פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פסטיבל טננבאום
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום חמישי, 04/03/2004 שעה 3:10)


פסטיבל טננבאום

גדעון ספירו





אלחנן טננבוים
קשה לי להסתיר קצת שמחה לאיד בכל פרשת טננבוים. קצין בדרגת אל''מ שלפי הפירסומים המאד מפורטים נחשף במסגרת שירותו הצבאי לסודות הכמוסים ביותר, עוסק בהימורים, ניכנס לכל מיני עסקים כושלים ומפוקפקים, קושר קשרים עם סוחרי סמים, מתחבר לאזרחים ערבים (שוד ושבר מבחינת הממסד הביטחוני), וכל המפלצת רבת הראשים של השירותים החשאיים וארגוני המודיעין לא עולים עליו. ביטחון השדה של צה''ל, השב''כ, המוסד, המודיעין הצבאי, המלמ''ב, (לכל אלה יש להוסיף תתי יחידות וסגני תתי יחידות ולכל יחידה יש ענפים, ולכל ענף יש ראש וסגן וממלא מקום), וכל התמנון הזה לא הצליח לגלות את מעשיו של אל''מ אלחנן טננבוים. אולי בגלל שחלק ניכר מהאנרגיה שלהם מנותבת למטרות כמו לעקוב, לעכב ולטרטר אנשי שמאל שלא נשקפת מהם כל סכנה, שהרי כל מעשיהם גלויים, אבל כמה נעים לחפש את המטבע מתחת לפנס.

אז עכשיו, כאשר התגלו בערוותם ובקלונם, הם פונים לקצה השני. חזון מדינת השב''כ יכבוש עוד חלקה. מעתה יתחילו לעקוב אחר כל קצין בכיר במילואים. ייכנסו לתוך הורידים שלו, יחטטו בקשריו החברתיים, ירחרחו אחר עסקיו וחשבונות הבנק שלו, יזמנו אותו לבדיקות פוליגרף, ואני אשב בצד ואצחק קצת עליהם: רציתם להיות קצינים בכירים בצבא הכיבוש? חשבתם שכל הטרטור הזה הוא רק נגד ערבים ואנשי שמאל? עכשיו גם אתם תאכלו אותה, ובגדול. אני מנחש כי לא ירחק היום ומספר הולך וגדל של קצינים בכירים יגידו לצבא בעקבות החדירה הבלתי נסבלת לפרטיותם: קחו את הדרגות ותעזבו אותנו במנוחה.

לא ''עקירה'' , אלא גירוש פושעי מלחמה

ראשי המתנחלים עושים עתה שימוש במיליוני השקלים שעומדים לרשותם ופתחו במסע פרסום יקר נגד מה שנראה בעיניהם ''סכנת פינויים''. הסיסמא המרכזית של המסע הוא ''עקירת ישובים – ניצחון לטרור''.
סליחה טעות.

אם הם יפונו (בעזרת השם, אוסיף למענם) זו לא תהיה ''עקירה'' אלא פינוי פולשים מאדמה לא להם, שהחוק הבינלאומי מגדירם כפושעי מלחמה (בדומה למתנחלים הגרמנים בפולין במלחמת העולם השנייה). זה לא יהיה פרס לטרור, אלא הבסת הטרור הממלכתי של מדינת ישראל על ידי מאבק הגרילה נגד הכיבוש, שנעזר (לצערי) בשיטות טרור שלעתים לא נפלו באכזריותן מאלו של הכובש הישראלי.

חממה לשואה גרעינית


מרדכי ואנונו
אחת התופעות החיוביות הקשורות בשחרורו הקרוב של אסיר המצפון מרדכי ואנונו, היא, העלאה מחודשת על סדר היום הישראלי והעולמי של סוגיית חימושה הגרעיני של ישראל. הקולות בעולם שידרשו דין שווה ללוב וישראל, לאיראן וישראל, לעיראק וישראל יישמעו ביתר שאת. ישראל חמושה במאות פצצות אטום, מזינה מרוץ חימוש אטומי, ביולוגי וכימי וחושפת את האזור המדמם הזה לסכנה של שואה גרעינית.

הדרך הבטוחה ביותר למנוע סכנה כזו היא פרוק נישקה הגרעיני של ישראל במסגרת מהלך אזורי ליצירת מזרח תיכון נקי וחופשי מנשק השמדה המוני.

בהקשר זה מזדקרת עובדה ייחודית: אין בכנסת ולו חבר כנסת יהודי אחד השותף למאבק נגד הפיכת ישראל לחבית אבק שריפה של נשק השמדה המוני. מי שמציל את המצב הם מספר חברי כנסת ערבים, כמו עיסאם מחול ועזמי בשארה, שמעת לעת מעלים את הסוגיה לדיון בכנסת, תוך כדי ניסיון של הרוב היהודי להשתיקם.

מה אנו למדים מכך? שבניגוד לתזה ששוטפת את מוחינו, כאילו מטרת ''הערבים'' היא לחסל את ישראל, חברי הכנסת הערבים הם היחידים בכנסת המנסים להציל את ישראל משואה אטומית ומאסון אקולוגי. חברי הכנסת הערבים ממלאים בין השאר גם את התפקיד של הצלת העם היהודי מכיליון בשואה שנייה. עַם הרוב מוביל עצמו לעוד שואה - היש אבסורד גדול מזה? מי שירצה, יוכל למצוא נחמה (נחמת עניים בשלב זה) בקומץ פעילים חוץ פרלמנטרים, יהודים וערבים, חברי ''הוועד הישראלי למען מרדכי ואנונו ולמען מזרח תיכון חושפי מנשק אטומי ביולוגי וכימי'' שלא נותנים לפח האשפה הגרעיני לנמנם עד שיחסל אותנו, ומנסים בכוחם הדל לעצור את השואה.

''כסף שחור''


אהוד יתום
ח''כ ליכוד אהוד יתום, שהוא גם חבר ועדת המשנה לשרותים חשאיים, יצא נגד העיסקה שנחתמה עם אלחנן טננבוים, לפיה לא יועמד לדין אם יגלה את האמת על נסיבות חטיפתו/הגעתו ללבנון. ''לא מוסרי'' זעק יתום. ''כסף שחור'' כינה את התשלומים של משרד הביטחון למשפחתו של טננבוים שעה שהיה שבוי אצל החיזבאללה.

תראו מי מדבר. אהוד יתום הציל את עורו מהעמדה לדין וממאסר עולם בשיטה דומה. בעיסקה מושחתת עם היועץ המשפט דאז, הודה יתום תמורת חנינה, כי רצח בידיו, עם פיקודיו, שני שבויים פלסטינים באכזריות סדיסטית – ריצוץ גולגולותיהם באבנים ומוטות ברזל.

המשכורת שיתום מקבל מהכנסת היא לא פחות כסף שחור מכספי משרד הביטחון שקיבלה משפחתו של טננבוים.

ליתום אין אפילו את קוד הכבוד נוסח המאפיה השמור לעמיתים. איש ללא בושה.

הידד לסרבניות

שוחרי זכויות האדם יכולים לציין בסיפוק כי סוגיית סרבנות המצפון, הסירוב להימנות עם צבא הכיבוש, אינה רק עניין לגברים, אלא לוקחות בו חלק צעירות העומדות לפני גיוס. עתה יושבות בכלא שלוש צעירות על סירובן להתגייס: ענבל גלברט, ורוניקה קרבצוב וליאורה מילוא.

שלוש נשים שמצטרפות לרשימה ההולכת ומתארכת של אנשי ונשות מצפון שמסרבים להיות חלק מצבא הכיבוש. הכבוד והיקר לסרבניות המצפון. יצאתן צדיקות.

מלה טובה על שר בממשלה


אברהם פורז
שר הפנים אברהם פורז פועל להעניק לילדי מהגרי עבודה שנולדו בישראל אזרחות ישראלית. מאות ילדים כאלה לומדים היום במוסדות חינוך ישראלים ואין להם מעמד חוקי. זהו מצב בלתי נסבל מכל זווית דמוקרטית בה נבחון אותו. הגזענות, הדתיות והשבטיות היהודית הסגורה חברו יחד למלחמה נפסדת נגד ילדים אלה.

נראה, כי על אף הישיבה בממשלת שרון המרושעת, נותרו אצל פורז כמה נימים דקים של חשיבה הומניסטית שחורגת מהבועה היהודית גזענית. מאבקו לתת לילדים אלה ומשפחותיהם מעמד חוקי, ראוי לתמיכה ולעידוד. נקווה שפורז יצליח להקדים את משטרת הגירוש באשר לילדים ומשפחותיהם שטרם גורשו.


בוש ההומופוב


ג'ורג' בוש
אם הדבר היה תלוי בי, הייתי מצרף לתאו של רודן עיראק לשעבר סדאם חוסיין, את הנשיא בוש. שניהם נושאים באחריות למותם של אלפי אזרחים עיראקים חפים מפשע כתוצאה ממלחמות שלא הייתה להן הצדקה. שניהם צריכים לתת את הדין על פשעיהם.

כללי המשחק הבינלאומיים לא מתנהלים תמיד לפי עקרונות הצדק. הפושע החזק מכתיב את הכללים ועל כן בוש לא ייעצר. הוא שועט במלוא המרץ לכהונה שנייה כנשיא ארה''ב. במסגרת זו הוא פתח עתה חזית נגד נישואים חד מיניים, כדי לרצות את ההמון הנבער של נוצרים פונדמנטליסטים, בסיס כוחו האלקטורלי.
צריך לקוות כי השילוב הזה של הומופוביה, מלחמה בעיראק הגובה כל יום קורבנות וגרעון בכלכלה האמריקנית בסדרי גודל של טריליונים, יובילו להחלפתו של בוש בבחירות נובמבר 2004.

מאגר בלתי נידלה של משטמה ואלימות

פעם, כאשר הייתי יותר צעיר ומעט תמים, סברתי כי אוהבי חיות הם אנשים שמגלים אהבה וחמלה באופן כללי ובעיקר לבני מינם, בני אדם. עם השנים לימדו אותי החיים כי אין הדבר כך. לאחרונה קיבלתי לכך אישור מחודש בעקבות פרשת ההתעללות בחיות של נער בן 16 מבנימינה.

אותו נער נחשד על ידי המשטרה כמי שהתעלל בצורה אכזרית בחיות, בעיקר כלבים וחתולים. על פי הפרסומים היו ההתעללויות מבחני כניסה לכת השטן.

אין ספק כי המעשים בהם נחשד הנער הם קשים ואכזריים. אני נוטה לחשוב כי יש קשר בין האכזריות הגואה של החברה הישראלית, אכזריות שקיבלה עידוד ממלכתי כתוצאה מההתעללות הנמשכת זה 30 שנים בפלסטינים בשטחים הכבושים, לבין מעשיו של אותו קטין.

פרסום הפרשה הביא לפרץ של תגובות כה אלימות, עד שמעשיו של הקטין מתחילים להחוויר.

נכנסתי לאתר האינטרנט של ידיעות אחרונות YNET והופיעו שם למעלה מ-‏300 תגובות של אוהבי חיות, חלקן הגדול אלימות ורוויות שנאה תהומית. רבים הציעו להטיל על הצעיר עונש מוות, אחרים הציעו לענות אותו כמו שהוא עינה את החיות, היו שהציעו להטיל עליו עונש מוות אבל לעשות את זה באיטיות כדי שיחוש בכאבים שגרם לחיות, היו גם הצעות להרוג אותו באמצעות עריפת ראשו כפי שהפרסומים ייחסו לו באשר לחיות, היו כאלה שהציעו לחתוך לו את הידיים, היו שהציעו להטיל עליו מאסר עולם עד סוף חייו, ועוד ועוד. אין גבול ליצר הנקם, ההרס, הרצח, השנאה ומגוון הצעות הענישה של אוהבי החיות.

אם אהבת חיות מייצרת כמות כה מטורפת של חדוות רצח, עינויים ונקם כלפי בני אדם, אני מתחיל לחשוב שטוב עשיתי שלא הכנסתי חיות לביתי. מי יודע, אולי גם בזכות זאת ניצלתי מקווי אופי של חית פרא טורפת.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  בעניין הרוצחים הסדיסטים, מדובר בהבעת תסכול מילולי נורא של הציבור  (מיכאל מ. שרון)
  ושלא יבלבלו אותו עם עובדות  (סתם אחד)
  טננבאום הוא איש שמאל מתון  (בננה ספליט) (2 תגובות בפתיל)
  הנזק היחידי הצפוי משחרורו של ואנונו  (בננה ספליט) (10 תגובות בפתיל)
  בוש ההומופוב  (בננה ספליט)
  המאבק נגד האטום  (pit)
  והכי חשוב - הו הא מה קרה?  (כחולבן) (7 תגובות בפתיל)
  כדי לעשות את הדיון מעניין יותר  (ישראל אחת)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי