פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
"העולם עמד מנגד"
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (שבת, 31/01/2004 שעה 22:39)


"העולם עמד מנגד"


גדעון ספירו




עיסקת חילופי השבויים שכפה ארגון החיזבאללה על ישראל, היתה מלווה בעיתונות בהרבה דמוניזציה של מזכ''ל החיזבאללה חסן נסראללה.
דומה כי עיתונאים ופרשנים מהעיתונות הכתובה והאלקטרונית כמו גם פוליטיקאים מרחבי הקשת הפוליטית, החל מהימין הקיצוני נוסח רבני ההתנחלויות ומפלגת האיחוד הלאומי ועד ל''מועצת החכמים'' של זקני מרצ המתחסלת, התחרו בחלוקת גידופים ונאצות ל''איש הרע הזה'', כפי שכינה את השייח' נסראללה גנרל (מיל.) אחד. גנרל אחר, שקוראים לו יוסי פלד, שכאלוף פיקוד הצפון נשא, בין השאר, גם באחריות לזוועות העינויים בכלא חיאם ולהרג אזרחים חפים מפשע שעה שישראל שלטה ככובש בדרום לבנון, דיבר לא פחות ולא יותר על ''הבדלי תרבות'' בין החיזבאללה לישראל, שם ''הברברים'' וכאן ''אניני התרבות המערבית''.
פלד, שמופיע לא פעם על תקן של ניצול שואה, הוכיח שוב כי לא למד דבר וכגזען מן המניין סבור כי האכזריות והרצח מבית מדרשו של האירופי הלבן, זכאים למעמד עליון מול אלה של ''החיזבאללה הנחותים''.

כמובן, חסן נסראללה אינו חסיד אומות העולם. מנקודת מבטו של אדם חילוני כמוני הרואה בהצהרה האוניברסלית בדבר זכויות האדם את המצפן לאורו יש ללכת, חסן נסראללה, העומד בראש ארגון דתי פונדמנטליסטי הרוצה להשליט משטר הלכה עריץ, לא יכול להיות מושא לתמיכה; כפי שלא יכולים להיות ראשי ארגונים פונדמנטליסטים בכל מקום אחר, בין רבני ההתנחלויות, ראשי המפד''ל, ש''ס או הימין הנוצרי.

כפי שנסראללה וארגון החיזבאללה אינם חסידי אומות העולם, כך גם שרון וממשלתו אינם נמנים עם הזן הזה.
נסראללה וארגונו הם בעצם הצד השני של פרצופו של שרון. הם מהווים תזכורת מתמדת לטימטום, לרשעות ולפשעים של מלחמת לבנון שבראשה עמד בשעתו שר הביטחון אריאל שרון. החיזבאללה ונסראללה הם יציריו של שרון. הוא, באיוולתו ובאמצעות שרשראות הטנקים שדרסו כל חלקה טובה בלבנון, דיפן, הישקה וטיפח את החיזבאללה. הופעתו המתגרה והשחצנית משהו של נסראללה בפסטיבל קבלת השבויים בביירות, היא כנראה דרכו לבטא את תודתו לשרון, שהרי אילמלא שרון, מי היה שומע ויודע על החיזבאללה ומנהיגיו.

במערכת היחסים בין ישראל והחיזבאללה, ממשלות ישראל, מאז הפלישה ללבנון ביוני ב- 1982, ממלאים את תפקיד האיש הרע, והחיזבאללה הוא בעיקרו של דבר בבחינת מגיב.

בל נשכח כי ישראל היתה יכולה לקבל חזרה את הנווט רון ארד, כאשר היה עדיין בשבי ארגון ''אמל'', אולם מנעה את שיחרורו בגלל פער קטנוני של עשרים אסירים אותם דרשו הלבנונים לשחרר וממשלת ישראל התנגדה. בל נשכח כי ישראל היא זו שהחלה בפעולות הטרור של חטיפת אזרחים לבנונים, כולל קטינים, כקלפי מיקוח, החזקתם במעצר ללא משפט, סירוב לאפשר לצלב האדום לבקרם ואי הודעה למשפחותיהם בלבנון. בל נשכח כי ישראל חטפה את השייח' עבד אל-כרים עובייד ואת מוסטפא דיראני, שני בכירים מהחיזבאללה, החזיקה אותם במעצר שנים כקלפי מיקוח, סירבה לשחררם, ובכך כפתה על החיזבאללה את אופציית החטיפה של ישראלים. צריך לומר בכנות, ככל שהדבר קשה לעיכול עבור ישראלים שנשטפו עם השנים בתעמולה ישראלית, כי שלושת החיילים שנחטפו על ידי החיזבאללה ונהרגו בשעת חטיפתם, הם קורבנות מדיניות טרור החטיפה של ממשלת ישראל. בלי חטיפת התגמול של שלושת החיילים וחטיפת אל''מ (מיל.) אלחנן טננבאום (בהנחה שנחטף) לא היתה עיסקת החילופים יוצאת לפועל.

אנשי החיזבאללה ושאר החטופים הלבנונים שבידי ישראל, לא היו צריכים להיחטף מלכתחילה, ומשעה שנחטפו היו צריכים להיות משוחררים ביוזמת ישראל זה מכבר לאחר שהוכח שחטיפתם לא מייצרת את הפירות המקווים. עתה לאחר שחטיפות התגמול שישראל כפתה על החיזבאללה, הביאו לשיחרור החטופים הלבנונים, אפשר לומר שנעשה צדק כלשהו, הגם באיחור רב.

הלקח שישראל צריכה ללמוד מכל הפרשה הוא, שמדינה עם יומרות של תרבות ודמוקרטיה אסור לה להתנהג כארגון טירור, קודם כל משום שזה לא צודק, אבל גם, כפי שהוכח, שזה לא כדאי. זהו בומרנג הפוגע בסופו של דבר באזרחי ישראל. שלושת ההורים השכולים שקיבלו עתה את גופות יקיריהם, חייבים לבוא חשבון קודם כל עם ממשלת ישראל. היא שגרמה למותם.

לא טרחתי לצפות בטקס קבלת הגופות שממשלת ישראל ביימה במחנה הצבאי שבנמל התעופה לוד. הרי ידוע שככל שמדובר בפולחן מוות, מדינת ישראל היא בעלת מומחיות עולמית. מראש נתתי קרדיט למתכנני המופע שהם יביימו אותו בצורה מרגשת, ושכל אחד מהדוברים, הרמטכ''ל, הנשיא, ראש הממשלה וכו' יעשו קופה יפה מהמעמד.
מאחר ובמקביל למופע המוות בלוד שודר בערוץ 33 משחק הכדורסל של מכבי תל-אביב נגד סקיפר בולוניה, העדפתי לצפות בו. מאד נהניתי מהפסדה של מכבי תל-אביב, ומפניו הנפולות של מאמנה, הגזען פיני גרשון. (מאז התבטאותו הגזענית הבוטה של גרשון בהרצאה בפני קציני צה''ל, כשעשה אבחנה בן שחקנים ''חומים'' שהם יותר אינטלגנטים לבין ''השחורים'' שהם לשיטתו של המאמן הגזען ''טמבלים'', אני נהנה מכל הפסד של כל קבוצה אותה הוא מאמן).

למחרת קראתי בטורו של מבקר הטלוויזיה של עיתון ''הארץ'' רוגל אלפר, כי הנשיא קצב דיבר בנאומו על ''אומות העולם שעמדו מנגד'' כאילו מדובר בטקס אזכרה לנירצחי מחנה ההשמדה אושוויץ.
וזה באמת אופייני לתרבות השכול הישראלית, שאיפה שרק אפשר מכניסים את ''העולם שעמד מנגד''. ככה מעודדים את תחושת ''העם לבדד ישכון'' ו''כל העולם נגדנו''. אין שטות ושקר גדולים מאלה. איך אפשר לדבר על עולם שעומד מנגד כאשר כל עיסקת חילופי השבויים יצאה לפועל בתיווך גרמני. כלומר לא רק שהעולם לא עמד מנגד, אלא הוא סייע לנו מאד. ובמאמר מוסגר ראוי להוסיף כי גם בתקופת השואה העולם לא עמד מנגד, אלא הוא נאבק ונילחם בגרמניה הנאצית. אילו היה עומד מנגד, הגנרל הגרמני רומל לא היה ניבלם סמוך למצרים על ידי הגנרל האנגלי מונטגומרי, כובש את ארץ ישראל, והרייך השלישי היה שולט באירופה. רק בגלל שהעולם לא עמד מנגד, קמה מדינת ישראל שלמרבה האירוניה פורח בה פשיזם יהודי, נצר לפשיזם האירופי שהובס.


עברנו את פרעה, נעבור גם את זה

כתבתו של אביב לביא ב''מוסף הארץ''(30.1.2004) ''אויבים משמאל'', המספרת על רשימת שב''כ שחורות של פעילי שמאל המהווים יעד לחיפושים וטירטורים ביציאות מנמל התעופה בן גוריון ובטיסות חוזרות של ''אל על'', ככל שהיא מרגיזה ומקוממת, היא מוכרת לפעילי שמאל ותיקים. אין חדש תחת השמש.

באפריל 1991 הופיעה רשימה דומה בעיתון ''חדשות'' ז''ל (היה חלק מרשת ''שוקן''), לרגל עתירה שהגישה האגודה לזכויות האזרח לבג''צ, נגד החיפושים השרירותיים על גופם וחפציהם של אנשי שמאל ביציאתם מישראל. האגודה ביקשה לדעת מי נימצא ברשימה, כיצד היא מורכבת, על סמך מה עושים את החיפושים וכיוצא באלה דברים בסיסיים ששייכים למשטר דמוקרטי. פרקליטות המדינה הגנה על השב''כ, טענה כי מדובר ''בביטחון המדינה'', אותה מנטרה המכסה על כל הפשעים של המדינה, וסירבה להציג את רשימת אנשי השמאל המיועדים לחיפושים אותה הרכיב השב''כ. סוד כמוס.

תוך כדי הדיונים, הציע אהרן ברק, שישב בראש ההרכב, כי השב''כ, בהסכמת העותרת, יציג את הרשימות לשופטים בלבד, ובית המשפט יחליט האם מדובר בביטחון המדינה, או בסתם גחמות שב''כיות. האגודה לזכויות האזרח היתה צריכה להתנגד לשיטה זו, ולעמוד על כך שכל חומר שיוגש לבית המשפט יועבר גם לעותרים, ואם לאו, לחזור בה מהעתירה. האגודה עשתה אז טעות והסכימה להליך פגום זה. אנשי השב''כ הביאו לשופטים כמות אדירה של קרטונים הגדושים בתיקים אישיים על כל אנשי השמאל שניכללו ברשימה השחורה.

פסק הדין בעתירה היה צפוי ולא מפתיע. בית המשפט פעל כזרוע מוארכת של השב''כ ואהרן ברק כתב בפסק דינו ''שנחה דעתו של בית המשפט'' שאכן מדובר בביטחון המדינה.

באותה תקופה אף אני ניכללתי ברשימות השחורות וכל יציאה מישראל היתה מלווה בבדיקות גופניות ובדיקות חפצים קפדניות של כל זוג גרביים ותחתונים, שלא לדבר על החומר הכתוב שנשאתי עימי כאשר יצאתי למפגשים בינלאומיים.

הפעם הראשונה שבה נתקלתי בהכללתי באותה רשימה, הכניסה אותי ללחץ. לאחר שהפקדתי את המזוודות בדוכן חברת התעופה וקיבלתי כרטיס עליה למטוס, עליתי במדרגות הנעות, כפי שכל מי שיצא מישראל יודע, לבדיקת הדרכונים, ובמקום השיגרה של החתמת הדרכון, לחצה השוטרת על זמזם, ותוך שניות הופיעו כמה גברתנים, לקחו אותי לחדר סגור, וללא אומר ודברים בדקו את חפציי. המזוודה שכאמור כבר היתה במטוס, הוחזרה לחדר הבדיקה, והבודקים עברו פריט פריט. את המזוודה הריקה לקחו לשיקוף. ניכנסתי ללחץ, שמא אפסיד את הטיסה, וממש על סף ההמראה הובלתי תחת משמר הכבוד של הבודקים למטוס.

כאשר חזרתי לישראל, התחלתי להפציץ את כל מי שרק אפשר במכתבים. כתבתי לראש השב''כ, לראש הממשלה, למפכ''ל המשטרה, לחברי כנסת, מה בדיוק הפך אותי לאיש כל כך מסוכן? מה השב''כ יודע עליי שאני לא יודע על עצמי? אם אני מהווה סכנה למטוס עליו אני עומד לעלות, האם לא מן הראוי לגלות לי? אם אדע את הסכנה הגלומה בי, כתבתי, אוכל לנקוט בצעדי החלמה והבראה. אם למשל גילה השב''כ כי יש באישיותי מרכיב התאבדותי שמסוגל לפוצץ מטוס בו אני עומד לטוס יחד עם ילדיי, אזיי חשוב שאקבל טיפול דחוף, הלא כן?
אלא מאי? דומני, כך כתבתי, כי אין לשב''כ כל מידע סודי עלי שאינו ידוע לי. מאחר ואני יודע שאין לי תכניות לפוצץ מטוסים שאני עומד לטוס בהם, וגם אין לי קשרים עם אנשים שיש להם תוכניות כאלה, לא נישקפת ממני כל סכנה.

אז למה בכל זאת בודקים אותי בקפדנות כזו ביציאה מישראל? כי השב''כ פועל לא על בסיס ביטחוני אלא כמכשיר לרדיפה פוליטית. מה שמרגיז את השלטון, כך כתבתי לכולם, שבעצם הפסקת להיות אדם מסוכן. מה שמפריע להם הוא שאני לא מוכן להרוג בני אדם בכלל וערבים בפרט. מרגע שהתברר להם כי אינני מוכן להשתמש יותר בנשק, הפכתי בעיניהם לאדם מסוכן. זו האמת ואין בלתה. התשובות שקיבלתי מכל הגורמים, משטרה, שב''כ (באמצעות משרד ראש הממשלה), וחברי כנסת, כללו ''בלה בלה'' רגיל, בנוסח כי אין הם יכולים לפרט את הסיבות להכללתי ברשימה, והם מבקשים ממני ''לגלות הבנה'' לשיקולים הביטחוניים. הבנה כזו לא הייתי מוכן לגלות, כאשר אין מפרטים בפניי את הנימוקים.

יחד עם זאת, החלטתי לנצל את הסיטואציה החדשה לטובתי ככל הניתן, תוך אימוץ כמה אסטרטגיות של החייל האמיץ שווייק. אחד מקציני המשטרה שהשיב לי בשם המפכ''ל, השיא לי עצה ''לא רשמית'', לפיה ראוי בעת הגעתי לנמל התעופה, לגשת מיד לבודק ולהודיע לו ''שאני ברשימה''. הדבר יחסוך זמן ואי נעימות. ואכן, עצה זו היתה שווה זהב. פתאום גיליתי את היתרונות האדירים בשיטה החדשה. במקום לעמוד בתור הארוך להפקדת מזוודות, קיבלתי טיפול אישי צמוד. נילקחתי לחדר סגור, עברתי בדיקה גופנית, בדקו לי את המזוודה, ואז ליווה אותי הבודק, כשאני מדלג על התור, לדוכן הפקדת המזוודה, ולאחר מכן ליווה אותי לביקורת הדרכונים כאשר הוא מודיע לשוטרת ''זה בסדר'', ולפתע היה לי זמן למכביר לשתות כוס קפה ולשוטט בכל החנויות הפטורות ממכס.

עם הזמן השתכללתי והבנתי כי ראוי לקחת איתי כמויות כפולות של חומר כתוב, כדי להעניקו לבודקים. תמיד אמרתי להם, קחו עותק, תקראו, אולי זה יפתח לכם את הראש. בבדיקות הגופנית שאלתי אותם אם להוריד בגדים, אם לפתוח את הרגליים, והדגשתי כי ראוי שיבדקו אותי היטב כי אין דבר יותר מסוכן מאדם שמסרב להרוג ערבים. לא מעט בודקים חשו אי נעימות רבה בכל העסק הזה, והתנצלו בפניי שהם רק ממלאים הוראות. ואז הזכרתי להם מה קרה ומה קורה לבני אדם במשטרים שהפקידים רק מילאו הוראות ולא הפעילו גם שיקול דעת מוסרי ודמוקרטי.

בניגוד לכתוב ברשימתו של אביב לביא, שם מצוטט אחד הבודקים כאומר ''כי מי שניכנס לרשימות לא יוצא'', הריני איש בשורה. אפשר לצאת מהרשימות וגם יוצאים. זה מה שקרה לי ולעוד רבים אחרים. יום אחד באתי לנמל התעופה וכמנהגי ניגשתי לבודק הביטחוני והודעתי לו כי ''אני ברשימה''. הבודק דיבר במכשיר הקשר שלו עם האחראי כדי לוודא שאכן כך, הוא, ולפתע באה הבומבה, ''אתה כבר לא ברשימה''. מה קרה? מדוע? זה ממש הכעיס אותי. הרי כבר התרגלתי, הרגשתי נוח, היה לי טיפול אישי של אח''מ, ופתאום שוב צריך לעמוד בתור הארוך להפקדת המזוודות. ממש נורא, אי אפשר לסמוך עליהם.

עם הוצאתי מהרשימה, כתבתי לאהרן ברק מכתב, והזכרתי לו את פסק דינו ''שנחה דעתו'' מהטירטור המטופש הזה כאילו מדובר בעניין ביטחוני. אמרתי לו, אדון ברק, הכל שרירות לב. מדוע הוכנסתי לרשימה? ככה. מדוע הוציאו אותי? ככה. שהרי אין כל נסיגה בסיכון הביטחוני בהשוואה לשנים קודמות, ואתה, השופט ברק, שימשת חותמת גומי לטירטור ורדיפה הנעוצים במניעים פוליטיים.

עם כל ההתמרמרות המוצדקת לנוכח קיומן של רשימות שחורות פוליטיות וטיפול מפלה בנמל התעופה על בסיס פוליטי, אל לנו לשכוח כי הן אחד היובלים של טיפול האפרטהייד לאזרחים הערבים בנמל התעופה, שהפך כבר לשיגרה לאזרחים ערבים. חברי הכנסת מהשמאל הציוני לא הקימו קול זעקה ומאבק ציבורי נחוש ומתמשך לביטול האפלייה הבוטה הזו ולעתים קיבלו אותה בהבנה. את התוצאות המבישות חשים אותם פעילי שמאל שהשב''כ בשרירותו החליט לסמן.

לסיום, מספר עצות פרקטיות לכל הניכללים ברשימות.
  1. להודיע מיד עם ההגעה לבודק על הימצאותכם ברשימה.
  2. להביא מספר עותקים מחומר פוליטי כתוב הנילווה לנסיעה, ולחלק אותו לבודקים כחלק מעבודה פוליטית.
  3. לגחך את הבדיקה הגופנית בהערות מביכות.
  4. לא לקחת מחשב נישא, אלא לשלוח אותו לפני הנסיעה בדואר, או לתת אותו לנוסע אחר שאינו עובר בדיקות כאלה.
  5. לא לטוס בחברת ''אל על'', בוודאי לא בטיסות חוזרת לישראל. הדבר ימנע את כל אי הנעימויות עם הבודקים בחו''ל. הבודקים של חברת ''אל על'' בחו''ל, בניגוד לאלה שבנמל התעופה בו גוריון, הם בדרך כלל חבורה יותר ימנית וגזענית.
  6. לכתוב מכתבי מחאה לכל מי שניתן, שב''כ, משטרה, שרים, חברי כנסת, בהם כלולה הבקשה לקבל מידע, על בסיס חוק חופש המידע, מדוע אתם ברשימה ומה הסכנה הטמונה בכם? לדרוש את המידע גם על הבסיס שמא יש עליכם מידע לא נכון, ואתם מבקשים לתקנו.
וכפי שנאמר בכותרת. עברנו את פרעה, נעבור גם את זה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אכן, לא מנגד
סתם אחד (שבת, 31/01/2004 שעה 23:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כח האו''ם לא עמד מנגד אלא נחלץ לסייע לחיזבאללה מיד לאחר הארוע. מזכ''ל האו''ם ניסה להסתיר את הראיות שהיו בידיו, כמקובל במשטרים החשוכים המרכיבים את הרוב בארגונו.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד, חדל
סוחר נדל''ן (שבת, 31/01/2004 שעה 23:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לתקוף את גדעון בעובדות. עם עובדות הוא לא יכול להתמודד. ואין להלבין את פני חברנו הנכבד בפורום מכובד זה.
_new_ הוספת תגובה



איזה עיסקה כפה עלינו החזבאללה?
סוחר נדל''ן (שבת, 31/01/2004 שעה 23:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההורים והילדים כפו על הממשלה יותר מאשר כפו עליה החזבאללה. דווקא על החזבאללה נכפתה העסקה ע''י משפחות הפושעים העצורים, ואפילו לשם שינוי גם הורי המחבלים החללים.

* דמוניזציה של נאסראללה? הוא עושה את זה היטב בעצמו. איש מתלהם בלשון חלקלקה, שקרן המתבל דבריו בדברי אמת.

* מה אתה תוקף את השליח לדבר אמת? למה לניצול שואה אסור לומר שהשיעים של החזבאללה הם זבלים כזבלי הנאצים? מה כאן לא תקין?
למה גזען כמוך צריך להגן על גזענות אסלאמית פונדמנטליסטית? הרי נאסראללה אומר בעצמו ובמו פיו שהמאבק יסתיים כש''הצלבנים החדשים'' יגורשו בחזרה לאירופה ונס האסלאם יתנופף ברחובות ירושלים.

* מה זו האמירה ''כפי שנסראללה וארגון החיזבאללה אינם חסידי אומות העולם, כך גם שרון וממשלתו אינם נמנים עם הזן הזה.''
מה פתאום אתה משווה בין השניים? שרון הוא אדם ישר ותבוני, לוחם ללא חת בטרור הערבי לדורותיו, בעוד נאסראללה הוא מבית היוצר של המהפיכה הפונדמנטליסטית המוסלמית שלא רואה כל רצון וצורך להכיר או להשלים עם היהודים במזה''ת. אם כבר להשוות, אז להשוות את נאסראללה ואי שפיותו לחוגי השמאל הקיצוני והאנטי ציוני בישראל אשר רואים עין בעין את יעדיהן הסופיים - ביטול מדינת היהודים, גרוש יהודים ציונים החוצה והקמת מדינה פלסטינית לכל אזרחיה על כל ''ארץ פלסטין''. (ירדן, היזהרי!).

* מה פתאום ''החיזבאללה ונסראללה הם יציריו של שרון. הוא, באיוולתו ובאמצעות שרשראות הטנקים שדרסו כל חלקה טובה בלבנון, דיפן, הישקה וטיפח את החיזבאללה.'' מה הקישקוש הזה? שוב ''תעמולת חמאס'' זולה. החזבאללה הוקמו בטרם 1982. הם נבנו ע''י המהפיכה האיראנית כבר בסוף 1980, בסיוע ''משמרות המהפיכה'', צבא יצוא המפיכה המוסלמית, בקרב האוכלוסיה השיעית הדפוקה בלבנון. אבל מז זה חשוב לספר לנו אמת, אם השקר משרת את מסריך, גדעון?

* ''בל נשכח כי ישראל היתה יכולה לקבל חזרה את הנווט רון ארד, כאשר היה עדיין בשבי ארגון ''אמל'', אולם מנעה את שיחרורו בגלל פער קטנוני של עשרים אסירים אותם דרשו הלבנונים לשחרר וממשלת ישראל התנגדה.''
בל נשכח לציין שטענה זו היא קשקוש מוחלט. אי ידיעת העובדות, גדעון ידידי, מקילה עלי לומר שאתה תועמלן קשקשן. כי אם היית יודע את האמת, אז היית גם יודע שכשדיברו עם 'אמל' רון ארד כבר לא היה בידיהם. הוא עבר לאיראנים, שמסרו אותו לסורים לתחקור למספר חודשים, ואח''כ הועבר לאיראן.

* מי בוכה על החטיפות? שיחטפו. אבל שגם אנחנו נחטוף. ואם הם חוטפים, שלא נבכה, אלא שנגיב ובכוח. כיום ישראל צריכה לחטוף את נאסראללה. צעד יוקרתי נדיר. אבל מעבר לכך, גם מקור מידע מעולה להרבה דברים שצריך וכדאי לדעת.

* ''הלקח שישראל צריכה ללמוד מכל הפרשה הוא, שמדינה עם יומרות של תרבות ודמוקרטיה אסור לה להתנהג כארגון טירור, קודם כל משום שזה לא צודק...''
חטיפה היא חטיפה. היא יכולה להיות צודקת ויכולה להיות טרוריסטית. כאשר מדינה רציונלית ודמוקרטית כישראל חוטפת אנשי טרור, זה צעד לגיטימי ומוסרי בלחימה ב'כוחות הרשע'. כאשר 'כוחות הרשע' , כדוגמת החזבאללה חוטפים, אז זה מעשה טרור. הדבר דומה להגנה עצמית מפני תוקף אלים. הבא להורגך השכם להורגו. עניין הכוונה מכריע. שני הצדדים רצו להרוג או הרגו. אבל רק צד אחד זוכה לגיבוי מסורי במעשיו - זה שהרג בסופו של דבר למען הגנתו. זה שתקף ורצה להרוג, הוא הוא 'כוח הרשע', שדינו נגזר עליו להיכלות.

* ''ידוע שככל שמדובר בפולחן מוות, מדינת ישראל היא בעלת מומחיות עולמית. ''
שוב שנאה מנותקת. בלי התייחסות למהות הטכסים, מדינות 'תרבותיות' יותר מישראל, כארה''ב, רוסיה, בריטניה, עושות טקסים גרנדיוזיים בחוסר פרופורציה לטקסים שישראל עשתה. אתה מתעלם מכך בכוונה. אבל העובדה שאתה לא ראית את הטקס אבל טורח לבקרו בחוסר אמינות שכז, אומרת דרשך.
וחוץ מזה, מה בקשר לנאסראללה ידידך? שום מילה טובה על טקסיו?

* ''וזה באמת אופייני לתרבות השכול הישראלית, שאיפה שרק אפשר מכניסים את ''העולם שעמד מנגד''.''

מה? העולם לא עומד מנגד?

* ''ובמאמר מוסגר ראוי להוסיף כי גם בתקופת השואה העולם לא עמד מנגד, אלא הוא נאבק ונילחם בגרמניה הנאצית. אילו היה עומד מנגד, הגנרל הגרמני רומל לא היה ניבלם סמוך למצרים על ידי הגנרל האנגלי מונטגומרי, כובש את ארץ ישראל...''

מה הקשקושים האלה? גרמניה פתחה במלחמה נגד מדינת הברית ואלה החזירו מלחמה. כל המלחמה היתה נגזרת של האינטרסים של המדינות שנטלו בה חלק. היכן חלקם של היהודים במלחמה? איזו מדינה נכנסה למלחמה מתוך מחשבה של 'מה טוב ליהודים'? מה הקשר בין שבירת רומל במצרים לבין דאגה ליהודים? עצירת הגרמנים ע''י מונטגומרי היו אינטרס של מדינות הברית. ואין להאשים אותם באהבת ישראל בכך שמנעו מהנאצים להגיע לארץ ישראל.

אבל במקביל כל מדינות אירופה, ציר וברית כאחת, הקשו על בריחת היהודים מהשמדה או השתתפו באופן פעיל בהשמדה, מי בחלק גדול ומי בחלק קטן. אבל למה תיתן, ידידי גדעון, שהאמת ההסטורית תחבל בטיעוניך? הרי את שונא 'חבלנים'. והאמת שמחבלת בטיעוניך היא 'חבלנית' אדירה.

* ''קמה מדינת ישראל שלמרבה האירוניה פורח בה פשיזם יהודי, נצר לפשיזם האירופי שהובס.''

גדעון ידידי הזקן אל לא חכם, אם ישראל היתה פאשיסטית 'נצר לפשיזם האירופאי שהובס'', כי אז אתה ואני לא היינו יושבים כך ומתווכחים בדרך המקלדת. כלומר, אתה תופעה ייחודית, נצנץ ודגל, המראה לכל העולם שישראל היא מדינה דמוקרטית, חופשית ופתוחה. אבל לקשקש אתה הרי חייב. אז לא נפריע לך להראות שוב ושוב שאתה טועה וממשיך לטעות. העיקר שתדגיש שוב שושב באופן כתיבתך, שאתה טועה ובגדול.
_new_ הוספת תגובה



כבר היה מישהו לפניך
סוחר נדל''ן (שבת, 31/01/2004 שעה 23:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איש חכם שאמר ''שנגד כוח פועלים בשכל''. ומה לעשות שיש כאלה שלוקח להם זמן לקבל שכל.

בכל מקרה הבדיקות הגופניות של השב''כ ליוצאים ולנכנסים הן בדיקות חוקיות למהדרין. הגדולות בדמוקרטיות נוהגות כך. זוהי זכותו של כל אחד להתגונן מפני מסתננים ובלדרים לדבר טרור.

אין לייחס את הוצאתך מרשימת הנבדקים לאופן הנהגותך המעודכנת לפני נסיעותיך, אלא להערכות מודיעיניות שהתקבלו בשב''כ, על פעילותך החתרנית. כנראה שנוכחו לדעת שאינך מהווה איום על המדינה הציונית.
_new_ הוספת תגובה



טוב שלמי שהוא יש עדיין שכל ישר
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 01/02/2004 שעה 6:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחד הדברים שתמיד הציקו לי בביקורי בארץ, היה שבשדה התעופה בלוד נוסעים ישראלים כמעט ואינם עוברים בדיקות בטחוניות. המעט שנעשה מתבטא ברוב המקרים במספר שאלות שגרתיות מהסוג ''מי ארז'', ''האם מי שהוא נתן לך מתנה'', ''האם המזוודה היתה כל הזמן ברשותך'' וכיוצא באלה. לא ראיתי אף פעם שהבדיקות חרגו מעבר לזה, או שלמי שהוא פתחו את המזוודות.

שאלה שתמיד הטרידה אותי היתה האם מי שהוא חושב על האפשרות שאיזה אודי חמודי יחליט ביום בהיר אחד ''לקחת את העניינים בידיים'' ולתת ביטוי במעשים למחאתו על יחסה המשפיל של מדינת ישראל לערבים שכל חפצם הוא להשתחרר מעול הכיבוש הממאיר. בכל פעם שעברתי את הבדיקות הבטחוניות (הסמליות במקרה שלי) שאלתי את עצמי איך לא חושבים על האפשרות שאיזה אודי חמודי כזה יחליט לבטא במעשים את הזדהותו עם מאבקם הלאומי הצודק של הערבים ויתנדב לצאת בעצמו למסע לגן העדן, מסע אליו יצטרפו בעל כרחם כמה עשרות ישראלים אחרים שיהיו בחברתו בעת הטיסה. אומנם כלא מוסלמי ייתכן שהוא לא יימצא ראוי להנות מחסדיהן של 72 הבתולות, אבל חזקה על חסיד אומות העולם כאודי חמודי (או ספירו לצורך העניין), שלמען המטרה הוא יידע להתגבר על הייצר.

סיפורו של המוכיח בשער העוטה סמרטוט אדום המובא כאן על המסומנים והבדיקות שהם עוברים נתן לי תשובה. נחה דעתי. זה עדיין לא מבטיח שלא ימצא איזה חסיד אומות עולם שלא עלה על הכוונת, או שאודי חמודי יגלה רמת תיחכום באמצעותה הוא יצליח להונות את הבודקים, אבל לפחות יש מי שהוא שלוקח את הנושא ברצינות. ואם המחיר הוא שכמה מופרעים עוברים טרטור מיותר, אין בכך משום אסון.
_new_ הוספת תגובה



קיים חוט מקשר בין חלקו הראשון
כחולבן (יום ראשון, 01/02/2004 שעה 8:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של המאמר בו אתה מגדיר כמה אתה מתעב גוף שמעמיד בראשו מנהיג שאינו נושא חן בעיניך (בין אם מדובר במדינת ישראל ובין אם מדובר במכבי ת''א) לבין היחס לו זוכים אנשי השמאל הקיצוני אותו תארת (בעזרת אביב לביא) בשדה התעופה.

אם הפסדה של מכבי ת''א גורם לך שמחה שלא תתואר, הרי על פי אותו היגיון אתה מתענג על כל פיגוע בו מתפוצצים יהודים לרסיסים - רק משום שאינך סובל את מנהיגם.

ואחרי שסיפרת לנו כמה אתה נהנה שמכבי ת''א מפסידה ואנו מקישים מכך שאתה נהנה מהמכות שישראל חוטפת, יש פלא שבודקים אתכם בדוק היטב בשדה התעופה בשל חבירתכם הברורה לאוייב?
_new_ הוספת תגובה



הגיון ברזל
מושה (יום ראשון, 01/02/2004 שעה 10:07)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי ששונא מכבי מזדהה עם אוייבי המדינה ועלול גם לפוצץ מטוס על נוסעיו.
לפי ההגיון השחור של כחול לבן הגיע הזמן לצאת למצוד אחר אוהדי הפועל ולעשות להם מסדר תחתונים לפני שמכניסים אותם למחנות ריכוז.
_new_ הוספת תגובה



מושה? קח קורס בהבנת הנקרא
כחולבן (יום ראשון, 01/02/2004 שעה 13:12)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אח''כ תחזור אלי
_new_ הוספת תגובה



בעצם... המשמעות העולה מהתגובה שלך
כחולבן (יום ראשון, 01/02/2004 שעה 13:15)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא שכלל לא קראת את ההתלהמות של ספירו ולכן אינך מודע למקור השינאה למכבי ת''א.

תקרא את ספירו.
_new_ הוספת תגובה



בשביל להבין אותך גם כתה אלף
מושה (יום ראשון, 01/02/2004 שעה 13:50)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה יותר מדי
_new_ הוספת תגובה



וואלה?
כחולבן (יום ראשון, 01/02/2004 שעה 14:35)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אם לדעתך זה עלבון, בעיני זו מחמאה נפלאה.
_new_ הוספת תגובה



כל אחד וההנאות שלו
מושה (יום שני, 02/02/2004 שעה 11:21)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מושה, אחי, ד''ש חם חמה לספירו
עמיש (יום שני, 02/02/2004 שעה 2:00)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ותגיד תודה לכחולה שלפחות ניסתה.
_new_ הוספת תגובה



מושה, אחי, ד''ש חם חמה לספירו
קורינה (יום שני, 02/02/2004 שעה 2:41)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו קוסם ששולף שפן
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק מישה
ישראל אחת (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 17:21)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שעוד לא הגעת לכיתה א'.
_new_ הוספת תגובה



אויבים משמאל
עובר ושב (יום ראשון, 01/02/2004 שעה 13:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני קורא זה זמן מה את מאמריך, ואני חייב לציין שטרם יצא לי להסכים עם מילה אחת שלך.
קשה לי אפילו להתחיל לתאר את עומק ההתנגדות שלי לכל מה שאתה מאמין בו.

אבל

אחרי שקראתי את הכתבה של לביא ב''ארץ'' ואת הטור שלך, אני מצהיר חד משמעית כי עדיף לי להחזיר את כל השטחים כולל ירושלים ולשחרר את כל האסירים הפלסטינים כולל אלו עם דם יהודי על ידיהם מאשר עוד יום אחד נוסף של התנהלות שרירותית וטוטאליטרית כזו של השב''כ.
ראינו את צורת ההתנהלות הזאת של השב''כ במיני מעצרים מנהליים תמוהים למתנחלים שנגדם לא נמצאו כל ראיות, ואנחנו רואים זאת גם עכשיו כנגד הצד השני.
בעבר היה לי קשה לדמיין אילו תהליכים יכולים לדרדר את ישראל לכדי משטר טוטאליטרי, היום קשה לי לדמיין אילו תהילכים יכולים לעצור הדרדרות זו.
_new_ הוספת תגובה



[*] רצח עם ממשי להבדיל מוירטואלי
pit (יום שני, 02/02/2004 שעה 13:37)
בתשובה לעובר ושב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[*] מהודעה זו נמחק ביטוי לא ראוי. המערכת.]

מתבצע עכשיו באלו הימים בצפון קוריאה ,אפילו האו''ם שלא לומר האג ,שלא לומר השמאל הרדקלי ,שלא לומר האדון ספירו נמנעים מציון העובדות הללו.לא כל שכן שהם לא צועקים חמאס ולא יוצאים בהמוניהם לרחובות.

הסיבות האפשריות הן כמה ..ראשית אין שם כל ציון דרך ליהדות הבינלאומית (אשר על כן באין ''פושעים'' יהודים אין טעם להכביר מילים),הנרצחים הם נטולי כל זהות מערבית או אינם בעלי גישה למרכזי תשומת הלב המערבית.
סיבה אפשרית נוספת שאף שאין לטעון שהמשטר שם הוא שמאלני במובן המערבי הסוציאל דמוקרטי חס ושלום ,הרי שגיבושו הטוטליטרי אכן שורשו מהמשטרים האפלים שיצרה האידאולוגיה המרקסיסטית .המודל שבו נוצר משטר הטירוף בצפון קוריאה הוא מודל שנולד באמא רוסיה ונדד לאסיה כולה .

הצביעות של דרדקי הנביחות הרדיקלים נוסח ספירו שמתבכיין פה על קשיי נחיתה מעוד גיחה נהנתנית לחו''ל ,לעומת רצח מטורף של עם שכל חטאו הוא שהוא שבוי בידי מטורפים ומטורף שחי על שאריות של משטרים אפלים שהשמאל כן השמאל הביא לעולמנו.אבל לפני שדויד סיון יאשים אותי בהאשמת השמאל אני מבקש לציין שאין מדובר בכ-ל השמאל ובטח שלא בשמאל הנוכחי המערבי אפילו לא הרדיקלי ,אבל יסכים עימי מר סיון שקולו ה''נאור'' של השמאל הרדיקלי נתון כולו להוכחת פשעי ישראל.

הקלות הבלתי נסבלת שבה נעלמים אנשים מהעולם לא תרתיע את הספירויים המדוכאים עלי אדמה מלהטיח את הבל רוחם המתלהם במדינה הפאשיסטית היהודית.

על זה ועל עוד כמה דברים הפך השמאל לסהרורי ובלתי רלוונטי ,ההיסטוריה לא תסלח לאנשי התרבות הנאורים ,לא תניח להם עד לאותו יום בו נסיר מהם את הניכוס המבטיח להם איצטלה נאורה ,הם המשת''פים של הגרועים בדיקטטורים ,היום אנו יודעים לדוגמא שחלק מההסבר לתמיכת אירופה בסדאם מצויה בשלמונים של מיליארדי דולרים לכל מיני גורמים .אנו זוכרים את ההפגנות של הנוער ואנשי השמאל הרדיקלי בכל העולם ובאירופה במיוחד,אין ולו הפגנה אחת בודדת נגד הרצח המתבצע בצפון קוריאה,על זה נאמר, לא נסלח ולא נשכח.

אין ספק שקוריאני מת אינו מחזה שיחסיר פעימה משמאלני סהרורי מצוי ,הוא עסוק כל כך בהבלי נחיתות והמראות ובביטוי למחלת האנטישמיות שמקננת בו שאינו שם לב שמעבר למלל הרדיקלי ,יש אכן מקומות בהם מתבצעים פשעים נגד האנושות.
השלכת כל אירגוני זכויות האדם מעבר לשיח האונברסלי והנחתו בלעדית רק בידי ''מהפכנים מקצועניים מהשמאל הסהרורי'' הפכה את רצח העם המבוצע בידיים שמאלניות לדבר הרחוק מהעין ומהלב. עד כדי כך שניתן בדיעבד לטעון כי יש הנחה מוסרית בלתי מובנת לרוצחי עמים מהזן האדום הרדיקלי ,כאילו מישהו טורח להחביא אותם מהעין המערבית ומהמצפון האנושי.

אני מבקש להרגיע את השמאלני המצוי ולהודיע שאיני רואה בו שום איום אלא ההפך בעל ברית , פוטנציאלי,אבל אין לי שום ספק שהשמאל הרדיקלי הוא רצחני ומטורף לא פחות מהימין הרדיקלי.
_new_ הוספת תגובה



תוספת
pit (יום שני, 02/02/2004 שעה 13:52)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכוונת מכוון אני מערפל את המוצא האידאולוגי שלי .

משום שהאחריות המוסרית עצמה אינה בעלת מימד אידאולוגי מהנוסח שמאל-ימין הקלאסי ,ההבחנות המוסריות הן נטלות כל התלהמות קצרת טווח של הבדלים מופחתים כאלה.

הדבר היחידי שעומד על הפרק נבחן במציאות עצמה,אם למשל בג'נין התבצא ''טבח'' הרי עצם השקר הזה מפחית ומקטין את רצח העם האמיתי המתבצע ממש באלו הימים באסיה אפריקה ובכמה מדינות מוסלמיות .

אנו נתונים למסע מתלהם של כמה סהרורים שנטלו לעצמם ברוב חוצפה את כל יסודות ואת כל אירגוני זכויות האדם ,הם כופפו את העקרונות האוניברסלים לפי האג'נדה הסהרורית שלהם ,אג'נדה זו מנכיחה רק רצח פלסטינים אפילו הם חמושים ,אפילו הם בעלי מחשבות על התאבדות בקרב אוכלוסיה אזרחית.

מי שטוען שאין בעצם הזכרת פשעי ישראל באותה נשימה עם רצח עם אמיתי ולא וירטואלי משום זילות ואף נטישה של עקרונות אוניברסלים של זכויות אדם הוא פושע ,בעיני השמאל הרדקלי אשם בהשכחת והסתרת רצח העם הממשי האמיתי בתאי גזים ,שמתבצע באסיה ובדרכים אחרות במקומות אחרים.
נזכור היטב כי אלה שהפגינו נגד המלחמה בעירק איבחנו את בוש (שבעיני הוא אכן אידיוט גזעני ימני מצוי) כגרוע מסדאם ,הוא הולבש בבגדי היטלר החדשים ,ואף הגרמנים הצדקנים הראו שגם מצפונם הוא לא יותר מלבישת מדים צבועה ועכשוית מיופייפת.

אכן במהלך החודשים האחרונים התגלו בעירק קברי המונים ,עדות לרצח הנפשע אותו הפסיק ''היטלר החדש'' בוש.
_new_ הוספת תגובה



למה לא נשמע קול המחאה שלך על הזועות?
מושה (יום שני, 02/02/2004 שעה 14:43)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק אתמול התפרסם העניין וכבר יש לך מה להתלונן על מאמר של ספירו שנכתב שלשום...
אפשר לדעת למה אתה למשל לא מחית קודם על מעשי הזוועה של צפון קוריאה?

למרות שאתה מסתיר כביכול את עמדתך הפוליטית הרי שניתן לשער שאתה לא תומך במשטר האימים הצפון קוריאני, למה איפה לא נשמע קולך?
האם זה נראה לך בסדר שאתה מנצל את זוועות הטבח רק בשביל להתנגח עם ספירו בפורומים?
_new_ הוספת תגובה



למה אתה שואל?
pit (יום שני, 02/02/2004 שעה 18:11)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה כל כך מקפיץ אותך...ספירו הקדוש המעונה ?

חשבתי שלך תהיה הארה על רצח העם הקוריאני ,במקום זאת אתה מנסה להגן בגופך על הנהתן ספירו וההרפתקאות המיוסרות שלו עם אנשי השב''כ .

ללא ספק שמדד ההפגנה נראה בעיניך הדלוחות כעניין לשמו.

אני מנחש שמעתה תחלוץ את גופך המיוסר ותחוש להפגין הזדהות עם קורבנות הטירוף של הקוריאני הזה ,ללא ספק שמחר באו''ם יענפף מר ענן בקולו הרגיש על גורלו המר של הקוריאני המת בתאי הגזים ,והנוער הנפלא והאידאליסטי-אנרכיסטי באירופה ,ישלחו שליחי שלום על מנת להוקיע את מעשי הנבלה של המטורף ,אחרי שהם יקבלו עזרה מוסרית מעוד כמה רדיקלים מקצועניים שמנופפים בסמרטוטים אדומים.

ברצינות אענה לך בקצרה ברצינות על מנת שאהיה רציני,לא אתה ולא ספירו שוים יחס רציני ,אבל על מנת לא להשאר חייב ,אני חושב שהכללים שמשום נקבעו ע''י מנופפי סמרטוטים אינם יכולים להיחשב ברצינות ככללים בלעדיים להפגנת הזדהות ובוז כלפי רודן מטורף ורצחני ,אגב כך ,יש מדינה אחת שלמרות היותה מונהגת ע''י מי שהולבש ע''י השמאל הרדיקלי בבגדי היטלר נותנת את דעתה על האיום הקוריאני ,אין ספק גם שהסקר האירופאי שהנציח את ישראל כמסוכנת ביותר לעולם מוכיח את אוילותו שלא לומר את מקורותיו האנטישמיים.

האנטישמי של היום מסתתר היטב בכמה חוגים ''נאורים'' מהזן הרדיקלי-שמאלני ,ההוכחה שאין מדובר באנשים שהקידמה האנושית אוניברסלית משמשת נר לרגליהם ,מצויה דווקא כאשר הם מתעלמים מרצח עם אמיתי ואני מוכן להתערב ששום הפגנה לא תהיה בהקשר הקוריאני .כשם שלא תהיה הפגנה נגד החיסול שמתבצע באלג'יר שכבר עלה במאות אלפי הרוגים ,השמאל הסהרורני מחליט מה בעיניו הוא רצח עם הראוי להיות סמל ומופת ,ואכן בצד ההחלטות של השמאל המופרך הזה ,קיימים ומתקיימים כל מיני רודנים שחלקם אפילו נהנים מתמיכת אותם סהרורנים.
לעומת זאת החיבוק המוזר של השמאל הרדיקלי עם פונדמטליזם איסלמי ,תוך אימוץ האנטישמיות מסבירה לנו על מי ועל מה מדובר.
אין זה מוזר לראות שגם בני דת משה ,מאמצים את אותו טרנד אנטישמי ,כמובן שהמציאות מוכיחה את אפסותם .

איך אמר שיילוק ,כשצובטים אותנו גם אנחנו בני דת משה ,מייללים..
_new_ הוספת תגובה



הצביעות מודפת מכל מילה אות ופסיק בהודעתך
מושה (יום שני, 02/02/2004 שעה 19:46)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע אתה לא מוחה על הזוועות של המשטר הקוריאני?
יש לך תשובה או שסתם אתה שופך כאן תילי תילים של הערות ונזיפות לכל העולם ואשתו.

מה הצביעות הזו שבגללה אתה מצפה מזולתך להתקומם ואילו אתה עצמך שומר את טענותיך ומנסה להסוות את דעותיך האמיתיות?
יש לך טענות לקוריאנים, אדרבא, קום והשמע אותן בכל מקום ובכל שעה ואם זולתך אינו רוצה להצטרף הדבר מעיד רק עליו.
_new_ הוספת תגובה



שוב ושוב ,אותו קישקוש
pit (יום שני, 02/02/2004 שעה 21:04)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המחאה במקרה הזה היא לא הסיפור ,הסיפור הוא ההסטה שנהוגה אצל הסמרטוטים כאשר הם מפגינים כמו היה העניין של זכויות האדם נר לרגלם . אלא שהאדם מעולם לא היה כשלעצמו בעיני הסמרטוטים,קודם בודקים מיהו האדם (יש כאלה שמותר לחסל),מה האג'נדה אומרת ,האם תקין להגן על זכותו לחיות של האובייקט,והרי יש שאינם בני אדם ,יש תתי אדם ,יש כאלה שמותר להרוג בהם ..

האם למוסלמי מותר לחסל מוסלמי לפי האג'נדה? (כן כך הם קובעים סוחרי המוות של השמאל הרדקלי)- לא מותו של המוסלמי היא הבעיה אלא מי שחט אותו...זו הבעיה.
באלג'יר אין בעיה כי המוסלמי רוצח את המוסלמי למרות שמאות אלפים כבר מתו ,אם נהרגים מוסלמים בידי יהודים ,בקרב ,לא במלחמת שמד ,בקרב...אז כן מתעוררים כל הסמרטוטים משקרים ,מסיתים ומסיטים.

גם כאן הבעיה לא עצם מותם של העירקים או הקוראנים כל עוד דיקטטור מהעולם השלישי רוצח בהם ,שאז ימצא מי שימצא את הראציונאל המפחית את האחריות המוסרית .
לכן מי שמשחית את האג'נדה של זכויות האדם הם אותם סוחרי מוות שמחליטים את מי מותר לשחוט.

ההתקפות ,הקובלנות ,ההשמצות הכל מכל הטכניקה הזו לא מעלה ולא מורידה ,אין ...פשוט אין תשובה ממושה.
_new_ הוספת תגובה



אתה מתחמק מהעיקר וזו הצביעות
מושה (יום שני, 02/02/2004 שעה 21:15)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בטענה שלך.
האם אתה בעד הרג ירצח וחיסול? אם לא מדוע אתה תובע מזולתך מה שאינך עושה בעצמך?
אתה העלית את הנושא ועליך להשיב לשאלה, באיזו זכות אתה תובע מספירו או מכל אדם אחר להתייחס לנושא בעוד שאתה עצמך מחריש.
_new_ הוספת תגובה



[*] אני לא רשאי לחשוף בפני מושה
pit (יום שני, 02/02/2004 שעה 21:31)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* מהודעה זו הוסר ביטוי לא ראוי. המערכת.]

דבר וחצי דבר ממה שאני מאמין או לאו..

אין ספק שאפילו בהתנהלות הנבובה שלך פה ,אתה מפגין את הטכניקה הנלוזה ,למשל מה ובמה אתה מאמין?

איני תובע דבר מספירו ,העניין הוא לא ספירו ולא מושה.

העניין והטענה די פשוטה ,אין אונברסליות בכל הגישה של הסמרטוטים למרות שהם נסמכים כביכול על האונברסליות,זאת

הטענה מושה..קאפיש?

עכשיו אם לא בא לי להפגין מה תעשה לי?

אמרו מי שאמרו שחצי אמת גרועה משקר ,גם חצי עבודה והסתרת עובדות ,והיטפלות לישראל שנתונה במאבק לאומי ,היא היא המשחיתה את העניין כולו ..אבל אין ספק שהשב''כ מתענה לספירו מטעמים מוזרים ,לדעתי יש לעזוב אותו לנפשו ,הוא כנראה לא ימחל להם על שנטשו אותו.

הקדוש הלוחם האימתני מושה וחברו ספירו לא יחמיצו שום הזדמנות להפגין פה ,תוך שהם מרכזים בידיהם זכות בלעדית לקללות ,להשמצות ,לחוסר יכולת לנמק את עמדתם בנקיון כפיים.
_new_ הוספת תגובה



בקיצור צבועון מצוי שנסתבך
מושה (יום שני, 02/02/2004 שעה 21:47)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בטענות הבל רדודות.
בתחילה הוא שואל למה לא מפגינים, ששואלים אותו למה הוא לא מפגין הוא אומר שהוא בכלל התכוון למשהו אחר, ושסיון שואל אותו על משהו אחר הוא מביא שקשוקה.
שורה תחתונה - יצאת טמבל.

יש לי בשבילך הצעה, תתנצל בפני ספירו על השטויות שלך ונשכח את כל הסיפור.
_new_ הוספת תגובה



[*] תשמור את ההצעות שלך
pit (יום שני, 02/02/2004 שעה 22:14)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* מהודעה זו הוסר ביטוי לא ראוי. המערכת.]

אתה כותב לגופם של כותבים ,מקלל ,משמיץ ונהנה מחסות .

בוא נראה אותך מתייצב ללא השמירה ההדוקה הזו ,אני רוצה לראות פעם אחת אדם כמוך מתייצב במציאות ומשרבב לשון כלפי אדם בשר ודם,ולא יצירה וירטואלית.

באותה שניה אתה תלעס כמו סמרטוט נבוב ,אתה תהפוך למה שאתה בלי הוילונות שמסתירים את ההבל שנודף ממך.במציאות את תתיבע עד שתהפוך להומלס ,שקרן וחורץ לשון עלוב.

לא הצלחת להתמודד עם טענה אחת שלי ,כי זה לא מעסיק אותך,העיקר שכביכול אתה החבר של ספירו...
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד PIT
חזי (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 7:31)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך כדורבנות.

על אף שלספירו זה אין טיפת בושה, ואינו ראוי לתגובה כל כך ארוכה,
התגובה חשובה למי שקורא את דבריו, ולא לספירו עצמו.

אגב, אני כבר לא טוריח אפילו לקרוא את מה שהוא כותב, הוא לא ראוי אפילו לזה.
_new_ הוספת תגובה



ירצח או רצח
pit (יום שני, 02/02/2004 שעה 22:45)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מוכיח שמושה הוא ימני?

או שהוא סתם טמבל?
_new_ הוספת תגובה



עדיין אני מחכה שתצטרף למחאה
pit (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 12:59)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המבוססת על רצח העם ,שמבצע שמאלני רדיקלי מטורף בבני עמו ,לצערי עלי לבקשך לעמוד לימיני ולמחות בקול נגד הרצח הנתעב הזה.

אבל מכיוון שאתה פה בשלושה ניקים ,אולי יותר ,אני פונה רק למושה כמיצג של כל החבילה הרדודה ,בתיקוה שתוכיח שאכן בן תרבות נאור אתה למרות הכל.
_new_ הוספת תגובה



ספירו לא קדוש - אבל אתה מפספס
דוד סיון (יום שני, 02/02/2004 שעה 20:06)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה באמת רוצה לדעת מה ספירו חושב על הנושאים עליהם אתה מתלהם אין קל מזה. חיפוש פשוט יגלה לך מה ספירו חושב על נושאים כמו רצח עם ונושאים אחרים. לפני שאתה עושה זאת באמת חבל לכתוב כל כך בביטחון.....

דבר אחד בטוח ספירו הוא יותר עקבי ממשתתפים רבים אחרים במה שהוא אומר וכותב כאן בפורום.
_new_ הוספת תגובה



[*] מתלהם?
pit (יום שני, 02/02/2004 שעה 21:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* מהודעה זו הוסרה התייחסות למדיניות המערכת. המערכת]

מה פשר המשפט האחרון שלך (מה שבטוח?) ,זה משהו העיקביות הזאת ,זה משהו שאני אמור להתמוגג ממנו?
_new_ הוספת תגובה



אכן מתלהם
דוד סיון (יום שני, 02/02/2004 שעה 21:39)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה ציטוט חלקי מדבריך :
''הצביעות של דרדקי הנביחות הרדקלים נוסח ספירו שמתבכיין פה ... הקלות הבלתי נסבלת שבה נעלמים אנשים מהעולם לא תרתיע את הספירויים המדוכאים עלי אדמה מלהטיח את הבל רוחם המתלהם במדינה הפאשיסטית היהודית..... הם המשת''פים של הגרועים בדיקטטורים, ..''

מה זה אם לא התלהמות?

נכון אתה לא זקוק לשום אישור ממני....... יחד עם זאת כדאי לך לבדוק ולמצוא את הטעויות שלך.

העקביות של ספירו היא חלק חשוב מהמסרים שהוא מביא לפורום ולכן היא חשובה. הביקורת שלו על ישראל, כמה שהיא לא נעימה לי, היא דומה מאד לביקורת שלו על מדינות אחרות בהקשרים דומים - זאת עקביות.
_new_ הוספת תגובה



[*] שטויות
pit (יום שני, 02/02/2004 שעה 22:05)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* מהודעה זו הוסר ביטוי לא ראוי. המערכת.]

זו טענה לגטימית ששוקלת מאה טון.

מה מתלהם בטענה הזו הרי אתה או לא קורא נכון או פשוט נחלץ להגנה של מי שאתה מוכיר מסיבותיך שלך ואני אפילו לא נלהב לציין את יחסי אליו..זה גם לא חשוב ,בוא נשאר בדיון ובמשמעות של המילים והרעיונות.

במשך הזמן בו קראתי את האיש הבנתי שהוא נטל לעצמו את הזכות הבלעדית המוסרית להוכיח את העם היהודי-ישראלי (מפרספקטיבה מוסרית כביכול),בין היתר אפילו ב''מאמר'' הזה הספציפי מכנה את העם היהודי ספירו חברך כהמשכו של הרייך השלישי...נו אתה יכול להגן על הטענה הזו.?

היא ראויה?

האם תיאור של טענה נבובה זו כנביחה עושה לה עוול?

האם הזילות המופרעת של הפארנואיד ספירו מאפשרת לו לכתוב שאני ואתה דויד ממשיכים את הרייך השלישי ואנו חייבים להרכין ראש בפני המופרע חסר התבונה והמתלהם האמיתי?

הנזק שהוא עושה אפילו לטיעוני המוסר שאכן ראויים הם ,הוא נזק ששום ימני ,שום חלאה כהניסטית לא מבצעת.
הנזק שהוא עושה אגב לשמאל הוא האסון הגדול ביותר של השמאל ,אני מה אני ,הרי האיש במשך תקופה צובע את השמאל בכל צבעי הקשת של הסהרוריות ואתה בא אלי בטענות?

מספיק לקרוא שמאלני שעושה מעשה כזה באמת ,מקלל ,משמיץ גם אותך דויד ,אתה חי פה כמוני ,ואתה עוד מתפלא על שאני בכוחותי הדלים מנסה לפחות לגרד את התועבה הזו?

אתה המשכו של הרייך השלישי?

אפילו הימני הכי מסוכן ,הוא המשכו של הרייך השלישי?

אתה שיבחת אותי כאשר הבאתי מישפט מאד כללי על מוסר ,על עצם היכולת שלי ושלך להילחם גם במי שכביכול שייך לצד שלי או שלך ,אבל מה ספירו הזה הוא מעל לביקורת?

שמת לב איך כאשר האיש מביא לפה שקרים מהסוג הנבוב ביותר אתה מתעלם ...למה?

מדינת ישראל היא המשך או קמה על רעיון או סמיכות כלשהי לרייך ,אתה יכול בכלל להבין זבל כזה?

אבל מה הקטע ...,שכמו זבל אמיתי כאשר מתעסקים באדם כמו ספירו ,הריח נדבק בעוסק ...לכן די לי מספיק לי ,טוב לך כאשר הוא מיצג אותך כהמשך של הרייך? תתבסם בזה.
_new_ הוספת תגובה



למה הימנונים לא יודעים עברית?
מושה (יום שני, 02/02/2004 שעה 22:14)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מוקיר כותבים בק' ולא בכ'.

מרוב עצבים אתה מתחיל לזלזל בעמך ובמורשתך.

קח כוס מים.
_new_ הוספת תגובה



[*] תודה מותק
pit (יום שני, 02/02/2004 שעה 22:19)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* מהודעה זו הוסרה התייחסות למדיניות המערכת. המערכת.]

אני ימני?

למה ,לדעתי אתה שמרן מאוס ,ימני לפי כל כלל ,מתחסד ,ואני ימני?

מי מחליט?
_new_ הוספת תגובה



צצצצצ
מושה (יום שני, 02/02/2004 שעה 22:30)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תרגע, בסך הכל העירו לך על שגיאת כתיב מטופשת.
תתקן, תתנצל, ונסלח לך.
למה העצבים האלה למה?
כאן זה מקום תרבותי שאנשים רוצים לקיים דיון נינוח בענייני דיומא ואתה בא עם כל העצבים שלך.

לא מתאים, באמת שלא מתאים.
_new_ הוספת תגובה



למה לא?
pit (יום שני, 02/02/2004 שעה 22:35)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא אמרתי תודה?

תרבותי אמרת?

אתה מתכוון נצר לפאשיזם מאירופה...
_new_ הוספת תגובה



בסך הכל מצפים שתתייחס בצורה בוגרת
מושה (יום שני, 02/02/2004 שעה 22:46)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למקרה שעשית שגיאה, והעירו לך,ושתגיב על זה בצורה תרבותית, שתודה למי שהאיר את עיניך ואפשר לך להשתפר ולחסוך מעצמך עגמת נפש בעתיד.

ואתה? מתעצבן כמו ילד.
באמת שזה מאכזב
_new_ הוספת תגובה



[*] מותק אתה עשית גם שגיאה
pit (יום שני, 02/02/2004 שעה 23:00)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* מהודעה זו הוסרה התייחסות למדיניות המערכת. המערכת.]

לפי הקריטריון שלך אני אמור להתיחס אליך כמו ימני מתלהם פאשיסט וסתם טמבל.

האם אתה טמבל?

עזוב פוליטיקה וכאלה ,
למה אתה נדבק לכל פיפס שלי ,אורב לכל שגיאת כתיב או הקלדה ,זה כאילו טכניקה נרכשת ?- מה מותק ?

אגב ,משה רבנו היה כבד פה ,ומנהיג משכמו ומעלה ,אתה חושב שבגלל שקוראים לך מושה את לא טועה?

ואיך אדם תשוש וזקן כמוך נדבק לכל כותב פה ומחפש בנ(י)רות שגיאה תמימה .

אגב אחרון ,אתה מותק מתכוון להפגין נגד רצח העם בקוריאה?
_new_ הוספת תגובה



תעזוב את גדעון, למה אתה תוקפו
ישראל שניים (יום שני, 02/02/2004 שעה 23:04)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשוא.
_new_ הוספת תגובה



עתה סמולני?
אמיס (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 17:34)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



למען הדיוק
pit (יום שני, 02/02/2004 שעה 22:32)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* מהודעה זו הוסר ביטוי לא ראוי. המערכת.]

העם היהודי או מדינת ישראל לפי ספירו היא נצר לפאשיזם האירופאי שהובס..עאלק.

הכוונה היא כמובן שאנו כולנו אפילו מושה ,נצר להיטלר ,על כן גם ספירו עצמו הוא נצר להיטלר ,על כן יש לשער שגם דויד סיון...וכו.
שכן גם ספירו הוא ציוני לא כל שכן שדויד סיון הוא ציוני.

זוהי הנציגות המוכחת של הרפיסות הספירואית בעליבותה ,ותוך טימטום נחלצים להגנתו ה''שמאלנים'' החיבוק הזה כל כך מבדח שזה ממש מענג כל פעם ללחוץ ברפלקס הזה כדי להפעילו אוטומטית..

אני אשמח לפתח את הנושא ''נצר לפאשיזם שהובס באירופה'' ,ללא ספק שדויד סיון מצליח תמיד להיתלות במיבנה האסתטי של המישפט ,הוא אבל נוטש בנמיכות ראש את ההתמודדות עם האמת במישפט ,עם המשמעות.

על מושה אין מה להוסיף...(יש זונות בסינגפור )
_new_ הוספת תגובה



תודה ל-PIT
ספרטקוס (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 2:13)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חן חן לPIT על תגובותיו המתלהמות גדושות שטות והבל, שהרי אילמלא הן, לא היינו זוכים למשב הרוח הנפלא בדמות הערותיו השנונות ומלאות ההומור של מושה. זה מכבר לא צחקתי במלוא קולי מול המסך בקוראי את מושה. עד כדי כך הגיעו הדברים שאחד משכני התדפק על דלתי וביקש לדעת, אם הקולות ששמא מעבר לקיר היו צחוקים או בכי? הוא נרגע לאחר שהסברתי לו שפשוט צחקתי מלוא הבטן בקול רם. הידד למושה.

לגופו של עניין אין טעם להתוכח עם PIT משום שכל התשתית שלו רעועה ועומדת על כרעי תרנגולת שחטפה שפעת עופות.
שתי דוגמאות:
1) PIT בא בטענות אל ספירו (דרך אגב, הלוואי והיה יותר שמאלי) מדוע אינו מפגין נגד הזוועות בצפון קוריאה?
רגע אחד. רק היום פירסם ''הארץ'' את המימצאים של תכנית הטלוויזיה של הבי-בי-סי על ניסויים בבני אדם שמתרחשים במחנה הריכוז 22 בצפון קוריאה. מתי היה לספירו זמן להפגין נגד? (הערת אגב נוספת: האם PIT מאמין לדיווחי
הבי-בי-סי ''השמאלני, האנטישמי והאנטי ישראלי''? מילא ספירו, הוא מאמין לכל התעמולה השמאלנית של הבי-בי-סי, אבל גם אתה PIT? עד כדי כך מעוורת אותך שנאתך לספירו?).
ויפה שאל מושה. ואתה PIT, כבר יצאת להפגין נגד הזוועות, או שאתה שייך למשטרת הביטחון שאחראית על כשרות הזולת?
הטענות של PIT נישמעות עוד יותר נבובות ומגוחכות כאשר ספירו, ככל הידוע לי, הוא האיש הבודד מבין כותבי ומגיבי הפורום שהוא חבר בארגון זכויות האדם ''אמנסטי אינטרנשיונל'', וככזה הוא נושא על גבו את צרות העולם ויוצא להפגין נגד הפרת זכויות אדם בארצות אחרות כמו בסין בורמה ועוד. אני משער כי אם תהיה בישראל הפגנה נגד המתרחש בצפון קוריאה, ניתן יהיה למצוא בין קומץ המפגינים את ספירו.

2) PIT מעליל על ספירו כאילו טען בטורו ש''ישראל היא המשך של הרייך השלישי''. על כך הוא בונה מגדל קלפים של דברי סרק חסרי שחר.
האם ספירו הגדיר את ישראל ''כהמשך של הרייך השלישי''? בוודאי שלא. הוא כתב כי רק בגלל שהעולם לא עמד מנגד במלחמת העולם השנייה ''קמה מדינת ישראל שלמרבה האירוניה פורח בה פשיזם יהודי, נצר לפשיזם האירופי שהובס''.
אמור מעתה: מדינת ישראל אינה ''המשך של היטלר'' כדבריו המופרעים של PIT, אלא שבמדינת ישראל של היום פורח פשיזם יהודי, שנציגיו יושבים גם בממשלה, וכי פשיזם זה, בשורשיו הרעיוניים, יונק מערכי הפשיזם האירופי שהובס, כמו למשל הפשיזם האיטלקי, שנצר ממנו, מנהיג המפלגה הניאו פשיסטית באיטליה, ביקר לא מכבר בישראל כאורח ממשלת שרון והתקבל כאן בכבוד מלכים.
_new_ הוספת תגובה



אולי אתה ספרטקוס, אבל אתה לא מוכיח
בננה ספליט (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 8:12)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את טענותיך.

מה הקשר בין''הפשיזם האירופי שהובס, כמו למשל הפשיזם האיטלקי, שנצר ממנו, מנהיג המפלגה הניאו פשיסטית באיטליה, ביקר לא מכבר בישראל כאורח ממשלת שרון והתקבל כאן בכבוד מלכים.'' לבין הגדרת ישראל והציונות כ''פשיזם יהודי''.

ככה לא בונים חומה וגם לא בונים תיזה. אמירתך נשמעת נבובה ומגמתית ללא כל נסיון לחשוב ברצינות ולהגדיר את גבולות פיתוח הרעיון (התמוה) שלך.
_new_ הוספת תגובה



ספרטקוס נכבדי
מושה (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 8:53)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מוחה בתוקף על הגדרת דברי, שאותם שקלתי בכבד ראש ובפלס של מתינות והגינות, כדברי בדיחה כאילו לצון חמדתי לי באמצע הלילה.
זה מכבר מטרידים את מנוחתי אנשים התובעים מזולתם לגנות בכל פה כל מיני תועבות ומעשים רעים, ואילו את עצמם הם רואים כפטורים מן המצווה החשובה של גינוי ומחאה.

על כך זעקתי, וצר לי על כי הוטרדה מנוחת השכנים בגין דברים שיצאו מן הלב.

ובבניין ירושלים נוחם ויפה שעה אחת קודם.
_new_ הוספת תגובה



[*] בבניין ירושלים המיזרחית ננוחם?
pit (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 12:07)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם ספרקי האלים יסכים להיבנות מחדש בירושלים השלמה עם מושה האלים וספירו?
_new_ הוספת תגובה



מושה יקירי,
ספרטקוס (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 15:39)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חס וחלילה, אינני מתייחס לדבריך כאל בדיחה אלא כאל דברי חוכמה השזורים באירוניה, סרקאזם והומור.
חזק ואמץ, עלה נעלה ויכול נוכל.
_new_ הוספת תגובה



[*] ספרקי אני שמח שגרמתי לך לעויתות צחוק
pit (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 12:05)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* נמחקו ביטויים לא ראויים]

ובכלל נדמה לי שאתה די מוזר בהתנהלות שלך ,כל אימת שאתה נכנס להגן באומץ מהפכני על ספירו אתה ראשית מוכיח אותו על שאינו מספיק שמאלני לטענתך ,כאילו שאתה מיצג איזו אידאולוגיה שמאלנית קוהרנטית ,כאילו יש לך משנה סדורה ומוח בהיר ועיקבי.בכלל טענתך שאתה שמאלני ראויה לבדיקה לאור ההתיצבות שלך לצד גופים פאשיסטים מובהקים בדומה לספירו.
יש לכם בעיה להוכיח הומניות ,משום מה הערצה שלכם לדיקטטורים משליכה אותכם עמוק לתוך הדומן הפאשיסטי ,הלכה למעשה כמו משל בלעם רוצים להיות שמאלנים אבל יוצאים פאשיסטים מחורבנים.

מלבד השטויות הרדודות טעונות הלהט המהפכני השדוף אתה פחות מכלום ,אתה בטלן לא ראוי אפילו למיצמוץ .

ואגב מותק שלי הספירו שלך כתב בהיי לישנא -ישראל נצר לפאשיזם האירופאי שהובס -תרגום בהחלט סביר של המישפט הזה יהיה: שישראל היא נצר להיטלריזם ,אבל אתה כל כך להוט לצחוק מהבטן המהפכנית שלך שהיא ביסודה פאשיסטית ,אלימה ,חסרת הבנה ורחוקה מכל היבט הומנסטי כשלעצמו, שחבל לבזבז עליך ולו פונט אחד בודד.

למה מי החליט שאתה שמאלני?

אתה פאשיסט רדוד ,כמו רבים מהאנטישמיים באירופה המחצלות השמאלניות הם לא יותר מוילון שמכסה את הנפש האלימה והמסוכסכת שלך ,טיפוס אלים ודוחה שלו היו נותנים בידך אפשרות למשול באיזה כפר היתה מתרכשת שם ללא ספק השמדת עם מיידית ,אתה כל כך עלוב ודוחה ולא מסוגל להסתיר את השנאה שלך לקונפליקט המובנה שיצר אותך .

חוץ מזה ספרקי תוריד את המדד האלים מהכתיבה שלך ,אתה לא מצחיק ולא חכם במיוחד למרות שאתה ספרקי מהפכני עאלק.
_new_ הוספת תגובה



אין אדם נידון על הגנת עצמו
ישראל אחת (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 12:10)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכמה ניקים. כבר אמרו זאת חכמים מעמיש.
_new_ הוספת תגובה



למה הימנונים לא יודעים עברית?
מושה (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 12:30)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך כותבים מתרחשת?
_new_ הוספת תגובה



תודה מותק
pit (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 12:38)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל אני שמח שאתה עורך את שגיאות ההקלדה שלי ,תבורך על זה ,בכל זאת אפילו לפאשיסט בטלן כמותך נמצאה תועלת.

ותרשה לי לא להתיחס אליך ברצינות..מותק.
_new_ הוספת תגובה



עאהבל הימנוניות יודאות גמ יודעות
ישראל אחת (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 17:12)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הפיט והפוט
ספרטקוס (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 15:20)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפיט והפוט יוצרים פיטפוט כפי שכתב מושה באחת מהערותיו השנונות. אבל יש עוד היבט למשחק המלים. הפיט טובל בתוך סחי ואלימות ושנאה כה תהומיים עד שהוא מזכיר את פול פוט הקמבודי. במשפט אחד מכנה פיט את מושה, ספירו ואותי כ''פשיסטים'' ובמשפט הבא אני כבר ''המותק'' שלו. אין ספק, האיש מבולבל ודעתו השתבשה עליו.
הוא חוזר שוב על השקר כאילו ספירו כתב ''ישראל נצר לפשיזם האירופי'', ולא היא. הוא כתב כי הפשיזם היהודי שפורח כיום בישראל הוא הוא הנצר לפשיזם האירופי. אבל האינטלגנציה של פיט לא מספיקה על מנת להבחין ולהבדיל, כי הוא טובל בתוך עיסה דביקה של שנאת שמאל שמרדדת את תאי המוח לנקודת הקיפאון.
_new_ הוספת תגובה



במשפט אחד מכנה פיט את מושה, ספירו ואותי
ישראל אחת (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 17:13)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במשפט אחד ובגוף אחד.
_new_ הוספת תגובה



עוד משהו ספרקי
pit (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 13:21)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא שונא את ספירו ולא אותך אפילו חמוד שלי.

אני שונא את האלימות שלו ,את הרעיונות האלימים שהוא מצליח להביא דווקא בשם השמאל.

את השלישי יצא לי להכיר כשובניסט ,כפוחז שמחבב סיפורי אונס.

האמן לי ספרקי שלו הייתי רוצה ,המושה הזה היה קובר עצמו מתחת לגבהות הלב המתימרת שלו ,הייתי מוכיח לך כמה האיש מתוסכל מינית ,כמה הוא אלים ,כמה הוא מדוכא ורדוד.

אבל אין לי רצון ,ולא הזמן להתעסק עם הדומן הזה.

יש אבל להעיר לתשומת ליבך כי ביסודו הפורום נועד גם למתיחת ביקורת על אנשים כמוך וכמו ספירו ,מי שמכנה את עצמו נצר לפאשיזם שהובס,, הוא אדם מוגבל בהבנתו ,והגרוע מכל מבחינה מוסרית הוא נבל.

לצערי יש לך נטיה לנסות להתמודד עם היצירות המפוקפקות שהמיקלדת של ספירו מנפיקה בצורה מגוננת כמו אימא אווזה רגשנית ,ואתה שש להתמודד עם הטענה המופרכת שישראל היא נצר לפאשיזם שהובס .

אין פה בכלל דיון ,זו טענה שיקרית ,חסרת כל שחר ,במיוחד בשים לב שמי שהקים את המדינה היו חלוצים משמאל ,חלקם קומוניסטים ,חלקם סוציאליסטים ,אם הטענה של ספירו נכונה ,הרי שהשמאל הוא נצר לפאשיזם שהובס. והרי אתה תתנגד בתוקף לראות בשמאל נציג או נצר לפאשיזם שהובס.

אפרופו ,השמאל כאמור היה זה שיצא למלחמת מגן ב-‏67 ,ראש הממשלה לוי אשכול ,היה מראשיה של תנועת העבודה .
אין מקום בארץ הזו שטביעת ידו המבורכת של השמאל לא נוכחת ,על כן לצערי דווקא כל אדם שמרגיש במידה כזו או אחרת שייכות לאותו שמאל ,חייב היה לצאת נגד טענת הכזב הזו שכביכול מושלכת על הכלל ,כולל השמאל.
טענה שמוכיחה מי הוא הטוען יותר מאשר היא מוכיחה דבר וחצי דבר על האובייקט שכלפיו היא מופנית.

כל התפלפלות שלך על הנסיון לדחות את ההסבר הנכון והמדוייק שלי למישפט העלוב של ספירו ,מוכיח שאתה לא מסוגל לקבל ביקורת ,או להשתמש במושגים קבילים.

דבר אחד דמוקרטי חייבים לומר ,אין לך שום זכות ולא לספירו ליצג פה את השמאל ,אתה יכול ליצג את עצמך ,אתה יכול ליצג את ספירו אם זה התענוג שלך ,אבל לא אתה ולא מושה ולא ספירו מיצגים דבר מעבר למוח האלים שלכם .

תרדו כבר מהשמאל ,לכו לאי מרוחק ,תקימו אוטופיה ,תהיו שמאלנים באיזה אי נידח ,אבל לא על חשבוננו ,אנו לא זקוקים לכם ,לא בשמאל ,במיוחד לא בשמאל.

הסיבות שלכם אינן במיקרה הטוב אפילו סיבות שיש עימם בהירות ונקיון כפיים ,לצערי הכל נובע ממניעים אישיים ,עליהם לא נרחיב את הדיבור ,התיסכול הזה מוליד מחשבות קיצוניות ומפוקפקות.
_new_ הוספת תגובה



pit אתה מבולבל?
דוד סיון (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 13:49)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצד אחד אתה, לא ספירו ולא מושה, שהם מייצגים שמאל כזה או אחר. מצד שני, עכשיו אתה כמו מתחנן: ''תרדו כבר מהשמאל ,לכו לאי מרוחק ,תקימו אוטופיה ,תהיו שמאלנים באיזה אי נידח ,אבל לא על חשבוננו ,אנו לא זקוקים לכם ,לא בשמאל ,במיוחד לא בשמאל.''

זה כבר, בעצם, ויכוח עם עצמך כי הם לא טענו שהם מייצגים מישהו. כמה מוזר להתווכח עם .......
_new_ הוספת תגובה



הם לא מיצגים שום שמאל רלוונטי
pit (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 16:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולמה אתה נדרש לענות בשם המקללים?

לא רק שאתה טועה אתה מטעה ,משמש חסות וכיסוי למסע ההשמצות והקללות.

לאורך כל הפתיל הזה ,אגב גם בפתילים אחרים הקללות מיצגות את השמאל הסהרורני .

תהיה הנחמה שלך דויד בבניין השמאל הסהרורני ,תמשיך ככה ,לכבודך תוכל להוסיף את ההתעלמות שלך הגורפת מקללות בלתי פוסקות.

גם ואולי בזכות היותך נצר לפאשיזם שהובס .
_new_ הוספת תגובה



חבל שאתה יורד ויורד ברמת הטיעונים שלך
דוד סיון (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 17:09)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שבטוח שהיום פירקת לחלוטין את הכסות ''הכאילו אובייקטיבית'' שלך.

למה מי החליט שאתה שוקל את הדבריך ברצינות?
_new_ הוספת תגובה



[*] בשם כל הקדושים
pit (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 17:57)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעם אחת ,כן אפילו פעם אחת לא הבאת הסתייגות ולו מרומזת מהתלהמות רדקלית אבסורדית וחלאתית .דפים שלמים של קללות ,השמצות ,חלקי אמת ,או שקרים מוחלטים ,ואתה כמו לא מוטרד ,כאילו ככה למדת ,כאילו דבקה בך תוגת הכישלון של השמאל.הרי מושה הזה לא מסתפק רק בשיפורי השפה העברית , תוך שהוא עצמו שוגה ,הוא מקלל מתחת לחגורה ,ללא ספק שהיצוג הזה מעיד על הטיפוס.

ולעומת זאת בין שצריך ובין שלא ,אפילו יעלה מישהו טענה מעורפלת עם ניחוח מכליל על שמאל ערטלאי אתה תהיה הראשון שיוציא נהמת התנקדות מתנגדת.

ואתה מחלק ציונים כאילו מישהו שמך לחלק ציונים אתה זה שילמד אותי אובייקטיביות?

נתתי לך הזדמנות ,אפילו להסתייג מהיותך כביכול נצר לפאשיזם ,אבל לו היו אומרים שאתה בנה של גאולה כהן ,והדברים היו מיוחסים לספירו היית מחריש ,היית מיחס את הדברים ל''עיקביות ''.

מה אומר ,הרבה מעבר נוקדנות פאתטית אתה לא מסוגל להביא ,אל תשלה את עצמך הדברים ידועים וברורים.

והערה אחרונה להיום ,כאשר אדם מלכלך את הפה שלו בצורה נבזית ומטנף את דפי הפורום כפי שהמושה הזה נוהג בלי הגבלה ,גם כלפי קולגות שלך שכותבים איתך יחדיו ואתה נמנע מהבעת הסתייגות ,אתה לא יכול לבוא בטענה כשלהיא למישהו בשם איזו מתינות ראויה.
צר לי אבל נכשלת לאורך כל הדרך..וחבל.
_new_ הוספת תגובה



מי שמלכלך את הפה - שלא יטיף מוסר
דוד סיון (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 18:42)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לך, או לכל אחד אחר, זכות או יכולת להגיד לי על מה להגיב או לא. זה שאני בוחר לא להגיב לא אומר שאני תומך או לא אפילו אם אתה מעלה דרישות.

ניסיתי בהערותי להחזיר אותך להגיב בהיגיון ולא הצלחתי. עכשיו אני מוכן לשמוע את טענותיך-ציוניך לגבי אנשים אחרים - אבל רק אם תבסס אותן (תביא קישורים). יש לי ספק גדול אם תצליח...........
_new_ הוספת תגובה



ואם אני מביא קישורים
pit (יום חמישי, 05/02/2004 שעה 21:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה זמן הם ישרדו פה?

אתה באמת לא יודע כנראה על מה אני מדבר,אחד הכותבים פה איחל לאשת איש שתיאנס ובנותיו יאנסו ,שאל אותו אם אני דובר אמת ,הרי הוא חבר שלך.

אתה באמת רוצה לינקים?

אולי הגיע הזמן שלא תהיה כל כך זחוח ובטוח בעצמך?
_new_ הוספת תגובה



פיט, תעשה לי טובה
אריה פרלמן (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 19:45)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תוריד פרופיל.

כל הודעה שלך יותר מביכה מהקודמת.
_new_ הוספת תגובה



פיט האלים
ספרטקוס (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 23:35)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה אלימות אצורה בטקסט של פיט: את מושה הוא מכנה ''שוביניסט מחבר סיפורי אונס''; מתוסכל מינית''; ''אלים מדוכא ורדוד''. ספירו הוא לפי פיט ''אדם מוגבל בהבנתו'' וגם ''נבל מבחינה מוסרית'' והוא שולח אותם (וגם אותי) ''לאי נידח''.
ומעל כל הטקסט המלבב הזה מככב שוב השקר עליו מתעקש פיט לחזור, כאילו ספירו כתב שישראל היא נצר לפשיזם האירופי. לא כך כתב. ככל שפיט ימשיך לשקר אני אחזור ואחשוף את ערוותו כמעליל עלילות, שהרי ספירו לא כתב את מה שפיט מייחס לו. הוא כתב כי הפשיזם הפורח כיום בישראל הוא נצר לפשיזם האירופי, וזה נכון פוליטית וגם עומד בכל מבחן של ניתוח טקסטואלי אקדמי את רעיונות הימין הקיצוני והמתנחלי בישראל. מי שיחפש, ימצא אמירות הדומות לאלה של ספירו על הימין הפשיסטי בישראל בפסקי דין של בית המשפט העליון.
_new_ הוספת תגובה



איני מעליל עלילות
pit (יום חמישי, 05/02/2004 שעה 21:49)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יכול להביא לך ציטוטים של אותו אחד שמאחל ליריבו שאישתו תאנס ובנותיו יאנסו ,כמובן במיסגרת האידאולוגיה השמאלנית המהפכנית(הומניסט המסוג הכי מובהק -תרשה לי לגחך)...חביבי אני מציע שתרגעו כולכם האורגינלים והמתחזים ואלה שפשוט אין להם מושג.

האיש הוא מלשן,רכלן ,עוקב אחרי אנשים בכל מיני פורומים ,מנבל את הפה ועוד ועוד ,ומה שכתבתי עליו הוא החלק הכי קל ממה שאני יודע .

אגב מה לך ולטקסטים אקדמאיים?

אפשר לחשוב שיש לך מושג על מה אתה מקשקש,נצר לפאשיזם אירופאי זו אמירה רדודה וחסרת תבונה .

בוודאי שיש פאשיסטים בישראל חלקם בצד שמאל וקרובים אליך רעיונית.
נצר לפאשיזם זו הגמדה של הסכנה הפאשיסטית אבל גם עלילה מטופשת ,נדמה לי שהפירוש הנכון לנצר הוא ,שניטע פה בכוונת מכוון הפאשיזם אם בצורה לטנטית או בצורה של קרבת כזו או אחרת ,וזה במחילה ממך מר ספרקי קישקוש מקושקש.
דווקא האיש שנצרב בתודעה כפאשיסט (מנחם בגין) היה דמוקרט לעילא ולעילא ,והיה האיש שיצא נגד משטר צבאי בזמן בן גוריון וגם מי שחתם על הסכם השלום הראשון.

הבעיה איתך ודומיך שבצד אי-הסובלנות שלך לדיעות שונות משלך גם משמאל ,אתה מאד מפריז ביכולות הטכסטואליות הנשגבות שלך.

אני לא אלמד מוסר לא ממך ולא מהיצור שמטיף לאנוס בנות מתנגדיו.

הערה שלי אחרונה למי שכל כך התענג על שגיאות הכתיב שלי ,אני בדרך כלל כותב עם משקפי קריאה ,שכרגע אינם ברשותי.
_new_ הוספת תגובה



עכשיו פיט עוסק באונס.
ספרטקוס (יום חמישי, 05/02/2004 שעה 23:10)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה פיט הפטפטן מאיים כל הזמן? הוא חוזר על סיפור האונס כאילו יש לו איזה נשק סודי. אם כן, מי האיש שאיחל ליריבו שאשתו ובנותיו יאנסו כך סתם? במקום לצאת בהאשמות סרק יתכבד ויפנה אותנו למקום כדי שכל אחד יוכל להיכנס ולקרוא ולשפוט בעצמו, כיאה לעידן האינטרנט.
_new_ הוספת תגובה



יש לך ספקות?
pit (יום חמישי, 05/02/2004 שעה 23:57)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואמרתי גם שזה עוד לא הכל ,שהוא שטינקר עלוב ,רכלן ,והכי גרוע ...נו טוב.

והכל נכון ,אמת לאמיתה,כיאה לעידן האינטרנט אמר המתחזה העלוב...
_new_ הוספת תגובה



pit, בסוף עוד יתברר
ישראל אחת (יום שישי, 06/02/2004 שעה 8:41)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי השמאלנים כאן הם רק שניים. דוד סיון ועוד אחד עם אלף הניקים.
_new_ הוספת תגובה



pit, בסוף עוד יתברר
pit (יום שישי, 06/02/2004 שעה 16:47)
בתשובה לישראל אחת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכולם עובדי מדינה בטלנים.
_new_ הוספת תגובה



מושה (סוקרטס) מחמיא לעצמו
אנופלס (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 14:39)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או שהוא סכיזופרן או שהוא חושב שכולם אידיוטים
_new_ הוספת תגובה



הוא גם זכור לי כ''לא זוכר'' לפרקים
ישראל אחת (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 19:42)
בתשובה לאנופלס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כעמיש, כגידי וכגדעון. הכל באותו מחיר.
ואני מכירה אותו כבר הרבה זמן. הוא התמתן קצת.
_new_ הוספת תגובה



הזדקן, ליתר דיוק
אנופלס (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 22:58)
בתשובה לישראל אחת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יתכן וכדאי לנו לבדוק את עצמנו
דוד סיון (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 6:11)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלת והנה תשובתי. אתה לא, וגם אני לא, המשכו של הרייך השלישי הגם שיש אנשים בציבור שלנו שמנסים לטעון וטוענים שכן (אפילו כאן בפורום).

אמרת: ''הנזק שהוא עושה אפילו לטיעוני המוסר שאכן ראויים הם ,הוא נזק ששום ימני ,שום חלאה כהניסטית לא מבצעת.''

אם תבדוק לאחור בפורום תמצא טענות שמנהיגי הציונות בזמן השואה לא דאגו, כפי שיכלו .. , ליהדות. אחר כך תמצא את בננה (תגובה 40576) שמספר על טענות של רוסים על זה שהציונים שיתפו פעולה עם הנאצים. אתה רואה את הקשר בין שני הדברים? זה מאד דומה ל''נזקים'' באשמת השמאל הרדיקלי שאתה מתאר.....!

אם לאחרים (שהם לא מהשמאל) מותר גם לספירו מותר אפילו שלא מוצא חן בעיני.

את השבח שחלקתי לך אינני יכול לקחת וגם לא אנסה.
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה, דוד
בננה ספליט (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 8:05)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאתה לא מתכוון להרוג את השליח .....

תגובה 40576
_new_ הוספת תגובה



אף פעם לא - הפעם צריך להודות לשליח
דוד סיון (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 8:18)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש בציבור שלנו אנשים שלפעמים רוצים לעיתים ''להרוג'' את השליח. אני לא. אני נגד להרוג שליחים שדואגים להעברת אינפורמציה - במיוחד שזה חוסך לי לחפש בעצמי.

יותר מכך בהודעה הקודמת עזרת לי לסגור מעגל. בשנה האחרונה היו בפא''צ לא מעט דיונים בהם כתבתי על ''הנזקים,'' שלדעתי, גורמים גופים אופוזיציוניים שונים ובעיקר שזה לא רק השמאל הרדיקלי. במקרה שהזכרתי קודם מדובר לא בימין כל כך קיצוני כפי שאולי ניתן לחשוב.

תודה, בננה!
_new_ הוספת תגובה



[*] דויד אהיה רציני איתך
pit (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 12:32)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* נמחקו ביטויים לא ראויים]
הימין הוא ימין ,יש בימין אנשים נבזים לא מעט ,שעושים שימוש בטרמינולוגיה נאצית ,אני עליהם במחילה לא שם קצוץ ,אבל הם ימין ,הם לא מתימרים להיות חלק מציבור הומניסטי ,הם אפילו לא מתימרים להיות בני תרבות.חלקם אפילו מתעב את היומרה של היות אדם בן תרבות ,חלקם פאשיסטים במוצהר.

אבל כאשר אתה קורא את המהפכן ספירו וחבריו האלימים כולם כאחד ,אגב אלימות דוחה וגזענית לא פעם ,אתה מתיסר בשאלה על מה הם מתבססים?

למען האמת השמאל מיצג קידמה ,נאורות ,סובלנות ,אהבת אדם באשר הוא ..וכו וכו..

האם ספירו שמיחס לך את ההמשך של הרייך השלישי ,ולי ולעצמו ,ואני יודע שאתה יודע כמו עוד כמה אנשי שמאל שפויים ורציניים שיש להם עליו ביקורת משמאל ,למה אין פה בפורום הזה יכולת לבטא ביקורת כזו?

האם הקלות בה האיש האלים הזה מדרדר את השיח בצוותא עם ספרקי ומושה/עמיש לרמות רדודות ,דוחות ,אלימות עם שמץ של אנטישמיות מיצגות אותך?
ואם לאו ,מדוע תחריש?

מדוע האנשים האלה המקללים באופן חופשי כמעט ,משמיצים ,משקרים ומנבלים את הפה באופן עקבי ולא ראויים לביקורת דווקא מצד שמאל ,מה הפחד?

אתה מבין הם החבורה הזו למשמע ביקורת מיד יכנו אותך ימני ,ונדמה שזו הבעיה ,כמו שהם השתלטו על השיח של זכויות האדם ,בעוד שהם מיצגים באמת השקפת חיים חסרת כל מימד של אונברסליזם ליברלי הומני ,כך הם השתלטו על השמאל פה ,והפכו למיצגיו הבלעדיים ,מי שיעז למתוח ביקורת ולו מינורית עליהם ,מייד יזכה למטר קללות ,יהפוך לפאשיסט ,וכו.

לו באמת אתה חרד לדמותו של השמאל ,ראשית פעל ללא פחד והבא את דעתך באופן גלוי על שרותמים אותך ללא ידעתך לעגלה הנאצית.

דמיין אותם את השילוש הלא קדוש הזה מנהיגה איזה מדינה ,דמיין אנשים כאלה מנסים להוביל מהלך אמיתי ,הרי מייד תתבצאנה רציחות ,האלימות היא החלק הכי בולט בשיח שלהם ,ואחריו הטירוף ...אם אתה חושב שכך הוא השמאל ,הרי שאתה לפחות מצדיק חלקית טענות מהימין,ומהמרכז .

תפארת השמאל לא תהיה על מי שמטיף לרצח מתנחלים ,מי שמצדיק רצח ילדים (ובטרם תאמר שאני ממציא פה משהו אוכל להביא את הלינקים הדרושים )
מי שמתעב את העם היהודי עד לעמקי שערותיו הדלילות,שלא יכול לסבול את הקשר שהוטבע בו מלידה ,התיסכול שלהם על השייכות שנכפתה עליהם לעם היהודי מחוללת בהם שמות ,מטריפה את דעתם ,ומוציאה מהם פרצי אלימות מתלהמים .אבל מה לעשות לאסונם הם נולדו עם קשרים כאלה או אחרים לעם היהודי.

הנה הפגם המובנה בכל ההתנהלות של השלישיה האלימה הזו ,הם פשוט לא יכולים להיתגבר על היצר הזה להרוס ולהרוג ,ממש טיפוסים דוחים כפי שבקלות תמצא בימין.

אני יודע כמה דברים על כל אחד מהשלישיה ,אני טוען בצורה ברורה שהם ביסודם פאשיסטים ,הם חסרי יכולת להיות בני תרבות,השיח שלהם נוטף דם מהפכני ,הם לא מיצגים שמאל נאור ,אבל הצרה היא שיש מימין ומשמאל אחדות רדיקלים ,והשיח כולו מתדרדר לרמה של אלימות .

כמה דמים האנשים האלה ישפכו לו ניתן להם את ההזדמנות?

ולמה שניתן להם הזדמנות?
_new_ הוספת תגובה



איך אמר שלונסקי עליו השלום?
מושה (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 13:14)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פיט ופוט הם ביחד פטפוט.

לפחות ניתן להביע סיפוק על הגינוי החד משמעי שלך למעשי הזוועה בצפון קוראיה.
עלה והצלח, כולנו אתך במאבקך הצודק למען זכויות העם הצפון קוריאני האמיץ.
_new_ הוספת תגובה



תודה מותק
pit (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 13:25)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אני לא זוכר שדברי כוונו אליך.

מדוע אתה קורא אותי כל כך בתאוה חסרת מעצורים ,אין לך מה לעשות בחיים?

אגב ,כרגיל אתה אינך מסוגל להתמודד עם טיעון ,אסור היה לאיש לפקפק בטימטום שאתה מיצג.
_new_ הוספת תגובה



אתה זוכר טוב מאוד
ישראל אחת (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 13:30)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא ''לא זוכר'', אבל התגייסותו הבלתי נשלטת להגן לכאורה על אחד אחר, בדבקות כל כך גבוהה, מצביעה על צידקת ממצאי שמדובר באותו היינו הך, הך, הך.
_new_ הוספת תגובה



זה לא חשוב
pit (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 13:32)
בתשובה לישראל אחת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל זה בהחלט משעשע...

האיש לא יכול שלא לשכפל את עצמו ולשעתק את עצמו ,אולי כי הוא עצמו ...כשלעצמו, עלוב נפש דוחה ואלים.
_new_ הוספת תגובה



כינויי לני (יעקב שחטמן) ואני פעיל שלום
מיכאל מ. שרון (יום שני, 02/02/2004 שעה 14:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בפעם האחרונה שהייתי בנתב''ג אמרתי ''אני ברשימה'' ומייד נילקחתי לאחר כבוד למשוש ליבי הצוהל לחדר ההוא על ידי מלווים צעירים, הנראים כשתי טיפות מים כחיילים איתם שירתתי בסדיר. בחורים מצויינים, רק מה..

אבל חשתי מייד כשהגענו כי משהו השתבש.. בחדר חיכה בעמידה איש מוצק, מלא משהו וגבוה, אך בעל ארשת לגלגנית. צאו מפה, אמר לחבר'ה בטון שקט, אך גם משהו, משהו בקולו, העביר בי רעד. לאחר מכן ניגש בצעדי קטיפה של פנתר גמיש ונעל את הדלת ברכות, וכשהוא מנפנף כלפי בצרור המפתחות ואינו ממהר להכניסו לכיסו (נו, שיכניס כבר, חשבתי משום מה מחשבה של הבל) ניגש אלי וקרב פניו לפני. שמי ג'ורג' אמר לי בקול רך, ועכשו תוריד את המכנסיים...

מרוב בהלה שאחזה בי באופן לא נישלט, כשאני רועד כולי, אף שהייתי עטוף בסוודר שטלנד חם, זימרתי די מהר אודות החגיגות עם הכספים ההם, המגיעים מאירגונים באירופה. סיפרתי גם על המכה שעושים לפעמים, להקל על צרכינו הכספיים, כאשר מעבירים חבילה קטנה הנמסרת לנו באמסטרדם או בפריס - לא, לא זה, מדובר בקוקאין טהור, או אקסטזי, ותמיד בחומר טוב עד משובח, כזה שמרביצים עליו בוכטה בלי בעיות... נתתי גם את הקודים שהיצפינו כמה כתובות כאלה במחשב הנישא שלי, של אלה שיקלו על הצד החומרי...

נו, כרגע אני מחכה למשפטי, וחי על דמי כיס מההורים..
_new_ הוספת תגובה



כינויי יוני ושמי יהונתן אלנקם
מושה (יום שני, 02/02/2004 שעה 14:39)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בפעם האחרונה שנתפסתי עם חמרי נפץ, לבנות חבלה ורובי סער בארון הקודש שבמערה, מייד נילקחתי לאחר כבוד למשוש ליבי הצוהל לחדר ההוא על ידי מלווים צעירים, הנראים כשתי טיפות מים כחיילים איתם שירתתי בסדיר. בחורים מצויינים, רק מה..

אבל חשתי מייד כשהגענו כי משהו השתבש.. בחדר חיכה בעמידה איש מוצק, מלא משהו וגבוה, אך בעל ארשת לגלגנית. צאו מפה, אמר לחבר'ה בטון שקט, אך גם משהו, משהו בקולו, העביר בי רעד. לאחר מכן ניגש בצעדי קטיפה של פנתר גמיש ונעל את הדלת ברכות, וכשהוא מנפנף כלפי בצרור המפתחות ואינו ממהר להכניסו לכיסו (נו, שיכניס כבר, חשבתי משום מה מחשבה של הבל) ניגש אלי וקרב פניו לפני. שמי ג'ורג' אמר לי בקול רך, ועכשו תוריד את המכנסיים...

מרוב בהלה שאחזה בי באופן לא נישלט, כשאני רועד כולי, אף שהייתי עטוף בסוודר שטלנד חם, זימרתי די מהר אודות חיסול פלשתינאים בעזרת הכספים ההם, המגיעים מאירגונים נוצריים בארצות הברית. סיפרתי גם על המכות שמכניסים לפעמים, להקל על הלחץ הבטחוני, ועל מכירות נשק לפלשתינאים כאשר מעבירים חבילת חנם קטנה שנגנבה מאיזה בסיס צהל ביש''ע. לא, לא זה, מדובר בתחמושת מיושנת, אם כי עדיין טוב הלשימוש, כזו שמרביצים עליה בוכטה בלי בעיות... נתתי גם את הקודים שהיצפינו כמה כתובות כאלה במחשב הנישא שלי, של אלה שיקלו על הצד החומרי...

נו, כרגע אני מחכה למשפטי, וחי על דמי כיס מההורים ותמיכה של מועצת ישע ועוד כמה נוצרים טובים..
_new_ הוספת תגובה



ישראל פעלה נכון חיוב כלכלי ומקום
סוריא (יום שני, 02/02/2004 שעה 16:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברוך שפטרנו מכל הדכפין הזה. יפה שעה אחת קודם יציאתם כניסתם של שמאל ,ימין, מרכז ,מלפנים ומאחור במבדוק מסוף בדיקדוק +ורשימה מאשר טבלת הרוגים נוספת במעגל הדמים הארצי,
_new_ הוספת תגובה



סוריא נכבדה.
הולך בתל (יום שני, 02/02/2004 שעה 22:25)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנני יודע למה אולם מעולם לא הצלחתי להבין את שאת כותבת. משום מה זה נראה לי תמיד כאוסף מילים שאין קשר ביניהן.
_new_ הוספת תגובה



[*] מושה חאלס
pit (יום שני, 02/02/2004 שעה 23:09)
בתשובה להולך בתל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* מהודעה זו נמחקו ביטוי לא ראוי והתייחסות למדיניות המערכת. המערכת.]

זה דביק ,זה לא חכם ,זה טיפשי.

לפחות שיהיו לך ביצים להשתמש בניק שבו התחלת להשתמש בתחילת הפתיל ,כמה עלוב אדם יכול להיות אפילו מאחורי וילון וירטואלי ..כאילו .

באמת לא יפה להתעלק על שגיאות כתיב כאילו שזה איזו הוכחה לתבונה ששופעת ממך...
_new_ הוספת תגובה



pit, מה יש לך נגד עמיש?
ישראל שניים (יום שני, 02/02/2004 שעה 23:27)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מי זא אמיס?
שפרטכוס (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 17:33)
בתשובה לישראל שניים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



סוריא נכבדה.הולך בתל איני רוצה להיתבטא בגסות ...
סוריא (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 17:19)
בתשובה להולך בתל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך כל דכפין יושבי הכלא המשוחררים בעיסקת החלפת השבויים האחרונה. ברוך שפטרנו עצם היותם נטל כלכלי כגון. רפואה, מון, משקפיים, שיניים ועוד, נכון כואב כי העיסקה לא מאוזנת, וללא רון ארד, בתגופה לחיפוש המדוקדק בשדה התעופה לאנשי השמאל ודומיהם+רשימה , מלפנים ומאחור,.. חוזרת יפה שעה אחת קודם מאשר אם שכולה בעתיד,, תקווה שעתה הבנת? דרך אגב הדרך בה מצאת להגיב מצירת את פני העם היושב ברובו בציון, חסר פירגון, דרך ארץ, וכבוד לזולת,
_new_ הוספת תגובה



זה אני התמבל טסלחי לי
עמיש (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 17:23)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עני לפאמים קול קך מתותם ,שעפילו שפירו לע מוין מע עני מכשכש.
_new_ הוספת תגובה



זה אני התמבל טסלחי לי -הי הקיסר מת זקוף
סוריא (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 20:27)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ידידי עמיש נעים לשמוע ממך אך לא הבנתי מדוע כתבת בגבריש המן הלעג הוא לי על קושיי בכתיבה באמצעות העכבר שמקפיץ שגיאות.שאלה מה עלה בגורלו של בריטניקוס
_new_ הוספת תגובה



ישראל פעלה נכון חיוב כלכלי ומקום
סוריא (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 17:09)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אז מה היה לנו היום?
מושה (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 20:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השמאלן האובייקטיבי המזוייף השתולל כאן כל היום ותקע שלושים הודעות משונות רק בגלל שהעירו לו על כך שהוא כותב בשגיאות כתיב.
למה לא לנהל דיון ענייני ומכובד?
_new_ הוספת תגובה



ובינתיים השמאלנים האנטי ציונים
ישראל אחת (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 23:21)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וארגוני הקולקטיב ה''אנרכיסטים'' מתפרעים בחוצות ת''א.

_new_ הוספת תגובה



שימו לב גם לחוסר היכולת
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 8:32)
בתשובה לישראל אחת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנשים אלה אינם אף מסוגלים למרוח צבע כהלכה, ולא לקנח את ישבנם. ונעדרי יכולת אלה מנסים להכתיב לנו מה לעשות?
_new_ הוספת תגובה



אז מה בעצם הטענות כלפי ספירו?
ספרטקוס (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 15:35)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחרי שקראתי את כל התשפוכת של PIT הפטפטן ודומיו, עדיין אינני מבין מה הטענת שיש להם נגד ספירו? הבה נניח לרגע שהוא לא מתעסק עם צפון קוריאה, סין וארה''ב. הבה נניח שכאזרח ישראלי הדבר היחידי שמעניין אותו הוא מעשי ממשלתו. הבה נניח שהוא מוחה רק נגד העוולות שלדעתו ממשלתו עושה, לא קוריאה לא בוש ולא נעליים. הבה נניח שהוא בודק את מעשי ממשלתו לאור העקרונות האוניברסליים של התנ''ך, אותה המצאה יהודית שביקשה לזכור כי היינו גרים במצרים, או אותה דרישה אלוהית לא להונות גר אלמנה ויתום, או אותה מצווה שמאלנית של חוק אחד לכם ולגר בארצכם. כך ספירו רואה את התנ''ך. את צפון קוריאה הוא משאיר לפיט-פוט ומרעיו. מה רע בזה?
_new_ הוספת תגובה



אז מה בעצם הטענות כלפי ספירו?
מושה (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 16:37)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה בגלל שהוא חתיכת סמולני.
_new_ הוספת תגובה



זה טכניקה של סמולני או טיפש
ראול (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 17:17)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להסוות את המיקלדת האחת שבוראת אלף ניקים ע''י שגיאות כתיב פאשיסטיות מכוונות.

המהפכנים הפאשיסטים מתבטלים במקום ללכת לעבוד.
_new_ הוספת תגובה



אני בוודאי לא אומר שלספירו אין אינטגריטי
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 18:46)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והביקורת היא עניין חשוב ביותר בכל עשייה חברתית וכלכלית. אולי אין לדרוש מספירו לסייג את אמירותיו ולהציגם בפרופורצייה, אף שהן חוטאות לאמת לעיתים, ומעוותות את התמונה. אחרים יוכלו לעשות זאת. אך עדיפה הביקורת על מצב חד מימדי ומדכא עד לזרא בו כולם מדברים בקול אחד ומסכימים בפנים זורחות מאושר כלפי השמש העולה עם השילטון ודובריו.

ברגע שישתיקו את קולו של ספירו - ואגן בכל כוחי על זכותו לאמר את דברו - ברגע שהדבר יקרה אעזוב את המדינה ואעודד בכל האמצעים גם אחרים לנהוג באותה דרך.
_new_ הוספת תגובה



יפה דרשת.
ספרטקוס (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 23:51)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דברים נאים כתבת שרון. מה שמוכיח כי גם מקלדת ימנית יכולה לעתים לייצר דברי טעם.
הדברים גם כוונו אל האדם הנכון. אינני יודע אם אתה מכיר את פעילותו הפוליטית ועבודתו העיתונאית של ספירו לאורך השנים. יצא לי לפגוש אותו בכמה צמתים פוליטיים, ומעת לעת קראתי את רשימותיו שפורסמו בעיתונים שונים לאורך השנים.
הידעת כי ספירו, מתוך עמדתו העקרונית שאין לאסור פעילות פוליטית, תהיה מאוסה בעיניו ככל שתהיה, גם אם מדובר במפלגות פשיסטיות, התנגד להחלטת בית המשפט העליון לאסור על ריצתו של כהנא ומפלגתו לכנסת?
הידעת כי מתוך עמדתו העקרונית נגד מעצרים מינהליים, תמיד התנגד ספירו, והדברים רשומים בתולדות העיתונות הישראלית, למעצרים מינהליים של אנשי הימין הקיצוני?
הידעת כי ספירו התנגד להחלטה של נציב שירות בתי הסוהר לאסור על הרוצח יגאל עמיר להתחתן?
_new_ הוספת תגובה



חבורת הצדקנים משלבת ידיים
pit (יום חמישי, 05/02/2004 שעה 21:13)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מימין ומשמאל ,כאילו שלספירו יש בעית אמת להביע את דעתו .יש במדינה הזו אנשים שבאמת סותמים להם את הפה ,ואין להם יצוג ולא יהיה להם .

מאז נתקלתי במאמריו ובמיוחד פה במקום הזה ישנה תופעה שחוזרת על עצמה.לבד מהיותו של המהפכן פקיד בשרות הציונות ,ואיש שחי מידה הפאשיסטית של המדינה ,איש שמעולם לא ידע ולא הבין טעם מחסור ,אבל כאחד המפונקים שהארץ הזו יצרה הוא נהנה מהיצר לירוק לפרצופם של אלה שעל חשבונם הוא חי.

הוא משקר ומעוות את האמת,וכאחד שמציג עצמו כישו שמאלני שהיהודים תוקעים בו מסמרות ,הוא מפגין גסות רוח כלפי אלה שמבקרים אותו ,כותב לגופם יהיו מי שיהיו ,מימין או משמאל ,מגדף ומקלל ,תיקצר היריעה.
בנוסף כל אימת שהוא מבליט את האבסורדים שבכתיבתו ,מתייצבת פה חוליית שומרי אמונים ,כנראה חולייה שמורכבת מאדם אחד שלובש צורה ופושט צורה.
הביקורת כלפיו היא בהחלט במסגרת כללי המשחק ,אולם האיש שמטיף לכל דבר שזז מוסר ,מתבלט בחוסר יכולת להתכתב בצורה תרבותית עם כותבים.וחסר יכולת לסבלנות כלפיו עצמו.
לא מעט גידופים יש בכתיבה ה''נורמלית'' של הבורגני ספירו ,אבל לא פחות מכך אי-יכולתו לדבוק באמת,ההפרזות הרבות ,וכו וכו.

המגינים עליו ובמיוחד אחד הידוע כאדם שמטיף לאונס נשים ,או לפחות כאחד שמאחל זאת ליריב הפוליטי ,או סתם למי שנתקל בישות הוירטואלית הזאת ולא בדיוק נהנה מחוש ההומור שמתמקד מתחת לחגורה ,האיש לא רק קילל ואיחל מוות לטנשיו החוצפן הזה מציג את עצמו כשמאלני מדופלם ומחלק ציונים למי יש רשות ולמי אין רשות לדבר ,הוא חסם והלשין על כותבים משמאל ,הטריד כותבים בכל מיני אתרי אינטרנט ,לעג לנשים ואין סוף לחוצפתו ולעזות המצח הנמוך שלו , בקלות אפשר יהיה להביא לכאן לינקים ,כדי שפעם אחת תברר המהות האמתית של היצור השמאלני ההומני הזה .
מה מוזר שהמהפכן האמיץ נהפך לדמות היגון המיוסרת שזקוקה כרגיל להגנת המימסד ,אכן כאדם שאיים והטריד כל מיני אנשים ,האיש זוכה פה לחסות בהחלט בלתי מוצדקת.
הוא לא מאויים בשום סתימת פיות ,אבל הוא נהנה מסתימת פיות של אחרים.
הצדקנות הכללית היא מהסוג הכי מבחיל שאפשר להתקל בו.
_new_ הוספת תגובה



בסוף אני רואה שכחת את הסבל של העם הקוריאני
מושה (יום חמישי, 05/02/2004 שעה 22:49)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא יפה מצידך
_new_ הוספת תגובה



אבל אתה לא שכחת
pit (יום חמישי, 05/02/2004 שעה 23:52)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מה הבעיה שלך פיט?
ספרטקוס (יום חמישי, 05/02/2004 שעה 23:24)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם ספירו הוא בורגני שחי טוב, אז סבאבה, שיהיה לו לבריאות. שיאכל, שישתה, שיזיין, שישמור על הבריאות במכון כושר, שיסע מפעם לפעם לחו''ל. מדוע אתה כל כך מריר? יש לך בעיות? מדוע שלא תתקשר לער''ן? יש שם אנשים עם אוזן קשבת לסובלים מבעיות, לחצים וקשיים, והם באמת מנסים להקל ולעזור.
_new_ הוספת תגובה



תגיד הוא משלם לך?
pit (יום חמישי, 05/02/2004 שעה 23:54)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מאבטח אותו בכזו נאמנות .

והוא מה הוא עושה בשבלך?
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק, ספירו באמת בורגני
ספרטקוס (יום שישי, 06/02/2004 שעה 1:43)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מסכים איתך שספירו הוא בורגני. יש לי מחלוקת עימו מצד שמאל. לטעמי הוא יותר מדי סוציאל דמוקרט. הוא מקפיד לא להצהיר על עצמו כעל אנטי ציוני (תמיד הוא אומר ''פוסט ציוני'' או ''לא ציוני''), הוא מתנגד לפתרון של מדינה חילונית אחת בכל ארץ ישראל/פלסטין בה יחיו ערבים ויהודים כאזרחים שווי זכויות, הוא תומך בפתרון של שתי מדינות, הוא מתנגד להחזרת פליטים פלסטינים לתחומי מדינת ישראל. הצבע האדום שלו מאד דהוי, כנאמר לעיל- סוציאלדמוקרט.
בזעמך הבלתי מובן אתה הופך אותו להרבה יותר שמאלי ממה שהוא באמת, ומנקודת המבט שלי אתה נותן לו כבוד שמגיע לאנשי השמאל האנטי ציוני.
_new_ הוספת תגובה



ספרטקוס, עכשיו אתה מלכלך
אריה פרלמן (יום שישי, 06/02/2004 שעה 1:55)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיפדת את פיט על גריל - בגלל שציטט את ספירו בצורה לא מדוייקת - לדעתך.

והנה גם אתה לא מדייק: ספירו לא מתנגד למדינה חילונית-דמוקרטית שבה יחיו ערבים, יהודים, עצים ופרחים בהרמוניה ושיוויון וגו' וגו'.

אולי ניתן לומר שהוא מעדיף פתרון של ''שתי מדינות לשני עמים'' - אבל הוא לא מתנגד לפתרון של ''מדינה אחת לשני עמים''.
_new_ הוספת תגובה



אריה פרלמן, מה לך כי תסתור אדם
ישראל אחת (יום שישי, 06/02/2004 שעה 8:45)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המעיד על עצמו?
_new_ הוספת תגובה



[*] פרלמן פרלמן
pit (יום שישי, 06/02/2004 שעה 15:48)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* נמחקוביטויים הנוגדים את כללי המערכת]

זה כאילו שישנה סולדריות של עובדי מדינה כזו .
שמתי לב שרוב רובם של הכותבים פה הם עובדי מדינה אם בעבר או בהווה.

שים לב שלא כתבת ולו מישפט אחד ענייני ,רק קישקושים וחלוקת ציונים ,אני רוצה לראות אותך כותב בטריטוריה זרה בה כל מילה שניה נמחקת ושלישית נערכת .כאשר האדם מולו אני מתצייב נהנה מרשת ביטחון ושום גסות רוח שלו לא נמחקה.

אבל כנראה שאתה התאהבת בספירו שכינה אותך פאשיסט ,ואולי אתה בעצם מסכים עם ספירו שאתה פאשיסט?
_new_ הוספת תגובה



מה העניין פיט?
אריה פרלמן (שבת, 07/02/2004 שעה 11:34)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תיקנתי טעות של ספרטקוס - הוא ייחס לספירו עמדה שאיננה שלו - ועל בסיס השגיאה הזאת גם הסיק מסקנה לא נכונה.

איך יוצא שאם אני מתקן את ספרטקוס - התאהבתי בספירו, או שאני מסכים איתו, או שאני מסכים שאני פאשיסט?
_new_ הוספת תגובה



פרלמן - אתה כמעט צודק
ספרטקוס (יום שישי, 06/02/2004 שעה 16:39)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדקתי שוב ומצאתי כי ספירו כתב שהוא אכן תומך (לא מעדיף) בפתרון של שתי מדינות (הוא אולי לא יודה בכך בגלוי, אבל להערכתי הוא בהחלט מעדיף מדינה עם רוב יהודי ניכר. לא אתפלא אם יתמוך ברעיון של העברת המשולש לתחומי המדינה הפלסטינית), יחד עם זאת, אם יתברר כי ההתנחלויות יצרו מצב בלתי הפיך, אזי פתרון של מדינה חילונית דמוקרטית על כל שטח ארץ ישראל שתכלול את כל תושביה, יהודים וערבים, הוא בעיניו האלטרנטיבה הראוייה למצב הנוכחי של כיבוש ואפרטהייד.
_new_ הוספת תגובה



ספרטקוס - אני לגמרי צודק
אריה פרלמן (שבת, 07/02/2004 שעה 11:40)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו איננו מתנגד ל''מדינה חילונית דמוקרטית'' לפי הגדרתך. בהחלט ציינתי שבעיניו זהו פתרון בעדיפות שניה.

זה הכל.

להבא בדוק לפני שאתה מסיק מסקנות.
_new_ הוספת תגובה



העיון שלכם בכל כתבי ספירו ומשנתו
מושה (שבת, 07/02/2004 שעה 11:54)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסבוכה נראה לי מוזר.
_new_ הוספת תגובה



מושה, העניין הוא לא ספירו
אריה פרלמן (שבת, 07/02/2004 שעה 11:58)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדון ספרטקוס מתנפל על אדם כיוון שציטט שלא כהלכה את ספירו.

אז כל מה שאני עושה זה ליטול קורה מבין עיניו.

ספירו רק נכנס כאן באמצע במקרה.

באותה המידה זה היה יכול להיות ויכוח על נכונותם של תאריכים היסטוריים, מידות ומשקלות, שמות מקומות גיאוגרפיים וכו' וכו'.
_new_ הוספת תגובה



כן הגיע הזמן להתווכח על משהו רציני
מושה (שבת, 07/02/2004 שעה 12:29)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא על כל כתבי ספירו או על ההתפרצויות המשונות של פיט.
_new_ הוספת תגובה



העניין הוא מאוד רציני עמיתי הנכבד מושה
אריה פרלמן (שבת, 07/02/2004 שעה 13:35)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם מותר לטבול ושרץ בידך - או שמא ראוי ליטול קיסם מבין שיניך.
_new_ הוספת תגובה



[*] כן הגיע הזמן להתווכח על משהו רציני
ספרטקוס (שבת, 07/02/2004 שעה 13:50)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* מהודעה זו הוסרה התייחסות למדיניות המערכת]

מושה, אתה צודק בעקרון אבל לא בעיתוי, כי הזמן הזה הגיע זה מכבר. אין מה לעשות, בין שאתה מסכים עימו ובין שלא, ספירו הוא אדם רציני, משכיל, מעמיק, סקרן, ביקורתי, לא מקבל שום דבר כמובן מאליו, אינטלקטואל במלוא מובן המלה. אני חולק על לא מעט מעמדותיו אבל רשימותיו ראויות לדיון רציני. הצרה היא, שלא כל המתדיינים מגיעים לקרסוליו של ספירו, ואז צצים להם כל מיני אנשים רדודים, חלקם עם נטיות אוטיסטיות, ומשטחים את הויכוח. אין ספק שספירו מעורר אנשים רציניים למחשבה.
_new_ הוספת תגובה



מצחיקים האחים ספרקי ומושה
pit (יום ראשון, 08/02/2004 שעה 14:05)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האמת זה מבדח ,אבל באותה מידה יש גרעין של אנשים שהם דתיים במהותם ,וכל פיפס של ספירו קדוש בעינהם מכתבי ומכתמי האדמור ספירו ,הטקס הזה של הנאמנים מצדיק נחירת בוז גדולה .

בסופו של דבר ספרקי לא הצליח למרות לשונו המתפתלת להראות לנו סוציאליזם חדש מהו ,אנחנו רוצים סוציאליזם חדש ,עכשיו ,יופיע הסוציאליזם החדש.

הערה כללית ..

קשה שלא לתמוהה על אי-יכולותו של ספרקי להנכיח סוציאליזם מחודש וחדש ורלוונטי ,לעומת זאת קל מידי להוכיח שהוא שקרן מבטן ומלידה.

יש בשמאל המהפכני רדקלי את אותה תכונה טוטאלית ונסיון לסתימת פיות כפי שיש בכל קבוצה מילטנטית ,קטנה ורדקלית.
זה קיים גם בימין ,וגם בשמאל.
_new_ הוספת תגובה



אם לא היתה לו נטיה מופרזת לבעוט בדלי
מושה (יום ראשון, 08/02/2004 שעה 14:31)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפשר היה לבחון את הדברים שלו ביתר רצינות.
במצב הנוכחי אפשר לדלות פה ושם איזו פנינה וגם להעריך אותו אישית על האומץ וההקרבה, אבל דיון רציני זו כבר בעיה אחרת.
מה גם שאני לא נוטה במיוחד לדיונים רציניים, אבל זה כבר סיפור אחר.
_new_ הוספת תגובה



כאשר מתברר שאין מה למצוא
pit (יום ראשון, 08/02/2004 שעה 18:19)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב''כתבים'' של ספירו לבד מקללות ,הבל וניסיונות פאתטים להיות משהו שאין לו סיכוי להיות אי-פעם ,מתעורר לו מושה ומנסה לעשות מכל העניין צחוקים ..כאילו מצחיק כזה ,כאילו דה ..כאילו מה?

אני למשל לא מחפש ב''כתבי'' ספירו ,למה לי ..כאילו?
_new_ הוספת תגובה



[*] ואתה מה אתה ספרקי?- בורגני אולטרא
pit (יום שישי, 06/02/2004 שעה 16:32)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* נמחקו ביטויים ביח למדיניות המערכת]
אולטרא-בורגני?

נקודת המבט שלך היא לא כל כך מרתקת.

אולי אגב ,תפרוש את נקודת המבט שלך ,הבא אותה בשלמותה ,סעיף סעיף ונוכל לעשות ממך קציצות.

אתה עדיין לא מביא את השקפת העולם הרחבה והעמוקה שלך לציבור הקוראים) ,אולי גם אתה עובד מדינה בורגני?

אני בכל מיקרה מקווה להתקל בנקודת המבט שלך ,אני אפילו מתערב שהיא תהיה פי-כמה מופרכת מנקודת המבט של ספירו .

כבר הרבה זמן אנו מחכים שנקודת המבט שלך תפציע ,חוץ מקללות ונאצות וציון מפוקפק לכל מני כותבים אתה לא הבאת את נקודת המבט השלמה שלך ,אולי היא פירכה אחת גדולה ומתמשכת.ואולי היא בשורה לאנושות ,או שהיא גיבוב ירוד של סיסמאות נבובות כפי שאכן יש בשמאל הרדקלי המהפכני.

הערה לגבי השמאל הרדקלי המהפכני ,

רובו ככולו מורכב מ''בני טובים'' כאלו שלא חשו מחסור ,שלא טעמו עוני מהו ,עוני לא אבסטרקטי ,עוני ממשי .
לכן אגב רובם יהירים ,וחסרי יכולת להתחבר למציאות .
דבר נוסף שאופייני למהפכנים הרדקלים של ארץ הצבי ,בשלב זה או אחר בחייהם ,הם היו פקידונים בשירות הציונות.
או שהיו חברים באירגון שנהנה מכספי משלם המיסים היהודי הפאשיסטי הנצר של הנצר.

אולי אנשים שאין להם מושג מהי הרגשת מחסור לא מסוגלים להבין שהקלות הבלתי נסבלת של הרעיונות המופרכים והמטופשים שלהם באה לידי אבסורד מובהק כאשר הרעיונות הופכים לשביבים סהרורים חסרי עוגן למשהו קונקרטי ,נסבלים רק כטקסט ,אין להם תוקף במציאות עצמה.

קשה להסביר לפקיד את המיגבלות של המילה ,הפקיד רגיל לשבת על כורסא מרופדת והעכוז הבורגני שלו רגיל להיות מונח אחרי כבוד על שכר עבודה בדרך כלל מופרז ,גם התקבלותם של הפקידים המהפכנים לעבודה היא בדרך כלל שלא בדרך נורמטיבית ,אלא דרך מכרים או סידור עבודה של בן משפחה.ככלל הפקיד הישראלי הוא יותר מהכל הציון האולטימטיבי של הכישלון והעלבון של המימסד ,אבל אין ספק שהזן המהפכני של הפקידונים הוא הזן המאוס ביותר ,הנקלה ביותר ,זה שעושה בכספי הציבור כבתוך שלו.

עובדה היא ,שהפקידים לא מבינים אלא בהישרדותם הפקידותית ,שהיא מטרתם הנעלה והמוחלטת.

הם בזים לעובדי כפיים כאלה שכביכול היו אמורים להיות הגאוה שלהם ,הם חסרי יכולת לממש רעיונות לכדי ממשות ,והם מקפידים להטריד בני אדם עצמאיים.

הם אינם סובלים שום יוזמה שעלולה לשפר את מצב האזרחים ,במיוחד יוזמות שמסכנות את הישיבה שלהם על כורסאות מרופדות.
זן נוסף של פקידונים מהפכנים נוצר במפלגה הקומוניסטית ,ששלחה והתפרנסה מעבודת הכפיים של העמל של ברה''מ לשעבר ,בזכות פועלים שתיעבו את המישטר הקומוניסטי ועל גבם כטפילים מאוסים ,זכו הפקידונים המהפכנים שלנו לחינוך מפוקפק כשלעצמו באקדמיות ברוסיה(ע''ע עזמי בישארה הד''ר לפילוסופיה ממיזרח גרמניה-ועוד כמה ''אקדמאים '' מהסוג המהפכני) או כלל העסקנים שבאו מתוך המפלגה הקומוניסטית הישראלית.
במשך שנות דור הם חיו על חשבון עמלי רוסיה ,ינקו משם לא רק רעיונות טוטליטרים (תוך שהם לומדים לחיות חיי בטלה),אלא בעיקר פנו רובם ככולם למלאכת ה''רוח'' ,מעטים מהם זכו לחינוך מעשי אקדמאי ,רובם ככולם היו והפכו לבורגנים-מהפכנים-פקידים של ה''מהפכה''.

הם לא חשו מחסור ,אפילו כאשר השילטון הציוני רדה ומאס בהם ,הם היו מרופדים מכל העברים ,דווקא היחידים שלא נהנו משום תמיכה היו אנשי הימין דוגמת אלדד ודומיו שלא היתה להם אמא רוסיה שתפרנס אותם.

ככלות הכל מסתבר שחיים ללא עצמאות מנוונים ,הביטוי העליון לניוון , נקרא פה בפורום הזה שמורכב ברובו מעובדי ציבור לשעבר או בהווה ,כשאנשים שמעולם לא עבדו בעבודה הגונה מטיפים מוסר לכל העולם ואחותו.

אין לי עניין לרדת על הפקידון ככזה ,אולי אני חוטא לכמה עובדי ציבור נאמנים וכאלה שעושים מלאכה נאמנה בשירות הציבור ,ואני מראש רוצה להתנצל בפניהם,אולם אין ספק שממדי האבטלה ברשויות ממלכתיות באה לידי ביטוי כאשר הם גם לוקחים זמן יקר ומשולם ,וגולשים לאתרי אינטרנט ומפגינים שם את הזמן הפנוי שלהם בצורת התעלקות על עוברי אורח.

אדרבא ספרקי הבא את מישנתך הפוליטית המורחבת....ההלם יכה בנו כנראה מהמילה הראשונה.
_new_ הוספת תגובה



פיט - אתה בחור משעשע
ספרטקוס (יום שישי, 06/02/2004 שעה 17:35)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החשיבה המקובעת והמרובעת שלך מכניסה את אנשי השמאל הרדיקלי לעולם הפקידות, ובהזדמנות זו אתה מתעלק ויורק על ''הפקידונים'' אש וגופרית. מה אתה רוצה מהם? רובם המכריע מתניידים במשולש ליכוד-עבודה-שינוי, חפים מכל שמאלנות, בוודאי זו הרדיקלית האנטי ציונית אליה אני משתייך.
אין כל רע בכך שאנשי שמאל באים מרקע של משפחות שלא ידעו מחסור כלכלי. כך זה בכל העולם. מנהיגי תנועות שמאל באים לעתים קרוות מרקע כלכלי איתן שאיפשר להם לימודים והשכלה, שפיתחו יכולת של מחשבה פוליטית ביקורתית אל מול המימסד הפוליטי והכלכלי. העולם היה עומד על אותו מקום אילמלא אותם משכילים שפנו שמאלה ופעלו לתיקון העולם.
יחד עם זאת, זה לא תופש לגבי כולם. אנוכי במקרה לא ''פקידון'' (מהיכן הזלזול הזה באנשים עובדים שבדרך כלל עושים עבודה חשובה תמורת שכר זעום?) והרקע הכלכלי שלי הוא של משפחה מרובת ילדים קשת יום. בילדותי ונערותי הייתי יותר ברחוב מאשר בבית הספר, כך שלשיטתך אני ''בסדר'', הלימודים והעבודה הפקידותית לא ''השחיתו'' אותי. גדלתי על ''חכמת הרחוב'', שדבר לא היה לה עם שמאל, להיפך, הרבה שנאת ערבים וכל מיני מיעוטים, כמו הומוסקסואלים.
למזלי הטוב או הרע, כל אחד מנקודת השקפתו, גדלתי מספר שנים, על פי צו שיפוטי, אצל משפחה אומנת דתית עם נטיות חרדיות, וגם שם איש לא נטע בי רעיונות שמאליים.
רק עם השנים, מתוך מאבק מתמיד עם קשיי קיום מינימלי, החילותי להבין כי החברה בנוייה ומחולקת בצורה מעוותת. מעטים המנכסים לכיסם את המאמץ הקולקטיבי של רבים, והרוב שנאלץ להתמודד עם מחסור ומצוקה.
בלי אוניברסיטה, אבל מתוך סקרנות אינטלקטואלית שכנראה היתה טבועה בי, התחלתי לקרוא ספרות כלכלית, פוליטית וחברתית וכך הגעתי למסקנה שהרעיון הציוני רב בו העוול, ולטווח ארוך אין תקומה למדינה הציונית, והפתרון טמון במהפכה סוציאליסטית דמוקרטית (לא רוסיה , לא סין וכו') שתנהל את החברה לא על בסיס של הפרדה לאומית ועידוד ריב ומדון בין העמים כדי שבעלי ההון ימשיכו לעשות מכך רווחים, אלא על בסיס שוויוני שתחלק בצורה צודקת בין כל חברי החברה את פירות העושר שבני האדם יצרו.
_new_ הוספת תגובה



תודה על השעשוע
pit (יום שישי, 06/02/2004 שעה 18:31)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב אני קצת מטיל ספק במה שכתבת אולי מתוך זהירות נרכשת ,ששורשיה אי-שם בהיתקלות הראשונה עם חובב האונס הידוע כאדם נקלה .

הלאה ,אני לא מזלזל בפקידים שעושים מלאכתם נאמנה ,כי אם תקרא את כל מה שכתבתי תראה שאני מתנצל מראש אם פגעתי באחד כזה ,ההפך הוא הנכון ,איני בז להם ואני מבין שהם גם משתכרים שכר זעום.

תתפלא או לאו ,במשפחתי הקרובה כמה קומוניסטים ,אלא שלמזלי אבי מולידי נשאר איש עמל לא רדקלי כל ימיו.

הבעיה היא שהפקידונים שאליהם כיוונתי בינהם ספירו שמאז ומעולם בעט במימסד וחי מאותו מימסד ,הם האנשים שלהוטים להטיף מוסר לכל העולם ,מעולם לא ניסו הלכה למעשה לישם את הרעיונות המוזרים שלהם .

כאשר אני נתקל בחוסר דיוק מרושע כפי שספירו נוהג באורח קבוע בכתיבתו ,זה משעשע ועצוב .
הוא משקר פשוט משקר ,מפריז ומעוות דברים וגם חסר כל יכולות אמת אינטלקטואליות.

התחום שלי אינו פוליטיקה ,ועל זה אני שמח כל יום.

מעולם לא נטלתי אגורה שחוקה ממשלם המיסים ,מעולם לא חייתי על חשבון מישהו ,ויחד עם זאת יש לי ביקורת גם על הימין ועל השמאל הרדקלי במיוחד.

אפרופו מה שכתבת ,אני מבקש שתסלח לי מראש אבל ''והפתרון טמון במהפכה סוציאליסטית דמוקרטית (לא רוסיה וסין)'' זה גיבוב שטויות בגבול האבסורד המוחלט .

כדי שתוכל להגדיר משהו כמהפכני ,עליך לעשות מעשה שנוגד לפחות במאה שמונים מעלות את המציאות הפוליטית הנוכחית,ישראל היא מדינה דמוקרטית בעייתית ,עם דמוקרטיה מקרטעת ,אבל היא דמוקרטיה.
לכן אין שום מהפכנות בהפיכתה לסוציאליסטית דמוקרטית מהפכנית(היא ממילא דמוקרטית ובדמוקרטיה כל המפלגות כולל הסוציאליסטיות במילא משחקות במישחק הפוליטי) ,אגב במשך 30 שנות המדינה הראשונות ,המישטר היה כזה ,אם כי פחות דמוקרטי ופחות חופשי מהיום-ואני רחוק מלהתפעל מהמישטר שעליו יש ויכוחים בפני עצמם .אגב המישטר הסוציאליסטי העברי עשה את רוב העוולות לפלסטינים במאמר מוסגר-הסוציאליזם אולי כן יפציע מחדש ואין אני מזלזל בנכנות לנסותו מחדש ,אבל לא על סמך מודלים שכשלו ,לא מבלי שסוף סוף נזכה לדין וחשבון של אמת על הפשע נגד האנושות שבשם הסוציאליזם בוצע בבני אדם ,על מליוני אנשים שקיפדו את חייהם,והיסטוריה לא מגוייסת כל כך לטיהור השרצים שגדלו תחת ההגדרה של מישטרים סוציאליסטים.

מהפכה כפי שאני מבין היא מעשה שנוגד תכלית נגידות את המציאות הקיימת לפחות באופן מוגדר כלשהו ,אני לא מוצא בדבריך ולו בדל מהפכה ,אלא חזרה על סיסמאות נבובות שקראת באיזה טקסט מהפכני או מניפיסט של בטלן שלא עבד עבודה הגונה מימיו.

אנו כבר אנשים שחוו מהפכות ,ואנו יודעים איזה מחיר שולם עליהם ,בדמים וברוח .
לחזור למניפסטים מהפכנים זה אנכרוניסטי במידה שלא תאמן ,לבד מההאנכרוניזם ,יש כאן מידה לא מבוטלת של פונדמטליזם סוציאליסטי ,מודל שכשל לא יצליח אם יוולד מאה או עשרות שנים ,אחרי שכבר כולנו היינו עדים לתוצאות האיומות של אותו מודל.

כפי ששיערתי ,כולך רעש וצילצולים ספרקי ,כאשר אתה נדרש להביא דברים ומודלים ישימים ,אזלת היד הטכסטואלית שלך ניכרת מכל שורה ושורה.

לגבי המודל של מדינת כל אזרחיה ,הוא מראש מגדיר זהות יהודית כזהות בלתי קבילה או כאחת שאין לה זכות להגדרה עצמית ולכן הוא מודל גזעני ,מודל שנולד כהתרסה אצל עזמי בישארה ,שחייב את השכלתו לאחד ממישטרי החושך של התקופה המודרנית.

אבל לקלל אותי ולכנות אותי פוט פיט זה דבר שמביא לעונג ניכר, אפילו אצל פאשיסטים דוגמת פרלמן.באמת אולי יום אחד תפציע ממך התבונה הטהורה ואנו נחזה במהפכה מכוננת ,עד אז אל תהיה כל כך מהפכני ,אלא אולי ולמרות הכל אנושי ,זה כל הסיפור להיות אנושי זו המעלה הכי גדולה.

פרט לדבר אחד שראוי בעיני ,במיוחד אם הוא אמת ,נסיון החיים שלך ,בו איני מזלזל.

יתר הדברים בלי להשתמש בשפה בוטה מידי הם שטוחים ונבובים.

עוד משהו..

בעיני אדם ראוי הוא אדם שקודם להיותו סוציאליסט הוא בן אדם ,סוציאליזם שלא עומד במבחנים מוסריים אונברסלים הוא בדיוק כפי שאותו ברנש שמטיף לאנוס בנות של אנשי ימין ,מדבר על מוסר.

המודלים הסוציאל דמוקרטים באירופה גם חיים על עובדים זרים שלא זוכים לשיויון זכויות ,בכל מדינות אירופה הסוציאליסטיות את העבודה השחורה עושים מהגרים שחיים בחלק מהמקומות בתנאים לא תנאים ,ואפילו הוצעו חוקים מסויימים שנוגדים את תרבותם (ע''ע הרעלה בצרפת)

לא די להשתמש במילה שמאל או סוציאליזם ,אלא ממש לבחון את הדברים כשלעצמם ,מה המשמעות הרלוונטית שלהם.
_new_ הוספת תגובה



פיט-יש בך משהו אוטיסטי
ספרטקוס (שבת, 07/02/2004 שעה 2:18)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושש פיט-פוט שאתה סובל מתסמונת אוטיסטית. הנה אני טוען כי משטר סוציאליסטי דמוקרטי יביא מזור לעוולות המשטר הקפטליסטי, ואני מדגיש כי המשטר הזה לא יתבסס על הנסיון הסובייטי והסיני, ואילו אתה, על אף שקראת את הדברים ואפילו חזרת עליהם, טוען כנגדי כי הסוציאליזם לא יצלח על בסיס הנסיון שכשל. זאת הרי אמרתי, אז על מה אתה מלין? אתה קורא את המלים אבל יש סביבך חומה אטומה שאינה מאפשרת לך לקלוט אותן, ועל כן אתה חוזר כתוכי צייתן על מנטרות שהושתלו בך.

אני מסכים איתך שספירו משקר, אלא שני חושב שהוא משקר במקום שאתה רואה בו דובר אמת, ואילו אתה סבור שהוא משקר במקם בו אני רואה בו דובר אמת.
שתי דוגמאות מני רבות: כאשר ספירו טוען כי מדינות ערב והפלסטינים נושאים גם הם באחריות לנכבה ב-‏1948 וכי לא נכון להטיל את כל האחריות לאסונם על ישראל, אני סבור שהוא משקר ואתה קרוב לוודאי שלא. כאשר ספירו טוען כי בשטחים הכבושים מבצע צבא הכיבוש הישראלי פשעי מלחמה וכי ישראל הקימה שם משטר אפרטהייד, אני סבור שהוא דובר אמת ואתה רואה בו שקרן.

אני חולק עליך כי מי שעבד בשרות הציבורי אינו רשאי לבעוט במימסד. אתה מחשיב עצמך לדמוקרט גדול, אבל בעצם אתה בולשביסט קטן שרוצה פקידים ממושמעים שעונים אמן אחר כל עוולות השלטון, ואילו אני רוצה בדיוק ההיפך: פקידים שעל אף שמקבלים שכרם מהמימסד לא ניקנו על ידו ושומרים על עצמאותם הרוחנית. אם הם סבורים שהמימסד מבצע טעויות, עוולות, פשעים, הם לא חוששים לבקרו. דמוקרטיה היא עבורך סיסמא חסרת תוכן. אתה רוצה שספירו ומעט הפקידים האחרים ששמרו על עצמאותם יהיו שרתי השלטון ללא מצפן מוסרי וערכי. באחת, אתה רוצה פקידות טוטאליטרית, ואני רוצה הרבה פקידים כמו ספירו שלא עונים אמן אחר כל גחמה שלטונית. ברור לי שאתה מתקשה להבין זאת.
אני גם חולק עליך כי בשלושים השנים הראשונות למדינה שרר כאן משטר סוציאליסטי. לא היה ולא ניברא. מפא''י הקימה בישראל משטר קפיטליסטי, שהליכוד הפך אותו למפלצתי.

אתה שופך כעסך על הסוציאליזם הדמוקרטי ורואה במשטר הקפיטליסטי בישראל את חזות הכל. אם כן, משטר זה הוא עתיר עוולות ואי צדק. אם אתה סבור כי טוב ותקין ונכון לקיים משטר שגורם לשליש מילדי המדינה לחיות מתחת לקו העוני, שהפער בין העשירים לעניים הוא הגדול בעולם המערבי, שרמת ההשכלה של תלמידיו היא בין הנמוכות בעולם המערבי, ששורר בה סחר נשים והעובדים הזרים סובלים מתנאי עבדות, ומספר מחוסרי העבודה מתקרב ל-‏300 אלף וחוקיה כוללים אפלייה וגזענות נגד אזרחים ערבים, שלא לדבר על הכיבוש ומוראותיו, אזי אתה מתבוסס במי אפסיים בכל הנוגע לדמוקרטיה.

המשטרים שרצחו מיליונים בשם הסוציאליזם ביצעו פשעים נוראים, ולא היה דבר בינם לבין הרעיון הסוציאליסטי שהוא בעיקרו הומני ואציל.
רצח מיליונים מאפיין גם רבים מהמשטרים הלכאורה דמוקרטים. הקולוניאליזם האירופי רצח מיליונים בקולוניות אותן כבש; ארה''ב רצחה מיליונים במלחמות חסרות שחר כמו מלחמת ויטנאם, ועתה חוזרת ומסתבכת גם בעיראק.

דומני כי ראוי שתנהג מעט זהירות ולא תזלזל בהשכלתו האקדמית של ח''כ עזמי בשארה אותה רכש במזרח גרמניה. בישראל נימצאים היום כמיליון מהגרים מברית המועצות שקיבלו השכלתם באותה שיטה פוליטית כמו זו במזרח גרמניה, ואולי אפילו בכמה מישורים ברמה פחותה ממה שהיתה נהוגה במזרח גרמניה, וישראל סבורה כי השיגה משם כוח אדם מיומן ומקצועי שמסייע לכלכלת ישראל.

המשטר הסוציאליסטי עליו אני נאבק, יאמץ את את עיקרי העקרונות הדמוקרטים שהמשטר הקפיטליסטי עושה בהם שימוש, אולם יסיר את העוולות הטמונות בו.
_new_ הוספת תגובה



ספרטקוס - אתה בדיחה
ד''ר בר ביצוע (שבת, 07/02/2004 שעה 2:52)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שום דרך להגדיר את המשטר שהיה נהוג בישראל בשנות החמישים השישים והשבעים (וכנראה גם לא השמונים) כקפיטליסטי. הוא אולי לא סוציאליסטי כפי שאתה רוצה (איזה מזל, היינו יכולים לגמור כמו קובה) אבל כפי שאתה רוצה אין. לא היה ולא יהיה. סופו של כל משטר כזה הוא משטרה חשאית ומחנות ריכוז. ההיסטוריה הוכיחה זאת שוב ושוב ושוב.
המשטר הסוציאליסטי עליו אתה נאבק הוא פשיסטי לא פחות מהמשטר של סטאלין, היטלר ומוסוליני. המפתח טמון באותו מקום בו אתה חושב שאתה יודע יותר טוב מאחרים מה טוב להם וחושב שיש לך הזכות להחליט בשבילם.
_new_ הוספת תגובה



בוקר טוב ספרקי
pit (שבת, 07/02/2004 שעה 7:58)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי בעצם זה האח שלך ,אולי אתה שואל למה אני מתחיל ככה ברשימת כינויים ,אולי אני נדבק מהחלה הקשה שלך של כתיבה לגופו של כותב ולעולם לא התיחסות ישירה לטיעוניו ,אז מוטב שאפסיק ומייד..

נסיתי לחלוב ממך איזו הארה לגבי התוכן הסוציאליסטי המיוחד שנקדח במוח חסר כל התבונה שלך .

אני אתחיל מכך שאתה שם דברים בפי ומגדיר אותי קפיטליסט ,שעה שאין לך מושג ירוק מי אני ולמה אני מנסה ללא הצלחה לגרום ליצור כמוך פעם אחת לכתוב בצורה עניינית ונקיה ,אני מודה שלצורך כך אני מפעיל כל מיני טכניקות ,אולם ברם אין בידי לבשר על הצלחה ,כל גבובי השטויות שאתה כותב אינן אלא אוסף קלישאות נבוב .

אשאל אותך שאלה פשוטה ,לי ולך ולכל אדם יש רשימת מושגים מההיסטוריה ,ימין ושמאל פאשיזם ונאציזם ,אנו עושים בהם שימוש לפי ידיעתנו והבנתנו את ההיסטוריה ,אולם אצלך כאשר ההתיחסות היא לימיו האפלים של הימין במיוחד הפאשיסטי ,אתה אכן מבליח ביחס ראוי ונוקשה ,אולם כאשר באותה מידה ,ועם אותו ידע אתה אמור לבחון ביקורתית רצח שנעשה ע''י סוציאליסטים בניהם טרוצקי ולנין ומאו ,ואני בכוונה לא מכניס לא את סטלין ולא עוד כמה פושעים שכביכול יש הסכמה על מעשיהם ,אלא דווקא את אותם אלו שעד היום נקשרו להם כתרים ,ואיש לא שפט את מעשיהם מהפרספקטיבה בה נשפטו מעשי אחרים(הומניזם) ,איך אתה מצליח ליחס ''אצילות'' לאותו מושג שבשמו נעשו פשעים באדם ,אני אגב יודע על מישפט שהיה ראוי לזמנו - שאדם הגון הוא קומוניסט ,יתר על כן לו הייתי חי טרום המהפכה ,אם זה בכלל אפשרי לומר כך ,קרוב לודאי שאני עצמי הייתי קומוניסט ,אבל אדוני היום אנו חיים עם מסד שלם של נתונים ועובדות שעליהם לא צריכה להיות לנו בעיה להסכים ,ואם ידוע לי ולך שבשמו של הסוציאליזם נעשו מעשי רצח המוניים, הכיצד זה הופך מושג פוליטי קר ומוכתם ל''אציל''...תמהתני.

ולגבי העולים מרוסיה ,במדעים המדוייקים ובמה שקשור למדע בסיסי ,רוסיה היא לא רק מעצמה אלא גידלה מוחות מבריקים ,בכל מה שקשור למדעי המדינה ,היסטוריה ,מוסר וכו ,אני חושב שהחינוך של בריה''מ היה חינוך שניתן במדינה פאשיסטית ,לא שאני יכול לפאר את החינוך במדינות דמוקרטיות ,אבל לפחות יש את היכולת להשמיע ביקורת עליו ,דבר שתסכים איתי שאינו קיים ולא היה בכל החינוך הן הבסיסי והן האקדמאי הסובייטי,לכן הרשה נא לי לאחוז בדיעה שעזמי בישארה יותר מתלהב מעצמו מאשר הוא מראה ניצוצות של חופש מחשבה ראוי ומקורי ,ונסתפק בדיעה הדמוקרטית שהוא הפגין כאשר ספד לרוצח חאפז אסד בדמשק.

אגלה לך סוד ,גם ספירו גם אתה וגם אני רחמנא ליצלן אוחזים באותה השקפת עולם ,הסוציאל דמוקרטית ,אלא שאני לא מגדיר עצמי -מהפכן רוטט מעל כל גבעה..אני גם לא אוחז בסמרטוטים ולא נשבעתי אמונים לשום מסגרת מחייבת,ולו מהסיבה הפשוטה שאיני אדם דתי ,ואני לא אהיה בשום סיטואציה עבד לשום אירגון ולא חבר בשום מפלגה.

אז אני יכול כל אימת שאחפוץ לכתוב ביקורת כלפי חלאות מהצד שלי כביכול ,שבלי עין הרע ,מצויות בשפע .

הלהט המהפכני שלך מסתכם כאשר פורטים אותו לפרוטות במילה אחת קסומה -סוציאליזם(וואו) ,כאשר מנסים למשוך מהפה מפיק המרגליות שלך איזו מישנה סדורה קצת יותר מפורטית ,במיקרה הטוב נתקלים בקללה ,במיקרה הרע במטח קללות.

הימין זכה לכל הקיטונות ,היסטורית כל בן תרבות יודע מה הפאשיזם עולל לאנושות ,אבל משום מה שאתה מסרב להפנים כי גם בשם הסוציאליזם נעשו פשעים איומים .
לאדם שלא לומד מהנסיון קוראים במחוזותנו ,חמור גרם .
_new_ הוספת תגובה



בוקר טוב ספרקי-והמשך
pit (שבת, 07/02/2004 שעה 8:11)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי בעיה עם היותו של ספירו פקיד ציוני בעברו ,אני מכיר ומוקיר כמה פקידים כאלה חלקם ממשפחתי.

אלא ,שהאיש שוטם את המדינה היהודית ,ולפעמים נדמה שהוא בוש במוצא שלו ,אני לא רק שלא שוטם את המוצא היהודי שלי ,אני אפילו מסוגל להפיק כמה נקודות זכות וזהותי היהודית אינה כשל בעיני ,היא חלק מהיותי אדם.

אני לכן לא מבין מה הופך אותי לנצר לפאשיזם שהובס ,מה בדיוק חושב לו האיש עם הסמרטוטים כאשר הוא יורה לכל כיוון והורג חפים מפשע בביטויים הנלוזים שלו.

וכאשר הוא חוטף בחזרה מאותו החומר ובאותה סקלה של התבטאות הוא מילל כאילו שחטו אותו וזועק פאשיסטים לכל כיוון ,ונעזר בחוליות של מחסלי ''פאשיסטים'' בניהם פרלמן ...נו טוב.
_new_ הוספת תגובה



אז מה בעצם הטענות כלפי ספירו?הרע הוא כי
סוריא (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 21:16)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שונאנו מפרשים את דבריו אחרת, וניזונים ושואבים כח תעמולה כי הנה בנמצא יהודי זועף כמעשה יוסף פלביוס, אזי מי אנו שנפסיק לשנוא ולשקץ יהודים ישראלים, כשאחד מהם עושה לנו את העבודה, ואודה כי יש פעמים שהצדק בדבריו, אך עיתים הזמן והמקום לא מתאימים ואולי דרך אמירתם!?
_new_ הוספת תגובה



חשבתי על כמה אתה אומלל היום
כחולבן (יום חמישי, 05/02/2004 שעה 23:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאחר החגיגות של שבוע שעבר:
יורוליג: מכבי תל-אביב ניצחה את ז'לגיריס קובנה 83:92
מסכן.
_new_ הוספת תגובה



אני דוקא שמח מעט על הניצחון
דוד סיון (יום חמישי, 05/02/2004 שעה 23:44)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו אולי עצוב היום כי מכבי ת''א ניצחו. לעומת זאת אני לא מספיק שמח כי הם לא ניצחו בהפרש גדול מספיק.
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד דויד
pit (יום חמישי, 05/02/2004 שעה 23:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מחייכת...
כחולבן (יום שישי, 06/02/2004 שעה 0:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האמת היא שאינני עוקבת אחרי המשחקים.
פשוט נדהמתי מעוצמת התיעוב שספירו פיתח כלפי כל הקבוצה, בשל מאמן גזעני ו/או לא חכם במיוחד, עד כדי צפיה במשחק שלם בתקווה שיפסידו...

זה לא ''קצת'' מוזר?
_new_ הוספת תגובה



מחייכת...
pit (יום שישי, 06/02/2004 שעה 0:16)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את בטוחה שפיני גרשון גזעני?

הוא התחלק בלשונו הוא טיפוס כזה ,אני מכיר אותו באופן אישי ואני לא בטוח שהוא גזעני יותר מספירו.
_new_ הוספת תגובה



אפרופו גרשון
pit (יום שישי, 06/02/2004 שעה 0:17)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא גם לקח אליפות ממכבי כמדומני עם האדומים מהגליל ...אז בטח ספירו היה ...מילא.
_new_ הוספת תגובה



כנראה שאתה צודק.
כחולבן (יום שישי, 06/02/2004 שעה 0:22)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ותרשה לי לומר לך כל הכבוד לך פיט. לא קל להלחם במישמיש (המכונה גם בשם מושה).
_new_ הוספת תגובה



את טועה זה הרבה יותר קל
pit (יום שישי, 06/02/2004 שעה 0:26)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם בידיים קשורות ומבלי לרדת לרמה שלו.

לו היית יודעת מה שאני יודע ,היה לך יותר ברור על מה אני מדבר.

אבל הוא כבר מזמן חצה את כל הגבולות .
_new_ הוספת תגובה



שוב מחייכת... תראה...
כחולבן (יום שישי, 06/02/2004 שעה 0:36)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניכר מכתיבתך שאתה אינטליגנט הרבה מעל הממוצע.
רק שמישמיש הוא חיית פורומים ותיקה שנהנה להוציא את המיץ לכאלה שאינם מכירים את התרגילים שלו.
זה ישמע אולי מוזר, אבל בסוף אפילו מחבבים אותו קצת.

ו... אין לי מושג מה אתה יודע שאני אינני יודעת.
_new_ הוספת תגובה



אבקשך כחולונת...
מושה (יום שישי, 06/02/2004 שעה 8:10)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה לקלקל?
_new_ הוספת תגובה



אבקשך עמיש .... תשאיר את העבודה
ישראל אחת (יום שישי, 06/02/2004 שעה 8:47)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לספרטקוס ואתה תתמודד עם הסוגיות הרציניות יותר.
_new_ הוספת תגובה



להפך...
כחולבן (יום שישי, 06/02/2004 שעה 10:21)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מנסה לתקן...

היום, אפרופו, אתה מישמיש מיובש?

סתם סתם סתאאאאם!!!!!!!!!!
_new_ הוספת תגובה



מחייכת...
יובל רבינוביץ (שבת, 07/02/2004 שעה 5:41)
בתשובה לכחולבן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תדאגי, ספירו לא שונא את מכבי תל-אביב או את פיני גרשון. לספירו היו אמירות גזעניות לא פחות מאשר לגרשון.

ספירו שונא את מדינת ישראל. כשם שהוא נהנה לראות את מכבי תל-אביב מפסידה (אבל לא לקבוצה ישראלית אחרת), כך הוא איחל בעבר לשרית חדד שלא תזכה באירוויזיון משום שאמרה שהיא גאה להיות יהודיה וישראלית.

את פניני החוכמה האלה ניתן למצוא ב-דיון 302 , בקטע השני.
_new_ הוספת תגובה



מחייכת...
כחולבן (שבת, 07/02/2004 שעה 9:59)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז לא טעיתי בניתוח הראשוני הקצר שלי לעיל.

סתם מושה רצה לפתח איתי שיחה...

משהו טוב אחד יש במאמרים של ספירו: כל אחד יכול למצוא בהם משהו שמקפיץ אותו ולכן יש להם רייטינג.

טו בשבט שמח.
_new_ הוספת תגובה



יובל - אתה מסלף את ספירו
ספרטקוס (יום ראשון, 08/02/2004 שעה 0:09)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהלינק שצרפת לחוות דעתך, מתברר כי מצב העניינים הוא בדוק הפוך ממה שכתבת. ספירו לא שונא את מדינת ישראל אלא מתנגד או בוחל או מתעב (כל אחד יבחר לו את המלה שלו) את ממשלת ישראל בגין מדיניותה. התנגדותו לשרית חדד לא נבעה מהיותה ישראלית, אלא באה לעולם בעקבות הברכות שקיבלה מראש הממשלה אריאל שרון והצהרתה הצמודה לברכתו של שרון שהיא גאה להיות ישראלית. על כך שאל ספירו, על מה הגאווה? ופירט את פשעי ממשלת ישראל שיש בהם לדעתו הכל חוץ מסיבה לגאווה. האמת? הוא צדק.
_new_ הוספת תגובה



ספרטקוס, עלית מדרגה:
אריה פרלמן (יום ראשון, 08/02/2004 שעה 0:29)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו אתה ממש משקר.

''ספירו לא שונא את מדינת ישראל אלא מתנגד או בוחל או מתעב (כל אחד יבחר לו את המלה שלו) את ממשלת ישראל בגין מדיניותה''

כך כתבת.

האמנם ספירו לא שונא (או מתעב) את מדינת ישראל?

וכך ספירו כתב:

''[...]נכון ציינת, אני מתעב את המדינה כפי שהיא נראית בעיני היום, מדינה גזענית ונבזית.''

לא יפה מצדך, באמת. במיוחד כשאתה מקפיד עם אחרים על קוצו של יוד.
_new_ הוספת תגובה



תודה שהוכחת את צדקתי
ספרטקוס (יום ראשון, 08/02/2004 שעה 1:00)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמנם אינני בא כוחו של ספירו, אבל גם אם הציטוט שלך נכון, הוא מוכיח את טענתי, היינו, שספירו לא שונא סתם כך את מדינת ישראל אלא כפי שאתה מצטט ''מדינת ישראל כפי שהיא ניראית בעיני היום, מדינה גזענית ונבזית''. הדגש הוא על ''כפי שהיא ניראית היום'', ומדוע היא ניראית כך? מובן מאליו בגלל מדיניות הממשלה. אני משער שבעניין זה ספירו הימני ממני בהרבה דברים, לא שונה ממני בנושא זה. הוא מתעב את מדינת ישראל הגזענית כפי שכל איש שמאל מתעב את מדינתו אם היא גזענית. איש השמאל בדרום אפריקה תעב את מדינת האפרטהייד, אבל חדל מכך כאשר האפרטהייד מוגר. אם מדינת ישראל תחדל להיות מדינה גזענית בגין שינוי מדיניות הממשלה, ספירו, כמוני, יחדל מלתעבה.
במלים אחרות, התעוב של המדינה הוא פונקציה של מדיניות הממשלה, ולא איזה עניין ניצחי הנובע מתעוב ישראליות לשמה.
_new_ הוספת תגובה



אם ספרטקוס יפסיק לפלוט מילים
כחול ולבן (יום ראשון, 08/02/2004 שעה 9:11)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של שנאה, שקרים, כעס וגועל נפש, אני אפסיק לתעב אותו.
היום אני מתעבת אותו. היום.
מחר מי יודע?
_new_ הוספת תגובה



רק נתתי לך הזדמנות להשתפך
אריה פרלמן (יום ראשון, 08/02/2004 שעה 21:47)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אתה לא מוכיח שום דבר.

לא טענתי שספירו מתעב את מדינת ישראל 'תיעוב נצחי'; ולא בדקתי האם סיבות התיעוב שלו הן מוצדקות אם לאו.

כל מה שטענתי הוא דבר פשוט: ספירו לא מתעב את ''ממשלת ישראל'' בלבד - כפי שטענת להגנתו (ולגנותו של יובל ה''מסלף'') - אלא מתעב את מדינת ישראל. נקודה.

גינית את יובל בעוון ''סילוף''; הוקעת את פיט בעוון ''אי-דיוק'' - וכל זאת על סמך ציטוטיהם הבלתי-נכונים, כביכול, את דברי ספירו.

וכל זאת בעוד אתה טעית (ולא בפעם הראשונה, אגב) בנוגע להשקפת ספירו אודות ''מדינה חילונית דמוקרטית'' - ועוד זה מדבר - באת והוספת שקר על סילוף.

כלל וכלל לא נכנסתי לשאלה האם מדינת ישראל היא ''גזענית'' אם לאו; ''פושעת'' אם לאו.

כל מה שרציתי להראות הוא שהמטיף הגדול לדיוק בדברי ספירו - איננו יודע על מה הוא שח - וגם כשמתקנים אותו הוא לא מודה ולא עוזב.
_new_ הוספת תגובה



האמנם?
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 08/02/2004 שעה 2:46)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה הציטוט הרלוונטי מדברי מר ספירו:
[שרית חדד] ...הצהירה בחגיגיות רבה כי ''אני גאה להיות יהודיה וישראלית''. ניחא, יהודיה, אבל ישראלית? על מה את כל כך גאה?

ואחר כך ההבלים הרגילים שלו.

מר ספירו מתנגד למי שגאה להיות ישראלי. אתה מוזמן לעשות מעשי לוליינות מסביב להצהרה הזו ככל שתרצה.
_new_ הוספת תגובה



אכן, על מה היא כל כך גאה?
ספרטקוס (יום ראשון, 08/02/2004 שעה 3:08)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צודק ספירו. אין סיבה לגאווה, והוא גם מפרט בטורו מדוע. אתה לוקח משפט ומנתק אותו מהמשכו. לא שאלתי את ספירו, אבל אני מניח כי אם מדינת ישראל תהיה מדינה סוציאליסטית דמוקרטית המכבדת זכויות אדם, הוא מאד יהיה גאה להיות ישראלי ודומני כי לא אטעה אם אומר כי אז אתה לא תהיה ישראלי גאה. או שמא אתה תהיה ישראלי גאה גם אם המדינה תהיה תחת משטר שאתה מתעב המנהל מדיניות שמקוממת אותך?
_new_ הוספת תגובה



אכן, על מה היא כל כך גאה?
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 08/02/2004 שעה 3:35)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין שמר ספירו יפסיק לשנוא את מדינת ישראל אם היא תעשה בדיוק מה שהוא אומר לה.

זה הרי לא יקרה, ומדינת ישראל תוכל לעמוד הן בשינאתו של ספירו, והן בתיעוב שאותו אתה חש.

בינתיים אפשר לפחות להוריד את המסיכות כאילו מר ספירו מייחל לתבוסת מכבי תל-אביב בגלל המאמן. אני משוכנע שהוא לא עוקב אחר משחקי מכבי תל-אביב בליגת העל הישראלית, למשל.
_new_ הוספת תגובה



אכן, על מה היא כל כך גאה?
ספרטקוס (יום ראשון, 08/02/2004 שעה 13:07)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני יודע אם ספירו עוקב אחר משחקי מכבי תל-אביב בליגת העל. צריך לשאול אותו. אבל יחסו השלילי למכבי תל-אביב בגלל מאמן גזעני, הוא תגובה טבעית ואפילו יהודית, באותו מובן שיהודים בחו''ל יתייחסו בעוינות כלפי כל קבוצת ספורט בארצם שמאמנה יתגלה כאנטישמי. אני מניח כי יהודים באנגליה או בארה''ב המתעניינים בכדורגל, בכדורסל או בכל ענף ספורט אחר, לא יהיו אוהדים של קבוצה שמאמנה יצהיר כי ''שחקנים יהודים אינם אינטלגנטים'' והם ישמחו על כל הפסד של קבוצה כזו, בדיוק כפי שספירו שמח על הפסדה של מכבי תל-אביב. הנאמר לעיל כמובן לא חל על יובל רבינוביץ, שיהיה מוכן לאהוד גם קבוצה שמאמנה הוא אנטישמי, כי רבינוביץ הוא יהודי גאה, לא כמו ספירו ויהודי הגיטאות הפחדנים בחו''ל.
_new_ הוספת תגובה



מעולם אבל מעולם
pit (יום ראשון, 08/02/2004 שעה 13:33)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד לא נתקלתי בתופעה הזאת כפי שבאה לידי ביטוי באופן בו ספרקי הופך שקר לאמת ,אמת לשקר,כדורסל לאידאולוגיה,ואת ספירו למושלם באדם.
וזה לא אומר שספרקי לא מושלם בעצמו ,אולי אפילו ספירו הוא אפר לרגליו.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא עיקבי ספרקי
pit (יום ראשון, 08/02/2004 שעה 14:14)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה מתנגד לאנשים גאים לך עם זה עד הסוף..

ברגע שאתה אומר וטוען שאתה עשוי להיות גאה בעצמך בתנאים מסויימים ,אתה לא שונה משרית חדד..
_new_ הוספת תגובה



עידכונים מהשטח
יובל רבינוביץ (יום שישי, 20/02/2004 שעה 19:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שמח לבשר למר ספירו שהקבוצה שאחריה הוא עוקב באדיקות כה רבה, מכבי תל-אביב, זכתה אתמול בנצחון דרמטי על קבוצת סיינה האיטלקית 88:86, וכעת היא במקום השני בבית 2 ביורוליג (ואולי היה נכון יותר לומר אירו-ליג). מספר הנקודות שלה זהה לזה של מוליכת הבית, צ.ס.ק.א. מוסקבה.

לשתי הקבוצות אותו מספר נצחונות ואותו מספר הפסדים. שאר הקבוצות במצב גרוע בהרבה מהן.
למכבי מספר סלי הזכות הגבוה ביותר. עם זאת - מבחינת סלי החובה היא בצרות. אם היו מדרגים על פי מיעוט סלי חובה היא היתה רק במקום החמישי בבית. לסיכום - נראה שיש לה ההתקפה החזקה ביותר בבית והגנה בינונית מאד.

אגב - מכבי תל-אביב נמצאת במקום הראשון מבחינת סלי הזכות גם כשמשווים לבתים האחרים. השוואה כזו היא תמיד בעייתית, משום שהיא נעשית בין קבוצות שלא התמודדו זו עם זו. בכל אופן - נראה שלמכבי תל-אביב יש כיום ההתקפה החזקה באירופה (מבין 24 קבוצות).

בהחלט נראה שהיא תגיע לפיינל-פור השנה (שייערך במדינה שמר ספירו מתעב יותר מכל). עם זאת - לא נראה לי שניתן להגיע למקום הראשון רק עם התקפה חזקה והגנה בינונית. אני מהמר על המקום השלישי, ואשמח מאד אם יתברר שהייתי פסימי.
_new_ הוספת תגובה



יובל אתה סופר אופטמיסט
דוד סיון (יום שישי, 20/02/2004 שעה 21:09)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקום שלישי?

יש רק אפשרות אחת שזה יקרה: שיפור מהותי, בזמן הקצר שעוד נותר, במשחק ההגנה.
_new_ הוספת תגובה



לאו דווקא
יובל רבינוביץ (יום שישי, 20/02/2004 שעה 21:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי שלצפות מקום שלישי לקבוצה בעלת מערך ההתקפה הטוב ביותר באירופה זה די ריאלי.

אבל אני מסכים אתך שהגנה חזקה מנצחת במשחקים. ברמות המקצועניות היא כנראה חשובה יותר מההתקפה.
_new_ הוספת תגובה



האם ראית את המשחק?
דוד סיון (יום שישי, 20/02/2004 שעה 22:47)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני ראיתי את המשק האחרון של מכבי ת''א, כמו גם רוב האחרים השנה, ואני מודאג מהיכולת של מכבי לנצח משחקים. היכולת להשיג הרבה נקודות במשחק היא לא מספיקה בשביל להגיד ''מערך ההתקפה הטוב באירופה ...''.

היתה קבוצה אחת, ברצלונה, שלמרות שקלעה פחות ניצחה משחק אחד יותר.
_new_ הוספת תגובה



כן, בחלקו.
יובל רבינוביץ (יום שישי, 20/02/2004 שעה 23:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מוכרת לי שום דרך להעריך משחק התקפה פרט לספירת סלים שהושגו בהתקפה.

מובן שצבירת סלי התקפה אינה חשובה כמו צבירת נצחונות.

אני איתן בדעתי שלמכבי תל-אביב יש מערך ההתקפה הטוב באירופה. אם דעתך שונה - נמק אותה.
_new_ הוספת תגובה



קשה לי לנמק
דוד סיון (שבת, 21/02/2004 שעה 7:56)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדורסל הוא לא המקצוע שלי והידע שלי הוא כשל אוהד ותיק בלבד. לכן אסתפק בתקווה שתחזית שלך שמכבי יגיעו לפינל פור תתקיים.
_new_ הוספת תגובה



פיני גרשון
סתם אחד (יום חמישי, 04/03/2004 שעה 19:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי ''הארץ'' גרשון יקבל $100,000 כדי לפרסם את קרנות הנאמנות של ''אילנות דיסקונט''. לדברי מנכ''ל החברה, גרשון ''מייצג את הערכים אותם שאנחנו רוצים לקדם''.

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי