פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
רוממות התחרות בגרונם והפרוטקציוניזם שולט בגרזנם
רואה שחורות / רמי נוידרפר (יום שלישי, 18/05/2004 שעה 22:00)


רוממות התחרות בגרונם והפרוטקציוניזם שולט בגרזנם


רמי נוידרפר




אותי זה מרגיז:

כל מי שנסע בענייני עסקים לאירופה יודע שהשירות הניתן על ידי חברת התעופה הלאומית לאנשי עסקים הוא, איך לאמר, לא מספק. מספר היעדים שחברת התעופה משרתת הוא קטן, זמני הטיסות לא מאפשרים קישורים נוחים, וגרוע מכך, אם יש צורך לקנות כרטיס המשך בחברת תעופה אחרת, צריך כרטוס נפרד אותו יש לעשות מחדש במדינת המעבר, כולל עמידה בתור מחדש ולפעמים, הוצאת הכבודה.

גרוע מכך, המחיר אינו תחרותי, וסוכן הנסיעות של החברה בה אתה עובד, או שלך אם אתה עצמאי, לא ירצה לשלם עוד 100 או 200 דולר עבור הכרטיס.

הוסף נא לכך את העובדה שיום ששי בעולם הוא יום עבודה, ואיש העסקים או מהנדס התוכנה מעוניין לשוב לביתו (וכאן מוזמנים קוראי שומרי המצוות לעצום את עיניהם בחלחלה) ביום ששי בלילה או בשבת לפנות בוקר.

מה הפיתרון? יש פתרון מצוין: בשעה 0530 בבוקר יוצאות טיסות של לופטהנזה, סוויס, אוסטריין אירוויס, ובמידה פחותה אליטליה (הם פשוט יאבדו לך את המזוודה ויתנו לך שירות דפוק במטוס ישן כך ששכרך יצא בהפסדך), ואף בריטש אירוויז. עם הגיע הטיסה לאירופה תוכל לטוס למגוון רחב של יעדים באירופה ובעולם. כך טסתי פעמים רבות לפינלנד, לשבדיה, לערים בגרמניה, לאדינבורג, למכסיקו, ולמזרח הרחוק. ביום ששי אחר הצהרים חזרתי במסלול ההפוך והגעתי ארצה בששי בלילה או בשבת לפנות בוקר כך שהספקתי עוד לבלות כמה שעות בסוף השבוע עם משפחתי.

כנגד הטיסות הללו הכריז שר התחבורה אביגדור ליברמן מלחמת חורמה, וזאת כדי להגן באופן מלאכותי על חברת אל על. איך זה נעשה? על ידי תעריפים זולים יותר? הצחקתם אותי... קוד שיירינג עם חברות אחרות? לא ולא... טיסה בשבת? נו באמת...

בפעם הראשונה בתולדות המדינה עלול מאבק בין חברות תעופה לחולל משבר בינה לבין מדינה אחרת. בעקבות דרישת מינהל התעופה האזרחית מחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה להקטין את היצע המושבים שלה בקו לישראל ב 50% עלולה גרמניה להגיב בצעדים מקבילים, דבר שעלול לפגוע ביחסי שתי המדינות.
באופן דומה פועל משרד התחבורה באגרסיביות נגד החברה האוסטרית, האיטלקית, השוויצרית ומאיים בצעדים דומים נגד חברות אחרות.

הסוגיה נמצאת כרגע בדיון בבג''צ, שבינתיים הוציא צו המונע כל שינוי במצב. הפסיקה הסופית בנושא תתקבל במהלך הקיץ הקרוב. השאלה היא האם יכולה הממשלה למנוע מחברת תעופה זרה להציע בקו לישראל כמה מושבים שהיא רוצה? וגם: האם דרישת מינהל התעופה נובעת מן הרצון להיטיב עם הנוסע או עם חברות התעופה הישראליות, ובראשן אל-על?

הטענה של אל-על פשוטה: יותר מ-‏70 אחוז מנוסעי לופטהנזה בקו ישראל-גרמניה ממשיכים בטיסות החברה ליעדים אחרים, בעיקר בארצות-הברית. זה מאפשר לה למכור את הטיסות מגרמניה ליעד הסופי במחירי ''היצף''

כל מי שלמד אי פעם קורס בסיסי בכלכלה יודע שאלה אינם מחירי היצף. מחירי היצף הם מחירים מתחת לעלות שנועדו להוציא מתחרים מהשוק. חברת לופטהנזה וסוויס לא רק שאינן מציעות מחירי היצף אלא מוציאות מטוסים גדולים וחדישים, בתפוסה של 100%, עם שרות מצויין ומחירים תחרותיים, ועוד מרוויחות רווח נאה על הקווים לישראל וממנה.

שיטה נוספת באמצעותה ביקש ליברמן לפגוע בתחרות היא נסיון לחייב את חברות התעופה להוציא את טיסותיהן מאוחר יותר כדי למנוע מהן להציע קונקשן נוח ללקוחות, כביכול בטענה של מפגעי רעש. הבעייה בכך היתה שזה היה צריך לחול גם על אל על, שכידוע מוציאה את הטיסות במטוסים הגדולים והרועשים ביותר בעשה 1 בלילה.

כעת, בלחץ אל על, פנה ליברמן לשימוש בשיטת הברוטליות ביותר - הוא פשוט דורש להקטין את היצע הטיסות באופן דרסטי כדי שלנוסעים לא תהיה ברירה אלא לשלם יותר ולטוס באל על. אני למשל, הייתי צריך לבחור,בנסיעה לפגישות עבודה באירופה, בין העדרות מהיום האחרון של המפגש, לבין השארות באירופה עד מוצאי שבת, דבר הכרוך בעוד מאות דולרים של הוצאות על כרטיס יקר יותר, לינה וארוחות, וגם הייתי מפסיד את השבת עם בני משפחתי.

כל זה קורה בממשלה שחרתה על דגלה כלכלת שוק, תחרות חופשית ושיפור השירות לאזרח.

תעשו לי טובה , פאצים יקרים ואל תתחילו לספר לי ששרי תחבורה מה''סמול'' היו מתנהגים אותו דבר. ייתכן מאד וזה נכון, אבל זה לא עושה את התופעה למרגיזה פחות או לצודקת יותר.

תקנו אותי אם אני טועה.







חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אתה צודק
בננה ספליט (יום שלישי, 18/05/2004 שעה 20:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני מזדהה עם אמירתך התוקפת-מתגוננת: ''תעשו לי טובה , פאצים יקרים ואל תתחילו לספר לי ששרי תחבורה מה''סמול'' היו מתנהגים אותו דבר. ייתכן מאד וזה נכון , אבל זה לא עושה את התופעה למרגיזה פחות או לצודקת יותר.''

יתכן שאינני מרבה לנסוע לחו''ל כמוך, אך גם אני משתדל לא לטוס אל-על בגלל כל אותם דברים שציינת, ובעיקר מה שחשוב ביותר הם הלינקים לטיסות המשך.

חשוב דווקא לפתוח את הטיסות לארץ וממנה מהרבה שיקולים כלכליים, עיסקיים, פוליטיים וחברתיים, והדבר החשוב ביותר הוא הכדאיות הכלכלית של חברות התעופה. ככל שהן יגבירו פעילות, יורידו מחירים וישפרו שירות, כך הן ירוויחו יותר. אינני יודע בדיוק מה ליברמן רוצה לעשות, אבל נדמה לי שלאל-אל אין כוח להתחרות עם כל חברות התעופה האחרות, כי בכל תנאי שהם יפעלו יברחו נוסעים (נוסעים עסקיים בד''כ) מאל-על לחברות אחרות.

פן אחר של המדיניות הוא מהן הכויות הניתנות לאל-על במדינות אחרות בתמורה לזכיונות של חברות אותה מדינה מול ישראל. שהרי נשמרים מכסות טיסות שבועיות לכל חברה, למיטב זיכרוני. ומכאן שאם אנחנו נפגע בחברות אירופאיות, האיחוד האירופאי יפגע בנו. ומה קל להן יותר בימים טרופים אלה?
_new_ הוספת תגובה



אל על חברה בולשביקית
אמיר (יום שלישי, 18/05/2004 שעה 20:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעם בצעירותי כשעוד האמנתי לנכונותה של ישראל לגבות את
הסכמי השלום עם מצריים, והאמנתי שחובתי כישראלי לנסות
ולגרום ללקוחתיי הזרים לבזבז חלק גדול מכספם בישראל,
שיווקתי חבילות תיור המשלבות טיול בישראל עם הפלגות
בים האדום. אין מה לומר לקוחותי באירופה פשוט אהבו כל
פרט בתוכנית, מנהלי השיווק של אלעל התמוגגו ממספר
החבילות שהצלחתי לשווק וכך יצאנו לדרכנו שמחים וטובי לב...
להפתעתי המרה למדתי בדרך הקשה את מערך יחסי הכוחות
בתוך אלעל, מנהלי התחנות בפראג ובספרד הכשילו את תוכנית
השיווק ולא מפאת חוסר במקומות פנויים חס ושלום,
לאחר שכבר מכרנו מס' מאות חבילות התקבלה במשרדי דאז
הודעה קצרה שאל על לא תאשר מקומות עבור לקוחותי, לאחר
השתדלויות מרובות נאמר לי בעל פה שזהו עונשי על שלא
פניתי ישירות למנהלי התחנות המקומיות ואת סיכומי ערכתי
עם, רחמנא ליצלן, מנהל השיווק של החברה...הבנתם את זה?

באותו היום טסתי עם איר סיני לקהיר, פניתי למנהל השיווק
של איג'יפט אייר הסברתי לו בעייתי וקיבלתי בו במקום
מקומות לקבוצות שאמורות היו לטוס לאחר יומיים, כיוון
שהייתי צריך לספוג הפסדים עקב ביטול החלק הישראלי
של אותן קבוצות, מנהל השיוק המצרי נתן לי הנחה בגובה
ההפסד האמור... ועוד הוסיף טיסה במטוס קטן בשעת לילה מאוחרת לשארם אל שייך כדי שלקוחותי לא יבטלו את זמנם
במלון בקהיר...

לכו תבנו מדינה עם בולשביקים... מאז רגלי לא תדרוך על
מטוסי אל על, ביטחון או לא.
_new_ הוספת תגובה



ידעתי שתמצא דרך להאשים את השמאל
רמי נוידרפר (יום שלישי, 18/05/2004 שעה 23:12)
בתשובה לאמיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בולשביקית???? הימין שולט במדינה 30 שנה
הדירקטוריון של אלעל מלא מינויים םוליטיים של הליכוד והאיחוד הלאומי מה הקשר לבולשביזם בכלל?
_new_ הוספת תגובה



ועדי העובדים לא שינו את מנהגם
אמיר (יום שלישי, 18/05/2004 שעה 23:16)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלעל זו כשאר החברות הממשלתיות הגדולות או החברות ההסתדרותיות לשעבר, נשלטת ע''י ועדי העובדים.
על פי הם ישק דבר ותרבותם תרבות הניהול השלטת.
הימין יכול להיות נומינלית בשלטון עוד 50 שנים וזה לא
ישנה דבר.
_new_ הוספת תגובה



בדיוק - זה ועדי העובדים
רמי נוידרפר (יום שלישי, 18/05/2004 שעה 23:19)
בתשובה לאמיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לכם שיטה נפלאה בימין - בכל מה שלא בסדר אתם מאישמים את השמאל - כי ''הוא עדיין שולט''- מגוחך, נלעג ופתטי...
_new_ הוספת תגובה



אני מבקש
שמאלני צר שכל (יום שלישי, 18/05/2004 שעה 23:24)
בתשובה לאמיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את הבעיות שלכם תשאירו אצלכם ואל תפילו עלינו.ההסתדרות כמעט לא קיימת 30 שנה אבל משום מה היא אשמה כל פעם מחדש. אתם אף פעם לא תיקחו אחריות מאחרים אבל תמיד תגידו שכל מה שטוב במדינה זה שלכם.אףפעם אל תשתנוץ
_new_ הוספת תגובה



לרמי ולצר המוח
אמיר (יום שלישי, 18/05/2004 שעה 23:38)
בתשובה לשמאלני צר שכל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שניכם נזעקים במידה חשודה ביותר להגן על ועדי העובדים
כאילו השמאל הפוליטי בישראל (בהגדרתו הרחבה) הוא עדיין
סוציאליסטי... ומר צר שכל, האם הזכרתי את ההסתדרות ?
מאז שבר רמון את אחיזת ההסתדרות בגרון המדינה והפריט
את נכסיה היא לא מהווה יותר את משענת השמאל הפוליטי.

ועדי העובדים הגדולים לעומת זאת עדיין חיים את עידן
הכוחנות הצרופה. אל על, חברת החשמל, וכו' מעולם לא
נטשו את משנתם הבולשביקית עף על פי שמפלגת העבודה
נטשה לא רק את האידאולוגיה אלא גם את הדגל...מה
הוא שמה האחרון ? ישראל אחת או משהו כזה לא?

אז תפסיקו לקפוץ, קראו את הכתוב ואל תכניסו לי מילים
לפה.
_new_ הוספת תגובה



קשקשן בלתי נלאה
רמי נוידרפר (יום רביעי, 19/05/2004 שעה 7:56)
בתשובה לאמיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הקשר בין הפרוטקציוניזם של ליברמן לועדי עובדים כלשהם? הועד דרש ממנו לעשות את מה שהוא עושה?? מתי תתחיל להתייחס לענין?? איפה ראית בכלל בדברי שאני ''נזעק להגן'' על הועד של אל על? מי דיבר על שמאל בכלל?
_new_ הוספת תגובה



רמי אתה בחור נרגש ביותר...
אמיר (יום רביעי, 19/05/2004 שעה 8:36)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקשר הוא פשוט, אתה תוקף את ליברמן על הפרוטקציוניזם
בו הוא נוקט ומתעלם ממבנה החברה המעוות מן היסוד.

ליברמן, פוליטיקאי מקומי בעל יצר השרדות עז
לא יפתח במלחמה עם אחד הוועדים הגדולים, אז הוא
פונה לתקוף את מי שכוחו לא עומד לו בזירה הפוליטית המקומית. ראוי לגינוי ללא ספק, אך ההתעלמות ממבנה
המעוות של אל על תגרום תמיד לפתרונות הזויים לבעיותיה.

עכשיו הבנת ?
_new_ הוספת תגובה



אתה נותר בדעתך
גיל (יום חמישי, 20/05/2004 שעה 21:57)
בתשובה לאמיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם לאחר הצטרפות מפלגת ההסתדרות למפלגת העבודה,ויצירת מפא''י ההיסטורית תחת הנהגתו של שמעון פרס?
_new_ הוספת תגובה



סנובים מה אתם טסים כל הזמן?
pit (יום שלישי, 18/05/2004 שעה 22:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שבו קצת איתנו בארץ הצבי ,מה בוער לכם לטוס כל הזמן?
_new_ הוספת תגובה



אני כבר לא טס..... כמעט...
רמי נוידרפר (יום שלישי, 18/05/2004 שעה 23:17)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היו זמנים
_new_ הוספת תגובה



סנובים מה אתם טסים כל הזמן?
אמיר (יום שלישי, 18/05/2004 שעה 23:42)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה סנוב?... הלוואי ויכולתי לחדול מלטוס, מי שחושב
שלטוס 30-40 פעמים בשנה לשם עבודה זה כיף, הוא כנראה
מזוכיסט סמוי, תוסיף לשעות הטיסה הארוכות, את שדות התעופה,
שעות ההמתנה, בתי מלון, והפרשי השעות... לא כיף בכלל.
_new_ הוספת תגובה



Ah, the soldiers we were
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 19/05/2004 שעה 2:10)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מיכאל, מה הסיפור עם השיר(?) הזה?
אמיר (יום רביעי, 19/05/2004 שעה 6:39)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תהרוג אותי אבל חוץ מחרמנות בוערת באנגלית קלוקלת לא
ראיתי כל קשר למאמר ולדיון הנוכחי...
_new_ הוספת תגובה



תתבייש לך, האנגלית של המשוררת
ליידי (יום רביעי, 19/05/2004 שעה 9:19)
בתשובה לאמיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יפה ואיתנה. אתה תוקף את המשוררת רק משום שהיא אישה.
_new_ הוספת תגובה



ליידי יקרה,
אמיר (יום רביעי, 19/05/2004 שעה 11:14)
בתשובה לליידי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בענייני שירה אני עיוור מיגדרי :), אני לא מבקר
שירה ולכן לא אפרש לך את עולמה הפנימי של המשוררת.
או שאני אוהב שיר או לא. זה לא.

ועכשיו לאחר שגמרנו (אני מקווה) את שישים השניות שהוקצבו
לענייני שירה, אולי מישהו כאן מוכן להסביר לי איך לכל
הרוחות מתחבר השיר הזה לאל על ובעיותיה ?
_new_ הוספת תגובה



מה עניין שמיטה לכלי מיטה
רמי נוידרפר (יום רביעי, 19/05/2004 שעה 7:57)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמא תעשה לעצמך פרסומת במקום אחר? הלינק שהבאת לא רלבנטי בכלל
_new_ הוספת תגובה



טעות... סליחה זה אפילו לא שלך
רמי נוידרפר (יום רביעי, 19/05/2004 שעה 8:00)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הקשר בין פרץ החרמנות של נטלי מנשרוב לבין המאמר שלי???

ובהזדמנות זו תגיד לה שתתחרמן בעברית או שתלמד אנגלית....

מצד שני - אולי האנגלית שלה קלוקלת כי מכריחים אותה לטוס אל על?
_new_ הוספת תגובה



גילויי חרמנות באנגלית רצוצה של ישראלית המתהדרת באנגלית
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 19/05/2004 שעה 9:03)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך לי דווקא זה היזכיר את הגיישות בסייגון בזמן מלחמת ויטנאם. זה באשר להתאמתנו לסטנדרטים מערביים...
_new_ הוספת תגובה



עכשיו אנחנו יכולים לראות להיכן הגלותיות
שמאלני צר שכל (יום רביעי, 19/05/2004 שעה 15:22)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מושכת אותנו. עד כמה שננסה להיות אנגלים, האנגלית לא תתחבר אלינו.
_new_ הוספת תגובה



ליברמן הוא לא ''הממשלה''
אריה פרלמן (יום שלישי, 18/05/2004 שעה 22:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ודרך אגב הוא תרם לשבירת השביתה הפראית של המכס, וכן לשביתות הביריוניות של הנמלים.

הביקורת במאמר זה מוצדקת. אבל היא רק חלק מהתמונה.

רוב התמונה אכן חיובית, ומי שקובע בעיקר זהו שר האוצר, ולא ליברמן.
_new_ הוספת תגובה



גם האוכל באל-על לא משהו בהשוואה
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 19/05/2004 שעה 1:50)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבריטיש ארוויס, לופטהנזה וכד'. אבל אם אתה רוצה אווירה סחבקית-- אני דווקא מעדיף לשטוף את העיניים והנפש באקלים טיסה אירופאי, אבל אני לא דוגמה לכלום.

תגידו, הערבים לא יתחילו לשלוח טילי כתף למטוסים בנקודות שונות הקרובות למסלול ההמראה? אולי עדיף לשוט באונייה עד קפריסין ומשם לטוס, דבר המכונה ''מסלול עוקף ליברמן''.. בעצם עדיף עם כמה חבר'ה לקנות איזה מטוס סטירמן קטנצ'יק, לטוס עד קפריסין, ומשם --

וחוץ מזה הפועל חיפה הו הא אכלה אותה...
_new_ הוספת תגובה



למה נתת להם רובים? איפה הייתם כשהיינו צריכים אתכם
סתם אחד (יום רביעי, 19/05/2004 שעה 13:57)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אל על
לוי (יום רביעי, 19/05/2004 שעה 8:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני דווקא העדפתי תמיד את אל על .
כחול לבן .
בשנים האחרונות כבר איני טס . גם כטסתי התדירות היתה פעם עד פעמיים בשנה ותמיד בעניני מקצוע . בנסיעותי לאירופה טסתי באל על עד יעד מסוים שם נכנסתי למכונית שכורה אותה שכרתי עוד בארץ בעיסקה מסוימת שבדרך כלל היתה זולה מאוד בעקר אם הנסיעה לא היתה בתקופת התיירות .
המרחקים באירופה הם כאלה שיום נסיעה מוביל אותך כמעט לכל נקודה סבירה .
בנוסף אתה יכול למצוא מחוץ לערים הראשיות מלונות זולים וציוריים . בשנים האחרונות כל המלונות הגדולים נראים ומתפקדים אותו דבר ואתה לא יודע אם אתה נמצא בארה''ב צרפת איטליה , גרמניה או שוודיה וכו'
אם נזקקתי להגיע לנקודה באיזור הסיטי בעיר השארתי את המכונית ליד המלונצ'יק ונסעתי בתחבורה ציבורית (אם המארח לא התנדב לקחת ולהחזיר אותי למלון)
בארצה''ב המרחקים הם אחרים . שעת טיסה אקוויוולנטית בערך ליום נסיעה אבל מן הראוי לעשות חשבון אמיתי . להגיע לשדה התעופה במונית עולה לך כמו שכירת מכונית ליום . וכן לא פחות משעה . כאשר הגעת לנמל היעד , אותו סיפור . כך שהשעה הפכה לשלוש ארבע שעות , המחיר לשנים שלושה ימי שכירת רכב פלוס לינה במלון במחיר 100-200 דולר ליום . כאשר בפריפריה מלון סביר לחלוטין יכול לעלות 30 דולר .
כמובן שיש לערוך אופטמיזציה לפי הצרכים . על כל פנים אני מציע לא להצמד למודל קשיח .
אגב החיוכים של הדיילות והדיילים , בעיקר הדיילות מחליאים אותי . באל על החייוכים יותר סבירים .
למכונית יתרונות נוספים , כגון , מחסן נייד ואינך חייב לבצע שלפרי סידרתי בכל תחנה .
מעשיות נוספות בשעור הבא .
_new_ הוספת תגובה



ומילה אחת לזכות אל על בכל זאת
רמי נוידרפר (יום רביעי, 19/05/2004 שעה 19:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השירות שלהם נעים , מסור וידידותי יותר מאשר רוב החברות בעולם המערבי...

רק בסינגפור ותאילנד זה היה שרות מעולם אחר
_new_ הוספת תגובה



למיטב זיכרוני השרות של אלעל הוא ככה וככה
ככה וככה (יום רביעי, 19/05/2004 שעה 23:05)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שמעתי שטיסה בתאי אייר זה חוויה
אבנר מחרטט (יום חמישי, 20/05/2004 שעה 5:23)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדיילות מ]]]]ת לנוסעים בביזנס.
_new_ הוספת תגובה



מחרטט זה מחמאה בשביל הכתיבה גסת הרוח שלך
רמי נוידרפר (יום חמישי, 20/05/2004 שעה 6:59)
בתשובה לאבנר מחרטט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מי אתה שתקבע מה היא
אבנר מחרטט (יום חמישי, 20/05/2004 שעה 7:17)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גסות רוח?

תראה נוידרפר, אתה מוכר לכל חברי הפורומים כמתלהם מתלהב
כרוני וכאיש שהודות לאינטרנט גם נאלצים לקרוא את תוצאות הקלדותיו, אבל איפה למען השם ראית גסות רוח?
החכימני.
_new_ הוספת תגובה



למען השם??? האם לדעתך
רמי נוידרפר (יום חמישי, 20/05/2004 שעה 7:42)
בתשובה לאבנר מחרטט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ה''בדיחה'' שלך על הדיילות התאיות שמוצצות לנוסעים בביזנס אינה גסות רוח שמקומה לא יכירנה בפורום הזה?

וזה שהחלפת את ה ''צ'' ב''['' עושה אותה פחות דוחה?
_new_ הוספת תגובה



2 הערות לקפטן רמי
אבנר מחרטט (יום חמישי, 20/05/2004 שעה 7:52)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הראשונה התכוונת בודאי להינה במקום אינה.
השניה, הומור או ''בדיחה'' זה ענין של טעם, אבל אני מבין
שאתה נוהג כאותו ילד שאומר קבל עם ועדה ''אבא אומר שאסור
להגיד מילים גסות כמו פיפי קאקי תחת שמוק, וכיו''ב''.
הראש הכחול במקרה המ----ת הוא בעיקר שלך .

גס רוח מלידה.
_new_ הוספת תגובה



2 הערות לקפטן רמי
לוי (יום חמישי, 20/05/2004 שעה 9:21)
בתשובה לאבנר מחרטט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין שגם אתה וגם רמי עברתם את גיל חינוך חובה . קיימים רבים המתנדבים לחנך את הנקרה בדרכם כגון : כלות , חתנים, סטודנטים , הנתונים למרותם , למעשה כל מי שאפשר להתגולל עליו מבלי להסתכן .
חבל על העצבים .
_new_ הוספת תגובה



אותי זה פשוט מעצבן שאני מעלה
רמי נוידרפר (יום חמישי, 20/05/2004 שעה 11:38)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נושא רציני לדיון ואבנר המחרטט מחרטט כאן את הפנטזיות המיניות שלו על דיילות תאילנדיות...
_new_ הוספת תגובה



2 הערות לטוראי אבנר
אנה (יום חמישי, 20/05/2004 שעה 13:19)
בתשובה לאבנר מחרטט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק הבדיחה על הדיילות התאיות היא פאר היצירה. נפלתי מהכיסא
_new_ הוספת תגובה



2 הערות לטוראי אבנר
אבנר מחרטט (יום חמישי, 20/05/2004 שעה 16:08)
בתשובה לאנה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מקווה שלא קרה לך כלום כשנפלת.
חבל שאת נופלת מכסאות מכאלה בדיחות דביליות אנה.
_new_ הוספת תגובה



תוחעס, תוחעס, אין יפה כקצת יידישקעייט
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 20/05/2004 שעה 20:41)
בתשובה לאבנר מחרטט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמוק זה דווקא בסדר, ברוח ישראל סבא.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי