פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ייחֶ'ס
ישראל בר-ניר (שבת, 12/06/2004 שעה 15:13)


ייחֶ'ס

ד''ר ישראל בר-ניר




ייחֶ'ס – מילה באידיש שמשמעותה בעברית פשוטה היא ייחוס משפחתי, הוא דבר חשוב בחיים. כולנו מכירים את ההתבטאויות בנוסח של ''הבן של...'', ''האבא של...'' או ''האח של...'' כאשר רוצים להבליט מה שהוא ייחודי אצל פלוני שבזכות עצמו הוא לא מי יודע מה.

אברהם מנדלסון, אביו של המלחין פליקס מנדלסון מהמאה ה 19, נהג לתאר את הייחֶ'ס שלו כהיותו ''אב קטן לבן גדול, ובן קטן לאב גדול'' (אביו היה הפילוסוף והוגה הדעות משה מנדלסון).

לאחרונה שמתי לב לעובדה שבישראל השימוש בייחֶ'ס זכה להרחבה מקורית. לא עוד קשר משפחתי אנכי (הורים – בנים) או קשר דם מיידי (אחים ואחיות) בלבד. בישראל החליט מי שהחליט שיש לתת משקל גם ל''קשר משפחתי רוחבי'' – דודים ובני דודים.

הנושא החל לתפוס כותרות לאחרונה כששמו של השר ה''מורד'' בני אלון החל לתפוש מקום מרכזי בחדשות. לא מדברים על בני אלון בזכות היותו שר, או ח''כ, או נציג מפלגת ה''איחוד הלאומי'', או מתנחל או סתם יהודי דתי.

מה שהופך את בני אלון לאישיות ייחודית זאת עובדת היותו ''הדוד של...''. הדוד של מי? לא תאמינו – הדוד של מרגלית הר שפי.

מרגלית הר שפי, למי שלא זוכר, היא הדמות האפלה שמאחורי רצח רבין. מרגלית הר שפי היא זאת שנושאת במלוא האחריות לאותו רצח. מרגלית הר שפי היא זאת, שלדברי כבוד השופט מישאל חשין, ''בקריאת טלפון אחת היתה יכולה להציל את המדינה'' – וכבוד השופט מישאל חשין, כפי שהוא העיד על עצמו, מעליו נמצא רק האלוהים. מרגלית הר שפי היא זאת שכששמעה את אבישי רביב מתגרה ביגאל עמיר בנוסח ''נראה אותך גבר...'' לא גייסה מייד את שלטונות הביטחון כדי למנוע את הרצח העומד להתרחש. בקיצור, מרגלית הר שפי היא התגלמות הרוע והרשעות. דלילה, איזבל, לילית, עשתורת ושאר מרעין בישין, כל אחת לחוד וכולן ביחד אינן מגיעים לקרסוליה.

ללא כל ספק, להיות ''הדוד של'' מרגלית הר שפי זה באמת ייחֶ'ס. ובאמת, במיוחד עכשיו בעקבות המשבר הממשלתי על רקע תוכנית ההתנתקות של שרון, ההתבטאויות אודות ''הדוד של מרגלית הר שפי'' בכל פעם שיש התייחסות לבני אלון חוזרות על עצמן יותר ויותר בחדשות ובמכתבי קוראים לעיתונות. ומגדיל מכולם לעשות גולש בפא''צ, שהפך לו לנוהג של קבע מקדמת דנא להזכיר לנו את הייחֶ'ס הזה בכל פעם שהוא מוצא לנכון להזכיר את שמו של בני אלון. זה היה עוד הרבה לפני פרוץ המשבר הממשלתי האחרון.

אודה על האמת, עד שקראתי את דברי השפר שלו, כלל לא הייתי מודע לכך שיש איזו שהיא קרבה משפחתית בין השניים. גם היום אינני יודע אם ה''דוֹדוּת'' של בני אלון היא ''דוֹדוּת'' הנובעת מכך שהוא אח של אחד מהוריה של מרגלית הר שפי, או שזאת ''דוֹדוּת'' שנובעת מכך שהוא נשוי לדודה של מרגלית הר שפי. אומנם זה לא נאמר במפורש, לא על ידו ולא על ידי אף אחד מהכותבים האחרים בעיתונות שראו חובה לעצמם להבליט את הקשר הזה, אבל אם הרעיון הוא להצביע על איזה שהוא קשר תורשתי (מדברי הכותבים לא ברור באיזה כיוון) בין שני עוכרי ישראל אלה, הרי שרק ''דוֹדוּת'' מהסוג הראשון באה בחשבון, מאחר וגם מדע התורשה עדיין לא מצא דרך להעביר גנים בין קרובי משפחה באמצעות החתימה על הכתובה.

נניח לצורך הדיון שאכן מדובר ב''דוֹדוּת'' מהסוג הראשון – אני סומך על הגולש הזה שהוא אינו אומר סתם כך דברים בעלמא ושהוא בדק ביסודיות האופיינית לו את העובדות בתחום הזה. האם זה משנה? הרי יש לפחות 50 אחוז סיכוי שאת המטען התורשתי שהפך אותה לרוצחת ראשי ממשלה, מרגלית הר שפי קבלה מההורה שאיננו קרוב משפחה של בני אלון (ככה זה היה לפחות כשאני למדתי בבית הספר) ובמקרה כזה אין לעובדת היותו של בני אלון ''הדוד של...'' כל משמעות.

מאחר והגולש האמור הוא בחור רציני ולא יעלה על הדעת שהוא יפריח השמצות סתם כך בלי שיהיה לזה כיסוי, לא נותר לי אלא להניח שאיך שהוא עלה בידיו להשיג דגימות דם של מרגלית הר שפי ושל בני אלון ולוודא באמצעות בדיקה מעבדתית שאכן לשניים יש גנים משותפים (או שלפחות היתה לו גישה לתוצאות של בדיקה מעבדתית כזאת שבוצעה על ידי בעל מקצוע) לפני שהביא לנו את הבשורה אודות היות בני אלון ''הדוד של...''.

עצם קיומם של גנים משותפים עדיין לא מקנה ביסוס מספיק לתיאורית ''הדוד של...''. מדע התורשה מכיר שני סוגים של גנים. יש גנים ''שתלטנים'' (Dominant Genes) ויש גנים ''נשלטים'' (Recessive Genes). אדם היורש גנים משני הוריו, תכונותיו, אופיו והתנהגותו ייקבעו ע''י הגנים השתלטנים. תכונות הנקבעות ע''י גנים נשלטים תופענה רק כאשר הגנים שנתרמו על ידי שני ההורים הם מהסוג הזה. מי לידינו יתקע שהגנים המהווים את הקשר הגנטי בין מרגלית הר שפי ובני אלון הם באמת מהסוג השתלטני? אולי המטען הגנטי שהפך את מרגלית הר שפי לרוצחת ראשי ממשלה מקורו בגנים שתלטניים שנתרמו ע''י הצד שאיננו קשור לבני אלון? במקרה כזה, גם אם קיים קשר גנטי בין מרגלית הר שפי ובני אלון, לעובדת היותו של בני אלון ''הדוד של...'' אין כל משמעות.

סביר להניח שבחור רציני כמו הגולש שלנו לא היה מאמץ את תיאוריית ''הדוד של...'', ועוד נותן לה פרסום בכתובים, אלמלא היה סמוך ובטוח על סמך בדיקות מעבדה מהסוג שתארתי שתיאוריה זאת אכן יש לה על מה להסתמך.

לסיום יש לי שתי שאלות.

השאלה הראשונה נוגעת לעצם תיאוריית ''הדוד של...'' – למה בדיוק הכוונה? האם מה שרוצים לאמר זה שבני אלון הוריש למרגלית הר שפי את המטען הגנטי שהפך אותה לרוצחת ראשי ממשלה, או שמא מנסים להצביע כאן על ''תורשה ברוורס'' – היותה של מרגלית הר שפי רוצחת ראשי ממשלה הופכת באופן אוטומטי את דודה, בני אלון, גם כן לרוצח כזה?

נראה לי שהגולש חייב לנו הבהרות בנושא – מאחר שמדובר בגולש רציני, ודאי שלא יהיה לו כל קושי לפתור את הסוגייה.

וזה מביא אותנו לשאלה השנייה שהיא אולי החשובה מכל. מי הוא ומה הוא אותו גולש?

הוא נוהג להסתתר מאחורי שם בדוי, פסאודונים בלע''ז -- כנראה שיש לו מה להסתיר. עם דעות ותגובות כשלו גם אני לא בטוח שהייתי מזדרז להראות את שמי בפרהסיא, אבל זה נושא לדיון בפני עצמו. משנתקלתי בתיאוריית ''הדוד של...'' התחלתי לחשוב על אפשרות קצת יותר ריאלית. אולי גם הוא הוא ''דוד של...''? נניח לצורך העניין שאותו גולש בפא''צ הוא הדוד של אנס קטינות סדרתי – ייחֶ'ס שבהחלט אין מה להתפאר בו. אדרבא, זה ייחֶ'ס שבהחלט מובן מדוע נושאו יעשה הכל כדי לשמור את זהותו בסודי סודות.

אז מה נותר לנו? יש לנו עסק עם מוכיח בשער שמאחורי מסך האנונימיות של שם בדוי, מרשה לעצמו להטיף לנו מוסר, מכנה את כל מי שאינו מסכים עם דעותיו בשמות גנאי למיניהם, מקפיד לדקדק על קוצו של יוד עם כל פסיק או אות שנכתבו שלא כהלכה בדברי אחרים, ובפועל מדובר בסך הכל בדוד של אנס קטינות סדרתי שמעדיף לשמור את שמו בסוד.





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אלה שכתבו על ''הדוד של'' לא עסקו
רמי נוידרפר (שבת, 12/06/2004 שעה 15:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בזה , למיטב ידיעתי, בהקשר של תורשה גנטית , אלא בהקשר של מי שהיה חבר בועדה למינוי שופטים , והיה לו אינטרס אישי של נקמנות בגברת יהודית ארבל שהובילה את התביעה נגד אחייניתו.

מלבד זאת , כזכור , אין התפוח נופל רחוק מן העץ אולם אילון היה מגדולי המסיתים נגד רבין ז''ל ואין ספק שעמדותיו נקלאו והוטמעו אצל בני משפחתו, או לפחות חלקם.

גם כאן איש לא התיימר לתאר קשר גנטי.
_new_ הוספת תגובה



נקלטו
רמי נוידרפר (שבת, 12/06/2004 שעה 15:49)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואם מישהו כן טען לקשר גנטי כזה, הרי ברור שהוא בור ואוויל.
_new_ הוספת תגובה



הוצאת לי
שמאלני צר שכל (שבת, 12/06/2004 שעה 18:06)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את הגחלים מן הפה.
_new_ הוספת תגובה



תזכיר לי איך קראו לרוצחת שהיתה קרובת משפחתם של נורית גלרון ורפי
י''פ (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 21:24)
בתשובה לשמאלני צר שכל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רשף
_new_ הוספת תגובה



דודה, הגידי לנו כן!
מיכאל מ. שרון (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 20:50)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדבריך מר נוידרפר הניכבד ניתן להבין, שכאשר העלמה הר-שפי שאלה את דודה, ''האם אחסל את האיש'', הרי שבתשובה ''כן, פעלי, עבור'' לא היו אלה הגנים המשותפים שדיברו מפי הדוד הרע.

אלא שעצם העניין פה הוא שמדובר בנקמן קשוח, ברוח סרטי גיבורי הקראטה מהונג-קונג, גיבורים ללא חת שאומרים את דברם בקצרה: כן, מאסטר, אלך לנקום את דם משפחתי (Yes Master, I'll go and avenge the blood of my family ).

אבל, הרי מר נוידרפר בכל זאת אומר באותו הקשר מגנה כדבעי ''אין התפוח נופל רחוק מן העץ''. וזאת בעקשנות הרואית בדומה לדבר גלילאו לאינקויזיטורים ''אף על פי כן נוע תנוע'' - דהיינו, הגנים בכל זאת עובדים כאן שעות נוספות, ככלות הכל.

או אז נישאלת השאלה האם גם גני הנקמנות עוברים בתורשה, כפי שהם מתבטאים בעוצמת ענקים אצל הדוד הנוקם.

אם כן, לא נותר אלא להמתין למחזה האימים ''ניקמת הר-שפי'', או ''פאנטום ביהמ''ש העליון'', כאשר תחל הזוועה מסמרת השיער של נקמת הדמים הנוראה מיד העלמה הנקמנית-מחסלת בשופטים והחוקרים שדנו אותה לגורל מר והעטו קלון על משפחתה.
_new_ הוספת תגובה



השאלה הנשאלת היא האם הגנים
זורקין ירחמיאל (יום שני, 14/06/2004 שעה 6:44)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של רצח אלטלנה עברו בירושה לגנים של רצח רבין, או להיפך.
_new_ הוספת תגובה



מאד משעשע שרון
רמי נוידרפר (יום שני, 14/06/2004 שעה 6:54)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שאני טוען הוא שהגברת הר שפי שהורשעה על אי מניעת רצח , נשלחה לכלא על ידי יהודית ארבל, השפיעה על כך שדודה נאבק כדי למנוע את בחירת הגברת ארבל לעליון

הרשפי שמעה בבית את הסתות הימין נגד רבין שאילון היה חלק חשוב מהן, ולכן לא רק שלא דיווחה על הרצח המתוכנן אלא אף שמחה עליו בדיעבד.
_new_ הוספת תגובה



רמי ידידי אל תישבר ממתקפה ימנית
שמאלני צר שכל (יום שני, 14/06/2004 שעה 7:01)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתוסמנת היטב .אנחנו נעמוד בגאון ונשיב מלחמה על התקפותיהם חסרי השחר .טענתה יפה כנגד נסיון הימנמנים להכפיש אותך .כלכבוד!
_new_ הוספת תגובה



עם חברים ''כמוכה'' ....
רמי נוידרפר (יום שני, 14/06/2004 שעה 7:05)
בתשובה לשמאלני צר שכל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עם חברים ''כמוכה'' ....
עוד אחד (יום שני, 14/06/2004 שעה 7:20)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



רמי, קודם כל כדאי לדייק
ישראל בר-ניר (יום שני, 14/06/2004 שעה 11:08)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית מדובר בעדנה ארבל ולא ב''יהודית'' ארבל. שנית מרגלית הר שפי הורשעה על ''אי מניעת פשע'' ולא על ''אי מניעת רצח'', ''אי מניעת פשע'' זו עבירה שלמיטב ידיעתי לא קיימת בספר החוקים של שום מדינה תרבותית בעולם. עבירה שהומצאה כדי שיהיה במה להרשיע את מרגלית הרשפי.

את מה שמרגלית הרשפי ידעה על בוונותיו ותוכניותיו של יגאל עמיר ידעו לפחות עוד שני אנשים - אבישי רביב והממונה עליו, כרמי גילון. לשניהם היו כלים ומיומנות מעל לאלו של פישרית בת 18 כדי לדעת עד כמה יש להתייחס לזה ברצינות. אף אחד מהם אפילו לא הועמד לדין. זה רק בא ללמד איך צריך להתייחס לקביעתו של השופט חשין ''בטלפון אחד היא יכלה להציל את המדינה''.

אבל כל זה עדיין לא עונה על השאלה מה המשמעות המסתתרת מאחורי הייחוס המשפחתי של להיות ''הדוד של מרגלית הר שפי'', ומדוע מזכירים את זה כל פעם מחדש.
_new_ הוספת תגובה



יש פה איזשהו עמיש אחד שחוזר על המנטרה
עוד אחד (יום שני, 14/06/2004 שעה 11:14)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלו שיש לחסל מת..., כבר זמן רב. האם אנחנו צריכים להסגיר גם אותו לשב''כ? או שלחילופין אי דיווח שלנו למשטרה הופך אותנו לשותף שלו בעליל בטבח יהודים, לכשהוא יבצע את זה?

מעניין מה אנשי המשפט פה אומרים.
_new_ הוספת תגובה



לפי עמיש יש יהודים שמניעת חיסולם מצילה את המדינה; ויש יהודים
מיכאל מ. שרון (יום שני, 14/06/2004 שעה 11:48)
בתשובה לעוד אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמניעת חיסולם לא מצילה את המדינה. האחרונים בדרך כלל מאופיינים בכך שהם ''יהודים חובשי כיפה''.

מכל מקום, מניעת חיסולם של יהודים אלה מידי עמיש הינו עניין יגע, שכן הנ''ל, כחלק ממזימתו לטבח יהודים, טרח להסוות את זהותו. יוצא אמנם שבטלפון אחד ניתן למנוע חיסול יהודים, ואף אם יודעים אנו למי לצלצל, אין אנו יודעים את מי להסגיר. ואף אם זהותו של עמיש היתה ידועה, הרי לפי גירסתו של עמיש, הדבר מכל מקום לא יציל את המדינה.

ניתן איפוא לדבר, במקביל ל''טלפון שיכול להציל את המדינה'' גם על הטלפון שלא יכול להציל את המדינה.

איך אומרים: זה לא בטלפון...
_new_ הוספת תגובה



בר ניר ממשיך לסלף ולשקר
מושה (יום שני, 14/06/2004 שעה 11:22)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החוק על פיו נשפטה הר שפי (בני אילון הוא הדוד שלה אם לא ידעת), היה קיים גם לפני כן ולא חוקק עבורה.
אילו היא לא הייתה בת לאוליגרכיה של המתנחלים עם דוד חבר כנסת ודודה עיתונאית היא היתה נכנסת לעשרים שנה.
_new_ הוספת תגובה



כל אחד והאוליגרכיה שלו
נסיון (יום שני, 14/06/2004 שעה 12:47)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

· תגובה 48797
_new_ הוספת תגובה



איפוא הקודקוד?
מיכאל מ. שרון (יום שני, 14/06/2004 שעה 11:23)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''את מה שמרגלית הרשפי ידעה על בוונותיו ותוכניותיו של יגאל עמיר ידעו לפחות עוד שני אנשים - אבישי רביב והממונה עליו, כרמי גילון''.

''בטלפון אחד היא יכלה להציל את המדינה''.

אז ככה, דברים שהיו כך היו:

הקודקוד כרמי גילון רצה מאד להציל את המדינה, אבל למי היה יכול לטלפן? לעצמו? אלא שהאומלל שכח את המספר, שכן לעולם עד אז לא צילצל לעצמו.

וכך, כרמי גילון לא היציל את המדינה.

ואילו לאבישי רביב לא היה אסימון לטלפן - אז עוד לא היו כמעט סלולריים בנמצא.

אך הדבר זיכה את העלמה הר-שפי בתואר ''מצילת המדינה בפוטנציה''. אלא שהפוטנציאל הזה לא מומש, כשם שרבים מספור הם אלה שלא ממשו את הפוטנציאל שהיה להם.

האמת, יש האומרים שהעלמה רצתה להתקשר לקודקוד, אך לא מצאה את שמו בספר הטלפונים. אז עוד לא היה הנוהג בישראל לפרסם בפומבי את שמם של ראשי השירותים החשאיים.
_new_ הוספת תגובה



איפוא הקודקוד?
לוי (יום שני, 14/06/2004 שעה 18:47)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה סטודנט , שכחתי את שמו , אשר לא ידע את מספר הטלפון של כרמי גילון אך כן ידע את מספר הטלפון של המפקד שלו בחיל מודיעין והוא צלצל אליו . המפקד הזה כן ידע את מספר הטלפון של כרמי גילון ומסר לו את המידע ''הגורלי'' . כרמי גילון אשר תכנן את ההתנקשות המבוימת עצר את המידע של מי שלא היה בסוד הענינים . וקרה מה שקרה . מרגלית הר שפי היא קורבן אומלל של מערכת אכיפה מושחתת .זה הכל !!!
_new_ הוספת תגובה



פליטת קולמוס מביכה
רמי נוידרפר (יום שני, 14/06/2004 שעה 12:39)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהודית ארבל היא איזושהי קרובמ משפחה רחוקה שלי

אני להזכירך טענתי כי ההקשר הרלבנטי היחידי היה בהקשר להצבעתו של בני אלון בוועדה לבחירת שופטים.
לדעתי בהצבעה ההיא היה עליו לפסול עצמו מחמת ניגוד עניינים..

מלבד זאת ברור שאין כאן שום עניין אחר... פרט אולי לכך שאינני אוהב את דעותיהם של הדוד ושל הנערה, אבל אינני אוהב את הדעות הללו גם כשהן באות מפי מי שאינו קרוב משפחה
_new_ הוספת תגובה



הערה נוקדנית
יובל רבינוביץ (שבת, 12/06/2004 שעה 19:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מרגלית הר שפי היא בת אחותה של אמונה אלון, אשתו של בני אלון, כלומר - מקורבת לבני אלון בקשר של נישואין ולא בקירבת דם.
_new_ הוספת תגובה



נדמה לי שגם לביבי יש
גלעד היפתחי (שבת, 12/06/2004 שעה 19:35)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקרה דומה במשפחת אישתו. האח של אשת נתניהו ובנו הם שמאלנים קיצוניים. ואותו בן, יוני, הוא סרבן גיוס מפורסם. צמח לענה היא משפחת מתניה בן ארצי.
מה עוד שאח אחר, חגי בן ארצי, הוא מתנחל אגרסיבי עד מאוד.
_new_ הוספת תגובה



טוב, הפוחז הזה דווקא נמצא בצד ''הנכון''
יורה בדעת (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 20:32)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן השמאלנים מדליקים אבוקות למענו.
_new_ הוספת תגובה



מרגלית הר שפי
לוי (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 7:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי את פסק דינו של השופט העליון חשין. להטיל על פרגית בגיל העשרה את האחריות על רצח רבין ולהתעלם מכל ערימת הגנרלים ,השוטרים , והפרובקטורים זה עלבון לאנטליגנציה האנושית . מה עוד שסטודנט אחר בעל נסיון חיים קצת יותר גדול ( קצין מודיעין לשעבר )העביר התראה דרך מפקדו לשעבר במודיעין על התבטאויותיהם של עמיר ורביב . משום מה השב''כ כנראה במודע או בהוראה מלמעלה התעלם ממידע זה .
אני מבין שהכותב מדבר בציניות על קשר הדמים ביו אלון ומרגלית . על כל פנים מן הראוי לציין אותה נקודת שפל במערכת המשפטית הישראלית .
_new_ הוספת תגובה



שכחת את החשובה מכולם מר ברניר
מושה (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 9:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הלא היא סאלומה שתבעה את ראשו של יוחנן המטביל.

לאחרונה התפרסם בעתונות על מחקר שמצא כי חברות שמתוכן מתפתח טרור הן בדרך כלל חברות מסורתיות שיש בהן אחוז גבוה של רווקים בגילאים שבין 19 ל25 . הכותב הביא מספר חברות מוסלמיות לדוגמה, כולל הפלשתינאים אבל שכח משום מה להביא כדוגמה קהילות מסויימות בישראל שבהן יש אחוז גבוה של רווקים כאלה. לאוכלוסיה אומללה זו אין מוצא לגיטימי לפריקת היצרים הלוהטים שלהם ועל כן הם מתמכרים לעבודת אלילים לוהטת בדמות ארצישראל לעמישראל.

אילו רק היה מותר להם לנתב את התסיסה הפנימית הלוהטת שלהם למקום ראוי היינו חוסכים לעצמנו הרבה צרות.
והנה שווה בנפשך, צעיר עמוס עד להתפקע בהורמונים, פוגש יחסנית בת אצולה מאיזו התנחלות מקודשת, איך הוא יוכל להראות לה שהוא שווה משהו? לאן הוא יוליך את האהבה?
ורק תראו במי הוא התאהב עכשיו...

ולצעירה הזאת, מה לעשות, יש דוד מפורסם.
_new_ הוספת תגובה



אתה בטח מתכוון לשמאלנים
הערה שנונה (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 11:00)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאפילו בגיל 30 עדיין מחפשים את הודו ואקוואדור ואת חיפוש האישה הם דוחים לפעם הבאה, או משאירים פתק להורים עם דרישות וספציפיקציות מוזרות.
_new_ הוספת תגובה



ואודות הקשר בין הטרור לשכבת הגיל
מושה (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 12:45)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האמורה, ראו כאן את מאמרו של ידידנו אלכסנדר מאן בנושא:

_new_ הוספת תגובה



עין ספק שזה מחזק את טענתי השנונה
הערה שנונה (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 13:11)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיש להיזהר משמאלנים, צעירים ואגרסיבים, בעיקר במדינות מתפתחות כמו ישראל.
_new_ הוספת תגובה



לפני מספר שנים
צחי (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 17:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נרצח נער בשם אסף שטיירמן.את הרצח ביצעו שתי בחורות ובחור.
לאחר מספר שנים שבהן לא פוענח הרצח,אשתו של הרוצח גילתה את מעורבות בעלה והסגירה אותו למשטרה.טביעות אצבעו ודמו נמצאו במקום ועל מכשיר הרצח.הוא הודה מיד ושחזר את הארוע.
אחת הבחורות,ליהיא גלוסמן שמה,היא קרובת משפחה של הורית גלרון ורפי רשף (נציגים של האוליגרכיה הפיאודלית השלטת).
היא נעצרה לאחר השחזור והמדינה החליטה,משום מה,להפכה לעדת מדינה כנגד שותפה לרצח שכבר הודה וכל ההוכחות נגדו הושגו.
היא לא הועמדה לדין,היא מסתובבת חופשיה למרות שנטלה חלק פעיל ברצח ושמרה על הסוד בקרבה במשך למעלה מ 3 שנים.
תקדים ארנון מוזס,ועוד מאות מקרים אחרים של בעלי ייחוס,ממון וקשרים שיוצאים זכאים ממעשי רצח בדם קר רק מבליטים את המבנה הפיאודלי של מערכת המשפט.
מדוע ליהיא גלוסמן שנטלה חלק פעיל ברצח לא הועמדה לדין אבל מרגלית הר שפי ש ''היתה אמורה לנחש על ביצוע הרצח'' כן ישבה בכלא?

ראיתי כי הנך מוטרד קשות מתקיפת ערבים ע''י מתיישבים.מאחר והנך רואה במעשה תקיפה עבירה חמורה המחייבת ענישה מרתיעה,למה שלא נתחיל עם מר דוד גולדנברג או גור שלף?

כל הטענה כי רצח ראש ממשלה חמור מכל רצח אחר הוא גזענות מחרידה.גם זה לא מסביר את הפער העצום בין חומרת רצח רחבעם זאבי לרצח ראש הממשלה.ההסבר היחידי משתלב יפה במדיניות הפסיקה האולטרא גזענית של מערכת המשפט,בה סיכויי ההרשעה וחומרת הענישה הם פונקציה חד ערכית של שיוך פוליטי,מוצא עדתי,רמת הכנסה וייחוס.
ברמת העיקרון,אני לא רואה בחיסול עריצים רצח.כך לגבי סאדאם חוסיין,קסטרו,צ'אוצ'סקו,אסאד וערפאת.
_new_ הוספת תגובה



צחי מטיף לחיסול אריאל שרון
רמי נוידרפר (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 17:36)
בתשובה לצחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ברמת העיקרון,אני לא רואה בחיסול עריצים רצח.כך לגבי סאדאם חוסיין,קסטרו,צ'אוצ'סקו,אסאד וערפאת.'' מסביר לנו צחי וחושב שזכרוננו קצר.

והרי רק ביום ששי תגובה 48621 אמר לנו צחי ''כי בראשה של ישראל עומד רודן עריץ ומושחת,המזכיר את קסטרו,צ'אוצ'סקו וסאדאם חוסיין בהתנהלותו''.

כלומר צחי קורא מפורשות לחיסולו של שרון ואף רואה בכך מעשה חיובי שאיננו בגדר רצח .

אויה אויה אויה לאן הדרדר הפורום הזה.

אני לכשעצמי לא מתכוון להבליג על שפל חסר תקדים זה
_new_ הוספת תגובה



איזו עבודת מחקר יפה אתה עושה
הערה שנונה (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 18:26)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאן. יישר כוח. אני כבר מזמן הייתי הולך עם זה לשב''כ, רק שאני לא מכיר את הדרך.
_new_ הוספת תגובה



למשטרה הולכים - למשטרה
רמי נוידרפר (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 18:29)
בתשובה להערה שנונה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מגישים תלונות בשב''כ, למיטב ידיעתי
_new_ הוספת תגובה



האא שכחתי. אתה בוטח בהם שהם יעשו
הערה שנונה (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 18:41)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עבודה טובה?
הם עסוקים באינתיפאדה.
_new_ הוספת תגובה



אל תבליג
צחי (יום ראשון, 13/06/2004 שעה 20:34)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היתה גם הודעה הקוראת ''ללכת לבחירות ולו רק כדי להחליף את שרון''.
ההקשר הלוגי שלך לא מחזיק מים.
_new_ הוספת תגובה



הגנים היא התשובה של האנטישמים להכפיש יהודים
טכנאי צמרת (יום שני, 14/06/2004 שעה 8:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא משנה שמרבית האנטישמים דווקא נושאים גנים יהודים מעברם השחור. אז כנראה שהסיפור נמשך גם היום.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי