פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אַדְמוֹנִי, עִם יְפֵה עֵינַיִם
ישראל בר-ניר (יום שני, 20/06/2005 שעה 12:00)


אַדְמוֹנִי, עִם יְפֵה עֵינַיִם


ד''ר ישראל בר-ניר




זה מה שנאמר במיקרא על דויד המלך (שמואל א' ט''ז, י''ב). ובמקום אחר נאמר שוב (שמואל א' י''ז) מ''ב אַדְמוֹנִי, עִם יְפֵה מַרְאֶה.
במלים פשוטות, דויד המלך היה ג'ינג'י.

צבע השער של ג'ינג'ים איננו בדיוק אדום. הצבע הוא כתום.

בימים טרופים אלה יצא הקצף על הצבע הכתום שאיך שהוא, מסיבה שעד היום איננה ברורה לי, הפך להיות סמל המחאה נגד מדיניות פינוי היישובים של הממשלה.

השילטונות כמובן רואים את הדברים בחומרה רבה ונוקטים בצעדים המתאימים למנוע מהציבור ניצול לרעה של חופש הביטוי.

הדברים כבר הגיעו לאבסורד. לא מזמן, בכינוס של כמה מאות צעירים מהגולה שסיימו שנת ביקור בארץ, נאסר על המשתתפים להופיע כשהם לבושים בחולצות כתומות. במקביל, זה גם הביא לתקרית דיפלומטית לא נעימה כשחברי משלחת של הפרלמנט ההודי שביקרה בכנסת נעצרו בידי מישמר הכנסת בשל היותם לבושים בלבוש הודי מסורתי שהצבע השליט בו הוא כתום.

לפי שמועות שהגיעו לאוזני, בעלי חנויות בגדים נדרשים ע''י מישטרת ישראל והשב''כ לספק רשימות עם פרטים מזהים של כל מי שקונה חולצות או שמלות בצבע כתום, וגם שוקלים את האפשרות של הוצאת צו שיאסור מכירת פריטי לבוש אלה.

זה מחזיר אותנו לכותרת המאמר. מה דינם של ג'ינג'ים? מותר או אסור? ושלא יהיה הדבר קל בעיניכם. תארו לכם כינוס מחאה של כמה מאות ג'ינג'ים. כינוס בו לא נאמרת אף מילה, פשוט ים של ראשים כתומים המתנועעים בקצב להבעת מחאה נגד מדיניות הממשלה. או, לחילופין, כינוס תמיכה במדיניות הממשלה, כינוס בו אחדות הדעות מופרת ע''י איים של קבוצות של כתומי שער המתנועעים בקצב אחיד ימינה ושמאלה.

בראש ובראשונה מתעוררת השאלה איך מבדילים בין ג'ינג'י שאת צבע השער שלו קבל מהטבע, לבין אחד שצבע את שערו על מנת להביע מחאה?

אפשר לפתור את הבעיה בשיטת ''זבנג וגמרנו'' --- מכניסים למעצר כל מי שצבע שערו אינו עומד בתקן (זה לא שונה באופו עקרוני מההיטפלות האוטומטית לכל בעל זקן ו/או חובש כיפה), ואם זה יפגע גם בכמה חפים מפשע לא נורא, בסך הכל זאת אשמתם בלבד – לו רצו להימנע מצרות יכלו לצבוע את שערם.

אפשר גם לנקוט בדרך שהוזכרה לעיל --- רישום ומעקב אחרי כל מי שקונה תכשירים לצביעת שער. אפשרות נוספת היא לבקש מהיצרנים לפתח תכשירים שיאפשרו הבחנה בין צבע טבעי לצבע מלאכותי.

אבל ישנה דרך יותר פשוטה. דרך המתבססת על הסרט הקומי על מילחמת קוריאה, M*A*S*H* בו ישנה סצינה מפורסמת הממחישה איך פותרים את המחלוקת שהתעוררה בקשר לשאלה אם האחות הראשית היא בלונדינית אמיתית או סתם אחת שנעזרה במי חמצן. מה יותר קל מאשר ליישם את זה לגבי הג'ינג'ים?

זכורה לי המימרה שהיתה מקובלת כשהייתי צעיר ש''ג'ינג'י זה אופי, זה לא רק צבע''. היום ניתן אולי לאמר על אותו מישקל ש''ג'ינג'י זו מחאה, זה לא רק צבע''?





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ישראל, מאחר ואתה בחו''ל
יאיר ש (יום שני, 20/06/2005 שעה 12:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך מודע אולי לרמות ההיסטריה שהצבע הכתום מחולל אצל אנשי הסמאל הסהרורי. הדמוקרט הדגול מזכ''ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר ( זה שמוכן למלחמת אזרחים), דרש ( ע''פ מעריב) להוריד את שק הרוח הכתום ( זה המשמש למדידת רוח במנחתי תעופה), מהמנחת שבגג בניין המטכ''ל בקרייה, או לפחות לתלות שק רוח כחול לצידו....

''דמוקרטים'' נוספים עוברים בין המכוניות ומסירים בגניבה את הסרט הכתום, אבל זה לא ממש עוזר להם כמובן.
_new_ הוספת תגובה



מאחר ולמיטב ידיעתי
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 19:17)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצבע הכתום של שקי הרוח בשדות תעופה הוא תקן בינלאומי, יש למדינה בעיה אמיתית.
כנראה שלא תהיה ברירה, ועד שיביאו לשינוי התקנים בעולם, כל מי שיבוא לארץ, הדבר הראשון שתפגושנה עיניו תהיה מחאה כתומה נגד מדיניות פינוי היישובים של הממשלה.
אולי כדאי לסגור את נתב''ג באופן זמני, עד גמר ה''מיבצע'' לפחות, כדי למנוע הרהורי כפירה?
_new_ הוספת תגובה



הבעייה עוד חמורה בהרבה
יאיר ש (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 19:53)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאחרונה שמתי לב, שבצידי הכבישים הבין-עירוניים, מופיע לעתים תדירות שלט בצבע כתום בוהק ועליו כתוב רחמנא ליצלן : ''סע בעקבות הסימון הכתום'' !! כנראה שיש גורמים חתרניים גם במע''צ.

אני מציע לסגור גם את הכבישים, כך תושג מטרה כפולה: נחסוך מהנהגים את ההסתה הכתומה הזו, ונמנע מנערי הימין לחסום את הכבישים, שהרי הם יהיו סגורים ממילא...
_new_ הוספת תגובה



ויש האומרים אדמוני
עמיש (יום שני, 20/06/2005 שעה 13:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עקוב מדם.
לפחות כך למדו אותי בבית הספר
_new_ הוספת תגובה



דוד המלך אינו קשור לעניין
יאיר ש (יום שני, 20/06/2005 שעה 14:07)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ודרך אגב, לא ברור לי מדוע הוא נחשב דמות כה דגולה לאור מעשיו. אבל זה לא העניין עמיש, אני מבין שגם אצלך הצבע הכתום מעורר פרנויה, הלא כן?
_new_ הוספת תגובה



את הגדולה תמצא בכך
עמיש (יום שני, 20/06/2005 שעה 16:54)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שגם מעשיו הפחות יפים כתובים ללא כחל ושרק.
ואם כבר התעניינת, אני מתפעל מן המהפכה הכתומה, הלואי וכל מאבק ציבורי היה מתנהל בצורה כה מקורית ויפה.
_new_ הוספת תגובה



אני שמח לשמוע שאתה מתפעל
יאיר ש (יום שני, 20/06/2005 שעה 18:29)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה לעשות, ואני ''קצת פחות'' מתפעל מדרך פעולתו של דון-שרונה, אם לדבר באנדרסטייטמנט פראי:

_new_ הוספת תגובה



ויש האומרים אדמוני
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 11:18)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדמוני מלשון אדם קדמון חסר השכלה שכמוך
_new_ הוספת תגובה



החסר מהנדסים אני כי הבאתם את זה עלי?
עמיש (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 15:08)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והוא אדמוני עם יפה עינים
''וישלח ויביאהו והוא אדמוני עם יפה עינים וטוב ראי ויאמר ה' קום משחהו כי זה הוא''.
לפני שנעמוד על המשמעות של תיאור משולש זה, נתייחס לעצם היסוסו של שמואל שהמקרא כורך אותה אחר תיאורו זה של דוד. כריכה זו מהווה נקודת מפתח ראשונה בפסוקים המצביעה על איזו סיבה ביחס המנוכר אל דוד - לפחות מבחינתו של שמואל. בלשון זו מתואר דוד בשלושה תיאורים: אדמוני יפה עיניים, טוב רואי - (יפה תואר).

ביחס לביטוי אדמוני, ביטוי זה נזכר ביחס לאדם אחד נוסף בכל המקרא כולו - עשיו. ''ויצא הראשון אדמוני כלו כאדרת שער ויקראו שמו עשו'' 49 . 50
• בלעדיותו של תיאור זה ביחס לעשיו, וכן הזכרת מראה זה כרקע להיסוסו של שמואל, יש בה בכדי להעיד על כוונת המקרא לתאר דבר משמעותי ביחס לאישיותו של דוד.
''אדמוני אמר ר' אבא בר כהנא כולו שופך דמים , וכיון שראה שמואל את דוד אדמוני דכתיב וישלח ויביאהו והוא אדמוני נתירא, אמר אף זה שופך דמים, אמר לו הקב''ה עם יפה עינים'' 51 .
_new_ הוספת תגובה



מעניין שאינך יודע
דוד סיון (יום שני, 20/06/2005 שעה 14:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם החלו להשתמש במגן דוד בצבע כתום ואחר כך הבינו שטעו והחליפו את הסמל לחולצה כתומה.

מעניין שהידיעה הזאת לא הגיעה אליך אבל השמועות האחרות כן.
_new_ הוספת תגובה



שאלת תם
אלכסנדר מאן (יום שני, 20/06/2005 שעה 14:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו, כתום או לא – מהי הדרך היותר הפשוטה, אליבא ד- M*A*S*H*, לפתירת המחלוקת שהתעוררה בקשר לשאלה אם האחות הראשית היא בלונדינית אמיתית או סתם אחת שנעזרה במי חמצן?

אם כבר הבאת מובאה זו, אולי תוכל לפרט?
_new_ הוספת תגובה



אלכס, אם לא ראית את M*A*S*H* ההפסד כלו שלך
ישראל בר-ניר (יום שני, 20/06/2005 שעה 18:38)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרעיון הבסיסי שם התבסס על ההנחה שמי שטרחה להשתמש במי חמצן לשער ראשה, לא עשתה זאת גם לחלקים אחרים של הגוף (ואני לא מתכוון לבית השחי . . .).
עכשיו נשאלת השאלה איך מביאים אותה למצב בו ניתן לראות את האמת במערומיה (תרתי משמע . . .) חבל לקלקל את הסיפור. את זה צריך לראות --- שווה לשכור את הסרט בווידאו. אגב, בזמנו הסרט הזה זכה להצלחה לא נורמלית בגרמניה אם כי לשמוע את כל הנפשות מדברות בגרמנית היה קצת מוזר.
_new_ הוספת תגובה



אני זוכר יותר טוב את הסידרה
דוד סיון (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 16:54)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם מדובר במייג'ור מרגרט הולה-האן?
_new_ הוספת תגובה



כן, דויד
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 17:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדובר במרגרט הולאהאן, או Hot Lips. הסצינה אליה אני מתכוון לא מופיעה בסידרה, אלא בסרט המקורי.
_new_ הוספת תגובה



אל תתרשם
ע.צופיה (יום שני, 20/06/2005 שעה 15:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוץ מאותם אנשים ש''מקדשים'' בשבועות האחרונים את הצבע הכתום, את אף אחד מהשפויים פה זה לא מענין.
כל מה שאתה שומע או קורא ''שם'' זה ספינים תקשורתיים של הכתומים עצמם להאדרת תדמיתם בעיני עצמם.
פעם הם יוכלו להראות לנכדיהם כי התחרו בחסמבה.
אנחנו פה ,חושבים על מה שיקרה אחרי ההתנתקות.
_new_ הוספת תגובה



אתה דוגמה לכשלון של מערכת החינוך
צדק (יום שני, 20/06/2005 שעה 15:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובתך אינה קשורה להודעה עליה היגבת ( חוץ מהצבע ...חה.),
הבנת הנקרא שלך כמו של רוב השמאלנים היא מחרידה בעליל !!
_new_ הוספת תגובה



הכתום
אליצור סגל (יום שני, 20/06/2005 שעה 15:34)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
הכתום הוא צבע הדגל של מועצה אזורית גוש קטיף ותו לא.
אין לו שום ערך רוחני או מטא פיזי יותר מזה.
לפני התוכנית בכלל לא ידעתי מה צבע הדגל של המועצה הזו
ולמען האמת אינני יודע מה צבע הדגל של מועצה אזורית בנימין שבה אני גר. אני מניח שאילו המדובר היה רק על צפון השומרון צבע המאבק היה צבע מועצה אזורית שומרון רק שאינני יודע מה הוא.
אתמול הייתי בירושלים הופתעתי לראות שמרבית המכוניות לבשו סרט כתום.
ולמי שלא יודע במדינת ישראל של היום סרט כתום נחשב לכלי יריה ומפקידים אותו בנוהל של הפקדת כלי יריה
ראו בקישור המצורף
וכן גם בקישור הזה
אליצור
_new_ הוספת תגובה



גם בעיתון ''מקור ראשון''
צדק (יום שני, 20/06/2005 שעה 15:42)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בגליון האחרון, מופיע צילום של טופס ''הפקדת כלי יריה''
כשבמקום הנשק כתוב ''סרט כתום'' !!

סטאלין מתהפך בקברו : התלמידים עלו על רבותיהם.

חולקו כבר למעלה ממיליון סרטים כתומים ,
והמפעל המייצר עובד ללא הפסקה כדי לעמוד בביקוש.
נציג ''שלום אך-שוא'' הודה במו פיו שהוא הופתע
מהתפוצה הגדולה של הסרטים הכתומים
ובגלל זה הם החלו לחלק סרטים כחולים.

יצא מזה משהו טוב,
במקום דגלי הטרור שהניפו אנשי ''שלום אך-שוא'' עד היום,
הם עברו לצבע יהודי , כחול .
צחוק הגורל...............
_new_ הוספת תגובה



מה דעתכם על קונמדומים כתומים?'
אליצור סגל (יום שני, 20/06/2005 שעה 18:21)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
קונדומים כתומים כאן
אליצור
_new_ הוספת תגובה



במיטה לא עושים הפגנות !!
צדק (יום שני, 20/06/2005 שעה 18:37)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



רק במיטה ננצח את הרשעים
אמתפ (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 12:02)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טועה כאן אדוני ומורי צדק טעות מרה כאן.רק בשל האיום הדמוגרפי כשל שרון.רק זקיפתם של שומרי האמונה תנצח.
_new_ הוספת תגובה



השם ישמרנו ויצילנו
רמי נוי (יום שני, 20/06/2005 שעה 21:18)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם על פי ההלכה מותר להשתמש , רחמנא ליצלן, בקונדומים על מנת לעצור את ההינתקות ( וד''ל, תרתי משמע)
_new_ הוספת תגובה



השם ישמרנו ויצילנו
אליצור סגל (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 11:25)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
באמת ה' ישמרנו - זה רעיון של בלינני הפאבים ומיועד לבלייני המועדונים.
ירצו יקנו ירצו לא יקנו
אליצור
_new_ הוספת תגובה



גם של רעננה
עמיש (יום שני, 20/06/2005 שעה 19:57)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם יש לזה איזו חשיבות בכלל
_new_ הוספת תגובה



אתה דוגמה לכשלון של מערכת החינוך
ע.צופיה (יום שני, 20/06/2005 שעה 19:32)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה דוגמה
ע.צופיה (יום שני, 20/06/2005 שעה 19:34)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. תעדכן אותי לאיזה הודעה הגבתי?
ב. כדי להבין אותך לא צריך להשקיע יותר מדי בהבנת הנקרא.
צריך לנפות את המילים מהשורש ''שמאל'' ולא נשאר כלום ,בד''כ.
_new_ הוספת תגובה



אתה היגבת להודעה הראשית
צדק (יום שני, 20/06/2005 שעה 19:51)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק לא לתוכנה של ההודעה.
_new_ הוספת תגובה



מי שמדבר
סתם אחד (יום שני, 20/06/2005 שעה 22:32)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נאה דורש נאה מקיים.
בהזדמנות זאת נסה להראות לנו הודעות שלך
שמתייחסות עניינית. ואולי גם תנסה להיות
ענייני בהמשך (כפי שאתה דורש מאחרים).
_new_ הוספת תגובה



אני תמיד עניני , תבחר לבד כל הודעה שתרצה
צדק (יום שני, 20/06/2005 שעה 23:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



רוב הפעמים לא ענייני
סתם אחד (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 6:34)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

2 דוגמאות
תגובה 60800
תגובה 60797
_new_ הוספת תגובה



למה אני לא מופתע
צדק (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 10:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עניני מאד בתנאי שתבדוק את ההודעה אליה נתנה התגובה,
דבר סביר, מה שכנראה לא עשית.
ובתנאי שנטרלת את דיעותיך , דבר כמעט על אנושי עבור שמאלני.
_new_ הוספת תגובה



מי שלא בודק שלא ישלח אחרים לבדוק
סתם אחד (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 11:38)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר ראינו שקל לך לכתוב דברי שקר אז גם הפעם לא נתפלא.
אז נציג את מערומיך בעזרת ציטוט מהדיון ''על עיתונאים בזכות הסילוף והזיוף'':

1. הקישור: תגובה 60800
2. הציטוט:
''תוכיח לי שפלאטו שרון עשיר , תביא נתונים והוכחות ,
מספרים.....חשבונות בנק , מזומנים , בלטות וכספות...

אם לא תוכיח , אז פלאטו שרון עני .................

חה...................................

המשחקים המטופשים הללו לא עובדים עלי,
אני ראיתי עובדות בעיני,
איני צריך נתונים מאף אחד.

ענינך הוא רק בעובדות חסרות ערך !!
עובדות שכל מטרתן, מריחות והסטת הנושא לסימטאות צדדיות,
עוד תביא לנו רשימות של בגדים, כביסות ועצים שהיו בקיבוצים,
כדי להוכיח לנו שהם קיבלו מעט כסף,
והאדמות שעליהן הם יושבים שייכות לואן בסטן.....''

ואולי תצליח להסביר לנו איך זה בדיוק שייך לדיון וגם לעמוד בתנאים הבאים:

א. בתנאי שניטרלת את דעותיך, דבר שקשה עבור מי שאוהב לשקר.
ב. איך זה קשור להודעה הקודמת
ג. בתנאי שלא תשקר ולא תמרח עוד הצהרה מיותרת על שמאלנים
_new_ הוספת תגובה



את מבחן הבנת הנקרא לא עברת
צדק (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 12:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדוקטור שולח אותי להביא לו הוכחות מארכיוני הממשלה או הקיבוצים,
דרישה אידיוטית בעליל שכל מטרתה טרטור חסר ערך,
בלתי אפשרי כמעט, וחסר תועלת גם אם הנתונים ימצאו.
נתונים מתקופתו של סטאלין אמינים באותה מידה
כמו נתונים מתקופת שלטון מפא''י.

הבאתי דוגמאות פשוטות מחיי היום היום שכל אזרח בישראל
ראה וידע על קיומן, עובדות הידועות לכל אדם.
והן מספיקות בהחלט כדי להוכיח את טענותי במלואן !!

את הדוגמה של פלאטו שרון הבאתי כדי להראות את הגיחוך והטיפשות שבדרישתו.
האם אתה יכול להוכיח לי שביל גייטס הוא עשיר ?
תביא לי הוכחות , נראה אותך חכם מימון .

וגם את מבחן הניתוק מדיעותיך לא עברת כצפוי.

כמו שנאמר : ''הכל צפוי והרשות נתונה''
אצל שמאלני : ''הכל צפוי ואין הפתעות''
_new_ הוספת תגובה



דבריך דברי שקר ועלילה
סתם אחד (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 14:15)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אף אחד לא שלח אותך לשום מקום.
2. טענת שהנתונים משני מקורות לא מקובלים עליך. אז הוא ביקש שתביא נתונים שסומכים את דבריך. אתה במקום אפילו לנסות הודעת מראש שזה בלתי אפשרי וגם חסר תועלת (כמו שאתה אומר כרגע: ''דרישה אידיוטית בעליל שכל מטרתה טרטור חסר ערך, בלתי אפשרי כמעט, וחסר תועלת גם אם הנתונים ימצאו'').
3. גם מקור נוסף שהוצע לך נדחה על ידך באותה צורה.
4. לא הבאת דוגמאות פשוטות מחיי היום יום שגם רלוונטיות לנושא הדיון.
5. לא עמדת בתנאים א ו-ג.

הסיפורים על סטאלין, פלאטו-שרון, ביל גייטס ואחרים מהסוג הזה הם לא רלוונטים ולכן לא ענייניים כי הם לא מייתרים הצגת נתונים.

גם לא ענייני, גם מתרץ, גם מסלף, גם מעליל - זה אתה.
_new_ הוספת תגובה



זיבולים בעליל
צדק (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 14:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. האם דרישת הוכחות אינה שליחה למקום ? סתם עיברית .

2. שני מקורות שאינם מקובלים על אף אדם נורמלי.
להביא נתונים זה בדיוק כמו השליחה להביא הוכחות .
משחק מילים מיותר.

3. איזה מקור בדיוק ?

4. הבאתי דוגמאות ואתה משקר !!
כולנו ידענו שבני הקיבוצים נוסעים לחו''ל כאשר לרוב האזרחים לא היה אופניים.
כולנו ראינו וידענו שהם אוכלים גבינות מדליים כאשר אחרים אכלו בעזרת תלושים.
כולנו ראינו את העושר והמפעלים כאשר תושבי הסביבה משמשים כשוק עבדים.
כולנו ראינו את המכוניות בקיבוצים בתקופה שמכוניות היו רק לעשירים.

5. לא עמדת במבחן האמת !!
_new_ הוספת תגובה



זיבולים בעליל
אמתפ (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 14:38)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כולנו יודעים שהוכחות ונתונים זה זבל קומוניסטי בולשביקי

כולנו יודעים שאתה צודק וצדיק צדק
_new_ הוספת תגובה



דבריך הם שקר
סתם אחד (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 15:27)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

3. איזה מקור בדיוק ? קרא את את שכתבת. שם דחית לסדוק את השקרים שלך לגבי אדמות הקיבוצים. תגובה 60723

4 לגבי מה שאמרת קיים בפתיל הנדון, ''עיתונאים בזכות הסילוף והשחיתות''. מארבע הדוגמאות שציינת רק השלישית היא כמו משהו שכתבת קודם. גם זה נכון רק אם ''כסף=עושר''. גם זה לא אמת. תגובה 60758

דבריך דברי שקר.!!!!!

מי לא עומד במבחן האמת?
_new_ הוספת תגובה



בדחן
צדק (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 15:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם התכוונת לסדן .
אז בנושא הקרקעות איני זקוק לשום פרטים,
כל פרט מעבר לפרט היחיד החשוב הוא זיבול מוח מיותר.
והפרט היחיד החשוב הוא:
שאדמות הקיבוצים הם אדמות מדינה ומכאן שהם שייכות לכולם !!
וכל השאר הבל הבלים.

לא הבאתי דוגמאות כלל :

תגובה 60797
''כאשר רואים קבוצת אנשים האוכלת מדליים כאשר אחרים אוכלים לפי תלושים לא צריך נתונים, הראיה מספיקה.
כאשר קבוצת אנשים מבצעת נסיעות לחו''ל בזמן שאחרים צריכים לחסוך כדי לנסוע לעפולה, אין צורך בנתונים''

תגובה 60723
הקיבוצים שימשו כחוות עבדים בטקסס,
בהם הוקמו המפעלים, ואנשי הסביבה היו שוק העבדים השחור

עושר זה כסף ושווה כסף !!
_new_ הוספת תגובה



חה................
סתם אחד (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 16:18)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקישור הראשון לא מדבר על קיבוצים ולא על גבינות משמע אתה בכוח מנסה לדחוף שקר למרות שהוזהרת.....

הקישור השני לא מדבר על עושר ולכן גם הוא מאולץ. חוץ מזה אני הוא שהציג אותו כחלק מההוכחות - עזרתי לך עם האמת המאולצת.

אתה הרי תמשיך להתפתל ולהתרחק מהעובדות. במיוחד בנושא הקרקעות.

פעם באמת חשבתי שאתה דובר אמת,..... לפעמים. עכשיו כבר ברור שכל מילה שלך כאילו כתובה על הקרח.

היה שלום !!!!

חה................
_new_ הוספת תגובה



עוד כמה דברים לא ציינתי
צדק (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 16:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ציינתי גם שהם ישבו ליד שולחן כאשר אכלו מהדליים
ושכחתי גם לציין את סוג האדמה עליה יושב כל קיבוץ.

חה.........חה...................

את השיטות הבולשביקיות אני מכיר על בורין,
לכן איני נופל לאף פח שהשמאלני מניח .

לא פח ההתנצלויות
לא פח הסיסמאות
ולא פח הטביעה בפרטים.
_new_ הוספת תגובה



עוד כמה דברים לא ציינתי
עברום (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 16:52)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתי ואיפה אכלו מדליים?
יש לך הוכחות או שה עוד אחת הההזיות המשיחיות שלך.
כמו ימני טיפוסי אתה מלא פנטזיות ,שלא מאפשרות לך להבחין בין ימינך ובין שמאלך.
_new_ הוספת תגובה



הוכחות מראיה בעיני !!
צדק (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 17:15)
בתשובה לעברום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני הייתי בקיבוץ וראיתי בדיוק מה יש להם
וראיתי איך הם אוכלים מדליים
כאשר לנו בקושי היה מה לאכול.

השקרנים הם רק השמאלנים הבולשביקים
המנסים להכריח אותך להאמין
שמה שראית לא היה בכלל.
_new_ הוספת תגובה



הוכחות מראיה בעיני !!
עברום (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 17:19)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה קיבוץ?
מתי?

הראיה שלך כנראה כל כך מעוות כך שאיך מבדיל בין שקר ואמת
_new_ הוספת תגובה



תגיד לי התחרפנת ?
צדק (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 17:30)
בתשובה לעברום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי אתה רוצה גם לדעת מה לבשתי באותם הימים,
אולי שמות של קיבוצניקים ?

תאריך מדויק אתה לא רוצה ?
_new_ הוספת תגובה



תגיד לי התחרפנת ?
עברום (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 17:33)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד לי כולם כל כך מסוממים בישיבות של הימין ,עד שהם לא מסוגלים לענות של שאלה פשוטה.
_new_ הוספת תגובה



מרוב רעב התבלבלת
עמיש (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 18:36)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בין הכולבויניק לבין האוכל.
נתנחם בכך שהיית רעב. לפחות מזה יש לנו קצת נחת.
_new_ הוספת תגובה



ישראל בר-ניר (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 19:11)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם שמעתם פעם את המונח ''ילדי תנובה''? כמי שגדל בקיבוץ, ושייך ל''מעמד המכובד'' הזה, אני יכול לספר לכם שעל הצנע קראנו בעיתונים בלבד. בזה התמצתה כל הכרותנו עם הנושא.
_new_ הוספת תגובה



שמעתי גם שמעתי
עמיש (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 19:23)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני גדלתי במקום מחורבן למדי ומעולם לא הייתי רעב וכשבקרתי בכל מני קיבוצים לא זכור לי שהאוכל מצא חן בעיני.
למעשה הוא היה גרוע.

אבל אני אומר שוב - אם זה המכונה צדק היה רעב אני רואה זאת בסיפוק רב.
_new_ הוספת תגובה



שמעתי גם שמעתי
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 1:22)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה?
_new_ הוספת תגובה



למה מה?
עמיש (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 9:08)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



למה מה?
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 15:24)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

„אם זה המכונה צדק היה רעב אני רואה זאת בסיפוק רב.”

למה?
_new_ הוספת תגובה



שמאלני הוא אדם רשע מיסודו
צדק (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 15:32)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא לא ההומני והמתחשב כמו בסיפורי התעמולה
הוא ההיפך הגמור .

הם אכזרים
רשעים
שונאים כל מי ששונה מהם
גזענים
אנטישמים
מסוגלים לבצע כל פשע,
ואני מתכוון כל פשע !!

שמחה על סבל של יהודי
זה דבר קטן בעבורם.
_new_ הוספת תגובה



מה השאלה?
עמיש (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 19:09)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשטיפוסים כמוהו סובלים זה דבר טוב
_new_ הוספת תגובה



מה השאלה?
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 23/06/2005 שעה 22:10)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה „טיפוס” הוא? מה אתה יודע עליו?
_new_ הוספת תגובה



אני יודע מה הוא כותב
עמיש (יום חמישי, 23/06/2005 שעה 23:00)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה עוד צריך לדעת?
_new_ הוספת תגובה



אני יודע מה הוא כותב
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 23/06/2005 שעה 23:22)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני, למשל, יודע מה אתה כותב. אתה מטיף לאלימות, מתמוגג מרצח של יריבים אידאולוגיים, מגדף אנשים ובאופן כללי חושב שדעות מנוגדות לשלך הן לא לגיטימיות.

אני סבור שלא הייתי נהנה מזה שתסבול חרפת רעב. די לי בסבל שנגזר עליך כשאתה חי בתוך הראש של עצמך.

הבנתי שאתה מאחל חרפת רעב למישהו שמגדף אותי מהצד האחר, אבל אתם די דומים.
_new_ הוספת תגובה



האמת שדווקא התכוונתי לזה
עמיש (יום חמישי, 23/06/2005 שעה 23:28)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהוא היה רעב אז, אבל במחשבה שניה באמת לא אכפת לי אם הוא יהיה רעב גם עכשיו.

ואני שמח שאתה מרוצה, מנהל מרוצה הוא תנאי הכרחי לפורום מוצלח.
_new_ הוספת תגובה



האמת שדווקא התכוונתי לזה
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 23/06/2005 שעה 23:54)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא אמרתי שאני מרוצה, אלא שאינני מעוניין להחמיר את הטרגדיה שלך.
_new_ הוספת תגובה



בתור אורח, כל מה שזכית זה
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 2:41)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ליהנות'' ממה שהוגש בחדר האוכל הכללי של הקיבוץ. הילדים אכלו בחדר אוכל נפרד וזה היה --- אז בתקופת הצנע --- עולם אחר לחלוטין.
אינני מעריץ גדול של השיטה הקיבוצית, אבל בניגוד לכמה מהשמיצים כאן, אינני מזלזל במאמץ ובמסירות של החברה הקיבוצית. עם כל היחס המועדף לו הם זכו, הם אכלו הרבה קש ועבדו קשה מאוד כדי להגיע למה שהגיעו.
_new_ הוספת תגובה



מאין לך לדעת למה הוא זכה?
דוד סיון (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 7:18)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בן דוד, או קרוב משפחה אחר, של אחד הילדים היה אורח של ''הקבוצה''. לא פעם הוא גם אכל עם הילדים המארחים.

באיזה ''עולם אחר'' הילדים לא מקבלים עדיפות על פני הוריהם, במיוחד בנושא האוכל?

בכל מקרה הסיפור שלך לגבי תקופת הצנע לא נכון לפי הנסיון שלי. במילים אחרות הוא לא בסיס להכללות שאתה מנסה לעשות.
_new_ הוספת תגובה



אז ככה
עמיש (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 9:07)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מבלי להכנס לפרטים ביוגרפיים מיותרים, התקופה שבין 1950 ל 1957 , (תקופת הצנע בערך) זכורה לי היטב באיזור מגורים עלוב למדי.
לא היה ידוע לי ואף לא זכור לי שום מקרה של רעב או מחסור אצלי, אצל חברים או אצל ילדים בבית הספר. ברור כי רמת החיים היתה נמוכה, יחסית להיום זה היה עוני של ממש, אבל תפיסת העולם של ילדים היא אחרת משל מבוגרים ואם בבית יש תחושה של גאווה וכבוד עצמי - גם הילדים ירגישו כך. לא בכינו ולא חסרנו (חוץ מכדור רגל) וגם לא היה לנו שום דבר מיותר.
הקשר שלי עם קיבוצים ועם קבוצת הגיל שלי בקיבוץ מסויים היה הדוק וקרוב למשך תקופות ארוכות, כולל ארוחות בבית הילדים וכל מה שהיה קשור בכך.
ההבדל היחיד שאני זוכר באוכל היתה האפשרות לקבל שמנת ישר מהספרטור, לי זה לא היה טעים אבל אילו יכולתי היום לקבל ''קרם פרש'' באותה איכות הייתי לוקח בשתי ידיים.
כל השאר היה דומה ביותר אבל בבית היה יותר טעים.

ואוסיף, אני לא רואה שום סיבה שהקיבוצניקים יתנצלו על כך שהם לא היו רעבים. בתמורה למה שכן היה להם (כגון חינוך או חוסר מחסור באוכל) הם חיו בחדרונים קטנים ודלים עם מקלחות משותפות ועלובות, שיתוף בביגוד, שירותים בחצר ועוד מנעמי חיים כמו במעברה. הם עבדו מבוקר ועד לילה שקועים בבוץ במטעי בננות בחום גדול, חלבו פרות, גידלו מטעים וטיפלו בילדים ובזקנים וזאת בנוסף להתמסרות ללא תנאי למשימות לאומיות.

זהו בערך
_new_ הוספת תגובה



''התקופה שבין 1950 ל 1957 , (תקופת הצנע בערך)''
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 16:24)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא חושב שאתה מגזים קצת? תקופת הצנע נמשכה בקושי שלוש שנים. כבר בסוף 1952 או תחילת 1953 נעלמו כל הסממנים של הצנע.
התאור שלך של החיים בקיבוצים הולם את בתקופה שקדמה להקמת המדינה, וגם אז (בשנות הארבעים) זה כבר לא כלל את הרוב.
אינני מזלזל בתרומה ובמסירות שלהם, אבל במיגזר האזרחי עבור תרומה דומה התמורה היתה לא מי יודע מה.
יותר מאוחר בשנים 1953 1954, בעת הפילוג בתנועה הקיבוצית (מה שלא היה רחוק ממילחמת אחים), בוזבזו משאבי עתק ללא כל הצדקה, רק כדי לאפשר לכל אחד מהפלגים ''קיום בכבוד'' עצמאי.
_new_ הוספת תגובה



קצת נתונים על מועדי הצנע, ועוד
דוד סיון (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 18:51)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. קצת קשה לי למצוא אבל הנה קצת נתונים:
1. מי לא עקף את הצנע שהיתה עקב כך מקור לבדיחות (http://www.amit.org.il/musagim/zionut/zionut_28/zion...).
מקור לבדיחות על שום מה? כי למדו לעקוף את כללי הצנע

2. וויקיפדיה (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A6%D7%A0%D7%A2).
התקופה: 1949 – 1954, עם קיצוב עד 1959.
3. ''תקופת הצנע: הכוונה לשנים 1953-1949, שבהן נאלצה ממשלת ישראל להתמודד עם משברים כלכליים בעקבות מלחמת העצמאות הקשה ובואם ארצה של אלפי עולים, שהכפילו את מספר תושבי המדינה. באותן שנים הנהיגה הממשלה מדיניות של צנע וקיצוב'' (http://lib.cet.ac.il/Pages/item.asp?item=5847).
בקיצור יש תקופה בין 1949 - 1954 של צנע. מצד אחד אפשר להגיד שישראל צודק כי זה התחיל להיגמר ב-‏1953. 1953מצד שני גם עמיש צודק כי הקיצוב נמשך אל סוף שנות ה-‏50.

ב. ישראל אתה צריך להחיליט אם אתה ''מזלזל בתרומה ובמסירות'' או לא. המשכו של המשפט (''אבל במיגזר האזרחי עבור תרומה דומה התמורה היתה לא מי יודע מה'') אומר שאתה בעצם מזלזל. אתה בכלל יודע מה היתה התרומה במגזר האזרחי ומה היתה התמורה (עוד לפני שאתה משווה למגזר הקיבוצי)?

גם הסעיף הבא אומר שאתה מזלזל במסירות ובתרומה.

ג. בוזבזו משאבי עתק? ללא הצדקה?
לפי איזה קריטריונים קבעת זאת?
הקצאת משאבים למניעת מלחמת אחים לא מוצדקת?

ד. אם כבר עוסקים בחשבונאות אז תתייחס ל''אמת'' הבאה:
אני מכיר הורים שלא ראו את ילדיהם לפני סוף שבוע, וגם אז לכמה שעות, כי היו צריכים להשקיע את כל מרצם בגידול אוכל עבור כל תושבי המדינה. אחר כך הם תרמו פעם נוספת בדמות הירידה ברמת החיים בגלל הצנע.

אם עוסקים בחשבונאות איך היית מעריך אמירה שהגדר שהוקמה מתקציב הביטחון בהתנחלות X לא הוקמה בישוב Y?
_new_ הוספת תגובה



התקופה בה היה מזון בקיצוב
עמיש (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 19:16)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

(תלושים) נמשכה הרבה אחרי 53. אני לא יודע מה היה הרוב אבל בשני קיבוצים בהם שהיתי הרבה זה היה המצב באותן שנים. החברים חיו בחדרונים, המקלחות היו משותפות והשירותים היו במבנה נפרד מאחורי הבית. אם אני משתדל מאד להזכר אז כך היה בערך עד מלחמת סיני. לאחר מכן באחד מהם כבר היתה מקלחת ושירותים צמודים לחדר, בשני אני לא יודע בדיוק.
אצלי בבית היה יותר טוב.
אגב, באותן שנים בבריטניה למשל גם כן היה משטר של צנע והקצבת מזון בתלושים.
_new_ הוספת תגובה



אתם אולי
דוד סיון (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 19:48)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתם אולי קראתם על הצנע בעיתון. יתכן, לא ראיתי
מה היה לכם בצלחת. אני יכול לספר על הצנע
שפגשנו (המציאות) על שולחן האוכל גם בקיבוץ
וגם בעיר. אנחנו הרגשנו היטב את מהות הצנע.

אני גם יודע על התנדבות של קיבוצניקים
לטובת העולים מחוץ לקיבוץ על חשבון ילדי
הקיבוצים.

הסיפור שלך הוא לכל היותר מקרה פרטי
ולא מייצג.
_new_ הוספת תגובה



דויד, אתה עוד לא נולדת בתקופת הצנע
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 2:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז איך אתה יכול לדעת מה היה אז?
הדברים לא היו שונים בקיבוץ גן שמואל מאשר בקיבוץ בו גדלתי. אינני מפרט את שמו. אציין רק שהוא שייך ל''אריסטוקרטיה'' של החברה הקיבוצית, ושהוא ''תרם'' לא מעט שרים ומנהיגים.
_new_ הוספת תגובה



שוב אתה מקשקש
דוד סיון (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 7:09)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגיע הזמן שתפסיק להתהלל במה שאינך יודע ואינך בודק. זה קצת חצוף כאשר זה נוגע לפרטים אישיים עלי.

אני זוכר היטב מה אכלנו כילדים בזמן הצנע. אני זוכר היטב גם מה היה חסר ומה ספרו לי על הצלחת באותם זמנים. אני גם זוכר את המעברות ומה ההורים שלנו עשו למענם ואיתם.

תציין מה שאתה רוצה על הקיבוץ ''שלך'', זו תהיה רק תמונה פרטית שלך בלבד. מעניין מדוע אתה חושש לגלות את שם הקיבוץ ''שלך''? האם אתה חושש שמישהו יבדוק את הסיפור שלך?
_new_ הוספת תגובה



נכון
סתם אחד (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 17:01)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שקרן מדופלם לעולם לא יתנצל.
נראה אותך יוצא מהבור בו טבעת................

חה.............
_new_ הוספת תגובה



לישראל
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 11:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יפה עיניים: בשפת הענפים ,שפת הסוד: יפה חוכמה ובינה.
עשר ספירות של מלכות. כלומר דויד המלך עה''שלום כנגד ''ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד'' (שיש 24 אותיות במשפט הזה כנגד גימטריה של דויד שהוא 24 גם כן).
_new_ הוספת תגובה



הנבלים מוחים בכתום
עמיש (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 19:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התוכנית: לפנצ'ר אלפי כלי רכב (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3102074,00.h...).

עשרות קילוגרמים של דוקרנים ונינג'ות נתפסו במסגרייה במושב בית גמליאל. 13 מתנחלים נעצרו בחשד שתיכננו להשתמש בהם מחר בעת חסימת הכבישים הגדולה ולפנצ'ר עשרות כלי רכב
אלי סניור ואבי כהן

''היום (ג') הוסר צו איסור הפרסום בפרשה''.

''בלשי היחידה המרכזית של משטרת מחוז מרכז ואנשי השב''כ עצרו את החשודים במושב בית גמליאל. בין העצורים 2 נערים ו-‏11 מבוגרים תושבי יצהר. הם נעצרו כשברשותם עשרות קילוגרמים של דוקרנים ונינג'ות (שמפנצ'רים כלי רכב), לקראת חסימות הכבישים שמתנגדי ההתנתקות תיכננו למחר''.

''אתמול פשטו כוחות גדולים של משטרה על המושב ועצרו את המתנחלים. בנוסף לאלה הצליחו במשטרה לשים את ידם על מצבור גדול של אביזרים כגון מקלות, דוקרנים, חיצי נינג'ות שניתנים לזריקה, שרשראות כלי מתכת ועוד אביזרים. במשטרה מעריכים כי המפגינים תיכננו לקחת את אמצעי הלחימה האלה מחר לפני ההפגנות ולהשתמש בהם במידת הצורך כנגד שוטרים ואנשי ביטחון שיבואו לפנותם מהכבישים. כל החבורה נעצרה אתמול והובאה להארכת מעצר בפני שופט, תוך שעל הפרשה הוטל צו איסור פרסום גורף''.
_new_ הוספת תגובה



בחוקי נירנברג יש להילחם !!
צדק (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 19:40)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הנבלים מוחים בכתום II
עמיש (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 20:09)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שופטת ביהמ''ש העליון, עדנה ארבל, קבעה היום כי נדב טייכמן ונתנאל מטרי, החשודים בחסימת כבישים, יישארו במעצר עד תום ההליכים. בכך דחתה השופטת את ערעורם של השניים נגד החלטתו של בית המשפט המחוזי.

ארבל קבעה כי השניים החשודים בהבערת צמיגים על הכביש, ''נשק חם'', כלשונה, ביצעו לכאורה עבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, ''מהחמורות שעלי ספר החוקים''.

כתבתנו רותי אברהם מוסרת כי השופטת קבעה שלמרות שמדובר באנשים נעדרי עבר פלילי ואנשים נורמטיביים, אין לאפשר חלופת מעצר משום ש'מסוכנותם', ''רובה ככולה נטועה בצוק העיתים. הנכונות לבצע עבירות לשם הפגנת מחאה נגד מדיניות הממשלה, תוך סיכון הציבור, עומדת בעינה גם אם יימצאו העוררים תחת פיקוח בחלופת המעצר''.

עוד כתבה בהחלטה: ''גם בתקופה זו, כאשר החברה מפולגת ומקוטבת על רקע מחלוקות אידיאולוגיות
לגיטימיות, חובת הציות לחוק עומדת מעל כל המחלוקות, היא חלה על כולם באופן שווה ובמסגרתה ניתן להביע עמדה או מחאה. לא ניתן לחצות קווים אדומים תוך נשיאת דגל של השקפת עולם, תהא אשר תהא, או תוך רצון להביא לשינוי במדיניות מטעמים של אמונה או מצפון'' .
_new_ הוספת תגובה



''שופטת ביהמ''ש העליון, עדנה ארבל''
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 2:57)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תופרת התיקים מהפרקליטות שעלתה לגדולה. יש מה שהוא שצריך להוסיף?

עם הכנסה לתפקידה כשופטת בג''ץ הגב' ארבל הבטיחה ''לא לאכזב''. עכשיו היא ממלאת את הבטחתה, ולמישמישים היתה אורה ושימחה.
_new_ הוספת תגובה



דבריך
ע.צופיה (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 7:20)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נשמעים כקרקור הראשנים בבוצית הקטנה ,אשר בחצר האחורית.
וכל המוסיף גורע.
_new_ הוספת תגובה



למרבה השמחה יש עוד שופטים
עמיש (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 9:10)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שתוקעים את המתנחלים המתפרעים.
ככה שיש לי לא מעט שמחות.
_new_ הוספת תגובה



החלטה דומה
צדק (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 3:04)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התקבלה בבית המשפט בגרמניה עם העברתם של
חוקי נירנברג ברוב עצום ברייכסטג הגרמני.

אנו מקוים שתושבי גרמניה יקיימו את החוק
במלואו ויסייעו למיישמי החוק הדמוקרטי.
_new_ הוספת תגובה



[*] מי זו ארבל
צדק (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 20:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* תוכן ההודעה, ואלו הבאות אחריה, הם חלקים ממאמרים של יואב יצחק והוסרו לבקשתו]
_new_ הוספת תגובה



מי זה צדק
סתם אחד (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 20:56)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך הם שקר תגובה 60916

עדותך פסולה.....
_new_ הוספת תגובה



[*] מי זו עדנה ארבל מספר 2
צדק (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 21:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* תוכן ההודעה הוסר לבקשת הכותב המקורי, יואב יצחק]
_new_ הוספת תגובה



מי צדק מספר 2
סתם אחד (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 22:13)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איש אוהב שקר ולשקר
מיהו שידבר על החוק?
דבריך הם שקר תגובה 60916

עדותך פסולה.....
_new_ הוספת תגובה



[*] עדנה ארבל מספר 3
צדק (יום שלישי, 21/06/2005 שעה 22:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* התוכן הוסר לבקשתו של יואב יצחק]
_new_ הוספת תגובה



מיהו צדק מספר 3
סתם אחד (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 7:31)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איש אוהב שקר ולשקר
מיהו שידבר אחרים?
דבריך הם שקר תגובה 60916

עדותך פסולה.....
_new_ הוספת תגובה



אריה פרלמן (יום רביעי, 22/06/2005 שעה 22:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בְּרוּסְיָה הַסּוֹבְיֶטִית, סְעִיף מס' 5 צִיֵּן אֶת הַלְּאֹם. כָּךְ הָיָה אֶפְשָׁר לְהַפְלוֹת בְּקַלּוּת אֶת הַיְּהוּדִים. אַךְ מַנְהִיגֵי הַמַּעֲצָמָה הִבְטִיחוּ שֶׁבְּעִדָּן הַקּוֹמוּנִיזְם )שֶׁהֲרֵי לְשִׁיטָתָם רוּסְיָה הַסּוֹבְיֶטִית הָיְתָה בְּעִדָּן הַסּוֹצְיָאלִיזְם ''בִּלְבַד''...( יִמָּחֵק סְעִיף 5 מֵהַתְּעוּדָה.

בְּקֶרֶב הַיְּהוּדִים הִסְתּוֹבְבָה בְּדִיחָה בְּזוֹ הַלָּשׁוֹן בְּעֵרֶךְ:

יְהוּדִי א': ''בְּעִדָּן הַקּוֹמוּנִיזְם, כְּשֶׁתָּבוֹא לְהִתְקַבֵּל לַעֲבוֹדָה - אַף אֶחָד לֹא יִשְׁאַל אוֹתְךָ מַה כָּתוּב בִּסְעִיף 5!''

יְהוּדִי ב': ''אָז מַה כֵּן יִשְׁאֲלוּ?''

יְהוּדִי א': ''מַה כָּתוּב אֶצְלְךָ בִּסְעִיף 6.''

יְהוּדִי ב': ''וּמַה אָמוּר לִהְיוֹת כָּתוּב שָׁם?''

יְהוּדִי א': ''פָּשׁוּט מְאוֹד: מַה הָיָה כָּתוּב לְךָ בִּסְעִיף 5 בְּעִדָּן הַסּוֹצְיָאלִיזְם...''

כָּךְ גַּם חוֹקְרֵי מִשְׁטֶרֶת יִשְׂרָאֵל וְתוֹבְעֵי הַפְּרַקְלִיטוּת יִשְׁאֲלוּ: ''מַה הָיָה צֶבַע שְׂעָרְךָ לִפְנֵי שֶׁצָּבַעְתָּ? מָתַי לָאַחֲרוֹנָה אָכַלְתָּ תַּפּוּז? מַדּוּעַ אַתָּה מַחְזִיק בְּטֶלֶפוֹן נַיָּד שֶׁל חֶבְרַת אוֹרֵנְג'.
_new_ הוספת תגובה



שער כתום
אליצור סגל (יום שלישי, 28/06/2005 שעה 9:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
שער כתום כאן
אליצור
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי