פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
טובת הציבור היא שארבל תמונה לעליון
אריק באך (יום רביעי, 07/04/2004 שעה 15:00)


טובת הציבור היא שארבל תמונה לעליון


אריק באך




אנו מתים מכיוון שאנשים ישנים. אלה ששלחו אותנו הנה ימותו כשהאנשים יתעוררו
אני יודע שאתה, קורא יקר, לא תסכים איתי, ואיתך עוד שורה ארוכה ומכובדת של אזרחים אשר טוהר השירות הציבורי יקר בעיניהם. אבל אני סבור שאין מועמדת יותר מתאימה מעדנה ארבל לבית המשפט העליון בהרכבו הנוכחי. לטובת הציבור כולו, במיוחד זה החפץ לראות בית משפט עליון חף משוחד, חף משיקולים זרים, חף משחיתות וחף משיכרון כוח אבסולוטי המשחית אבסולוטית.

אבל אם לדוגמא רות גביזון תמונה לעליון, במקום ארבל. שכרנו יצא בהפסדנו!

שכן הרווחנו משפטנית ישראלית מהבכירים ביותר הקיימים כיום בעולם כולו בבית המשפט העליון, אבל הפסדנו את הסיכוי לשכנע את כל יתר העם הזה שמשהו מאוד רקוב שולט בחוק שלנו ועל כן חייבים לשנות את שיטת מינוי השופטים, למסד שיטה ממשית ולא פיקטיבית להדחת השופטים וביקורת עליהם, לשנות את האבסורד שבשיטת המשפטים החוזרים והלכות הדיון הנוסף, להפסיק את הבדיחה המשחיתה שמי שמנהל אדמיניסטרטיבית את מערכת בתי המשפט זה לא מנהל מקצועי עם נסיון כלשהו אלא פקיד אפור ובינוני שנשלף ממאגר השופטים דווקא (וככה נראית יעילותה של המערכת, ומיסמוס תקציביה האדירים, וכך גם נראים אגרות העתק שנאלצים כל אלמנה, דל ואביון לשלם כתנאי לסיכוי הקלוש לצדק) ועוד ועוד.

ואז, כשסוף סוף נזכה גם אנחנו למערכת משפט שבה שופטים ממונים על ידי כישורים אמפיריים ולא הכשרים מאולצים, ממילא גביזון תמונה לעליון, אלא שהפעם ישר בתור נשיאה ולא כסתם-שופטת עלה-תאנה, אשר ברק, ובמיוחד בייניש, יעבירו לה לדיון רק תיקי בג''צים נגד איזה ועד בית, בקושי.

כי כל חובש מתחיל יודע את מה שרופא מנוסה מכיר לעומק: התרופה היחידה להכשת הנחש היא באמצעות נסיוב המופק מארס נחש מאותו הסוג! אי אפשר להציל מהכשת נחש על ידי נשיקה, ותהיה המנשקת היפיפיה ביותר עלי אדמות.

ואז, ממילא ימונו גם יתר המועמדים הבהחלט ראויים מתוך רשימת המועמדים הנוכחית לבית המשפט העליון. וישנם ברשימת המועמדים הנוכחית כמה מועמדים בהחלט ראויים.

לכן, כשהציבור רואה מועמדים מקומבני ברק מפוקפקים (נוסח אסתר חיות) ומועמדים חיוורים אשר לא ברור בכלל איך אפשר להזכיר את שמם בנשימה אחת עם שמה של פרופ' גביזון – הוא צריך לשמוח. (עדנה ארבל ? מול רות גביזון? כמו לשים נוצה מול פיל בנדנדה ולהתלבט מי יותר כבד)

ראשית כל, מתקיימת כאן הצלחה שטבע כבר רבין המנוח כלפי בייניש: ''בעיטה כלפי מעלה וניטרול ממוקד ההיזק''. עדיף שארבל, כמו בייניש, תגרום נזק רק לתיקים הבודדים שהיא תדון בהם (הרע במיעוטו, עם כל הצער שבדבר), ולא תמשיך להיות הפרקליטה שאחראית על כל הפרקליטויות במדינה ועל המשטרה ועל המחלקות המשפטיות בשב''כ ובצה''ל, ועל מחלקת הבג''צים, וממשיכה לעשות בכל אלה שימוש נבזי ומכוער נגד החוק, נגד הדמוקרטיה ובעד אינטרסים זרים ופסולים שלה, ושל מפעיליה ומקומבניה.

שנית, מיום שאפילו דורנר נטשה את העליון, צריך לברך על הסיטואציה הנדירה, המבהירה לציבור ללא סייגים, איפה זה שחור, ואיפה זה לבן. טוב לנו לא להכתים את בית המשפט העליון בכתבים לבנים דוגמת משפטנים דגולים כפרופ' רות גביזון, לצד כל הראויים האחרים אשר דווקא בשל היותם מקצועיים וישרים במיוחד הרי ברור לכל שהם לא ימונו לעליון אלא שובצו ברשימה לצורכי תפאורה בלבד.

''כשם שהלובן שמקיף את האות מקיים את האות, שאלמלא המקיף לא הכרנו את המוקף'' (ש''י עגנון).

אדרבא! תנו לנו עוד בעלי מזג שיפוטי כמו חשין! עוד צדיקים כמו בייניש! עוד דמוקרטים שונאי שוחד כמו אהרון ברק! עוד טהורים חסרי עבירות אינוס כמו תיאודור אור! עוד מאותם משפטנים אלמוניים צייתנים וחסרי עמוד שידרה כמו אדמונד לוי, אליהו מצא ויתר הפקידונים! ככל שתתנו לנו יותר מן האדום האדום הזה, כך ייקל על הציבור כולו להבדיל בין קודש לחול.

אל תטעו אותנו עם כל מיני נזם זהב באף חזיר. אנחנו כבר יודעים: מי שגונב ממחטה, הולך לכלא. מי שגונב מדינה שלמה – יהיה המלך (מקיאולי)

אנחנו הרי כבר יודעים מה אתם עושים מתחת לשולחן כשאתם מטיפים לנו על טוהר מידות, מוסר ומנהל ציבורי תקין. זה בסדר. לנו אתם כבר לא צריכים להריח באף...

השאיפה של כל אוהבי החוק והצדק צריכה להיות לבודד את הרוע והשחיתות למינימום ההכרחי, ואז תהיה גם תהיה לציבור סוף סוף הזכות המלאה להיישיר מבט אל בית המחוקקים שלו, ולדרוש גם ממנו להמנע משוחד, להמנע מטובות הנאה, להמנע משיקולים זרים לטובת בעלי אינטרסים.

טענת ההגנה של אנשי הציבור, שאם אלה הנורמות אצל כוהני שלטון החוק, אז מה יגידו איזובי הקיר, תקרוס באחת, וטוב שכך. נמאס מפוליטיקאים מושחתים.

למה לנו לתת לכל מיני אריק שרונים אפשרות ליילל, ובצדק, ''מה בכלל רוצים מגלעדי שלי, האם אבנר ברק לא קיבל טובות הנאה במליוני דולרים במסווה של שכר טרחה על שירותים מצוצים מהאצבע, רק בזכות זה שאבא שלו הוא נשיא בית המשפט העליון, והאי הוא כאן לחופי המרינה בהרצליה, ואפילו לא ביוון?''

אנחנו הרי כולנו רוצים שאריק שרון יסתלק לחוות השיקמים שלו אם לקח שוחד! אבל, ''מה מוסר נדרוש מההמון הפשוט כלפי נערות בוגרות, בעוד הכומר בעצמו אונס קטינים בתא הוידוי הקדוש?''

ביום שנתבשר שלא עוד חברי המרכז של השופטים מחליטים את מי למנות על בסיס נאמנות ואינטרסים זרים לטובת הציבור ופסולים בעליל, אז נוכל לא רק לדרוש אלא גם בצדק שאף חברי המרכז של הליכוד או הועדות המסדרות של מפא''י יפסיקו לנהל לנו את המדינה מאחורי קלעים של כל מכרז תפור ומינוי מקומבן.

ביום שנחליט לנכש את העבריינים שהשתלטו לנו על מערכת אכיפת החוק, תהיה לנו הסמכות המוסרית, וממילא הכלים, לבער עבריינים במערכת הפוליטית ללא הבדלי השתייכות מפלגתית, ומבלי לעשות דין אחד לאדוארד-סרוסי, ודין אחר לסיריל קרן. דין אחד לדוד בלס של שמעון פרס (ועיסקאות המליונים בקרקעות ובקיבוצים), ודין אחר לדודי אפל. מבלי לעשות דין אחד לוענונו, ודין אחר לאורי אבנרי. דין אחד לנועם פדרמן, ודין אחר ליוסי ביילין. מבלי לעשות דין אחד לגלעד שרון, ודין אחר לבן ולבת של אהרון ברק. מבלי לעשות דין אחד לנורמת השקר והונאת בתי המשפט בפרשת קו 300, ודין אחר לנורמת הונאת בתי המשפט, העלמת ראיות מזכות והדחת עדים בפרקליטות עצמה ובעדויות שוטרים בבתי המשפט. מבלי לעשות דין אחד לאיציק מרדכי על אף מעמדו אך למען זכותה הבלתי מעוררת של כל אישה לכבוד ושלא להיאנס, ולא לכפות את אותו תהליך חקירה ומיצוי הדין כלפי תיאודור אור. שיהיה דין אחד למשה בדש, ואותו הדין לאלי הורוביץ. שאת פועלו של שלומי עוז לקיום שלטון הימין יבחנו באותם פרמטרים פטריוטיים שבחנו את פעולות עו''ד יצחק הרצוג (או להיפך – אבל לא שונה). שבפרשת ויסות מניות הבנקים, נראה לא סתם מנהלי בנקים, אלא את שר האוצר ארידור שאחראי לשוד הציבור הזה. שדין המתנות של שרה (שלא היו) יהיה כדין המוצגים הארכאולוגיים של דיין (שזה רק החטא הקטן שהיה).

לכן, טוב שעדנה ארבל תעוף לעליון. מגיע להם! כמו שאמר מי שאמר על האפשרות שיגאל עמיר יתחתן: ''מי שחושב שלהיות נשוי זה כזה כיף גדול, לא יודע מה הוא מדבר - להיפך, אני חושב, שבתור עונש ראוי, צריך לחייב כל רוצח להתחתן מייד, ועדיף עם פולניה...''




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אריק, יש לך טעות כפולה  (דוד סיון) (2 תגובות בפתיל)
  מה יפקח לישראלים את העיניים  (אורי מילשטיין)
  ארבל- גביזון  (לוי) (7 תגובות בפתיל)
  כך וכך המערכת המישפטית עלובה  (pit) (10 תגובות בפתיל)
  במה ההצטיינות המוכחת של גביזון?  (מושה)
  בתור אדם שמלכלך על כל העולם, ספר לנו  (מושה) (33 תגובות בפתיל)
  יש חשיבות ממדרגה ראשונה  (ישראל בר-ניר)
  טופלת התיקים הסדרתית והסבל המתמשך  (מיכאל שרון) (9 תגובות בפתיל)
  לפתע נזכרתי בקשקושים של הכותב  (מושה) (133 תגובות בפתיל)
  מה היא הבעייה האמיתית??  (פנחס) (8 תגובות בפתיל)
  למושה  (לוי) (3 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (שמעון רז)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי