פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מי מפריע לו?
צבי גיל (יום שלישי, 18/01/2005 שעה 8:45)


מי מפריע לו?

צבי גיל


ראש עיריית שדרות ''גילה את ישראל'' ורוצה לברוח ממנה - מי מפריע לו?
בראיון באתר ''קהילות'' של ''ידיעות אחרונות'' מצוטט ראש עיריית שדרות, אלי מויאל, כי הוא ''לא רוצה לחיות במדינה הזאת. מדינה שמזלזלת בחיי תושביה ומקריבה קרבנות לא ראויה להיקרא מדינה''.

א. מי מאלץ את אלי מויאל לחיות במדינה הזאת? השערים עדיין פתוחים.

אלי מויאל
אלי מויאל
ב. מדוע הוא חושב שהמדינה מזלזלת בחיי תושביה? לדעתו (ע''פ הציטוט ב-ynet) אם ''זה יעלה בכיבוש עזה והעלאת הרצועה באש, אין לי בעיה''. לו, לאלי מויאל, אין בעיה. מעניין אם למדינה יש בעיה, אם לאזרחיה יש בעיה, אם לעם היהודי יש בעיה. צה''ל ישלח אוגדה לעזה, יחרוש אותה לאורך ולרוחב, ייהרגו אלפי פלשתינאים כולל יורי קסאמים ואולי גם מאות חיילים ישראליים. האם חיילי ישראל, בסדיר ובמילואים, אינם קרבנות? ומה יקרה אם לאחר כל המערכה הכבדה הזאת, מתוך איזו מאורה יירו טילי קאסם ומאחורי הריסות תפעיל חוליה של טרוריסטים מרגמות לעבר שדרות? מה יאמר מושל שדרות אלי מויאל? בינתיים, ראש הממשלה מרים לו טלפון ומבטיח הבטחה שהוא בשום אופן לא יוכל לעמוד בה. הוא רוצה מאד, ולא יכול, למנוע באופן מוחלט נפילת קסאמים בנסיבות הקיימות ובתנאים הקיימים, לא בשדרות ולא בישובים הקרובים לרצועת עזה, כולל בתחום הקו הירוק. מויאל עדיין לא הגיע להבנת ההיסטוריה שמלחמות לא פותרים במלחמות אלא בהסכמים, כל מלחמה, ללא יוצא מן הכלל. ובמלחמות בעידן החדש, לא רק החיילים בחזית נופלים, אלא גם אזרחים בעורף. יותר מזה. במלחמות טרור, החזית היא עורף והעורף הוא חזית.

ג. מויאל גם מבטיח ש''מכאן [משדרות] תצא המהפכה''. מי יהיה הלנין, הטרוצקי, המוסוליני והפידל קסטרו? מויאל?

ד. מה הישות לדעתו שראויה להיקרא מדינה? רוסיה שלוחמת בצ'צ'ניה וכשלה עד כה?

לא שמענו הצהרות כאלה מפי ראשי העיר ירושלים בפיגועים הקשים והתכופים שהיו בה. לא שמענו התבטאות כזאת מפי ראשי ערים כמו תל אביב לאחר פיגועים, או מחדרה, נתניה וכיו''ב ערים ויישובי עימות לאורך הגבול עם לבנון ומקומות שסבלו תקופות מפיגועים רצחניים שגבו מאות קרבנות. אילו אלי מויאל היה ראש עיר בעידן שלפני קום המדינה כאשר הטרור השתולל בכל הארץ במימדים נוראיים, יחסית לגודל האוכלוסייה והארץ, והיה משמיע הצהרה כזאת, היו לכל הפחות מדיחים אותו מכס ראשות העיר. ודאי שהוא לא היה נזכר לטובה בתולדות העם בישראל. למזלנו, באותה תקופה לא עמדו מויאלים בראשות ערים ומועצות מקומיות. אחרת לא הייתה לנו מדינה ולמויאל לא הייתה בעיה לעסוק בקריטריונים של ''מדינה ראוייה''.

שוב ושוב מוכח שהצרוף של אנשים חורצי לשון פלוס מדיה שערורייתית, ריינטינגיסטית, כלומר - תעשיית הכותרות, היא שמביאה אנשים כמו מויאל להתבטא בצורה כה בוטה כדי לתפוס כותרת. והיכן ''ידיעות אחרונות'' מבקש סיפורים ותמונות מתושבי שדרות? באתר musicnet שישו ושמחו תושבי שדרות. אתם מקבלים אתר מוסיקה כדי שתיחשפו. עם כל הכאב וההזדהות עם המצוקה של תושבי שדרות - והתושבים ראויים להזדהות ולתמיכה בכל, בלב ובמשאבים - התבטאות בוטה שכזאת מלמדת יותר על האיש מאשר על העיר. אני, כירושלמי, יודע מה זאת חרדה. אני חי בעיר הזאת בצל איום מתמיד מפיגועים ומעולם לא עלה בדעתי לעזוב אותה מסיבה זאת או להכריז עליה שהיא לא ראויה להיות בירת ישראל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מויאל הוא בבחינת נביא בעירו  (כהן) (5 תגובות בפתיל)
  הרשה לי לטעון שדבריך הם סתם דמגוגיה זולה  (שופט חוקר) (7 תגובות בפתיל)
  וגם הערבים שמתלוננים על אפילה וקיפוח  (סתם אחד)
  אלי מויאל צודק  (רמי נוידרפר) (12 תגובות בפתיל)
  שדרות עיירה מוכת עוני, עם שיעור אבטלה גבוה  (מיכאל שרון) (3 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (אריה פרלמן) (22 תגובות בפתיל)
  אלי מויאל.  (הצבי מארץ הצבי.) (4 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי