פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אחיתופל הישראלי
דוד סיון (יום ראשון, 27/02/2005 שעה 21:33)


אחיתופל הישראלי


ד''ר דוד סיון




אחיתופל המקראי היה יועצו של דוד המלך שהצטרף לקבוצת המורדים בראשות אבשלום. לשאלת אבשלום איך לבסס את המרד הוא בחפץ לב תורם מכשרונו. ''אחיתופל לא סלח לדוד את חרפת נכדתו [בת שבע], ואת הדחת בנו. יותר ויותר התחזקה בליבו ההרגשה כי אין דוד ראוי למלוך והוא מנסה להרוס את מלכות בית דוד מתוכה'' (דוד ואחיתופל).



כאשר קוראים מדברי אנשי הימין בעיתונים השונים קשה שלא להיזכר באחיתופל הגילוני. פתאום הם טורחים להוציא מן הארון שלהם כל מיני טענות ועובדות ידועות מימים ימימה. זה התחיל במכתבים ומאמרים בזכות הסירוב ואי הציות - כמובן שלא בזכות קבוצת הטייסים לסרב ולא בזכות סרבני השרות בלבנון או ביש''ע (כן לאי-ציות, לא למרד). נדב העצני שכתב את המאמר כתב, מספר ימים יותר מאוחר, גם את הדברים הבאים:
......מתוקף חוק ישראלי מפוקפק, ....ראש הממשלה נחלץ זו הפעם השנייה מכתב אישום חמור, רק כתוצאה מאקרובטיקה מוסרית ומשפטית של היועץ המשפטי לממשלה..... איזו מן מדינה היא זו, שבה המסלול המהיר מהכלא הוא דוקא ניסיון רצח לאומני של אזרחיה...... שמעצבי דעת הקהל במדינה המרוחקת הזו מפעילים מוסר מתוחכם מאוד. שאצלם, החוק, האמת, הצדק והיושר תלויים בצד של המפה הפוליטית, שממנה הם משקיפים על העולם.
(שגריר סדום, מעריב, מוסף שבת, 25.2.2005, עמ' 8)
אפשר לדבר על המוסר המתוחכם של העצני, ואותם אלו מחבריו שחושבים כמוהו. שהרי אצלם החוק, האמת, הצדק, והיושר תלויים בעמדה הפוליטית שעל פיה הם בונים את השקפת עולמם. מעניין מה יש להם להגיד על מתפרעי יצהר ועל מוסקי הזיתים – רשימה חלקית. מעניין מה היה להם להגיד על החנינות וההקלות בעונש של רוצחים אחרים (אנשי המחתרת היהודית.... ).

אבל הכי מעניינת היא העובדה שהם ידעו הכל על משפחת שרון כבר מזמן, עוד לפני הבחירות האחרונות, ולא הקימו קול צעקה. גם הטענות על חוק מפוקפק ושאריק שרון הפר הבטחה לבוחרים לא מחזיקות מים. החוק הרי אושר ברוב של הכנסת שנבחרה בבחירות חופשיות ודמוקרטיות. לפני שנבחר שרון דיבר על ויתורים כואבים ואחרי שנבחר הוא נהפך לראש הממשלה של כ-ו-ל-ם. כאשר זה קורה הרי הוא צריך לנהוג לפי מה שהוא מבין האינטרס של כל אזרחי המדינה. זו משמעות התפקיד שלו אפילו אם בכך יפסיד את התמיכה של מוסדות ממפלגתו.



מה בדיוק עושה את חוק פינוי-פיצוי מפוקפק אדון העצני?
איזה זכויות אזרח בדיוק רומס החוק הזה?
מדוע לא התעוררת לתמוך בסרבנים שהחלטתם קדמה לשלך?
במה הם הזכות שלהם שונה משלך?



ברור שזה קשה מאד להיות בצד המפסיד של המפה הפוליטית, במיוחד בנושאים שלדעתנו הם חשובים ואפילו קיומיים. קשה להיות במיעוט ועוד יותר קשה להיות במיעוט שנחשב לאיכותי והיה מאד, מאד פופולרי במשך שנים רבות. היו גם מיעוטים אחרים שזה קרה להם ויהיו עוד כי זו דרכה של הדמוקרטיה.






חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  כנראה שהדרך היא הקובעת  (ישראל) (2 תגובות בפתיל)
  לעניין אחיתופל.  (יהונתן קלינגר) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי