פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חיי מליונים בסכנה
דוד קפלן (יום שישי, 31/12/2004 שעה 3:32)


חיי מליונים בסכנה


דוד קפלן




חוששני שכל הכסף והסיוע שמיועד לנפגעי הצונמי לא יעזור הרבה! מאות אלפים ואולי אף מליוני אנשים שאין להם מים, מזון, בגדים ובית ויש להם מים מזוהמים, גוויות, יתושים מפיצי מחלות וכו' - נמצאים בסכנת חיים. מי ברעב, מי בצמא, מי במחלה ויתכן שזה כבר קורה עכשיו.

מה שיכול להציל חלק מהם (חוץ מאשר במטענים שיתקעו בשדות התעופה או שיגיעו שלא ליעדם - מאחר וחלק מהמדינות הנפגעות לא מסוגלות להעביר את המטענים ולשקם אוכלוסיה) זה פתיחה מיידית של ארצם לצבאות הנמצאים באיזור ולכל גורם אחר שמסוגל להעביר ציוד לאיזורים המוכים - אפשר להפעיל את כל אלה בחסות האו''ם. הפעילות הנדרשת היא: שכנוע האו''ם, המדינות הנפגעות ומדינות בעלות צבאות באיזור להירתם מיידית למשימה. באם זה לא יקרה, חוששני מאד שהרע יותר עלול להתרחש.

האם אני -האזרח הקטן - מסוגל להשפיע על מדינות? כן! לדוגמא, יש לנו ביד כלי חזק – אינטרנט. תנו רעיונות לפעולה (פניה לאו''ם, למדינות, לתקשורת וכו..) תעשו דברים ו/או תציעו לאחרים לבצע אותם – אם נעשה - נשפיע, נציל! כל התארגנות, כל פתיחת מסגרות פעולה בכל ערוץ / אתר יכולה לנתב אנרגיה לתוצאות. עדיף שבעתיד נאמר - הגזמנו בחששותינו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מה, לא שמעת חדשות?
סטיב אברמסון (יום שישי, 31/12/2004 שעה 15:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נציגי צבא, או''ם וכוחות הצלה כבר נמצאים בכל מדינות האסון שם הם הקימו חמ''לים, בתי חולים שדה וטיפולים, מגורים ארעיים וגם מחלקים מחלקים מזון. ישראל שלחה את הצוות המקצועי הראשון שהגיע 16 שעות לאחר האירוע לתאילנד. סרי לנקה דחתה את המשלחת וקיבלה רק ציוד רפואי ומזון חירום 25 שעות לאחר האירוע.

ארה''ב, רוסיה ומדינות מערביות אחרות כבר שלחו צוותי חילוץ צבאיים ורפואיים וגם הם מסייעים בנקודות מתואמות עם הממשלים המקומיים.

יפה לציין שכל כוחות הסיוע הזרים פועלים בתיאום בינם ובין הממשלים המקומיים ובכך נותנים מענה אפקטיבי לטיפול בנפגעים, איתור גופות וזיהויים ומניעת מחלות בקהילה. הרבה משלחות לומדות מנציגי ישראל כיצד להתמודד עם מצב החירום.

אני דווקא מתרשם מהתגובה האפקטיבים של 10 מדינות, בתוכן ישראל ראויה לציון לשבח, כשהאו''ם מזדנב מאחור עם הבטחה להקצאת סכומי כסף גדולים מאוד לשיקום.

מצער ביותר שדווקא מדינות ערביות ואסלאמיות לא הושיטו יד לסיוע לפחות לא עד אתמול, כאשר מרבית הנפגעים הם מוסלמים.
_new_ הוספת תגובה



תעזוב אותו, לא תצליח לשכנע את ''האזרח הקטן''
דבֵק בצדק (יום ראשון, 02/01/2005 שעה 8:36)
בתשובה לסטיב אברמסון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הזה. אפילו עובדות לא ישנו את דעתו.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי