פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ההצגה הגדולה מכולן
גבי בחן (יום ראשון, 27/03/2005 שעה 22:39)


ההצגה הגדולה מכולן

גבי בחן



בניגוד אולי למה שניתן לחשוב, או לקוות, נראה שיש אינטרס לשני הצדדים, גם לממשלה וגם למנהיגי המתנחלים, להציג קרב גדול, עם הרבה אש והרבה דם, וגם כמה מתים, גם מן הצבא וגם מהמתנחלים. הממשלה רוצה להראות שתהליך הפינוי הוא כה קשה עד כי בלתי אפשרי יהיה לחזור עליו באזור אחר עוד שנים ארוכות מבלי למוטט את המשטר, ולא חשוב מאיזו מפלגה הוא. גם למנהיגי המתנחלים יש אינטרס זהה. הם רוצים להוכיח שהחלטת הפינוי היא כה כואבת, עד שאיש לא יעז לחזור עליה שוב.

העובדה שגם המפנים וגם המפונים הם בני אדם, שלהם משפחות דואגות, לא ממש מטרידה את הפוליטיקאים, בעיקר לא את מנהיגי המתנחלים. שהרי ברור כעת לכולם שהפינוי יבוצע, כי לשרון או כל מי שיהיה במקומו אין שום דרך נסיגה מהחלטת הפינוי, ואין זה משנה אם זה בגלל החלטה אסטרטגית שזה מה שטוב למדינה או בגלל התחייבות מפורשת לאמריקה (אני מניח ש-‏10 מיליארד דולר ערבויות לא ניתנו לנו ללא תמורה..).

למעשה מנהיגי המתנחלים הבינו כבר מזמן את חוסר התוחלת במעשיהם. בדחותם את כל האלטרנטיבות האחרות שהיו על הפרק, החל מאפשרות של מדינה דו לאומית, דרך אפשרות של השארות ישובים תחת שלטון המדינה הפלשתינית ועד הפשרה הירדנית מצרית, נשארה רק האלטרנטיבה היחידה של הכל או לא כלום. וכרגיל במצבים כאלה, הם יסתיימו בלא כלום, כלומר: נגוז לנצח חלום ארץ ישראל השלמה (שלשמו קמו ההתנחלויות, לא כדי לבעול את האדמה...) ויפונו ישובים רבים.

מדיניות היא אמנות האפשרי. משיחיות היא מדיניות הרצוי ללא קשר לאפשרי ולמצוי. אלא שמשיח ההתנחלויות, הרב צבי יהודה קוק, מת מזמן והותיר אחריו חבורה של אנשי מעשה טובים, אך פחדנים. כן, פחדנים. כי במקום לגלות מנהיגות ולפנות לבני עדתם ולעודד אותם להתפנות בשלום למען קדושת החיים, גם חייהם, שעליה הם מכריזים, הם יובילו את המאמינים לקרב הנראה כאילו לקוח מקרבות האבירים של ימי הביניים, או להבדיל ממרד בר כוכבא אותו הנהיג רבי עקיבא, עד כלות.

אכן, זה לא נעים להיות מפונה מביתך ואדמתך, אפילו לא כאשר עוטפים אותך בפיצויים נדיבים עבור השקעות שממילא נעשו על ידי המדינה ולא על ידך. אבל יש דברים יותר גרועים בהרבה, החל מחיי הערבים שהפכו בלתי נסבלים ליד המתנחלים אדוני הארץ ועד משפחות כל אותם אנשים שימותו בפינוי.

ולכן רבותי, חנן פורת ואורי אליצור ושאול יהלום ושאר מקימי גוש אמונים, דעו לכם שאתם עדיין יכולים לקנות את עולמכם ולהציל נפשות רבות. קיראו להתפנות שקטה. הציבו יעד חדש לתנועתכם. אך אם לא תעשו כן, דעו לכם, כי נכשלתם ברגע האמת של המנהיגות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אני מסכים איתך ששני הצדדים
פרקש (יום שני, 28/03/2005 שעה 12:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הממשלה והמתנחלים, יש להם אינטרס שהפינוי יראה קשה. אבל זה גם אמיתי, לפחות לאלה שמאמינים בכל ליבם בזכותו של כל יהודי לגור בכל מקום בעולם ומה לעשות גם בארץ ישראל.

אני גם מסכים שארה''ב הגיע להבנה עם ישראל לגבי היעד הסוופי של הנסיגה שתכלול את מרבית המתנחלים בשטחים שיסופחו (7-10 אחוז של השטח). צריך ללכת על זה בכל הכוח ולאחד את השורות, מאנשי ארץ ישראל השלמה ועד חותמי הסכם ג'נבה.

בסופו של דבר המלחמה תימשך גם לאחר מכן כי הפלסטינים לא רוצים בכלל לראות מדינה יהודית בתחומי שטח האסלאם, לפי דעתם. אבל זה כבר סיפור אחר ואז אולי נצטרך לפנות הרבה ערבים מארץ ישראל המערבית לארץ ישראל המזרחית.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי