כמו נוסחה: שחיתות שלטונית שווה כתב אישום''.
_new_ הוספת תגובה



אין שום שחיתות, אפילו לא לכאורה
בננה ספליט (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 13:27)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אצל שרון ולישכתו.

אם ברק עבר את המשוכה כאשר קיבל כספים ישר לקופתו, הרי שמן הדין ששרון יעבור אותה כאשר הכסף נכנס לכיסו של אחר, בנו, ובאופן חוקי שאינו קשור כלל לפעילותו הפוליטית.
_new_ הוספת תגובה



למרבה השמחה לא אתה ולא אני קובעים את זה
מושה (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 14:50)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בדיוק!!!!
בננה ספליט (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 17:10)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן שרון צריך להמשיך כרגיל ולנפנף לקוראים לפרישתו.
_new_ הוספת תגובה



מושה ידידי מוטב שתפסיק להשתמש
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 23:53)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכינויי גנאי כשאין לך מה להגיד לגופו של עניין. מה שאתה מביא מפיה של הגב' ארבל הוא בדיוק מה שאני צטטתי מפיה. אבל בדיוק כמו שהגב' הזאת שמתעלמת ממה שכן כתוב בחוק גם אתה מתעלם מכך שמה שהיא אמרה אינו תואם את מה שכתוב בחוק. היא אמרה בדיוק את מה שאתה אומר ''גם אם חוק יסוד הממשלה אינו אומר זאת במפורש'' - היא מתייחסת למה שלא נאמר בחוק, אבל אתה לא חושב שמה שקובע זה מה שכן נאמר בחוק? וזה בדיוק ההיפך ממה שהיא אומרת.

המחוקק מצא לנכון כנראה להתייחס באופן שונה לראש ממשלה מאשר ל''איש ציבור'' סתם, וקבע במפורש שראש ממשלה יושעה רק במקרה של הרשעה ולא במקרה של הגשת כתב אישום בלבד. יש בזה גם הגיון (אולי לא למוח מעוות כשלך שתשובה היחידה שהוא מסוגל להעלות זה שימוש בכינויי גנאי), לאור ההשלכות החמורות שישנן להשעיית ראש ממשלה. ראש ממשלה איננו סתם ''איש ציבור'' וגם לא סתם שר.

אתה ממשיך ומצטט מפיה של הגב' הזאת ש''ברגע שמדובר בשחיתות ויש לכאורה ראיות לכך, המשמעות והתוצאה צריכות להיות כתב אישום''. מאחר והיא מצאה לנכון לא להגיש כתב אישום הרי שבכך היא מודה בפרוש שאין לה כל ראיות ואפילו לא ראיות לכאורה. זה לא מפליא בהתחשב עם כך שהראיה היחידה שיש לה זה המשפט שהיא הוסיפה ברגע האחרון לכתב האישום נגד אפל אותו היא ניסחה מחדש לצורך העניין.

כנראה שזה מסובך מדי בשביל ההגיון שלך. אז יש לי הצעה בשבילך תגיד שוב שקרן. זה לפחות יעשה לך טוב על הנשמה.

ולהבא, אם אתה רוצה שתהיה התייחסות לדבריך, עדאי שתנמיך קצת את הטון ותתחיל להשתמש בשפה קצת יותר תרבותית. אם אתה לא מסוגל יש הרבה פורומים אחרים בהם יקבלו את הסיגנון שלך בשתי ידיים.
_new_ הוספת תגובה



זה לא עדאי - זה עודאי (-:
בננה ספליט (יום רביעי, 28/01/2004 שעה 8:31)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ולהבא, אם אתה רוצה שתהיה התייחסות לדבריך, עדאי שתנמיך קצת את הטון ותתחיל להשתמש בשפה קצת יותר תרבותית.''

(-:
_new_ הוספת תגובה



המילה היא פשוט ''כדאי''
דוד סיון (יום רביעי, 28/01/2004 שעה 14:19)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תודה על תיקן הטעות
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 28/01/2004 שעה 18:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שנבעה מהקלדה מהירה
_new_ הוספת תגובה



הקלדה מהירה או אצבעות....... שמנות?
דוד סיון (יום רביעי, 28/01/2004 שעה 18:52)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לא מתאים לך דויד
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 28/01/2004 שעה 21:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני מתנצל ...... לא התכוונתי לפגוע
דוד סיון (יום רביעי, 28/01/2004 שעה 21:31)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



זה בסדר, אצל מושה זה היה הופך
בננה ספליט (יום רביעי, 28/01/2004 שעה 22:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לתפריט היום.
_new_ הוספת תגובה



אני חוזר וקובע באופן חד משמעי
מושה (יום רביעי, 28/01/2004 שעה 10:16)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בר ניר אתה משקר, מסלף, מעוות ומאחז עיניים בזדון, בכוונה תחילה ומתוך מגמה לקדם את האג'נדה הפוליטית שלך, וכל זאת לא לראשונה.

אין בכוונתי להכנס לדיון בדבר משמעות חוקי יסוד וסמכויות בית המשפט, אני לא מבין שום דבר בנושא הזה והוא גם לא במיוחד מעניין אותי. כמו כן אין בכוונתי להתחיל בספקולציות על הנחיצות בהגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה, אני מקווה כי אם תמצאנה ראיות יוגש כתב אישום ואם לא תמצאנה לא יוגש. מה שכתבתי מתייחס אך ורק לאופן המסולף והשקרי שבו אתה מציג את טיעוניך. (וכאמור – לא לראשונה)

הבה נבדוק:

1. אתה מביא ציטוט במרכאות כאילו אמרה הגב' ארבל '' על ראש הממשלה להשעות את עצמו אם יוגש נגדו כתב אישום גם אם זה לא נאמר במפורש בחוק יסוד הממשלה''. ובכן, זהו שקר זדוני, הגב' ארבל לא אמרה זאת. יתרה מכך הגב' ארבל אמרה במפורש כי לא תתייחס לעניין ספציפי ודבריה המדויקים היו: '' כתב אישום לעובד ציבור מחייב אותו להשעות את עצמו גם אם חוק יסוד הממשלה אינו מציין זאת במפורש''. ובכן מר בר ניר, האם הציטוט שלך מדויק או שהוא סילוף שקרי מכוון?

2. אתה מביא ציטוט מסולף שני המדבר על ''איש ציבור'', הגב' ארבל דיברה במפורש על ''עובד ציבור''

3. אתה מביא ציטוט מסולף שלישי כאילו אמרה הגב' ארבל : '' חובת ההשעיה קיימת גם אם זה לא נאמר ...''וגו'. ואני חוזר ומפנה אותך לציטוט המדויק שלעיל.

בנוסף אתה מביא שקרים וסילופים בנוסח ''...הכשלונות שלה בהשגת הרשעות בכל התיקים אותם נסתה לתפור לאישי ציבור שונים''. בנוסף לשקר וההטעיה העובדתית (היה מספר ניכר של הרשעות) אתה מכפיש ברמיזה זדונית כאילו הפרקליטות ''תופרת'' תיקים במצב בו אין בידיה סיבות מספקות לעשות כן. תוך כדי כך אתה מתעלם מההנמקה של הגב' ארבל להתייחסות המחמירה של הפרקליטות לעבירות של הפרת אמונים ושחיתות שלטונית, הנמקה שעוגנה בציטוט מפסק שין של השופט העליון בך שאותו הבאתי בהודעתי שלעיל.

בקיצור מר בר ניר, אני חוזר על קביעתי שאתה משקר ומסלף בזדון ובכוונה תחילה.

אם הטענה שלי או סגנונה אינו נראה לך, אתה רשאי כמובן להתעלם מדברי.
_new_ הוספת תגובה



תיקון טעות
אריה פרלמן (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 22:33)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכנסת - כגוף מחוקק - איננה רשאית לשנות חוק יסוד;

לעומת זאת - הכנסת - כגוף מכונן - רשאית גם רשאית - ולו ברוב של 2 נגד 1.

אבסורד?

ללא ספק.

אבל זהו המצב.
_new_ הוספת תגובה



אריה, אתה מוכן להבהיר?
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 23:59)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה זה בדיוק הכנסת כ''גוף מחוקק'' והכנסת כ''גוף מכונן''? הנושא הזה כלל לא מוכר לי.

למה שאני התייחסתי - האם לבית הדין ישנה סמכות לשנות או לעקוף חוק יסוד, ובמקרה של סתירה מי קובע, אין בדבריך תשובה.

למותר לציין שהמגוחך הוא שחוק יסוד יכול להתקבל ברוב של 2 נגד אחד. אבל זה כבר נושא לדיון אחר.
_new_ הוספת תגובה



הבהרה:
אריה פרלמן (יום רביעי, 28/01/2004 שעה 23:29)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכנסת נושאת שני כובעים:

רשות מחוקקת;

רשות מכוננת.

הרשות המכוננת היתה אמורה לנסח חוקה תוך כמה חודשים - ואז להתפרק לרגל הבחירות, שבהן תיבחר רשות מחוקקת.

אך האסיפה המכוננת הפכה לכנסת הראשונה - ללא ניסוח חוקה - ויש אומרים שבכך ''שדדה'' את השלטון ללא סמכות.

בכל מקרה - הכנסת מתפקדת בשני המישורים כיום - משהו כמו ''ראש הממשלה ושר הביטחון'' - שהם אחד; ולכן - לדוגמא - אם קיים דבר-מה שלשר הביטחון אסור לעשות ללא אישור ראש הממשלה - הרי הוא פונה לעצמו ומחתים את עצמו על האישור...

קצת מסובך - מאוד מגוחך - ואבסורדי.

אבל כן: הכנסת (ולא חשוב איזה כובע היא נושאת) רשאית לשנות חוקי יסוד כאוות נפשה.
_new_ הוספת תגובה



ברכה והערות-שאלות
דוד סיון (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 7:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברוך הבא. אני מקווה שמעכשיו תמשיך להשתתף בדיונים בעקבות המאמרים שלך – מה שהיה כל כך חסר .

לפי המאמרים שלך משתמע שאתה יודע הרבה מאד עובדות ונתונים אפילו על היועץ החדש. אבל בכל זאת מאד מעורפל בנושא תהליך בחירתו של מזוז. אתה טוען שמזוז התקדם לאן שהגיע בזכות משפחתו וכישוריו בלבד. מצד שני, אתה מתאר מערכת שמנוהלת בשחיתות כבר הרבה זמן. איך יתכן, אם כך, שצדיק מצליח להגיע כל כך גבוה – עד למעמד של משנה?

ברור שאם אתה צודק הרי שעצם בחירתו של מזוז היא שיפור עמדה לטובת כולנו. על כן אשמח אם תפרט קצת יותר ממה נובע מהיכן בטחונך בכל מה שאמרת על היועץ החדש – מני מזוז ועל משפחתו.

*

בהפוך לאמיר אורן אתה מנסה לזכות את כל המעורבים בפרשיות אפל. אתה מתחיל אם אמירות כמו: ''ואם אפל סתם עשה מה שכל איש עסקים בר דעת היה עושה,.....'' אז אם כולם עושים זאת אפל לא צריך לעמוד לדין? אם כולם עושים זאת אז יש לא מעט פוליטיקאים שמעורבים בכך. איך זה שאתה לא מזכיר שמות פוליטקאים נוספים? איך זה שאתה מדגיש דווקא רק את אלו שיצאו זכאים?

אתה עושה דבר דומה לגבי שרון. מצד אחד אתה נגד הרשעה ''באמצעות התקשורת,'' אבל עושה אותו דבר כדי לערער את כתב האישום. ''שרון לא המציא כלום. אז מה? האם להחזיר את המפתחות לאו''ם ולהגיד שנכשלנו כי צריך להחליף את העם? להכניס את כולם לכלא?''

אתה מקפל המון החלטות במשפט הזה – בין השאר שאין אלטרנטיבה חוץ משרון. זה או שרון או האו''ם. זה גם, כמובן, משתמע מרשימת ''הבקשות'' שהכנת ליועץ החדש. אין בכל המפלגות אף אחד אחר שיכול לייצג את העם בראשות הממשלה. מצד שני אתה טורח להצהיר, כאן בפתיל ובפתילים אחרים שעמדתך היא לא פוליטית. אתה יכול להסביר את הסתירה?

משום מה אתה מלא כרימון בעובדות על שחיתות הקשורה באנשים שעמדתם הפוליטית היא שמאלה מן הליכוד. אחרי שאתה אומר שכולם עושים זאת היית צריך קצת לפרט מי זה כולם. מצד שני משתמע מהדברים שלך כאן בפתיל ובפתילים אחרים שאינך יודע על שחיתות בליכוד וימינה. זה קצת מוזר. לא?
_new_ הוספת תגובה



ברכה והערות-שאלות
אריק באך (יום חמישי, 29/01/2004 שעה 8:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר דוד סיון הנכבד,

השאלות שלך בהחלט במקומן, ואנסה לענות, אם כי חוששני שתשובה עליהן כראוי תהווה קובץ של עוד שניים-שלושה מאמרים... אנסה איפה לענות בתמצית האפשרית על עיקרי הדברים:

1. תהליך בחירתו של מזוז אכן מעורפל וראוי לשיפורים רבים. יחד עם זאת, לשם שינוי ולראשונה בתולדות המדינה, היועמ''ש נבחר בתהליך. לא ב''בישול'' של השלטון התורן או של משפחת צדוק (ז בלי ל).

מטבע העובדה שזו הייתה הפעם הראשונה שהועדה היא שמינתה את היועמ''ש, דרך פעולתה לא היה חף משגיאות (שגם הם מודים בחלקן) ויש מקום לשיפורים.

ככל שהדבר נוגע לעניין, את רומא לא בנו ביום אחד, ועצם כינון הועדה בהרכב מאוזן (ועובדה שהיא הצליחה להדוף הנחתה של מוזס ודן כהן (שהוא גיסו של אהרון ברק) ומחטף של מוזס ופישמן - זה ודאי חידוש מרענן והישג שאין לזלזל בו. ואפילו את פוגלמן הצליחו להדוף בנימוס...

2. איך יתכן שהגיע למעמד משנה ללא שחיתות?

ראשית, יש לומר כי משרד היועמ''ש ניחן בהרבה מאוד משנים משובחים. די אם נזכיר את יהודית קרפ (עילוי משפטי ויושרה למופת) אשר הואשמה בשמאלניות יתר ועל כן נפסלה, לצערי, לכהן כשפטת בביהמ''ש העליון. ואת דוידה לחמן-מסר, אשר עומדת בגבורה ראויה לכל שבח בפני הלחצים, האיומים, השיחודים והאיומים של בעלי המונופולים הגדולים, ועוד פרקליטים משובחים ופחות ידועים לציבור הרחב.

שנית, אופן הקידום בשירות הציבורי, הוא נושא עצום בפני עצמו, ואפילו הכרוניקה של קידום ושיבוץ במשרד המשפטים היא נושא לספר שלם אחד לפחות.

עובדי ציבור ומערכות גדולות מתקדמים, ומובן שגם במשרד המשפטים -כמו ברכיבה על כל אופניים- כדי להתקדם קדימה חייב לדרוך כלפיי מטה (ו''להתיישר'' כלפיי מעלה). אך רק על פי במציאות זו, כשלעצמה, לא ניתן הרי לפסול את כולם כי אז אין בכלל מועמדים לשום תפקיד.

צריך להיות מציאותי ולא אוטופי.

אשר למשפחת מזוז ומזוז עצמו - ככל שזה נוגע לצנעתו הפרטית, בואו נכבד אותה שכן אין בפרטים דבר שהציבור צריך לדעת חוץ מחטטנות מיותרת.

הוא בן משפחה מיוחסת עוד מטוניס (שם סבו היה רב ונחשב לעילוי בגמרא), הוא אינו המצליחן ואיננו המשפטן הבכיר היחידי במשפחת, אשתו (אלינוער) היא קצינה בכירה במשטרה עם רקורד עשייה מרשים בהחלט (גם בנושאים ציבוריים ונושאי פשע מאורגן ועניינים בינלאומיים) ואין שום דבר ''פוסל'' או ''מחשיד'' נוסח מה שיש לאורך ולרוחב במשפחתו של ג'ורג' בוש, לדוגמא.

אז לטעמי זה איננו נושא שראוי לעסוק בו, ציבורית.

3. אשר לטענתך, כי אני מנסה לזכות את כל המעורבים בפרשת אפל. היא הרי מופרכת -עם כל הכבוד- ועומדת בסתירה למאמר עצמו (כתבתי שחור על גבי עיתון: ''אם אכן גלעד קיבל מליונים מאפל ויש ראיות מוצקות ששרון עזר לאפל לדחוף פרוייקטים ע''י השפעה על פקידי מנהל שהיו כפופים למרותו, מה מבחן הכניסה הקשה כאן בכלל? להגיש כתב אישום בצירוף בעיטה החוצה על החשבון. מה ההתלבטות בכלל?'')

כתבתי במאמר ואני חוזר על כך בהכי מפורש שרק ניתן ואפילו מעל מה שמתיר החוק לאדם הסביר (אך תוך ההגנות הקבועות בחוק!), כי לדודי אפל עבר פלילי עשיר של שוחד עוד מימי שר השיכון דוד לוי העליזים! מאיפה אפל צמח הציבור כבר יודע, ופרשיונת אחת שנקראת ''מגדלי הזוהר'' מתבררת עדיין בכתב אישום פעיל בבית המשפט בלי קשר לפרשיות האי היווני ואדמות גינתון הנוכחיים.

אני חושב שגם מגוכח להיתמם בכל נושא גלעד שרון ושכרו האגדי, וכל מי שעושה זאת מבזה את עצמו. כפי שאמרתי: מסריח ! הבן של ראש הממשלה כמו הבן של נשיא בית המשפט העליון שלנו. השוחד עיוור את עיני כולם.

הקשר של שרון לעניין, יכול להתפרש לכאן, ולכאן, ואני לא הסניגור שלו ואין זה מתפקידי לספק לו את ההסברים והתימוכין לאותם הסברים המוכיחים את חפותו דווקא (רמזתי רק על אלה שנתגבשים כעת על דעת צוות ההגנה שלו, אך לא מעבר לכך, ויש!) מאחר וכל עוד הוא לא נחקר הדבר עשוי להיחשב כשיבוש הליכי חקירה.

אך מה שחשוב לזכור הוא - העניין הציבורי הוא אריק שרון. אפל, גלעד... קומבינה יותר או פחות במדינה שעל כל שני יהודים יש בה לפחות שלוש קומבינות, לא יוסיף ולא יגרע. זהו סרטן ממאיר, אין לו הקשר מפלגתי בכלל, והוא מרעיל את כל החיים הציבוריים והעסקיים בישראל. ללא הבדל מין, צבע, גזע או השתייכות פוליטית או מעמד חברתי.

אני חוזר ביתר שאת על מה שאמרתי: לא ניתן לבער את השחיתות על ידי שעירים לעזאזל. צריכים הסכמה חברתית רחבה לפיה כולם, כולל כולם (!), משנים את ''השיטה''.

אי אפשר לשנות את השיטה בהסכמה רחבה, ועל באמת מה שנקרא, ובאופן יסודי כלפי כל מי שתרם את תרומתו הפסולה לשיטה, אם נתפסים לשיטת הענישה הישנה וגורסים כי צריך להכניס את כל העולם ואישתו לכלא (ובטח שלא רק שעירים לעזאזל)

צריך לספק לכולם חבל הצלה: מודה ובעיקר עוזב, ירוחם. כמו שעשו פעם בסינגפור לפני שהכריזו על עונש מוות לפקיד ציבור שנתפס בהפרת אמונים (והעלו את שכר המורים ועובדי הציבור פי 15!) (ומאז סינגפור היא המדינה היחידה בעולם בלי סמים, בלי זונות, ובלי מקרה שוחד אחד אפילו שהתגלה. אבל עם בעיות אחרות - לא לדאוג).

אך שוב, זה נושא רחב ביותר, שתמצותו עשוי להחטיא את כוונתו.

4. ואני באמת אינני מצליח לשער על סמך מה אתה מבסס את טענת כי ''אתה (אני - א.ב) מקפל המון החלטות במשפט הזה – בין השאר שאין אלטרנטיבה חוץ משרון. זה או שרון או האו''ם''

מי טען, או בכלל חושב את האבסורד הזה?

א. אין אדם שאין לו אלטרנטיבה, וכדי להוות אלטרנטיבה ראויה לשרון לא צריך לחפש עילוי מבריק במיוחד. אלא שבניגוד ממה שאני מתרשם שאתה מאמין, אינני מזה אף אלטרנטיבה מתוך ההיצע הפרלמנטרי העלוב שיש לנו כיום. אף לא חד. ואני לא מדבר בכלל על טוהר מידות - מצידי אני מוכן להתפשר על השחיתות, אבל שישה מישהו עם חזון ותודעה חברתית ראויה לצד כושר ביצוע ולא בירבור ובחישה.

ב. אני סבור כי שרון מתפקד כיום בדרך העשויה להוביל אותו לקטסטרופות כמו שרק שרון ידע להמית עלינו בעבר.

ג. אני סבור שלשרון היתה (ואולי עוד יש, אני כבר ממש לא בטוח) הזדמנות פז לחולל מהפך בטחוני ומדיני שהיה הופך אותו למנהיג החשוב ביותר שקם לישראל וליהודים בכל העולם, אך הוא פיספס ומפספס בגדול, ובעיקר כי הוא כבר לא ''שרון''.

הוא כבר לא בולדוזר, הוא נגררת. אפילו לא נגררת של בולדוזר אחד - אלא נקרע (וכורע) לכל הכיוונים. שמאל וימין,בוש ופוטין, שלום עכשיו וימין קיצוני, פעילי מרכז ופרקליטות. ועוד כל מיני שאינני רוצה להזכיר.

הוא איבד את תכונת המנהיגות ההכרחית: לבצע. כך, אחרת -זו סוגיה פוליטית- אבל לבצע. הוא מחמיץ הזדמנויות (עירק, לוב), לא ממנף מהלכים (סוריה, ערב הסעודית) הוא הורס את הקיים (מצריים, ירדן) ומרסק את הסיכויים שלנו לעתיד (אירופה, אסיה).

וגם לגבי ארצות הברית, עכשיו - כשסדאם נתפס וכל המטומטמים שם שמחים אפילו שהם לא יודעים בכלל למה, אז אנחנו בסדר והאנטישמיות איננה חלק מנשמתו של כל אמריקאי (אלא רק של כ 40%). אבל כשבועת המפרץ תפוצץ - כל התיק יפול על ישראל כי אף אחד באמריקה לא יאשים את אמריקה כאמריקה. וכשזה יתפוצץ - זה לא יגמר ''רק'' בשישה מליון יהודים.

אך כל אלה, הם חלק מהשקפת עולמי הפוליטית המובהקת.

המאמר כולו, עסק במשפט ובמנותק לגמרי מהשקפתי הפוליטית. כך מנהלים משפט פלילי. רק כך !

ומאחר והשקפתי הפוליטית איננה מצטמצמת לגבולות מדינת ישראל (אלא טוענת שרק בורים ועמי ארצות ינסו להתמודד עם הסוגיות הפוליטיות של מדינת ישראל במנותק מהתהליכים הכלל-עולמיים) (ואמרתי כלל עולמיים ולא בינלאומיים כי החלל הוא חלק בהשקפה זו); מאחר וכך - על נושא זה אני בכלל לא כותב לציבור. אני לפחות משתדל להתאפק אם כי פה ושם נפלט לי איזה גילוי דעת...

המאמר כולו טען רק זאת:

אסור לתת לשאיפה לראות את שרון בחוץ, להרעיל את שיקול הדעת האובייקטיבי שחייב להיות כשעוסקים במשפט פלילי. כי זו חרב פיפיות.

אסור לגבש את החומרה המיוחסת למעשי שרון (ואפל, וגלעד)במנותק מהנורמות הפסולות המושרשות בכל השירות הציבורי והעולם העיסקי (נדלני, במקרה של אפל, ה''ייעוץ הפיקטיבי'' במקרה של גלעד) אלא על רקע זה לטפל בבעיה כבעיה כללית ולא ''דודי אפל, היחיד בדורו''

השקפתי הפוליטית אינה מושפעת משיקול הדעת השיפוטי שאני מפעיל בכתיבת מאמר שכזה. אינני מייחס להשקפתי הפוליטית חשיבות ציבורית כלל!

אינני איש ציבור ואינני במוקד השפעה כלל, ואני לא מאלה החושבים שהשכינה זורחת להם מהישבן והשקפתם הפוליטית היא הכי נכונה, הכי חכמה וכל היתר הם אסון גדול. ככל שאני יותר יודע אני יודע רק עוד כמה אני לא יודע !!!

אני מקווה שעכשיו, אם לא גייסתי את הסכמתך, אז לפחות חידדתי את התנגדותך על ידי זה שהבהרתי את עצמי יותר.
_new_ הוספת תגובה



כמעט מודה ועוזב.....
דוד סיון (יום חמישי, 29/01/2004 שעה 9:32)
בתשובה לאריק באך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל המון תודה על ההתייחסות ועל התשובה העניינית. נותרה לי הערה אחת בלבד וזה אומר הרבה על תשובתך.

כמו שאתה כותב כאן, ''אז לטעמי זה איננו נושא שראוי לעסוק בו, ציבורית,...'' היית צריך לקיים בגוף המאמר.
_new_ הוספת תגובה



כמעט מודה ועוזב.....
אריק באך (יום חמישי, 29/01/2004 שעה 10:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדגש היה על ''ככל שזה נוגע לצנעתו הפרטית'' כפי שאמרתי בפסקה המקדימה לציטוט שלך.

ואת הפרטים הרבים האלה, חסכתי ממך ומכל יתר מהקוראים הנכבדים, הגם שאין לי ספק שאת הרייטינג זה היה מעלה מאוד.

אם תלמד לקרוא אותי בין השורות כפי שאני נאלץ לכתוב מסיבות שונות ובהן כיבוד הבמה המאפשרת לי להתבטא בפומבי, תבין אותי אולי יותר טוב, ''כשם שהלובן שמקיף את האות מקיים את האות, שאלמלא המקיף לא הכרנו את המוקף'' (ש''י עגנון)
_new_ הוספת תגובה



הרבה תודה !!
דוד סיון (יום חמישי, 29/01/2004 שעה 10:44)
בתשובה לאריק באך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כמעט מודה ועוזב.....
אריק באך (יום חמישי, 29/01/2004 שעה 11:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הייתי שמח לשמוע גם את דעתך לגופו של עניין
_new_ הוספת תגובה



אני משתדל להביע עמדות רק בנושאים מקצועיים
דוד סיון (יום חמישי, 29/01/2004 שעה 11:53)
בתשובה לאריק באך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני כלכלן ולכן אני משתדל מאד להביע עמדות בנושאים כלכליים בלבד. בנושאים אחרים אני בעיקר שואל שאלות הבהרה או מעיר כאשר דברים לא נראים לי סבירים.

ההתייחסות השלילית שלי לשחיתות גם היא מניע להתבטאויות שלי כאן.
_new_ הוספת תגובה



הקביעה שבסינגפור אין זונות
מושה (יום חמישי, 29/01/2004 שעה 10:59)
בתשובה לאריק באך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא כזו שטות מטופשת עד שהיא מעמידה את כל המאמר כולו בסימן שאלה, ועוד לא דיברנו על הקביעה שהועדה מינתה את מזוז בעוד שהמינוי בא מהממשלה ובפני הממשלה היו שלשה מועמדים שהועדה הכירה בכשירותם.
דומני כי לא תזיק לך קצת בקורת עצמית לפני שאתה משגר את מאמריך לחלל.
_new_ הוספת תגובה



הקביעה שבסינגפור אין זונות
אריק באך (יום חמישי, 29/01/2004 שעה 12:27)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכבדי,

אני כותב את מה שאני כותב ממרחק שעתיים מסינגפור, ומבקר שם לפחות פעם בשבוע בשל עיסוקי. אני מכיר את המשטר, הממשל, והרחוב הסינגפורי (כולל את ה''תיירות'' התאילנדיות שאתה לבטח מרמז עליהן בתגובתך).

כשאמרתי שאני לא שש לענות בתמצות, זו הייתה בדיוק הכוונה. למנוע אי הבנות.

אני מוכן לתת לך 200 דולר על כל זונה בעלת דרכון סינגפורי שתמצא שם (מחלקת הרווחה והשיקום תשלם לי כ 400 דולר אם אמסור את הזונה לידיה הנאמנות, והיא לעולם לא תעמוד למשפט אלא לשיקום).

התאילנדיות (והקמבודיות, והנערים מכל השכונה מסביב) אינן נחשבות שם, לצערי הגדול, בנות אדם אלא חיות מחמד, וזה נושא כאוב בפני עצמו.
_new_ הוספת תגובה



כלומר הסכמנו שיש זונות בסינגפור
מושה (יום חמישי, 29/01/2004 שעה 13:00)
בתשובה לאריק באך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והשאלה היא עכשיו איזה דרכון יש להן.
זו כבר התקדמות נאה.
לא בדקתי להן את הדרכונים וגם לא שום דבר אחר אבל ראיתי רבות מהן מול ההילטון באורצ'ארד, בליטל אינדיה,נורת' ברידג', וכו'
אז מה שאני מציע לך פשוט זה לא להתלהם ולשקול את מילותיך
_new_ הוספת תגובה



אחי יקירי, העובדה שבסינגפור
עמיש (יום חמישי, 29/01/2004 שעה 21:40)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש זונות מעמידה לי את כל המאמר כולו בסימן קריאה!
ויפה שעה אחת קודם!
_new_ הוספת תגובה



''היזהרו מהצדוקים'' (יושר סלקטיבי)
אריק באך (יום שישי, 30/01/2004 שעה 4:03)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חז''ל מזהירים במסכת כתובות בדיוק מפני החיפזון שבו אתה נוהג:

''דסני ליה לא חזי ליה זכותא (דהיינו, כששונא אותו לא רואה בו זכות), דרחים ליה לא חזי ליה חובה (כשאוהב אותו לא רואה בו חובה) (כתובות ק''ה, ב')

וראה נא תהליך, ותוצאתו:

כתבתי מאמר ארוך ומנומק.

בא מר דוד סיון, וכתב תגובה, אחת מיני רבות, ובתגובתו פתח עולם ומלואו של נושאים וקושיות אשר בהחלט ראויים לדיון מעמיק ומקיף, כל אחת בפני עצמה.

שקלתי אם בכלל להגיב, ולבסוף החלטתי שההדיאלוג חשוב מאוסף של מונולוגים, והגבתי למר סיון תוך התנצלות מפורשת בפתיח, ואני מצטט מתגובתי:

''...חוששני שתשובה עליהן כראוי תהווה קובץ של עוד שניים-שלושה מאמרים...''

ואף סייגתי כך: ''אנסה איפה לענות בתמצית האפשרית על עיקרי הדברים:''

כלומר, אפילו את התשובה על עיקרי הדברים תמצתתי, ולא רק על הטפל ואמירות האגב.

ואז, בתגובתי הזכרתי רעיון שיש לי בנושא אגבי לחלוטין לעניין היועמ''ש מזוז או אפל או שרון, רעיון לגבש הסכמה חברתית כוללת לביעור השחיתות, במקום חגיגות דם על שעירים לעזאזל. הסכמה רחבה שתאפשר מחילה על חטאי העבר, תוך הקצנה של הענישה ושיטות הפיקוח לעתיד, ואז נתתי דוגמא, ''כמו שעשו פעם בסינגפור לפני שהכריזו על עונש מוות לפקיד ציבור שנתפס בהפרת אמונים (והעלו את שכר המורים ועובדי הציבור פי 15!)''.

כלומר הנושא כולו הוא אגב לעיקר, ולאגב הזה הוספתית תת-אגב שהוא הדוגמא הסינגפורית (המצויינת, אני חוזר ומדגיש).

ואז הוספתי בסוגריים: ''(ומאז סינגפור היא המדינה היחידה בעולם בלי סמים, בלי זונות, ובלי מקרה שוחד אחד אפילו שהתגלה. אבל עם בעיות אחרות - לא לדאוג)''.

וכדי להזהיר מפני שכמוך, וכדי לא להטעות חלילה, מיהרתי וציינתי כבר במשפט הבא את הדברים הבאים:

''אך שוב, זה נושא רחב ביותר, שתמצותו עשוי להחטיא את כוונתו''.

והנה באתם שניכם והצדקתם את מה שצפיתי מלכתכילא. תמצותו אכן מחטיא את כוונתו.

סינגפור אכן הצליחה הצלחה של ממש לבער נגע של סמים, זונות, שוחד ומריעין בישין רבים שהיו שם דבר שבשגרה.

אין ולא היה בתגובה כל מיצג שהדברים שאני אומר אמורים להעניק בידי הקורא סקירה מקיפה או כלשהי, כיצד הסינגפורים נלחמו בתופעות טבע שאי אפשר לבער אותן כליל, בכך שהם לקחו החלטה אסטרטגית שגם להם יהיו גויים (או גויות) של שבת לעניין הזנות בבחינת עניי עירך קודמים (נושא עצום וטעון כשלעצמו).

הדיון איננו על סינגפור.

הדיון איננו על זנות.

התגובה (ולא המאמר) מלאה באזהרות שזו תמצית מאולצת, ומייד אחרי המשפט השנוי במחלוקת אני מזהיר כי אני חושש שהתמצית הנכפיית עליי בנסיבות העניין עשויה להחטיא את המטרה, וזה בדיוק משום כך: שתוך שאני מזכיר אגב אורחא דבר, עולים לי בראש אלף דברים שראוי להזכירם באותה נשימה, אך לא ניתן בתגובה לתגובה בסה''כ, ובכלל לעניין מזוז ושרון ואפל.

ידידי, ניתן וראוי להעביר ביקורת. ביקורת הוגנת תזכה אותך באהדה ובהכרת תודה, שכן זו דרכי היחידה להשתפר ולדעת וללמוד עוד ועוד.

המבחן הראשון של הגינות הוא הצגה מלאה של העובדות לפני שמבקשים להלבין את פניו. כלומר: להציג את העובדה שהדגשתי, חזור והדגש כי זו תמצית העשויה להחטיא, וכי הדיון כלל לא היה על סינגפור או זנות.

דווקא המאמר הזה תוקף את אותם ''צבועים וצדוקים'' דוגמת אמיר אורן, בדיוק בשל שיטת הונאה שלהם: להציג עובדות סלקטיביות, להסתיר עובדות מהותיות, ולחסל אדם באמצעות סיפורי מעשיות המתבססות על אותה הצגת המרמה.

והנה דווקא אתה, דווקא כאן, בא ומבקש להזהיר מפני כל הדיעה המובעת במאמר עצמו, ועל סמך מה? לא על סמך שום דבר במאמר עצמו, אלא... על השלמה של סוגרים של נושא תת-אגבי לאגב של התגובה לתגובה, ורוצה לתלות בניין שלם על חודה של מחט זו.

למה?
על מה?
האם יש משהו במאמר שאתה מטיל בו ספק?
האם לא נחפזת לשפוך את דמי בלהיטות יתר ושלא בצדק?
_new_ הוספת תגובה



אריק, למה אתה מצפה למה שהוא שונה
ישראל בר-ניר (יום שישי, 30/01/2004 שעה 4:43)
בתשובה לאריק באך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהמוישל'ך והעמישים למיניהם? הרי אלה הם דפוסי החשיבה שהיוו את ה''פלא קל'' בעזרתו נבנו מגדלי אוסלו.
כתבת מאמר גדול. לעיניין אין להם מה להגיד, אז את מה שאין הם לאמר הם אומרים בדרך שלהם.
תשים לב איך כמעט בכל מאמר שמתפרסם שאיננו לרוחם, כשאין להם היכולת להתמודד עם הנושא, הם מסיטים את הדיון לדברים שוליים או לדברים שהמאמר כלל לא התייחס אליהם מלכתחילה.
_new_ הוספת תגובה



אחרי שתפסתי אותך משקר
מושה (יום שישי, 30/01/2004 שעה 7:48)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומסלף בזדון ובשיטתיות, אין לך אלא לפתוח בהשמצות והכפשות חסרות כל שחר.
חבל שאתה יורד לרמה כה נחותה של דיון והתייחסות.
_new_ הוספת תגובה



מוישל'ה, כדאי שתשאר בתחום ההתמחות שלך
ישראל בר-ניר (יום שישי, 30/01/2004 שעה 9:52)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאור המומחיות שלך בנושא של הזונות בסינגפור, כדאי שלא תגלוש לתחומים בהם אינך מבין הרבה.

אתה מביא דברים שאני אמרתי בנוסח זהה לחלוטין וקורא לנוסח שלי (שהוא גם הנוסח שלך) שקר וסילוף. זה לא מעיד על הרבה חוכמה גם אם המונחים ''איש ציבור'' ו''עובד ציבור'' אינם זהים ב 100 אחוזים.

אז אני חוזר, תכתוב על הזונות בסינגפור. שם אתה יכול להרגיש בטוח. בתחום הזה אין בינינו הרבה שמכירים את הנושא לעומק כדי לתקן אותך.
_new_ הוספת תגובה



ברניר מותק
מושה (יום שישי, 30/01/2004 שעה 11:35)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיקרת, סילפת ונתפסת נקודה.
_new_ הוספת תגובה



''ומשה הכה בסלע''
ישראל בר-ניר (יום שישי, 30/01/2004 שעה 11:47)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההבדל הוא רק שמשה בתנ''ך עשה את זה במקלו, ואתה מתעקש לעשות זאת עם הראש. זה כנראה מה שמשפיע על סגנון ותוכן דבריך.

אולי סיבוב ''הרפיה'' אצל הזונות בסינגפור יקל עליך קצת.
_new_ הוספת תגובה



אני מבין בזונות כמו שאני מבין בפוליטיקה הישראלית
עמיש (יום שישי, 30/01/2004 שעה 12:57)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן אתה צריך לתת לי את כבודי האבוד.
_new_ הוספת תגובה



אריק, כמוך אני חושב שהדיון הוסט מעיקרו
דוד סיון (יום שישי, 30/01/2004 שעה 6:40)
בתשובה לאריק באך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשאלות שלי ענית גם ענית היטב ובצורה משובחת ועל כך הודיתי לך.

אכן הדיון הוא לא על זונות ולא על סינגפור.
_new_ הוספת תגובה



מרגע שכתבת את הדברים
מושה (יום שישי, 30/01/2004 שעה 7:46)
בתשובה לאריק באך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם יצאו מרשותך וזכותו של כל קורא להגיב על מה שנראה לו ועל מה שמושך את תשומת לבו.
אם אתה רואה בהערה או בדיון על עובדה משום ''שפיכת דמך בלהיטות'' יכול להיות שלא כדאי לך בכלל לכתוב. לא כדאי שתפגע עד כדי כך.
לעצם הדיון, המאמר המקורי שלך נראה לי קצת מתלהם והיסטרי ומאחר ואני לא במיוחד מצוי בנושאים בהם הוא עוסק לא מצאתי לנכון להתייחס אליו בהרחבה.
_new_ הוספת תגובה



איחולי הצלחה למזוז!!!
רפי אשכנזי (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 19:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנני מצטרף לכל אלו המאחלים למני מזוז הצלחה בתפקידו.
אני מאחל לו כניסה חלקה לתפקיד.
_new_ הוספת תגובה



אני מודה לך בשם מני מזוז
מניה מזוזה (יום שלישי, 27/01/2004 שעה 20:31)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



פרק חדש בעלילותיה של הגב' ארבל
ישראל בר-ניר (יום שישי, 30/01/2004 שעה 10:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במוסף ''מעריב'' של סוף השבוע מתפרסם קטע חדש בסיפור קורותיה של הגב' ארבל. הקטע פרי העט של יואב יצחק ''החברים של ארבל'' (http://www.maariv.co.il/channels/0/ART/638/932.html) מציג בתמציתו את הנוסח הבא:
''עכשיו מתברר, כי בעלה של פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, קיים בעבר קשרים עסקיים עם ה''עד המרכזי'' בפרשת שרון - דוד ספקטור * הרעיה המסורה ניסתה גם לסדר לבעלה מינוי כדירקטור, תוך ניצול מעמדה * ארבל מכחישה * הייתכן ששלטון החוק לא מחייב את הפרקליטה?''

אכן ארוכה ומרתקת היא הדרך ~[לבית הדין~] העליון.
_new_ הוספת תגובה



ישראל, יש לי שאלה....
דוד סיון (יום שישי, 30/01/2004 שעה 11:08)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם תוכל להסביר את ההיגיון של תמונת המצב בפרשת ארבל?

הרי אם יואב יצחק צודק (בהנחה שהעובדות שהוא מביא נכונות), כבר מזמן הייתה צריכה להפתח חקירה רצינית. מדוע זה לא קורה?
האם זה בגלל שהיא, או לחילופין אחרים, יודעים יותר מידי על אחרים?

בקיצור, האם גברת ארבל מחזיקה חזק למישהו או מישהם בביצים?

אני באמת באמת ובתמים (אולי תמים) רוצה להבין את המנגנון שמאפשר אי - טיפול בבעיה כזו. מישהו....?
_new_ הוספת תגובה



סליחה שאני מתפרץ לענות...
אריק באך (יום שישי, 30/01/2004 שעה 11:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ריקוד ההורה, הוא ריקוד ישראלי טיפוסי.

אך במקום לתמוך בכתפיים זה לזה, מחזיקים בביצים זה לזה.

שמור לי ושמור לך זו התורה שבכתב, שמור עלי כדי שאשמור עליך זו התורה שבעל פה.

את רון ארד פולארד ואחרים אפשר לשכוח בעזאזל. הם לא יכולים להזיק (ובמקרה של פולארד אם ישתחרר - יזיק להם).

יש מעגל רחב של אישי ציבור אשר איש לא יתן להם ליפול, מאז הנסיון שיש לנו עם שמשון הגיבוור ו''תמות נפשי עם פלישתים''.

אבל אחרי פרשת שמשון הגיבור, איזה נשיא אמריקאי כתב שיר חביב. ''הכל בגלל מסמר קטן'' ומילותיו נהדרות ואקטואליות, וימים יגידו.
_new_ הוספת תגובה



דויד, לשאלתך יש תשובה פשוטה
ישראל בר-ניר (יום שישי, 30/01/2004 שעה 11:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שבסמכותו להחליט לפתוח בחקירה נגד ארבל היא הגב' ארבל בעצמה.
אחרי שמבקר המדינה פסק חד משמעית שהיא גנבה כספים ציבוריים (הוא קרא לזה ''קיבלה כספים שלא כדין'', אבל זה מה שנקרא נוסח של אוניברסיטה), גם כן לא נפתחה חקירה נגדה ולא הוגשה תביעה בדיוק מאותה סיבה. היא גם נמנעה מלהחזיר את הכספים בטענה שהמעשה היה ''בתום לב''.
יש בהחלט כלים במערכת החוקית לטפל בתופעות האלה בצורה נאותה. אבל לשם כך דרוש שר משפטים רציני שלא יהסס להשעות אחת כמו ארבל מהתפקיד ולמנוע ממנה כל גישה לחקירה המתנהלת נגדה. זו בדיוק היתה הסיבה שהיא טירפדה בזמנו את המינוי של יעקוב נאמן לשר המשפטים. כל שרי המשפטים שמונו מאז אותה פרשה העדיפו ''שלום בית'' על מערכת נקיה משחיתות.
_new_ הוספת תגובה



נראה אם הבנתי נכון
דוד סיון (יום שישי, 30/01/2004 שעה 13:36)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרקליט(ת) המדינה הוא (היא) היחיד (ה) שיכול להתחיל חקירה נגד עצמו (עצמה). מה אם כן תפקידו של היועץ המשפטי בהקשר הזה?

האם הביטוי ''שלום בית'' זהה ל''מאזן אימה'' (החזקה בביצים)?

האם זה אומר שהשריר של ארבל (ה''שלום בית'' שלה) חזק מאד? פרוש הדבר שהיא יודעת הרבה על מספיק אנשים, או יכולה לגרום צרות לא פשוטות לרבים. אם זה כך לגבי עדנה ארבל אז היא לא היחידה שנוהגת בשיטה הזאת - הנגע-פגע נפוץ גם בחוגים רבים אחרים.
_new_ הוספת תגובה



דויד, אני לא המומחה הכי גדול
ישראל בר-ניר (יום שישי, 30/01/2004 שעה 21:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליחסי הגומלין בין הפרקליטות והיועץ המשפטי. פורמלית למיטב ידיעתי, היועץ המשפטי הוא מעל לפרקליטות, אבל בפועל מאחר ומינויו של היועץ המשפטי הוא לתקופה מוגבלת ולעתים קרובות הוא גם לא בא מתוך המערכת, זה מעמיד את הפרקליטות בעמדת יתרון. כך שהרבה תלוי באישים עצמם ובמידת ההחלטיות שהם מגלים.
למשל בפרשת בר-און בתקופת נתניהו, רובינשטיין שהיה חדש בתפקיד היועץ המשפטי, החליט לסגור את התיק בניגוד לעמדתה של ארבל (היום מוכרים את הלוקש שארבל החלחיטה על סגירת התיק על מנת להראות ש''היא לא תמיד מגישה תביעות כשאין בסיס'', אבל זה שקר. צריך רק לקרוא את העיתונים מאותה תקופה). אז עוד לא היתה לארבל החוצפה לצאת בגלוי נגד הממונה עליה ולפרסם בעיתונות את חוות דעתה כפי שהיא עשתה לאחרונה בפרשת מזרחי.
פורמלית, עד כמה שאני מבין, לרובינשטיין היתה מלוא הסמכות להורות על פתיחת חקירה נגד ארבל. מדוע הוא לא עשה זאת? שאלה טובה. אותה שאלה עלתה גם בפרשת מזרחי, כשלמרות הממצאים החמורים אתם הוא הסכים, הוא נמנע מלדרוש את העמדתו לדין.
אל תשכח שגם רובינשטיין עצמו נושא קופה של שרצים - הסיפור שהבאתי כאן בפורום לפני זמן לא רב, על הניצול של מתמחה במשרדו לעבודות פרטיות, הוא דוגמא אחת שהתגלתה. מה עוד יש שם אף אחד לא יודע. סביר להניח שבין השיקולים שלו לא לפתוח תיק נגד ארבל היתה גם העובדה שזה יכול לחזור אליו כמו בומרנג. אבל לך ותנסה להוכיח את זה.
אתה ניצב כאן בפני מערכת סבוכה של ''שמור לי ואשמור לך'' שקשה מאוד לרדת לעומקה.
ועדיין כלל לא התייחסתי להיבטים הפוליטיים שנוסף על כך שהם תורמים לעיוותים, הם גורמים לכך שכל נסיון לבקר את הנעשה מוריד עליך גל של חרפות וגידופים.
תסתכל רק על התגובה של מוישלה שלנו - בביקורת שלי על ארבל ציטטתי מפיה ''איש ציבור'', והוא מגיב מייד ''שקר'', ''סילוף'', ''הולכת שולל ביודעין'' ועוד כהנה וכהנה, וכל כך למה? כי היא אמרה ''עובד ציבור''.
_new_ הוספת תגובה



השקרן ממשיך להתפתל
מושה (יום שישי, 30/01/2004 שעה 21:39)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



''אם הטיפשות היתה מחלה כואבת . . .''
ישראל בר-ניר (שבת, 31/01/2004 שעה 0:35)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ככה זה אצל ברניר
מושה (שבת, 31/01/2004 שעה 11:20)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשאין מה לענות לגופו של עניין, מתחילים לענות לגופו של אדם. נכון שזה לא נעים להתפס על שקר בצורה כל כך מטופשת, אבל בכל זאת מן הראוי שישמרו כמה כללים של דיון תרבותי.
למרבה הצער בר ניר ככל הנראה אינו מסוגל לעמוד בדרישה כה אלמנטרית.
_new_ הוספת תגובה



חביבי - מי שמשקר זה אתה
ישראל בר-ניר (שבת, 31/01/2004 שעה 18:30)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הציטוט שלי היה מדוייק, ויותר מכך הוא גם שיקף את רוח הדברים שנאמרו ואת הכתובת המדוייקת אליה הם כוונו, מה שאין כן בכל הבירבורים שלך - ''איש ציבור'' לעומת ''עובד ציבור'', נו באמת.

גנבת הכספים שאתה כל כך אץ להגן על כשירותה היא בעצמה ''עובדת ציבור'' - על מעשיה יש לא רק ''הוכחות לכאורה'', יש על כך פסיקה חד משמעית של מבקר המדינה (''קבלת כספים שלא כדין'' נשמע יותר יפה, ואתה תיכף שוב תקפוץ ותגיד ''בר-ניר מסלף''. אבל זה לא יעזור לך כי זאת האמת, ושום הצטעצעויות ניסוחיות אינן יכולות לשנות אותה).

אינני יודע במה אתה עוסק מעבר למומחיות שהפגנת בנושא הזונות מסינגפור, אבל אם גם אתה שייך לסקטור הציבורי, כנראה שיש דברים בגו' והגנתך הנסערת על ארבל היא לא לשם שמיים.

בזה בא הקץ לדיון, אין טעם להתדיין ברמה שלך.
_new_ הוספת תגובה



חביבי - מי שמשקר זה אתה
אריה פרלמן (שבת, 31/01/2004 שעה 19:27)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בקיצור ישראל, אתה אומר למושה:

''לך תתדיין ותביא קבלה''.

אני יודע - אני מסלף את הפועל, אבל זה נעשה בכוונה, מטעמי נימוס...
_new_ הוספת תגובה



נו, ומושה הלך להתדיין?
סוחר נדל''ן (שבת, 31/01/2004 שעה 21:24)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני לא מגן על אף אחד, אני אומר שאתה שקרן
מושה (שבת, 31/01/2004 שעה 20:25)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וסלפן זדוני, והוכחתי זאת במדוייק משפט אחרי משפט.
חבל שאתה לא מצליח להתעלות ולהודות.
_new_ הוספת תגובה



הבנת נכון מאד
pit (שבת, 31/01/2004 שעה 2:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגברת ארבל אחראית מוסרית על מעשיה של הגברת ארבל.

אחרי שקראתי את דבריו של יואב יצחק ,לא יכולה להיות נסיגה מחקירה של הגברת ארבל ,לכן אני לוקח את דברי חזרה ביחס למה שכתב פה מר באך-לא הכרתי את הבעיה הזו של ארבל ובעלה ומה שסבב סביבה..

איני מצוי על הפרטים ,מה שברור הוא שחייבים לבודקם ,מיוחסים לה מעשים שהם מושחתים לפי כל קנה מידה ,במידה ויוכח כי יואב יצחק שיקר או לא דייק כנראה שיש לתבוע אותו לדיבה ואפילו מעבר לכך.

הדברים אבל חייבים בדיקה.

אם לא תהיה בדיקה ולא תגובה של הגברת ארבל ,נדמה לי שאפילו אני לא שערתי עד כמה שלטון החוק מופקד בידיים לא ראויות.

לו אף חלק קטן מדברי יואב יצחק נכונים הרי שארבל ראויה לעמוד לדין פלילי.
הוא כמדומני מאשים אותה במעשים שמיוחסים למר שרון ,היינו לקיחת שוחד ,פניה לשר שימנה את בעלה לדירקטוריון ששכרו בצידו.

אבל נראה מי ואם בכלל ירים את הכפפה ,היא לדעתי תבחר באי-תגובה ,דבר שיהוה הד וסימן לכך שאין דין ואין דיין..
_new_ הוספת תגובה



אני רוצה למחות על טון הזילזול שלך בארבל
סוחר נדל''ן (שבת, 31/01/2004 שעה 21:32)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתור מובילת הפרקליטות היא רשאית לשקר ולרמות למען מילוי תפקידה ותמיכה בבעלה. אין שום חוק בעולם שאוסר עליה זאת. ואם יש חוק, הרי שהוא חל רק על אחרים.

צריך לזכור את יושרה של ארבל בימים קשים אלה. היא הרי היתה זאת שהחזירה כמה מאות אלפי שקלים שקיבלה בדרכי רמייה ושלא כדין. נכון שהיועמ''ש לחץ אותה לקיר, אבל בסוף זו היתה החלטה שלה. מכאן, שבכל זאת הגב' ארבל מראה ניצוצות של יושר והגינות באופן שלא נדיר בסביבתנו.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי