פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
האם מה שהוא יזוז?
ישראל בר-ניר (יום שישי, 18/06/2004 שעה 6:55)


האם מה שהוא יזוז?

ד''ר ישראל בר-ניר




מחול השדים סביב החלטתו של מזוז התחיל. תגובות בתקשורת, פוליטיקאים מכל הקצוות, בפורומים השונים וזה רק ב-‏24 השעות הראשונות. יש כבר לפחות שני בג''צים בדרך ועוד היד נטויה. זה כמובן לא מפליא. מזוז עשה מה שלא כל כך מקובל בעולם המשפט. הוא כתב מסמך שלא ניתן לפירושים, מסמך שלא ניתן לטשטש את חומרת מסקנותיו. זה לא רגיל בעולמם של עורכי הדין. בדרך כלל החבר'ה האלה משאירים לעצמם תמיד מוצא לשעת חרום. מזוז עשה מה שנקרא ''ללכת על כל הקופה''. קודמו של מזוז בתפקיד השתדל לא להתעמת עם המערכת, וכפי שראינו בפרשת מזרחי, נמנע מלאכוף את סמכותו והעדיף להתעלם מהפרות בוטות של החוק, שנעשו בחסותה ותמיכתה של עדנה ארבל, כדי שלא תיפגע מועמדותו לבית המשפט העליון. מזוז החליט לקרוא לילד בשמו --- ''נכון יש שחיתות, אבל היא לא של המואשמים, היא של הפרקליטות''. בכך הוא העמיד את כל הקריירה שלו על כף המאזניים (הוא כנראה כבר השלים עם כך שלבית המשפט העליון הוא כבר לא יגיע). יתכן מאוד שמעשהו של מזוז יתגלה כריפוי ע''י ''טיפול בהלם'' (Shock treatment) ומערכת המשפט במדינת ישראל תצא נשכרת.

אם מזוז צודק, אז יהיה צריך לעשות טיפול שורש בכל מוסד הפרקליטות וכן לחקור באופן יסודי את מעשיה ומניעיה של עדנה ארבל וכן את כל אלה שנתנו לה תמיכה בלתי מסוייגת. כמיצוות פוליטיקאים מלומדה, שר המשפטים כבר מנסה למצוא ''פשרה'' בין הפרקליטות לבין היועץ המשפטי. זה יהיה קצת קשה, בייחוד לאחר התבטאויותיו של מזוז בתקשורת – דברים שלא נכתבו בדו''ח.

התגובות על החלטתו של מזוז, למרות שברובן הגדול היו צפויות, מלמדות עד כמה אנשים מוכנים לברבר, להתבטא ולפסוק הלכות גם כשאין להם מושג במה מדובר.

נתחיל מהפורום כאן. מכל המגיבים פה בפורום יש לי ספק אם מישהו חוץ מרמי נוידרפר טרח לקרוא את הדו''ח במלואו. פותח הפתיל למשל, יאיר שחר, ודאי שלא קרא את המסמך (בזה קל להיווכח מתוך סמיכות הזמנים. במועד בו הוא פרסם את הודעתו המתלהמת – טוב שהפורום מציין את היום והשעה בה ההודעה עלתה – עדיין לא ניתן היה לקרוא את המסמך המלא). הוא קרא או שמע בחדשות שהתקבלה או עומדת להתקבל החלטה לסגור את התיק ומייד רץ אל המקלדת ו ... ''שחיתות בראש חוצות''. מגיבים אחרים – אותו הדבר: שחיתות, שחיתות, שחיתות. על כל גבעה ותחת כל עץ רענן, שחיתות. מה שברור מקריאת ''תוכן'' התגובות הוא שאף אחד מהאנשים האלה לא קרא את הדו''ח למעט הכותרת והמסקנות, ושכל המידע שעמד לרשותם התבסס על הדיווחים המגמתיים של סמרטוטונים כמו ''ידיעות אחרונות''. מאחר והדו''ח המלא מכיל קרוב ל-‏80 עמודים, משימה לא קלה ליכולת האינטלקטואלית של המגיב השמאלני המצוי, אפשר אולי להבין שאצה להם הדרך.

בפורומים אחרים זה לא שונה בהרבה. אצל ידידנו, רפי גטניו, אותו הפיזמון: ''שחיתות ביום, שחיתות בליל, שחיתות עליך כל עם ישראל''. מה שמעניין, ואותי אפילו הפתיע, זה שרפי גטניו בעצמו, כמו רמי נוידרפר, דווקא כן קרא את הדו''ח המלא והגיע בדיוק לאותן מסקנות אליהן הגענו רמי ואני. הוא שפך קיתון של צוננים על כל המתלהמים בפורום שלו. ורפי איננו בדיוק מחסידי שרון.

בתקשורת ''הרשמית'' המצב לא שונה בהרבה. מרדכי גילת מ''ידיעות אחרונות'' וחנה קים מ''הארץ'' פרסמו, כל אחד מעל הבמה שלו, תגובות ארוכות ומפורטות. למקרא התגובות שלהם יש ספק רב אם גם הם טרחו לקרוא את הדו''ח המלא. מה שברור מעל לכל ספק זה שהם סומכים על כך שציבור הקוראים שלהם לא קרא את הדו''ח המלא. עיתון ''הארץ'' מגדיר את עצמו כ''עיתון לאנשים חושבים''. אחרי קריאת המאמר של חנה קים על הדו''ח של מזוז היה מעניין אותי לראות איך מוגדר המונח ''חושבים'' במילון בו משתמשת מערכת עיתון ''הארץ''. בדרנים מהרדיו כמו יחימוביץ' הצטרפו לחגיגה, הם אפילו לא מרגישים עד כמה הם עושים צחוק מעצמם בתגובות האידיוטיות שלהם.

אצל הפוליטיקאים גם כן חגיגה. יוסי שריד קפץ עם בג''ץ עוד לפני שמזוז סיים את המשפט הראשון בהודעתו. אחרים, כולל הגוף הקיקיוני המגדיר את עצמו כ''תנועה לאיכות השילטון'', החרו אחריו. אחרי קריאת הדו''ח המלא, קשה לי לראות מה יכולה להיות העילה להגשת הבג''ץ, אבל מאחר ואינני עורך דין, לא אתיימר לפסוק כאן הלכה. אני יודע מנסיוני שעורכי דין אמונים על מציאת פירכאות אמיתיות או מדומות בכל חוזה או מסמך שתתן להם. מה שאין לי כל ספק זה שיוסי שריד, כשהודיע על החלטתו להתבג''ץ על מזוז, עשה זאת לפני שקרא את הדו''ח של מזוז. הוא הגיב על ההחלטה לסגור את התיק מבלי שהיה לו מושג מה הנימוקים שהתלוו להחלטה.

כשאנחנו מגיעים לספירות העליונות של בית המשפט העליון הישראלי מתעוררות שאלות מעניינות. נניח לצורך הדיון שבית המשפט העליון לא ידחה את העתירות על הסף, ויחליט שאכן יש מקום לדון בסוגיה (מה שסביר שיקרה בעולמו של ברק, בו ''הכל שפיט''). מי יישב בדין? ארבל בעצמה? ואולי בייניש או ברק? והשופטים האחרים – הם לא מודעים למערכת היחסים ההדוקה בין השלישיה הזאת? הרי מבלי שזה נאמר במפורש, הדו''ח של מזוז הוא כתב אישום לא רק נגד ארבל אלא גם נגד בייניש ולא פחות ממנה נגד ברק עצמו. איך אפשר להרכיב צוות של שופטים שיוכל לדון בעתירה כזאת בלי משוא פנים? דיון כזה, אם באמת יתקיים בבית המשפט העליון, יהיה לא יותר מאשר בדיחה תפלה. אם הדיון יתקיים ובית המשפט יחליט לדחות את העתירות ובכך לאשרר את ממצאיו של מזוז זה יהווה הרשעה עצמית (מישהו מאמין שדבר כזה באמת יכול לקרות?). אבל גם לקבל את העתירות ולפסול את ממצאי מזוז זה לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע, כי ארבל לא תוכל להתכחש לעובדה שרק לפני חצי שנה, בדצמבר 2003, היא בעצמה הגיעה למסקנה אליה הגיע מזוז בימים אלה והחליטה לסגור את התיק. מטעמים השמורים עימה היא שינתה את דעתה, אבל זה לא נבע מממצאים חדשים שהתגלו לה לפתע. את העובדה האחרונה הזאת למשל לא יודעים לא קוראי ''הארץ'' ולא קוראי ''ידיעות אחרונות'', כי לא חנה קים ולא מרדכי גילת אינם מזכירים אותה במאמרים שלהם. לא נראה לי גם שמי שהוא מבין המגיבים כאן בפורום מודע לעובדה הזאת.

בקיצור, הסתבכנו. ליצחק רבין המנוח היה מזל ומעלליו של אשר ידלין התגלו כמה ימים לפני שהוא נכנס לתפקיד של נגיד בנק ישראל, וכך נחסכה לו בושה. לטומי לפיד ולברק, לא היה מזל כזה.

אני סומך על ברק וחבריו שהם ימצאו ניסוח מתאים לצאת מן הבוץ. לא לחינם נאמר ''ק''ן טעמים לטהר את השרץ'' (ק''ן בגימטריה 150). אצל עורכי דין זה לא 150. אצל עורכי דין זה 1,500.

נראה לי שצפוייה לנו תקופה מעניינת בעליון.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הדו''ח של מזוז ברור ואיתן כסלע
עוד אחד (יום שישי, 18/06/2004 שעה 8:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא נותר לרוצים לטווח בשרון אלא לילל על שהזיזו להם את המטרה ממול העיניים. תגובותיהן, כולל תגובתו של השופט בדימ. יצחק זמיר, בכלל לא עונות לגופם של דברים. זמיר מוטרד מכך ''שהחלטת היועץ תגביר את השחיתות'' ובכך קובע למעשה את הרשעתו של שרון מלכתחילה, ואינו מקבל את העובדה ששרון בכלל לא מואשם בשחיתות.
_new_ הוספת תגובה



פתי מאמין לכל דבר אומרים הילדים
hebreicos safkanikus (יום שישי, 18/06/2004 שעה 9:52)
בתשובה לעוד אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומאחר וכבר עברתי את גיל הילדות, יסלחו לי מכובדי חברי הפורום הזה לכשאטען כי כל פרשת ה''אי היווני '' הינה לדעתי
מעין ספור כיסוי של הרגע האחרון, שבא לכסות על פרשת שימון
(שוחד בלעז) מכיסו של קבלן לכיסו של פוליטיקאי.

לא הוכחה כוונה פלילית?
הרי כל נותן שוחד ומקבלו חסרי כוונה פלילית.
הם לעולם לא אומרים אחד לשני ''קבל בבקשה את השוחד''
ולאחר שקיבלו לעולם לא ישוחחו אפילו בטלפון על המילה הגסה
''שוחד''.
הם ידברו על פרפרים ופרחים, אבל שוחד? כוונה פלילית?
אללה יוסתור , רחמנא ליצלן וחס וחלילה וחס.

אם למשל היה בנו של שרון משמש כיועץ והעסקה של האי היווני היתה יוצאת לפועל ניחא, מקובל לקטוף קופונים על עסקה מוצלחת.
אבל רבותי, מדובר על ביצה שלא נולדה אי שלא ניקנה.
ואפילו לא בקרו בו.
יותר מזה, אף אחד לא ציין את שמו ואם הוא למכירה .
ואוסיף ואציין אנ יחושד שאף לא הוגשה בגינו כל הצעת מחיר ולא התנהל משא ומתן.
אני רבותי חושד שמדובר כאן בסה''כ בספור כיסוי לאחר שגילו
כסף שעבר מכיס לכיס .

אם היה המדובר בבוזגלו, היו נוסעים, חוקרים את המוכרים (אם ישנם בכלל כאלה) בודקים אם היה בכלל שמץ של עיסקה או שהכל בולשיט וסיפור מעשיות התפור בתפרים גסים שכל כוונתו
לשחרר את משפחת שרון מאימת הדין.
_new_ הוספת תגובה



פתי מאמין לכל דבר אומרים הילדים
יובל רבינוביץ (יום שישי, 18/06/2004 שעה 21:46)
בתשובה לhebreicos safkanikus
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמור לי, האם כדאי להרשיע את שרון כבר כעת, או להעביר את העניין לבית המשפט?

והיה ונעביר את העניין לבית המשפט ובית המשפט יחליט, שומו שמיים, שאכן לא היתה כאן שום עבירה, הרי שוב תוכל לכתוב את ההודעה המתבכיינת הזו.

הרי מה קרה כאן?
היתה חקירה, היתה המלצת משטרה לסגור את התיק משום שלא ניתן יהיה לבסס הרשעה, היתה המלצה של פרקליטת המדינה לדחות את המלצת המשטרה, והחלטה מנומקת מאד של היועץ המשפטי לממשלה לקבל את המלצת המשטרה.

היה כאן הליך משפטי. אמנם בוזגלו לא היה זוכה להתערבות של היועץ המשפטי לממשלה, אבל אם כל ראש ממשלה שמישהו מתלונן נגדו יצטרך להתגונן בבית משפט, לא יהיה לנו אף פעם ראש ממשלה מתפקד. תמיד יהיה מישהו שיתלונן.
_new_ הוספת תגובה



יובל, שכחת להוסיף
ישראל בר-ניר (שבת, 19/06/2004 שעה 0:52)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהיתה גם המלצה של פרקליטת המדינה לקבל את המלצת המישטרה לסגור את התיק (דצמבר 2003 --- זה לא כך רחוק . . .). היא שנתה את דעתה אח''כ מטעמים השמורים עמה, אבל בהמלצתה הראשונה היא היתה בדעה אחת עם היועץ המישפטי.
_new_ הוספת תגובה



עם יד על הלב יובל - ותהיה כן.
רמי נוידרפר (שבת, 19/06/2004 שעה 10:05)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם היה היועץ השפטי לממשלה ממליץ להעמיד את ראש הממשלה לדין - היית מקבל את זה או שהיית טוען שזוהי הוכחה לשהשתלטות ''האוליגרכיה השמאלנית'' - על מערכת המשפט.

רוב המשתתפים בפורום הזה פועלים לפי הגיון ברזל אחד:

אם איש ימין יוצא זכאי - יצא הצדק לאור
אם איש שמאל יוצא זכאי - הוכחה לשליטת השמאל במדינה
אם איש שמאל נחשד במשהן - עוד הוכחה לפשעי השמאל
אם איש ימין מורשע - גם בית המשפט נתון בידי השמאל

האם גם אתה נגוע במחשבה סטראוטיפית? לא יפה.

שבירתו כביכול של שרון''שמאלה'' מציבה מכשול קשה לפני המגיבים מימין. הם צריכים לעשות התעמלות מחשבתית ומילולית כדי להראות ששרון הצדיק הפך בן לילה לשרון הרשע.

הגדיל מכולם לעשות בני אילון - זה שעוד לפני חודש תקף את עדנה ארבל וטען שאינה ראויה להיות שופטת כי היא תופרת תיקים לאנשי הימין, יצא שלשום בפליק פלק משפטי מדהים בהכרזה תקיפה נגד המלצת מזוז וכינה אותו יס מני. אם הוא ''יס מני'' המציית לקול אדוניו, כפי שטען אילון, הרי מוכרח לצאת שארבל היא נושאת דגל הצדק בגאון - לא כן?

אני אינני מטיל ספק לא ביושרה של ארבל ולא ביושרו של מזוז. יתכן בהחלט להגיע לשתי מסקנות שונות מתוך אותם נתונים.
_new_ הוספת תגובה



אני לא חושב
שמאלני צר שכל (שבת, 19/06/2004 שעה 11:02)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיש בכלל בעייה כולשהי .הימנים תמיד יראו את רודפי השלום דרך הקוונת בשביל זה אנחנו תמיד נהיה האנשים הרעים .
_new_ הוספת תגובה



בינתיים לסטריאוטיפ הזה יש רקע ובסיס
זהבי עצבני (שבת, 19/06/2004 שעה 12:40)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

=================================================
אם איש ימין יוצא זכאי - יצא הצדק לאור
אם איש שמאל יוצא זכאי - הוכחה לשליטת השמאל במדינה
אם איש שמאל נחשד במשהן - עוד הוכחה לפשעי השמאל
אם איש ימין מורשע - גם בית המשפט נתון בידי השמאל
=================================================
_new_ הוספת תגובה



בראשך המעוות בלבד
אמא של זהבי עצבני (שבת, 19/06/2004 שעה 13:17)
בתשובה לזהבי עצבני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בראשך המעוות בלבד, ביתי היקרה
האמא של אמא של זהבי עצבני (שבת, 19/06/2004 שעה 13:46)
בתשובה לאמא של זהבי עצבני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שתי הערות
דוד סיון (יום שישי, 18/06/2004 שעה 9:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אני אכן לא קראתי את הדו''ח של מזוז כי אין לי צורך. מספיק לי להסתמך על דבריך (בפתיל של יאיר שחר: ''גן עדן לשחיתות'') לאחר שאתה קראת אותו. בהודעה שלך, ישראל, ''הבל הבלים, הכל הבל . . .'' (תגובה 49063) כתבת:
''כל זה לא בא לאמר שאין שחיתות סביב שרון ומשפחתו. ללא כל ספק יש. אבל אין כאן שום חריגה מהנורמות של הפוליטיקה הישראלית, נורמות שתחילתן ב''לא תחסום שור בדישו'' של לוי אשכול המנוח משנות ראשית המדינה''.

''הנורמה'' הזאת סוכמה בבדיחה שקיבלתי בדוא''ל: ''אומרים שעדיף להיות צעיר בריא ועשיר מאשר זקן חולה ועני. בארצנו עדיף להיות זקן אלמן, קצת חולה, עם ילדים אילמים, לא עני ורצוי ראש ממשלה''.

יותר דחוף לי לקבל הסבר מניח את הדעת למשמעות המושג ''נורמות של הפוליטיקה הישראלית'' ומדוע לא יתחיל תהליך לבער אותן. רק אז, אתחיל להתעניין בדברים האחרים ואולי אנסה גם לקרוא דוחות כמו שכתב מזוז.

------

ב. כתבת את המאמר לשבח את החלטת מזוז כאשר ממול אתה מבקר את בית המשפט העליון - וזו מטרה ראויה. אבל מהר מאד אתה גולש לתקוף את ''השמאל'' כמו אנטי-שמאלני מצוי. האמירות שלך בהקשר הזה יכולות בשינוי קל לבטא נכונה ביקורת על הרבה קבוצות בעם שלנו. הנה דוגמה (שמכילה התייחסות לגישתך): ''מאחר והדו''ח המלא מכיל קרוב ל 80 עמודים, משימה לא קלה ליכולת האינטלקטואלית של המגיב ה[אנטי] שמאלני המצוי.....'' הרי אינך יכול להפריך את האמירה הזאת.

יותר מזאת מספיק לקרוא את המאמר ''Only the news that fits'',
(http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pagename=JPos...), כדי להבין שהמחלה הזאת חוצה השקפות עולם.

אבל אתה לא מצליח להשתחרר מגישת ''האנטי-שמאל'' שלך למרות שהעובדות מורות לך אחרת. לכן אתה ''מופתע'' מההתייחסות של רפי גטניו להחלטתו של מזוז. מה מפתיע בכך שאדם ישר ואחראי כמוהו מביע עמדה מבוססת על מירב הנתונים שיש בידו? נדמה לי שאינך יכול להשתחרר מהעימותים שהיו לך (שנבעו מגישת האנטי שלך) בזמנו עם רפי שגם אז נהג כמו הפעם.
_new_ הוספת תגובה



דויד אתה off לחלוטין
ישראל בר-ניר (יום שישי, 18/06/2004 שעה 10:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההערה שלי על ה''יכולת האינטלקטואלית של השמאלני הממוצע'' היתה בהחלט הערה צינית ששיקפה את דעתי על כמה מהמגיבים כאן בפורום --- לא צריך לנקוב בשמות כי אתה יודע בדיוק למי אני מתכוון (אני בטוח שדעתך עליהם אינה שונה משלי, אך אתה כל כך להוט להתקיף אותי על ה''אנטי שמאלניות'' שלי, שאתה מתעלם מזה בדבריך).
בקשר לנורמות של השחיתות עליהן אני מרבה לדבר, אתה יודע את דעתי ששחיתות זה חלק מהמשחק הפוליטי. זה לא עושה את זה לתופעה חיובית, וזה גם לא אומר שלא צריך להילחם בזה, אבל זאת אשליה להאמין שניתן למנוע את זה. כשתראה לי פוליטיקאי אחד שאינו מעורב בשחיתות בצורה כזאת או אחרת אראה לך אדם שנקלע לפוליטיקה בטעות.
חבל שאינך מקדיש זמן לקרוא את המיסמך של מזוז. יש שם פרק העוסק בהרחבה בנושא של שוחד ושחיתות בתחום הפוליטיקה, עם חוות דעת של כמה מהאורים והתומים של מערכת המישפט בישראל (חיים כהן והשופט וויתקון לדוגמא). לא אכנס כאן לכל הפרטים כי אין כאן מספיק מקום, אבל אפשר לראות ברור עד כמה הנושא מסובך, וכמה קל ללכלך, אם רוצים, את האדם הכי ישר.
בהקשר לפרשה הנוכחית, היום מדווח ב''מעריב'' על פרק נוסף בעלילותיה של ארבל, איך שהיא שיקרה לוועדה למינוי שופטים בפרשת התיק התפור של נאמן --- הדברים נאמרו ע''י בן יאיר, מי שהיה היועץ המישפטי לממשלה בתקופת ממשלתו של רבין המנוח.
_new_ הוספת תגובה



תודה, אבל .....
דוד סיון (יום שישי, 18/06/2004 שעה 11:38)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. גם ההגדרה שלך ''היכולת האינטלקטואלית של ....... הממוצע'', חוצה גבולות והשקפות כולל בפורום שלנו כך שלפעמים עדיף לעזוב את הגישה הזאת במיוחד שלפעמים היא מכסה על העיקר....

2. יתכן שאני מפסיד מאי קריאת הפרק על שוחד ושחיתות. אבל הוא, כנראה, מנסח עמדה של משפטן ואותי מעניין ''הנורמה'' עליה דיברת ועל הקשר שלה למוסר.

מדוע, כך נראה, אתה מתחמק מנסיון להגדיר את ''הנורמה'' הזאת? האם לא יתכן שעדנה ארבל ושופטים אחרים לא חורגים מהנורמה הזאת?

בכלל נדמה שאצלך, ואצל אנשים אחרים, הנורמה הזאת וחריגות ממנה משתנות באופן מתמיד. בעיקר זה קורה בדיון על פוליטקאים כאשר מתחילים מזה אם הוא שמאלן או ימנון ולפי זה קובעים עמדה - אבל בלי הגדרה.

אין צורך שאשכנע מדען כמוך שדיון צריך להתחיל מהגדרות והסכמות על מושגים - זה מה שחסר גם במקרה של שרון....
_new_ הוספת תגובה



דויד, אתה לא חושב שזה קצת מגוחך
ישראל בר-ניר (יום שישי, 18/06/2004 שעה 19:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להתעקש על הגדרה פורמלית של ''נורמה'' של שחיתות?

הגיע הזמן שתבין לבד שהשימוש שלי במושג ''נורמה'' הוא ציני וודאי שאין ליחס לו אספקט כמותי (בנוסח ''עד סך כזה של ש''ח זה בסדר'' וכו'). אני משתשמש במושג ''נורמה'' כשמדובר על שחיתות בפוליטיקה, במובן של ''כך עושות כולן'', כדי להצביע על כך שלא ניתן לקיים יחס של איפה ואיפה (דרעי לבית סוהר, ווייצמן לקיסריה). אם אתה עושה השוואה כמותית בין הסכומים בהם מדובר, אז אחרי פרשת ווייצמן את דרעי היה צריך לדון בית מישפט לתביעות קטנות.

אם נחזור למושג ה''נורמה'' ידוע המקרה של ספירו אגניו, מי שהיה סגנו של ניכסון, שכאשר הוא נאלץ להתפטר בעיקבות קבלת שוחד הוא התלונן של כך ש''הממזרים שינו את כללי המישחק בלי להודיע לי''.

ה''נורמות'', משתנות כל הזמן, לפחות בצד הכמותי. העיקרון נשאר בעינו. זה עצוב אבל אלו הם החיים.
_new_ הוספת תגובה



די ל''חוק החצר העותומנית''
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 18/06/2004 שעה 16:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תפקיד מערכת החוק לבער פשע ולא לעסוק בפוליטיזציה ציבורית מוטית. הרי אפל הוא ידידו של שרון וריביזיוניסט ותיק. על פי ההגדרה לא מקבלים שוחד מחבר ועמית למאבק. עניין ה''שוחד'' כל כולו מנטרות חוזרות ונישנות, מבולבלות וחסרות קוהרנטיות בשרות אלה הרואים עצמם כאנשי אתה בחרתנו.

החוק צריך להתעסק בפשע, ולא להיות ''חוק השולטן התורכי'' הנילחם במתנגדיה של החצר.
_new_ הוספת תגובה



לא לשפוך את התינוק עם האמבטיה
רמי נוידרפר (יום שישי, 18/06/2004 שעה 9:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''יס מני'' כך כינה השר הנמלט בני אילון את מני מזוז וטען שבחוות דעתו השבוע מילא את דרישות אדוניו. אילון הוכיח שוב את הזניית הפוליטיקה הישראלית המתייחסת לחוק לצדק ככלי לניגוח פוליטי ולא כאל ערך עליון שבלעדיו נאבד.

למרות שבמקרה הזה שכנע אותי מזוז כי אין בסיס מספק לכתב האישום נכד שרון, הרי מתנהל כאן קרב איתנים בין מערכת החוק לבין אילי ההון הרוצים לרכוש לעצמם עוצמה כלכלית בכסף שבו ישפיעו על השלטון. כפסע בין ישראל לבין הפיכתה לרפובליקת בננות נגועה בשחיתות.

הפרשיות האחרונות של ראש עירית חדרה, השחיתות בעיריית תל אביב, אולי רמת גן, המכס, השר בניזרי ואחרות צריכות להדיר שינה מעינינו. גם דוד אפל אינו צדיק ומואשם במתן שוחד במספר עניינים אחרים

רק מערכת של משטרה הגונה , פרקליטות חזקה ובתי משפט בלתי תלויים עומדת בינינו לבין הדרדרות במורד החלקלק

אין ספק שהתנהגותו של שרון ובניו בפרשות הנחקרות מעוררות תמיהה. אינני משוכנע שנאמרה המילה האחרונה בעניין הזה , והתנהגות השרונים בעניין סיריל קרן - סירובם לענות מאין בא הכסף ולהמציא את מסמכי חשבון הבנק שלהם למשטרה תמוהים ביותר

יחד עם זאת שלטון החוק פירושו גם שלא מגישים כתב אישום אם אין ראיות. במקרה של פרשת האי היווני כנראה היו יותר
אינטרפרטציות מאשר ראיות מוצקות, ואם זה המצב , טוב עשה היועץ המשפטי שלא הגיש כתב אישום
_new_ הוספת תגובה



אני כבר כתבתי ליועמ''ש לממשלה
הערה חשובה (יום שישי, 18/06/2004 שעה 13:28)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיבחן גם את התיקים של ברק ויבדוק האם הגב' ארבל נהגה בהם בדרך השונה משנהגה בתיקי שרון, ולהסיק מכך אם היא באמת ראויה לשרת כשופטת עליונה. לדעתי הציבור לא יכול לעמוד בזה לאורך זמן.
_new_ הוספת תגובה



כתבת? ואיך חתמת? הערה חשובה?
רמי נוידרפר (יום שישי, 18/06/2004 שעה 14:15)
בתשובה להערה חשובה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חמודי
צחי (יום שישי, 18/06/2004 שעה 15:33)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה שלא תבדוק את אחד המסמכים המרתקים שיש במדינת ישראל,רשימת שמית של המתמחים אצל שופטי ישראל.
תגלה שם ריכוז מדהים של צאצאי שופטים,צאצאי בעלי הון,צאצאי עורכי דין מובילים,צאצאי בדרנים מפורסמים....
מה שמכונה,אוליגרכיה.
הקשר הון-מערכת המשפט חזק פי כמה מהקשר הון שלטון.
_new_ הוספת תגובה



גם מיכאל בן יאיר
צחי (יום שישי, 18/06/2004 שעה 18:21)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוען כי ארבל תפרה תיק ליעקוב נאמן.הוא טוען כי התנגד להגשת כתב האישום נגד יעקוב נאמן ובכך למעשה עדנה ארבל שיקרה במצח נחושה לועדה למינוי שופטים כשטענה ''בן יאיר קיבל את ההחלטה להגיש כתב אישום נגד נאמן,על דעתי''.
לא יהיה מנוס מפיטורי ארבל.
_new_ הוספת תגובה



כל המערכות במדינה נגועות בפשיעה
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/06/2004 שעה 8:45)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל הינה אכן מדינת פשע וסמים וסאוב עמוק. לשכבות חברתיות מסויימות מנוקזים כספים (כספי סיוע חוץ וכסף מיסים של גורמים שעדיין מייצרים) כך שהמגורים הנאים והכסף הרב יוצרים אצלם אינטרס מובנה לא להבחין שמדובר במדינת פשע וסאוב.

הכתובת, מכל מקום, אינה ראש הממשלה, שמתפרנס בחווה מיגיע כפיו. היה מדובר לכל היותר במימון בחירות מצד גבירים חברי מפלגתו.

לא יתכן שיחוקקו חוק איסור תרומות בשביל לחנוק ולהפליל את הימין - שהרי השגת כספים דומים למימון הבחירות על ידי השמאל, כמו מקרה העמותות של ברק, עוברת שמיטה.
_new_ הוספת תגובה



אנחנו נשכב על הגדר וניעקץ
למען הגנת ברק ועמותותיו (שבת, 19/06/2004 שעה 8:49)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולמען ישראל נקיה, יפה וצודקת.
_new_ הוספת תגובה



רא שהממשלה מתפרנס בחווה מיגיע כפיו?
רמי נוידרפר (שבת, 19/06/2004 שעה 10:07)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לך חוש הומור לפעמים , שרון, שחבל על הזמן!!!
תגיד לי - אולי קרוב משפחתך הנעלה יסדר לך תואר שני?
( סתאאאאם הלצה אחרי שבתברר שאנחנו כמעט קרובי משפחה אובדים ...)
_new_ הוספת תגובה



כן, שרון מלטף כבשות
האמא של אמא של זהבי עצבני (שבת, 19/06/2004 שעה 13:47)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



''תואר שני''? הכרה בדוקטורט ומינוי פרופסור
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/06/2004 שעה 16:43)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה עליך לאזכר שוב ושוב פשע כבד שבוצע כלפי וכלפי קניין אינטלקטואלי? מדובר בעניין משטרתי ומשפטי, ופורום זה אינו צד בנושא. אך לפחות אל תהפוך פשע כבד שביצעו אנשים שחלקם מזוהים עם השמאל הממסדי, למושא ללגלוג. אקווה שבמדינה ובמערכת המשפט והחוק שלה עדיין נישארו מספיק משאבי הגינות לבצע צדק, בפרשיית גניבת זכויות יוצרים והפשטת המקור עירום מקידום תוך פגיעות ונזקים נוספים, שהיא מהקשות מאז קום המדינה.
_new_ הוספת תגובה



מי שמזכיר את זה כאן פעמיים בשבוע
מושה (שבת, 19/06/2004 שעה 16:52)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה אתה
_new_ הוספת תגובה



כשירות לטוהר המידות החברתי ראוי קודם כל לתת לעניין פומבי
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/06/2004 שעה 17:05)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנוסף, קיימת גם מערכת החוק.

אבל תגובה מלגלגת עשוייה להצביע על אטימות, או אולי אישור והשלמה ציניים עם שחיתות, פשע וסאוב קשה. מגנים את הפשיעה בעיריית תל אביב, ולא מגנים סאוב ופשיעה באקדמייה ובמוסד מחקרי של קופ''ח?

והרי מפכ''ל המשטרה אהרונישקי הכריז לפני שנה על מלחמה בהפרת זכויות יוצרים כאחד היעדים האסטרטגיים של משטרת ישראל.

בעניין נוסף אותו היזכרתי במאמר, גם הנשיא קצב קרא לפני שנתיים להקמת רשות לאומית להגנה על חושפי שחיתויות.
_new_ הוספת תגובה



פלילים ואיפוס הנחמס - דוא''ל בעקבות כתבתי על האקדמייה
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/06/2004 שעה 18:07)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קטע מדוא''ל שהיגיע אלי ב-‏14 יוני, בעקבות כתבתי על האקדמיה:

אגב אחי הוא מדען, ד''ר לביו-כימיה והוא סיפר לי דברים גרועים ומסמרי אוזן על האקדמיה. הדברים שכתבת בהחלט נשמעים סבירים ולמעלה מזאת.

את תואר הדוקטור אחי עשה בירושלים, והגם שהוא לחלוטין מתחום אחר התנכלו לו, למזלו זה קרה לאחר שסיים את הפוסט-דוקטורט במכון ויצמן.

הוא לא יכול להרצות בתחום שלו כרגע בגלל שהוא התלונן על שחיתות ואחי הוא לא איש ימין, כך שאתה לא הניזוק היחידי מנכלולי האנשים במדינה שלנו.
_new_ הוספת תגובה



שרון מושחת עד העצם
צחי (שבת, 19/06/2004 שעה 15:29)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואם היתה לו טיפת כבוד עצמי הוא היה פורש מהחיים הפוליטיים.
_new_ הוספת תגובה



רק בגלל ששרון הפך להיות לשמאלני
סופר סתם (שבת, 19/06/2004 שעה 20:03)
בתשובה לצחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני תומך בו הפעם.
_new_ הוספת תגובה



אז יש לך ביטחון בשלום של שרון? שרון הכריז
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/06/2004 שעה 21:04)
בתשובה לסופר סתם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשתי מערכות בחירות שיעשה ויתורים כואבים תמורת שלום.

קודם דיכא את הטרור וחיסל את בכירי מנהיגיו - זה הבטחון. ואחר, כמובטח, ניגש לעשיית שלום.

השמאל כמובן היה מוסר את כל שטחי א''י, ואילו שרון הישיג מנשיא ארה''ב הבטחה, לראשונה בהיסטוריה, שנישאר בשטחי יו''ש.
_new_ הוספת תגובה



כמה אני יצטרך לגיד לך שאסור לשמוח על שרון
שמאלני צר שכל (יום ראשון, 20/06/2004 שעה 0:28)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך למסור את כל השטחים הכבושים ואז יהיה לנו כבר שלום .
_new_ הוספת תגובה



הגעתי למסקנה
צחי (יום ראשון, 20/06/2004 שעה 21:10)
בתשובה לסופר סתם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאחר פרשת טננבאום,כשרעיון ההנתקות עדיין לא נולד.
_new_ הוספת תגובה



בינתיים מי שזז זה המזוז
מושה (יום שישי, 18/06/2004 שעה 10:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאמר הבוקר כי בשום פנים ואופן לא הטיל דופי בישרה של הגב' ארבל, וזאת לאחר שאתמול הודיע בכתב לכל הפרקליטות כי לא הטיל דופי בישרם ומקצועיותם של כל הפרקליטים.

ואני לא קראתי את הדוח ואף לא אקרא אותו, השאלה אם הראיות מספיקות להרשעה אינה מעניינת אותי, קני המידה לישרם והגינותם של אנשי ציבור הם בעיני יותר מאשר ''סבירות להרשעה''.
_new_ הוספת תגובה



בינתיים מי שזז זה המזוז
לוי (יום שישי, 18/06/2004 שעה 13:12)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מושה אתה צודק מזוז נבהל מדברי עצמו ומתגבובות לול הפרקליטים והברברנים .
איני עו''ד ואיני משפטן קראתי את חוות הדעת ועמדתי התחזקה שלא קיימת עילת שוחד בנושא האי היוני .
השתתפות שרון בשתי ארוחות ערב בחסות אפל אינן יכולות להחשב כשוחד .
מתן שכר של כמה מאות אלפי דולרים לבנו של שרון אינה דבר חריג בקהילות הנדלן הישראליות . אני מכיר אנשים מפורסמים יותר או פחות אשר זכו בעמלות ודמי תווך בסכומים עוד יותר גדולים .
בחוות הדעת של מזוז מופיעות מחרוזות מילים המתארות את שרון הבן כאיש עסקים חרוץ ומוכשר .
כל דברי לעיל אינם מתיחסים לפעילויות אחרות של משפחת שרון .
מינוי ארבל לבית המשפט העליון כפי שהתרחש לא היה לכבודו של בית המשפט העליון ונודף ממנו ריח רע מאוד של קנוניה תיכמונית . מן הראוי היה לנהוג אחרת .
בטוחני שהגלים ימשיכו להתגלגל וישחירו את פניו של בית המשפט העליון והמערכת המשפטית כולה על כל שלוחותיה כולל המשטרה והשבכ .
_new_ הוספת תגובה



במקום להטיף מוסר
צחי (יום שישי, 18/06/2004 שעה 15:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה שלא תביא לינק למקום בו ניתן לקרוא את הדוח במלואו?
_new_ הוספת תגובה



מה קרה רק לך מותר ..... ?
דוד סיון (יום שישי, 18/06/2004 שעה 16:05)
בתשובה לצחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שום סיבה שלא תחפש ותמצא לבד קישור לדו''ח.
יש קישור באתר של עיתון הארץ, ואני מניח גם באתרים אחרים של העיתונות. מבלי לבדוק אני גם מניח שהמסמך נמצא באתר של משרד המשפטים (היועץ המשפטי לממשלה).
_new_ הוספת תגובה



תנסה כאן
ישראל בר-ניר (יום שישי, 18/06/2004 שעה 19:36)
בתשובה לצחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



רצוני לומר
אריה פרלמן (שבת, 26/06/2004 שעה 16:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאני מצטער צער רב ועמוק על כך שאין די ראיות להעמיד את ראש הממשלה לדין;

רצוני גם לומר שעם כל ''אהבתי היוקדת'' לשרון - בכל זאת טוב למדינת ישראל ולמוסד ראשות הממשלה שנחסכה מאיתנו החרפה של ראש ממשלה עם אזיקים על הידיים.

ולמרות ועל אף ובזכות כל הנאמר לעיל - אני סומך את ידיי על החלטת מזוז.

הוא לפחות לא הולך לישון עם דעה אחת בלילה - ומתעורר עם דעה הפוכה בבוקר.
_new_ הוספת תגובה



מלחמת הקיום של ארבל איננה יודעת גבול
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 30/06/2004 שעה 11:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מציע לכל משתתפי הפורום לקרוא את גילוייו האחרונים של העיתונאי יואב יצחק בכתבה, ''חשיפה: הפגישה החשאית של ארבל-לפיד-יחימוביץ'' (http://www.nfc.co.il/archive/001-D-49228-00.html?tag...).

מקובל לאמר ש''הדג מסריח מהראש''. אצלנו הראש מסריח בזכות עצמו.

יש איזה גוף קיקיוני בשם ''התנועה לאיכות השילטון'' שהיתה לא החוצפה לעתור לבג''ץ (בו יושבת הנוכלת ארבל) נגד היועץ המישפטי. ישנם גם כמה חברי כנסת שנתנו את ידם למעל.

מעניין איך אותם ליצנים מגדירים את המונח ''איכות''.
_new_ הוספת תגובה



יואב יצחק נגד מעריב
דוד סיון (יום שני, 05/07/2004 שעה 20:43)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל, מסתבר שיואב יצחק נפל קורבן במלחמה שהוא ניהל ומנהל נגד מינויה של עדנה ארבל לבית המשפט העליון. כפי שמדווח הארץ (http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...) בעקבות הידיעה עליה דיווחת החליט מעריב להשעות את יואב יצחק בגלל שלוש ''טעויות'' שוליות. מעריב אף טרח לפרסם הודעת תיקון חריגה בניגוד לדעתו של יואב יצחק.

האם אין המחיר גבוה מידי?

יואב יצחק החליט שהמחיר גבוה מידי ''.... והודיע על פרישתו מהעיתון. בנוסף, קרא להשעייתו של דנקנר.''

תודה למשתתף אלמוני על סיוע במציאת המקורות הבאים:

1. גירסתו של יואב יצחק (http://www.nfc.co.il/BringHtmlDoc.asp?docid=6616&...).

2. הון, שלטון ועיתון (http://www.nfc.co.il/BringHtmlDoc.asp?docid=6647&...).
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי