פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
טרור חובק עולם
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (שבת, 13/03/2004 שעה 12:53)


טרור חובק עולם


גדעון ספירו




הפיגוע הנורא בספרד טבע מונח חדש, ה-‏11 במרץ, שיככב מעתה כעמיתו הצעיר של ה-‏11 בספטמבר האמריקני. ראש הממשלה הימני של ספרד, חוזה מריה אסנר, הצביע מיד על ארגון המחתרת הבסקי אט''א כמבצע הפיגוע. הדבר תואם את מדיניותה של הממשלה הימנית בספרד, שנקטה בקו תקיף ונוקשה נגד אט''א ושלוחותיה הפוליטיות בחבל הבסקים, עד כדי איסור פעילותה של המפלגה שנחשבה כזרוע הפוליטית של הארגון. שליחת אצבע מאשימה למחתרת הבסקית, בטרם ידועים הפרטים, מזכירה את מדיניותה של ממשלת ישראל שאחרי כל פיגוע הזדרזה להאשים את ערפאת והרשות הפלסטינית כאחראים, גם אם לא היה בדל הוכחה לכך.

ההסבר למדיניות ממשלתה הימנית של ספרד ברור. ככל שיצליחו להטמיע בקרב הציבור את הרעיון כי מדובר באט''א, גדלים הסיכויים של ראש הממשלה ומפלגתו לזכות בבחירות המתקיימות סמוך למועד הפיגוע ולהישאר בשלטון.
בישראל מתקיימת מגמה הפוכה. לממשלתה הימנית של ישראל יש עניין ברור למקד את האשמה באל קאעידה ובארגוני אסלאם קיצוניים, שהרי כך גדלים הסיכויים שספרד ומדינות אירופה יגבו את מדיניות הדיכוי והטרור של ממשלת שרון נגד הפלסטינים שמתנהלת תחת המסווה של ''מלחמה בטרור האסלאמי''. התגובה הראשונה שיצאה משגרירות ישראל בספרד היתה אופיינית: עתה יגלו הספרדים הבנה למדיניותה של ישראל. גם הסיוע שנישלח מישראל הוא סמלי: שלושה פתלוגים דוברי ספרדית כדי לסייע בזיהוי גופות, שהרי התמחותה של ישראל היא בתעשיית המוות.
הכתבים הצבאיים הממושמעים של התקשורת הישראלית אצו רצו למלא את מצוות אדוניהם ממערכת הביטחון, ובישרו לקהל כי ''על פי ההערכות של כל גורמי המודיעין של ישראל'' הפיגוע בספרד הוא תוצרת ארגוני טרור אסלאמיים.

ממשלת ספרד נמצאת במצוקה. ממועד הפיגוע ועד לבחירות נותרו יומיים, ומתרבים הסימנים שלא מדובר במחתרת אט''א, שהכחישה כל קשר לפיגוע, אלא בפעולה של אל קאעידה או ארגון אסלאמי אחר המסתעף ממנו.
אם יתברר ויובהר לאזרחי ספרד כי פעולת טרור הרכבות היא מבית היוצר של קנאי האיסלאם, מעין פעולת עונשין על תמיכתה והשתתפותה של ספרד במלחמה האמריקנית בעיראק, אזיי יסייע הדבר להבסת ראש הממשלה אסנר ומפלגתו ולניצחון המפלגות שהתנגדו למלחמה. אנו יודעים מהסקרים כי רוב אזרחי ספרד היו נגד הפלישה האמריקנית לעיראק.
לכן מכוונים עיקר מאמצי ממשלתו של חוזה מריה אסנר להשאיר בתודעת הציבור את אט''א כחשוד עיקרי, לפחות עד הבחירות.

כל מי שלא סומם מקנאות דתית ו/או לאומנית שותף לגינוי הפיגוע הנפשע במדריד, המהווה עוד חוליה בגלובליזציה של הטרור.
מי התחיל? האם ניתן להאשים רק צד אחד? דומה כי אנו נתונים בעיצומו של סחרור של אלימות וטרור ששותפים לו ארגונים וממשלות.
ברית המועצות הייתה עד פרוקה מעצמת טרור שהפעילה שיטות טרור הן כלפי אזרחיה והן כלפי מדינות אחרות. ארצות הברית היא יצואן טרור מספר אחד בעולם. מאז סוף מלחמת העולם השנייה גילתה ארה''ב מעורבות צבאית בעשרות מלחמות שהיו ביטוי לטרור של מדינה. הטרור האמריקני היה והינו שילוב של טרור צבאי וכלכלי.

התמיכה במשטרי עריצות בעבר ובהווה המשרתים אינטרסים אמריקנים, אף הוא סוג של טרור המשניא אותה על אוכלוסיית העולם.
הפיגוע במגדלי התאומים היה ללא ספק פעולת טרור; גם שלטון הטליבאן באפגניסטן ושלטונו של הרודן סדאם חוסיין בעיראק היו משטרי טרור, אבל גם התמיכה האמריקנית בתקופות שונות בשני המשטרים ביטאו מדיניות של טרור; הפלישות האמריקניות לאפגניסטן ועיראק היו אף הן פעולות טרור של מדינה המלוות בהרג אלפי אזרחים חפים מפשע. הפיגועים של הצ'צ'נים ברוסיה הם לא ספק פעולות טרור אבל אי אפשר לנתק אותם מהפלישה של ממשלת רוסיה לצ'צ'ניה וההרג ההמוני של אזרחים שם על ידי הצבא הרוסי, שאין מנוס מלהגדירם כטרור של מדינה.

מדינת ישראל מפעילה טרור ממלכתי בשטחים הכבושים כבר 37 שנים, טרור שיצר את הטרור הפלסטיני הנגדי של ארגוני החמאס הג'יהאד וגדודי חללי אל אקצה.
התמיכה האמריקנית במשטר המלוכה הריאקציוני בסעודיה או בכיבוש הישראלי בכסף ובנשק אף הוא סוג של טרור. מרבית המשטרים במזרח התיכון הם משטרי טרור ועריצות בדרגות שונות של חומרה, משטרים שיוצרים עוד חוליות של טרור מצד מתנגדיהם.

איך מפסיקים את מעגל הקסמים הזה? הפתרון העקרוני ברור: דמוקרטיזציה, השכלה, הפרדת הדת מהמדינה, שרותי בריאות לכל, שיחרור האשה, עיתונות חופשית, חופש ביטוי, חלוקה שוויונית של מאגרי העושר האנושי בין כל באי עולם. הדרך להגעת הפתרון ברורה הרבה פחות. בינתיים אנו עדים למציאות של אי שוויון, עוני, מצוקה, מחלות, שחיתות, ניצול כלכלי, תעשיית נשק אדירה, עושר עתק מנקר עיניים מזה מול מיליונים המתים ברעב מזה, כל אלה ועוד הם מקור לסכסוכים אלימים והפעלת טרור. כל עוד המעגל הזה נימשך, אני עושה את המעט שאני יכול ונאבק נגדו בדרכים לא אלימות ליצירת עולם יותר צודק ופחות אלים. אני שייך לברי המזל שנהנים עדיין ממידה של חירות המאפשרת לי להיאבק נגד הטרור על כל סוגיו, שמרבית קורבנותיו הם תמיד אזרחים חפים מפשע.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


גדעון יקירי, אתה דמגוג בגרוש
בננה ספליט (שבת, 13/03/2004 שעה 14:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ראש הממשלה הימני של ספרד, חוזה מריה אסנר, הצביע מיד על ארגון המחתרת הבסקי אט''א כמבצע הפיגוע.'' --- מה זאת אומרת שהדבר תואם את מדיניותה של ממשלת ספרד (הימנית, דווקא, להדגשתך). וכי למה שיחשבו שגורם אסלאמי ירצה בכלל לתקוף את ספרד? החשד הטבעי הוא מול מחתרת הטרור הבאסקי. זה לא תואם את מדיניות הממשלה הספרדית, כי אותה ממשלה מתנגדת לטרור. אלא שזה רק מאמת את חששותיה של אותה ממשלה ימנית, במידה ואכן חשדה איתן.

''... מזכירה את מדיניותה של ממשלת ישראל שאחרי כל פיגוע הזדרזה להאשים את ערפאת והרשות הפלסטינית כאחראים, גם אם לא היה בדל הוכחה לכך.''
* ---- האם אין ערפאת מכהן כ''נשיא'' ממלכת הפלסטינים, או שזה רק מותג ריק מתוכן? הוא ואנשיו מכנים אותו נשיא פלסטין, אז שינהל את נשיאותו כדרך שאנשי תרבות מתנהלים ומנהלים ולא כדרך קאובוי או טרוריסט אלים.

''ככל שיצליחו להטמיע בקרב הציבור את הרעיון כי מדובר באט''א, גדלים הסיכויים של ראש הממשלה ומפלגתו לזכות בבחירות המתקיימות סמוך למועד הפיגוע ולהישאר בשלטון.''
* --- אני כבר קורא כאן את ראשית הספקולציה הנהוגה בבתי מדרשותיכם. מחר יאמרו שרוה''מ ספרד הזמין את הפגוע ב-CIA או ב''מוסד'' כי זה מבטיח את בחירתו מחדש.

''לממשלתה הימנית של ישראל יש עניין ברור למקד את האשמה באל קאעידה ובארגוני אסלאם קיצוניים, שהרי כך גדלים הסיכויים שספרד ומדינות אירופה יגבו את מדיניות הדיכוי והטרור של ממשלת שרון נגד הפלסטינים שמתנהלת תחת המסווה של ''מלחמה בטרור האסלאמי''.''
* ----- היכן ממשלת ישראל טענה טענה זו. זה ברווז עיתונאי שמופץ ע''י גורמים אנטישמיים ורחבי העולם. זה בד''כ ברווז שדוגר בשורותיכם כאן בישראל ומשרת את אותם ארגונים אנטי גלובליסטיים, אנטי מערביים ואנטישמיים.

''שלושה פתלוגים דוברי ספרדית כדי לסייע בזיהוי גופות, שהרי התמחותה של ישראל היא בתעשיית המוות. ''
* --- נא תאמר אמת. תעשיית המוות היא של הטרור הערבי/אסלאמי. אז למה לשקר או לדמגג?

כל עוד לא יודעים בברור מי אחראי לטרור במדריד אל תפיץ חצאי אמיתות והערכות שיקריות, בעיקר ביחס לישראל.
_new_ הוספת תגובה



בננה ספליט האמת היא לא נר לרגליך
דוד סיון (שבת, 13/03/2004 שעה 15:35)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה אולי לא דמגוג אבל לא אומר אמת. כך זה גם בתגובתך בדיון סמוך (תגובה 42842).

מה שמעניין שאתה מתלונן על אחרים.
_new_ הוספת תגובה



היכן לא אמרתי אמת?
בננה ספליט (שבת, 13/03/2004 שעה 16:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נא חדש לי.
_new_ הוספת תגובה



אל תתימם מר בננה
דוד סיון (שבת, 13/03/2004 שעה 19:34)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למען הסר ספק וגם כדי להקל עליך, אני מזכיר לך שצירפתי קישור לתגובה שלי - קישור לדברים שלך. גשלתגובה שלי צורף קישור. לחץ על הקישור וובדוק מה לא אמת בתגובה.
_new_ הוספת תגובה



אל תתימם מר סיון
בננה ספליט (שבת, 13/03/2004 שעה 21:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מיני ולא מקצתי.... אבל מאחר שעייפת ממני לא אטריח אותך בזוטות.
_new_ הוספת תגובה



ואתה ספליט דמגוג בלי גרוש
רמי נוידרפר (שבת, 13/03/2004 שעה 19:36)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חיזוקים לטענותיו של ספירו

ניתן למצוא כאן http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2888184,00.h...

וגם כאן
בננה - אתה סובל מרפלקס מותנה שלפיו גם אם יגיד איש ''סמול'' שהשמש זורחת במזרח , אתה תתקוף את טענתו בשצף קצף.

הגיע הזמן , ודווקא לטובת ההשקפות הקיצוניות אותן אתה מתיימר לייצג, שתסתכל על המציאות בעיניים אובייקטיביות , ולא רק על פי זהותו של המתאר אותה.

גרוע מזה , ובעוד שיטה דמגוגית, אתה נוהג לשים טענות בפי יריביך שהם מעולם לא טענו , ואחר כך לתקוף אותם

''אני כבר קורא כאן את ראשית הספקולציה הנהוגה בבתי מדרשותיכם. מחר יאמרו שרוה''מ ספרד הזמין את הפגוע ב-CIA או ב''מוסד'' כי זה מבטיח את בחירתו מחדש'' איפה שמעת טענה כזו אצל ספירו או ב''בית מדרשו'' ( בית מדרשו - עוד פיקציה שאתה נהנה להשתמש בה - ספירו הוא אינדיבידואליסט ופרובוקטור שממש נהנה לעצבן אנשים כמוך - אבל בית מדרש אין לו)

ממשלת ישראל - או יותר נכון גורמי מודיעין - טענו אכן שמסתמן שהפיגוע הוא מעשה ידי האיסלמיסטים. אם הטענה נכונה אינני מבין לא מדוע זה מפריע לספירו (שהוא עצמו משער כי הפעם צדק המודיעין הישראלי) ולא מדוע אתה בננה מזדרז לטעון כי ישראל לא טענה זאת...

בנקודה הזו שניכם דמגוגים

יאמר לזכותו של ספירו (שאני חולק על דעותיו הקיצוניות לעיתים תכופות) שהוא ברוב המקרים מתאר את המציאות כפי שהיא.

גם לי צרמה העובדה שמה שישראל רצתה לשלוח לספרד אלו הם שלושה פתולוגים דוברי ספרדית. הספרדים דחו באדיבות את ההצעה המוזרה.

טוב שלא הציעו לשלוח את זק''א של משי-זהב כדי לגרד חלקי ספרדים מממסילת הרכבת.
_new_ הוספת תגובה



ואתה רמי גרוש עם חור.....
בננה ספליט (שבת, 13/03/2004 שעה 21:10)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכי טענתי שאין או יש הוכחה שה-ETA עשו או לא עשו את הפיגועים? אני העליתי ספקולציות וקראתי להן בשמן, העוד שספירו עושה ספקולציה וקורא להם עובדות.
עדיין מוקדם לקבוע לכאורה עובדות, עד שלא יתפרסמו נתונים נוספים ומוסמכים על האירועים. אני רק יצאתי נגד נטייתו חסרת הסייגים של ספירו ללכלך על ישראל גם כשהיא בכלל לא בעסק. ההשוואות שהוא עושה הן דמגוגיה בגרוש (עם חור).

ולהווי ידוע לך ש''חבריו'' של ספירו כבר יצאו בקריאה שהכל היא קנוניה של האמריקאים כדי ליתן לעצמם סיבה להרחיב את מלחמתם נגד הטרור האסלאמי. הן, השמאל הקיצוני, הכניסו את הכל לקופסא אחת. (נכנסתי למספר פורומים וראיתי את תיאוריות הקונספירציה של 911 חוזרות על עצמן מאנשים של השמאל הנאור)

וד''א, לא אומרים ''סמול'' אלא שמאל. לידיעתך.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 13/03/2004 שעה 21:46)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערתי על כך במקור לכותב המאמר, בשעה שלא ידעתי את זהותו, ואח''כ ביקשתי למחוק את ההערה. אבל לך אני עדיין מאמין שאפשר להצביע על העובדות כשאתה מסלף אותן. ובכן, היוזמה לסיוע ישראלי בתחום זיהוי הנפגעים הייתה של מנהל המכון הפתולוגי במדריד, כפי שדווח ב-ynet:
_new_ הוספת תגובה



טוב, מה אתה רוצה מרמי ....
בננה ספליט (שבת, 13/03/2004 שעה 21:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא ''שמסתכל על המציאות בעיניים אובייקטיביות'' וחף מכל דמגוגיה ... הוא?!.... הוא מזלזל באמת?! (-:
_new_ הוספת תגובה



ברדיו דווח שזו כנראה אי הבנה של הפרופסור היס
רמי נוידרפר (יום שני, 15/03/2004 שעה 23:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא התקשר ואמרו לו משהו בסגנון - תודה על הרצון הטוב
אבל כשהוא הכין צוות - הספרדים אמרו שלא צריך
_new_ הוספת תגובה



אני לעומת זאת
בננה ספליט (שבת, 13/03/2004 שעה 15:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צנוע ושקול ולכן אני מעריך (ואינני יודע דבר אודות ממצאי השטח באזורי הפיגוע) שה-ETA לבדו היה מתקשה להוציא לפועל פעולות טרור מתוזמנות ורחבות כל כך. גם ה-ETA, ארגון שמאל להיפרדות פוליטית בצפון ספרד וחלק קטן יותר בדרום צרפת) הוא ארגון מפולג, ויתכן שהקצוות הקיצוניות שבו היו שותפות לפעולות הטרור.

צריך לזכור שרק בדצמבר 2003 נתפסו שני פעילי ETA בדרכם להניח מטענים בתחנות רכבת במדריד ובארגון. צריך לזכור שגם לפני כן היו פעולות טרור מצומצמות של רצח שוטרים, שופט ופציעת אזרחים.

במקביל אל-קאעידה חוזר ומכריז על המשך הפיגועים בכוחות הרשע הצלבנים. אל-קאעידה הוא מטה אל לתיאום ולתיווך בין ארגונים וקבוצות טרור אסלאמיות, בעיקר סוניות, שונות ברחבי העולם (בעבר נחשפו גם קשרים לחזבאללה השיעי, בעיקר כשהמטרות היו ישראליות/יהודיות). בהחלט סביר, שאל-קאעינה מינף פעילים סוניים מקופחים מעיראק לפעולה נגד הכובש הספרדי, ובסיוע של גורמי ETA.

אפשר בהחלט להעריך שפלגים קיצוניים בארגון שימשו גשר לטרוריסטים אסלאמיים שלהם הכלים והמיומנות הגבוהה יותר. הם גם פחות מוכרים למודיעין הספרדי ומכאן שיכולתם לפעול עד לביצוע הפיגועים בטוחה הרבה יותר.

הפיגועים האלה משרתים את שתי הקבוצות האלה.

(הערת הזהרה: למען בטל כל פתחון פה, זו רק הערכת פרשן מלומד שכמוני.)
_new_ הוספת תגובה



ועוד תוספת קלה
בננה ספליט (שבת, 13/03/2004 שעה 15:23)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל-קאעידה היה ועודנו פעיל באירופה וגם בספרד. בנוב' 2001 נעצרו 8 אנשי אל-קאעידה שהיו מעורבים בפיגוע 911. לאיש אחד מבינהם היו קשרים עם הפלג המדיני, בטסונה, של ETA.

הפלג המדיני הוצא אל מחוץ לחוק במרץ 2003.
_new_ הוספת תגובה



סתם קוריוז .....
בננה ספליט (שבת, 13/03/2004 שעה 16:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסתבר שאם תספרו את הימים שעברו מאז פיגועי 911 (11 ספטמבר 2001) ועד לפיגועי מדריד, 11 למרץ 2004, תראו שעברו בדיוק 911 ימים.

כלקבוד לאל-קאעידה (-:
_new_ הוספת תגובה



מה בין טרור למלחמה
גבי בחן (שבת, 13/03/2004 שעה 17:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש הבדל בין טרור לפעולה מלחמתית. בעוד פעולה מלחמתית הנעשית בימינו על ידי מדינה מטרתה השמדת כח צבאי של הצד השני לשם מימוש מטרות מדיניות. פעולת טרור כשמה כן היא, פעולת הפחדה. נכון, בדרך כלל זה נישקו של החלש, אבל לאו דווקא הצודק, אם יש בכלל צדק מוחלט בסיכסוכים בין עמים, מדינות, דתות וכו' (בדרך כלל אין). לטעמי השאלה מי התחיל לחלוטין לא רלוונטית ואיננה מקדמת כהוא זה פיתרון. ההשוואות ההיסטוריות שלך, מר ספירו, ברובן אינן רלוונטיות. ארה''ב איננה מדינה טרוריסטית, גם אם היא תומכת (לא תמיד) במישטרים בהם משק קפיטליסטי. אני כלל אינני בטוח שארה''ב תומכת ממש במישטר בסעודיה, ולדעתי אחד ממניעי המלחמה בעירק היה הקמת אלטרנטיבה לסעודיה (נפט).
נדמה לי, מר ספירו, שמה שצריך באמת להפחיד, הוא הממדים ההיסטוריים שבהם חושב אירגון כמו אל קעידה. אם באמת הם חושבים להחזיר עטרה ליושנה בנוסח החזרת אנדלוסיה לשלטון ערבי, ניצחון סלאח א דין על הצלבנים וכו', הרי שאנו באמת שוקעים במלחמת ציויליזציות שבהכרח תביא לנסיגה עולמית בכל דבר.
_new_ הוספת תגובה



עיקר שכחת,
ישראל בר-ניר (שבת, 13/03/2004 שעה 20:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע אינך קורא לילד בשמו?

פעולת הטרור בספרד היתה תגובה לגיטימית במסגרת מאבקם הצודק של הפלשתינאים נגד מדיניות הכיבוש וההתנחלויות של ממשלת הזדון הציונית מירושלים.

ביום בו ייפסק הכיבוש ותפונה ההתיישבות היהודית משטחי יהודה ושמרון, תושבי מדריד (ושאר בירות אירופה לצורך העיניין) יוכלו לנוח בשלום על משכבם.
_new_ הוספת תגובה



אתה צוחק?
בננה ספליט (שבת, 13/03/2004 שעה 21:13)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מה ש''הם'' באמת טוענים.
_new_ הוספת תגובה



ומה אתם טוענים?
דוד סיון (שבת, 13/03/2004 שעה 21:21)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



''אנחנו'' טוענים
בננה ספליט (שבת, 13/03/2004 שעה 21:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שצריך להמתין עוד מעט קט למידע נוסף ואמין כדי לאשר את הידיעות הראשוניות והסותרות לעיתים. לאחר שנדע מי הגורם שתקף נוכל לריב על הפרשנות.

אבל מנהגו של ספירו לחגוג על הדם מרקיע שחקים.
_new_ הוספת תגובה



ועוד מעוללות הטרור
בננה ספליט (שבת, 13/03/2004 שעה 22:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) 5 חשודים מוסלמים (3 מרוקנים ו-‏2 הודים) נעצרו לפני מספר שעות ע''י משטרת מדריד בחשד לשותפות במעשה הטרור.

2) פמפלונה/בסקיה - שוטר ספרדי ירה למוות באופה בסקי, לאחר שהנ''ל סירב לענוד את הסרט השחור, לאות הזדהות עם קורבנות הרצח.

(הכיבוש משחית)

להלן התרגום מספרדית
=======================

AFP
Universal the online one
Madird, Spain
Saturday 13 of March of 2004

a 11:31 Spanish police killed of a shot Saturday to a baker in the city of Pamplona (North of Spain) that refused to place in its business a black bow in signal of duel by the victims of the attacks of Madrid, informed east Saturday the local radio mentioning sources into the ministry of Interiro.

The incident took place after the woman of the police demanded the baker who hung crespón black in his store. The retailer refused and the woman warned her husband, that she lowered with a weapon and she shot against the baker, explained the radio Chain To be.

According to the same sources, one of the hjos of the baker even militated in groups near the armed band separatist Basoue ETA or within the organization.

The Spanish minister of Interior, Acebes Angel, informed east Saturday into that the investigation on the attacks ''progresses'' and follows two-way traffic ''from the beginning'', although ETA continues being ''the privileged track''.

_new_ הוספת תגובה



ועוד מעוללות הטרור
pit (שבת, 13/03/2004 שעה 23:18)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין כרגע ספק שפעולת הטרור היא איסלמית ,ואין כל ספק ולו הקל שבקלים ,שההיסטוריה תוכיח שהיה מי שטיפח את האירגונים האיסלמים ,לא צריך להפליג כל כך רחוק לספרד .

לפני כמה חודשים שילבו ידיים מחוזות סהרורים משמאל בפריז עם כמה פונדמטליסטים איסלמים (ששם כנראה יבוא המזור לשחרור האשה למשל או לערכי דמוקרטיה נעבך),זוהי תרבות אירופאית שמאז ומתמיד חילקה את העולם כולל את פלסטין-ארץישראל -למחוזות השפעה .
האירופאים חשבו שיוכלו להרחיק את הטרור ע''י נקיטת עמדה חד צדדית אנטי-ישראלית ,אולי הם צדקו בהיותם אנטי-ישראלים ,אבל את הטרור הם לא הרחיקו.

עדיין מרצים ישראלים מוקצים מחמת מיאוס באירופה וגם בארה''ב ,למרות שטורקיה היא כובשת,ובסוריה יש מיעוט נרדף כורדי ,והעולם המוסלמי עצמו מנסה לכבוש חזרה מקומות אפילו באירופה, וכל העולם המזורגג הזה כובש לא פחות אלא יותר מישראל המסכנה.אירופה כבשה וכובשת פי כמה מישראל ,מה שמותר לפריץ .. אסור לישראל,אבל זה לא יעזור לנסות להכניס לראש אטום דברים ברורים כשמש.

הכיבוש עצמו מעולם לא הצדיק מסה מצמיתה תת-אנושית כזו של טרור כפי שהפעיל פה עראפת בשנים האחרונות ,במקום להסיק מסקנות ,שמענו גימגומים ,וסנגוריה מטופשת משמאל שמצדיקה מתאבדים בשם הכיבוש.

האמת היתה כל הזמן מודגשת וברורה,אכן הכיבוש משחית(אבל אפילו בליכוד יודעים זאת) ,אלא שמאותו הרגע שבו הנימוק של הכיבוש כבש את כל השיח ,נעלם השיח ונקבר תחת ערימת סיסמאות ,שכחנו את ''האין בג''ץ ואין בצלם'' שהביא לפה אדם שהוא פושע מלחמה ,והיה ועדיין הוא מודל לכל טרוריסט מתחיל.

עראפת יהרוס כל חלקה טובה ,גם ולו מחר תהיה נסיגה לקוי 67 ,האיש הזה כל עוד הוא נושם ישחית ויעוות את האיזור הזה .

שום דבר לא מצדיק את המשך קיומו של האדם הזה ,הוא צריך להגיע הישר מהמוקטעה לידי המשפטנים בהאג.האיש הזה ילמד בעתיד כאחד שהיתה לו השפעה גורפת להתחלת מלחמת הטרור הנוכחית הגלובלית ובלי קשר לאיזור הזה.

המטרה לא היתה מעולם הכיבוש ,את זה למד אהוד ברק על בשרו,ואנחנו לומדים מאז כל פעם מחדש.
_new_ הוספת תגובה



האבסורד שחוזר על עצמו
pit (שבת, 13/03/2004 שעה 22:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תימצות של דברי הסמרטוט יביא למסקנה כי הטרור הוא ראשית לכל מבית המידרש הדמוקרטי קפיטלסיטי ,אכן האיש ציין את ברה''מ לשעבר כדי לצאת ידי חובה ,אולם הוא קבע בדומה לפונדמטליסטים האיסלמים מאירן ובכלל , שהשטן מספר אחד בעולם היא ארה''ב ,זה ספירו .

ומה התרופה של ספירו?

קראו בסוף המאמר ,ונסו לדמיין לעצמכם היכן יש את רוב המרכיבים לתרופות שמחלק ספירו חינם לבעית הטרור ,הפלא ופלא ,אצל לא אחרת מאשר השטן הגדול היא ארה''ב ,אכן השטן הגדול הוא שטן דו-משמעי ,מחד הוא שטן ,ומאידך הוא דגם לשלטון דמוקרטי-צריך לזכור שגם במישטרים דמוקרטים קורה שנבחרים אנשים כמו בוש או שרון .

כמובן שיש העדרות מדאיגה של אירופה כערך לרוע שטני ובכלל נדמה שמאז אמר מי שאמר שכיום אירופה היא הנאורות ,או שהנאורות היא אירופה, נסתמו עיניים מלראות והעבר אפילו הקרוב נמחק.

בכל מובן שהוא הטרור הכלכלי והתרבותי האירופאי אינו פחות מוחץ ואכזרי מזה האמריקאי ,אפשר אולי לציין שארה''ב זו הקפיטליסטית אינה טומנת ידה בצלחת אכן , אבל לפעמים היא אפילו להבדיל מאירופה שולחת צלחות עמוסות כל טוב לכל רחבי הגלובוס ,מענקים וכל מיני טובין.זו היתה דרכה לאחר שהביסה את הצורר הנאצי בתוכנית מרשל ,וכך היא פועלת ,צריך לדמיין עולם ללא ארה''ב בכדי להבין היכן אנו היינו חיים עכשיו.
גם הפמיניזם עצמו גדל והשתבח בארה''ב הרבה לפני אירופה.
שכח ולא במיקרה לציין ספירו שארה''ב היא שחיסלה את הרודן סאדאם ,במלחמה בלתי צודקת בעליל רחמנא.
עולם מלא אבסורדים וסתירות כזה הוא אכן עולם חדש ,הקלישאות והסיסמאות של העבר נמחקו,הם כבר לא רלוונטיות.

ארכי-טרוריסט כמו עראפת ,פושע מלחמה ארור לכל מי שעיניו בראשו ולו עכשיו אחרי שלמדנו להכירו מקרוב,כמובן לא נמצא אצל ספירו.האיש שאירופה הפכה לסמל ,האיש שהפך את תרבות הטרור לבון טון שיקי ,יש פרי לעמלו של החלאה הזו .
אירופה גם איכסנה את חומייני ,האיש שהביא ללא כל תלות בכיבוש הישראלי את הפונדמטליזם האיסלמי לשיאים ,אירופה חימשה את סאדאם ,אבל ספירו עיוור בכול מה שנוגע ליבשת שיצרה את רוב התועבות הכי מפלצתיות של העת המודרנית.

צר לי שעלי להיות סנגור של ארה''ב ,אבל המודל שעולה מהדברים ,הוא מודל בו חברו סהרורים משמאל לסהרורים פאשיסטים מימין ,השטן הוא אמריקה ,נו שיהיה.

אהה ושכחתי(איך לא) ,צפון קוריאה והמישטר המיפלצתי שלא יאמן מה שהולך שם ,עדיין נשארת בצל אצל הנאורים שלנו,לא די לנו שאנו שומעים על זוועות שלא ידענו עליהם ושלא תיארנו ,אין שום פעילות נמרצת להביא את העניין לסוף.

זוהי גזענות מהמדרגה הראשונה ,אסייתים כנראה לא חשודים כבני אנוש אצל האירופאיים-נאורים שלנו.
עכשיו היתה צריכה להיות פעולה גורפת בכל העולם ,אבל דווקא מהנאורות או ממי שהשתלט על השיח הפוליטי ,ועל השמאל יש הפגנת אדישות מדכאת ,עצימת עיניים מופגנת ,אבל אולי יש איזו נחמה של עניים שלא רק היהודי הוא תת אדם אצל הנאורים הללו ,מסתבר שאסייתים הם גם לא בדיוק בני אנוש.
_new_ הוספת תגובה



ספירו לא החמיר עם ארה''ב
הליברל (יום ראשון, 14/03/2004 שעה 0:32)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם ספירו כתב כי ארה''ב היא ''השטן מספר אחד בעולם''?כנטען על ידי PIT. קראתי את טורו של ספירו ולא מצאתי כל איזכור, ולו ברמז, כי ארה''ב היא שטן, בין גדול בין קטן, בין מספר אחד בין מספר שניים. מאחר ולא כתב זאת, מדוע להכניס מלים לפיו?
זו אכן טענתי אל ספירו שנהג בסלחנות כלפי ארה''ב, ככל שהדבר נוגע למדיניות החוץ שלה.
ספירו לא הזכיר את העובדה שארה''ב תמכה במשך שנים ברוצח ההמונים הקומוניסטי פול פוט כנציגה החוקי של קמבודיה באו''ם, כן כן, אותו פול פוט שרצח מיליונים מבני עמו הקמבודים. האם זו לא מדיניות שטנית?
יש לPIT אובססיה באשר לערפאת בו הוא תולה את כל צרות העולם. זו צורת חשיבה אופיינית לבעלי השקפות פונדמנטליסטיות שאינה נישענת על אדני ההגיון החילוני-ליברלי, אלא על דמוניזציה. אין לי מלים טובות על ערפאת ואני מוכן לשלוח אותו לבית הדין בהאג, אבל הוא לא הראשון בתור. לפניו עומדים מספר לא קטן של אנשים שצריכים להגיע לשם, למשל אריאל שרון, שבימי חלדו אחראי ישירות להרג חסר אבחנה של המוני בני אדם, ביניהם נשים ילדים וזקנים, במספרים העולים במאות אחוזים על מספר ההרוגים להם אחראי ערפאת.
PIT טוען כי ספירו לא הזכיר את האסיאתים כסובלים ממשטרי עריצות. האם הוא לא למד גיאוגרפיה? בטורו מזכיר ספירו את משטרי הטרור בארצות המזרח התיכון, ואלה כידוע, נימצאות ברובן באסיה. הבעייה של PIT היא, שהוא משליך על אחרים את גזענותו שלו, משום שהוא לא מוכן לקבל את הרעיון כי גם הוא אסיאתי.
_new_ הוספת תגובה



ספירו לא החמיר עם ארה''ב
pit (יום ראשון, 14/03/2004 שעה 0:37)
בתשובה להליברל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תקרא שנית-אני תמיד לא משתמש במילים של הסמרטוט -זכותי ''ככה כתב הסמרטוט ''ארה''ב יצואן טרור מספר אחת '' השטן הגדול פרשתי זאת -אסור לי? אתה החלפת מספרקי לליבראל?

או שמדובר בליבראל אותנטי?

או שמדובר במושה ?

אני אגב לא אסייתי נא לדייק ,אני לבנטיני!!
_new_ הוספת תגובה



היא הנותנת
הליברל (יום ראשון, 14/03/2004 שעה 16:46)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והיא הנותנת. מאחר וספירו לא כתב שארה''ב שטן, אלא הסתפק בהגדרה כי היא יצואן טרור, אין לפרשנות שלך על מה לסמוך זולת הרצון לעשות לו דמוניזציה. כליברל חילוני החולק על הרבה מדעותיו, אני חולק על שיטותיך.
_new_ הוספת תגובה



היא הנותנת-מה היא נותנת?
pit (יום ראשון, 14/03/2004 שעה 17:21)
בתשובה להליברל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא לא נותנת דבר וחצי דבר ,גם כאשר הספרק עוטה על עצמו מחלפות ליברליות.

לבד מזאת השיטה שלך מוכרת ואין לה דבר וחצי דבר עם ליברליות ,אלא המשך ישיר לדכאנות בולשביסטית נפוחה.

ועוד לבד אחד ,למה שלא תתן ביטוי למחלוקת שלך עם הסמרטוט?
_new_ הוספת תגובה



גדעון לך תספר איך מפסיקים את הטרור למוסלמים הקיצונים
סוריא (יום ראשון, 14/03/2004 שעה 5:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי