פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אל תאמינו מילה
אורי אבנרי (יום ראשון, 10/10/2004 שעה 0:43)


אל תאמינו מילה

אורי אבנרי



אחרי שאריאל שרון הכריז על תוכנית ''ההתנתקות החד-צדדית'', דווח בתקשורת שתנועת ''שלום עכשיו'' הציעה לפתוח במערכה ציבורית גדולה למען התוכנית. משרד ראש-הממשלה ביקש ממנה להימנע מזה, מחשש פן יגביר הדבר את התנגדות הימין הקיצוני לתכנית.

''שלום עכשיו'' לא היתה הגורם ה''שמאלי'' היחידי שהתלהב מהתוכנית. ראשי מפלגת-העבודה טענו שהתוכנית היא בכלל תוכניתה שלה, ועל כן היא צריכה להצטרף לממשלה ולעזור לשרון להגשים אותה.

הייתי אחד המעטים שהרימו מיד את קולם נגד התוכנית. טענתי שזוהי תוכנית ימנית-קיצונית, שנועדה לסלול את הדרך לסיפוח רוב הגדה המערבית, לקבורת האפשרות של תהליך-שלום ולהטעיית הציבור בארץ ובעולם.

הביטחון שלי נבע מהעובדה שאני מכיר את אריאל שרון. אני עוקב אחרי האיש זה 50 שנה ואף כתבתי עליו שלוש מסות ביוגרפיות. אני יודע למה הוא חותר ומהן שיטותיו.

עכשיו בא דב וייסגלס ואישר בפה מלא: כל מטרת התוכנית הייתה לשים קץ לתהליך-השלום. שרון זרק את תכניתו לחלל כדי למנוע כל משא-ומתן עם הפלסטינים לשנים רבות ולמנוע כל דיון על הגדה המערבית, בשעה שהוא מקים בה רשת של התנחלויות שתכליתה למנוע כל אפשרות להקמת מדינה פלסטינית ביום מן הימים.

דב וייסגלס איננו סתם פרשן. הוא דומה ל''קרדינל האפור'', מזכירו של הקרדינל רישיליה ששלט בצרפת לפני 400 שנה. טענו אז שהמזכיר הוא המנהל את העניינים מאחורי-הקלעים.

וייסגלס הוא פרקליטו וידידו של שרון זה עשרות שנים, שליחו המיוחד למשימות עדינות, האיש המסובב את קונדוליזה רייס סביב אצבעו הקטנה. בגן-החיות של שרון, הוא השועל.

דבריו הגלויים של וייסגלס הם העדות המכרעת. הם מביישים לא רק את הנשמות התמימות של ''שלום עכשיו'' והפחות-תמימות של פרס ושות' ממפלגת-העבודה – הם גם יריקה בפרצופם של ג'ורג' בוש וכל שאר מנהיגי העולם, העוסקים זה חודשים בתוכנית המגוחכת הזאת כאילו הייתה שיא היצירה המדינאית. (''תוכנית היסטורית!'' כדברי קולין פאואל האומלל.)

גילוייו של וייסגלס התחרו בתקשורת עם ''פרשת האלונקה'' – סיפור החושף גם הוא את השיטות של שרון ושות'.

שרון רוצה לשבור את אונר''א, סוכנות האו''ם המטפלת זה עשרות שנים במיליוני פליטים פלסטיניים. זהו גוף גדול, המעסיק כ-‏25 אלף עובדים, וביניהם מורים, עובדים סוציאליים ורופאים – רובם ככולם פלסטינים, כמובן. הוא מעניק לפליטים מזון, חינוך, שירותי-בריאות וגם קורת-גג בעת הצורך. בלעדיו היו הפליטים שוקעים מזמן בתהומות של ניוון ורעב. באחרונה, כאשר צה''ל רומס ערים שלמות על תשתיותיהן, אונר''א מטפל גם בפלסטינים נצרכים שאינם פליטים.

עצם קיומו של גוף זה מפריע לשרון ולאלופיו, המבקשים לשבור את התנגדות הציבור הפלסטיני על-ידי הפיכת חייו לגיהינום. אחרי שניסו באופן שיטתי לשבור את הרשות הלאומית הפלסטינית, הם מבקשים עכשיו לשבור את אונר''א. כפי שדווח בתקשורת, שרון הורה לאלופים למסור למחלקת ההסברה של משרד-החוץ תצלומים צבאיים סודיים, כדי להוכיח שאונר''א הוא שותף של ''ארגוני הטרור''.

למחרת היום הוצגו בטלוויזיה הישראלית תצלומי מזל''ט, המראים אנשים מכניסים לאמבולנס של אונר''א משגר של טילי קסאם. החל מסע-הסתה פרוע נגד אונר''א. הדיפלומטים הישראליים בניו-יורק דרשו מהאו''ם לפטר את המנהל הדני, פיטר הנסן.

כעבור יומיים התמוטט הכל. אונר''א טען שהאדם בתצלום אינו נושא כלל משגר קסאם, אלא אלונקה. הגנרלים הכחישו, אחר-כך גימגמו, אחר-כך הודו בחצי פה שאולי הייתה טעות: מפענחי התמונות באגף-המודיעין של צה''ל, אנשים בדרגות של סמלים וסגני-משנה, לא פירשו נכון את התמונה.

תשובה זו מחייבת חקירה. האם המומחים שיקרו במזיד או האמינו במה שאמרו? כל אחת משתי האפשרויות גרועה מהאחרת.

אם המומחים שיקרו, הם לא חרגו מן הנורמה הנלוזה. אפשר לומר שהם עשו מה שעושים אנשי-מודיעין בכל העולם: מספקים לבוסים את המידע שהם רוצים לשמוע. בוש רצה לתקוף את עיראק? הנה דו''ח מודיעיני על הנשק להשמדה המונית של סדאם. שרון רצה לחסל את אונר''א? הנה משגר-קסאם באמבולנס של הנסן.

לפני 50 שנה, כאשר שאלו אותי כתבים זרים אם להאמין להודעות הרשמיות של צה''ל, עניתי שצה''ל אינו משקר. אפשר להאמין להודעותיו, אלא אם כן הוכח ההפך. הימים ההם עברו מזמן. כיום, כשמוצגת לי אותה השאלה, אני מייעץ שלא להאמין אף למילה אחת של הודעות צה''ל, אלא אם כן הוכח ההפך.

לכן אין הפתעה בכך שאמ''ן משקר. באין-ספור עדויות של ראשי אמ''ן בממשלה ובוועדת החוץ-והביטחון של הכנסת הם הפיצו שקרים גסים והערכות כוזבות ביודעין. זה לא חדש.

אבל יש גם אפשרות שמומחי אמ''ן חשבו שהם מוסרים מידע אמיתי. וזה נורא עוד יותר.

אין צורך להיות מומחה כדי לראות שהאיש בתצלום אינו נושא משגר-קסאם. שום אדם אינו נושא כלי כבד כזה ביד אחת, כפי שנראה בתצלום. ברור שהוא נושא מכשיר קל. מבט שני גם מלמד מעבר לכל ספק שזוהי אלונקה. היא נראית כאלונקה והאיש נושא אותה כאלונקה.

אם המומחים טעו, מדוע זה על-כך נורא? זה נורא מפני שעשרות פעמים מפציץ חיל-האוויר ''חוליות של משגרי קסאם'' על סמך ההערכות של אותם המומחים, הערכות הנמסרות תוך שניות ומובילות למעשי-הרג תוך שניות. אחר-כך באות ההודעות של דובר-צה''ל, המודיעות בתרועה גדולה שחוסלה עוד חוליה. כמה עשרות בני-אדם, וביניהם ילדים, נהרגו על-סמך ''פיענוחים ודאיים'' כאלה?

ובינתיים, מזמינה ההודעה חיילים לירות באמבולנסים המובילים פצועים.

את פיטר הנסן פגשתי רק פעם אחת, בוועידה של האו''ם על בעיית הפליטים. הוא עשה עלי רושם של אדם הגון ומוסרי. אני מקווה שיישאר בתפקידו.

מקרה אחד של הרג על סמך ''קביעה ודאית'' צריך היה לזעזע השבוע את העולם.

הילדה אימאן אל-חמס, תלמידה בת 13 ברפיח, הייתה בדרכה לבית-הספר. היא הלכה באותה הדרך שבה הלכה בכל יום.

לפתע ניתכה עליה אש תופת. הרופאים הוציאו מגופה 20 קליעים. מכיוון שלא כל כדור פוגע, יש להניח שנורו לעברה לפחות 100 כדורים – 100 כדורים על ילדה קטנה אחת. בילקוטה נמצאו ספריה ומחברותיה.

דוברי צה''ל מסרו את ההודעה השקרית השגרתית: הילדה נכנסה לשטח מסוכן, החיילים חשבו שהיא מחבלת, הילקוט שלה נראה כמטען-חבלה, וכו' וכו'.

אז מה קרה באמת?

ההסבר הפשוט ביותר הוא שהחיילים ערכו מטווח על הילדה, כנקמה על שני הילדים שנהרגו מטיל בשדרות. קשה לי להאמין בזה.

הסבר אחר, מפחיד לא פחות, הוא שהחיילים נמצאים במצב-קבע של פאניקה. כבר ראיתי בחיי חיילים במצב של פאניקה, היורים כמטורפים בכל דבר שזז. ייתכן שזה מה שקרה גם הפעם: הילדה זרקה את התיק והתחילה לברוח כאשר שמעה יריית-אזהרה, והחיילים בכמה עמדות, במקום לירות בתיק, ירו בה.

היחס הציני של הציבור כלפי הודעות מערכת-הביטחון גרם השבוע לטרגדיה אחרת.

ערב ראש-השנה פירסם השב''כ אזהרה למטיילים לבל יעברו את הגבול לסיני, מפני שצפויים שם פיגועים חמורים. הציבור הצביע אי-אימון ברגליו. למרות האזהרות הרשמיות החוזרות ונשנות, עברו רבבות לסיני במשך כל תקופת החגים. המטיילים חשבו, מן הסתם, שיש לממשלה כוונות פוליטיות. שכן אילו היו החששות אמיתיים, היו השלטונות סוגרים את הגבול.

מסתבר שדווקא הפעם היו האזהרות נכונות. בפיגועים ההמוניים נהרגו ונפצעו עשרות רבות.

שום ארגון פלסטיני לא היה מעלה על דעתו להתגרות בממשלת מצרים. לכן נראה שקרה כאן משהו חדש.

פעמים רבות הזהרנו שהמוני צעירים ערביים ומוסלמיים בעולם לא יבליגו לאורך ימים על ההשפלה היומית של האומה הערבית, כפי שהיא משתקפת בטלוויזיה. אדישות הממשלות הערביות והמוסלמיות נוכח המתרחש בשטחים הפלסטיניים נראית כרפיסות משפילה או כבגידה מחפירה.

התעללות שרון וקודמיו בעם הפלסטיני היא פצצת-זמן. פלישת בוש לעיראק סיפקה את הנפץ. הולכת ומתגבשת תנועת התנגדות ערבית-איסלאמית, שאינה מבחינה עוד בין עיראק ופלסטין, ובין ישראל, ארצות-הברית והממשלות הערביות.

זהו, כנראה, המסר של טאבה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מנשה אבי-חן (יום ראשון, 10/10/2004 שעה 2:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מקווה שתוכניתו של אריאל שרון כפי שמפורשן מפיו שלוויסלגלס אכן נכונה. אני כאן בפורום כבר כתבתי בעבר שאני חושב שזו כוונתו של קרון. ואני מקווה עכשיו שוויסלגלאס מתאר מציאות.

אין לנו פרטנר לשלום ולכן לא יהיה שלום בעשרות השנים הקרובות עם הפלסטינים. בין היתר הפלסטינים דוחים דמוקרטיה וחופש ומכאן אין טעם לעשות הסכם עם שום הנהגה כזו או אחרת שלהם. כי כל הסכם כזה יהיה כלאם פאדי, כמו הסכם אוסלו שהם רצחו לנו.

מכאן שהדרך הנכונה היא לסגת מחלק מהשטחים (כפי שהחלטת או''ם 242 מציעה) ע''פ התפלגות האוחלוסיה היהודים בהתיישבויות, ולהעביר את קו הגבול לפי מיקום רוב המתנחלים. כל שהגבול החדש החד-צדדי יכיל את מרבית המתנחלים בתוכו ובתוך שטח מדינת ישראל.

עלינו לעצב ולייצב קו חדש ועליו נגבר עוד 30-40 שנים, במידה ותקום הנהגה פלסטינית שוחרת שלום וויתורים. כיום, לאור הטרור הניבזי, אסור לנו לתגמל אותם בכל תגמול שהוא. את הנסיגה הישראלית לא צריך לראות כתיגמולם של הפלסטינים, אלא כמהלך שבא להוציא מאות אלפי פלסטינים משליטה ישראלית. אנחנו לא רוצים לשלוט על פלסטינים, אלא רק רוצים זכויות על אדמת מולדת.

אני מצידי כבר כתבתי כאן בעבר על הפתרון הרצוי - שתי מדינות לשני עמים. הפלסטינים ישלטו על פלסטין ממזרח לירדן והיהודים ישלטו על פלסטין ממערב לירדן. כל ערביי השטחים יהיו אזרחי פלסטין ויבחרו לממשלת עמאן הפלסטינית. פליטי השטחים יפונו כולם וייושבו בערים בירדן הפלסטינית, בפרוייקט או''ם רחב שמדינות רבות בעולם ירצו בוראי לממן ולהשתתף בו.

גם אונר''א היא גוף יקר ומיותר. מדוע האו''ם ומדינות העולם צריכיות להשקיע מיליארדי דולרים כל שנה כדי להאכיל את פליטי 48'? מדוע מדינות ערב לא משקמים אותם, כמו שישראל שיקמה את הפליטים היהודיים של סוף שנות הארבעים?

אז הישוב היהודי, ללא תמיכה חיצונית קלט ויישב כשני מיליון יהודים. מתוכם כ-‏600 אלף יהודים מארצות ערב שהגיעו ארצה (ועוד כ-‏150 אלף שהיגרו לאירופה/אמריקה).
אונר''א היא ארגון נהנתני שהאו''ם ופקידיו עושים עליו כסף טוב לכיספ. מנגנון עצום של כ-‏28,000 עובדים, מתוכם כ-‏14,000 ערבים מהשטחים. בושה וחרפה.

וזאת כאשר ליתר עשרות מיליוני הפליטים בעולם מקצה האו''ם, דרך ארגון אחר, פחות מ-‏20% מתקציב אונר''א. במה הפלסטינים טובים יותר וראויים יותר מהכושים או ממלוכסני העיניים? תראה את ארגון ה- UNHCR המטבפל בעשרות בעיות, קונפליקטים ומדינות.
צריך ליישב את הפליטים, לתת להם תעסוקה בכבוד ולהפסיק עם הבזבוז העולמי המיותר. הכסף שיחסך חסייע למדינות נזקקות ולפליטים אחרים זנוחים לעמוד על הרגליים סוף סוף.
_new_ הוספת תגובה



אוקי
החמרמור (יום ראשון, 10/10/2004 שעה 13:14)
בתשובה למנשה אבי-חן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אוקי
על איזה תהליך מדיני אתה מדבר? מזה 4 שנים מדינת ישראל נלחמת בפלסטינאים. המלחמה היא לא של ברק/שרון כנגד ערפאת/רנטיסי/אבו עלא. המלחמה היא של עם ישראל כנגד העם הפלסטיני לרבות גרורותיו היושבים בתוככי הגבולות המלאכותיים הנקראים בטעות ''הקו הירוק''. אותו עם, בהיעדר צבא סדיר, מנהל את מלחמתו באמצעות טרור. אי אפשר לענות על מלחמת טרור בכלים של צבא סדיר. על מלחמת טרור צריך להשיב בטרור. מכונית תופת מתפוצצת בטאבה? יתפוצצו 3 משאיות ביריחו. מחבל מתאבד באוטובוס בתל אביב? 25 אוטובוסים פלסטינים יורמו באויר בתוך שעה. זו הדרך היחידה. העולם יתעצבן קצת בהתחלה, ואחרי זה יישכח מהכל. תוך חודש האינתיפאדה מסתיימת ואז ניתן לשוב ולדבר על תהליך מדיני.
_new_ הוספת תגובה



חמרמורי היקר
מנשה אבי-חן (יום ראשון, 10/10/2004 שעה 16:50)
בתשובה להחמרמור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי מדבר על תהליך מדיני?
_new_ הוספת תגובה



חמרמורי היקר
החמרמור (יום ראשון, 10/10/2004 שעה 17:11)
בתשובה למנשה אבי-חן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התגובה היתה ישירות למאמר של אבנרי לא אליך. הוא דיבר על תהליך מדיני שכאילו וייסגלס אמר שכאילו תכנית העקירה מנסה לעצור.
_new_ הוספת תגובה



וואלה אורי יש לך דמיון מפותח,
סוריא (יום שני, 11/10/2004 שעה 8:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

, עלילות הילקוט והנערה בת- ה 13 (כי בת -13 היא נערה ולא ילדה),, פרק מומלץ לקריאה, אך מה בדבר הפרק שלפני כיצד רוטשו שני ילדים קטנים ע''י טיל קאסם בשכונה בשדרות, גם הם תמימים, ובשאלת הפרסטיזה מי דרש לעזוב את עזה המערך לפני בגין אחרי ומה רוצה להשיג שרון, מה כל הריצה אחר התיעוד , אותי לא מענין בכלל מהמקום המקולל הזה שנקרא עזה יש כן לברוח מהר משם, ובקשר לעלילות האלונקה וצהל אתה מתפלא מפרופגנדה טעותית או שיקרית אתה שבציערותך דגלת ושאבת את הקומוניזים הרוסי שהם אלופי הפרופגנדה אתה מתפלא? ,וטבא דמם בראשם של המרצחים ולו בעבור האומה הפלשתנאית כביכול 'כל כאלב ביגי יומו'' ,הכל שאלה של זמן, שבוע טוב סוריא
_new_ הוספת תגובה



באמת שהויכוח אינו אם היא ילדה או נערה
מנשה אבי-חן (יום שלישי, 12/10/2004 שעה 14:36)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין הבדל בין זה לזה, זולת עומק הבנתה של הקורבנה. אבל מה שהמקרה בא ללמד אותנו שוב, הוא שהפלסטינים לא מהססים לרגע לשלם ילדים/נערים במלחמה הזאתי כמעוררי סכסוך, אספני מודיעין, פתיונות ומאתבדים. יותר משהמקה מלמד עלינו, הוא מלמד על הפלסטינים. וחבל שישראל לא מצליחה להסביר את זה לעצמנו ולעולם. שהרי אין זה המקרה הראשון בו ילד/נער מעורב בפעילות מבצעים או פיגוע.
_new_ הוספת תגובה



מנשה העולם רואה ויודע אך נוח לו המצב כל עוד רחוק ממנו,
סוריא (יום שלישי, 12/10/2004 שעה 15:45)
בתשובה למנשה אבי-חן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והאמן לי זה עושה פרנסה אזי למה למחות ולנסות למצוא פתרון, ראה : צלמים, כתבים, כרטיסי טיסה, מלונות, דאר, צוותי אולפן חשמלאים, תאורנים. מאפרים, קפה הסעות ראה כמה כולם מרוויחם,ולענין ילדים ומלחמה בשדות פלשתין : תמיד שאלתי האם האם הפלשתנאית שפויה ? כי כאם בחיים שלי לא הייתי שולחת את בני או בתי בעבור אף אחד להילחם להתגרות בחילים או צבא כל שהוא ותהה איזה שהי סיבה כמו רעב, מחאה, הסגר, כיבוש , ועוד כאשר עארפת הגמור (כבשפת רחוב ) יושב ומצטלם בפרהסיה ואשתו הניכבדה סוהא יושבת בוילה מפוארת עם בתם בפריז??
_new_ הוספת תגובה



שינאה גוררת שינאה גוררת שינאה
יהודי מארץ ישראל (יום שני, 11/10/2004 שעה 19:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מלאי השינאה בין שני העמים מספיק להטבעת כברת ארץ המריבה שבין הים והירדן - בדמם של גברים, נשים, נערות ונערים, ילדות, ילדים וטף.
התנתקות טוטאלית בין שני העמים תהיה רק סופו של הצעד הראשון בדרך לשיכוך מרחץ הדמים הזוועתי. הצעדים הבאים חייבים להיעשות על קרקע שקטה של הידברות מדינית שבסופה תוקם מדינה לפליטים הפלשתינאים בחבל עזה ובגדה המערבית.
בשלב זה כל אחד מהצדדים עומד על רגל אחת, כאשר השנייה תלוייה באוויר ואינו עושה שום צעד בכיוון הנכון, אך הידיים הפנויות נשלחות מפעם לפעם להוצאת עין תחת עין, שן תחת שן וקרביים תחת קרביים - ועל כל צד מאיימת האלטלנה שלו להטביעו במצולות מלחמת אחים. זוועה.
_new_ הוספת תגובה



כסילות גוררת אטימות גוררת אסון.
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 11/10/2004 שעה 20:36)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהודי יקר,כדאי שתחדל לקרוא/להאזין/לצפות בתשקורת השמאלנית הכופרת שמאז קום המדינה מובילה את העם האומלל היושב בציון, בכחש ורמיה. הידברות עם הציונים האימפריליסטים היא מבחינתם של הערבים הזדמנות לנוח מעט מהלחץ הצבאי המופעל עליהם והתארגנות מחדש לפעולות טירור. המושגים - שלום,דו קיום,הבנות..הם פרי מוחם הקודח של הכסילים המנהלים לסירוגין את המדינה ואינם קיימים כלל בלקסיקון הערבי. כדאי להפנים כמה דברים- לא תקום מדינה פלשתינית,לא יהיה שלום עם הערבים,לא יפורקו התנחלויות, כן יגברו פעולות הטירור,כן תפרוץ מלחמה כוללת וכן ישלטו הישמעאלים בישראל.
_new_ הוספת תגובה



כסילות גוררת אטימות גוררת אסון.
יהודי מארץ ישראל (יום שני, 11/10/2004 שעה 23:28)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסתבר שלדעתך היה מר מנחם בגין כסיל גדול, מפני שלא רק שבפקודתו פורקו התנחלויות רבות, ביניהן העיר ימית שפונתה בכוח גדול ונהרסה עד היסוד - גם נמסר למצרים מלון אווייה סונסטה בגלל שבוררות בינלאומית מצאה שהוא נמצא כמטחווי יריקה בשטח מצרי וזה באמת היה אידיוטי כשהולכים להסכם שלום.

לא ניראה לי שאשאל אי פעם במשאל-עם אם אני בעד או נגד פינוי ההתנחלויות, וגם אם אשאל - אני בטוח שהמשאל יורכב באופן כזה שיהיה אפשר לפרש אותו בכל דרך שבה יחפצו לפרש אותו אלה שירכיבו אותו, ולכן כל תשובה של מי שלא יהיה, בעד או נגד או סתם נימנע, תהיה אפקטיבית לא יותר מאשר נביחה של כלב עלוב על שיירה גדולה, ארוכה ומאובטחת מכל העברים.

מי שתקבע בסופו של דבר אם, מתי, היכן וכמה התנחלויות יפונו ויפורקו, או מה יהיה עומק הנסיגה שלנו מהשטחים המוחזקים ע''י צה''ל - תהיה ארצות הברית. כך היה בזמן בגין, כך היה בזמן ביבי וכך יהיה בזמן שרון ובזמנם של אלה שיבואו אחריו.

יום אחד, והיום הזה יגיע במוקדם או במאוחר, יפול בחלקו של ראש הממשלה שיכהן באותו זמן לפנות את ההתנחלות האחרונה, וכל משפחת מתנחלים ותיקה שתשוב אז לגבולה תזכה להעברה בנקאית מטעם המדינה בסכום שיתקרב מאוד לאחד מלווה בשישה אפסים ואולי אף יעבור אותו. כבר היו דברים מעולם.
_new_ הוספת תגובה



כסילות גוררת אטימות גוררת אסון.
יהודה-אודי דוכן (שבת, 16/10/2004 שעה 19:56)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האימרה - '' מי שתקבע בסופו של דבר אם,מתי....תהיה ארה'ב..'' משקפת את הסיבה למצבה העגום של מדינת ישראל והעם היהודי בכללותו. הטעות היסודית של הישראלי הכופר היא שהוא מאמין שרק צירוף מקרי של אירועים הביא אותנו לקטסטרופה שבה אנו מצויים. יום אחד,והיום הזה יגיע במוקדם או במאוחר, תעמוד מדינת ישראל בפני מצב שלא חלמה עליו בחלומות הגרועים ביותר שלה - ארה'ב תצא בגלוי נגד מדינת ישראל ותתייצב בחזית אחת עם שונאי ישראל. יום אחד,כשתוגדש סאת השחיתות והפריצות בארץ נאלץ לשלם את מחיר האטימות והמחיר יהיה יקר,מאוד יקר.
_new_ הוספת תגובה



כסילות גוררת אטימות גוררת אסון.
יהודי מארץ ישראל (יום ראשון, 17/10/2004 שעה 11:46)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון שמדינת ישראל נוהגת כמי שאינה רוצה להיות אדון לגורלה, וכך נוהגת גם זו המכונה ''ישות פלשתינית''
וכל צד מקווה וגם עושה מה שניראה לו כמיטב יכולתו להתיש את הצד שכנגד, בתקווה שהצד שכנגד ימצמץ ראשון. הבלים: במהרה לא יהיה לאף אחד מן הצדדים כוח למצמץ ולא תישאר להם ברירה אלא להזמין את האמריקאים והאירופאים להשליט פה סדר; ספק גדול ורב אם הסדר הזה יביא לשני העמים מזור גדול מזה שיכלו להגיע אליו במשא ומתן ישיר.

מדינות ערב תלו לאורך זמן רב מדי תקוות גדולות בברית המועצות, עד שזו התפרקה במפתיע כמגדל של קוביות דומינו, והאינטרסים של רוסיה, הלב של ברית המועצות, השתנו מן הקצה אל הקצה.

אנו, כרגיל, לא למדנו מהאירוע ההסטורי הזה דבר - ובטוחים שאמריקה תעמוד מאחורינו ולצידנו לעולם ועד. זהו הבל וזוהי רעות-רוח במובן האווילי ביותר של הביטוי.

כסילות ואטימות הם אכן ארונות הקבורה של כל הפיתרונות ההגיוניים והמעשיים, ואוי לאלה שמדינתם לוקה בהן באופן כרוני.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי