הקרב על התודעה | |||||||||
מיכאל שרון ז''ל (יום שני, 02/02/2004 שעה 0:25) | |||||||||
|
|||||||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=40512 | |
מלים של טעם | |
ישראל בר-ניר (יום שני, 02/02/2004 שעה 1:22) | |
לגבי שרון אין הרבה מה להוסיף. לגבי בית הדין בהאג, יש לזה לפחות תוצאה חיובית אחת - קופי ענאן שיזם את כל הטראסק הזה יצא, כמו שאומרים כאן, עם ביצה על הפנים. בשביל זה לבד היה כדאי לעבור את החוויה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40518 | |
מודלים פרשניים בלתי רלבנטיים | |
אורי מילשטיין (יום שני, 02/02/2004 שעה 7:50) | |
''הקרב על התודעה'' שאותו ניתח מיכאל שרון משתייך לקרב ההיסטורי בין אנשי מעשה לאנשי הלכה בלתי בשלים, שאינם מבינים את עקרונות הפרקסיס, ומנצלים את כלי ההלכה כדי למוטט את המציאות. על הסכנה הזאת עמד כבר אפלטון ודרש לכן שאנשים ילמדו הלכה רק בגיל מבוגר כדי שלא ינצלו אותה לרעה (אותם דברים אמורים לגלבי ספר ''הזוהר'' היהודי והקבלה בכלל וכן לגבי ''מורה נבוכים'' של הרמב''ם). קרל פופר מאשים את אפלטון באותה אשמה שהאחרון הזהיר מפניה. הטעם למסורת הפרדוכסאלית הזאת הוא אי-הבנת אבני היסוד של המציאות (ואולי גם אי אפשרות עקרונית להבינם) וחיים על פי מודלים פרשניים בלתי רלבנטיים המשרתים לזמן מה את האינטרסים של הפרשנים לכל היותר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40605 | |
בראיה הסטורית נכון הדבר לחבר | |
בננה ספליט (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 13:27) בתשובה לאורי מילשטיין | |
בין אנשי המעשה לבין אנשי ההלכה. שניהם צריכים להיות בשלים, שכן רק כך החיבור בין השניים יהיה שלם ויתן תוצאות מיטביות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40765 | |
בראיה הסטורית נכון הדבר לחבר | |
אורי מילשטיין (שבת, 07/02/2004 שעה 9:21) בתשובה לבננה ספליט | |
הבשלות מובנית באנשי מעשה מלידתם שאחרת לא היו שורדים. לפיכך אנשי מעשה בשלים תמיד אם גם לא יעילים תמיד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40519 | |
מאמר חזק ומרשים מאד. כל הכבוד! | |
סתם אחד (יום שני, 02/02/2004 שעה 11:05) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40520 | |
מילים כדורבנות | |
בננה ספליט (יום שני, 02/02/2004 שעה 11:11) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40522 | |
כבר מזמן לא צחקתי כל כך טוב | |
מושה (יום שני, 02/02/2004 שעה 11:26) | |
עלה והצלח מיכאל, תן לנו עוד קטע על העידוד ליזמה החופשית והדור הצעיר תחת חסותו של איש רך, תומך תורם ואוהב. מי אמר לאחרונה שחסרה לנו בארץ תכנית סטירית טובה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40524 | |
יזם ואיש המחנה הלאומי יכול להיות | |
מיכאל מ. שרון (יום שני, 02/02/2004 שעה 13:28) בתשובה למושה | |
לעיתים גם קרוץ מחומר נוקשה וקשוח; וזאת ממש כשם שנוכל ורמאי רב קומבינות אמיתי יכול להיות רך כצואת כבשים. אבל לא אריק שרון ולא דודו אפל אינם ''כה רכים'' תמיד, שכן עשייה של ממש ויזמות אמיתית אינם תמיד עניין למתיפיפים דקיקי נפש. מאידך, זכורים לכל פרצי הבכי הרך והנכמר של רמאים ונוכלים למיניהם ברגע תפיסתם, כגון האנס המתייפח. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40528 | |
היו שני חברי מרכז ליכוד | |
מושה (יום שני, 02/02/2004 שעה 13:51) בתשובה למיכאל מ. שרון | |
בכירים, אחד מבאר שבע ואחד מגבעתיים שנתפסו באינוס קטינות ובכו יפה מאד גם בטלויזיה וגם ברדיו. ההוא מגבעתיים היה בעל אולם חתונות, ממקורבי קצב, שאנס את הקטינה וביצע בה מעשי סדום תמורת הענקת עבודת מלצרות לאביה. (שם המשפחה שלו היה לויאן) וכשנתפס התלונן בחדשות בפריים טיים: ''כבר אסור להיות ליכודניק בארץ הזאת''. בעת הפריימריס לליכוד שנערכו באותה עת ערך הילולות לקצב. (כבוד הנשיא בשבילנו) ככה שלא כל הנוצץ זהב הוא. אבל אל תתיאש מיכאל, תמשיך להביא לנו קטעים | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40541 | |
אתה מצוי מקרוב אצל אנסי קטינות? | |
pit (יום שני, 02/02/2004 שעה 18:26) בתשובה למושה | |
נראה שזה מרתק אותך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40566 | |
מה אתה קופייץ (-: | |
בננה ספליט (יום שני, 02/02/2004 שעה 22:43) בתשובה למושה | |
לא כל ליכודניק הוא אונס קטינות (-: | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40570 | |
בזה אתה צודק | |
מושה (יום שני, 02/02/2004 שעה 22:47) בתשובה לבננה ספליט | |
לא כל, אבל באותה הזדמנות שאוסישקין מת אז נעמוד דקה דום לטובתו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40523 | |
שלום רב שובך ציפורה נחמדת | |
סתם אחד (יום שני, 02/02/2004 שעה 13:17) | |
מארצות הקור והשחור אל חלוני | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40526 | |
זה לא ציפור זה נשר אוכל נבלות | |
סתם אחד (יום שני, 02/02/2004 שעה 13:41) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40527 | |
הנשר הקטן | |
סתם אחד (יום שני, 02/02/2004 שעה 13:46) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40531 | |
שינאת אחים מסוכנת | |
אבא (יום שני, 02/02/2004 שעה 14:23) | |
אחים יקרים! אנחנו התקדמנו כבר לשלבים האחרונים לקראת הגאולה, שלבים אלו מאופיינים בנבואות התנ''ך כזמנים לא קלים ועם נסיונות קשים באמונה ובשמירת מצוות. עכשיו זה הזמן שאלוקים בוחן אותנו עד כמה אנחנו קשורים אליו ובוטחים בו, ועד כמה לא. זה הזמן שבו אנחנו נבדקים עד כמה אנחנו מוכנים ללכת באש ובמים אחרי בורא עולם, גם אם אנחנו לא מבינים את .מעשיו בשלימות, אלא אנחנו מאמינים שכל מה שהוא עושה זה לטובה. כולנו יכולים להעיד על עשרות מקרים בחיינו שבתחילה חשבנו אותם למקרים רעים ולבסוף נוכחנו לדעת שהם היו לטובתינו. כשאבא מכה את בנו, זה יכול להתפרש על ידי הילד בכמה אופנים הילד ה''תמים'' והגאוותן יכול לכעוס ולשחק ''ברוגז'' עם האבא. ילד עם יותר שכל יכול לנשוך את השפתיים ולומר לעצמו ''אני יודע שאבא שלי אוהב אותי, ובטח זה לטובתי'' ואפשרות שלישית של התייחסות זה של ילד יותר חכם שאומר לעצמו: '' אני יודע שאבא אוהב אותי כי אני הבן שלו, אז לכל מה שהוא נוהג איתי יש סיבה לטובתי כדי שאתקן מעשי, אז אתקן מעשי ולא אצטרך להתחנך בדרך ה''קשה'' ויש בן עוד יותר חכם שמראש כבר מתקן מעשיו ולא צריך להתחנך בדרך הקשה כלל. אז אחים יקרים! בואו ננהג בחכמה ונחנך אנחנו את עצמנו נשפר מעשינו ונוסיף בחיזוק הקשר לבורא עולם ואז לא נצטרך להתחנך בדרך הקשה. ובהקשר לזה נזכיר את דברי רבי נחמן מברסלב שאומר: ''כשיש דין למטה, אין דין למעלה'' וכוונתו כשאנו דנים את עצמנו למטה- כאן בעולם הזה אז ''אין דין למעלה'' הכוונה שבשמים אין צורך להתערב ולחנך אותנו בדרך הקשה. בואו נהיה ילדים חכמים של אבא שבשמים ונזכה לשפע טוב משמים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40534 | |
כשאבא מכה את בנו | |
מושה (יום שני, 02/02/2004 שעה 15:04) בתשובה לאבא | |
צריך לקחת את האבא ולהעמיד אותו לדין על התעללות בילדים. הגיע הזמן שהאלוהים שלך יבין שבמכות לא משיגים שום דבר. האם לא היה עדיף שיעשה משהו לטובתנו על מנת שנכיר בו ונאמין בו? למה רק במכות? איזה מין אלוהים בחרת לעצמך? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40540 | |
יציאה בשאלה | |
מאמין (יום שני, 02/02/2004 שעה 18:23) בתשובה למושה | |
יש אנשים אשר חפצים להשתחרר מהדת, לא בגלל שהם כבר לא מאמינים באלוהים, אלא בגלל שקשה להם עם דרישות הדת. ישנם חילוניים המאמינים בקיומו של אלוהים, אך הם לא מגדירים את עצמם כמאמינים באלוהים היות שקשה להם לחיות חיי דת. ''כי לא מחשבותיי מחשבותיכם, ולא דרכיכם דרכי, נאום ה'. כי גבהו שמים מארץ, כן גבהו דרכי מדרכיכם, ומחשבותיי ממחשבותיכם'' ישעיה נה' ח,ט | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40545 | |
יציאה בשאלה | |
אלכס (יום שני, 02/02/2004 שעה 20:54) בתשובה למאמין | |
ויש נזירים בהודו שמסתובבים בערום , אוכלים רק אורז ומסתובבים עם מטאטא שבעזרתו הם מוודאים שהם לא דורכים על אף יצור חי שנקרא בדרכם . הם גם נוהגים לבלות שבועות במדיטציה על עמודים . חלק ממהכשרה שלהם הוא שינון ספרי הקודש ההודיים . נראה לי שזו דרך חיים הרבה יותר קשה מהיהדות , זה אומר שאתה הולך להיות נזיר הודי? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40535 | |
גמילות חסדים | |
סתם אחד (יום שני, 02/02/2004 שעה 15:22) | |
בא החסיד אפל אל האיש האלמן,המטופל בשני ילדים חסרי אם.הלוקים באלמות וחרשות, ומציע להם עבודה,במפעל הצדקה שלו.והשכר ,זעום ומועט. מכל צדקה יהודית עושים שוחד ועלילות דם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40542 | |
מה הקשר במחילה | |
pit (יום שני, 02/02/2004 שעה 18:44) | |
בין המסע האנטישמי כנראה או לפחות שנובע מקונפליקט פוליטי לבין המסע להכנסת שרון לבית הכלא? אתה באמת מאמין שבנו של שרון קיבל שכר מליונים כי הוא מוכשר באופן יוצא מהכלל.? ובכלל כאשר אתה מציג את שרון כצדיק הדור ,אתה בעצמך מפגין חוש מצויין לעיוורות פוליטית מטעם- או סתם היתממות. בין אם ארבל מוכיחה יכולות מצויינות כפרקליטה לבין היותו של מר שרון אחד מראשי הממשלה הכי מפוקפקים יש הבדל תהומי. התלהבת כל כך מהתיזה שלך על המלחמה על התודעה שאתה מכניס לסיפור את שרון עצמו. הסיבה שמדינות אירופה מתנגדות לבירור המופרך אכן, על הגדר בהאג, כנראה מצויה במקומות אחרים ,לא מאהבת מורדכי ,כנראה שהדימיון הביא אותם למחשבה שכיום זאת ישראל ומחר מי יודע.. אין שום סיבה לצהלות שימחה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40572 | |
הבעיה היא אחרת | |
בננה ספליט (יום שני, 02/02/2004 שעה 22:51) בתשובה לpit | |
ארבל מוכיחה שהיא מוגבלת כפרקליטה ומר שרון שהוא אחד מראשי הממשלה הממוצעים ביותר. בטח לא גרוע כברק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40581 | |
אני מסכים לכל מילה. | |
זאב בן-יוסף (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 2:36) | |
מאמר מבריק, מנוסח היטב, משכנע. ראוי שיופץ היטב בארץ ובעולם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40600 | |
האם ברק לא שדד קרן צדקה | |
פנחס (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 13:13) | |
למימון מסע הבחירות שלו?? (כך נאמר בערוץ 1 ) אבל ברק הוא משלנו. שייך לאוליגרכיה השלטת בפרקליטות. שייך לארץ ישראל היפה. שייך לקבוצה הסוציולוגית השלטת בתקשורת ובמערכת המשפט. במשך חצי שנה סרבה הפרקליטת לעיין בחומר ששלח לה מיקי איתן ולעשות מעשה על מנת למנוע שדידת קרן צדקה שמא יזיקו למסע הבחירות של ברק. ולכל המעוניינים לדעת כיצד פועלת הפרקליטות נא להכנס לאתר של יואב יצחק. עד עכשיו לא היה למי להדליף על שחיתויות הסמול היות וכל התקשורת הסמולנית לא היתה מוכנה לקבל הדלפות על שחיתויות נגד הסמול. עכשיו יש כתובת | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40602 | |
אם תשאל אותי, הצדקת מכל | |
ישראל אחת (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 13:17) בתשובה לפנחס | |
לשמאלנים מותר לעשות מה שאסור לימנים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40624 | |
השקר והתרמית נחשפו | |
יענקל'ה זוסמן (יום שלישי, 03/02/2004 שעה 22:39) | |
מיכאל שרון הוא אביעזר ישראלי !! שימו לב לקישור המצורף: ראו תגובות למטה. הכיצד ''הוחלפו'' פתאום השמות. האדון לא התבייש להפיץ ב- NFC סיפור על ביילין תוך תכתובת מזוייפת בינו לבין י' שנודע לבסוף כישראל אביעזר. בושה! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40632 | |
השקר והתרמית נחשפו | |
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 6:09) בתשובה ליענקל'ה זוסמן | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40633 | |
השקר והתרמית נחשפו | |
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 6:10) בתשובה ליענקל'ה זוסמן | |
שקר פתולוגי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40634 | |
אביעזרי הוא פנסיונר, איש שמאל, | |
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 7:20) בתשובה ליענקל'ה זוסמן | |
ממוצא לטינו אמריקני, ותרגם גם חומר מספרדית של אינטלקטואלים ספרדים ודרום אמריקנים. הקישור לדף הכותב של אביעזרי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40637 | |
מכשלת האג היא בועה שעתידה עוד | |
סוחר נדל''ן (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 8:21) | |
להתפוצץ. נקווה שהשווים יפגעו בנו כמה שפחות. לשם כך אנחנו צריכים להתרחק מבית המשחט ההאגי, כדי לא להינזק. לישראל היו שתי אופציות אמיתיות: א. להחרים טוטלית את ביהמש''ח. ב. להכיר בעובדת קיומו ובמקביל באי סמכותו לדון בסוגיה. גם אני התלבטתי קשות מה כדאי לישראל לעשות. בסופו של דבר אני חושב שעמדת ישראל היתה נכונה וטובה מבין השניים. שהרי אם נחרים מלכתחילה יאמרו עלינו את סיסמת האנטישמים שליהודים אף ארוך, גאוותני ומתנכר והוא זה שגורם להם לבעיות. הגשת כתב הגנה מצד אחד והצהרה של אי לגיטימיות ביהמש''ח מצד שני נותן לישראל במה להבעת דיעות, הצגת עמדה, הפעלת אנשי יחסי ציבור מסביב לאירוע, אך עדיין להישאר בחוץ. התנגדות מדינות אחרות לתהליך מחזק את מצבה של ישראל בסיפור. נראה לי שאם ביהמש''ח בכלל יתכנס, בסופו של דבר הוא יבין שאין ביכולתו להכריע בסוגית החומה. ואם הם בכלל יפרסמו הכרעת דין, היא תהיה עוד דף נייר שייקרע ויתעופף מהרבה דוכני נואמים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=40660 | |
גרסה מאוחרת של המאמר. ומעללי ביילין | |
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 04/02/2004 שעה 18:13) | |
הקרב על התודעה - גרסה מאוחרת: בחזית רחבה, החל מהחדרת עמדות האויב כלפי הכרתנו, המשך בערעור על נכונות מפעלינו החשובים וכלה בהצגת ראש הממשלה בעיצומה של תנופת מדינאות מופת כ''עבריין ופושע'' נמשך לו מסע העוועים הטוטליטרי עתיר ההונאה כלפי הימום תודעתנו. ביילין כשר המשפטים לקח בטאבה בשמה של ישראל אחריות לבעיית הפליטים (באתר של יואב יצחק, ''חדשות מחלקה ראשונה'') | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |