פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שלום ואולי להתראות
רואה שחורות / רמי נוידרפר (יום ראשון, 20/06/2004 שעה 14:21)


שלום ואולי להתראות


רמי נוידרפר




באופן חריג אנחנו מסכימים לדון בפתיל זה, ורק בפתיל זה במדיניות המערכת.
המערכת
כתיבה בפורום באינטרנט היא עיתונות לעניים. כתיבה באינטרנט היא גם במה לאובססיביים ולמזוכיסטים. לא רק שאתה כותב לקהל קוראים זעיר, אלא שאתה גם זוכה, בניגוד, לכותבים בעיתונות הרגילה, לקיתונות של שופכים קללות ונאצות במקרה הטוב, ולאיומים ממש במקרה הרע.

פורום ''ארץ הצבי'' הוא רעיון מצויין. יוזמו ד''ר יובל רבינוביץ' (שאני חלוק עימו קשות בנושאים הפוליטיים) הוא אדם משכיל, רהוט ונעים הליכות. הרעיון שיהיה פורום באינטרנט בו יתקיים דיון בשאלות של פוליטיקה, חברה, תרבות ואומנות הוא רעיון מצויין.

גם על דוד סיוון (שעימו אני חלוק בנושאים מדיניים) אין לי לומר אלא מילים טובות - אדם משכיל, קפדן, ישר, חכם ועקבי.

יחד עם זאת הפורום הזה נעשה באחרונה יותר ויותר מקום שאינני רוצה יותר לכתוב בו, וזאת מטעמים רבים:

ראשית - רמת השנאה - אינני מכיר שום מקום באינטרנט הישראלי בו יוקדת השנאה בלהט רב כל כך, בעצמה סוערת כל כך כמו בפורום הזה. קריאות למרד, למרי, לשפיכות דמים, להעמדה לדין באשמת פשעי מלחמה, לאפליית נשים ולהצדקת רצח אפשרי של ראש ממשלה הן מעשה של יום ביומו בפורום הזה. בחיי היום יום בהם אני נפגש ועובד עם אנשים שדעותיהם הפוליטיות לא שונות.

שנית - האיומים - קיבלתי לאימייל הפרטי שלי מספר מכתבי נאצה ושני מכתבי איום ברצח שלי ושל ילדי. למרות שאינני מתייחס למכתבים ברצינות, אין לי שום הנאה מקבלתם.

שלישית - הסטראוטיפים. אני השתדלתי לכתוב כאן, בהרבה מקרים, על נושאים שאינם קשורים דווקא לויכוח הלוהט של החזרת שטחים שיצא, כך אני מניח, לרובנו מכל החורים. הנושא תמיד מוסט, ולא משנה מהו, לויכוח על ימנמנים וסמולנים, מתנחבלים ואוליגרכיות והכל בשפה בוטה, מלווה בנימוקים נמוכים ובטיעונים מטומטמים להפליא (ראה לדוגמה האשמה המוטחת ביובל רבינוביץ בקיום אורח חיים נוצרי רחמנא ליצלן).

רביעית - השימוש החוזר והולך בדימויים נאציים. יריבך אינו מוצא חן בעיניך? הוא נאצי או פאשיסט, או אנטישמי, או קאפו או יודנראט, או פושע מלחמה. השימוש במילים האלה מייצג שנאה תהומית, ודהומניזציה והתרת דמו של קרבן הנאצות.

חמישית - ההתחזות הפחדנית. ישנם כאן מספר אנשים הכותבים בשמם ובכתובתם ולעומת זאת המון המסתתרים מאחורי כינויים וללא תיבת דואר המתירים לעצמם להתבטא באופן הגס, הבוטה והפוגע ביותר שהם יכולים להמציא. בהרבה מקרים הם עושים מעין ''סאטירה'' - כלומר כותבים, בצורה עילגת ומשובשת, נלעגת ומטומטמת עמדות המביעות כביכול את עמדות ''הצד השני'' לצערי אני מודה שבשבועות האחרונים מצאתי עצמי נגרר להשתתפות בחינגה המאוסה הזו, כאשר כתבתי מספר פעמים בכינוי ''שומר אמוני ישראל''. אלא מאי? העניין מאוס עוד יותר שכן גם אחר או אחרים כתבו באותו ניק ממש.

שישית - המטורפים. - יש כאן לדעתי מספר אנשים שמצבם הנפשי מעורער באופן קשה. כתיבתם משקפת את מצבם, והנסיון לשוחח עימם משול לחטא של ''אל תען כסיל כאיוולתו פן תדמה לו גם אתה''.

שביעית - הכישרון. אם כל מה אני מוכשר לו זה לכתוב במושב לצים מתלהם כמו ''ארץ הצבי'' - אות וסימן הוא אולי שרצוי שלא אכתוב בו.


שמינית - הקש ששבר את גב הגמל: בתגובה למאמר בו שיבחתי את מתנחלי עזה על הרציונליזם שהם מגלים בלקיחת עורכי דין כדי לדון בגובה הפיצויים שיקבלו כחוק - זכיתי לתגובה הבאה ''דבריך: ''קריאתי למתנחלי עזה לעשות את המעשה ההגון והשפוי ולקחת את הפיצויים שיוצעו להם וללכת'' היא הסתה גזענית בעלת מוטיבים נאציים''. למרות שדרשתי בכתב ובעל פה למחוק את האשמתי כגזען בעל מוטיבים נאציים לא נעניתי. אינני מותח ביקורת על ''מדיניות המערכת'' אולם אני רשאי שלא לשהתתף במיאוס הזה.

מכל הסיבות האלה החלטתי להמנע בשלב זה מלכתוב בפורום ארץ הצבי. הבעייה היחידה שאצטרך להתגבר עליה הוא ההרגל האובססיבי שסיגלתי לעצמי ''להגיב'' . עדיף לא להגיב.

יכולתי, כדוגמת אבנרי, ספירו או ניסים ישעיהו, לכתוב ולא להשתתף בשיח. אינני רואה בכך טעם רב.

ייתכן והמזוכיזם יגבר עלי, וייתכן ויימצאו הכלים הטכניים, כגון מחיקה מאסיבית של דברי נאצה, מחיקת מאמרים מוטרפים ותגובות אישיות מתלהמות שיאפשר לי לכתוב כאן שוב. בינתיים אני מניח שדווקא משפט זה יימחק בנימוק של ביקורת על מדיניות המערכת...

לבסוף אני רוצה למנות את מתי המספר שמתבטאים , לפחות רוב הזמן, בצורה שפויה ומתונה ובלשון נקייה, ואם כולם היו כמותם היה זה פורום טוב יותר:

יובל רבינוביץ', אורי אבנרי, דוד סיוון, בננה ספליט, אברהם אבן עזרא, גבי בחן וטל רבינוביץ', ובעצם גם ניסים ישעיהו שאני כה סולד מעמדותיו.

וברכת הפרדה הזמנית שלי לפורום היא כמובן :

מי האיש החפץ חיים,
אוהב ימים לראות טוב -
נצור לשונך מרע,
ושפתיך מדבר מרמה.
סור מרע ועשה טוב
בקש שלום ורדפהו.

ברוכני שפטרתיכם מעונשי......





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  חבל על דמאבדין  (סוחר נדל''ן) (7 תגובות בפתיל)
  רמי, אמנם היו לך לעיתים דברים לא רעים ותרומתך לדיון בפורום היתה  (מיכאל שרון)
  רמי נויבלרגר תישאר כאן מקומך  (שמאלני צר שכל)
  לך לשלום רמי.  (Majestaratis Regis)
  אז מה היה לנו שם?  (אלי)
  מאמר בכיינות קלאסי  (צחי) (3 תגובות בפתיל)
  אם אתה נחוש בדעתך, ומאמין בדעותך האבק עליהן כאן!  (יוסי בלום הלוי)
  חופש הדיבור  (לוי) (2 תגובות בפתיל)
  צא מפח הזבל של ההסטוריה היהודית  (הסבתא הערביה של טומי)
  רמת המאמרים  (אב''ע)
  רמי נ. אתה חשוב לנו. חזור חזור חזור  (ב. קקהאל)
  תחזיקו אותי?  (יועזר) (6 תגובות בפתיל)
  שלום, ובתקווה להתראות  (בננה ספליט)
  רמי על תלך  (הסבתא רבא הערביה של יאיר)
  וזו הצעתי לתקנון שיאפשר גם כתיבה  (רמי ז''ל) (49 תגובות בפתיל)
  מכיוון שהזכרת את שמי  (נסים ישעיהו) (55 תגובות בפתיל)
  רמי ידידי  (עמישוגע)
  שלום לרחוק ולקרוב  (אריה פרלמן)
  אם איימו על חיי משפחתך  (שרף) (9 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי