פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חמש הערות אחרונות על ההתנתקות
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (יום חמישי, 29/04/2004 שעה 8:15)


חמש הערות אחרונות על ההתנתקות


אריה פרלמן




  1. ליכודניק לא מתרגז

    ישנם כאלה בליכוד שלא אוהבים את ההתגייסות הימין שמחוץ לליכוד – במאבק נגד תכנית ההתנתקות. יש כאלה שלא מוכנים שגורמים חיצוניים יתערבו במחלוקת פנים-מפלגתית.
    למען האמת – יש בזה גם צדק וגם היגיון. כך במצב רגיל.
    אך המצב שלנו איננו רגיל: תנועת הליכוד עומדת להתערב בחייהם ובגורלם של אלפי יהודים. הליכוד עומד לקבוע בשבילם דברים חשובים הרבה יותר מפוליטיקה פנימית. לכן זה רק טבעי ומובן שאותם אנשים ונציגיהם – יעשו מאמץ לשכנע את חברי הליכוד בצדקתם. לשכנע – לא לכפות; לדבר – לא להכריח.
    לכן - ליכודניק לא מתרגז. רק מקשיב – ומכריע לפי מיטב מצפונו.

  2. ליכודניק לא מסתנוור

    אומרים לנו שהממשל האמריקני העניק לישראל ''תמורות'' מרחיקות-לכת בעד הנסיגה. איש אינו יודע מה שוות ה'תמורות' הללו. נניח – רק נגיד – שנשיא ארצות-הברית ג'ורג' בוש באמת הבטיח הבטחות יפות. אבל עוד מעט בחירות באמריקה... ואם בוש יפסיד – מה יגיד הנשיא החדש? ואם בוש ינצח... הדבר היחיד שמחייב אותו הוא לא חוק של הקונגרס - אלא רק מה שהוא עצמו דיבר.

    אז מה... אם בוש עלול לסגת מהבטחותיו – האם זה אומר שהוא שקרן חלילה? חס ושלום! אף אחד לא אומר ככה. אבל הוא יכול להחליט – בעוד שנה או חודש – שהנסיבות השתנו. הרי אפילו ראש הממשלה הבטיח לפני 3 שנים לבוש לא לגעת בערפאת – והיום הוא אומר בגלוי: ''אני משוחרר מההתחייבות הזאת''. אז אם ראש ממשלה של מדינה קטנה יכול להשתחרר מהתחייבות לנשיא של אמריקה – נשיא אמריקה על-אחת-כמה-וכמה יכול להשתחרר מהתחייבות לראש ממשלה של מדינה קטנה.

    אז ליכודניק לא מסתנוור ממילים פורחות באוויר – רק מסתכל על המציאות בשטח.

  3. ליכודניק לא משתחווה

    תומכי ההתנתקות אומרים: שרון הוא גנרל גדול. הוא מבין בביטחון – לכן אנחנו סומכים עליו.
    כל זה טוב ויפה. הצרה היא – שאפילו גנרלים גדולים מסוגלים לטעות, ולא מדובר רק על רבין או ברק. אפילו נפוליאון: בשנת 1812 – נפוליאון הגדול – קיסר צרפת – פלש לרוסיה. חייליו ניצחו את הצבא הרוסי – אבל הפסידו לחורף הרוסי הקשה והאכזרי. התוצאה היתה: תחילת התמוטטות האימפריה הצרפתית – עד שנפלה כעבור שלוש שנים בלבד. וכל זה למרות שבדיוק מאה שנה לפני כן – עשה את אותה הטעות מלך שבדיה – ונפוליאון הכיר היטב את ההיסטוריה – אבל בכל זאת לא למד את הלקח.
    תשאלו: איך זה יכול להיות שגנרל כל כך מפורסם ומבריק כמו נפוליאון עושה טעות גדולה כל כך?
    ככה זה. כולנו בני אדם. אפילו גנרלים.

    לכן, ליכודניק לא משתחווה לדרגות. רק בוחן את הנתונים ואת העובדות.

  4. ליכודניק לא מתבלבל

    תומכי ההתנתקות אומרים: בואו נקים גדר ונעזוב אותם שם.
    זהירות: לוקשים לפניך! מאז הסכם אוסלו מלפני 10-11 שנים – צה''ל כבר לא שולט בעזה. אפילו לא עכשיו. חיילי צה''ל לא יושבים במחנות הפליטים, ולא עושים סיורים קבועים בשטח; הממשל הצבאי לא מנהל את החינוך והבריאות בעזה. היום נוחתים טילים על התנחלויות גוש קטיף – אז איך אומרים? נגרש את המתנחלים – אז לא ייפלו עליהם טילים. נגיד שזאת שיטה... אבל מה יעשו עם הטילים שנופלים על שדרות ועל קיבוצי הנגב המערבי? הרי אותם אין תכנית לגרש... אז ייכנסו לעזה, עוד פעם ועוד פעם, ויצטרכו להמשיך לשמור על הים של עזה ועל הגבול עם מצרים, כדי שלא יבריחו נשק מסוכן עוד יותר. אז אין ולא תהיה שום 'התנתקות' מעזה.
    אז מה כן יש? יש רק רצון מאוד מוזר לעקור ולגרש את מתנחלי גוש קטיף. רובו המוחלט של גוש קטיף בכלל לא נמצא ב''לב אוכלוסיה ערבית'' – אלא בדרום, לחוף הים וקרוב למצרים. כפר-דרום – למשל – יותר רחוק מעזה מאשר אשקלון. אז מה, לעקור את אשקלון – כי היא ''התנחלות שקרובה לעזה''?

    מדוע ראש הממשלה רוצה לגרש את אנשי גוש קטיף ולמה הוא נטפל אליהם?
    לא משנה כרגע. מה שמשנה הוא שמדובר ברצון שלילי, שאסור לתת לו יד.

    אז ליכודניק לא מתבלבל. ליכודניק מסתכל לאמת ישר בעיניים.

  5. ליכודניק לא מתנתק

    בעזה יש המון ערבים... גם בחברון יש. אבל כולנו יודעים שחברון היא עיר האבות, שבה ישבה קהילה יהודית עתיקה, ואחת מערי הקודש – והיא חלק בלתי-נפרד מארץ-ישראל. אז אם יש המון ערבים בארץ שלנו – זה עדיין לא אומר שהארץ הזאת לא שייכת לנו. היא כן שייכת. לנצח.

    גם לעזה יש תפקיד בתולדות ארץ-ישראל. לפני כ-‏350 שנה, הכריז נתן העזתי על שבתאי צבי כעל משיח בן-דוד. זה קרה בבית הכנסת בעיר עזה, על אדמת המולדת. אז נכון... שבתאי צבי היה משיח-שקר, אבל לא זה העניין.
    העניין הוא, שעצם העובדה שההכרזה באה מתוך ארץ-ישראל – היתה לה השפעה אדירה על יהודי כל העולם. זאת מכיוון שיהודי כל העולם ידעו – מבלי להיות מתוסבכים יותר מדי – שעזה, כמו שכם, כמו חברון וכמו יפו ועכו – הן ערים בתוך ארץ-ישראל (ואז ישבו הרבה יותר ערבים בעכו ויפו מאשר בעזה).

    מתנחלי גוש קטיף התחילו את מפעלם המפואר בתחילת שנות השבעים – בעידודה המלא של ממשלת המערך. הם חידשו את היישוב היהודי בכפר דרום, שננטש במלחמת העצמאות, והקימו התיישבות לתפארת:

    בגוש קטיף יש מעונות יום, בתי-ספר, ישיבות ואולפנות, ומרכזי מחקר חקלאי, והתושבים מצטיינים במיוחד בייצור חקלאי. בסך הכל כ-‏7000 תושבים, אך מייצאים בעשרות מיליוני דולרים לחו''ל, בין השאר 30% מייצוא הפלפל האיכותי; 40% מייצוא עגבניות ''שרי''; 60% מייצוא פרחי הפלגיניום; 70% מייצוא תוצרת אורגאנית מחממות, ומספקים כמעט שליש מצריכת צמחי העציץ בישראל.

    איזה ניגוד משווע הוא זה, על רקע מאות אלפי הערבים שברצועה, שלמרות תמיכה כספית ומדינית ממדינות רבות בעולם; למרות ידן המושטת של כל ממשלות ישראל – כל מה שהם הצליחו לעשות הוא הרס, חורבן, גניבה, חבלה ורצח.

    איזו יד יהודית תוכל להצביע בעד חיסול ממוקד של אוכלוסיה נפלאה זו, של שלושה דורות של חלוצים ציוניים, שהפכו חולות שוממים של מדבר לפינה פורחת ומשגשגת, לנוכח מתקפת טרור רצחנית ושטנית? איזו יד יהודית לא תרעד בקלפי, כשתבוא להניף את החרב על ההתגשמות הטהורה ביותר של הרעיון הציוני, וכל זאת בגלל חישובים פוליטיים קטנוניים ותקשורת שמנפחת את השכל?

    לכן – ליכודניק לא מתנתק! ליכודניק אוהב את ארץ-ישראל, אוהב את גואלי אדמת ישראל, ונשאר נאמן למולדת – גם אם המנהיג חושב אחרת.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  נצחונכם ביום ראשון  (רמי נוידרפר) (3 תגובות בפתיל)
  ליכודניק לא אוהב חנפנים  (מושה)
  ליכודניק מתאבד?  (מושה) (4 תגובות בפתיל)
  סופו של הליכוד  (pit) (34 תגובות בפתיל)
  ראש ממשלת ישראל בטל את זכות קיומה  (גלעד צוקרמן)
  ארץ ישראל שיכת לעם ישראל  (לוי)
  אולי אם ניסוג תהיה עבודה?  (מובטל צמרת) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי