פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הגנגסטר
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום ראשון, 28/03/2004 שעה 16:00)


הגנגסטר


גדעון ספירו




מדינת ישראל נשלטת היום על ידי ממשלת גנגסטרים. שר האוצר נתניהו הוא גנגסטר כלכלי, שודד את העניים ומעשיר את העשירים, (בין שאר הישגיו, גידול במספר המתאבדים שחוסך את כספי הביטוח לאומי), ואילו ראש הממשלה הוא גנגסטר מיליטריסטי, שעושה שימוש בצבא לחיסול בני אדם, לאחרונה בדגש על פי צורכי משפחתו.

לשרון כשרון מיוחד לנצל את שררתו הפוליטית כדי לסבך את ישראל בסכסוכי דמים ומלחמות. ראו את מלחמת לבנון על עשרות אלפי קורבנותיה, הרוגים ופצועים, יהודים וערבים, שהיינו זקוקים ל-‏20 שנים להיחלץ ממנה. עתה הכניס את ישראל לתוך מלכודת דמים חדשה עם פעולת הרצח של השייח אחמד יאסין, עליה תפש פיקוד על.
לא די לו בסכסוך הלאומי, הוא החליט להעלות אותו לעימות דתי עם העולם המוסלמי, והוא כבר מלקק את שפתיו, כאותו ערפד העט על טרפו, לקראת מערבולת ההרג והרצח הצפויה לנו בעקבות רצח מנהיג החמאס. שרון, כמו גנגסטר מצוי, כבר הוציא פסק דין מוות על מספר בלתי ידוע של ישראלים שיפגעו מהתגובה הכואבת של החמאס, שראשי הצבא, השב''כ והמוסד חוזים כדבר מובן מאליו.

רצח השייח אמור לשרת את מטרות משפחת שרון הנתונה בצרות צרורות עקב חקירות פליליות על שחיתות. ראש הממשלה קיווה כי במעשה ההתנקשות יסיט את תשומת הלב למלחמה הנוספת המתרגשת עלינו. בשלב זה נראה כי התכנית משתבשת לאור המלצתה של פרקליטת המדינה עדנה ארבל להגיש כתב אישום נגד שרון על קבלת שוחד בפרשת האי היווני.
זה מזכיר קצת את השיטות שנקטו מנגנוני החוק והצדק האמריקנים בשעתו נגד הגנגסטר אל קפונה, שסולק מהזירה, לא בגלל מעשי הרצח שביצע, אלא באמצעות כתבי אישום על העלמות מסים.

האם יאסין אינו ''בן מוות'',נשאלתי על ידי מכר ירושלמי. לא, עניתי, הוא לא בן מוות כפי ששרון אינו בן מוות. אני נגד עונש מוות. אכן, יאסין אחראי לרציחתם של לא מעט אזרחים חפים מפשע, שגם המאבק נגד הכיבוש לא מצדיק זאת. ומה נאמר על שרון? מצבו חמור בהרבה. בימי חלדו הוא נושא באחריות לרציחתם ופציעתם של עשרות אלפי אזרחים חפים מפשע, ביניהם אלפי ילדים (רק באיניתיפאדה הנוכחית מגיע מספר הילדים שנהרגו לכמעט חמש מאות). אם יאסין לדברי ישראל הוא ''רב מרצחים'' משום שממשלת ישראל מייחסת לו אחריות לרציחתם של למעלה משלוש מאות אזרחים, אזי שוו בנפשכם את מעמדו של שרון: הוא רבם של רבי מרצחים.
מקום שניהם בבית הדין. יאסין כבר לא יזכה למשפט על פני כדור הארץ, באשר לשרון הדבר עדיין אפשרי.


ילדים כמתאבדים

מנגנוני התעמולה של ממשלת ישראל וצבאה ניצלו במלוא קיטור את תפישתם של שני ילדים פלסטינים כנושאי חגורות נפץ.
העניין לכשעצמו ראוי לכל גינוי, ודומני כי גם בחברה הפלסטינית רבו הקולות נגד שיטה פושעת זו.
אולם, זעקות המחאה של ממשלת ישראל וצבאה בנושא זה, משולים לצווחות הקוזק הנגזל. מי שנושא באחריות להריגתם ולרציחתם של כמעט חמש מאות ילדים בשלוש השנים האחרונות, כולל תינוקות בני יומם, הם האחרונים הרשאים למחות.
לא זו בלבד שממשלת ישראל אחראית למותם של אותם חמש מאות ילדים, היא גם לא מונעת את סכנת החיים לאלפי ילדים יהודים בשטחים הכבושים שהובאו על ידי המתנחלים ובתמיכת הממשלה בחוסר אחריות משווע לשטחי האש והמלחמה בשטחים הכבושים.
וגם זאת לא נשכח: ממשלת ישראל מנצלת בצורה צינית את שליטתה במערכת החינוך הישראלית, ומוציאה ילדים למחנות אימונים בבסיסי גדנע, ושם שוטפים את מוחם כדי להכינם לקראת ויתור על חייהם לאחר גיוסם הכפוי לחיל הכיבוש הישראלי.
למדינת ישראל יש עבודה רבה בנושא הפסקת השימוש בילדים לצרכים צבאיים.


מעשה נבלה

בשבוע החולף הוארך מעצרו המנהלי של איש הימין הקיצוני המתנחל נועם פדרמן, בחצי שנה נוספת. בעיתונות פורסם כי שופט בית המשפט המחוזי בירושלים דוד חשין עומד לדון בצו שהוציא שר הביטחון.
פיקססתי לשופט חשין את המכתב הבא:
ירושלים (בתחומי הקו הירוק)
21 במרץ 2004
לכבוד
דוד חשין
שופט בית המשפט המחוזי
ירושלים
בפקס: 1284 628 – 02




שלום רב,
באתר האינטרנט של ''ידיעות אחרונות'' YNET מיום 21.3.2004 קראתי כי מחר יובא בפניך פעיל הימין הקיצוני נועם פדרמן לדיון בצו המעצר המנהלי הנוסף לחצי שנה שהוציא נגדו בימים אלה שר הביטחון, לאחר שסיים עתה חצי שנה ראשונה של מעצר מינהלי בכלא אשקלון. נציגיו של שר הביטחון בטוחים כי תהיה חותמת גומי ותאשר את המעצר המנהלי, כפי שעושים בדרך כלל השופטים הדנים בצווי מעצר מנהליים.
אני פונה אליך לעשות מעשה חריג, לגלות שיקול דעת דמוקרטי, לאמץ את עקרונות ההצהרה האוניברסלית בדבר זכויות האדם (התקבלה באו''ם ב-‏1948 כלקח מהשואה) ולדחות את הבקשה.
מעצר מנהלי הוא מעשה נבלה. אין לשלול את חירותו של אדם ללא הליך שיפוטי תקין בו ניתנת לו הזדמנות הוגנת להגן על עצמו.
אתה בוודאי יודע כי אני מתעב את דעותיו הגזעניות של נועם פדרמן. בהיותו מתנחל המתגורר בשטחים הכבושים בחסות משטר הכיבוש והאפרטהייד שמדינת ישראל כפתה על העם הפלסטיני, הוא שותף לפשע מלחמה, אם כי שותף זוטר, לעומת קברניטי הממשלה, הצבא ובתי המשפט שהם הפושעים הגדולים בכל הקשור לכיבוש והפרות זכויות האדם המתבצעות מדי יום.
מדינת ישראל שלחה לשטחים הכבושים מאות אלפי מתנחלים בניגוד לחוק הבינלאומי, בין השאר גם בברכת בתי המשפט, מעשה המוגדר באמנות ז'נווה ורומא כפשע מלחמה (איסור העברת אוכלוסיית העם הכובש לשטח הנכבש). כל מאתיים אלף המתנחלים ושולחיהם, כולל השופטים שאישרו את ישיבתם שם, הם עבריינים. לשלוף מתוכם את פדרמן ולהכניסו למעצר מנהלי, בנוסף לאי הצדק הזועק של מעצר אדם ללא משפט, זו צביעות שלטונית.
בדעותיו של פדרמן יש להיאבק במישור הציבורי, ואם עבר עבירה כלשהי, יש להגיש נגדו כתב אישום ולאפשר לו כאמור להתגונן.
אני חוזר ופונה אליך ללמד את המדינה בינה ולבטל את צו המעצר המנהלי הזה, ולא לאשר יותר מעצרים מנהליים, לא של יהודים ולא של ערבים.

בברכה, גדעון ספירו




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


חוצפה שאין כדוגמתה
סתם אחד (יום ראשון, 28/03/2004 שעה 16:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכתוב לשופט מה להחליט. שוו בנפשכם איך היה מגיב ''גדעון ספירו'' אילו היה מתגלה כי ערב הדיון בערעור שהגיש, מאן דהו שלח מכתב אישי לשופטת ארד, ובו הפציר בה לדחות את ערעורו.

זוהי שערוריה שמי שאינו צד בהליך משפטי פונה אל היושב בדין ומנסה להטות את המשפט. אם רוצה ''גדעון ספירו'' לטעון לטובתו של פדרמן, יתכבד ויעתור לביהמ''ש כנגד הרשות, או יצטרף ויעמוד לימינו של פדרמן בעתירותיו-הוא.
_new_ הוספת תגובה



חוצפה שאין כדוגמתה
סתם אחד (יום ראשון, 28/03/2004 שעה 17:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תהיה בטוח שהוא בכלל שלח את המכתב. זאב בעור של כבש ונמר חברבורות.
_new_ הוספת תגובה



נ.ב.
סתם אחד (יום שני, 29/03/2004 שעה 18:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נסיון להשפיע על שופטים מחוץ לכתלי בית-המשפט הוא אכן מאפיין של פשע מאורגן, שלא לומר של גנגסטרים.
_new_ הוספת תגובה



חברי המלומד ''סתם אחד'' טועה
משפטן (יום שני, 29/03/2004 שעה 23:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נסיון להשפיע על שופטים מחוץ לכתלי בית המשפט הוא לעתים אחד מסימני ההיכר של פשע מאורגן וגנגסטרים. מכאן אין להסיק כי כל מי שמנסה להשפיע על שופטים מחוץ לכתלי בית המשפט שייך לפשע המאורגן או הוא, לא עלינו, גנגסטר. שאם כך היה, מלאה הארץ גנגסטרים, משום שסוגיות הנדונות בבית המשפט הן עילה לדיון וחוות דעת ומאמרים ונאומים ומאמרי מערכת וסימפוזיונים באוניברסיטה תוך כדי ניהול המשפט, באחת - מיטב המוחות מנסים להשפיע על השופטים, אבל איש מהם אינו גנגסטר ואינו חבר בארגון של פשע מאורגן.
אמור מעתה: סימן ההיכר לפשע מאורגן וגנגסטרים הוא לא עצם הרצון להשפיע אלא התכנים שמאפיינים אותם. הפשע המאורגן מנסה להשפיע באיומים, בשוחד או בשילוב של השניים, במטרה להוביל את השופטים לזיכוי הפושעים כדי שיוכלו להמשיך ולפשוע.
לעומת זאת, נסיונות השפעה כמו אלה של ספירו, שאינם נגועים בטובות הנאה אישיות ומכוונים לשמור על מה שנראה בעיניו זכויות אדם ועקרונות הדמוקרטיה, הם בדיוק הכיוון ההפוך ב-‏180 מעלות לאלו של אנשי הפשע המאורגן שמבקשים להשחית את מערכת המשפט ולגייס אותה לשרותם.
_new_ הוספת תגובה



אינני חבר של ''משפטן''
סתם אחד (יום שני, 29/03/2004 שעה 23:28)
בתשובה למשפטן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש הבדל כביר בין קיום דיון ציבורי, לבין פנייה אישית וישירה אל היושב בדין. בניגוד ל''משפטן'', איני שם עצמי שופט למניעיו של מאן דהו. די לי בהצבעה על האמצעים הנלוזים.
_new_ הוספת תגובה



יש מן הצדק בדבריך...
רמי נוידרפר (יום שני, 29/03/2004 שעה 22:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל ספירו שלנו אוהב להיות שנוי במחלוקת
_new_ הוספת תגובה



והנה מה שאומר השופט מצא בנדון
סתם אחד (יום שלישי, 04/01/2005 שעה 13:56)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב-understatement אופייני:
''היו מי שהגדילו לעשות, ובהם גם משפטנים ידועים, אשר הקדימו והזהירו את בית המשפט, בהתבטאויות בתקשורת, כיצד לדעתם הוא חייב לפסוק בעניין שהונח לפתחו והמתין להכרעתו. [...] בדרך ובעיתוי שבהם בחרו בעלי הדעות המלומדים הללו לתת פומבי רעשני לדעותיהם, היה לפחות חוסר דרך ארץ''.
_new_ הוספת תגובה



לספירו, חג שמח!
רפי אשכנזי (יום ראשון, 28/03/2004 שעה 19:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכינוי ''גנגסטרים'' שאתה מדביק לפוליטיקאים נבחרים, אינו במסגרת השיח הדמוקראטי התקין שאיליו אתה שואף ומטיף.
טון זה הוא ''פוטשיסטי'' ממש, דבר שאני בטוח שאין לך חלק בו בתוכך עמוק פנימה.
שרון נבחר ואפילו נתניהו. בידך לשנות את דעת הקהל כדי שתעיף אותם בעת הבחירות. ההשתלחות כלפיהם, כי דרכם {כמובן} אינה דומה לשלך, אינה תורמת לתרבות הדיון ואפילו מזיקה לחילחול רעיונותיך שלך.
המשנה הכלכלית של נתניהו היא רפובליקאית אמריקאית עם משהו מהמניירות של פ'ד'אר' בתחילת דרכו ב1932 .
גם אני חלוק עליו{כמובן!}, אך לא הייתי קורא לו גנגסטר. אלופי ומייסדי ההפרטות בישראל הם דווקא ממחנה הסוציאל דמוקראטי, קרי מפ' מפא''י ואח''כ המערך והיום העבודה.
אם היית חרד אמיתי תוך שותפות לחפושי הדרך של השמאל הישראלי האמיתי, הית, לדעתי, צריך להיות מוטרד מאד מבחירתו של יוסי ביילין כדי לשמר את חייו של אותו שמאל מתכווץ ונמוג, לתוך העתיד הלא ברור מבחינתו.
יש הרבה טובים ורציניים בשמאל, אנשים שבינם לביילין אין למעשה כל משותף חוץ ממאוויי השלום.
שלא כמנהגי, אני מגיב לפתיל לכבוד החג ושוב מאחל לך חג שמח.
_new_ הוספת תגובה



לספירו, חג שמח!
פנחס (יום ראשון, 28/03/2004 שעה 19:54)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המדיניות הכלכלית התאצ'ריסטית של נתניהו היא מצויינת
אחרי הרפורמות של תאצ'ר ויורשיה ובלייר שממשיך בדרכם, הכלכלה הבריטת המפגרת נהייתה לכלכלה המודרנית באירופה
בצרפת ובגרמניה 10 אחוז אבטלה בבריטניה פחות מ5 אחוז אבטלה. לאחרונה אמר בלייר שצמיחה כה גדולה וכה ממושכת לא היה למשק הבריטי מאז המהפכה התעשייתית
_new_ הוספת תגובה



ודומני כי בחברה הפלסטינית רבו הקולות
pit (יום ראשון, 28/03/2004 שעה 20:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דומני שהקולות רבו .

כל קול רב עם שכנו ,ובהפוגה הם נשתכנעו כי רבים הם.

רבו האם מספר הוא רבו? ,כמה רבים רבו ורבו עד כדי מניין שלם?

מן הדין שלא נבטל את אשמתנו בפועל ושלא בפועל על שילדים מתים ,אולם הדין עצמו מספר על חברה פלסטינית שמספסרת בילדים והנוהגים כך הם לא פחות ולא יותר שלוחי עראפת אנשי הפת''ח ,אפילו לו היינו עם הכי נאור עלי אדמות (ואנחנו לא כאלה) אין לקחת ולו במיקצת את הרצון המבחיל של החברה הפלסטינית לקרבן את ילדיה ,פרי הבאושים הזה נוצר מהנשק שאותו קרא עראפת לישם ,''הרחם של האשה הפלסטינית''.הוא הארכיטקט המושבע של ההתנהגות המחפירה הזו.

כי מה הפרוש של הרחם הזו ?

לא רחמנות אלא בית חרושת ליצור חיילים ,ואת הדברים אמר לא אחת האיש הזה הרוטט עראפת.

כאמור אף שהוא עראפת נבל וחלאה מהסוג הכי גרוע ,אין בדבריו ובמעשיו בכדי לבטל את אשמתנו ,אסור היה להרוג ילדים ,אפילו שאלה ממול לא בוחלים בהם ככלי נשק ערמומי,ורושמים וי כל אימת שגופת ילד פלסטיני נראית כאייקון מבחיל במסכי ה-CNN.זאת מלחמה מתועבת עם איש מאד ערמומי כמו עראפת,אבל אין אנו חייבים לשחק לידיים של המתועב הזה.
_new_ הוספת תגובה



ודומני כי בחברה הפלסטינית רבו הקולות
פנחס (יום ראשון, 28/03/2004 שעה 22:22)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו הצבא הראשון בעולם שנלחם ולא עשה שום מעשה אונס
_new_ הוספת תגובה



מכל מקום לא הרבה מעשי אונס...
מושה (יום ראשון, 28/03/2004 שעה 22:52)
בתשובה לפנחס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מכל מקום לא הרבה מעשי אונס...
פנחס (יום ראשון, 28/03/2004 שעה 23:26)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום מעשה אונס בשני האינטפדות
וכסמולן טוב אינך מסוגל לקבל שום מילה טובה על בני עמך
_new_ הוספת תגובה



מכל מקום לא הרבה מעשי אונס...
pit (יום שני, 29/03/2004 שעה 18:22)
בתשובה לפנחס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאיפה לך?
_new_ הוספת תגובה



באינטיפדות אכן לא ידוע
מושה (יום שני, 29/03/2004 שעה 22:39)
בתשובה לפנחס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או שלא היו.
במלחמת השחרור היו גם היו + רצח הקרבן.
כפי שאמרתי - לא הרבה.
ואם לדעתך להגיד על מישהו שהוא לא אנס זה בגדר מחמאה, לא נותר לי אלא להתפלא על מערכת הצירים העקומה שלך.
_new_ הוספת תגובה



הצירים שלך כבר חורקים
טכנאי צמרת (יום שני, 29/03/2004 שעה 23:21)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מעשה נבלה - הגנגסטר הוא אתה
בננה ספליט (יום שני, 29/03/2004 שעה 8:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וידיך רוחצות את ידיו של פרידמן. כוונתכם משותפת - לרסק את הדמוקרטיה הישראלית. אתם רק עדיין חלוקים על המטרות.

קיצוני כל העולם התאחדו!!!!
_new_ הוספת תגובה



יש הרבה אנשים עם דעות קיצוניות
רמי נוידרפר (יום שני, 29/03/2004 שעה 9:20)
בתשובה לבננה ספליט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך מעצר מנהלי הוא פסול עקרונית.
אם אין לך הוכחה שמישהו עבר עברה, אסור לך להחזיק אדם במעצר.

נועם פדרמן יודע כנראה להלך בין הטיפות , ולצאת בעור שיניו מכל אישום. לעניות דעתי, למרות שאני מתעב את דעותיו, עליו להשתחרר מייד.

באותה מידה אני מתנגד למעצר מנהלי של פלשתינים שאין הוכחות נגדם. (אינני מדבר על מעצר לצורך חקירה שהוא מוצדק ברוב המקרים)

שם המצב חמור עוד יותר מאחר וחזקה על שרותי הביטחון שאם העצירים הפלשתינים עברו עבירה, הם כבר יודו בה...
_new_ הוספת תגובה



סתם הערה
ציניקן (יום שני, 29/03/2004 שעה 8:30) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במכתב לשופט חשין נכתב''אתה בוודאי יודע כי אני מתעב את דעותיו הגזעניות של נועם פדרמן''- אני, לפני שהתחלתי לקרוא את הפורום הזה שמעתי על ספירו פעם או פעמיים, לא יותר. למה הוא חושב שכ''כ הרבה מכירים אותו?
ודבר שני, העניין הזה של פקס לשופט באמת נראה קצת מוזר, ונקווה שהשופט לא מתחשב בכל פקס שהוא מקבל לגבי הכרעות שלו.
_new_ הוספת תגובה



למעיר הערות סתמיות
משפטן (יום שני, 29/03/2004 שעה 12:41)
בתשובה לציניקן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לספירו יסוד לכתוב את הדברים לשופט חשין משום שהוא דן בשעתו בסוגיה עקרונית בה ספירו היה המערער על החלטת בית משפט השלום. (פסק דינו של חשין ב''ש 84/96 שניתן ב-‏1 באפריל 1996 בענין גדעון ספירו ע''י בא כוחו עו''ד דן יקיר מהאגודה לזכויות האזרח נגד מדינת ישראל ע''י בא כוחה עו''ד שרון אהרוני-גולדברג מפרקליטות מחוז יושלים)
_new_ הוספת תגובה



מכתבים לשופטים
לוי (יום רביעי, 31/03/2004 שעה 12:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שולח מדי פעם מכתבים לשופטים בנושאים כלליים ועיתים בנושאים הנתונים בדיון אצל אותו שופט . איני מבין מדוע מי שעושה זאת הוא גנגסטר . קבלתי גם תשובות (אישית איני מצפה להתיחסות) . השופטים מוצפים ברשימות וכתבות של עתונאים מדוע להם מותר ולי שאין לי עתון אסור . בנושא של פדרמן שלחתי מכתבים לשופטים עליונים ותחתונים . המוטיב העקרי של דברי היה שאין לסמוך על מסמכי ועדויות השב''כ מכיוון שהוכח בעליל שהשקר והכזב הם דרך חיים שלהם . שופט חכם וישר ככל שיהיה אין כלים וידע להבחין בין אמת לשקר . עיניכם הרואות שדברי לא השפיעו כהוא זה ועולם כמנהגו נוהג . כדי למנוע טעות הנני להדגיש שאיני מתיחס רק לנושאים פוליטיים אלא גם ,למשל , לנושאים טכניים מסוימים שגם בהם אין לשופטים כלים להבין ולהתמודד איתם.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי