פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_2151

הולכים עם עזה לעזאזל
מיכאל שרון ז''ל (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 10:47)


הולכים עם עזה לעזאזל


מיכאל מ. שרון



כיצד ממלכדים קוף

במיטב מסעדות ניירובי שבקנייה מגישים בשר קוף. איך הוא מגיע נוטף רוטב לצלחת? בני השבטים שמסביב לעיר יודעים היטב כיצד למלכד חיה נבונה זאת: באיזורי להקות הקופים בגזע עץ עבות חוצבים ניקבה וממלאים אותה אגוזים. עד מהרה מגיע הקוף, מוקסם על ידי ריחו המשכר של הקניין ממלא הבטן והרוח (סביב מה הגיגי קוף?) העומד כולו לרשותו ותוחב ידו פנימה, לאוצר האגוזים. היד חופנת את האגוזים, אך אבוי, פתח הגומחה צר – זו טיבה של מלכודת קופים – והיד שתפחה בינתיים מעוצם האגוזים, תקועה בפנים. הקוף מנסה להוציא את היד הקמוצה בעווית ההופכת תזזיתית מכשלון לכשלון, שכן אינו רוצה לוותר על שללו. כל שעליו לעשות, אם אינו רוצה לאבד את כל הקניין רב הערך לתזונתו וקיומו, הינו לשחרר בשלווה אגוז או שניים. הדבר לא עולה כלל בדעתו שכן הקוף חש משום מה שההתנתקות היא טוטלית: פתיחת כף היד לרווחה והחזרת הקניין כולו. הכל או לא כלום. רק שבינתיים מכתרים חרש את הקוף ציידי הקופים, והקוף, מתובל כדבעי, יהיה עד מהרה על הצלחת. בתיאבון!

קופי קנייה 1
קופי קניה 2

ברצות מי שמעוניין (מי באמת?) אפילו עזה, עירו של האל דגון, הופכת צור קדשי ישראל, בדרגה אחת עם ערינו העתיקות, חברון, בית לחם, שכם, ירושלים, בית-אל, ענתות - אלו שמיליונים רבים של קוראי תנ''ך ברחבי העולם נשאו את שמם העברי דורות כה רבים.

עזה - מושבם של מיליון ושלוש מאות אלף פלשתינאים, המקום הצפוף ביותר בעולם, ואחד המקומות העניים ביותר בעולם (תוצר שנתי ממוצע לנפש של 625 דולר, או 52$ לחודש, שלוש וחצי אחוז מזה הישראלי). ושיעור גידול אוכלוסיה שנתי של 3.8%, אחד הגבוהים ביותר בעולם הערבי (רצועת עזה).

עזה - שאפילו שמשון נזיר אלוהים רב הכוח, אינו נשאר שם באיזור לאחר מעשה גבורתו: (שופטים ט''ז) ג וַיֶּאֱחֹז בְּדַלְתוֹת שַׁעַר הָעִיר וּבִשְׁתֵּי הַמְּזוּזוֹת וַיִּסָּעֵם עִם הַבְּרִיחַ וַיָּשֶׂם עַל כְּתֵפָיו וַיַּעֲלֵם אֶל רֹאשׁ הָהָר אֲשֶׁר עַל פְּנֵי חֶבְרוֹן. אותה עזה, שמסמאת ומנקרת את עיני נזיר האלוהים שמשון, לאחר שסרניה טמנו לו בתחבולותיהם פיתוי מתוק והפילוהו בפח יקוש.

מה היתה עזה במאה ה-‏11 לפני הספירה? לשמשון בתקופת אלוהותו האיזורית של דגון, הפיתוי היה בתחילה זונה עזתית, ואחר דלילה (דלילה: מן-הלילה, הטומנת פח יקוש לשמשון, ששמו נגזר מ''שמש''), אשה מסביבות עזה שהתאהב בה עד כלות, תרתי משמע.

ומה היא עזה כיום?

דברי איש הטבע והארץ עמית מנדלסון.

דווח ה- CIA (סוכנות הביון המרכזית האמריקנית) אודות כלכלת הסמים המצרית האדירה; עזה משמשת נקודת צומת חשובה לסמים המגיעים ממצרים הן בדרך הים, והן יבשתית. מעזה מועברים הסמים בכמויות ענק לישראל:

Egypt:
Transit point for Southwest Asian and Southeast Asian heroin and opium moving to Europe, Africa, and the US; transit stop for Nigerian couriers; concern as money-laundering site due to lax banking regulations.

עזה משמשת גם צומת למעבר היבול האדיר של שדות האופיום והחשיש שבסיני לתוך שטחי ישראל, למטרות צריכה מקומית ובעיקר יצוא לאירופה וארה''ב. כפי שאומרת הכתבה ב''ידיעות אחרונות'', תעשיית הסמים של סיני, ''חצי האי המשמש מפלט לרבבות ישראלים, הפך לאחד ממרכזי הסמים המשגשגים במזרח התיכון.''

האם מכה בנו גורל מדינת הצלבנים, שנירקבה והלכה והסתאבה עד להשמדתה בהשפעת סמי המזרח ורוח הסאוב והעריצות המזרחית שהרסה את חוסנה?

האם גם כיום, לנוכח מפלתו הצפוייה של אריק שרון במשאל וירידתו הצפויה של הקברניט המופלא, רב התעצומות והגאוני הזה מבמת הציונות, ששים הפלשתינאים, בדומה לפלישתים דאז, בזו הלשון: כד וַיְהַלְלוּ אֶת אֱלֹהֵיהֶם כִּי אָמְרוּ נָתַן אֱלֹהֵינוּ בְיָדֵנוּ אֶת אוֹיְבֵנוּ וְאֵת מַחֲרִיב אַרְצֵנוּ וַאֲשֶׁר הִרְבָּה אֶת חֲלָלֵינוּ.

יש להבין כי ההתנתקות מעזה ובניית החומה הינם מערכת אחת, של התנתקות מהערבים הניצמדים וניטפלים אלינו בעוית רצחנית, דרך חכמה שאין כמותה למזעור הסכסוך במישור האיזורי והבין לאומי והתפנות לפיתוח במישורי קיומינו הכלכליים, הטכנולוגיים, המוסדיים והחברתיים שסבלו מקריסה רבתי. המלה ''התנתקות'' אינה כאן תרגיל לשוני בנוסח השמאל (''קרבנות השלום'', ''אופק מדיני'', ''חלון הזדמנויות'' ודומיהם). לא אצל אריק. זו היא מהות הדבר שהוא בגורל המשכיות מפעלנו ההיסטורי כאן. והמשך הישיבה בערינו העתיקות, כפי שהנשיא בוש, לראשונה בהיסטוריה של הציונות, נתן לה לאחרונה לגיטימצייה, בהצהרתו – שהערבים השוו את חשיבותה מבחינת אסונם, להצהרת בלפור. לאחר אלפיים שנות גלות ואיוולות הרות אסון לא מעטות בתולדות עמנו, הרי חלילה לנו שתתחיל תזוזת הקריסה בכיוונה של גלות נוספת.


הנשמה מפה-לפה לאנטישמיות

האם נהפוך במו ידינו את בוש מאוהב הציונות לשונא ורועץ, אדם שידבר עד סוף ימיו על קנאותם חסרת הפשרות של היהודים? כיום הולכת האנטישמיות והאנטי ציונות ומציפה את אירופה באופן המתעצם ממש מחודש לחודש (רק 31% מהאירופים: ישראל חברה פתוחה ודמוקרטית).

כך איפוא, במיטב מסורת האנטישמיות הארסית, מוכרת דמותו הדוחה של שיילוק, היהודי שלא ויתר על גרם אחד מליטרת הבשר שהיתה קניינו, לגישתו, וסופו שאיבד בעיקשותו הקנאית הכל עד הפרור האחרון, ונחלץ מהגרדום בעור שיניו, עקב רחמנות נוצרית על האדם חסר התקנה הזה (על פי מחזהו של וויליאם שייקספיר). האם בכוונת המתנגדים להתנתקות לעשות הנשמה מפה-לפה לאנטישמיות הארסית ביותר שניתן להעלות על הדעת, להפוך עצמנו לשנואים בעולם כולו עקב סכסוך רצחני הנמשך בעצימות רבה - סכסוך בו שני הצדדים אחוזים בעווית סימביוטית זה בזה ללא היפרדות? ולוותר על תמיכת בת בריתנו היחידה שתיוותר?


הקריסה והאיוולת

והרעב, והעוני, הפשע הגואה, קריסת הכלכלה, והרס החינוך וזאת אחר שלרגע הכלכלה החלה שוב להנץ. האם הנטע הרך הזה יקרוס שוב ללא מוצא?

''גרוש יהודים מבתיהם''...

אבל ינתנו לאנשים יקרים ואהובים אלה בתים חדשים בישובים מעטירים. והרי מתעלמים באמירה מיתממת זאת מכך שכל העת מגורשים יהודים מבתיהם, באשר אינם יכולים, בפרץ העוני המחריף, לשלם עוד את שכר הדירה. ומאות אלפי היהודים שיעקרו ממדינתם, חלילה, לארצות נכר, לאחר שהמדינה הקורסת והמבודדת בעולם, שהתרוקנה גם מתיירים, שפיגועי תופת ניחתים עליה למלוא האופק ללא מנוס ומיזעור, תהפוך לסיר לחץ חסר מוצא עד כלות.

וכי אין המתנגדים להתנתקות רואים שעיקשותם הקטלנית היא היא עקירת הנטוע רבתי? בבחינת, הכל או לא כלום, יבוא איפוא הלא-כלום (ואחריו השד, או -- המשיח, לאחר גדישת מלוא מנת היסורים, בבחינת ''חבלי משיח...'').

''בדומה לבריחה מלבנון''...

אבל כאן מדובר בהיפוכה הגמור. לא מנוסת עכברים חפוזה (כפי שקורא לכך ביאליק), תוך נטישת בעלי בריתנו, אלא יציאה ברעם הסער, תוך חיסול שני מנהיגי הטרור הקשים ביותר, שייך יאסין ורנטיסי, ובמהלך איטי ומתוכנן וקצוב, תוך שליטת מנצחים במתרחש. והרי מנהיגות זאת תדע גם לחזור לשם, אם ידרש הדבר.

''ממילא לא יעזור, הטרור רק יגבר, רוח גבית--''...

אז מתאבדים? והרי יותר סביר דווקא שבנסיבות היחודיות הללו, הדבר כן יעזור, והטרור ישאר ממוזער והמצב – בר שליטה ובקרה. והרי די לבחון את עמדות הערבים הספונטניות כלפי ההתנתקות שהיו נבוכות ללא מוצא ומתנגדות בחרדת-אימים להתנתקות ולחומה. וזאת תוך הבעת ערגה רצחנית להמשך ההצמדות הלופתת והזרמת הסם המפורר וממית הרוח (ג'יהד הסמים) לאויבם השנוא. רק בהמשך, החלו באותה מבוכה עצמה, לאחר שניתפסו ''על חם'' לאמר ש''אין הם בעצם מתנגדים לנסיגת היהוד משטח כלשהו, זעיר ככל שיהיה, של פילסתין''...

לא, ההתנתקות אינה אוסלו, ולא היה אצל הערבים משוש אוסלו. אבל עכשו שוב נעורה תוחלת עמלק...

והרי לא חסרו איוולות במימדי ענק בתולדות עמנו. רחבעם בן שלמה שלא ויתר על פרור אחד (''אבי ייסר אתכם בשוטים. ואנוכי – אייסר אתכם בעקרבים'') והביא בעיקשותו השיטיונית לכך שהעם נחצה לשני ממלכות, ובטווח ארוך יותר, ישראל הוגלה ואבד לנצח. ויהודה המוחלשת נאבקה במאבקים מרים, נואשים והולכים, כנגד אויבים נחושים שחמדו את אוצרותיה והעזו פנים נוכח חולשתה. אי ויתורו של רחבעם היה איפוא ראשית הסוף, שאמנם התארך ליסורים ממושכים.

ולהבדיל באלפי הבדלות, ידועה עיקשותו של הצורר היטלר במערכת סטלינגרד בדצמבר 1942, כשהורה לחיילי הוורמאכט ''לא לוותר על אף שעל אדמה'' שהרי ''המוותר על קומץ, סופו שמוותר על הכל'', לגישתו. סופו שאיבד שם אבדות ענק באנשים וציוד, והצבא הגרמני הבלתי מנוצח עד אז הלך מאז ונסוג, הלך והתקפל עד ברלין, שם התאבד הצורר. בנות הברית, וכמובן, אנו היהודים, ברכו על ישועה זאת, עקב עקשנות הצורר לא להתנתק מסטלינגרד – עיקשות שהמיטה על האויב הקשה בתולדותינו את חורבנו. האם הפוך על הפוך, למרבית האירונייה והטרגיות ההיסטורית, מייחלים כיום צוררינו בני הדור הזה, הפלשתינאים ושונאי ישראל, לאותה עיקשות שתתקענו לסבך ללא מוצא, לאחר שלרגע הסתמנו ההחלצות והמוצא המבורכים?


בוא הגואל

לא ברור אם המשיח יבוא לאחר שכוס היסורים תגמא עד כלות, אך נפוליאונים ומושיעי שווא לא חסרו בקרב עמנו. והנה, לאחר גבור האנרכייה וחוסר המוצא יגיח לו אחד שכבר עטה פוזה נפוליאונית, הוא אהוד ברק מושיע האומה שססמתו בבחירות 1999 היתה ''האיש שיחזיר את התקווה למדינה''. בניגוד לשרון, הרי היועץ המשפטי אלייקים רובינשטיין, שמט עבורו את נושא העמותות העלומות שהקים, ועכשו, ללא רבב, יכול האיש שוב לגהץ את גלימת נפוליאון ולהמתין בשקט בשקט לשיבה רבתי, לאחר שמתפקדי הליכוד יעשו עבורו ועבור אויבינו את העבודה.


אפילוג

בשנת 2015 בעיר קפואה בקנדה נעור אלייכין האילני משינה טרופה עתירת סיוטים, כשהוא מכוסה זיעה קרה, ושלח יד מגששת ולחה בחשכת החורף הארקטי לעבר הכיפה הסרוגה על הכר הרטוב. ''וכל זאת... החורבן.. בגלל.. אותה עזה... עירו של דגון...'' – מילמל מיוסר וללא קול.

מיכאל שרון: הגולשת ושדות פלשת – ווריאציות הופכיות על ''אשת חיל''








http://www.faz.co.il/thread?rep=45744
מאמר מעניין ומעורר מחשבות
רמי נוידרפר (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 11:18)

ראשית , ברצוני להחמיא לך על הניסוח הבהיר והשפה הקולחת. לעיתים אתה משתמש בלשון סבוכה ונפתלת מדי לטעמי, אולם הפעם הבעת את רעיונותיך בצורה ברורה ומרתקת.

אני מסכים איתך שגישת ''הכל או לא כלום'' היא מסוכנת. לאו דווקא בגלל היותה של עזה בימי קדם חלק משלטון ישאל או לא , שכן לפי הגיון זה , גם על אשקלון ואשדוד צריך לוותר שכן גם אלו היו ערי פלישתים.

צריך לוותר על ההתנחלויות ברצועת עזה (ולא על עזה שעליה כבר ויתרנו מזמן) מכיוון שאין לנו מה לחפש שם, מכיוון שהתדמית של שלטון ישראלי על אזור פלשתיני כה גדול והנלחויות פורחות עשרות מטרים ממחנות פליטים גוועים היא הרסנית. בגלל החזקתן בכוח הכוח תביא להחלשתנו במקום אחר , כפי שאתה טוען.

לצערי טעה שרון טעות טקטית ובמקום להביא את תוכניתו לאישור הכנסת או העם במשאל עם, הביאה לאישור חברי הליכוד. אלה , בצעד של עיוורון או אולי נאמנות למורשתם ההיסטורית הטרום בגינית , הולכים לדחוק את מדינת ישראל לפינה של נידוי ובידוד שלא היתה כמוה.

באשר לחזרתו של ברק, אינני מאמין שהוא יחזור להנהיג את מפלגת העבודה. הוא הצליח להביא על עצמו יותר מדי שונאים בתקופת זמן קצרה מדי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=45745
ובכל זאת מילת ביקורת
רמי נוידרפר (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 11:21)

לא יכולתי שלא להתחלחל מן ההשוואה , הנואלת בעיני, למרות המילה ''להבדיל'', בין התעקשות המתנחלים לדבוק בעזה לבין התעקשות היטלר יימח שמו לכבוש את סטלינגרד. אין שום דמיון בין העניינים.

אני שוב מציע לחברי הפורום הנכבדים להמנע מן ההשוואות לנאציזם ולכל מה שמסביבו

http://www.faz.co.il/thread?rep=45761
לא השוויתי, חלילה. הצבעתי על איוולות העיקשות, כבמקרה רחבעם
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 15:14)
בתשובה לרמי נוידרפר


http://www.faz.co.il/thread?rep=45763
אז אנא בטובך תגיד רחבעם
רמי נוידרפר (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 15:17)
בתשובה למיכאל מ. שרון

או הקנאים שמרדו ברומי , ואל תגיד היטלר
במחשבה שנייה אני משוכנע שאתה מסכים איתי

http://www.faz.co.il/thread?rep=45799
והלוא הבאתי את דוגמת איוולת רחבעם - ראה ציטוט מהמאמר
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 16:58)
בתשובה למיכאל מ. שרון

איוולת רחבעם - ציטוט מהמאמר:

והרי לא חסרו איוולות במימדי ענק בתולדות עמנו. רחבעם בן שלמה שלא ויתר על פרור אחד (''אבי ייסר אתכם בשוטים. ואנוכי – אייסר אתכם בעקרבים'') והביא בעיקשותו השיטיונית לכך שהעם נחצה לשני ממלכות, ובטווח ארוך יותר, ישראל הוגלה ואבד לנצח. ויהודה המוחלשת נאבקה במאבקים מרים, נואשים והולכים, כנגד אויבים נחושים שחמדו את אוצרותיה והעזו פנים נוכח חולשתה. אי ויתורו של רחבעם היה איפוא ראשית הסוף, שאמנם התארך ליסורים ממושכים.
__________________________

דוגמה מוכרת אחרת של עיקשות ''אף פרור'' הינה זו של לואי ה-‏16 בתקופת פרוץ המהפכה הצרפתית. אישתו מארי אנטואנט חיזקה את ליבו לא ללכת אפילו צעד קטן בכוון דרישות המעמדות המנושלים לזכויות, בטענה שאם ייתן אצבע אחת ל''אספסוף'', הדבר רק יגביר את דרישותיהם והם ידרשו הכל. על המלך בחסד האלוהים היה לדבריה לגלות קשיחות ולא לוותר על מאום מסמכויותיו.

אכן, ניתן גם לאזכר את עקשנות הסיקריקים שעסקו במלחמת אחים קנאית תוך אטימות נוראה לכל אפשרות של תפנית ודבקות בעקרונות קשוחים ועיוורים למתרחש עד כלות. זאת תוך נחישות נוראה של לוחמה טוטלית ב''ממלכת רומי הרשעה''. גישתם העיקשת חסמה כל צל של הליכה לקראת הבנה עם הרומים. התעקשותם גררה הסתבכות עם המעצמה החזקה בעולם, החלישה את הכוח היהודי, והביאה לחורבן הבית. והרי ניתן היה למשל, אילו גברה גישה גמישה יותר, לשלוח משלחת לקיסר ולשטוח את עניין הפרובוקציות הדתיות של הנציב - שכן המדיניות הרומית הגלובלית היתה סובלנות דתית ומדינית והמנעות מעימותים. תחת זאת ניכנעו למעשה לפרובוקציות הנציב הרומי, שפעל כנראה על דעת עצמו, תוך יוזמה מקומית מוזרה המנוגדת בעיקרה למדיניות הרומית. הנה כי כן, העיקשות של לא לזוז צעד בכוון של בחינת תקפות העקרונות הנוקשים ובכוון גמיש או וותרני ביחס לעקרונות אלה הביאה גם לעיוורון כלפי הנסיבות, ולחורבן נורא.

.

http://www.faz.co.il/thread?rep=45805
הציטוט שהבאת הוא לא מן המאמר שכאן
דוד סיון (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 17:19)
בתשובה למיכאל מ. שרון

אתה מוכן להביא קישור שיתאים לציטוט להלן שהבאת בהודעה הקודמת?

''דוגמה מוכרת אחרת של עיקשות ''אף פרור'' הינה זו של לואי ה-‏16 בתקופת פרוץ המהפכה הצרפתית. אישתו מארי אנטואנט חיזקה את ליבו לא ללכת אפילו צעד קטן בכוון דרישות המעמדות המנושלים לזכויות, בטענה שאם ייתן אצבע אחת ל''אספסוף'', הדבר רק יגביר את דרישותיהם והם ידרשו הכל. על המלך בחסד האלוהים היה לדבריה לגלות קשיחות ולא לוותר על מאום מסמכויותיו.

אכן, ניתן גם לאזכר את עקשנות הסיקריקים שעסקו במלחמת אחים קנאית תוך אטימות נוראה לכל אפשרות של תפנית ודבקות בעקרונות קשוחים ועיוורים למתרחש עד כלות. זאת תוך נחישות נוראה של לוחמה טוטלית ב''ממלכת רומי הרשעה''. גישתם העיקשת חסמה כל צל של הליכה לקראת הבנה עם הרומים. התעקשותם גררה הסתבכות עם המעצמה החזקה בעולם, החלישה את הכוח היהודי, והביאה לחורבן הבית. והרי ניתן היה למשל, אילו גברה גישה גמישה יותר, לשלוח משלחת לקיסר ולשטוח את עניין הפרובוקציות הדתיות של הנציב - שכן המדיניות הרומית הגלובלית היתה סובלנות דתית ומדינית והמנעות מעימותים. תחת זאת ניכנעו למעשה לפרובוקציות הנציב הרומי, שפעל כנראה על דעת עצמו, תוך יוזמה מקומית מוזרה המנוגדת בעיקרה למדיניות הרומית. הנה כי כן, העיקשות של לא לזוז צעד בכוון של בחינת תקפות העקרונות הנוקשים ובכוון גמיש או וותרני ביחס לעקרונות אלה הביאה גם לעיוורון כלפי הנסיבות, ולחורבן נורא.''

http://www.faz.co.il/thread?rep=45807
הציטוט הוא אודות רחבעם - שרמי לא שם אליו לב בקריאת המאמר
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 18:04)
בתשובה לדוד סיון


http://www.faz.co.il/thread?rep=45810
הציטוט הוא לא אודות רחבעם !!
דוד סיון (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 18:26)
בתשובה למיכאל מ. שרון

טענת שהציטוט נמצא במאמר והוא לא. לכן שאלתי מהיכן.

אינך חייב לענות, אבל אם כבר ענית אז תענה למה ששואלים אותך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=45811
פיסקה 7 בסעיף: הקריסה והאיוולת
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 18:35)
בתשובה לדוד סיון


http://www.faz.co.il/thread?rep=45822
בקטע הקריסה והאיוולת לא קיים הציטוט עליו שאלתי
דוד סיון (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 19:49)
בתשובה למיכאל מ. שרון

אני מבין שאינך מוכן או יכול לענות לעניין.

בא נניח שכבר כאילו ענית ונסגור עניין.....

http://www.faz.co.il/thread?rep=45840
על איזה ציטוט אתה מדבר? נסח שוב את השאלה, דבריך לא ברורים
מיכאל מ. שרון (יום שני, 03/05/2004 שעה 0:13)
בתשובה לדוד סיון


http://www.faz.co.il/thread?rep=45842
דוד, במספר הודעות נידבקת אלי תוך שאלות וטרוניות לא ברורות
מיכאל מ. שרון (יום שני, 03/05/2004 שעה 0:53)
בתשובה לדוד סיון

על מה אתה מקשקש? איזה ציטוטים אתה מחפש? מה אתה רוצה ומה ההיטפלות הליצנית הזאת?

תחת הסעיף ''הקריסה והאיוולת'' במאמרי, הבאתי 2 דוגמאות אודות איוולת של אי וויתור קטן שעלה במחיר גבוה (בשני הפיסקאות האחרונות באותו סעיף): אחת היא זאת של רחבעם בן שלמה, והאחרת, להבדיל באלפי הבדלות, הינה זו של הצבא הגרמני במערכת סטלינגרד.

אז איזה ציטוט ואיזה קישקוש, ומה הטרוניות, ומה אתה רוצה פרט לעצם ההיטפלות?

http://www.faz.co.il/thread?rep=45846
חזור וקרא את השאלה המקורית - לפני שאתה מתלונן
דוד סיון (יום שני, 03/05/2004 שעה 6:04)
בתשובה למיכאל מ. שרון

כמו שקורה לך לפעמים אתה מביע זעם, מתלונן, משמיץ לפני שאתה מנסה לבדוק מה שואלים. אם היית בודק יתכן שהיית מבזבז פחות אנרגיה ''רעה''. הנה הדברים כמו שהופיעו כאן לפני מספר שעות כשרות למתלונן שבעצמו כתב אותם:
-----------------------------------
אתה כתבת ''והלוא הבאתי את דוגמת איוולת רחבעם - ראה ציטוט מהמאמר'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=45799). בעקבות זאת שאלתי-ביקשתי בהודעה ''הציטוט שהבאת הוא לא מן המאמר שכאן''(http://www.faz.co.il/thread?rep=45805):

אתה מוכן להביא קישור שיתאים לציטוט להלן שהבאת בהודעה הקודמת?

''דוגמה מוכרת אחרת של עיקשות ''אף פרור'' הינה זו של לואי ה-‏16 בתקופת פרוץ המהפכה הצרפתית. אישתו מארי אנטואנט חיזקה את ליבו לא ללכת אפילו צעד קטן בכוון דרישות המעמדות המנושלים לזכויות, בטענה שאם ייתן אצבע אחת ל''אספסוף'', הדבר רק יגביר את דרישותיהם והם ידרשו הכל. על המלך בחסד האלוהים היה לדבריה לגלות קשיחות ולא לוותר על מאום מסמכויותיו.

אכן, ניתן גם לאזכר את עקשנות הסיקריקים שעסקו במלחמת אחים קנאית תוך אטימות נוראה לכל אפשרות של תפנית ודבקות בעקרונות קשוחים ועיוורים למתרחש עד כלות. זאת תוך נחישות נוראה של לוחמה טוטלית ב''ממלכת רומי הרשעה''. גישתם העיקשת חסמה כל צל של הליכה לקראת הבנה עם הרומים. התעקשותם גררה הסתבכות עם המעצמה החזקה בעולם, החלישה את הכוח היהודי, והביאה לחורבן הבית. והרי ניתן היה למשל, אילו גברה גישה גמישה יותר, לשלוח משלחת לקיסר ולשטוח את עניין הפרובוקציות הדתיות של הנציב - שכן המדיניות הרומית הגלובלית היתה סובלנות דתית ומדינית והמנעות מעימותים. תחת זאת ניכנעו למעשה לפרובוקציות הנציב הרומי, שפעל כנראה על דעת עצמו, תוך יוזמה מקומית מוזרה המנוגדת בעיקרה למדיניות הרומית. הנה כי כן, העיקשות של לא לזוז צעד בכוון של בחינת תקפות העקרונות הנוקשים ובכוון גמיש או וותרני ביחס לעקרונות אלה הביאה גם לעיוורון כלפי הנסיבות, ולחורבן נורא.''
-----------------------------------------

הבאתי את הדברים כדי שיהיה ברור למי שזה מעניין אותו לאן, לעיתים, מתגלגלים דיונים בהם אתה מעורב. מאחר ואתה מתלונן וכועס אני מוותר לך על הצורך לענות לשאלה-בקשה שלי ובא לציון גואל.

אני גם מבטיח לנסות לעמוד להבא בפני הפיתוי לשאול אותך שאלות....

http://www.faz.co.il/thread?rep=45853
תסלח לי דוד אבל מה אתה נטפל
רמי נוידרפר (יום שני, 03/05/2004 שעה 8:56)
בתשובה לדוד סיון

אליו באיזושהי נקודה שולית שאיש לא אכפת לו ממנה בענין הציטוט?

http://www.faz.co.il/thread?rep=45854
תסלח לי רמי - אתה חצוף
דוד סיון (יום שני, 03/05/2004 שעה 10:34)
בתשובה לרמי נוידרפר

שאלתי שאלה שנראתה לי חשובה. בעל הדבר יכול היה להגיד לי שאיננו רוצה, או יכול, לענות ובזה היה נגמר העניין. הוא ענה לא לעניין אז שאלתי שוב. שוב לא קיבלתי תשובה ולכן הודעתי שאני מוותר.

אז באו כל מיני כינויים וביטויים (קשקשן, נטפל ועוד) שהראו שהשאלה שלי לא ברורה. אז חשבתי שיהיה זה רק הוגן להציגה שוב. כעת גם אתה מתלונן ומשתמש בכינויים לא לעניין - זאת ממש חוצפה (... אבל זה לא ממש מפתיע היו לך כבר יציאות כאלו בפתילים אחרים).

אני שוב מודיע לכל המתלוננים: ראו את שאלתי, ''וחסרת חשיבות'' (שחוסר חשיבותה כל כך מציקה לכם), כאילו לא נשאלה ותירגעו..... רק תזכרו שגם הערות-שאלות שלכם עשויות לקבל התייחסות דומה לזו שלכם כאן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=45862
דוד ההיטפלות העלוקתית שלך ראויה לכל גינוי
אין עוד מלבדו (יום שני, 03/05/2004 שעה 12:21)
בתשובה לדוד סיון

הלא כתוב בתורה ''המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים...''

http://www.faz.co.il/thread?rep=45812
רמי גם זוכר את תשובתו היהירה של רחבעם
רמי נוידרפר (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 18:44)
בתשובה למיכאל מ. שרון


http://www.faz.co.il/thread?rep=45844
הציטוט הוא אודות רחבעם - שרמי לא שם אליו לב בקריאת המאמר
מיכאל מ. שרון (יום שני, 03/05/2004 שעה 1:24)
בתשובה למיכאל מ. שרון

בתגובתי לרמי הבאתי (מתחת לקו) גם שתי דוגמאות היסטוריות נוספות לאיוולת: זאת של לואי ה-‏16 וזאת של הסיקריקים.

ראה גם רשימתי: מצעד האיוולת של עמנו

http://www.faz.co.il/thread?rep=46368
נו באמת
ררר (יום שני, 10/05/2004 שעה 20:01)
בתשובה לדוד סיון

העובדה כי בכל מקום בו שלטה רומי התרחשו מרידות בהקף גדול מאד,למרות הסיכוי הקלוש לנצח,מעידה כי הבעיה היתה רומי ומשטר העריצות הדתי תרבותי שלה ולא היהודים.
במרידות בגליה,ברטוניה,צפון אפריקה ומקומות אחרים נטבחו מליונים רבים.המרד היה מתבקש.רומא עשתה את שעשתה מתוך כוונה להטמיע את היהודים בקרבה (בדומה לשאיפה האירופית של ימינו
) ולא היה מדובר באיזו אי הבנה או משהו ממין זה.
מדיניות הורדוס קודמיו ויורשיו נמשכה זמן רב.המרד התבשל כמה עשרות שנים עד שפרץ.אפשר היה לתכנן אותו אולי יותר טוב ולהתכונן יותר טוב,אבל במוקדם או במאוחר רומא היתה מנצחת.
ואעפ''כ אני לא חושב שהמרד היה טעות כרעיון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=46417
נו באמת
עזי באום (יום שלישי, 11/05/2004 שעה 10:05)
בתשובה לררר

החיים לדעתך הם טעות כרעיון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=45751
אל יגבה לבבך מיכאל
מושה (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 14:26)

אבל במפתיע אני סבור כמו רמי שהמאמר הזה נהיר מקודמיו.
(רק שלא יגידו שזה בגלל שאני מסכים עם חלק מתכנו).
לדעתי חשוב להיות קומוניקטיבי גם אם צריך לוותר לפעמים על מורכבות הכתיבה. נדמה לי שהפעם קצת ויתרת למעננו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=45764
ענק
חפני (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 15:18)

סוף סוף ניתוח אמיץ של אינטלקטואל אמיתי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=45771
זה לא שחור לבן
דב מאיר (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 15:35)

יש ויש אפשרות לייצב קו גדר קשתי שיכלול את גוש קטיף. הארכת הגדר תהיה באחוזים בודדים. היא תחול על אזור שלא היה מיושב מעולם באשר הוא היה דיונות שוממות שנגאלו מששמותן ע''י ''מתנחלי גוש קטיף''.
מלבד זאת צריך לפתח מדיניות קרקעית חדשה, היינו:
אומות נלחמות על קרקע על ידי שפיכות דמים. כיצד יהפוך שפך הדמים הזה לבלתי כדאי?! כאשר הנפגע - ישראל, תקח פיצוי קרקע על כל פיגוע ותספח אותו ריק מערבים למדינת ישראל לצורך פיצוי כלכלי מלא כולל נזקים כלכליים עקיפים רחוקים על הנזק שנגרם בפיגוע, למשפחה לישוב, ולכלכלה כולה (בריחת משקיעים וכיו''ב) וכן הוצאות ההשתלטות. למשל 1 קמ''ר פיצוי על כל נרצח.
כמו כן נחוץ להפסיק כליל העסקת פועלים ערבים מההתנחלויות עין גנים, עזה, אשתמוע, שכם, חברון, בית לחם וכיו''ב. אם לא יועסקו יקשה עליהם להגיע ליעדי פיגוע. אם התוצאה תהיה מוות ברעב הרי זאת בעיה שלהם. ניתן יהיה לקבלם לעבודה אם יקבלו עליהם 7 מצוות בני נוח, היינו יהיה עליהם להתכחש בעליל לאמרת מוחמד ''דין מוחמד בסיף''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=45773
איזה קרקע תיקח אחרי
שמאלני מתון (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 15:38)
בתשובה לדב מאיר

שכבר אתה שולט בכל?
כמה זמן ייתן העולם עוד למטורפי הימין הקיצוני לשלוט כאן?

http://www.faz.co.il/thread?rep=45780
מאמר הקופים: לא רואה לא שומע לא מדבר
יוסי בלום הלוי (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 15:48)

השמאל הישראלי משול בעיני (כסמל ושנינה, לא האנשים עצמם, להבדיל) לעדר קופים המצווחים וצורחים את האמיתות שלהם, צעקות שווא על עוול שנעשה להם או לבני מינם, זעקות על צרכיי הגוף, התיאטרון, ה''אומנות הקופית'', הריצה אחר החומר, חיי שעה, האגוזים והבננות שלהם ''תרבותם החומרית'' ושאר הבליהם הפוסט מודרניסטיים.

משל האגוזים והקופים, אותו מביא הכותב הנכבד מיכאל שרון, מסמל בעיני את תפיסת העולם של הקוף. הדבקות בעקרונות הלאומיות והשרידות האנושית, המודעות שאויב הוא מסוכן, הזכות לחיות ולא להירצח, אינן סיבות בעיני עדר הקופים להיאבק על שלהם. כשמאימים על הקופים חיות טרף בג'ונגל, הן כהרגלן ייסוגו לעץ אחר או יברחו, שהרי מה חשוב עץ זה ומה יש להם לקופים לחפש בקרחת יער זו? עבור הקופים כל מקום הוא טוב כל עוד ימצאו מזון ורווחה כלכלית.

אבל מותר האדם הלאומי מן החיה. לו שמע העולם בקול הקופים - היטלר, וסדאם, פול פוט וסטאלין היו ממשיכים להשליט אימתם על העולם.

האם שנרצחה היום על בניה, היא סמל לעם הנלחם על חייו ולא מוותר על מורשת עמו, עברו ותורתו ארץ מולדתו.
לא קופים הקימו את ארץ ישראל החדשה - ולא קופים ובני קופין יירשו את הארץ!

קבוצת לוחמים וחולמים הקימוה, הציונים המשיחיים הם שבנו את המדינה והביאוה עד הלום: חניתה ,דגניה, חיפה, תל אביב, אשדוד וגם אנשי חבל קטיף, יהודה שומרון בנימין והגולן, הנגב והגליל- כולם ניצבים היום לפני המחנה,בקרב ההגנה על העם והארץ; אף שמקרב עמם יש היורים בגבם בליסטראות וחיצים מורעלים. והקופים בשלהם מביאים איפכות מסתברא ושטויות חסרות שחר כדברי קופים חכמים ומתהדרים בצווחותיהם - אמרנו לכם! אמרנו לכם!

http://www.faz.co.il/thread?rep=45783
האם שנרצחה על בניה היא סמל לטפשות
מושה (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 15:51)
בתשובה ליוסי בלום הלוי

וטירוף הדעת של הימין בישראל.
מה יש לילדים קטנים ואמם לחפש ברצועת עזה?
מדוע האגודה לשלום הילד לא מתערבת?
האם היינו נותנים למתאבד לקחת עמו את ילדיו לפסגת מגדל שלום ולקפוץ?
האם לא היינו עוצרים אותו ומעבירים את ילדיו למשפחה אומנת?

http://www.faz.co.il/thread?rep=45794
מאמר חכם ונכון
דוד מאורות (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 16:39)


http://www.faz.co.il/thread?rep=45795
אתה מוכן להסביר לי עודפם ולאט
שמאלני צר שכל (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 16:49)

למה היציאה מעזה תגרור בסופו של גבר גלות?

http://www.faz.co.il/thread?rep=45798
צר שכל? ... אולי...
רמי נוידרפר (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 16:58)
בתשובה לשמאלני צר שכל

טענת המחבר היא שדווקא ההתעקשות לא לוותר על אף שעל במחיר סכסוך על העולם כולו ואפילו בעזה היא זו שעלולה להביא בסופו של דבר לגלות.

ההפך ממה שכבודו הבין

http://www.faz.co.il/thread?rep=45801
טוב... אני צריך לעשות רמונט לשכל
שמאלני צר שכל (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 17:03)
בתשובה לרמי נוידרפר

יש לך דגם מומלץ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=45993
כן..... לך לספירו, הוא אבן
עמישוגע (יום רביעי, 05/05/2004 שעה 9:40)
בתשובה לשמאלני צר שכל

הדרך הסוללת את השלום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=45804
אז עכשיו,
נו באמת (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 17:19)

שמיכאל שרון נהיה סמולני, הוא נהפך להיות יבואן סמים? או שצריך ותק מסויים בסמולנות לפני שמקבלים אותך?

http://www.faz.co.il/thread?rep=45809
מעדיף להתפרנס מעבודה אינטלקטואלית...
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 18:06)
בתשובה לנו באמת


http://www.faz.co.il/thread?rep=45823
האמת היא...
סתם אחד (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 21:17)
בתשובה למיכאל מ. שרון

שמיכאל שרון מנסה ''לתת כתף'' לקרוב משפחה

http://www.faz.co.il/thread?rep=45825
סתם, סתם
סתם אחד (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 21:19)
בתשובה לסתם אחד

לא לקחת ברצינות, סתם בא לי להתבדח

http://www.faz.co.il/thread?rep=45833
אני גא בך
שמאלני צר שכל (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 23:09)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=45824
וגם מלזות שפתיים
שי (יום ראשון, 02/05/2004 שעה 21:18)
בתשובה למיכאל מ. שרון


http://www.faz.co.il/thread?rep=45841
אני לא מבין את ההגיון הבסיסי
צחי (יום שני, 03/05/2004 שעה 0:13)

מדוע מו''מ מדיני חייב להתבסס על ויתורים חד צדדיים בלתי פוסקים של הצד הישראלי?
אני מתנגד עקרונית לטרנספר בני אדם,יהודים או ערבים.יש יישובים שצריך להוריד אבל מעט מאד.
הייתי מוריד את נצרים כי זה מובלעת ובמקביל מעביר את ערביי לוד למדינה הפלסטינית מאותה סיבה בדיוק.
את גוש קטיף,לדעתי לא צריך להוריד גם בהסכם הקבע כי זו לא מובלעת.במקום,אפשר לתת לפלסטינים שטח אחר ובו כמות נכבדה ככל שניתן של ערביי ישראל.אזורים במשולש למשל.
הסכם,המייצר מדינת יודנריין פלסטינית ולצידה מדינה דו לאומית פרושו חיסולה של ישראל בתוך עשורים מספר.
הדדיות היא המפתח.
המכשול לשלום איננו עזה אלא ערביי ישראל.
הסכם שיעביר את רובם המכריע (לפחות מליון) למדינה הפלסטינית יזכה לרוב יהודי עצום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=45843
סוף סוף
ישראל בר-ניר (יום שני, 03/05/2004 שעה 1:04)
בתשובה לצחי

מי שהוא משמיע דברים של טעם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=45855
מ.שרון בבשלותו.
ד. מירון (יום שני, 03/05/2004 שעה 10:43)

מאמר חשוב ומקורי.
שרון המאוחר בפיכחון לירי מרתק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=45858
אהמממ יש לי הרגשה שד מירון אהמממ
רמי נוידרפר (יום שני, 03/05/2004 שעה 11:39)
בתשובה לד. מירון

לא בטוח שהוא קיים

http://www.faz.co.il/thread?rep=45863
רמי, אכן האינטרנט היא גם זירה לכל מיני מקשקשים
מיכאל מ. שרון (יום שני, 03/05/2004 שעה 12:44)
בתשובה לרמי נוידרפר

ויש גם המנסים להגשים פנטזיות באמצעות שם מתחזה, כמו ד. מירון...

http://www.faz.co.il/thread?rep=45864
וזה בדיוק מה שאדוני עושה
אין עוד מלבדו (יום שני, 03/05/2004 שעה 13:02)
בתשובה למיכאל מ. שרון

מקשקש בלי סוף ומנסה להגשים פנטזיות עקרות עוד משנות ה- 70 המוקדמות. הפוסל במומו שלו פוסל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=45869
מהרסיך ומחריביך ממך יצאו
סתם אחד (יום שני, 03/05/2004 שעה 15:36)
בתשובה לאין עוד מלבדו

מתוך ספר מלכים ב' פרק כא'

''ויעש הרע, בעיני יהוה--כתועבות, הגויים, אשר הוריש יהוה, מפני בני ישראל. ג וישב, וייבן את-הבמות, אשר איבד, חזקייהו אביו; ויקם מזבחות לבעל, ויעש אשרה כאשר עשה אחאב מלך ישראל, וישתחו לכל-צבא השמיים, ויעבוד אותם. ד ובנה מזבחות, בבית יהוה, אשר אמר יהוה, בירושלים אשים את-שמי. ה וייבן מזבחות, לכל-צבא השמיים, בשתי, חצרות בית-יהוה. ו והעביר את-בנו, באש, ועונן וניחש, ועשה אוב ויידעונים: הרבה, לעשות הרע בעיני יהוה--להכעיס. ז וישם, את-פסל האשרה אשר עשה--בבית, אשר אמר יהוה אל-דויד ואל-שלמה בנו, בבית הזה ובירושלים אשר בחרתי מכול שבטי ישראל, אשים את-שמי לעולם. ח ולא אוסיף, להניד רגל ישראל, מן-האדמה, אשר נתתי לאבותם: רק אם-ישמרו לעשות, ככול אשר ציוויתים, ולכל-התורה, אשר-ציווה אותם עבדי משה. ט ולא, שמעו; ויתעם מנשה, לעשות את-הרע, מן-הגויים, אשר השמיד יהוה מפני בני ישראל. י וידבר יהוה ביד-עבדיו הנביאים, לאמור. יא יען אשר עשה מנשה מלך-יהודה, התועבות האלה--הרע, מכול אשר-עשו האמורי אשר לפניו; ויחטיא גם-את-יהודה, בגילוליו. {ס}

יב לכן, כה-אמר יהוה אלוהי ישראל, הנני מביא רעה, על-ירושלים ויהודה: אשר, כל-שומעה--תיצלנה, שתי אוזניו. יג ונטיתי על-ירושלים, את קו שומרון, ואת-משקולת, בית אחאב; ומחיתי את-ירושלים כאשר-ימחה את-הצלחת, מחה, והפך, על-פניה. יד ונטשתי, את שארית נחלתי, ונתתים, ביד אויביהם; והיו לבז ולמשיסה, לכל-אויביהם. טו יען, אשר עשו את-הרע בעיניי, ויהיו מכעיסים, אותי--מן-היום, אשר יצאו אבותם ממצריים, ועד, היום הזה.''

http://www.faz.co.il/thread?rep=45875
אינטליגנציית על - עיתים מאיימת ולעיתים מבצעת..סכלים מתים ביגון
מיכאל מ. שרון (יום שני, 03/05/2004 שעה 17:01)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=45883
וכאות תודה נתן האלוהים שלך למנשה
מושה (יום שני, 03/05/2004 שעה 18:00)
בתשובה לסתם אחד

למלוך יותר שנים מאשר לדוד המלך

לך תבין את אלוהים...

http://www.faz.co.il/thread?rep=45874
ואילו שרץ אינו מקשקש אלא מכרכש ושורץ, שורץ, וניטפל בעווית
מיכאל מ. שרון (יום שני, 03/05/2004 שעה 16:56)
בתשובה לאין עוד מלבדו


http://www.faz.co.il/thread?rep=45892
היצף מכוון של גבבת מילים לריכוך והסטת הדיון. הלו מיכאל אתה שם?
אנונימי (יום שני, 03/05/2004 שעה 20:33)
בתשובה למיכאל מ. שרון


http://www.faz.co.il/thread?rep=45938
תחזיר לי את האנונימיות. הלו, אתה שם?
אנונימי (יום שלישי, 04/05/2004 שעה 17:24)
בתשובה לאנונימי


http://www.faz.co.il/thread?rep=45956
מיכאל - חזרת לסורך עם המלל
רמי נוידרפר (יום שלישי, 04/05/2004 שעה 20:49)
בתשובה למיכאל מ. שרון

הבלתי אפשרי???
רחם נא עלינו פשוטי העם - דבר עברית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=45977
הרי הכותב נאץ אישית, ללא קשר לאיזה דיון וללא סיבה, אגב
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 05/05/2004 שעה 4:07)
בתשובה לרמי נוידרפר


http://www.faz.co.il/thread?rep=45978
לא לכל מנאץ....
רמי נוידרפר (יום רביעי, 05/05/2004 שעה 6:47)
בתשובה למיכאל מ. שרון

חייבים לענות.
פתח לעצמך עור יותר עבה ותמצא נשכר.


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.