מעט הירהורים על המצב | |||||
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 24/02/2005 שעה 8:09) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=56765 | |
כמי שאינו חי בישראל אכן אינך בקיא | |
עמיש (יום חמישי, 24/02/2005 שעה 12:32) | |
בהתרחשויות... הטענות בעד ונגד התנהגותו של שר הבטחון בפרשת אי הארכת כהונתו של יעלון באו מכל הקשת הפוליטית, ביילין תומך במופז, רן כהן מתנגד, המתנחלים נגד, יובל שטייניץ נגד, ראשי הליכוד האחרים בעד, אין כאן הבחנה פוליטית. חלק מהטענות המוצדקות הן בדבר הנימוקים והצורה שבה נעשה הדבר. יש לזכור (בניגוד לדברי הדוקטור בר ניר) - שר הבטחון איננו הבוס של הרמטכל ואיננו מפקד העל של הצבא. הרמטכל כפוף לממשלה וצהל כפוף לממשלה כולה. על כל פנים זהו החוק במדינת ישראל. אלא שתהליכי הבחירה והמינוי באים אך ורק בהמלצת שר הבטחון. כאן נעשתה עיסקה - שרון העניק את ראשו של בוגי למופז בתמורה למינוי חלוץ. מינוי מחליף לרמטכל כחצי שנה לפני תום כהונתו הוא למעשה חיסול סמכותו של הרמטכל בצבא והפיכתו לברווז צולע. זו התנהגות טפשית של שר בטחון שכבר הוכיח יותר מפעם אחת שהבושה איננה אחת מתכונותיו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56774 | |
יש כאן אי הבנה בסיסית | |
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 24/02/2005 שעה 17:19) בתשובה לעמיש | |
''אי הארכה'' של כהונה בפרוש איננה בחזקת ''הדחה'', גם אם מודיעים עליה ''חצי שנה מראש''. בדרך כלל, במערכת הצה''לית יודעים אם כהונת הרמטכ''ל תוארך או לא, הרבה לפני שזה מגיע לידיעת הציבור, גם אם לא יודעים בוודאות מי יהיה המחליף, ולכן הטענה בדבר הפיכתו של הרמטכ''ל ל''ברווז צולע'' איננה תופסת. גם אם היו מאריכים את הכהונה בשנה נוספת, זה לא היה משנה, כי מהרגע שידוע המועד בו תסתיים הכהונה האיש הוא בחזקת ''ברווז צולע''. והערה לסיום, ''התנהגות טפשית של שר בטחון שכבר הוכיח יותר מפעם אחת שהבושה איננה אחת מתכונותיו'' --- אתה בטוח שהמילה הנכונה היא ''בושה''? מה הקשר בין ''טיפשות'' ל''בושה''? בדרך כלל טיפש אפילו איננו מודע לכך שיש לו במה להתבייש . . . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56776 | |
יש כאן אי הבנה בסיסית | |
עמיש (יום חמישי, 24/02/2005 שעה 18:41) בתשובה לישראל בר-ניר | |
אכן, בעיות בהבנת הנקרא... ההתנהגות יכולה להיות טפשית גם אם האיש אינו בהכרח טיפשץ. יש מקרים כמו אצלך ששני הדברים מצטרפים גם יחד אבל זה לא ממש קשור לרמטכל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56766 | |
יפה אתה נוהג, אלא | |
דוד סיון (יום חמישי, 24/02/2005 שעה 12:53) | |
אולי באמת נכון לקבל את דבריך, שמתגוררי חו''ל אין להם זכות לפסוק הלכות בנושאים קיומיים. אלא שכבר היו פעמים אחרות שפסקת הלכות וקבעת עמדות חד משמעיות בנושאים אלו. מצד שני לגבי משאל העם אתה כן פוסק הלכה. לא? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56767 | |
אולי באמת נכון לברך את ברניר על דברי הטעם שלו,לראשונה מזה יובלות | |
סתם אחד (יום חמישי, 24/02/2005 שעה 13:16) בתשובה לדוד סיון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56772 | |
דויד, אתה מפרש את דברי לא נכון | |
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 24/02/2005 שעה 16:44) בתשובה לדוד סיון | |
אינני מתיימר לפסוק הלכה לגבי מישאל עם. כל מה שטענתי שזה כלי שאם מחליטים להשתמש בו אז יש לעשות זאת כהלכה ולא באופן פרטיזני כשלמי שהוא זה נראה כעונה על צורך השעה. ההחלטה אם להפוך את מישאל העם לכלי במערכת הדמוקטית היא בידי הציבור. ואפשר להביא נימוקים בעד ונגד. צריך רק לזכור שכמו בנושאים אחרים בתחומי המישטר הדמוקרטי, לא כל מה שעובד במקום אחד יעבוד גם במקום אחר, ולא צריך להעתיק באופן עיוור. זה בדיוק כמו שיטת בחירות. שיטת מישאל העם עובדת מצויין בשוויצריה שבה כל שטות עומדת להכרעת הציבור (אפילו אישור להחליף את פחי האשפה בבי''ס מקומי צריך לקבל במישאל של תושבי הקנטון). אבל מצד שני אחוז ההשתפות במישאלים (יש שם מישאל על מה שהוא כמעט בכל סוף שבוע), הוא נמוך ביותר --- בדרך כלל פחות מ 40%, למעט נושאים כמו הצטרפות לאיחוד האירופי. יש לי ספק רב אם השיטה הזאת תעבוד טוב בישראל אם יעתיקו אותה בלי התאמה. כמו כל דבר אחר, מה שיקבע בסופו של דבר זה הביצוע. דעתי האישית היא שמישאל עם איננו הכלי האידאלי במישטר דמוקרטי, כי קל מאוד לדמגוגים למינהם לתעתע בציבור הרחב. אם בכל זאת מחליטים להשתמש בו אז כדאי לצמצם את זה לנושאים בהם באמת יש לזה משמעות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56770 | |
הרהורים להרהורים | |
אלכסנדר מאן (יום חמישי, 24/02/2005 שעה 15:23) | |
הערה כללית: ישנה בעייה מוסרית מסויימת בחלוקת עצות מחו''ל לאלה המתגוררים במדינת ישראל, אולם כל זמן שאדם מחזיק בדרכון ישראלי, הרי שהוא באופן עקיף חלק מהמשחק – לטוב או לרע, וזכותו הטכנית להביע את דעתו בשלל נושאים הקשורים במתהווה במזה''ת ובמדינת ישראל; ה'מוסר' נשאר וישאר סובל גם במקרה זה. ובאשר לשני הנושאים שהעלית: 1. אינני רואה שום בעייה טכנית, מוסרית או מדינית באי-הארכת כהונתו של רמטכ''ל מכהן, ואינני מבין מהם כל הדיבורים על 'נורמות' או מסורת שהשתרשה בעניין. הרמטכ''ל אינו אלא חייל, ובתור חייל הוא נדרש לאכיפת רצונו של הדרג הפוליטי הממונה עליו, שכפי שצויין כאן בתגובה אחרת היא ממשלת ישראל; יחד עם זאת ברור שמתקיימים יחסי זיקה מאוד מסויימים בין הרמטכ''ל לשר הביטחון, שבמידה זו או אחרת הנו הממונה הישיר על הרמטכ''ל, למרות שאינו בדיוק 'בוס' שלו. זוהי גם אחת הרעות החולות בישראל להבנתי, שפירושו הוא שישנה חוסר הבנה בסיסית בתפקידו של הרשות המבצעת, השופטת והמחוקקת בהתייחסותה לנושא הביטחון בכללותו: יש לשיטתי לחזור ולהבהיר שהמערכת הצבאית על כל שלוחותיה אינן אלא כפופות להחלטות הדרג האזרחי באשר הוא, הדיוט ככל שיהיה; אני שב ונזכר תמיד בסיפור המעניין של אריה דרעי – אשר למיטב זכרוני ובהסתמך על דיווח שקראתי בעיתון – מנע פעולה רבת משאבים של צה''ל נגד עיראק, וזאת לאחר ירי הטילים על ישראל במלחמת המפרץ הראשונה: כח''כ וחבר ממשלה חרדי הרשה לעצמו להציג שאלות לפני כל הדרג הביטחוני והצבאי של מדינת ישראל, ואף 'העיז' לומר ''לא'' לפעולה האמורה, למרות לכאורה חוסר הבנתו ובקיאותו בנדון. אירוע זה ממחיש את עליונותו של הדרג המדיני ואף הדרג האזרחי על רצון הדרג הצבאי, שזה האחרון נהנה מלובי חזק ומשומן במערכת הפוליטת, שכן גם שם נמצאים רבים מבוגריו. 2. משאל עם. אני בדיעה שרוב אלה המצדדים במשאל עם אינם בדיוק יודעים מה הם רוצים, מחוץ לטירפודו של מהלך הנסיגה מרצועת עזה, אך כלל לא מפנימים את הדברים הממשיים הטמונים בהחלטה שכזו – שכן אינם מפנימים את התוצאות המאוד-מחייבות של משאל עם. פירושו של דבר הוא שהיה ואם יהיה משאל עם שיחליט באופן חיובי עבור הצעתו של שרון לנסיגה, יטענו מיד אלה המצדדים בו שהדבר נגרם עקב השתתפותו של 'מיעוט עויין' לכאורה, שתמך במצדדי הנסיגה – כל זאת ללא הבנה בסיסית של מושג האזרחות והזכויות השונות המוקנות למושג זה. אני אישית חושב שמשאל עם הוא דבר חיובי, וכי מדינות המבקשות להימנע ממנו מבצעות לטווח ארוך טעות, אולם ישנם גם היבטים נוספים לנושא – שהמרכזי בתוכם אינו אלא התרבות הפוליטית המתקיימת במקום נתון, אשר מורגל במשאלים על ידי חוקה מסודרת ו/או דבר זה כבר התקיים בו בשאלות אחרות בעבר. מדוע לא לקיים, למשל, משאל עם על הפרדת דת ממדינה? או לחילופין משאל עם על פתיחת בתי עסק ביום שבת? או על גיוס תלימידי ישיבות לצבא? האם ניתן או צריך לקיים משאל עם על שאלות גדולות ורבות חשיבות? ובכן, הנסיון האירופאי בסקנדינביה ובמקומות אחרים גורס שהתשובה לכך חיובית (בניגוד לגרמניה שעומדת על רגליה האחוריות ודוחה מכשיר מסוג זה), אך לא רק הנסיון האירופאי אמור להדריך את מחייבי ושוללי המשאל: הדוגמה הטובה ביותר היא דרא''פ לשעבר, אשר החליטה על משאל עם לגבי שאלת האפרטהייד, בצורה זו או – אשר בו הורשו רק לבנים להשתתף; משאל עם זה גרם לביטולה של שיטה מחפירה זו, אולם מה היה קורה לו הרוב הלבן היה מצביע בעד המשך קיומה? ובהיקש זה על מדינת ישראל? מה יקרה אם רוב אזרחיה הנתונים של מדינת ישראל יצביעו נגד התנתקות מסוג זה? כיצד יגיב העולם על החלטה שכזו? כיצד היה העולם מגיב על החלטה דרום-אפריקאית נגד ביטול האפרטהייד? אני משאיר לקוראים השונים להרהר בתוצאות, ועל כן אני נוקט לפי ההבנה הנהוגה בשיטה הגרמנית, שבמידה רבה אינה רואה את גרמניה עדיין 'בשלה' למשאלים מסוג זה, בניגוד לדמוקרטיות אחרות בסביבה. ארגו: אין מקום למשאל עם בשלב זה להבנתי; אולי הליכה לבחירות כלליות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56771 | |
הויכוח אינו על הסמכויות | |
עמיש (יום חמישי, 24/02/2005 שעה 15:49) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
ברור ומובן מאליו כי זכותה של הממשלה להאריך, לקצר, למנות ואף להדיח את הרמטכל או כל נושא משרה ציבורית אחרת, לכל מקרה יש את הנוהל וההליך שלו. הויכוח הציבורי הוא בשאלה מדוע החליט שר הבטחון שלא להאריך את כהונתו של יעלון והדיון נסב גם על שאלת האופן בו נעשו הדברים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56775 | |
הויכוח אינו על הסמכויות | |
אלכסנדר מאן (יום חמישי, 24/02/2005 שעה 17:42) בתשובה לעמיש | |
אין לנו ויכוח, אם כך – אולי מעבר לשאלה הספציפית במקרה יעלון: מהי הבעייה הטכנית בשאלה האופן בו נעשו הדברים, לפירושך? האם אתה רואה בעייה ספציפית שנראית כמחטף או כמחדל, או כ'דבר שלא יעשה', מעבר לכל פרת-נורמה מקודשת (היינו שלא חל עליה חוק ברור ומחייב)? ניתן כמובן לשער מדוע הוחלט כפי שהוחלט, אולם יהיו אלו השערות בלבד, שאינן כה רלבטיות לדיון הציבורי; מאותו רגע ששר הביטחון החליט שלא לתת את המלצתו, ישנו מצב שגובר על כל נוהל או נורמה שהתקדשה. אם מצב זה אינו סביר ויש בו טעם לפגם – או אז על המחוקק לתת דעתו בנדון, ולשנות את החוק באופן שיקבע שכהונת רמטכ''ל 'תוארך באופן אוטומטי', אלא אם כן נתגלו פגמים חמורים בהתנהגותו. כל זמן שאין חוק ברור בנדון, יכול ורשאי שר הביטחון לסרב להמליץ, ולו מסיבות תמוהות לגמרי, לכאורה. במילים אחרות: העובדה ששר הביטחון אינו מהווה 'חותמת גומי' להחלטות שונות הקשורות בתחום עלחיו הוא אחראי, היא סימן טוב לשיטתי, שפירושו במקרה זה סירובו להעניק את הסכמתו להארכת כהונה. טוב היה לו גם אם כל נשיא פוטנציאלי יבין עצמו שלא להיות חותמת גומי בכל האמור לאישור חוקים, קריאות לחנינה וכ'. אין שום סיבה שציפיות או לחץ ציבורי יגרמו לאיש ציבור להחליט אחרת משחושב, במיוחד אם בידיו נתון נשק הווטו, אם תרצה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56777 | |
לדעתי האופן בו נמסרה ההודעה | |
עמיש (יום חמישי, 24/02/2005 שעה 18:48) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
בפגישה מקרית בחדר צדדי בכנס של חיילי הנדסה איננה צורה נאותה, מה גם שהדברים נמסרו לעתונות עוד בטרם נודע הדבר ליעלון ועל כן לא נותרה ברירה (בידי אותו אדם שהודיע לעתונות) אלא לעשות זאת בצורה חפוזה. העיתוי של חצי שנה לפני המועד אף הוא אינו ראוי בשל הפגיעה בצבא. מחד התקופה ארוכה מדי מכדי שהדברים לא יותירו את חותמם בצורה שלילית ומאידך היא קצרה מדי מכדי שהרמטכל יוכל עדיין לפעול בנושאים ארוכי טווח שבטיפולו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56778 | |
העדר ממלכתיות | |
אלכסנדר מאן (יום חמישי, 24/02/2005 שעה 19:47) בתשובה לעמיש | |
אם אלה אלו הם פני הדברים, הרי שאתה צודק: דברים מסוג זה לא מבצעים [...] ''בפגישה מקרית בחדר צדדי בכנס של חיילי הנדסה איננה צורה נאותה, מה גם שהדברים נמסרו לעתונות עוד בטרם נודע הדבר ליעלון ועל כן לא נותרה ברירה (בידי אותו אדם שהודיע לעתונות) אלא לעשות זאת בצורה חפוזה'' [...] דבר זה מראה אולי עד כמה לא-בשלה המערכת הפוליטית בישראל, שמפעילה מערכת קריצות ולחצים בפינות צדדיות, ועד כמה הממלכתיות ו/או תחושת הריבונות אינן מתפקדות למעשה – אבל זהו נושא לשיחה אחרת. באשר ללו''ז: חצי שנה מראש מהווה גם כן בעייה; עדיף היה 3 חודשים בלבד, אולם כל זמן שהדבר אינו מקובע בחוק, כאמור, ישנה כאן בעייה שאינה אלא בעייה נורמטיבית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56779 | |
ברניר ראה הוזהרת!! | |
רמי נוידרפר (יום חמישי, 24/02/2005 שעה 23:47) | |
אני מסכים עמך בשני הנושאים וחושב שאמרת דברי טעם. סופך מי ישורנו!! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56781 | |
רמי ידידי, | |
ישראל בר-ניר (יום שישי, 25/02/2005 שעה 2:52) בתשובה לרמי נוידרפר | |
אני תמיד אומר דברים של טעם, גם כאשר דעותי אינן מוצאות בעיניך. וגם באותם מקרים בהם אני טועה (זה קורה לכל אחד לפעמים), גם אז לדברים יש טעם. בניגוד לכמה מהתורמים לפורום, כשאין לי מה לאמר אינני מדבר. וכאשר שגיתי אינני מתבייש להודות בטעות (זה נראה לי קצת יותר הגון מאשר להסתתר מאחורי מסך עמוש שמות בדויים) --- זו לא טעות כתיב, אני יודע שצריך להיות 'ס', אך מסיבות אישיות העדפתי 'ש'. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56787 | |
עמיש יאהב זאת | |
ישראל (יום שישי, 25/02/2005 שעה 11:24) בתשובה לישראל בר-ניר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56791 | |
ישראל היקר, בעניין ''עמוש'' כבר אמרה דמות מקראית: | |
מיכאל שרון (יום שישי, 25/02/2005 שעה 12:20) בתשובה לישראל בר-ניר | |
דבריך טובים ונכוחים, אך שומע אין להם''. אין מה לעשות, יש לסבול זאת על גבינו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56796 | |
והנה הבליח הפלגיאטור שלנו | |
עמיש (יום שישי, 25/02/2005 שעה 14:04) בתשובה למיכאל שרון | |
ובא לראות אם אפשר לחמוס כאן איזה רעיון טוב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56860 | |
זאת ועוד | |
עמישלנו (יום שני, 28/02/2005 שעה 20:01) בתשובה לעמיש | |
שרון ביצע פלגיאנט גם על תאורית חלוקת הקשב המהוללת שלו כאשר את רוב המידע חמס מפרופסור מפורסם למדעים קוגניטיבים בשם דייויד קירש. החמסת וגם ירשת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56912 | |
רמאי שכמוך. התאוריה שלי פורסמה בשלבים מאז 1981 | |
מיכאל שרון (יום רביעי, 02/03/2005 שעה 5:28) בתשובה לעמישלנו | |
ועד 1991. היא מבוססת על מחקר אמפירי וגם על פיתוח תאורטי. היו שניסו לפעול בדרכך כנגד מפתחים וחוקרים. חלקם היצליחו לעורר ספק סביר. אתה מאידך תגמור אחרת. כרגע ראיתי הודעה זאת של עמיש. קודם כל הזדהה כעמיש, האדם שמפרסם בקולמוסנט. אחר, אפעל כפי שאפעל על ידי פנייה לחוק, ולא אצטרך להקצות לכך זמן רב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56826 | |
תגר, על כל מעצור ומיצר | |
מיכאל שרון (יום ראשון, 27/02/2005 שעה 1:29) | |
תגר, על כל מעצור ומיצר! עדי אור ניגר נמגר כאן, שאון מפיס-דעת רועץ-לו וצר. הן ברוח חופשית ננצור כל יקר, לא לנו מול זר, ברוך או בדמע, על ברך לקרוס מול ההר. בנפש מחושלת נישמת דם וחלד כמוס וזוהר האוצר, כי פה גם משם, בחושך, מול סער ליפול או להגיע לגמר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56827 | |
מה זה צריך להיות? | |
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 27/02/2005 שעה 1:40) בתשובה למיכאל שרון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56828 | |
מה לדעתך? | |
מיכאל שרון (יום ראשון, 27/02/2005 שעה 1:43) בתשובה לישראל בר-ניר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56829 | |
נשגב מבינתי | |
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 27/02/2005 שעה 3:11) בתשובה למיכאל שרון | |
קטונתי מלרדת לעומק דבריך. מצטער, אבל זה קצת מסובך בשבילי, גם אם החרוזים נשמעים טוב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56830 | |
כרגיל, חשיבתך ביקורתית, נבונה, ומפוקחת... | |
מיכאל שרון (יום ראשון, 27/02/2005 שעה 9:18) בתשובה לישראל בר-ניר | |
אבל ניסיתי לכתוב באותו מקצב, והמילים פשוטות למדי. מגיב למאמר ענה לי, וסיים ב''תגר על כל מעצור ומיצר''. עלה בדעתי להמשיך את השורה הזאת. אולי מחווה לז'בוטינסקי, אך קטונתי.. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56831 | |
נשגב מבינתי | |
מיכאל שרון (יום ראשון, 27/02/2005 שעה 9:24) בתשובה לישראל בר-ניר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56834 | |
עדיין לא ברור לי | |
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 27/02/2005 שעה 18:49) בתשובה למיכאל שרון | |
מה הקשר של השיר (שהוא כשלעצמו יפה) למה שאני כתבתי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56835 | |
עדיין לא ברור לי | |
מיכאל שרון (יום ראשון, 27/02/2005 שעה 20:21) בתשובה לישראל בר-ניר | |
אין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56836 | |
עדיין לא ברור לי | |
מיכאל שרון (יום ראשון, 27/02/2005 שעה 20:22) בתשובה לישראל בר-ניר | |
אין. פרט לגישה הכללית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56849 | |
מר מם מם שרון נוהג לפרסם את הגיגיו | |
רמי נוידרפר (יום שני, 28/02/2005 שעה 11:12) בתשובה לישראל בר-ניר | |
וקישורים ליצירתו הענפה , על כל במה ותחת כל עץ רענן, לעיתים תכופות ללא שום קשר למה שפורסם שם קודם. לא תחסום שרון בדישו!! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56851 | |
לא. היה כאן עימות רצונות בין עמיש לבר-ניר שעיקרו שחצנות השמאל | |
מיכאל שרון (יום שני, 28/02/2005 שעה 13:04) בתשובה לרמי נוידרפר | |
הממסדי המסורתית, וזילזולה ומגמתה להקל בכבודם וממשקל דבריהם של אנשי ימין, ללא קשר לערך תרומתם (ע''ע אפרים קישון, שימו גם לב שנוידרפר, שצמח היכן שצמח, מכנה עבודה שיטתית ועמוקה - הגיגים... לפי מיטב המסורת הזו..). לכן הקטע היה במקומו. זאת מבחינת התייחסות לעצם הסיטואצייה של העשייה הביקורתית (או החברתית-כלכלית-פוליטית) ולא ספציפית ביחס לאמירות המסויימות במאמר בר-ניר. לפעמים קיים גם צורך להצביע על עצם המצב, ולתת פרספקטיבה כללית, כדי לחרוג מקבעונות ובלוקים חוזרים ונישנים בדיון ובתיקשורת, כפי שארע פה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56853 | |
שקשוקה | |
עמיש (יום שני, 28/02/2005 שעה 13:55) בתשובה למיכאל שרון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56854 | |
שקשוקה | |
עמיש (יום שני, 28/02/2005 שעה 13:55) בתשובה למיכאל שרון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56871 | |
שקשוק ה- | |
מיכאל שרון (יום שלישי, 01/03/2005 שעה 7:43) בתשובה לעמיש | |
ע''ע ''הם מ פ ח ד י ם'' | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56852 | |
לפחות אנשי השמאל אינם suckers ויודעים בדיוק מה הם רוצים | |
מיכאל שרון (יום שני, 28/02/2005 שעה 13:13) בתשובה לרמי נוידרפר | |
ואינם מתרפסים בפני יריביהם מהימין. לצערי דבר זה אין לאמר על אנשי הימין, המחניפים ליריביהם, מגלים כפיפות קומה לגביהם, ככל שמעמדם רם יותר, ומוציאים להם את הערמונים מן האש כמו ווסאלים צייתנים, שלפעמים מתירים להם גם ''לבטא את רגשות המחאה שלהם''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56855 | |
קשקושה | |
שימע (יום שני, 28/02/2005 שעה 14:33) בתשובה למיכאל שרון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56870 | |
שקשוק ה- | |
מיכאל שרון (יום שלישי, 01/03/2005 שעה 7:42) בתשובה למיכאל שרון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56907 | |
מ.מ.שרון צריך להגיב על ההאשמה של עמיש שהוא פלגיאטור | |
עמישמוש (יום שלישי, 01/03/2005 שעה 23:02) בתשובה למיכאל שרון | |
במקום לזבל את הפורום בהודעות שלו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56911 | |
עמיש צריך להראות שלא מעל בכספים | |
מנדל (יום רביעי, 02/03/2005 שעה 5:09) בתשובה לעמישמוש | |
זה שהוא פלגיאטור במצח נחושה הוכח לעיני כל כשגנב משרון את מאמרו השני על יוליוס קיסר בקולמוסנט ללא מתן קרדיט. זו אשמה אמיתית. אמירות עמיש מצד שני הן בעלמא בבחינת התגרות ותקיפת נגד חסרת בסיס. אם ימשיך עמיש בסורו, יפנה שרון למשטרה בתלונה על הסתה ופלגיאט בפומבי. שרון לא יגיב עוד לעמיש באתר זה. אך עמיש צפוי למה שצפוי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56939 | |
מתי המשפט? | |
ישראל (יום חמישי, 03/03/2005 שעה 2:52) בתשובה למנדל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56948 | |
תחייה ותקרא. | |
מיכאל שרון (יום חמישי, 03/03/2005 שעה 8:12) בתשובה לישראל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=56950 | |
היוזמים ישלמו על מעשיהם | |
מיכאל שרון (יום חמישי, 03/03/2005 שעה 12:34) בתשובה לישראל | |
אין למקד פרשה קשה באדם אחד - עמיש. אבל גם דמות שולית, מתנדבת (''מצווה לפגוע בשרון'' -לפי הסתת השקרים, שרותי משרד פירסום) - בודאי שתתן את הדין. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |