פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שילם את מחיר הטרור הישראלי
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 9:00)


שילם את מחיר הטרור הישראלי

גדעון ספירו




ג'ורג' חורי, סטודנט באוניברסיטה העברית, נרצח בגבעה הצרפתית מירי שנורה לעברו ממכונית נוסעת שעה שיצא לריצת ג'וגינג. המשטרה קבעה שמדובר בפיגוע ''על רקע לאומני'', זהו הנוסח המקובל שעה שפלסטינים פוגעים בישראלים.

הגבעה הצרפתית היא שכונה יהודית בשטחים הכבושים שאדמותיה נשדדו על ידי מדינת ישראל מהבעלים הפלסטינים והיא סופחה לירושלים. הגם שבקרב מרבית הישראלים לא נחשבת הגבעה הצרפתית לשטח כבוש, ראוי לזכור ולהזכיר כי היא חלק מפסיפס השכונות היהודיות שניבנו מסביב למזרח ירושלים וסופחו לאחר מכן לירושלים הישראלית, וכולן נכללות בשוד הקרקעות הגדול שביצעה מדינת ישראל לאחר מלחמת יוני 1967.

האם השוד הזה מצדיק התנקשות בחייו של צעיר שיצא לריצת ג'וגינג? בוודאי שלא. התנקשות בחייו של אזרח לא חמוש, בוודאי באחד שאין לו חלק ונחלה בפשעי מלחמה, הוא מעשה שפל ונפשע. חורי נפל קורבן לשיטות הדיכוי הבזויות שכוחות הכיבוש והטרור של מדינת ישראל הנהיגו בשלוש השנים האחרונות, כאשר מאות ילדים, נשים, זקנים ואזרחים אחרים חפים מפשע נהרגו כתוצאה מירי צלפים של צבא הכיבוש והטירור.

רצה הגורל, ודווקא בסוף השבוע שבו נרצח חורי בגבעה הצרפתית פרסם גדעון לוי במוסף השבועי של עיתון ''הארץ'' כתבה מזעזעת המספרת על רציחתה של דלאל אבו אל חסן, צעירה פלסטינית בת 23 מג'נין, אם לשלושה ילדים קטנים, בני ארבע, שלוש והתינוקת היבה בת 40 ימים. דלאל נרצחה שעה שתלתה על הגג כביסה וצלף מחיל הכיבוש הישראלי ירה לעברה כדור אחד שגרם למותה. פשע מלחמה ברור.

ג'ורג' חורי שילם בחייו את מחיר שיטות הכיבוש.



עונש לשקרנים

הימין בישראל ובחו''ל ניסה לשרטט את הניצחון המרשים של המפלגה הסוציאליסטית בבחירות בספרד, יומיים בלבד לאחר פיגוע הרכבות ב-‏11 במרץ, ''ככניעה לטרור של אל קאעידה''. ולא היא.

הניצחון של הסוציאליסטים היה התשובה של הבוחרים בספרד לממשלה ששיקרה לעם שעה שהטילה את האחריות לפיגוע על המחתרת הבסקית, כאשר היה ברור כבר מהרגע הראשון שככל הנראה מדובר בפיגוע של פונדמנטליסטים איסלאמים.

המסר של הבחירות בספרד הוא: ולשקרנים לא תהי תקווה.
לצערי המסר הזה טרם נקלט בישראל. ממשלת ישראל משקרת לעם ללא הרף, אבל העם, כסומא בארובה, ממשיך לבחור בה. ראש הממשלה שיקר כאשר הבטיח שלום וביטחון והביא עלינו רצח, מלחמה וטרור, שלא לדבר על מסכת שקריו בכל הקשור לפרשות הפליליות בהן הוא מסובך, ובכל זאת נבחר שוב.

אני מקנא בדמוקרטיה הספרדית. בעוד שספרד מתרחקת מעידן הרודן הפשיסטי פרנקו, ישראל מתקרבת אליו באמצעות אימוץ סולם הערכים שלו.


גזען מתלונן על גזענות - רק בישראל

ח''כ מפד''ל המתנחל שאול יהלום, הגיש עתירה לבג''צ נגד מתן פרס ישראל לפסל יגאל תומרקין. בעתירה מתלונן בין השאר יהלום על גזענותו של תומרקין.

תראו מי מדבר. שאול יהלום, שחי בתוך הביצה הגזענית של ההתנחלויות, שנימנה עם תומכיו של משטר האפרטהייד בשטחים הכבושים, האיש הזה, גזען נקלה שעל פי החוק הבינלאומי הוא שותף לפשע מלחמה, מתלונן על גזענות. רק בישראל.

במדינה מתוקנת היה בית המשפט זורק את יהלום מכל המדרגות בגלל הנימוק שאינו בא בידיים נקיות. אבל בית המשפט הגזעני בישראל, לא יעשה זאת. בכל מקרה הכרעת השופטים תסתיים בתמיכה בגזען כלשהו, או בזה שטען כי כשהוא רואה חרדים הוא מבין מדוע הגרמנים השמידו יהודים, או בזה ששותף לגניבת קרקעות של העם הפלסטיני וחי בתוך זוהמת הגזענות והאפרטהייד.


שחיתות או סתם הונאה?

עופר לפלר, דובר שירות בתי הסוהר, הצליח לגרור בטענות כזב את אסיר המצפון מרדכי ואנונו לראיון טלוויזיה בן שעה וחצי. לפלר או מי משליחיו, שכנעו את ואנונו כי מדובר בראיון פרידה לקראת שחרורו. משהו לצרכים פנימיים גרידא. כאשר התגלה העניין גייס לפלר נימוקים ''פטריוטיים'' ואמר שכוונתו היתה ל''חשוף את כוונותיו של ואנונו'' כדי לסייע למערכת הביטחון שביקשה למנוע את שחרורו. הפטריוטיזם כמפלטו של הנבל.

לפלר בא לתפקיד הדוברות מתחום העיתונות. הרצון לראיין את ואנונו הוא חלומם הרטוב של מספר עיתונאים בישראל. כל אחד רוצה את הראיון הראשון. אני יודע כי לפלר ניהל מגעים עם גורמים שונים בתקשורת, ביניהם אחת התכניות המובילות של הערוץ השני, שפנו אליו בבקשות להסדיר ראיון עם מרדכי ואנונו.

זהו מקרה קלאסי לעבודה של תחקירן בלתי משוחד, שיבדוק האם הראיון שבוצע אינו תוצאה של אותן פניות אל לפלר במסגרת עיסקה כלשהי?

במלים אחרות: האם מדובר בשחיתות ממש או ''רק'' בהונאה?


בגלל הח' והע'?

לא התפקדתי ל''יחד'' משלל סיבות. שני המתמודדים לראשות ''יחד'' יוסי ביילין ורן כהן לא העמידו בפני הבוחר אלטרנטיבה של ממש. מבחינה פוליטית שניהם כמעט תאומי סיאם. שניהם מתנגדים לסרבני המצפון שמסרבים להימנות עם דכאני צבא הכיבוש בשטחים הכבושים; שניהם מתנגדים לאסיר המצפון מרדכי ואנונו ותומכים בחימוש הגרעיני הישראלי; שניהם היו חברים בממשלת ברק שהשקיעה בהתנחלויות יותר כספים מאשר ממשלת הליכוד בראשות נתניהו; שניהם תומכים בכלכלת שוק חופשי שמעשירה את העשירים ודוחפת את העניים לעבר מחוזות דלות ללא מוצא; שניהם מתנגדים להענקת תושבות ואזרחות למהגרי העבודה הנמצאים בישראל שנים ותומכים בגירושם; שניהם מתנגדים להפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה; שניהם תומכים במדינה בה שוררת דמוקרטיה ליהודים (כי זוהי המשמעת האמיתית של ''מדינה יהודית ודמוקרטית''). רן כהן כשר התעשייה והמסחר סייע למתנחלים ונאבק יחד עימם נגד סימון סחורות יצוא שיוצרו בשטחים הכבושים, כפי שתבעו ראשי השוק המשותף.

שניהם תמכו בשיטת בחירות לראשות ''יחד'' שלפיה רק מי שמסוגלים לגייס חצי מיליון שקלים יכולים להתמודד, ובכך רוקנו לחלוטין את עקרון השוויון בכלל ושוויון ההזדמנויות בפרט, למי שאין ביכולתם לגייס מאות אלפי שקלים.

הפריעה לי העובדה שרן כהן גאה בדרגתו (אלוף משנה) ושירותו הצבאיים שכלל בין השאר את השתתפותו באסון מלחמת לבנון על פשעיה ומוראותיה, ואילו יוסי ביילין ממשיך להתייחס אל שמעון פרס, שהוביל אותנו מדחי אל דחי, כאל ''מורי ורבי''.

עתה בא מוני מרדכי, מזכ''ל שלום עכשיו לשעבר, ומגלה לי (''הארץ'' 18.3.2004) שרן כהן לא ניבחר בגלל מוצאו המזרחי ובגלל הח' והע' שלו. וזה מאד מבלבל. מדוע תמך יאיר צבן האשכנזי ברן כהן, בגלל מוצאו? דרך אגב, רן כהן לא מדבר בח' וע' מזרחיים (חבל, משום שזו העברית התקנית) מאז שנפגשתי איתו לפני למעלה משלושים שנים במסגרות השמאל החוץ פרלמנטרי, כשעוד היה איש שמאל מעט יותר רדיקלי.

זה לא שאין אפליה כלפי מזרחיים. היא קיימת במישורים רבים, אבל שימוש מניפולטיבי בה מעקר אותה. ככל שמדובר בממסד המפלגתי, השלטוני והצבאי ההשתלבות של המזרחיים היא מרשימה. לצערי רובם הגדול נמנים עם אנשי הימין והם פועלים בשותפות ובהרמוניה עם חבריהם האשכנזים ביישום מדיניות גזענית שמונעת על ידי שנאת ערבים.

יחד עם זאת, אני שוקל לאמץ את השיטה של מוני מרדכי, שהופכת את החיים קלים יותר. מדוע לא בחרו בי כיו''ר מרצ בבחירות בפברואר 1999? לא בגלל עמדותיי שתמכו בביטול חוק השבות, בהענקת אזרחות למהגרי עבודה החיים בישראל שנים רבות, בהעברת הבעלות על הבנקים לידי הציבור, במיסוי כבד על עשירוני ההכנסה הגבוהים, בחיסול מאגר פצצות האטום שבידי ישראל ומתן פרס ישראל למרדכי ואנונו, בתמיכה בסרבני המצפון, בפרוק כל ההתנחלויות ובהטלת מס על המתנחלים למימון יישובם מחדש בתחומי הקו הירוק, לאחר שסחטו את הקופה הציבורית במשך שנים במיליארדים, ועוד.

לא נבחרתי כי אני יוצא חלציה של יהדות גרמניה. כמה פשוט ונוח.
יש בהחלט מקרים בהם מוצאו המזרחי של האדם מהווה נתון שבעטיו מגביר המימסד את התנכלותו. ראה מרדכי ואנונו.
אבל דווקא במקרה זה, לא זכור לי כי מוני מרדכי נימנה עם הנאבקים למען מרדכי ואנונו. מדוע שתק המזרחי מרדכי?


מגה פיגוע - עניין של זמן

פעולת הגרילה הפלסטינית בנמל אשדוד היא עוד דוגמה כיצד מצליח הטרור הפלסטיני הנגדי, על אף אמצעיו הדלים והמשת''פים שכוחות הכיבוש הישראלי הצליחו לגייס, להתל בכל אמצעי הביטחון של ישראל ולהגיע ליעדים הקרויים בישראל ''אסטרטגים''.

הכתבים לענייני צבא ומשטרה טרחו לחזור ולהדגיש כי שני אנשי הגרילה המתאבדים לא היו רחוקים ממתקן הברום בנמל אשדוד, שאילו הגיעו אליו היה מתרחש אסון בסדר גודל של עשרות אלפי נפגעים.

זהו עוד פן של הכיבוש הישראלי. קברניטי הכיבוש והדיכוי בישראל מוכנים לקחת את ההימור של מגה פיגוע ביעדים אסטרטגים כמו הכור הגרעיני בדימונה, מתקן הברום או חוות הגז בפי גלילות, ולסכן את חייהם של מאות אלפי תושבי ישראל על מזבח הגנת פשע ההתנחלויות.

ככל שהכיבוש והדיכוי יוחרפו, הסכנה כי מגה פיגוע יתרחש רק גדלה. הנסיון בעולם כמו בישראל מלמד כי חומות האפרטהייד לא תעזורנה, הן רק מעצימות את האתגר של המדוכאים להתגבר עליהן.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


תעלול מילולי ספירו
רמי נוידרפר (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 9:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמנם הרצח נתעב בעיניך, אך מי אשם ברצח הזה? הכיבוש כמובן....

ואני אומר - אם היו הפלסטינים מפסיקיפ את הטרור המטומטם הזה , מזמן היה מסתיים הכיבוש , בלחץ דעת הקהל בארץ ובעולם.

העובדה המחליאה שעראפאת אף צלצל להתנצל על הרצח, מוכיחה עד כמה עמוק הוא מעורב בטרור.
_new_ הוספת תגובה



לא תעלול בכלל
גדעון ספירו (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 12:54)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רמי,
מה שאני מנסה לעשות הוא מאד לא פשוט במציאות הישראלית. אני מגנה כל פגיעה בחפים מפשע, גם כאשר היא באה מצד העם הכבוש, ובה בעת לא מתעלם ממקור הרע, ומקור הרע המשחית והמושחת הוא אכן הכיבוש. פעולות הטרור של הקולוניאליזם הישראלי ומשטר האפרטהייד האכזרי שישראל כפתה וכופה בכוח הנשק על העם הפלסטיני בשטחים הכבושים, הרג אלפי פלסטינים ביניהם למעלה מארבע מאות ילדים, שוד הקרקעות לצורך הקמת ההתנחלויות, הם שמייצרים את ההתנגדות הפלסטינית, הם הדשן של החמאס, הג'יהאד וגדודי חללי אל אקצה. מבחינתי אי אפשר להמעיט בהדגשה חוזרת ונישנית על כך.
בנושא ערפאת, דומה כי ניטמעת לתוך שטיפת המוח הישראלית, הרואה בנשיא הפלסטיני את העילה לכל הבעיות. אילו הייתי פלסטיני בוודאי שהייתי נימנה עם מבקריו החריפים, אם כי מסיבות שונות לחלוטין מאלה של הקונסנסוס הישראלי. גם כישראלי הנאבק בכיבוש יש לי לא מעט ביקורת על ערפאת, (שוב, מנקודת מבט שונה לחלוטין מזו של הקונסנסוס הישראלי. אם ערפאת היה מוכן להיות רוצח בשרות ישראל, כמו הגנרל לאחד הלבנוני, שרון, פרס וחבריהם משני עברי הקו הירוק היו מעלים אותו על נס). הדבר הקל ביותר, הוא להיות ישראלי ולהתיז בוץ על ערפאת. כאזרח ישראלי תפקידי הוא קודם כל לבער את הרע מקרבנו, והרע הזה מגולם לדעתי במדיניות ממשלת שרון.
הטלפון של ערפאת בו התנצל על הרצח, מתקבל אצלי בצורה דומה להתנצלות שממשלת ישראל וצבאה שלחו למשפחות שני המאבטחים הישראלים בשטחים הכבושים שנהרגו מאש אחת היחידות של צבא הכיבוש, משום שחיילי הכיבוש סברו בטעות שמדובר ב''מחבלים''.
אם ההתנצלות של שרון ויעלון על הירי שגרם למותם של שני המאבטחים לא עורר אצלך תחושה מחליאה (האם קראת לטעות ההיא ''רצח''?), מדוע אתה מתמלא לפתע תחושות כאלה כאשר ערפאת עושה אותו דבר? לא נראה לך מובן מאליו שהגרילה נגד הכיבוש לא רוצה לפגוע בבני עמה כפי שחיילי הכיבוש לא רוצים לפגוע בבני עמם?
תאמין לי שיש סיבות הרבה יותר טובות לבקר את ערפאת מאשר הטלפון הזה.
_new_ הוספת תגובה



ובכן מר ספירו
רמי נוידרפר (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 14:40)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כידוע לך - אני, בפורום הזה , אחד ממתנגדיו החריפים של הכיבוש, אני חושב שהוא האסון הגדול ביותר שקרה למדינת ישראל , שמאיים על עצם קיומה.

יחד עם זאת לא ניתן להתעלם מן העובדה שכל דרך אפשרית שהוצעה לפלשתינים להקים מדינה , ולסיים את הכיבוש - נדחתה על ידם - לדעתי בקוצר רוח ובטמטום. אין לי ספק למשל כי לו היו הפלשתינים מקבלים את מה שסוכם בטאבה - , ובמקום לצאת במסע של טרור מבקשים תיווך אמריקני, יה העולם כולו לוחץ על ישראל - וזו היתה מתקפלת
וכן - מפת הדרכים - זו שנכפתה על ממשלת ישראל.
לו היו הפלשתינים ממלאים את חלקם בהסכם , היה מופעל על ישראל לחץ כבד לנסיגה , פירוק התנחלויות והקמת מדינה פלסטינית , בסופו של דבר בגבולות 67 פחות או יותר.

ולא מדובר כאן בהסכם שהפלתינים לא חתמו או אשרו אותו - הם בניגוד לישראל חתמו עליו מרצון וללא הסתייגויות.

שורש הרע הוא אכן , באשליה הפלשתינית , שהדרך לשחרור פלשתין תהיה רק במאבק המזויין, אין לי ספק שעראפאת ועמו רוב הפלתינים , למרות כל מה שחתם , אינו רוצה להגיע לדו קיום עם ישראל. גם אם משתלם הטרור טקטית פה ושם , הרי האסון שהוא מביא על הפלשתינים הוא נורא. אחר כך , הם , ותומכיהם, כמוך, בוכים על עוולות הכיבוש.

הטמטום כמובן איננו נחלתו של הצד הפלשתיני בלבד. הטמטום הוא גם של רוב העם בישראל , שבחר לו הנהגה שאיננה מסוגלת להגיע להבנות מרצון אלא רק בכפייה.

לו הייתי ידיד הפלשתינים כמוך, הייתי יועץ להם לחדול ממסע הטרור, לעבור להתנגדות פאסיבית (מה יקרה אם 1000 ערבים לא חמושים ישכבו לפני דחפורי הגדר? עם 1000 נשים וילדים (לא חגורים בחגורות נפץ) יעברו את מחסומי צה''ל כשהם נושאים דגלי שלום?

אין לי ספק שאם היו נוקטים הפלתיניפ טקטיקה כזו, היה הכיבוש מתמסמס, ממשלת שרון נופלת או משנה את דרכה.

במקום זאת , הם עושים כל שביכולתם כדי להשניא את עצמם , גם על המתונים שבישראלים, גם על ידידיהם הפוטנציאליים באירופה ובאמריקה.

הפלשתינים קיבלו מיליארדים של דולרים לפיתוח מדינתם , להפרחת התשתית והכלכלה. עד 2000ף הם עשו בשטח צעדי ענק, למרות השחיתות שגנבה נתח ניכר מהכסף. ומאז??

קח עוד דוגמה של הפיגוע באמריקנים בעזה - אלה שהיו חלק ממאמץ הסיוע . התבונן בפארסנ המוחלטת של תפישת ''אשמים'' שאין להם ולא כלום עם הרוצחים והעמדתם לדים בחיקוי נלעג של צדק.

הפלשתינים בראשות עראפאת מזכירים לי את המשל הידוע על הצב והעקרב. הם כישים כי הם מוכרים, כנגד כל הגיון.

תמוה בעיני שמרוב להטך כנגד עוולות הכיבוש המושחת והמשחית, אינך מסוגל לראות את פשעיו של הצד השני.
_new_ הוספת תגובה



ואף על פי כן
גדעון ספירו (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 17:03)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני יודע אם התואר המכובד ''ידיד הפלסטינים'' שהענקת לי אכן מגיע לי. דומה שיותר נכון לומר שאני אויב הכיבוש. בדרך כל אינני ידיד של עמים שלמים, אלא מסתפק בעמדות של סולידריות עם כל אדם ועם שזכויותיהם הבסיסיות נישללות.
אשר להמלצות בדבר שיטת המאבק הרצוייה נגד הכיבוש, אני מודע לבעייתיות של מי שניצב מבחוץ, מה עוד בן העם הכובש, ומשיא עצות לעם הכבוש מהי הדרך הראוייה להילחם במדכאיו, ואף על פי כן, לא נימנעתי מלהביע את דעתי בנדון. ואכן, זה שנים אני כותב במאמריי, וחוזר על כך גם בשיחות בעל פה עם פלסטינים, כי דרך המאבק הלא חמוש, היא לדעתי הדרך הראוייה, ובסופו של דבר תתברר גם כדרך שמביאה את התוצאות הטובות ביותר.
תנוח דעתך, עמדות אלו שלי לא היטיבו את מצבי אצל המתנחלים ותומכיהם. כאשר כתבתי בטוריי בעיתונות הכתובה כי אני מציע למאה אלף תושבי שכם לצאת במסע אזרחי, בלי רובים ובלי מסיכות על הפנים, לארץ ההתנחלויות ולהטיל מצור חי עליהן עד שיתפנו, או לחילופין להיכנס להתנחלויות ולהתיישב על הדשאים בלי הרמת יד על מתנחל, ולומר להם אתם יושבים על אדמתנו, חיזרו למדינתכם, זכיתי לאותו גודש של גידופים מאנשי הימין כפי שזכו להם תומכי המאבק המזויין.
בשנות ה-‏80 הגיע לישראל ד''ר מובארק עוואד, פלסטיני ירושלמי שיצא לארה''ב ללימודים. הוא הקים בירושלים המזרחית את המרכז הפלסטיני לאי אלימות והחל לארגן מאבק לא אלים נגד הכיבוש. אני הייתי בין הישראלים שתמכו בו והשתתפתי בלא מעט פעולות שאירגן (כמו למשל נטיעת עצים במקום אלה שנעקרו). המרכז שלו התחיל לתפוש תאוצה, יותר ויותר פלסטינים התחברו אליו, או אז החליטה ממשלת ישראל כי הוא מסוכן מדיי ויש לגרשו. נימניתי עם הישראלים שנאבקו נגד הגירוש, ביקרתי אותו בכלא רמלה, שם המתין להחלטת בית המשפט, וכפי שאתה מתאר לעצמך, האיש גורש.
אם כן, רשום נא לפניך. מבחינת ישראל הדבר הנורא ביותר שיכול לקרות, הוא מאבק לא אלים בנוסח גנדי-מרטין לותר קינג, כפי שתכנן מובארק עווד. כוחות הכיבוש הישראלי לא יהססו לירות ולטבוח בעשרות ומאות פלסטינים שמנסים וינסו לאמץ את שיטות האמבק הלא חמוש.
יחד עם זאת, אנחנו יכולים להטיף לפלסטינים את שיטות המאבק שאנו מאמינים בהן, והם יענו כי הנסיון המצטבר בנושא שיחרור עמים מעולו של כובש קולוניאלי מוכיח כי כמעט בכל המקרים השיחרור הושג באמצעות מאבק מזויין, שהרי גם הכובש משתמש בכלי נשק כדי לכפות את שלטונו. ישראל נסוגה מלבנון אך ורק בגלל המאבק המזויין של החיזבאללה, שיעור שהפלסטינים הפנימו כנראה, ועובדה שגם הנסיגה המתוכננת מעזה, היא תוצאה של המאבק המזויין הפלסטיני. אם תבדוק את שיטות האצ''ל והלח''י במאבקם נגד הבריטים, תמצא ששיטותיהם לא היו פחות אכזריות מאלו של החמאס והג'יהאד. (השלכת פצצות לבתי קפה, לאוטוטבוסים לשווקים תוך גרימת מוות של מאות אזרחיות ואזרחים חפים מפשע, כולל ילדים רבים).

אשר ל''עובדות'' שאתה מביא, הן שגויות. הפלסטינים לא דחו ''כל דרך'' לסיום הכיבוש. ההצעה היחידה הקבילה בעיניהם מעולם לא הוצעה להם: נסיגה מכל השטחים הכבושים, פירוק כל ההתנחלויות ופתרון מוסכם לבעיית הפליטים. כמו כן אין זה נכון להטיל את האשמה על הפלסטינים בהפסקת שיחות טאבה. דווקא שם היתה התקדמות יפה בכל הנושאים, וביילין טען שהם היו כבר בישורת האחרונה, ואז הורה ברק למשלחת הישראלית לשוב הביתה. ברק קיבל רגליים קרות.

אשר לשחיתות ברשות ודרכי הניהול של משטר ערפאת, אין לי ןיכוח איתך, ותתפלא כי גם פלסטינים רבים שותפים לביקורת. זה לא משחרר את ישראל מהיותה היום ציר הרשע בסכסוך. אני מפנה אותך לראיון האחרון עם שולמית אלוני ב-YNET.
_new_ הוספת תגובה



הטרור פוגע בלי הבדלי דת גזע ומין
שרף (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 13:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק שכשערבי הוא זה שנפגע, ארגוני הטרור ממהרים להוציא התנצלות ולהעלות אותו לדרגת ''שאהיד''.

כנ''ל לגבי נפגעי קיבוץ מצר.
_new_ הוספת תגובה



גידי ידידי הדמגוג
ישראל אחת (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 13:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה עניין הטרור הערבי להתנחלויות. זכורתני פיגועים עוד בטרם הכיבוש, וכי גם אז הטלת את האשמה עלינו?

אפסותו של הטרור הערבי מראה את אופן פעולתם הנלוזה ואת המחיר הכבד שגם הפלסטינים צריכים לשלם בעבורו, וכולו מעשה ידי עשיו שלהם.

הטרור הערבי הוא אסטרטגיה ושום נסיגה משטחים לא תפסיק אותו. ישראל צריכה להשיב בכוח גדול בהרבה מול תאי הטרור ושולחיהם ענובי הצואר. כלומר, להרחיב את החיסולים ולהגיע קרוב הרבה יותר לצמרת.

ובעניין של בדיחות הדעת הייתי אומרת, שאם היינו מטרנספרים את ערביינו לירדן, שום ערבי לא היה נרצח ברחובות ירושלים.
_new_ הוספת תגובה



מגה פיגוע עניין של זמן - מה אתה אומר?
ישראל אחת (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 13:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאילו אנחנו מחכים רק להזהרותיך. זה יבוא כנראה ואני מקווה שזה לא יצליח, או לחילופין שזה יפגע יותר באוכלוסיה שמשלחת את פושעיה כדי לחסל יהודים.
_new_ הוספת תגובה



אין לי עניין לעסוק בסמרטוט
pit (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 14:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולמרות זאת כמה הערות לגבי שיטת החשיבה הקלוקלת.

אדם ראוי אינו מנמק רצח באיזה גורם חיצוני ,אדם ראוי מביא את הרצח כפי שהוא ואינו נתלה בדמון הכיבוש ,כמו אדם דתי שחי על מקור סמכות חיצונית לו ,כך הספירויים ,אין להם דבר עם מבט כשלעצמו ,רק היתלות בגורם חיצוני מטא פיזי ,הוא הכיבוש הקסום לכל דמגוג מימין או משמאל.

יש לומר אף שאני מתעב את הח''כ מהמפד''ל היהלום שבכתר ,אין דבר כזה ואין מושג כזה שבית מישפט יזרוק אדם שלא בא בידיים נקיות מכל המדרגות.
מישפט נאור אינו נתלה בשום דבר (למעט שיקולי ענישה) בבואו לקבל טענה ,כך אפשר לפסול למשל אסיר שחטא ,נניח ואנונו ולשלול ממנו למרות ריצוי העונש את שחרורו ,והלא ואנונו בטח שאינו בא בידיים נקיות .
לפי הבנתו של ספירו זונה יש לאנוס כי היא זונה ,וכך הדין לגבי הדברים כשלעצמם.זה שיהלום הוא אדם בעייתי אין לו דבר וחצי דבר למנוע אותו מלפנות לבית מישפט.

השיפוט הנאור עוסק רק במה שנעשה ,אם נעשה דבר מה בלתי ראוי בלי שום קשר לסיבות ''המקילות'' הרי שיש מקום לעסוק בבית המישפט בדברים,זה כמובן מתקשר גם לכיבוש ,באופן בו עושים בו שימוש להצדקה מתועבת של מעשים פי כמה גרועים ממעשי הכיבוש עצמם.
זוהי בבסיסה השקפת עולם שמרנית ,די מדכאת ,אשר נסמכת על סיבות חיצוניות למעשים.

אנשים דתיים כופים סמכות חיצונית על המציאות ,והדברים אינם ולעולם לא יהיו כשלעצמם.
כך גם דת שמאלנית שרואה בכיבוש גורם חיצוני ,שלמעשה כונן את הדת הזו.
הנה נמצא כי למעשה נוסדה פה דת של אנשים שהם אתאיסטים לכל דבר ועניין.
כאשר הם מכופפים את כל נימוקי המוסר תחת הנימוק שיש גורם חיצוני שמשפיע על אדם בגיר ומאפשר לו לבצע פשעי מלחמה ,באותו רגע הם מסמנים את עצמם כדתיים ,ככאלה שהשיפוט המוסרי שלהם כבול למשהוא כביר וחיצוני להם.
הם מפסיקים להיות ריבוניים.

ניתן בקלות להראות ששיטת החשיבה של ספירו היא א-מוסרית ,והיא למשל שוללת זכויות אדם ,הכוונה לזכויות אלו שהוא לא רואה איתם עין בעין בעניינים פוליטים ,והאמת היא שהמוסר חייב להיות קדימה ,לפני ההשקפה הפוליטית ,דוגמטיזם כזה מושרש ניכרת בו הדתיות המוצקה.

על אלה שמכופפים את המציאות לגורמי על ,אין אפשרות להכפיף הגיון ולא מוסר.

המסקנה היא שאי-אפשר לנטוע בינה בראשו של האיש ,הוא דתי ויש לכבד את דתו ,כפי שניתן להבין שדתו של יהלום מנסחת בשבילו את המבט על המציאות.
_new_ הוספת תגובה



גזען מתלונן על גזענות?
רמי נוידרפר (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 15:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכותו של גזען להתלונן על גזענות,לפחות כפי שזכותם של הטרוריסטים הרוצחים מקו 300 שלא להרצח.

מדוע זכויות , בעיניך, עולות בקנה אחד עם השקפתך רק כשהן של פלשתינים?

אני למשל הייתי מצפה ממך לגנות את מעצרו הנמהלי של פדרמן, בד בבד עם הגינוי המוצדק של מעצרים מנהליים בכלל.

זה שיהלום הוא ימני קיצוני, אינו פוסל אותו מלהשמיע את דברי ההבל הנלעגים שהשמיע בפרשת תומרקין...
_new_ הוספת תגובה



כל עוד נמשך ה''כיבוש'' אין מגה פיגוע
מיכאל שרון (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 15:42)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משום שהפלשתינאים סבורים שהם בני ערובה בידינו, ותגובתנו כלפי האוכלוסיה והמנהיגות תהיה קשה במיוחד , אין מגה פיגוע.

מגה פיגוע יש רק בארה''ב, ספרד, ואולי עיראק, שם המצב שונה.

עידן המגה פיגועים יחל כמובן עם ביטול ה''כיבוש''.

אם הערבים זוכרים עדיין את אובדן ספרד לאיסלאם לפני 500 שנה, כלשון הודעת המפגעים בספרד, בוודאי שזיכרון פלשתין והכורח ''לשחררה'' בכל מחיר גדולים יותר. הגדה היא 22% משטח ''פלשתין''. הערבים רוצים את השאר. הם לא כמונו, יש להם גאווה היסטורית וכבוד מדיני.
_new_ הוספת תגובה



כל עוד נמשך ה''כיבוש'' אין מגה פיגוע
מיכאל שרון (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 15:47)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אכן, מותר לגזען להתלונן
גדעון ספירו (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 17:35)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לרגע לא פקפקתי בזכותו של המתנחל והגזען ח''כ יהלום להתלונן או להגיש עתירה. בכל מה שקשור לחופש הביטוי אני מגן על כולם. התנגדתי בשעתו לאיסור שהוטל על כהנא ורשימתו להתמודד בבחירות לכנסת. כמו שמותר ליהלום להגיש עתירה, כך מותר לבית המשפט להחליט כי אינו בא בידיים נקיות. עתירות רבות נידחו בגין נימוק זה.
אשר למעצר המינהלי של פדרמן. הלווא ופדחתי תתכסה בשערות כמספר הפעמים שהתבטאתי נגד מעצרים מנהליים של אנשי ימין.
פדרמן רשום אצלי כאחד הנושאים בהם אני צריך לעסוק. אלמלא נושא אחר שדחק אותו השבוע, הדברים היו כבר מתפרסמים בטור הנוכחי. זה נידחה לשבוע הבא.
מכל מקום, אני סבור שמעצר מינהלי הוא מעשה נבלה ולא חשוב מי הקורבן.
_new_ הוספת תגובה



אכן, מותר לגזען להתלונן
בננה ספליט (יום שני, 22/03/2004 שעה 16:12)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולרגע אינני מפקפק בזכותך הלאומן והגזען הפלסטיני להתלונן או להגיש עתירה בכל עניין ודבר שמפריע לך לממש את מאווייך. אני אגן על זכותך לומר את כל דבריך, גם אם הם שטויות מצוצות מהשפס של ערפאת.
_new_ הוספת תגובה



קשה להיות יקה
מיכאל שרון (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 15:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דומני שבני העלייה היקית, ברובם בני תרבות גבוהה, חרוצים והגונים, לא זכו לעמדות מנהיגות גבוהות במדינה הזאת. לא ראש ממשלה, מעולם לא שר חוץ או שר ביטחון, ודומני שרמטכ''ל מזרחי כבר היה, אפילו שתיים כאלה, אך לא רמטכ''ל יקה. בפוליטיקה, לכל היותר, זכורה מפלגת הציונים הכלליים - מפלגה ליברלית ונאורה, אך שלא יכלה להשפיע על האווירה הכללית. קצת בבית המשפט העליון, זה כן, השופטת דורנר, למשל. אבל כללית, גורנישט. הסופר הניפלא פנחס שדה היה יקה, כן, אך הממסד התעלם ממנו, עד ששוקן המנוח שלפו מתהום הנשייה. וכמה פילוסופים נפלאים כגון שלמה הוגו ברגמן.

חבל, כי לא התממש כאן החזון ההרצליאני של מדינה נאורה, ליברלית וחלוצה במדעים. במקום זה עלו כאן כפורחות מסורות טוטליטריות שונות, ברוח העריצות הגרוזינית של יוסף דג'וגשוילי, המהולות עם רוח הבאבות מהמזרח התיכון.
_new_ הוספת תגובה



קשה להיות יקה, אסור לסמוך על יקה
ישראל אחת (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 17:04)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה שר אחד יקה בפנים/דתות ותראה איזה בן יצא לו.
_new_ הוספת תגובה



נו, עכשו ברור לך למה העדיפו שם את מצנע על בורג..
מיכאל שרון (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 17:56)
בתשובה לישראל אחת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ש. ה. ברגמן
יועזר (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 19:17)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית שמואל, לא שלמה. שנית יליד פראג 1883, לא יקה.
_new_ הוספת תגובה



קשה להיות יקה
רפי אשכנזי (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 19:26)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למיכאל: דורנר היא ילידת טורקיה!!! השר פינחס רוזן, גיורא יוסף-טל, יוסף בורג,ועוד ועוד מהשורה השניה והשלישית, היו יקים נאמנים.
אני מוכרח לציין שגם גדעון ספירו על אף הויכוח המר ביננו על אופי המדינה, היהדות, הציוניות ו''הכיבוש'', הוא יקה הנאמן למדינה מבחינתי.
_new_ הוספת תגובה



קשה להיות יקה
פנחס (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 19:57)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מספר טעויות.
המפלגה הפרוגרסיבית היתה בחלקה ייקים ולא הציונים הכללים חוץ ממנהיגם פריץ ברנשטיין
וחוץ מזה רוב מה שנקראו ייקים היו בסך הכל גאליציאנרים שכילדים קטנים הם ואבותיהם עברו להתגורר בגרמניה
אשר לפנחס שדה לא אתווכח איתך על טיבו כסופר אתווכח איתך ואומר לך שהוא היה ממזרח אירופה ושמו המקורי פלדמן.
אשר למדינה נאורה, אני אישית שבעתי את הנאורות ודי להביט ולהתבונן באירופה ולראות לאן הנאורות מושכת אותם.
לפולחן זכויות האדם תוך ריקון החברה מכל ערכיה, ולפולחן '
'האחר' מילת הקודש שאף אחד לא מעיז לצאת נגדה
_new_ הוספת תגובה



פנחס שדה כותב בפרק הראשון
מיכאל שרון (יום שני, 22/03/2004 שעה 1:19)
בתשובה לפנחס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בספרו ''החיים כמשל'' כי נולד בלמברג. דומני כי עיר זאת היא איפשהו במרכז אירופה. הוא ממשיך ''אימי היא בת עיר ולאבותיה היתה חנות זעירה לממכר דברי מאפה. שם משפחת אימי הוא קרוכמאל ואחד מבניה של משפחה זו - לפני דורות ספורים - היה הפילוסוף נחמן קרוכמאל, מחבר ''מורה נבוכי הזמן''.

אשר לשמואל הוגו ברגמאן, הוא בן חתרבות הגרמנית, כמו פרנץ קפקא, שאף הוא יליד צכיה.

לדעתי פנחס שדה הוא מגדולי הסופרים הישראלים, ועולה בכמה סדרי גודל על רבים.
_new_ הוספת תגובה



הבורות משתוללת באין מכלים
רמי נוידרפר (יום שני, 22/03/2004 שעה 7:30)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למברג - היא לבוב - היא לביב - כיום באוקראינה
_new_ הוספת תגובה



כלל לא עלה בדעתי, השם אינו מצלצל אוקראיני
מיכאל שרון (יום שני, 22/03/2004 שעה 11:21)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם כך, סבי ד''ר יעקב ביקלס, רופאו של ביאליק, הוא מלבוב. והוא כתב גם באנציקלופדיה העברית ערך על יהדות לבוב (יחד עם ערכים נוספים).
_new_ הוספת תגובה



פנחס שדה כותב בפרק הראשון
פנחס (יום שני, 22/03/2004 שעה 9:10)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובכן
למברג היא לבוב עיר בגאליציה האוסטרו הונגרית. וגאליציה היא איזור בפולניה.
ורנ''ק הידוע רבי נחמן קרוכמל אכן היה גאליציאנר.
אשר לפנחס שדה חוץ משאר הדברים בכתיבתו איני אוהב אנשים שיושבים על תקן של ישו
_new_ הוספת תגובה



למברג הפכה לחלק מפולין העצמאית בשם לבוב
רמי נוידרפר (יום שני, 22/03/2004 שעה 10:33)
בתשובה לפנחס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך רוב תושביה היו אוקראינים
אחרי מלחמת העולם השניה סופחה לברית המועצות
כיום הי חלק מאוקראינה
_new_ הוספת תגובה



האיש אמנם מדבר על ישוע והאם מרי
מיכאל שרון (יום שני, 22/03/2004 שעה 11:33)
בתשובה לפנחס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך בוודאי לא שם עצמו במקומו. הוא הוכפש באמצעות שקרים חסרי בושה מ-‏2 כיוונים: ראשית, סופרי דור הפלמ''ח, וזאת מכיוון שלא עסק בשאלות של הקולקטיב, ובאוננות בצוותא עם החבר'ה. וכן מצד חוגים יראי השם, שראו בכתיבתו הדחה אחר ה''איש ההוא'' רחמנא לצלן. כתיבתו כמובן עולה לאין ערוך על גרפומנים כגון עגנון, וגם לא חטא בפלגיאריזם כעגנון. נראה שפרספקטיבה של 10 25 שנה כאשר כל עדת כתבני הממסד השמאלי ישקעו לתהום השיכחה כראוי, כתיבתו היחודית, השנונה והחכמה והרגישה שאין דומה לה בספרות העיברית, תרצד באור יקרות.
_new_ הוספת תגובה



האיש אמנם מדבר על ישוע והאם מרי
פנחס (יום שני, 22/03/2004 שעה 15:20)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד כמה שאני יודע רוב סופרי דור המדינה העריכו אותו וציינו את השפעתו הרבה עליהם
אשר לפנחס שדה האדם הרי הוא היה אדם סופר אגוצנטרי ואגו מניאק בלי שום רגישות לאנשים אחרים. בנוסף היה רמאי ושקרן במצח נחושה.
אציין רק כששאלו אותו איך הוא מרגיש ששתי נשים התאבדו בגללו אמר בלעג שהוא טיפוס שגורם לאחרים להתאבד אבל הוא עצמו לא מתאבד ולא לוקח ללב..
את אשר עשה לחבצלת זאת כולם יודעים.
אישתו שסעדה אותו עדקרוב מותו אמרה בפשטות: הוא טיפוס חרא
בספרו החיים כמשל הוא לועג לטפשים שהתגייסו למלחמת השחרור, ואומר זאת לא מלחמה שלי.
בעיני לספרו יש רק ערך אוטו ביוגרפי וכמייצג הלוך רוח אינדבידואלי שבז לחברה וקנה לו שביתה רבה בימינו.
אשר לספר שיריו הראשון לדעתי הוא ספר שירים מצויין
_new_ הוספת תגובה



האיש אמנם מדבר על ישוע והאם מרי
פנחס (יום שני, 22/03/2004 שעה 15:28)
בתשובה לפנחס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובמחשבה נוספת אני חושב שאני יודע מאין נובעת התפעלותך מכתיבתו
מי שנולד וחי בעולם חילוני מוחלט כמו סופרי דור המדינה
נטו להסתנוור מהרליגיוזיות בגרוש שיש בכתיבת פנחס שדה
_new_ הוספת תגובה



האיש אמנם מדבר על ישוע והאם מרי
פנחס (יום שני, 22/03/2004 שעה 15:33)
בתשובה לפנחס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועוד משהו.
ב'חים כמשל' הוא מופיע בפוזה נוצרית ומהלל ומשבח את ישו.
בסוף ימיו כשחלה בסרטן הראות חזר בתשובה וישב כל היום ואמר פרקי תהילים ואמר לכל אחד שהוא מאמין באמונה שלמה שאמירת התהילים תרפא אותו.
אז בצעירותו הוא היה נוצרי בגרוש
ובסוף ימיו דתי מאמין בפרוטה
_new_ הוספת תגובה



לא נכון. הוא עצמו התגייס למלחמת השחרור
מיכאל שרון (יום שני, 22/03/2004 שעה 15:45)
בתשובה לפנחס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואמר בספרו החיים כמשל, שאווירת המלחמה מפיחה רוח חיוניות. מה שאתה מצטט זה ההפך הגמור ממה שכתוב שם. למה לא תקרא את הספר במקום לצטט מכלי שנית שקרים? הכרתי את חבצלת חבשוש, חייתי איתה כשנה והיא התגוררה בדירתי בשנת 82. בחורה מרתקת ומלאת הומור וחן וחיוניות, שהייתה משאירה בוקר בוקר דפים עם מחשבותיה ושיריה על שולחני. בזמן התאבדותה בשנת 86 דומני, היא יצאה עם איש קולנוע ומרצה בקמרה אובסקורה, איש שמאל מעוט אחריות בשם ניסן והתאבדה בגלל יאוש, ובעת אישפוז בבית חולים אברבנאל, ולאחר שהלה עזב אותה והיגיעו מיים עד נפש, גם מבחינה כספית. היא החלה לפנות ב-‏7 השנים האחרונות בחייה לפסיכיאטרים, ותגובת פנחס שדה כלל לא היתה כפי שאמרת, אלא שהפסיכיאטרייה משאירה אדמה חרוכה בנישמתו של אדם. זאת שהיתה איתו בשעותיו האחרונות לא היתה אישתו אלא בחורה דתייה, שכן הוא התקרב לדת. כל ציטוטיך פשוט שקרים שהיפיצו אודותיו. הלב מתחמץ על סופר גדול שחי במדינה שרבה בה הרשעות והדיסאינפורמציה המכוונת.
_new_ הוספת תגובה



על מה אתה מדבר? פנחס שדה לא היה נוצרי
מיכאל שרון (יום שני, 22/03/2004 שעה 15:53)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זאת המצאה בולשביקית משנות שילטון החושך בתחילת שנות ה-‏60 שקנתה לה מהלכים, בגלל השקר המחוצף שבה. הוא נהג לאמר שלא רק שהוא יהודי, אלא היהודי של היהודים. הוא העתיר מושגי יופי, ואהב את דמותה של האם מרי, אך כמשורר ולא כנוצרי.
_new_ הוספת תגובה



לא נכון. הוא עצמו התגייס למלחמת השחרור
מיכאל שרון (יום שני, 22/03/2004 שעה 16:03)
בתשובה לפנחס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואמר בספרו החיים כמשל, שאווירת המלחמה מפיחה רוח חיוניות. מה שאתה מצטט זה ההפך הגמור ממה שכתוב שם. למה לא תקרא את הספר במקום לצטט מכלי שני שקרים? הכרתי את חבצלת חבשוש, חייתי איתה כשנה והיא התגוררה בדירתי בשנת 82. בחורה מרתקת ומלאת הומור וחן וחיוניות, שהייתה משאירה בוקר בוקר דפים עם מחשבותיה ושיריה על שולחני. בזמן התאבדותה בשנת 86 דומני, היא יצאה עם איש קולנוע ומרצה בקמרה אובסקורה, איש שמאל מעוט אחריות בשם ניסן והתאבדה בגלל יאוש, ובעת אישפוז בבית חולים אברבנאל, ולאחר שהלה עזב אותה והיגיעו מיים עד נפש, גם מבחינה כספית. היא החלה לפנות ב-‏7 השנים האחרונות בחייה לפסיכיאטרים, ותגובת פנחס שדה כלל לא היתה כפי שאמרת, אלא שהפסיכיאטרייה משאירה אדמה חרוכה בנישמתו של אדם. זאת שהיתה איתו בשעותיו האחרונות לא היתה אישתו אלא בחורה דתייה, שכן הוא התקרב לדת. כל ציטוטיך פשוט שקרים שהיפיצו אודותיו. הלב מתחמץ על סופר גדול שחי במדינה שרבה בה הרשעות והדיסאינפורמציה המכוונת.
_new_ הוספת תגובה



צודק בהחלט
פנחס (יום ראשון, 21/03/2004 שעה 19:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהודים אשמים בכל הרעות החולות בעולם. וההתנחלויות הם מקור כל הרשע בעולם.
וכל רצח שנעשה על ידי כל גוי היהודים וההתנחלויות אשמים
וכשבסאברה ושתילה ערבים נוצרים טבחו בערבים מוסלמים ברור
שהיהודים אשמים.
כי אם לא היו יהודים בעולם אז לא היה לערבים ממי לכבוש את ארץ ישראל, מהביזנטים שהמשיכו את הרומים שכבשו את הארץ מהיהודים שהעיזו לאחוז באדמתם.
לכן אני אומר: די לכבוש הערבי פלשתיני מוסלמי של ארץ ישראל
ייסוגו הפלשתינים חזרה למקום ממנו באו, לחצי האי ערב
זו ארצנו לכל אורכה ורוחבה והפלשתינים אם מוכנים הם לקבל את בעלותנו על הארץ הזאת נסכים שישארו פה בארצנו כגרים תושבים.
_new_ הוספת תגובה



גדעון לגבי תיאור הבילניזים, והרן כוהנזים, אני עימך
סוריא (יום שני, 22/03/2004 שעה 1:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל מילה למרות חלוקי הדעות,סוריא
_new_ הוספת תגובה



יאסין חוסל. ועכשו קדימה לאבו-עמאר
מיכאל שרון (יום שני, 22/03/2004 שעה 6:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האיש זרה מדנים בכל רחבי הגדה ויצר פלשתיניזציה של ערביי א''י. עד 88 היתה האוכלוסיה שם ובירושלים המזרחית מסבירת פנים וידידותית. ואילו עראפת וכנופייתו, בפרט אחרי 93 , החזירו אותנו לימי המנדט, כשהארץ הפכה לא ידידותית. לחסל את עראפת, רצוי עוד היום - עדיפים 2 חיסולים של צפעים ביום אחד. והארץ תנוח אז.

על מנהיגי ישראל להבין שאנו עם חופשי, ולא עוד עבדים לפריץ.

המנהיגות הנוכחית אכן הוכיחה בחיסול יאסין שמדובר ברוח חפשית לפעמים, ולא בכניעה מצמיתה לגורל.
הרי ברור שאנשים כמו ספירו כורתים ברית עם הלאומנות הערבית, משום הנחתם שבטווח רחוק הערבים יגברו, וישראל תכבש על ידם. ואם כך, עדיף להיות בידידות עם החזקים ואנשי עולם המחר כאן. אבל חיסול מנהיגי הטרור יוכיח לו כי עוד רוח חיים באומה הזאת.
_new_ הוספת תגובה



יאסין חוסל. ועכשו קדימה לאבו-עמאר
באנונימיות (יום שני, 22/03/2004 שעה 21:43)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ראש הנחש שרון. שונא ערבים מושבע מבטן ומלידה. חסר חוט שידרה ויכולת הנהגה אמיתית ומציאת אלטרנטיבה למעגל הדמים הנורא. אתה גם מכשול רציני לשלום איזורי ומהווה מוקש שמחבל בכל ניסיון הידברות עם הצד השני עוד משנות ה- 70 המוקדמות בטרם מלחמת יום הכיפורים. אנחנו גם יודעים שקלטת מסרים מרדיו קהיר ומהעיתונות הכתובה והעברת דיווחים שגויים לפיקוד העליון.
_new_ הוספת תגובה



אני דווקא אוהב ערבים
ובאלגנטיות (יום שני, 22/03/2004 שעה 22:18)
בתשובה לבאנונימיות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל 'תצאו בחוץ'.
_new_ הוספת תגובה



אם כוונתך אלי, אלה הבלים.
מיכאל שרון (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 0:49)
בתשובה לבאנונימיות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אם כוונתך אלי, אלה הבלים.
באנונימיות (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 20:15)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד מה אתה בכלל קופץ ? מישהו דיבר אליך ?
_new_ הוספת תגובה



אחמד יאסין שילם את מחיר ה''טרור הישראלי''
בננה ספליט (יום שני, 22/03/2004 שעה 16:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא הנער צח העיניים שנהרג למרות שהוא ערבי נוצרי.
_new_ הוספת תגובה



בדיחה גסה
סוריא (יום שני, 22/03/2004 שעה 23:02)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



גסה זו מילה עדינה
בננה ספליט (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 20:25)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי