פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ביקור ב''יד ושם''
רוני קליין (שבת, 26/02/2005 שעה 14:39)


ביקור ב''יד ושם''

רוני קליין



בשבוע שעבר הגיעו לביקור דודתי ובעלה מחוץ לארץ.
כיון שהם אירחו אותנו למופת כשביקרנו אצלם, רצינו לגמול להם ושאלנו אותם לאן הם רוצים שניקח אותם לבקר בארץ. התשובה היתה: עוד לא היינו ב''יד ושם''.

אשתי ואני לקחנו חופש מהעבודה וכולנו נסענו יחד לירושלים לבקר במקום.
בבדיקה מקדימה שעשיתי באתר ''יד ושם'' באינטרנט קראתי שעומד להיפתח בקרוב מוזיאון שואה חדש. קיוויתי שאולי האתר לא מעודכן והמוזיאון כבר פתוח לקהל אך התברר, לאכזבתי, שהוא יפתח רק בעוד כחודש.
חיצונית המבנה של המוזיאון החדש נראה מדהים והצצה מבעד לחלונות החיצוניים מראה כי הוא בנוי לעומק בבטן הר הרצל.

הביקור, כצפוי, לא היה קל. הרבה שנים עברו מאז ביקרתי בו בעבר אך התמונות המוכרות הן תמיד קשות לצפיה. חזרתי פעמיים על אותו מסלול כדי לצפות בהן היטב.

באתר האינטרנט של ''יד ושם'', וגם במקום עצמו, יש אפשרות למבקרים לאתר קרובי משפחה שנספו בשואה, או לדווח על קרובים כאלה. כיון שלדודתי אין מחשב בביתה, הבאתי אותה למקום בו ניתן לברר באמצעות גישה לאתר האינטרנט את המידע. היא הצליחה בעזרתי לאתר קרובת משפחה שנספתה בעיר יאסי ברומניה. כאשר גם הצגתי לה את טופס הדיווח הידני עליה, היא זיהתה את כתב ידה של אמה המנוחה. זה היה רגע מרגש מאד עבורה.

אז מדוע אני כותב לכם על כל זה?

בתקופה האחרונה החליטו המתנחלים לנכס לעצמם את השואה - החלטה מזעזעת שרק הבליטה את הבידוד שלהם מהציבור ואת ההיסטריה שלהם. אם הם ציפו שלציבור הרחב (שאינו מראש ימני או מהכיפות הסרוגות) יפול האסימון – אז הוא באמת נפל. רק לא היכן שהם ציפו. כל כמה שבועות אנו רואים שלטי חוצות (העולים מיליונים) עם סיסמאות מתחלפות בנסיון נואש לצרף אליהם אנשים נוספים מעבר למאגר הקבוע שאנו רואים בכל הפגנה.
נסו רגע לחבר את הסיסמאות יחד. גם לכם יצא ''יש לנו טלאי והוא ינצח''?

באמצע הביקור ב''יד ושם'' פתאום חשבתי, שאם הייתי מאמין לכל התעמולה של המתנחלים הייתי צריך לראות הרבה כיפות סרוגות בתמונות שם. אז אני אומר לכם: למרות כל ההצהרות והשלטים – אין שם כלום. מעניין.

בואו נחשוב יחד מדוע?
להלן כמה אפשרויות:
א. יש תמונות מתנחלים. פשוט לא חיפשתי מספיק טוב.

ב. אין תמונות כי הנהלת ''יד ושם'' שמאלנית.

ג. הנהלת ''יד ושם'' מחכה לפינוי (סליחה, ''עקירה'') כדי שיהיו תמונות מזעזעות מספיק והן לבטח ישובצו במוזיאון החדש ההולך ונבנה. זוהי אפשרות מעניינת, כיון שגם אם היו להם תוכניות אחרות מה להציג במוזיאון הזה, הם צריכים לבטל אותן לאלתר ולייצג שם את השואה ''בת זמננו'' של שומרי הזיקפה הלאומית בנסיונם ההירואי להביא את הגאולה לעם ישראל באמצעות התיישבות באזורים מחוץ לשטח הריבוני של מדינת ישראל.

ד. ואחרון אחרון ממש לא חביב: הכל חארטה של אנשים שכ-ו-ל-ה עוברים דירה. ועוד מלוקסוס ללוקסוס. את כאב ההתפכחות מהאידאולוגיה של אתחלתא דגאולה שישמרו לעצמם.
אני מזמין אתכם להוסיף עוד אפשרויות לעובדה התמוהה שגיליתי. אולי אני טועה.


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  (ללא כותרת)  (ישראל) (8 תגובות בפתיל)
  סיבה נוספת  (לוי) (2 תגובות בפתיל)
  תגיד רוני  (משה) (4 תגובות בפתיל)
  ראה בכתובת הזו  (אליצור סגל) (6 תגובות בפתיל)
  יד ושם--תגובה  (יעלתחן)
  השואה ההתנתקות ואלהים.  (מתי) (13 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי