פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
והדמעות זולגות על גורל ביש
מיכאל שרון ז''ל (יום שני, 15/03/2004 שעה 23:18)


והדמעות זולגות על גורל ביש

מיכאל שרון




בפרשת טננבאום, התוצאה הסופית היא אולי השורה התחתונה כאן - ''השבתו לגבולו'' בעיסקת שבויים מחפירה; ויציאתו צחור כשלג, בדומה, מאשמות בגידה שצצו להם והיסיחו את הדעת מהשאר. האם ריצו כאן את אנשי כלכלת הסמים בקרב האליטות? האם מכרו לנו שוב את הסיפור סוחט הדמעות על ''הסתבכות בהימורים'', שהינו, דומה, דפוס שגור של יצירת מסך עשן כל פעם שעבריין נמצא מגלגל סכומי כסף גדולים?

לאחר עסקת שבויים רבת מחיר, הוחזר לארץ אדם המשולב ככל הנראה עם לוויתני סמים ערבים-יהודים בארץ או באיזור. כרגיל במקרים אלה - ככל שניתן להסיק מזכירת מקרים פליליים בשנים האחרונות שדווחו בעיתונות - זורים מסך עשן על היקף התופעה שקצה הקרחון שלה נחשף, על ידי יצירת מצג של אדם בודד ובעייתי ומפוקפק באופיו, שהסתבך וביצע עיסקה נלוזה חד פעמית. מדובר אמנם בספקולציה שלי, או יותר נכון, בהיסקים על סמך מידע שפורסם, אך הרי הקשר של טננבאום עם אותם עבריינים ערבים, היה, ככל שדווח, ממושך ולא התחיל קודם להמראתו לאן שהימריא. האם סביר שקודם לכן, שנים רבות קודם לכן, לא היה מעורב בעסקות סמים? האם הסתודד עם אותם עבריינים כל השנים האלה רק בגלל עיניהם היפות או ניגוב חומוס בחברתם? מאיפוא הבטחון שמדובר בעסקה חד פעמית והאם אין סתירה בין הדיווח על קשרים ממושכים עם עבריינים כבדים, ובין הגרסא שהופצה בדבר ''חד פעמיות עיסקת הסמים''?

כללית, בעניין עסקת השבויים המחפירה, עולה מאליה השאלה, האם גורמים בשילטון שחשו ששילטונם מתערער ונימצא תחת תקיפה רבת תנופה (ייזום פרשיות שרון ותקיפה רבת כיוונים של השמאל) לא זרקו פה עצם שמנה לחוגים באליטה - אולי חוגים משפיעים הכבדים בהון-הסמים - על מנת שישתפו פעולה ויחדלו מתקיפתם וממגמות הניגוח וזריעת הקיטוב?

כך, יותר מסביר שהפצת הסיפור העגמומי אודות היסתבכותו בהימורים של טננבאום היא בבחינת בלוף, למעשה.

שכן, הצגת סיפור סוחט דמעות אודות הפסדי עתק בהימורים והתדרדרות אישית הינה, ככל המצטייר, דפוס קבוע הצץ כ''הסבר'' כל פעם שאדם המשמש אולי כחולייה בפשע המאורגן ניתפס עוסק בסכומי כסף גדולים. גם בנושא גניבת ה-‏250 מיליון מהבנק למסחר (שנחשפה באפריל 2002) שימש הסיפור סוחט הדמעות של הסתבכות בהימורים. יצירת מצג מסוג זה מאפשרת להתמקד בפרט בודד למטרת הסחת הדעת מהאפשרות שפעילות זאת הינה חלק מפעילות נירחבת של הפשע המאורגן.

ניסו גם אז, בפרשת הבנק למסחר ו-‏250 המיליון שניגנבו, למכור לנו סיפורים סוחטי דמעות על אדם בודד שהינו סיבת גניבת העתק, ''מהמר כפייתי שהכסף היה מפוזר סביבו על השולחנות והרצפה'', ועל משפחה אומללה ואחות שנחלצה לעזרת אחיה. כלומר 250 המליון האלה לא היו אלא קטע מרומן משרתות או טלנובלה דרום אמריקנית אודות שניים-שלושה אנשים שאחד מהם סובל מפסיכולוגיה עשוקה (ה-‏250 מליון האלה גרמו לו לקטרזיס, אתם מבינים, הכל עניין של פסיכולגיית המעמקים, והרגל כפייתי של אדם בעייתי הנעוץ בחרדה מודחקת או תוקפנות שלא היצליחה לבוא לידי פורקן).

מעניין ואקזוטי, לא כן?

רק מה, המשטרה לא סברה כך.

הרי לכם, טענו הפרנואידים האלה, מדובר כאן ככל הנראה בתרגיל הסחה, המיועד לזרות עשן על מבצע מתואם של הפשע המאורגן. זאת כשביטוי זה בשימושו הרווח מצד יחידות לחקירת פשעים חמורים בעולם (והיאחב''ל בארץ) מסמן תכופות קשר בין הפשע לגורמים בממסד.

הבנק למסחר והפשע המאורגן



ושוב לעניין טננבאום, עלינו לזכור שטננבאום, עד כמה שהדבר מצטייר לעין, הינו בשר מבשרם של חלקים נבחרים באוכלוסיה, איש אליטה, בדומה, המחותן אף עם משפחה משובחת שבמשובחות, בבחינת איש שמנה וסלטה, ושותף בסודות הבטחון הגבוהים ביותר. זאת כפי שנהוג במקומותינו לגבי אנשים הנימנים על מלח הארץ – הצבה ביחידות מובחרות בצה''ל, ריבוד בשב''כ ובשרותים חשאיים, ו--שותפויות סוד, כבמקרה טננבאום.

בהקשר זה, השאלה היא עד כמה עלינו ליטול קורה מעינינו – שהרי הון-הסמים האיזורי עשוי להיות אחד ממקורות כוחה של האליטה בישראל, וגורם משמעותי בת.מ.ג. ההיקף הכלכלי של כלכלת הסם אינו ידוע, בודאי לא לי, אך האם לא מדובר במיליארדים רבים, הרבה מעבר לכך שהפעילות הכלכלית העבריינית הזאת תהיה גורם מעוט-משקל מכלל חלקה בתוצר הלאומי השחור?

והרי אנו יודעים שאלפים רבים מצעירי האליטה משמשים כבלדרי סמים בהגחתם לעולם מייד אחרי שרותם הצבאי.

הארץ'': אלפים רבים של בני-נוער ממשפחות טובות עוסקים בבלדרות סמים



כך, אין זה בלתי סביר שישראל הפכה ככל המצטייר גם לצינור משמעותי ליצוא ושיווק סמים מזרח- תיכוניים בעולם - בפרט אלה של שדות הפרג בסיני ויבול בקעת הלבנון - מגמה שניתן להניח אולי שהתעצמה מאד אחרי קניית חזקה על שטחים ואנשים משפיעים בלבנון הכרוכים הן ב''יבול'' החקלאי המשמש ליצור סמים והן בסחר סמים, בעקבות מלחמת לבנון, 1982. בהקשר זה ברצוני להדגיש שהעניין אינו פרסונלי ואינו כרוך להבנתי במעורבות ישירה של אישיות זאת או אחרת (כגון ראש הממשלה, נניח), אלא עלינו לראות כאן תמונה סוציו-כלכלית נרחבת יותר.



קישורים:





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  סקופ: כלכלת הסמים המזרח תיכונית על פי דווח ה-CIA  (מיכאל שרון)
  כלכלת הסמים האיזורית, דווח ה-CIA וטננבאום - גרסה כוללת  (מיכאל שרון) (7 תגובות בפתיל)
  מכר נפשו לשטן ואויב? זימר ועוד איך?  (מיכאל שרון) (11 תגובות בפתיל)
  אני מניח שעבריינים נמצאים גם במחבוש  (מיכאל שרון)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי