פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
רפורמה בדלת האחורית
עגל הזהב / דוד סיון (יום שישי, 13/08/2004 שעה 12:38)


רפורמה בדלת האחורית


ד''ר דוד סיון




ההצלחה הגדולה של האוצר במהלך להלאמת קרנות הפנסיה של ההסתדרות מובילי המדיניות שם קיבלו תיאבון לעוד. אחרי שהמהלכים לרפורמה בפנסיה התקציבית נבלמו במשך קרוב לעשור האוצר מנסה טקטיקה חדשה כך שאולי ''היריב'' לא ירגיש (הרפורמה השקטה).

בניגוד לבעלי זכאות לפנסיה מקרנות אחרות אלו הזכאים לפנסיה תקציבית לא מפרישים אגורה למימון הפנסיה שתשולם להם בבוא העת. בחוברת ההצעות לשינויים מבניים ישנו עמוד בחלק האחורי ובו הצעה להתחיל לגבות מבעלי הזכאות לפנסיה תקציבית 5.5% משכרם למימון הפנסיה שלהם.

הדרך הזאת להחביא בתוך גודש של תוכנית עוד סעיפים משמעותיים היא לא חדשה. זו לא פעם ראשונה שהאוצר בוחר בדרך הזאת, אלא שהפעם מדובר בהנהגת רפורמה משמעותית בתקווה שלא תגיע לדיון מהותי. חוסר שקיפות כבר אמרנו?

למרות שזהו שינוי מתבקש קשה לתמוך בדרך בה מתכוונים להנהיגו - בהסתר.


הדילמה של נתניהו

ראש הממשלה נמצא בקונפליקט-מאבק עם חברי מפלגתו (בקשר להתנתקות) עכשיו גם נתניהו, שר האוצר. עוד לא יבשה הדיו מהצעת התקציב – היא גם לא אושרה בממשלה – וכבר קמו לנתניהו מתנגדים לא מעטים. בשבוע שעבר היה זה שר התמ''ת, אהוד אולמרט, שהציג תוכנית אלטרנטיבית והתלונן על חוסר שקיפות בתהליך קבלת ההחלטות הקשורות בתקציב. כעת אנחנו שומעים שהמחלוקת עם שר האוצר מתרחבת בתוך מפלגת הבית שלו – הליכוד (רק הליכוד יכול להוציא את נתניהו מהבוץ).

נתניהו כבר אמר, ובצדק, ''המשק הוא מכונית הנמצאת בבוץ שיש לדחוף אותה החוצה.'' לעומת זאת מתנגדיו חוששים שהליכוד יפגע בבחירות הקרבות בגלל ''הגזירות'' בהצעת התקציב. בנימין נתניהו, שרוצה להגיע בחזרה לבית ראש הממשלה לא יכול להרשות לעצמו מפלות בנושא התקציבי. לכן הוא יצטרך למצוא דרך לרבע את המעגל – גם לרצות את המתנגדים ממפלגתו וגם לעמוד ביעדים העיקריים של הצעת התקציב.

זו תהיה משימה לא קלה, אבל אולי הוא יוכל לעשות שימוש במיליארדים עליהם שאל השר אהוד אולמרט (השמים מתבהרים – שקיפות ושחיתות).





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


רק השקעות לפיתוח והקמת פרוייקטים
אפריימק'ה (יום שישי, 13/08/2004 שעה 13:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חדשים שלא בהשקעה ציבורית ייחלצו את המשק מקיפאון.

נתניהו וממשלתו חייבים לבדוק איך מביאים ארצה המון משקיעים, עם פטור או מינימום במיסים ואיך מושכים חזרה הביתה את כל אותם האקדמאים המוכשרים שנושרים לחו''ל, כמאמר כתבתכם (שלך ושל יובל) המשותפת.

התמיכה בפרוייקטים, במחקר ופיתוח הם הערובה הבטוחה ביותר להכנסת רוח חדשה, טובה ויציבה למשק. וזאת אפילו תוך שמירה על גרעון תקציבי של 2-3 אחוזים לשנה.
_new_ הוספת תגובה



אני די מסכים עם עמדתך
דוד סיון (יום שישי, 13/08/2004 שעה 14:53)
בתשובה לאפריימק'ה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההסתייגות שלי בקשר למשקיעים הזרים. יש מספיק ישראלים, שחיים כאן, כך שאין צורך לייבא זרים או ישראלים שעשו זאת בחו''ל על ידי הבטחת ''סוכריות''. לפי הבנתי הרעיון להביא זרים הוא שהם יביאו מקורות מימון נוספים מחו''ל.

בפועל הם רוכשים עסקים במימון מקומי. המקור העיקרי ששימש לאריסון למימון רכישת בנק הפועלים היה הלוואה מבנק לאומי.

אני לא פוסל משקיעים זרים אבל אם הם לא מוסיפים מקורות מימון לא צריך להציע להם יותר סוכריות מלמשקיעים מקומיים. אני גם חושב שלא חסרים לנו משקיעים מקומיים....
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי