משפט צדק לפי הרלב''ג | |||||
אברהם בן-עזרא (יום שני, 30/05/2005 שעה 10:45) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=59652 | |
ספר לנו על הרלב''ג? | |
רמי נוי (יום שני, 30/05/2005 שעה 23:16) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=59681 | |
בתחום הקרוב לעיסוקי יש לרלב''ג מקום של כבוד | |
ישרא-טק (יום שלישי, 31/05/2005 שעה 20:55) בתשובה לרמי נוי | |
ואני למד זאת גם מעמיתים שלי, גויים נחמדים מאירופה ומארה''ב, שמעת לעת בכינוסים, בשיחות ובאי מיילים עולים נושאים אליהם התייחס הרלב''ג כבר לפני כ-700 שנים והקדים רבים וטובים בהגיונו המדעי הצלול ובראייה מקיפה של מציאות החיים. מסתבר שיש תיעוד אקדמאי בלטינית מהתקופה ההיא שמספר על מורכבות ורצינות הדיונים האקדמאים שהתנהלו בין משכילים בעת ההיא. חבל שמסמכים אלה לא מתורגמים לעברית. הינה לינק המספר מעט עליו: | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=59653 | |
מַאֲמָר קָצָר וּבָרוּר. | |
אריה פרלמן (יום שני, 30/05/2005 שעה 23:49) | |
וּמְעַנְיֵן. אַךְ רָאוּי הָיָה שֶׁתִּתֵּן לָנוּ הַקְדָּמָה עַל הָרַלְבָּ''ג. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=59712 | |
מעט על הרלב''ג | |
משה (יום רביעי, 01/06/2005 שעה 13:12) | |
מקור: אנציקלופדיה לגדולי ישראל, מוסד הרב קוק. רבי לוי בן גרשון. קראו לו גם ''הגרשוני''. ושמו הלטיני היה מאגיסטר ליאו הבראוס. (ליאו העברי). פילוסוף, מהנדס, רופא, מפרש המקרא. נולד בבאניול שבצרפת ב-1288, נפטר ב-1344. מראשוני העוסקים בטריגונומטריה. עסק גם בחוכמת התכונה ועשה לוחות אסטרונומיים ''לבקשת רבים ונכבדים מגדולי הנוצרים''. חיבור זה התפרסם בעולם המדע, וגם קפלר השתמש בו. קופרניקוס למד את חיבוריו האסטרונומיים, והאפיפיור קלמנט הששי הורה לתרגם חלק מחיבוריו אלה ללטינית. ויותר ממה שהבאתי כאן כתוב שם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=59898 | |
על מנת להבין את הפירוש יש ראשית להבין את המקור | |
והדורים אושר (שבת, 04/06/2005 שעה 14:28) | |
''לֹא-תַעֲשׂוּ עָוֶל, בַּמִּשְׁפָּט'' - האסוציאציה שלי לעול היא עול. לא תעשו עול = משפט. אסור למשפט להיות לעול על האנשים או החברה. הצדק, בהיותו מטרתו של המשפט - מוגדר כהמנעות מהוספת עול על היחיד והחברה. המכור לסמים הינו עול על משפחתו ועל החברה. חובה על מערכת המאמינה בקיומה של נטיה מולדת להתמכרות, לעזור לאותם חלשי אופי המתמכרים לסמים. עזרה למכורים מקילה על החברה והקלה בדין אינה מוסיפה עול - ולכן היא עשיית צדק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=59907 | |
על מנת להבין את הפירוש יש ראשית להבין את המקור | |
טל רבינוביץ' (שבת, 04/06/2005 שעה 17:01) בתשובה לוהדורים אושר | |
עזרה למכורים מקילה על החברה בכך שהיא מספקת להם (למשקמי המכורים כמובן) מקומות עבודה ואפשרויות לתעסוקה - זו הכוונה מאחורי אלטרנטיבת השיקום (= הצדק לשיטתך). המכורים הם עבריינים וכדי למנוע עבריינות יש להכביד בענישה כדי שתהיה מרתיעה ולא כדי שתעודד אנשים להגיע דרכה אל כלא חרמון למשל (בית מלון לכל דבר) או למסלולי שיקום שמקנים פריוילגיות על חשבון הנפגעים והקורבנות האמיתיים (שלרוב אינם זוכים לאותה התחשבות לה זוכים העבריינים). רק השבוע נרצחה ילדה תמימה על ידי עבריין מהסוג שהוחלט להתחשב בו... ויש עוד דוגמאות מהשבוע הזה בלבד. טל. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |