פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
זהירות, כלב נושך!
אורי אבנרי (יום ראשון, 20/02/2005 שעה 0:34)


זהירות, כלב נושך!

אורי אבנרי



זה לא נעים, כשמתייחסים אליך כמו לכלב רוטוויילר מוחזק ברצועה, ושמישהו מאיים לשסות אותך באויביו. אבל זהו, בעצם, מצבנו:

סגן נשיא ארצות-הברית, דיק צ'ייני, איים לפני כמה שבועות שאם איראן תמשיך לפתח את היכולות הגרעיניות שלה, ישראל עלולה לתקוף אותה.

השבוע חזר הנשיא ג'ורג' בוש על איום זה. אילו היה הוא מנהיג ישראל, הכריז, היה מודאג מאוד ממעשי איראן. לקשי-תפיסה הסביר שאמריקה מחויבת להגן על ישראל בפני איומים לביטחונה.

כל זה מצטרף לאיום ברור: אם איראן לא תיכנע להוראות ארצות-הברית (ואולי גם אם בכל זאת תיכנע) תתקיף ישראל, בעזרת ארצות-הברית, את מתקניה הגרעיניים, כפי שתקף חיל-האוויר הישראלי ב-‏1981 את הכור הגרעיני של עיראק.

ובאותו השבוע קרה דבר מפתיע: אריאל שרון שלח את הרמטכ''ל, משה יעלון, הביתה. יורשו יהיה, כנראה, האלוף דן חלוץ.

חלוץ הוא, כידוע, טייס. היה לו חלק בהתקפה על הכור העיראקי. אם אכן יתמנה לרמטכ''ל, תהיה זאת הפעם הראשונה בתולדות צה''ל שאיש חיל-האוויר יהיה רמטכ''ל. זה די מוזר. בחודשים הקרובים אמור צה''ל לנהל מערכה חמורה ללא תקדים דווקא על הקרקע: סילוק ההתנחלויות בחבל-עזה. מינוי של איש-אוויר כרמטכ''ל עלולה לרמוז על כך שצה''ל מתכונן לפעולה עוד יותר חשובה, ודווקא באוויר.

(אינטרמצו: איש לא יזיל דמעה על סילוקו של יעלון. כרמטכ''ל, הוא נושא באחריות לכל מעשי-הזוועה שקרו בצה''ל בשלוש השנים האחרונות, החל בווידוא-הריגה בבת 13 וכלה ב''נוהל שכן''. אבל אם אכן יוחלף בחלוץ, זה יאשר את הדעה הפסימית שבמקום כל איש רע שנפטרים ממנו יכול לבוא איש גרוע יותר.

למי ששכח: חלוץ עורר סערה אחרי שחיל-האוויר הטיל פצצה של טון על ביתו של מנהיג חמאס והרג, חוץ ממנו, 15 אזרחים, וביניהם תשעה ילדים. כשנשאל על הרגשתו כשהוא זורק פצצה כזאת, אמר שהוא מרגיש ''מכה קלה בכנף'', ושהוא ישן היטב לאחר מכן. באותה הזדמנות גם משמיץ את ''גוש שלום'' על פעולתו נגד פשעי-מלחמה, ודרש להעמידנו לדין בעוון בגידה.)

ובחזרה לעניין הרוטווילר של בוש-צ'ייני:

כאשר הגיע בוש לשלטון בפעם הראשונה, פרשו לפניו הניאו-שמרנים תוכנית שלמה להרחבת האימפריה האמריקאית במזרח התיכון. היא כללה שלושה פרקים:

ראשית, כיבוש עיראק כדי להשתלט על אוצרות-הנפט העצומים שלה ולמקם חיל-מצב אמריקאי קבוע בצומת שבין הנפט של הים הכספי והנפט הסעודי.

שנית, שבירת המשטר באיראן וצירופה מחדש למערך האמריקאי.

שלישית, שבירת המשטר הסורי וסיפוח סוריה ולבנון למערך האמריקאי. לא היה ברור אם איראן תקדם לסוריה, או להפך.

אפשר היה לחשוב שתוצאות ההרפתקה העיראקית ישבשו את הפרקים הבאים. העם העיראקי לא קיבל את הצבא הפולש בפרחים, כפי שניבאו המתכננים. התירוץ לפלישה – הימצאות נשק להשמדה המונית בידי סדאם חוסיין – התגלה כשקר. המרד המזוין נמשך. עתיד המדינה העיראקית מוטל בספק חמור גם אחרי הבחירות שם. הארץ עלולה להתפרק לשלושה חלקים ולגרום לזעזוע בכל רחבי המזרח התיכון.

אנשים תמימים האמינו שאחרי כל אלה לא יסתכן בוש בהרפתקות נוספות. הם טועים.

ראשית, אדם פרימיטיבי ויהיר כמו בוש לעולם אינו מודה בכישלון. כאשר הרפתקה שלו נכשלת, זה מדרבן אותו להרפתקאות גדולות עוד יותר.

שנית, הכישלון עולה אמנם בקורבנות רבים והורס את תשתית החיים בעיראק, אך מבחינת מתכנני המלחמה זה לא חשוב. המטרה העיקרית – מיקום חיל-מצב אמריקאי קבוע במדינה – הושגה. מחוץ לעיראק, איש אינו דורש מהחיילים האמריקאיים לעזוב. למרות מעשי-החבלה, הנפט העיראקי הוא בידי האמריקאים. אילי הנפט, שאותם משרתת משפחת-בוש, יכולים להיות די מרוצים.

אמנם, גם אירופה וגם רוסיה עומדות בדרכו של בוש. עכשיו הוא הולך לבקר באיחוד האירופי ובנאט''ו כדי לנסות לשכנעם, בדברי-נועם ובאיומים, להצטרף להרפתקאות שלו.

לכן יש להתייחס ברצינות לאיומם של בוש וצ'ייני להתיר את רצועת הרוטוויילר. ברגע שירגישו שהדרך חופשית, הם יתנו לשרון את האות. שרון ימלא את תפקידו ברצון, תמורת הסכמה אמריקאית לסיפוח כמה נתחים נוספים מהשטחים הפלסטיניים.

האם פעולה צבאית תשבור את משטר האייאתולות? אני מפקפק בכך. אמנם, אי-אפשר שלא לתעב את המשטר הזה. אך מול התקפה מבחוץ, בייחוד מצד ''הצלבנים והציונים'', העם האיראני דווקא יתאחד מאחוריו. עם גאה, בעל היסטוריה מפוארת כמו העם האיראני, אינו נשבר בקלות.

הסיפור הסורי שונה. בניגוד לעיראק ולאיראן, אין לסוריה אוצרות נפט. אבל היא דרושה לרציפות האימפריה האמריקאית והיא מפריעה מאוד לישראל.

במלחמת 1967 כבשה ישראל את רמת-הגולן, שנקראה עד אז בישראל ''הרמה הסורית''. במקום עשרות רבות של כפרים סוריים, שנמחקו מעל פני האדמה, קמו התנחלויות ישראליות. סוריה לא ויתרה מעולם על שאיפתה להחזיר לעצמה את השטח. ב-‏1973 ניסתה לעשות זאת במלחמה אך נחלה תבוסה, חרף הצלחה ראשונית מרשימה. מאז השתנו יחסי-הכוחות הצבאיים עוד יותר לטובת ישראל. לכן מנסה סוריה להשתמש באמצעי אחר: הטרדת ישראל באמצעות חיזבאללה וארגוני-הסירוב הפלסטיניים, שמנהיגיהם יושבים בדמשק.

כדי לבסס סופית את השליטה ברמת-הגולן, צריכה ממשלת ישראל לשבור את סוריה. הניאו-שמרנים בוושינגטון חותרים – איזו הפתעה! – לאותה המטרה. העילה: הימצאות כמה אלפי חיילים סוריים בלבנון.

מבחינה היסטורית, לבנון היא חלק מסוריה. זו לא השלימה מעולם עם קריעתה של לבנון ממנה על-ידי הקולוניאליסטים הצרפתיים במחצית הראשונה של המאה ה-‏20. לכל היותר היא משלימה עם לבנון כמדינת-חסות סורית.

הצבא הסורי נכנס ללבנון ב-‏1976, בשיא מלחמת-האזרחים הנוראה שם. המוסלמים והדרוזים, בשיתוף עם אש''ף, עמדו לכבוש את האזור הנוצרי. הנוצרים (נא לזכור!) הם שקראו אז לסורים לחוש לעזרתם. מאז נמצאים שם החיילים הסוריים. לבנונים רבים חוששים שאם יעזבו, תתחדש מלחמת-האזרחים.

ב-‏1982 נעשה ניסיון לגרשם. זאת הייתה המטרה העיקרית של מטכ''ל צה''ל בפלישה ללבנון (להבדיל ממטרתו של שר-הביטחון שרון, שרצה בעיקר לגרש משם את הפלסטינים). אבל המבצע לא השיג אל שלו: צה''ל הוא שגורש בסוף מלבנון, ואילו הסורים נשארו.

השבוע נרצח בביירות רפיק אל-חרירי, מנהיג מוסלמי שהתנגד באחרונה לסורים. לא ידוע עדיין מי אחראי למעשה. מכונת-התעמולה האמריקאית האדירה, הכוללת גם את התקשורת הישראלית, הצביעה מיד על הסורים. אם אכן הסורים אשמים, הייתה זו שטות ממדרגה ראשונה – הרי היה ברור שהרצח יקל על האמריקאים לבנות את האופוזיציה ולעורר סערת-רוחות אנטי-סורית. המעשה בא ברגע הנכון למי שמעוניין לפתוח בהסתערות על סוריה, תחת הסיסמה: ''קץ לכיבוש הסורי''.

יש משהו מצחיק בדרישה הזאת, כשהיא באה משתי מדינות כובשות: ארצות-הברית בעיראק וישראל בפלסטין. אבל הרוטוויילרים אינם ידועים כבעלי חוש-הומור מפותח, וגם לא מי שמחזיקים אותם ברצועה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


תגובה למר אורי אבנרי
שרמי (יום ראשון, 20/02/2005 שעה 1:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הייתי מצפה ממך ליותר כבוד לרשות הצבאית המבצעת בין אם אתה מסכים לדרכי הממשל ובין אם לאו.
_new_ הוספת תגובה



טועה ומטעה כרגיל
רמי נוידרפר (יום שני, 21/02/2005 שעה 14:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בבואו להגן כל הכיבוש הסורי של לבנון אומר אבנרי כי ''מבחינה היסטורית, לבנון היא חלק מסוריה. זו לא השלימה מעולם עם קריעתה של לבנון ממנה על-ידי הקולוניאליסטים הצרפתיים במחצית הראשונה של המאה ה-‏20. לכל היותר היא משלימה עם לבנון כמדינת-חסות סורית.''

לפי אותה תפיסה גם ארץ ישראל היא בעיני הסורים חלק מ''סוריה הגדולה''

זוהי צביעות ממדרגה ראשונה להתנגד לכיבוש הישראלי של שטחים בארץ ישראל אבל לתמות בכיבוש הסורי של לבנון.

אולם, גם העמדה ההפוכה היא צבועה.
_new_ הוספת תגובה



תיק אבנרי
מדריך ליונה עיוורת (יום רביעי, 09/03/2005 שעה 14:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי אבנרי הוא מן הדמויות המרתקות והמשפיעות ביותר בציבוריות הישראלית. ואולם אך מעט ידוע על דעותיו של האיש ועל מקורות יניקתו הרוחניים. בגיל 18 פירסם אבנרי מאמר על תחיית העבריות ברוח הכנעניות של רטוש - אם כי שניהם לא דיברו לאורך השנים - ובה הוא כתב בשבח הנאציזם ועל כך שהגזע העברי מתעורר מן הרכרוכיות הגלותית וצועד לקראת הפיהרר המייצג באישיותו את הגבורה ואת תאוות הניצחון. מאמר זה פורסם בחלקו בספרו של יהושע פורת 'שלח ועט בידו'. אבנרי היה עורך העיתון של קבוצת 'במאבק' שנקראה כך בהשפעת שם ספרו של היטלר 'מאבקי' (מיין קאמפף). הוא הקים בשנות החמישים את אירגון 'הפעולה השמית' אשר שם לו למטרה לכונן את האומה העברית הכוללת בתוכה את כל מי ששייך לגזע השמי - ערבים ויהודים כאחד. אין עם יהודי לדעתו, והמזה''ת צריך להתאחד חברתית וגאוגרפית כדי לכונן את האימפריה השמית על פני המרחב כולו. אבנרי קרא למזה''ת 'המרחב השמי' והיה בכך משום אימוץ של הטרמינולוגיה הנאצית של היטלר אודות 'מרחב המחיה הארי'. בספרו של פורת מובאת עדותו של רטוש אודות שיחה שהתקיימה בינו לבין אבנרי, אז אוסטרמן, ולפיה אבנרי אמר לרטוש שהוא היה רוצה שרטוש יהיה האלפרד רוזנברג שלו. אלפרד רוזנברג היה האידיאולוג של היטלר ומכאן הבין רטוש שאבנרי רוצה להיות היטלר. אבנרי כתב ספר בשם 'צלב הקרס' ובו הוא כותב על היסודות הנאציים של הציונות. הוא כתב שהיטלר העתידי יעמוד בראש תנועת שלום והרטוריקה שלו תהיה הפוכה לחלוטין לרטוריקה של היטלר. הוא טען שאפשר בהחלט לכונן את האימפריה השמית במזה''ת עם רטוריקה אחרת, של שלום ואחווה, והוא מיישם את הפרקטיקה הנאצית באמצעות רטוריקה אחרת ושונה לחלוטין. את העיתון שלו, 'העולם הזה' הוא הקים עפ''י הז'אנר של העיתון המרכזי של הנאצים בגרמניה 'דר שטירמר', עיתון שהיה מלא בשערוריות מין לצד תמונות עירום ועיסוק אובסיסיבי ברכילות פוליטית.
אבנרי הקים את 'העולם הזה הכוח החדש' כתנועה שרצה לכנסת בגיבוי של אישים כמו הפרקליט זכרוני, מגינו של נחום מנבר וסרבן המצפון האנטי ציוני הראשון בארץ. אבנרי המציא מועל יד וססמאות והרבה לכתוב סיפורים וכתבות. בין יתר הסיפורים היה לו סיפור אחד על בני הראל, בחור המקים תנועה פשיסטית המשתלטת על המדינה, הוא מפוצץ את הכותל ואוסר את ראשי המדינה. התנועה הורסת את המדינה כליל. עכ''פ בספר של בכר 'הנידון אורי אבנרי' נמצא שדפוסי פעולתו של אבנרי זהים לאלו של בני הראל, הוא אפילו לא טרח לשנות את שם התנועה של הראל 'העולם הזה'.
מהיום כשתראו את אבנרי מרים יד למצעדי נוער השאהידים של ערפאת אז תבינו - זה הנאציזם העברי בלי מרכאות...
_new_ הוספת תגובה



אתה מנסה לעוות את המציאות
דוד סיון (יום רביעי, 09/03/2005 שעה 19:20)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נדמה לך שאם תחזור על דברי שטות הרבה פעמים זה יהפך למציאות בשביל יותר אנשים. אז הנה התשובה לשטות שלך שכתב אחד עמיש:
''קבוצת במאבק היתה קיבוץ של הנוער הציוני ליד הרצליה שהתפרקה ב 1949.
ספרו ''סודות צלב הקרס'' היה ספר הסטוריה על עליית היטלר והנאצים לשלטון'' (תגובה 57072).

נדמה לי שכדאי לך לבדוק את דבריך לפני שאתה מקיש ''שמור הודעה''.
_new_ הוספת תגובה



אתה מנסה לעוות את המציאות
מדריך ליונה עיוורת (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 10:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תחזור לתגובתי לעמיש שם ואולי תגלה שמי שמנסה לעוות את המציאות זה בעצם אתם. הבאתי ציטוטים מדוייקים עליהם נסמכים דברי כאן ושם ואולי כדאי שתלמדו מזה משהו.
_new_ הוספת תגובה



חכם בלילה
דוד סיון (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 12:52)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תחזור ותקרא את תגובתו של עמיש
תחת הכותרת ''שטויות בריבוע''

בכלל כדאי שתנהל את הדיון הזה
בפתיל אחד...... שם כפי שמסתבר
הויכוח-דיון לא הוכרע.
_new_ הוספת תגובה



חכם בלילה
מדריך ליונה עיוורת (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 13:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזרתי לשם והגבתי על תגובתו, נא לעיין בדברי שם.
_new_ הוספת תגובה



תמשיך לבקר שם
דוד סיון (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 14:46)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש כבר הגיב שם לדבריך סרי הטעם הנוספים: ''שטויות נוספות'' (תגובה 57098). אני מציע לך שתעקוב שם אחרי הדברים ותהיה ממוקד בדיון אחד ולא בשני דיונים מקבילים. כך יהיה לך קל יותר ללמוד....
_new_ הוספת תגובה



תמשיך לבקר שם
מדריך ליונה עיוורת (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 15:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגבתי לתגובה שם. מעניין שגם אתה וגם עמיש מתקיפים אותי באופן אישי וללא כל ביסוס ענייני וטקסטואלי בעוד שדברי נשענים על מקורות מפורשים שאינם משתמעים לשני פנים. זאת רמת הענייניות או הנאמנות לאמת שיש לכם? הרצון להגן על אבנרי בכל מחיר, גם מפני כתביו ואמירותיו שלו (!) נראה תמוהה בעיני, אבל אשמח אם הדיון גם כאן וגם שם יעבור לפסים ענייניים. האיש כתב כתבים רבים, הבאתי מכתביו ואתם מתקיפים אותי ממוחכם הקודח ללא שום סימוכין. על זה היה אומר שמיר: נו טוף.
_new_ הוספת תגובה



מעניין של מי המוח הקודח......
דוד סיון (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 15:28)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שהתחיל בקטע הלא ענייני, היה אתה כאשר עסקת באישיות של אבנרי ובעמדה שלא ממש רלוומטית לפתיל הדיון. אין זאת אלא שאתה מבקש לתקוף את אבנרי בכל מחיר - אפילו בצורה לא עניינית.....

למרות זאת נסיתי לגרום לכך שלא תפזר הודעות זהות בפתילים שונים (זו בעצמה גישה לא עניינית....). בקיצור, לא הבעתי עמדה על דבריך או על אישיותך, אלא על הסגנון והגישה שלך.

על מוח קודח אתה דיברת, לא אני.

כל חטאי, אם היה, קשור בנסיון הזה. אם אתה רוצה לפרש זאת כתקיפה אישית לא אוכל למנוע זאת ממך
_new_ הוספת תגובה



מעניין של מי המוח הקודח......
מדריך ליונה עיוורת (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 15:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'אתה מעוות את המציאות', 'דברי השטות שלך', וביטויים אלה באו לפני וכסיבה ל'מוח הקודח', אם זה מה שאתה מגדיר גישה עניינית אני חוזר לתגובתו של שמיר: נו טוף. מה דעתך לעיין בציטוטים הרבים שהבאתי שם מכתבי אבנרי, פורת, קורצווייל ואחרים ולהתעמת עניינית קרי: על סמך עובדות. אני חוזר על דברי שם, אם אתה סבור שטעיתי תסביר מדוע, הן אבנרי היה זה שדיבר על 'גזע' ועל 'דם' על 'אומה' ועל מנהיג שמייצגה ומייצג את הגבורה באישיותו כפי שציטתי שם, ואולי גם אתה סבור שאבנרי זקוק להגנה מפני עצמו...
_new_ הוספת תגובה



חבל שהטענות שלך לא מבוססות
דוד סיון (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 16:23)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושש שאתה מנסה להוציא דברים מהקשרם ועוד לטעון שהם ההוכחה שתוקפים אותך אישית.

מבלי לטעון את ההיפך על השימוש שלך באותם ביטויים אני ממליץ לך לחזור ולקרוא בעיון את דברי בפתיל זה. אם תעשה זאת תגלה שלכל ביטוי שלטענתך הוא תקיפה אישית (''אתה מעוות את המציאות'', ''דברי השטות שלך''), מצורפת הנמקה טובה.

הדיון בשאלה מיהו אבנרי הוא לא נושא הדיון בפתיל זה. גם אם נניח שכן, העיסוק בציטוטים (חלקיים...) שאתה מביא מחוץ להקשרם נראה לי מגמתי ולא רציני. לכן כבר קודם רמזתי לך שלא אצטרף לדיון כזה (לא כאן ולא בפתיל השני).
_new_ הוספת תגובה



חבל שהטענות שלך לא מבוססות
מדריך ליונה עיוורת (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 20:57)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזרתי אל דבריך ולא מצאתי להם שום הנמקה טובה חוץ מהסתמכות על עמיש ותו לא. באשר לתלונת הציטוטים המגמתיים, כבר קראתי בפתיל השני מאת אחד מהמגיבים שאבנרי עצמו הודה בדברים, אם כי אני לא ידעתי על כך, אלא שהוא מעולם לא התנצל עליהם כדברי המגיב שם. אני כאמור שואב את ידיעותי מקריאה, ואני מוכרח לומר, שטענתך לפיה דברי הוצאו מהקשרם היא כשלעצמה דורשת הוכחה מהטקסטים ולא מהתרשמות כללית. אם תרצה, מסוג מה שעשיתי מן הבוקר ועד עתה כשעמיש טען שהעולם הזה עוצב בדמות הטיים ואילו אני סמכתי על עיתונאים שעבדו לצד אבנרי דוגמת בכר לפיהם אבנרי עיצב את העולם הזה לפי דער שטירמער. אמת, לא בדקתי את השפעות העיתונים האחרים מן התקופה, ולכן לפני שהשבתי לעמיש הלכתי לארכיון באוניברסיטה העברית ובעזרת האנשים שם עד מהרה עמדתי על צדקתם של בכר וירושלמי ועל טעותו של עמיש: העולם הזה נקט באנונימיטות של קוראיו ואילו הטיים לא. העולם הזה היה מלא בסיפורי רכילות צהובים והטיים לא. העולם הזה היה מלא בתמונות זימה והטיים לא. כל מאפייני העולם הזה איפיינו גם את דער שטירמער. מסקנה: העולם הזה הושפע מדער שטירמער ולא מהטיים. אילו הייתי מגלה שטעיתי בהסתמכותי על בכר הייתי מודה וכבר עשיתי דברים כאלה בעבר. עדיפה לי האמת, גם אם היא קשה לי ולשומעים, על כל דבר אחר ואני שמח שמתקנים אותי. זה גם עונה לכותרת של דבריך על מידת ביסוס דברי ועל מידת ביסוס ביקורתך. הטענה הנוספת לפיה אני מגיב לגופו של אדם ולא לגופו של עניין מלמדת כי נשתכחו מלבך דברי הראשונים: אבנרי יוצא כנגד האימפריאליזם האמריקאי המושפע מנטיותיו הלאומיות/דמוקרטיות של נתן שרנסקי. ואילו אני הראיתי את הצד השני של המטבע, אם להשתמש בכותרת ספרו של אבנרי, כדי להציג את אבנרי עצמו, המקבל פרסים, כיבודים ומימון מן האיחוד האירופי על פעולתיו כנציג הקולוניאליזם האירופי באיזור ולפיכך הוא פוסל במומו.
_new_ הוספת תגובה



עדין טענותיך לא מבוססות
דוד סיון (יום חמישי, 10/03/2005 שעה 21:20)
בתשובה למדריך ליונה עיוורת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה גם מנסה להתווכח על ריק.

אם לא סתרת את מה שעמיש כתב הרי שאינך יכול לטעון שאינם מוסמכים. בטח לא בגישה שלך.

בקשר לטיעונים האחרים שלך כבר הבעתי את עמדתי, אבל אם אינך מבין אחזור:
1. לא אשתתף בדיון מקביל על אורי אבנרי כי הוא לא רלוונטי לפתיל הדיון.
2. לא אשתתף בדיון על טענותיך כי הציטוטים שהבאת הם חלקיים ומחוץ להקשרם.
3. בודאי שלא אעשה זאת בפתיל זה.

בקיצור, אינך מוכיח כלום, לא זה שתקפתי אותך אישית ולא בקשר לאבנרי. בכל מקרה אם הדיון ההוא חשוב לך התמקד בפתיל אחד.
עוד עצה: מה שאדם כתב לפני הרבה שנים אינו הוכחה
לעמדתו היום.
_new_ הוספת תגובה



עדין טענותיך לא מבוססות
אליקים(צופה מהצד) (יום שלישי, 01/08/2006 שעה 19:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי דעתי הוא ביסס את טענותיו דיי טוב בתגובה הקודמת,אני לא מתכוון להיכנס לשרשרת תגובות,וד''א אחד הדברים הכי חשובים הוא לבדוק את עברו של האדם,וההוכחה היחידה לעמדתו של אדם היא הצהרה על עמדתו, מכיוון שלא נראה לי שאבנרי שינה את עמדתו (נכון להיום) נאלץ למצוא ציטוט מדויק שלו עצמו ולהעלות אותו בתור תגובה...

נ.ב. הייתה נימה מדויקת של תקיפה אישית למרות שכנראה לא הייתה כוונה לתקוף אף אחד,אחד אני מזכיר כנראה...
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי