פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מניפסט ''הרייב נגד כיבוש''
רועי ארד (שבת, 11/05/2002 שעה 16:48)


רייב נגד כיבוש



במדינה שמהותה סובבת באופן הדוק סביב גבב אידיאלים מיושנים שהובילו מאז ומתמיד אך ורק לאלימות מתמדת, מובנת-מאליה באופן מעוות, כלפי חוץ וכלפי פנים, גדל דור חדש ששואף לדבר אחד ויחיד, גם אם הוא לא נהגה עד היום בקול רם על ידי אותו הדור: נורמליות.

הדור שלנו, שכולל מאות אלפי צעירים, לא אוהב להפגין. זהו דור שתשוקתו הגדולה היא לחיות. את זעקתם הדוממת לנורמליות מקיימים הצעירים בישראל מדי סוף שבוע על רחבת הריקודים, מתוך אמונה שחייהם יכולים להתנהל כשל בני גילם במקומות אחרים, גם במדינה שעושה מיקס בלתי אפשרי בין דמוקרטיה מערבית ובין כיבוש ברוטלי של עם שלם.

אומרים לנו שזוהי מלחמת אין ברירה, מצווים עלינו ליישר קו, להאמין לפאניקה ולהסכים לרצח. אם זה ככה, אנחנו גאים, כאזרחים, לסרב פקודה. איננו מאמינים שההרג וההשפלה של העם הפלשתיני תורמים משהו לביטחון, הם תורמים רק לכך שצעירים יפגשו זה עם זה בבית הקברות ולא במועדון הריקודים. איננו מאמינים שהגזענות והאפליה הגוברת כלפי הפלשתינים אזרחי ישראל וההסתה המתגברת אליהם בעידוד התקשורת, מחזקת במשהו את ישראליותנו. באמצעות הרייב הזה אנחנו מצהירים שאנו מקיאים החוצה את כל השנאה והפחד אותם משווקים לנו הפוליטיקאים המגוחכים שלנו.

ראש הממשלה, אריאל שרון, מנסה לשכנע אותנו שזה או אנחנו או הם. אנחנו אומרים ''אריק, זה או אנחנו או אתה''. לא ניתן שוב לגנרל קשיש וסנילי להוביל אותנו לעוד מלחמה מטופשת, אכזרית, שתשאיר אותנו לאחריה שוב באותו מצב מחורבן של אלימות מתמדת שאין לה סוף.

לא היינו עושים את הרייב הזה אם המצב לא היה בהול ומבהיל כל כך. אבל בימים אלו שבהם צחנת המלחמה עולה מכל הפתחים, חונקת אותנו וכותשת את שכנינו, בימים אלו שיוזמת שלום כמו זו הסעודית גורמת לדרג המדינה רק מבוכה, חיוורון, ושאיפה לעשות כל פעולה הרסנית ורצחנית כדי למסמס אותה, לא נותר לנו אלא להפעיל את כלי המחאה האותנטי והטבעי העומד לרשותנו: רייב נגד הכיבוש.

ברייב זה לא באנו ליהנות ממוזיקה או סתם לרקוד. באנו להצביע ברגליים ולומר שכדי להשיג את אותו חלום-נורמליות, הנתפש אצל אנשים מסוימים כמותרות המסמלות ניוון, רפש, אובדן ערכים ובוגדנות, עלינו לעשות עכשיו את שהיה צריך לעשות מזמן - להתחפף מהשטחים.


www.therave.co.il
info@therave.co.il

הרייב - מסיבה/הפגנה ליציאה מהשטחים (רייבים פוליטיים ידועים התרחשו בסרביה נגד מילושביץ', בבריטניה נגד מייג'ור ובצרפת נגד לה פן) תתקיים ב- 23 במאי, יום ה'.

קישורים:
אתר הרייב


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מרענן ...מדאיג...או שאני...זקן? (מניפסט)  (יורם המזרחי) (4 תגובות בפתיל)
  הרהורים נוספים  (אלכסנדר מאן) (8 תגובות בפתיל)
  הרייב נגד משתמטים מקצועיים !!  (לוסי) (3 תגובות בפתיל)
  מרד ''בשר התותחים'' נגד מצעדי האיוולת  (אורי מילשטיין) (6 תגובות בפתיל)
  סיכום: הצליח כמסיבה, נכשל כמחאה - כתבה ב'הארץ'  (יובל רבינוביץ)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי