פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
יש שופטים בהאג
אורי אבנרי (יום ראשון, 11/07/2004 שעה 3:52)


יש שופטים בהאג

אורי אבנרי




אחד העיתונים בישראל, ''הארץ'', שם את שני האירועים בעמודו הראשון: האזכרה לבנימין זאב הרצל, מייסד התנועה הציונית המודרנית, שהשבוע מלאו 100 שנים למותו, ופסק-הדין של בית-המשפט הבינלאומי, הקובע כי חומת-ההפרדה היא בלתי-חוקית.

למראית-עין אין כל קשר בין שני האירועים: ציון תאריך היסטורי ואירוע אקטואלי ביותר בחיינו.

אבל הקשר קיים. הוא טמון במשפט אחד שכתב הרצל בספרו ''מדינת היהודים'', מסמך-היסוד של הציונות.

וזו לשונו: ''למען אירופה נהווה שם (בפלסטינה) קטע של החומה נגד אסיה, נשרת כחיל-החלוץ של התרבות נגד הברבריות.''

המשפט הזה יכול היה בקלות להיכתב גם היום. הוגי-דעות אמריקאיים כותבים על ''ההתנגשות בין התרבויות'', כאשר התרבות ''היהודית-נוצרית'' של המערב מתנגשת עם הברבריות של האיסלאם. מנהיגי אמריקה מכריזים שישראל היא חיל-החלוץ של התרבות המערבית במלחמה ב''טרוריזם הבינלאומי'' הערבי-איסלאמי. ממשלת שרון בונה חומה שנועדה, לדבריה, להגן על ישראל מפני הטרור הערבי-הפלסטיני. היא מדגישה בכל הזדמנות שהמאבק ב''טרור הפלסטיני'' הוא חלק מהמאבק בטרוריזם העולמי. האמריקאים תומכים בחומה בכל ליבם וכספם.

גם שמה הרשמי של החומה – ''חומת ההפרדה'' – מדגישה היטב את המגמה הזאת. היא נועדה ''להפריד'' – להפריד בין העמים, להפריד בין התרבויות, ואכן – להפריד בין התרבות (שלנו) לבין הברבריות (שלהם).

אלה הם שורשים אידיאולוגיים עמוקים, בלתי-מודעים ברובם, להקמת החומה. לכאורה היא נראית כתשובה מעשית לאתגר אקטואלי. ישראלי יגיד: ''מה אתה מבלבל את המוח? מה זה נוגע להרצל? הרצל מת לפני 100 שנה!'' אבל הקשר הוא ישיר.

הוא מתבטא גם בהיבט אחר של החומה. בימיו של הרצל נטבע עיקרון, שהפך לסיסמה העיקרית של התנועה הציונית בראשית דרכה: ''ארץ ללא עם לעם ללא ארץ.'' כלומר: פלסטינה היא ארץ ריקה.

מי שסייר בשטח לאורך תוואי החומה מתרשם בראש וראשונה מתכונה אחת, הבולטת לעין: הוא נקבע בלי שום התחשבות בבני-האדם הפלסטיניים החיים שם. החומה רומסת אותם כמו שאדם דורך על נמלה. חקלאים נקרעים מאדמתם, פועלים ממקורות פרנסתם, תלמידים מבתי-הספר שלהם, חולים מבתי-החולים, אבלים מקברי יקיריהם.

קל לדמיין את הקצינים והמתנחלים כשהם רוכנים מעל למפות ומתכננים את התוואי – כאילו היה זה שטח ריק, ואין בו דבר מלבד ההתנחלויות, בסיסי הצבא והכבישים. הם מתווכחים על הטופוגרפיה, על נתונים טאקטיים ויעדים אסטרטגיים. פלסטינים? איזה פלסטינים?

בית-המשפט העליון הישראלי, שאמר את דברו שבוע לפני כן, התרכז בעיקר בנקודה הזאת. הוא לא עירער על קביעת הקצינים שיש צורך בחומה. אם הגנרלים אומרים שזהו צורך בטחוני, בית-המשפט עומד דום ומצדיע. הוא גם לא קבע שהחומה צריכה לקום על הקו הירוק – הגבול הבינלאומי המוכר בין מדינת-ישראל לבין השטחים שכבשה ב-‏1967, שהוא גם הקו הקצר והיעיל ביותר. אבל הוא הכיר בעובדה שיש בשטח אוכלוסייה פלסטינית, ודרש להתחשב בצרכיה עד כמה שאפשר.

בשבוע שחלף מאז כבר התברר שהצבא מוכן לשינויים מסוימים בתוואי החומה, אך אינו משנה את תפיסתו הבסיסית: גם התוואי ''המתוקן'' יוצר מובלעות לפלסטינים ומגביל את חופש-התנועה שלהם, אם כי פחות מאשר התוואי הקודם. חלק מהחקלאים יחוברו מחדש לאדמותיהם. לא יותר.

עכשיו בא בית-המשפט הבינלאומי וקובע עקרונות המתאימים הרבה יותר לתפיסתם של כוחות-השלום הישראליים שהפגינו נגד החומה. הוא קובע שהחומה עצמה היא בלתי-חוקית, חוץ מהקטעים הקטנים הבנויים על הקו הירוק. כל הקטעים הבנויים בתוך השטחים הכבושים, נוגדים לחלוטין את החוק הבינלאומי, את האמנות השונות וההסכמים שישראל חתומה עליהם.

בית-המשפט קובע שיש להרוס את הקטעים האלה, להחזיר את המצב לקדמותו ולשלם פיצויים לפלסטינים שניזוקו. כל מדינות העולם נדרשות להימנע מלעזור לממשלת ישראל בהקמת החומה.

האם זה ישפיע על דעת-הקהל בישראל? חוששני שלא. בחודשים האחרונים כבר הכינה מכונת-התעמולה הרשמית את הציבור ליום הזה. שופטי בית-המשפט הבינלאומי, כך נאמר, הם אנטישמים. הרי ידוע שכל העמים, מלבד (אולי) האמריקאי, רוצים להרוס את המדינה היהודית. כפי שאמר שיר עליז, שהיה פופולרי מאוד לפני כמה שנים: ''העולם כולו נגדנו / אבל לנו לא איכפת…'' אז שיילכו לעזאזל.

האם זה ישפיע על דעת-הקהל בעולם? יתכן מאוד. החלטת בית-המשפט אינה מחייבת. לבית-המשפט אין צבא או משטרה, המסוגלים לכפות את החלטותיו. אין גם טעם להגיש את ההחלטה למועצת-הביטחון, שם תופל אוטומטית על-ידי הווטו האמריקאי. בשום תקופה, ולא כל שכן בתקופת-בחירות, אין להעלות על הדעת שממשל אמריקאי יעז להרגיז את הלובי הפרו-ישראלי, היהודי והנוצרי כאחד. האמריקאים יתעלמו מפסק-הדין וימשיכו לממן את החומה.

אבל בעצרת הכללית של האו''ם, המשוחררת מן הווטו, יתפתח דיון נרחב, שיפנה את הזרקורים אל האופי האמיתי של החומה. אמנם, מכונת-ההסברה של ממשלת-שרון, בעזרת מיטב התקשורת העולמית, הצליחה לתאר את החומה כאמצעי הכרחי למניעת פיגועים בתוככי ישראל. אך הוויכוח בעצרת האו''ם עשוי לעזור לרבים להבין את האופי האמיתי של המפלצת.

ביום שלפני מתן פסק-הדין שהיתי באוהל גדול בעיירה א-ראם, מצפון לירושלים, שהיא אחד הקורבנות העיקריים של החומה. נערכה שם שביתת-רעב של פלסטינים וישראלים נגד החומה. האוהל הפך מוקד לעלייה-לרגל מכל רחבי הארץ. נערכה שם הצגת-הבכורה העולמית של סרט המתאר את החומה כפי שהיא. הבימאית, סימון ביטון, היא ישראלית ממוצא צפון-אפריקאי החיה בפאריס.

פלסטינים מתארים בסרט את מה שהחומה מעוללת להם. קיבוצניק אומר שזהו אסון שאנחנו מביאים על עצמנו (תוך ציטוט משיר של רחל, ''במו ידי''.) מנכ''ל משרד הביטחון, האלוף עמוס ירון (שהודח על-ידי ועדת-כהן בשל חלקו בפרשה סברה ושתילה) מסביר שהפלסטינים אשמים בעצמם בגורלם. במלים אחרות: אילו חדלו הפלסטינים מלהתנגד לכיבוש, לא היה צורך בחומה.

אבל הקטע שזיעזע אותי ביותר היה חזותי, קטע בלי מלים. רואים בו שדות ירוקים ומטעי זיתים המשתרעים עד לאופק, פה ושם כפרים על צריחיהם המזדקרים. מנוף אדיר מרים בחריקת שרשראות-ברזל לוח-בטון ענקי ומציב אותו במקומו בחומה. הוא מסתיר חלק מהנוף. לוח שני מסתיר עוד קטע. הלוח השלישי סוגר את הנוף כולו – ואתה תופס שממש לעיניך עוד כפר אחד מנותק מהחיים לצמיתות, כשחומת-בטון אדירה בגובה של שמונה מטרים סוגרת עליו מכל עבר.

אך באותו רגע עלתה במוחי מחשבה משחררת: הרי אותו המנוף שמציב את הלוחות האלה במקומם יכול גם לסלק אותם משם. כך קרה בגרמניה. כך יקרה אצלנו. והחלטת בית-המשפט בהאג, על שופטיו בני 15 המדינות השונות, תורמת את תרומתה לכך.

ואולי זו אירוניה של ההיסטוריה: השופטים המייצגים את התרבות האירופית דרשו לסלק את החומה. אילו ראה זאת הרצל, היה בוודאי מופתע.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ישר כוח מסכים איתך
אביב סלע (יום ראשון, 11/07/2004 שעה 6:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אני עדיין אדיש לגבי התוצאות של דבר זה, מדינת ישראל כבר הוכיחה שלא מעניין אותה דעת הקהל העולמית וכאשר ארצות הברית וישראל משלימות את האינטרסים של אחת את השנייה קשה לי להאמין שמדינת ישראל תרגיש בכלל את דעת הקהל העולמית.

אביב סלע
_new_ הוספת תגובה



אורי אחי אני משתגע
עמישוגע (יום ראשון, 11/07/2004 שעה 9:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם פה זה המקום הנכון?
_new_ הוספת תגובה



אתה ואורי קוקו
זורבה החברוני (יום ראשון, 11/07/2004 שעה 9:28)
בתשובה לעמישוגע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק שאורי יודע לכתוב את זה יפה יותר.
_new_ הוספת תגובה



בנושא שביתת הרעב במחסום
משה (יום ראשון, 11/07/2004 שעה 9:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבר אחד אני מבקש: כל אלה שפתחו בשביתת רעב, וכל פעילי השלום החביבים המצטרפים אליהם (וכדאי שגם אבנרי יצטרף אליהם), שידבקו במשימה עד הסוף ולא יפסיקו את השביתה באמצע. או לפחות עד שיבוא השלום...
_new_ הוספת תגובה



גם אותי זיעזע הקטע קטע בלי מלים
זורבה החברוני (יום ראשון, 11/07/2004 שעה 9:30) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שרואים בו שדות ירוקים ומטעי זיתים המשתרעים עד לאופק, פה ושם כפרים על צריחיהם המזדקרים. מנוף אדיר מרים בחריקת שרשראות-ברזל לוח-בטון ענקי ומציב אותו במקומו בחומה. הוא מסתיר חלק מהנוף. לוח שני מסתיר עוד קטע. הלוח השלישי סוגר את הנוף כולו – ואתה תופס שממש לעיניך עוד כפר אחד מנותק מהחיים לצמיתות, כשחומת-בטון אדירה בגובה של שמונה מטרים סוגרת עליו מכל עבר. ושמחבלים מנסים לעבור אותו אבל לא מצליחים לכל הרוחות. מה יהי בסוף? הם יתחילו להתפוצץ בעזה? חברון? שכם?
_new_ הוספת תגובה



ממש מזעזע..
יאיר ש (יום ראשון, 11/07/2004 שעה 11:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפר פלסטיני שליו, נוף פסטורלי, בבקתה בלב מטע זיתים עמלים עבאד וניזאר, שני צעירים פלשתינים על מטען התופת הבא. חודשים עמלו על המטען, התגברו על מחסומים השיגו מסמרים, ופתאום...מנוף אדיר מניח לוחות בטון אדירים, וכל עמלם יורד לטמיון, מה יעשו עבאד וניזאר עכשיו? ממש לא אנושי.
_new_ הוספת תגובה



כשהשקר הוא האמת
אדם ציון (יום ראשון, 11/07/2004 שעה 21:21)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תידאג יא חאווג'ה יש עצה ויש דרך, הם פשוט יחפרו ''מעברי שלום'' מתחת לחומת יריחו ויפציצו אותנו ב ''חזיזי שלום'' זרוע קטועה תנסק השמימה ותנחת ברכות על המדרכה, ראש מסולסל שיער יתבדר לו באויר ויגיע בשלום על הכביש, קרביים ינופפו לשלום בגבהים וישובו לאדמה, כבד גדול ובריא ימריא במלא הדרו ובמסלול בליסטי יתבסס על עץ, ריאות כזוג יונים תעופינה אל השמים ותרדנה על רחובה של עיר שלום, איברים שונים ומשונים יפוצו לכל עבר כמחפשי חיים ושלווה, נוזל החיים יצבע את הכל בצבעי היין המשקר וכשקיעה החכלילית יתם ''טוהר'' היום השלו...
_new_ הוספת תגובה



איזה משורר
מיכאל שרון (יום שני, 12/07/2004 שעה 21:41)
בתשובה לאדם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



טרנספר עכשו, מעשה חסד
אדם ציון (יום ראשון, 11/07/2004 שעה 22:13)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אילו ביצעו ''טיהור אתני'' עפ''י קודי הקיום הבסיסי במלחמת ששת הימים, לא היינו ''זוכים'' לראות ''אורי אבנרים'' מבכים את התמוז, כל יום, כאילו הייתה אימם הורתם, מוטלת לה על מיטת הגסיסה, כבר 37 שנים.

האם תמו מחנות הפליטים, בעידן המודרני?...
ודאי שלא, מקסימום היו מתווספים למחנות עוד כמה אלפי פליטים שלפני ''ששת הימים'' היו להם ''תכניות'' לגבי היהודים ורכושם, זאת כבר מזמן שכחנו.

זוהי, סיבה אמיתית, לבכיה לדורות שלנו, על שלא ביצענו את המוטל עלינו לוגית, עפ''י הנחיות התנ''ך מימות עולם, על הזילזול במורשת, ועל ההתרחקות ממקורותינו המהימנים והאמינים על כל העולם, חוץ מאיתנו, ''ממציאי'' גלגל הצדק המודרני, כבר כתריסר שנים שאנו ''אוכלים'' אותה, כהוגן.

מה היה קורה לו התבצע הטרנספר בששת הימים?...
לא היו ''עוולות'' יומיומיות כלפי אוכלוסית ערביי יש''ע.
לא היו ''צומחות ביצות שלום'' שהובילו את המדינה למדמנה ריחנית שעד היום לא ניפטרים מריחה המבאיש.
לא היינו מגיעים למצב בו אנו שרויים, כבר כעבור דור אחד אחרי ששת הימים, איך זה קרה?...
פשוט, כאשר עם מתנתק מתרבותו ויוצר ''תרבות חדשה'' כזיקית, מי יכבד עם שכזה, איזה ערך עצמי יש לנו?...
על מה נבסס את תשובותינו לקיומינו, כאן?...

''פסוק'' שנרשם במצעד העצמאות, אחרי מלחמת ששת הימים, מצביע, על חולשת הדעת של ''המנהיגים'' דאז.

''ישראל בטח בצה''ל'', במקום ''ישראל בטח בשם, אלוקי ישראל''.

וזה בהחלט מורה על ''יהירות'' מיותרת, איפה היום אותם ''מובילים'' אנשי מפלגת העבודה, שבאו מהקיבוצים?...
היום, אותם ''קיבוצניקים'' ככלל ''מקבצי נדבות'' הם, העתיד שלהם מאחור והם בוהים ותוהים לאן יפנו או לאן ''יברחו'' ממצבם המחפיר, נפילתם כנפילת ''הילל בן שחר'', הם שניסו להמציא לנו ''דת'' חדשה בארץ, כשלו והפילו יחד עימם, רבים.

אלא שלא אלמן ישראל ומעז יצא מתוק והטרנספר בא יבא אם נרצה או לא והוא מעשה חסד גדול מאד ולתפארת כלל האנושות.

הברירה האחרת היא שיום יבא ולכשירבו העמלקים כאן באיזורינו, תהיה כאן שחיטה המונית ביהודים.

כדי שלא נגיע לכך, מומלץ, טרנספר בזמן.

חוץ מזה מדוע ''הטרנספר'' הינו מעשה חסד?...

משום שבמקומות אחרים במזה''ת, אם אוכלוסיה כלשהי מנסה ''לדרוש'' זכויות, סופה ידוע.
האוכלוסיה לא תתקיים, האדמה שם תחרש ותושקה בדם האוכלוסיה וכל המראות מימי הרומאים והיוונים והבבלים והפרסים והמצרים יצופו לעינינו כמו מהאוב ואף ציפור לא יצפצף...
ולסיכום, ''המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לחפים מפשע''.
_new_ הוספת תגובה



אכן: אין ערבים - אין ''כיבוש''
מיכאל שרון (יום שני, 12/07/2004 שעה 21:43)
בתשובה לאדם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



זמר הטרנספר
מיכאל שרון (יום שני, 12/07/2004 שעה 21:55)
בתשובה לאדם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לי תספר - רק על טרנספר
הערבים רבים ופרים,
אדירים המספרים,
ומה אנחנו - מברברים
כל שמאלן מתחכם - בעזה למקם

רק כך! רצון וכוח
ואל תבלבלו לי את המוח

לירדן שתי גדות ובן-ערב - מארה
לכן זו עכשו והשנייה במהרה.

האשה הפלשתינאית - פצצת זמן ביולוגית (עראפת, 1992)
_new_ הוספת תגובה



ועוד זאת: בהאג יש שופטים
מיכאל שרון (יום שני, 12/07/2004 שעה 22:13)
בתשובה לאדם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זימת נאצה לועטים
מרבים פראים בזו האג
שנאת יהודים ולהג
אך אנו נצעד ללא חת ובאון
ושונאי יהודים יעטו דראון
חומת עוז ומגן לצמיתות תשאר,
ורק זאת עמיתים,
בקרוב הטרנספר
_new_ הוספת תגובה



ועוד זאת: בהאג יש שופטים
סתם אחד (יום שלישי, 13/07/2004 שעה 8:42)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאחד הברברים בשוק
נובח אדון שרון המעמיד פני עשוק
גנבו לי אכלו לי
פלאגיאט פה עשו לי
העקר להסתיר את משעי הנבלה והטרנספר בהם הוא עסוק.
_new_ הוספת תגובה



אנשים מתאבדים כי הם רוצים למות...
מירב (יום שני, 12/07/2004 שעה 22:49)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשהחיים כל-כך גרועים עד שהמוות עדיף על פניהם..
_new_ הוספת תגובה



אנשים מתאבדים כי הם רוצים למות...
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 13/07/2004 שעה 0:39)
בתשובה למירב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן, זו דעה מקובלת, אבל לא כל כך נכונה.

חלק גדול מהמתאבדים אינם מגיעים מסביבת מצוקה, אלא משטיפת מוח דתית ותו לא.
_new_ הוספת תגובה



יובל, יש משהו בדבריך
דוד סיון (יום שלישי, 13/07/2004 שעה 6:20)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה זוכר את המאמר (הקישור בהמשך) בו הצגתי ניתוח נרחב של הקשר בין מצב כלכלי והשתתפות בטרור המתאבדים. הסקנות שם לא היו חד משמעיות.

''ניתוח כלכלי של טרור ומדיניות כלכלית'' (דיון 1139).
_new_ הוספת תגובה



אם מביטים
פילדמרשל פון שפכטל (יום שלישי, 13/07/2004 שעה 22:05)
בתשובה למירב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על ירדן,סוריה,לבנון גם שם יש מחנות פליטים.תנאי החיים שם קשים שבעתיים מהתנאים במחנות הפליטים בעזה וביהודה ושומרון.
מדוע לא רואים מתאבדים פלסטינים ברחובות דמשק,ביירות ועמאן?

כי הם יודעים מה יעשה למשפחותיהם במקרה שכזה.
האם את מצדיקה מתאבדים יהודים החיים בעוני,ברחובות רמת השרון,רעננה,כפר שמריהו והקיבוצים ?
_new_ הוספת תגובה



תיק אבנרי
מדריך ליונה עיוורת (יום ראשון, 11/07/2004 שעה 12:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי אבנרי הוא אולי אחד האנשים המרתקים ביותר בארץ הזאת. לקח לי הרבה זמן, וקריאת כל ספריו והספרים שנכתבו עליו, כדי לפתור את החידה. בראשית דרכו במאמר שחרות שכתב בבטאון 'שם', העלה אבנרי על נס את הברבריות הנאצית ותבע מן הגזע העברי לחדש נעוריו עפ''י אותו דפוס. רוחו האלימה והברברית השתקפה אז בדברים שבכתב ובדברים שבע''פ, והיא תאמה את רוח הזמן שנשבה מאירופה. אז כהיום, חשבו באירופה על איחוד כולל והקמת אימפריה אדירה. אבנרי הצעיר חלם אז על איחוד קונפדרטיבי מזרח תיכוני, וניסה לפעול לשם הגשמתו תוך שהוא מעתיק ממש את הטרמינולוגיה של אלפרד רוזנברג האידיאולוג של התנועה הנאצית. הוא דיבר על 'המרחב השמי' בעוד הנאצים דברו על 'המרחב ארי' (המקבילה של 'המזרח התיכון החדש' מבית מדרשו של פרס), הוא דיבר על חידוש הגזע העברי ומלחמה במוסר העבדים היודו נוצרי ברוח דבריו של ניטשה, וכך עשו גם הנאצים. מטבעות לשוניות כמו 'הדם הפורץ מן העורקים' ושריפת העבר וכו' היו שגורות על לשונו ומשוקעות בין כתביו של אבנרי. כאשר הקים את 'העולם הזה' הכוח החדש, היה לו ולחבריו לתנועה מועל יד, דומה לזה שהמציא היטלר. ואולם דור בא ודור הולך ואבנרי נשאר אבנרי, אלא שכדי להגשים את חלום האימפריה המזרח תיכונית יש לשנות את הטרמינולוגיה הגזענית/נאצית, להתאימה לרוח הזמן ולהמירה בטרמינולוגיה של אחוות עמים ומיזוג כלל איזורי - ברוח הזמן. אבנרי עצמו כתב כבר בספרו 'צלב הקרס' כי היטלר הבא יהיה אנטי גזעני קיצוני והוא ישנה כליל את הלשון שאפיינה את הפיהרר הראשון, אך מטרתו תשאר אותה מטרה: הקמתה של אימפריה; שליטה וכוח; שיעבוד הציבור ע''י דיגדוג רגש העליונות שלו; יצירת סמלים וכינונה של אידיאולוגיה המסוגלת לעורר להט דתי ושיכרון המונים. מה שניסה אבנרי הצעיר לכונן באמצעות ההשקפה האימפריאליסטית ברוח אירופה הנאצית, מנסה הוא להגשים כעת באמצעות טרמינולוגיה מפוייסת של שלום ואחווה שלא באו אלא להסתיר את אותה מטרה פוליטית מדינית עצמה שהוגדרה בכתביו של אבנרי כמטרה נאצית. כעת נבין מדוע אבנרי ופטרוניו מאירופה - החדשה והישנה - מתנגדים לגדר: הם רוצים לאחד את המזרח התיכון סביב עקרונות חדשים ולשלוט בו ובמשאביו החומריים האנושיים והאחרים.
תחשבו על כל אלו בפעם הבאה שתראו את אבנרי לצד ערפאת עומדים על מרפסת המוקטעה ומנופפים לשלום במועל יד לעבר לגיונות ילדים בני 15 חמושים בנשק שניתן להם ע''י צה''ל.
כדי להשלים את התמונה יש לקרוא את ספריו של אבנרי (בשדות פלשת; מלחמת היום השביעי [עדיף באנגלית]; הצד השני של המטבע; אויבי אחי; וכן את ספרו של בכר 'הנידון: אורי אבנרי').
_new_ הוספת תגובה



תיק אבנרי
קצת מתפלא (יום שני, 12/07/2004 שעה 3:23)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדאי גם לזכור איך ממציא הברקודות פנה להן עורף.

למה זה היה כל חשוב לספר לעם ישראל מעל דפי ''העולם הזה'' שמיכאל צור ''ניתפס'' על ידי סוהריו כשהוא מאונן בתאו?

הצהוב הזה מעיב על מה שהיה יכול איש חכם לתרום. מעיב על דמותו ועל טוהר כוונותיו.
_new_ הוספת תגובה



מספר הערות
צחי (יום ראשון, 11/07/2004 שעה 20:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1)ספרו של הרצל נקרא ''המדינה היהודית'' ולא ''מדינת היהודים''.עוד אחד ממסכת השקרים הבולשביקיים של מפא''י.
2)ביה''מ העליון קבע למעשה כי חוות דעתו שלארגון שמאל קיצוני,שמייסדיו טענו כי מלחמת 6 הימים לא תפרוץ,אחראים לקונספציה של קו בר לב ותמכו תמיכה נלהבת בהבטים הבטחונים של הסכמי אוסלו,גוברת על זו של צה''ל.
למעשה בג''צ הפקיע את הזכות להגדיר את המונח ''בטחון המדינה'' מידי צה''ל לטובת ארגון חיצוני שדעותיו זהות לאלה של בג''צ.
3)דעת הקהל בעולם לא מעניינת את האשך השמאלי של הישראלי המצוי,כאשר הוא רואה את האפקטיביות של הגדר ושל המדיניות האופנסיבית של צה''ל בערים הפלסטיניות.
4)לגבי ''המשפט'',זה היה כמו משפט דרעי.כל אזרחי המדינה ידעו בדיוק מה יהיה פסק הדין למרות שאף אחד לא קרא את התיק ולא ראה את חומר הראיות.עם של גאוני משפט,ללא ספק.
5)מדינת ישראל מחוייבת לדאוג לאינטרס היהודי בראש ובראשונה.הסבל הפלסטיני לא מעניין ולא צריך לעניין אותנו יותר ממה שהסבל הישראלי מעניין את הנאצים חובשי הכאפייות.
6)שעשע אותי הרכב ביה''ד בהאג.שופט מסין שכבשה את טיבט ומיישבת בה מליוני מתנחלים סינים או שופט מסעודיה שמתמחה ביישום של הפתרון הסופי לכל המיעוטים שחיו בה,שלא לדבר על מליארדי הדולרים שמעניקה סעודיה לארגוני טרור ברחבי העולם (וגם לשמאל הישראלי,הנאור בעיני עצמו).
_new_ הוספת תגובה



[*] הלואי והיה ליהודי כמוך שכל בראש
טובי חלאבני (יום שני, 12/07/2004 שעה 13:53)
בתשובה לצחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* הוסר ביטוי לא ראוי]

השמאלנים חשפו את תוכניתך.
לגרש את הערבים ולשים בתוך המכלאות והגטאות של הגדר את השמאלנים.
_new_ הוספת תגובה



הגדר בגרמניה
אלי (יום ראשון, 11/07/2004 שעה 20:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפרידה בין שני חלקיו של אותו עם.היא חצתה מדינה שמעולם לא היתה חצויה.
במקרה של ישראל,הגדר חוצצת בין הפלסטינים ליהודים,שהינם שני עמים שונים לחלוטין,בעלי אינטרסים מנוגדים שלא יכולים,לא רוצים ולא צריכים לחיות באותה מדינה.
הגדר אפקטיבית וזה מה שמטריד את השמאלנים ואת אירופה הגזענית.הם כלכך רצו לראות רבבות יהודים נשחטים ואז ישראל זוחלת בתחנונים לאירופה שתאפשר לה לחזור לגבולות 47 + זכות השיבה.
אני רק לא מבין מדוע ישראל לא מפסיקה את זרם החשמל,המים,הגז והטלפון לפלסטינים הרצחניים.שימותו מרעב וצמא ושהארגונים האירופיים ידאגו לידידיהם.
ממתי עם צריך לספק מים,חשמל,מקומות עבודה וטלפון לאלה החפצים להשמידו? (נכון גם לגבי האויב השמאלני)
_new_ הוספת תגובה



האיסלאם הוא אכן ברברי
קצת מתפלא (יום שני, 12/07/2004 שעה 3:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם הדת היהודית היא ברברית.

אבל גם לברברים זכויות אדם. בקורת תרבותית לחוד - וזכויות אדם לחוד.

יש הבדל אחד חשוב בין האיסלאם לדת היהודית, והוא שלאיסלאם יש יותר כח פוליטי במקומותיו מאשר לדת היהודית במקומותיה. לכן סכנתו מרובה יותר.

אבל גם לברברים זכויות אדם. בקורת תרבותית לחוד - וזכויות אדם לחוד.
_new_ הוספת תגובה



אורי אחי
שמאלני צר שכל (יום שלישי, 13/07/2004 שעה 9:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שניינו ביחד נשנה את העולם.
_new_ הוספת תגובה



אני לא מקבל שום דבר ממה שכתבת
גלעד היפתחי (יום שלישי, 13/07/2004 שעה 11:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אגן עליך שתמשיך לכתוב כל רעיון, ואפילו הזוי ביותר. אתה בכלל לא משכנע.
_new_ הוספת תגובה



אכן יש שופטים בהאג
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 13/07/2004 שעה 22:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבל רק שאף אחד מהם לא הגיע לדיון בביה''ד שעסק בהכפשת שמה של ישראל בנושא גדר הביטחון.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי