פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_2586

ההולכים ב-‏2004
טורקיז קטן / יובל רבינוביץ (יום שישי, 31/12/2004 שעה 22:00)


ההולכים ב-‏2004

ד''ר יובל רבינוביץ



בכל שנה יש אנשים ההולכים לעולמם. מטבע הדברים יש שנים שבהם נפטרים מפורסמים רבים ויש שנים שבהן לא. השנה, נראה לי מבלי שיש לי סימוכין לכך, הלכו סלבריטאים רבים לעולמם. חלק באופן טבעי (למשל - צה''ל חיסל כמה מחבלים. זו תגובה טבעית), וחלק שלא כדרך הטבע (למשל - יאסר ערפאת, שמזמן היה צריך להיתפס ולהישפט למוות, נפטר בסופו של דבר במיטתו).

הנה הסלבריטאים ההולכים מאיתנו, לטוב ולרע.

פוליטיקה

רונלד רייגן
רונלד רייגן
רונלד רייגן - נשיא ארה''ב לשעבר, נפטר בגיל 93. מייד לאחר פטירתו כתבנו עליו כאן.

רפאל איתן
רפאל איתן
רפאל איתן - ככל הידוע לי היה פורום ארץ הצבי אתר האינטרנט הראשון שהודיע על מותו של איתן, שהיה רמטכ''ל, שר וחבר־כנסת. תיאוריות קונספירציה לא חסרו אף הן, אם כי התמקדו במניעים לאומניים. לאיתן היה גם תפקיד מרכזי בהקמת הנמל הפרטי הראשון בארץ, שעדיין לא הושלם, הוא נמל היובל. בבוקר סוער נסחף רפאל איתן בן ה-‏75 אל מותו בנמל שאותו סייע להקים.

יהושע בן־ציון - בשנת 1975 נדון יהושע בן־ציון, אז מנכ''ל בנק ארץ־ישראל-בריטניה, ל-‏12 שנות מאסר באשמת גניבת 47 מיליון דולר מכספי הבנק. כעבור שנתיים ביקש ראש הממשלה מנחם בגין מנשיא המדינה הפרופסור אפרים קציר לחון את בן־ציון בן ה-‏52 בשל מצבו הבריאותי הקשה. קציר נענה לבקשה ובן־ציון יצא לחופשי. מכאן אנו למדים שכבר אז חזה בגין שבן־ציון יהיה חולה פעם, ואכן - הנבואה התבררה כנכונה. השנה נפטר בן־ציון בגיל 79. חתנו של בן־ציון הוא חבר הכנסת מסיעת האיחוד הלאומי, פרופסור אריה אלדד.

יהודית נאות
יהודית נאות
יהודית נאות - פרופסור לביולוגיה, כיהנה כחברת מועצת העיר חיפה, חברת כנסת מטעם תנועת ''שינוי'' ושרה לאיכות הסביבה. לפני כשנה אובחן אצלה סרטן הגרון, אך המשיכה לכהן כשרה זמן רב לאחר האיבחון. פרשה רק שלושה חודשים לפני פטירתה. לפני מותה הספיקה לראות שני נצחונות בנושאים שבהם פעלה כשרה: הוצאת כלובי הדגים ממפרץ אילת וחוק החופים, האוסר בניה לאורך חופי הים של ישראל. בת 60 במותה.

צבי צור
צבי צור
צבי צור - היום זה לא היה קורה. אדם רץ לכנסת, מצליח להיבחר אך מגלה אחרי כמה שבועות שאין לו בעצם מה לעשות שם, אז הוא מתפטר. זה בדיוק מה שעשה צבי צור, שנפטר לפני שלושה ימים בגיל 81. בהיותו בן 38 כבר היה לרמטכ''ל. אולי זה נראה גיל צעיר, אבל כנראה לא כל כך למי שהתחיל את הקריירה שלו כחבר אירגון ''ההגנה'' בגיל 16.

אבל שלא נדאג. גם מבלי שהיה חבר כנסת הוא רשם קריירה יפה של השתלמות במנהל ציבורי בארה''ב בהיותו בן 28 והשתלמות בצרפת בגיל 35. לאחר אפיזודת הכנסת הקצרה שלו הוא היה מנכ''ל ''מקורות'', מנכ''ל ''כלל'', יו''ר ''בזק'', יו''ר ''צים'' ועוד.

יאסין וערפאת
יאסין וערפאת בזמנים אחרים
יאסר ערפאת - כל מה שנכתוב יתגמד מול הררי המלים שנכתבו עליו. דבר אחד בטוח: החלטת הממשלה שערפאת בן ה-‏75 הוא ''לא רלוונטי'' היתה קצת מוקדמת מדי. נראה שמותו שחרר אנחת רווחה, והכל מדברים על ''חלון ההזדמנויות'' שנוצר עם הסתלקותו, ובכלל זה אלה שהזהירו שיש למהר ולעשות שלום עם ערפאת בהיותו ''גורם ממתן'' (ממש כך) של הפלשתינאים.

עבד אל־עזיז רנטיסי
עבד אל־עזיז רנטיסי
אחמד יאסין - בן 66. המנהיג הדתי שהטיף לרצח כל ישראלי באשר הוא ורצח משתפי פעולה עם ישראל. בצעירותו נעשה נכה לחלוטין בשל תאונת ספורט, מה שלא מנע ממנו להיות אדם מסוכן ביותר. הוא נכלא במצרים ב-‏1965 בשל פעילות איסלאמיסטית קיצונית. ב-‏1983 נכלא בישראל, אך שוחרר כעבור שנה במסגרת עיסקת ג'יבריל. בשנות ה-‏90 נכלא שוב בשל אחריותו לרציחות רבות, ושוחרר במסגרת העיסקה עם ירדן לאחר נסיון החיסול הכושל של חאלד משעל ולכידת סוכני ה''מוסד'' שניסו לרצוח את משעל. ב-‏22 במרץ צורף יאסין לרשימת מחוסלי 2004 באדיבות צה''ל.

ד''ר עבד אל־עזיז רנטיסי - צורף לרשימה על ידי צה''ל ב-‏17 באפריל, בגיל 57. הוא היה מחליפו של אחמד יאסין. מאז החיסול הזה החמאס במגננה. הוא אינו מוציא פיגועים וחושש לומר מי עומד בראשו. מתברר שאירגון מסוג כזה ניתן בכל זאת להכניע.

מוחמד עבאס
מוחמד עבאס
מוחמד עבאס (אבו אל־עבאס) - המוח המתכנן מאחורי חטיפת הספינה אקילה לאורו, נלכד בעיראק ומת בשבי האמריקאי בגיל 55. עבאס, שתיכנן את החטיפה במהלכה נרצח יהודי־אמריקאי נכה, מוריס קלינגהופר, ב-‏1985, הגיע לשטחי הרשות הפלשתינאית ב-‏1996, לאחר שקיבל חנינה מממשלת ישראל. עם זאת, הוא מעולם לא קיבל חנינה או חסינות מארצות הברית או איטליה, ולכן העדיף לשהות בעיראק. הוא היה מייסד ''החזית לשיחרור פלשתין'' וכיהן כמזכ''ל התנועה. לא להתבלבל עם מחמוד עבאס, הוא אבו־מאזן, ראש הממשלה של הרשות הפלשתינאית.


מדענים

פרנסיס קריק
פרנסיס קריק
פרנסיס קריק - מדענים אינם סלבריטאים. גם כשמדען חשוב הולך לעולמו, הדבר מתפרסם רק בחוגים מצומצמים. אך מדי פעם יש משהו השובר את הדפוס. לעתים ההישגים הם כאלה שלא ניתן להתעלם מהם. פרנסיס קריק לא ניסה להתפרסם. כל מה שעניין אותו היה ההיבטים הפיזיקליים של מערכות ביולוגיות. כשחקר בשנות החמישים, יחד עם עמיתו ג'יימס ווטסון, את המבנה המרחבי של חומצות גרעין הוא פיצח את סוד התורשה!

בשנת 1953 הם פירסמו את מבנה ה-DNA: סליל כפול הנפתח וכל חלק שבו מייצר מחדש את החלק המתאים לו, תוך שיכפול המבנה הבסיסי. מזה זמן מה שאנו משתמשים בידע הזה להנדסה גנטית, למשל - בייצור אינסולין. חמישים שנה לאחר תגליתם של ווטסון וקריק נראה כמעט מובן מאליו שהחזית החשובה ביותר של המחקר הביולוגי היא קביעת הגנום האנושי כדי לתקן גנים פגומים.

השנה נפטר פרנסיס קריק בגיל 88. המהפכה שאותה הוביל תימשך בלעדיו, כדרכן של מהפכות מדעיות. ג'יימס ווטסון בן ה-‏76 הוא עדיין חוקר פעיל המכהן גם כנשיא מעבדות נמל קולד ספרינג.


אמנים ישראליים

אילי גורליצקי ורחל אטאס
אילי גורליצקי ורחל אטאס
''שלמה המלך ושלמי הסנדלר''
רחל אטאס - הזמרת־שחקנית נפטרה השנה בגיל 70. זכורה מהלהיטים ''חיימק'ה שלי'' ו''טנגו כפר־סבא'', כמו גם מהמחזמר המצליח ''שלמה המלך ושלמי הסנדלר'' (1964). לחץ להאזנה: קטע מ''חיימק'ה שלי'' באתר mooma.

עוזי חיטמן
עוזי חיטמן
עוזי חיטמן - נפטר השנה במפתיע בגיל 52. כתב והלחין למעלה מ-‏640 שירים. חיטמן היה חלק קבוע מהנוף המוסיקלי בארץ למעלה מ-‏30 שנה. את להיטו הגדול ביותר שזכה לתפוצה כלל עולמית, ''אדון עולם'', כתב בגיל 24. ביום מותו יצא לרדיו שירו האחרון ''כמה דמעות'', אותו לא זכה כבר לשמוע. הוא שיתף פעולה עם דורית ראובני, ליאור ייני, אילנית, אבי טולדנו, יזהר כהן, עודד בן־חור, שימי תבורי, לאה לופטין, דודו זר, ציפי שביט, אלי גורנשטיין, זוהר ארגוב, חיים משה, מרגלית צנעני, יגאל בשן, יונתן מילר, חנן יובל, ג'וזי כץ, אורנה ומשה דץ, גליקריה, להקת סקסטה, שלומי שבת וליאור נרקיס.
באתר הרשמי שלו, uzi-hitman.com, מופיע בתחילה חלון עם כתובת להזמנת הופעות, למרות שחלפו חודשיים מפטירתו. לאחר מכן עולה המסך הראשי עם הודעה על הפטירה, אבל טופס הזמנת ההופעות עדיין נמצא באתר. מי שנכנס לאתר זוכה לשמוע ביצוע יפהפה, אם כי לא באורך מלא, של ''אדון עולם'', ויכול לשמוע את ''כמה דמעות'' בצורתו המלאה.

אריק לביא - הדיסק האחרון
הדיסק האחרון של אריק לביא
יצא לאחר פטירתו
אריק לביא - נפטר השנה בגיל 77. נולד בגרמניה בשם ליאון הופשטטר. מגיל 22 עד סמוך לפטירתו היה שחקן־זמר פעיל, במשך 55 שנים. בשנת 1957 היה בסיבוב הופעות בצרפת, והופיע ב''אולימפיה'' עם זמר מתחיל בשם שארל אזנאבור. השתתף בברודוויי בהפקות ''אירמה לה-דוס'' (1959) ו''לחיות עוד קיץ, לעבור עוד חורף'' (1971). מספר המחזות והסרטים בהם השתתף בארץ היה גדול מאד. משנת 1957 ועד יום מותו היה נשוי לשחקנית שושיק שני.
באתר ''אשכולות'' המתיימר להיות אתר הבית של האמנים בישראל מתפרסם עדיין מספר הטלפון בו ניתן להזמין הופעות של אריק לביא. אני בטוח שנעמי שמר ממש תשמח.

נעמי שמר
נעמי שמר
נעמי שמר - בגיל 74 נפטרה השנה הטרובדורית הגדולה. 50 שנות יצירה מאחוריה, שכללו את הלהיטים הגדולים ביותר של הזמר העברי. למרבה הצער היא היתה קנאית בצורה אובססיבית למה שהיא החשיבה כזכויות יוצרים, ואסרה על הצגת יצירותיה ברשת האינטרנט. היא אף ניסתה לתבוע לדין מישהו שהעז להשתמש בצירוף המלים ''יום יום חג'' ככותרת לספר. היא כתבה לשיריה הן את המלים והן את המנגינה. בשנים האחרונות לחייה היתה גם חברה באקדמיה ללשון העברית.

אברהם דשא (פשנל)
אברהם דשא (פשנל)
אברהם דשא (פשנל) - ללא השכלה פורמלית הקים אברהם דשא חלק ענק מהבידור הישראלי. נולד ב-‏1926 בשם אברהם גרינברג, החל לעבוד בעסקי הבידור רק בגיל 31, כמנהל תיאטרון ''הזירה''. הקים עם אורי זוהר וחיים טופול את להקת ''בצל ירוק''. הקים עם אורי זוהר את משרד ההפקות ''התיאטרון העממי''. חבר לדן בן־אמוץ וחיים חפר בהקמת מועדון החמאם ביפו. הרכבים שאותם הקים או הפיק כללו את בצל ירוק, הגשש החיוור, התרנגולים, להקת כוורת ושלישיית שוקולד מנטה מסטיק. הפיק וקידם את האמנים ירדנה ארזי, מירי אלוני, ציפי שביט, ספי ריבלין ורבקה מיכאלי.

נפטר השנה בגיל 78.

ברוך ג'מילי
ברוך ג'מילי
ברוך ג'מילי - הנה אדם שלא היה אמן, אך נכנס לרשימה משום שנכתב עליו שיר. שלמה ארצי וגידי קורן כתבו לפסטיבל הזמר והפזמון של שנת 1974 את השיר ''הבלדה על ברוך ג'מילי''. שלמה ארצי גם ביצע את השיר שזכה במקום הראשון.

ברוך ג'מילי היה לוחם שכתב בשנת 1948 את שמו בדרך לירושלים, על תחנת שאיבה בשער הגיא. הכתובת המכוערת נותרה שנים רבות, ובעקבותיו הלכו ישראלים רבים שרשמו כתובות מכוערות על רכוש הציבור בארץ ובחו''ל. שלמה ארצי שר ברגש ''מי היה ברוך ג'מילי?'' מפיקי פסטיבל הזמר, שהריחו שיש כאן שיר מנצח, טרחו ואיתרו את הלכלכן, שקיבל מקום טוב בין צופי הפסטיבל והועלה לבמה לאחר שהוכרז שהשיר הגיע למקום הראשון.

בהמשך הופיע שמו אפילו כשורת מחץ במערכון של ''הגשש החיוור''.

הכתובת נמחקה בשנת 1984. ברוך ג'מילי פנה לבית המשפט בדרישה לחייב את חברת ''מקורות'' לשחזר את הכתובת ההיא. בית המשפט סירב.

שלשום נפטר ג'מילי, והוא בן 81. יתר קורות ברוך ג'מילי כתובים בצורה מפרגנת למדי באתר Ynet. לחץ לצפיה: קטע וידאו מהשיר באתר הפסטיבלים.


אמנים זרים

כריסטופר ריב
כריסטופר ריב כסופרמן
כריסטופר ריב - סיפור חיים עצוב. השחקן שגילם את סופרמן הכל יכול בשנת 1978 נעשה משותק בכל גופו בתאונת רכיבה ב-‏1995 ונפטר השנה בגיל 52. בשנות השיתוק הנורא שלו היה פעיל ציבור והקים עמותה למשותקים. העמותה עסקה בגיוס כספים עבור מחקר רפואי.

Ustinov & Smith
מגי סמית ופיטר יוסטינוב, 1968פיטר יוסטינוב - הלך השנה לעולמו בגיל 82. הוא אחד השחקנים הבריטיים המוערכים ביותר בהיסטוריה. לצד תפקידיו כשחקן כתב גם מחזות ואופרות. הוא גם צייר. זכה פעמיים בפרסי האוסקר (''ספרטקוס'', 1960 ו''טופקפי'', 1964). בשלושה סרטים גילם את הבלש הבלגי הרקול פוארו, יציר דמיונה של סופרת המסתורין המנוחה אגאתה כריסטי. הוא זכה שלוש פעמים בפרס האמי על תפקידים טלוויזיוניים.

טוני רנדל
טוני רנדל
טוני רנדל - נולד בשם ארתור לאונרד רוזנברג ושיחק בסרטי קולנוע וטלוויזיה. זכור במיוחד בשל משחקו בסדרת הטלוויזיה המוערכת ''הזוג המוזר'', עליה גם זכה בפרס האמי. נפטר בגיל 84.

ריי צ'ארלס
ריי צ'ארלס
ריי צ'ארלס - הנה חלום אמריקני - כושי שנולד לעוני מרוד בשנות השפל הכלכלי הגדול ואיבד את מאור עיניו בגיל 7 הפך בעזרת שילוב של כשרון מדהים ועבודה קשה לאחד המוזיקאים המוערכים ביותר בתבל. בגיל 30 כבר היה למוזיקאי מפורסם שהופיע בכל העולם. הוא שר בלוז, ג'אז, גוספל, קאנטרי וווסטרן. האמן הענק הזה נפטר השנה בגיל 74. הותיר 12 ילדים, 18 נכדים ונין אחד.

מרלון ברנדו
מרלון ברנדו
מרלון ברנדו - נפטר השנה בגיל 80. פרץ לתודעה בשנת 1947 במחזה וב-‏1951 בסרט חשמלית ושמה תשוקה, בהיותו בן 23. בהמשך השתתף בסרטים מצליחים רבים, ובהם המרד על הבאונטי, ויוה זפאטה, ברנשים וחתיכות, יוליוס קיסר, הסנדק והטנגו האחרון בפאריס. הוא גם שיחק בתפקיד קטן בסרט סופרמן לצידו של כריסטופר ריב, שגם הוא נפטר השנה.

ג'אנט לי
ג'אנט לי
ג'אנט לי - פרצה לתודעה הציבורית בסרט ''פסיכו'' של אלפרד היצ'קוק בסצינת המקלחת שלא תישכח, אולי הסצינה המפחידה ביותר בתולדות הקולנוע. היא תיזכר לעד בסצינה הזו, למרות שהקריירה שלה התחילה 13 שנים קודם לכן. ב-‏1975 שיחקה גם רוצחת קרת־מזג באחד מפרקי סדרת הטלוויזיה ''קולומבו''. בסך הכל שיחקה ב-‏63 סרטי קולנוע, ב-‏42 פרקי טלוויזיה וניתן לראותה גם בסרטים רבים אודות הוליווד. נפטרה בגיל 77.

Rodney & Joan
רודני דיינג'רפילד ואשתו ג'ואן
רודני דיינג'רפילד - הקומיקאי האמריקאי, נפטר בגיל 83. הוא נהג להשתעשע בבדיחות עצמיות: פנינים לדוגמא (בתרגום חופשי מאד):
  • כשנולדתי, הרופא אמר לאמי: עשיתי כל מה שיכולתי, ולא הצלחתי; הוא יחיה.
  • אשתי לא מכבדת אותי; כשנרדמתי עם סיגריה, היא הדליקה אותה.
  • אשתי לא מכבדת אותי; קניתי מכונית משומשת ומצאתי את שמלתה של אשתי במושב האחורי.
  • אשתי אמרה לי שהיא רוצה לעשות סקס במושב האחורי של המכונית. נאלצתי להסיע אותה ואת הבחור ההוא כל הלילה.
  • לקחתי את אשתי לקולנוע דרייב-אין. כל הסרט חיפשתי באיזו מכונית היא נמצאת.

אחרים

אין לי מדרג של חשיבות. יש דמויות שלי לא היה הרבה מה לומר עליהן, והן ממתינות לתגובותיכם:

תיאו ואן־גוך - במאי הולנדי בן 47, נרצח, ככל הנראה, על ידי איסלאמיסטים קיצונים, בשל ביקורת קשה שמתח על מעמד האשה בחברות איסלאמיות.

ג'רי אורבך - שחקן ''חוק וסדר'', בן 69. לפני שהגיע לטלוויזיה היה שחקן במה מוערך בניו־יורק.

סוזן סונטג - הסופרת האמריקאית, כלת פרס ירושלים 2001, בת 71.

ז'ק דרידה - הפילוסוף הצרפתי, בן 74.

אליזבת קיבלר־רוס - פסיכיאטרית, חלוצה בתחום החשוב של התהליכים העוברים על אנשים גוססים. הקדישה את כל חייה ללימוד ולהבנת מצבם הנפשי של הנוטים למות, וכיצד לסייע להם לעבור את ימיהם האחרונים. בת 78.

ארתור היילי - סופר ''נמל תעופה'', הספר שהביא לגל הגואה של ספרי אסונות וסרטי אסונות, נפטר בגיל 84.

פיי ריי - השחקנית מהסרט ''קינג קונג'' המקורי, בת 96.

אסתי לאודר - מייסדת אחת מחברות הקוסמטיקה המצליחות בעולם, בת 97.

רמונה טרינידד איגלסיאס ג'ורדן - האדם הזקן בעולם, נפטרה בגיל 114.



סמוך להשלמת המאמר הזה התגמד הכל לנוכח אחד האסונות הכבדים ביותר שידע כוכב הלכת שלנו. יותר ממאה אלף אנשים קיפחו באחת את חייהם בגלי צונאמי שהיכו מדרום מזרח אסיה ועד חופה המזרחי של אפריקה. הם לא היו סלבריטאים, רק אנשים כמוני וכמוך. למרות שלעולם לא נצליח לכבד כל אחד מהם באיזכור כאן, אינני יכול להתעלם ממה שקרה. נקווה שהזמן יביא מזור לאלה שאיבדו את יקיריהם באסון.







http://www.faz.co.il/thread?rep=55340
ז'אק דרידה
דוד סיון (שבת, 01/01/2005 שעה 10:37)

פילוסוף ממוצא יהודי שנולד באלג'יר.
הוא אבי זרם הדקונסטרוקציה שמשנתו מהווה את המסד הפילוסופי בעיקרי של זרם זה (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%96%27%D7%90%D7%A7_%...).

הדקונוסטרוקציה (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%A7%D7%95%D7%A...).

http://www.faz.co.il/thread?rep=55351
חצי מהזרים שהביא יובל הם יהודים
סטיב אברמסון (שבת, 01/01/2005 שעה 23:38)
בתשובה לדוד סיון

למה ההפליה הזו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=55352
אני הייתי מוסיף לרשימה
סטיב אברמסון (שבת, 01/01/2005 שעה 23:57)

אליסטר קוק, 95, אינטלקטואל ואיש טלויזיה בולט בחמישים השנים האחרונות.

פראנסואה סאגאן, 69, סופרת צרפתיה.

וכמובן, אסור לשכוח את 134 נרצחי הטרור הערבי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55355
למה אין תמונה של יהושע בן ציון?
מיכאל שרון (יום ראשון, 02/01/2005 שעה 0:32)

לאנשים הניזכרים לצידו כגון יהודית נאות או צור כן יש שם תמונה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55356
למה אין תמונה של יהושע בן ציון?
מיכאל שרון (יום ראשון, 02/01/2005 שעה 0:38)
בתשובה למיכאל שרון

נא לא לישכוח שמדובר באדם שהיו לו הרבה תלמידים רוחניים וממשיכים בדרכו רבים מספור במדינת ישראל.

האיש הזה מסמל את מדינת ישראל של היום יותר מכל שאר האישים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55367
למה יהושע בן ציון כלכך חשוב לך?
דבֵק בצדק (יום ראשון, 02/01/2005 שעה 8:34)
בתשובה למיכאל שרון

אתה גם חולם עליו בלילות?

http://www.faz.co.il/thread?rep=55357
למה אין תמונה של יהושע בן ציון?
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 02/01/2005 שעה 1:13)
בתשובה למיכאל שרון

לצערי, לא מצאתי תמונה שלו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=107408
למה אין תמונה של יהושע בן ציון?
ד''ר אביבה כהן-לביא (יום ראשון, 18/11/2007 שעה 13:17)
בתשובה למיכאל שרון

אם לשים תמונה של יהושוע בן ציון, יהיה צורך לשים כל תמונה של כל גנב ופושע כשילכו לעולמם. דומני, שבן ציון היה ראש וראשון לגנבי הבנקים בעלי צווארון לבן. לא זו בלבד, אלא הוא גם המציא עדות רפואית שהוא גוסס בכלא, ומנחם בגין הביא לשחרורו, כמחילה למי שנוטה למות.
הוא המשיך לחיות הרבה וטוב, מסתבר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55397
מאמר יפה
רוני קליין (יום ראשון, 02/01/2005 שעה 22:12)

הצטערתי לקרוא שהקומיקאי החביב, רודני דיינג'רפילד, נפטר.

אני מרבה לצטט בדיחה שראיתי באחד מהסרטים שלו בה הוא סיפר על בחור שהיתה לו סוף סוף חברה. לרגל האירוע הוא מיהר לקנות ספר שנקרא ''100 תנוחות אהבה'' ולבסוף מצא את עצמו גומר בחוץ בגלל טעות דפוס...

http://www.faz.co.il/thread?rep=80353
מרלון היה הגדול מכולם
אופירה (יום חמישי, 13/07/2006 שעה 0:43)

לא חושב שיקום עוד בחיים שחקן במימדים שלו.



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.