המורה המדעי נכנס לכיתה מבלי יכולת להסתיר את חיוכו שביצבץ מתחת לפני השטח, חיוך המוכר לתלמידים כל אימת שהפתעה באמתחתו - ואכן כך גם ארע באותו שיעור:
''ראו, תלמידי החביבים'' - פתח ואמר - ''האם שמתם לבכם לכך ש-
12x12=144 וגם היפוכי המספרים המוכפלים נותנים את היפוך התוצאה? הנה ראו:
21x21=441, זאת ועוד, גם אם נבדוק הלאה הכלל הזה נשמר - כי:
13x13=169, וכמובן שגם היפוכי המספרים שוב נותנים את התוצאה הכתובה מהסוף להתחלה -
31x31=961''.
''זה ברור'', אמרה שירה, ''הרי הפכנו את המכפילים, אז גם המכפלה התהפכה''.
ואז רשם המורה המדעי על הלוח את הטבלה הבאה הממחישה את הכלל הנ''ל לגבי ארבעת המספרים דו הספרתיים הראשונים כלהלן:
המספר | ריבועו | המספר ההפוך | ריבועו |
10 | 100 | 01 | 001 |
11 | 121 | 11 | 121 |
12 | 144 | 21 | 441 |
13 | 169 | 31 | 961 |
ואף תלמיד לא העלה בדעתו להשיג על הכלל החשבוני שזה עתה נלמד, אלא... שהמורה המדעי השיג ואמר כשחיוכו עולה כמעיין המתגבר:
''ובכן, תלמידים, הכלל הזה כלל אינו כלל, כי... כל זה קורה אך במקרה, ובהמשך - אין הדבר כך, נסו ותיווכחו.
ועכשיו, כולנו מוכנים להתחיל בלימוד הנושא הבא, והוא - כמובן -
אינדוקציה...''