פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בעיה חדשה, פתרון ישן
יהונתן קלינגר (יום רביעי, 25/05/2005 שעה 7:00)


בעיה חדשה, פתרון ישן


יהונתן קלינגר




לפני כמה חודשים כתבתי על כך שלמשפט לפעמים אין את הכלים הראויים להתמודד עם טכנולוגיות חדשות. מסתבר שטעיתי, עדיף ליישם לעיתים כלים ישנים בכדי להתמודד עם הטכנולוגיות החדשות. וכך היה עם אריה אלדד. אריה אלדד, שאביו עשה חסד לשפה העברית ותרגם את ניטשה בדרכים כה קרובות למקור, הרים אתר אינטרנט הקורא למרי אזרחי. באותו האתר, ישנה קריאה למרד מיסים, תעמולה תבוסתנית והמרדה. אותן עבירות שמצויינות כאן הן עבירות חמורות ביותר, ולא ניתן להקל ראש.

תעמולה תבוסתנית היא עבירה שנגרמת כאשר אדם פלוני עושה כמיטב יכולתו על מנת לצור דהמורליזציה של כוחות הבטחון. מדובר בעבירה מלחמתית שברוב המדינות הנאורות היתה מקבלת גזר דין מוות. אמנם לח''כ אלדד ישנה חסינות פרלמנטרית מהותית (ודיונית) הנוגעת לפעילות במסגרת תפקידו (בצורה דומה לח''כ ברונפמן שקורא לשימוש בסמים) אולם, חסינות זו אינה חלה על חברת אינטרנט זהב, שמספקת שירותי גישה לאתרו (ואולי אף מאחסנת אותו). אמש, יזמו חברי ואני הגשת תלונה במשטרת מרחב ירקון כנגד חברת אינטרנט זהב עקב החזקת אתר האינטרנט.

אכן, האינטרנט אמור לשמש פלטפורמה של חופש ביטוי, ולכל אדם ישנו מקום לבטא את דעותיו, אולם, החזקת האתר על ידי חברת אינטרנט זהב ואספקת הגישה מכילות את מלוא יסודות הפרסום הנדרשים בעבירה. משל הדבר לתליית שלט: ''אני קורא למרד מיסים'', ולא לדיווח חדשותי ''ח''כ אלדד קורא למרד מיסים''.
לכן, בעידן של תקשורת אלקטרונית, כאשר אין אפשרות לחוק להתקדם אל מעבר לטכנולוגיה, ניתן לומר שהכלים הישנים מחזקים את סתימת הפיות, מחד, אך שומרים על כללי משחק הוגנים. הרי לא ניתן לתאר כי ח''כ אלדד ישכור את שירותיו של משרד פרסום על מנת שיתלה בשלטי חוצות את אמרתו, שכן אז משרד הפרסום ימלא את דרישות העבירה ויעברה בעצמו. לכן, דין זהה לאתר אינטרנט.

אריה אלדד אינו בור; הוא בן לחינוך ניהלסטי-ניטשאי מבית אביו, הוא דר' לרפואה ומכיל את כל היסודות להיות הומניסט, ואולם, הוא קורא להפרת החוק תוך כדי שימוש בשיח ניטשאי, על מנת להמשיך את הפרת זכויות האדם שמתקיימות בשטחים המוחזקים בתפיסה לוחמתית. מעשה זה נוגד לחלוטין את תפיסת העולם שאמורה לעמוד מאחורי מרי אזרחי.

מרי אזרחי נועד לשמר את זכויות האדם ולהתנגד לחוק כאשר זה אינו צודק ומפר זכויות אדם. במקרה הנדון החוק ה''לא צודק'' נועד להחזיר את המצב לנורמיס ולאפשר את זכויות האדם לאזרחים שהוחזקו בתפיסה לוחמתית, תוך כדי איזון עם דרישת הבטחון של אזרחי מדינת ישראל.
על שכן, נהיר לכולנו כי ח''כ אלדד אינו מכיר בזכויות העם המוחזק בתפיסה לוחמתית, ובשינוי משתנה זה - כל תפיסת עולמו מתיישבת לפתע עם קריאתו למרי אזרחי.

ואף על פי כן נֹע תנוע, בתקווה שמשטרת ישראל תעשה את המוטל עליה ותצא לתפוס את הרכוש המסית, ממריד ופוגע. באם הייתי אדם בר-השפעה, הייתי קורא ליו''ר ועדת הבחירות המרכזית לשלול את זכותו של ח''כ אלדד מלהתמודד בבחירות הבאות שכן זה שולל את קיומה של מדינת ישראל כדמוקרטית





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  טעות בכותרת - צריך להיות ''בעיה ישנה, פיתרון חדש''  (ישראל בר-ניר) (6 תגובות בפתיל)
  איצטלה חדשה, פשיזם ישן  (יאיר ש) (22 תגובות בפתיל)
  ח''כ אלדד  (עמיש)
  חבל  (פרקש) (4 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (אריה פרלמן) (8 תגובות בפתיל)
  הפקודה שניתנה לצבא  (מתבונן מהצד) (6 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי