פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הכדור האחרון בקנה הציוני
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (שבת, 08/05/2004 שעה 10:29)


הכדור האחרון בקנה הציוני

אריה פרלמן




כמה שבועות לפני שהתפגר בכוויית - נאם הרוצח הקירח פייסל חוסייני בביירות, או באיזה מעוז אחר של חובבי ציון, ואמר ששרון הוא ''הכדור האחרון בקנה הציוני'' - ושאם הערבים יצליחו להוכיח שהוא לא מסוגל להביא שלום וביטחון - יהווה הדבר פתח לקריסת היישות הציונית.

המינוח שבו הגדיר חוסייני את שרון הוא מדויק וקולע לחוט השערה. דימוי זה מאגד בתוכו את דמותו של שרון כלוחם וכציוני, ומזכיר גם שהוא באמת אחרון המוהיקנים הזקנים מדור תש''ח.
שרון ידוע מזה עשרות שנים כלוחם התקיף והיעיל ביותר כנגד ארצות-ערב והטרור הערבי, שמו מרעיד לבבות ברחבי העולם הערבי (והעולם כולו)
ועל כן - שבירתו של שרון מהווה סמל לשבירת הנחישות הציונית.
לכן סימן חוסייני את המטרה וקרא: ''להסתער''. לרסק את עצם-הבריח של כושר העמידה הישראלי.

חוסייני הצליח מעל ומעבר למשוער.

המהפך היה פשוט מושלם. אם קיווה חוסייני להפוך את שרון מזאב טורף לכבש תבוסתנית - הוא עשה עוד צעד והפך אותו מכבש תבוסתנית לזאב טורף - אך הפעם טורף את עצמו ובשרו, כמשל ליישות הציונית הטורפת עצמה לדעת.
באופן אירוני - שרון הוא אכן ''הכדור האחרון'' - אבל הפעם במחנה האנטי-ציוני.
אמר מי שאמר - וצדק - כשם ש''רק הליכוד יכול'' להרוס יישובים ולגרש יהודים - כך ''רק אריק הבולדוזר יכול'' לעקור את מתנחלי גוש קטיף בפרט - ואת כל המתנחלים בכלל.
על כן - מצווים אנו ללכת בעקבות עצתו של חוסייני, אך בכיוון ההפוך: עלינו לפעול כמיטב יכולתנו על-מנת לחסל את הקריירה הפוליטית של האיש הזה - שלעת זיקנה נכנס בו הדיבוק של חיסול המפעל הציוני.

תוצאות המשאל בליכוד גרמו לי קורת-רוח ונחת רבים - שלא חשתי... שלא חשתי מאז... מאז היבחרו של שרון לראשות הממשלה, במקום אהוד ברק... (אכן - מוזרות הן דרכיו של מנכ''ל-כל-המנכ''לים-שאין-מעליו-מנכ''ל...)

חברי הליכוד הוכיחו בגרות, נחישות ואומץ בלתי רגילים - כאשר מולם עמדו (או כביכול עמדו) רוב שרי הליכוד; נשיא ארצות-הברית; האיחוד האירופי; רוב התקשורת וכל השמאל הנלהב, ועל ראשם איימה החרב המתהפכת הכפולה: 'אם אתה מצביע נגד - אתה גם עלול לפגוע במעמדה של ישראל וגם להשפיל את כבודו של אריק האהוב, ראש הממשלה וראש המפלגה'.

אך הם עמדו בפרץ - וכנגד כל הסיכויים וכל הפרשנים וכל הסקרים ההתחלתיים המבטיחים - והנחילו מפלה מוחצת לראש הממשלה ולתכניתו, שרק טיפשותה עולה על רשעותה.

כל אותם מנהיגי ועיתונאי השמאל - ריחפו כנשרים מעל גוויית הליכוד המתהווה והולכת לנגד עיניהם - הנה-הנה מחליט הליכוד על 'מותה של אידיאולוגיית ארץ-ישראל השלמה'; הנה-הנה מאשרים כלל המתפקדים את 'חלוקת ארץ-ישראל'; הנה-הנה מצטרף הליכוד אל מחנה מצנע-ביילין...

אך הם נותרו פעורי-פה ועטיהם המושחזים נפלו מידיהם, והנחיתו מכה חדה על בהונותיהם המטופפות בעצבנות.
למען האמת - לאחר שנתניהו האופורטוניסט ולימור לבנת הזגזגנית הביעו ''תמיכה'' בראש הממשלה - חשבתי שהכל אבוד.
אך לנגד עיניי התרחש תהליך שהוא כמעט נס גלוי: במבצע מדהים של שכנוע מבית-לבית, ובמערכה נמרצת של שליטה מוחלטת ברחוב - הצליחו נאמני ארץ-ישראל מתוך ומחוץ לליכוד להטות את הכף הכבדה - ולתת לצדק לנצח.

אכן - נדירים הם נצחונותיו של הצדק, של המוסר, של ההגינות, של האהבה הפשוטה ושל השפיות ושל האידיאולוגיה הטהורה - על-פני הרשע, האווילות, הניוון, הטימטום וה'פרגמטיזם' המזויף.
אך אל לנו לנוח על זרי הדפנה. מזימותיו הזדוניות של ראש הממשלה ושל תומכיו קיבלו אמנם מטען-צד רב עוצמה, אך ישנן התראות חמות רבות - רובן ממוקדות - על ניסיונות פיגוע המוני נגד חלוצי הציונות של דורנו.

ראש הממשלה, המידרדר ככדור שלג הולך וגובר אל עבר חורבן המפעל הציוני - לא יעצור; לא ינוח ולא ישקוט.
הוא יחפש היכן לזנב, הוא יתור אחר נקודות-תורפה; הוא יגייס את כל הטריקים והשטיקים המפא''יניקיים, אבל הפעם לא לשם ''עוד דונם ועוד עז'' - אלא לשם ''עוד חושם ועוד גז''.
אבירי מסדר הדמוקרטיה אינם אביריים או אמיצים כאשר הם נדרשים לשלוף את החרב.
אף 'אביר' שכזה לא יעמוד לצידם של עוזי לנדאו, רובי ריבלין ומשה פייגלין - כאשר אלה יתבעו מראש הממשלה ותומכיו לחדול מחתרנותם נגד החלטת מתפקדי הליכוד - ולכבדה ככתבה וכרוחה.

יתר על כן: אבירי אותו מסדר הם שכירי-חרב גמישים למדי - ואפילו די זולים.
הם יעמדו בראש המחנה של אבירי מסדר הדיקטטורה - כאשר זו תתאם את מטרותיהם.
כל הכבוד למתנחלי גוש קטיף ולמועצת יש''ע; כל הכבוד לנאמני ארץ-ישראל בליכוד ובראשם עוזי לנדאו; כל הכבוד לבני בגין, ה'מילואימניק' של ''חירות''; וכל הכבוד למתפקדי הליכוד.

ולא פחות חשוב: תנחומים חמים מקרב לב, למשפחת חתואל, ובעיקר לאב דוד, על הירצחן באכזריות חייתית יוצאת-דופן אפילו במקומותינו, של האם טלי, והבנות מירב, רוני,הדר והילה.

יהי זכרן ברוך.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  טיעון קרח  (יובל רבינוביץ) (9 תגובות בפתיל)
  בעיקר אהבתי את הקטע ששרון  (מושה) (5 תגובות בפתיל)
  שרון  (איציק-רון) (2 תגובות בפתיל)
  איך אתה רואה אותנו בעוד 10 שנים  (ראשית דבר) (3 תגובות בפתיל)
  מוזר  (pit) (11 תגובות בפתיל)
  הוי פרלמן! לאן נעלמת ונאלמת ?  (רפי אשכנזי) (2 תגובות בפתיל)
  האם יו''ר הרשות עובר דירה ?  (סתם אחד) (6 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי