פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
קיבלנו שנה במתנה
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (יום חמישי, 08/07/2004 שעה 12:28)


קיבלנו שנה במתנה


אריה פרלמן




תודה-תודה-תודה לבג''ץ על שהכריע שהבחירות תתקיימנה ב-‏2006 ולא ב-‏2007. בניגוד לרוב הפעמים – הפעם נקלע בג''ץ – באופן נדיר ביותר – לסוגיה שהיא גם פוליטית וגם משפטית – אלא שהמחלוקת בה היא משפטית כה טהורה – עד שאין חשד שמא פעל [הפעם] בג''ץ ממניעים אידיאולוגיים. מה גם שלא כל שופטי בג''ץ הסכימו עם אותה העמדה (ר' פסיקתה של דליה דורנר)?

קיבלנו שנה במתנה. נטו למשכורת...
פחות שנה שראש הממשלה האיום והנורא הזה יכהן בתפקידו. פחות שנה שימשיך בתעלוליו הציניים, המטופשים והמרושעים להרוס –ככה סתם מתוך תאוות חורבן – את חוד החנית של המפעל הציוני.

אמנם – חבל. אפילו חבל מאוד.

ממשלה זו היא מהממשלות החשובות שכיהנו אי-פעם בישראל.
  • במישור החינוכי אנו עומדים בפני מימוש המלצת ועדת דברת – שתביא למהפיכה במערכת החינוך ובכל תפיסת החינוך, במעמד המורה ובמעמד התלמיד, ותשפר את התשתית החיונית ביותר לחברה ולכלכלה הישראלית – תשתית החינוך האנושית.
  • במישור הכלכלי-חברתי – לראשונה מכהן בישראל שר אוצר שלא רק מבין באופן מעמיק את המקצוע והתורה – אלא מחוייב אידיאולוגית למימוש מהפיכה חסרת-תקדים בכל אורח החשיבה שלנו, שר אוצר שניקה באיבחה אחת הסתיידות עורקים כלכלית-חברתית ובעיקר מנטלית – שאיימה להטביע אותנו סופית בתוך האפסות של עצמנו.
שר האוצר חינך אותנו שטוב להרוויח את מטה לחמנו ורע לחיות על חשבון אחרים; שרע שהממשלה תפקח ''לטובתנו'' וטוב שאנחנו נקבע מה טוב לנו; שטוב שייקחו מאיתנו פחות מאשר ייתנו יותר; שעדיף להגדיל את העוגה מאשר לשלוף ציפורניים על חלקיה המצטמקים; ולא פחות חשוב: שניתן לצמוח, להתחזק, להתקדם ולהתעשר – גם ללא הסכם-כניעה מחפיר ומיותר – או ''תהליך'' או ''אופק'' של הרס-עצמי פתולוגי.
  • וכמה פרדוקסלי – גם בביטחון. אפילו ממשלה זו – אפילו ראש הממשלה התמוה הזה – הצליח להוכיח קבל עם ועולם שניתן לדכא את הטרור באמצעים צבאיים. אני נוהג לדבר על דיכוי של 95% מהטרור – והנה התבשרנו שישנה ירידה של 75% - וכל זאת עם יד קשורה מאחורי הגב; שלשלאות כבדות אחוזות ברגל; רטיה שחורה על העין, ומקל-מטאטא תקוע עמוק בגרון. פעילותם הנמרצת של כוחות הביטחון שמה ללעג את כל אותם הסהרוריים, ההיסטריים והמתוחכמים-בעיני-עצמם – שטענו כי ''לא ניתן לנצח עם שלוחם על חירותו''. אך אנו למדנו בדרך הקשה את אמיתותה של ההלצה המרה: ''מה זה פלשתינאי מתון? – אחד שנגמרה לו החחמושת...''

  • אך למרות הכל – החורבן המוסרי, האסטרטגי והערכי שממיט עלינו ראש הממשלה – מתכנית טנט ועד גחמת וייסגלס – מאפיל על כל ההישגים ומשחיר את האור שבכל זאת בוקע מהממשלה הזאת.

  • צר לי על אנשים טובים ומוכשרים שמכהנים בממשלה ובכנסת – ושעלולים למצוא את עצמם בחוץ בטרם עת. צר לי על שאני נאלץ לייחל בכל לב לנפילתה של הממשלה הזאת. צר לי על מדינת ישראל שתיגרר שוב לבחירות. צר לי מאוד - אבל מעללי אריק בארצנו הקטנה לא הותירו לי ברירה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  משעשע  (סתם אחד) (2 תגובות בפתיל)
  הצחקת אותי מר פרלמן  (ד''ר פנחס בר דעה) (2 תגובות בפתיל)
  ולמי תצביע פרלמן כאשר בראש הליכוד  (ימני רפה שכל) (2 תגובות בפתיל)
  לדעתי  (צחי) (4 תגובות בפתיל)
  לא יעזור לך כלום מר פרלמן  (אנונימי)
  יתכן  (צחי)
  לא קיבלתם כלום.  (ימני מתון) (3 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי