גבולות הציות (לפרשת שלח לך) | |||||
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום חמישי, 23/06/2005 שעה 2:10) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=60981 | |
חלל ריקני | |
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 23/06/2005 שעה 9:02) | |
קצת ניתן מושגים להבנת הנושא... המושג ''חלל ריקני'' לקוח כמובן משפת הענפים. חלל הוא אותו כלי גדול (מלכות) שחסר בו המילוי שלו ועל כן נמצא משתוקק לקבל לעצמו את מה שהיה בו מלכתחילה באופן הקשה ביותר. כלי עם רצון אגואיסטי לקבל לעצמו בלבד אינו מאיר ולכן נקרא רשע. ''רשעים בחייהם ניקראים מתים'' זה סוד ''לב האבן'' בכלים האלו (א-ל-ה)אסור להשתמש! כנגד מצוות לא תעשה. לעומת זאת ישנם כלים (רמ''ח) שיש מצוה להשתמש בהם (מצות עשה) אלו ניקראים בני ישראל (כוח התפילה העלאת מ''ן) בהם מותר להשתמש. הם מאירים ולכן ניקראים ''הנה כולכם חיים היום'' בסיפור שלנו כלי הקבלה (א-ל-ה)דורשים מילוי שיגיע אלהם דרך משה רבינו ע''ה. אילו היה משה (''השם'' בהיפוך אותיות) מסכים לדבר הזה אזי היה הכלי הגדול מלכות נשבר ונישאר בצימצום ללא אור דבר שהיה מחזיר אותנו לשבירת כלים... בקיצור, כדי למנוע יסורים, ניתוקים וכל מרעין בישין עלינו להתפלל לאבינו שבשמיים שהכל מגיע ממנו הוא ולא אחר ''אין עוד מלבדו'' יסורי ההתנתקות שבאים עלינו לא מגיעים מהשלטון זר אחר חס וחלילה. יש לזכור שהבובה האמיתית היא לא פחות ולא יותר ראש הממשלה שלנו ומי שמניעה אותה זה השם יתברך! שהוא אחד יחיד ומיוחד (בשפת קודש והמבין יבין) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=60987 | |
חלל ריקני | |
נסים ישעיהו (יום חמישי, 23/06/2005 שעה 12:07) בתשובה למהנדס אזרחי | |
בס''ד. אין להאשים את הרבונו של עולם במעשי בני אדם. הוא נתן לנו בחירה חופשית. גם לראש הממשלה. באתר זה פורסמו כמה מאמרים בנושא. רק חפש 'בחירה חופשית' בחיפוש מתקדם ללא הגבלת זמן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=60993 | |
חלל ריקני | |
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 23/06/2005 שעה 23:03) בתשובה לנסים ישעיהו | |
''הוא נתן לנו בחירה חופשית'' אין בחירה חופשית! הכל כבר ידוע והיד נתונה... על האדם יש בחירה ליגע את עצמו בתורת הנסתר דרך השתות צורה להשם או בחירה באגו שלנו וכך לקבל יסורים. מה כתוב בתורה? ''הינה נתתי לכם היום את מות ואת החיים ובחרת בחיים'' שהמשמעות היא שאדם בוחר מעצמו והשם מעמידנו על החלק היפה ואם כן היכן הבחירה שבאדם? כלומר אין בחירה חופשית כי אם מטרה אחת נעלה שהדרך אליה ''ובחרת בחיים''. אדם בוחר מתוך רצון לקבל (אגו) לעצמו בלבד. והדרך שאדם בוחר ללכת בה היא על מנת לקבל כמה שיותר ועם כמה שפחות עבודה. יוצא מזה שאנחנו '' משתמשים'' עם התכונות היותר טובות שלנו בבחירת מקצוע ובכלל. תכונותינו שאנו נולדים איתם והנתונים שאנו מקבלים מהסביבה הם מיחוץ לשליטתינו ולכן אנו גם מתנהגים בהתאם... כדיברי החכם מכל אדם: ''הבל הבלים הכל הבל'' ''סוף דבר הכל נשמע את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם''. ''על כורחך אתה נולד ועל כורחך אתה חי ועל כורחך אתה מת ואולי אתה חכם ממנו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=60982 | |
''גובל בשפיכות דמים''? | |
אורי כדורי (יום חמישי, 23/06/2005 שעה 11:06) | |
שאלה לכותב המאמר, נסים ישעיהו - מדוע אתה טוען כי פינוי יהודי מביתו הוא מעשה ''הגובל בשפיכות דמים''? זו נראית לי טענה מופרכת או לכל הפחות רחוקה מלהיות ברורה. אם הטיעון שלך יהיה כי הקונפליקט שיווצר עשוי להוביל למאבק אלים, הרי שהוא פסול מיסודו - בהמון אירועים שונים ומשונים יש סיכוי להיקלע לקונפליקט אלים (בפרט כאלה הכרוכים באכיפת חוק) בין יהודים ליהודים, ואין בעובדה זו כדי להצדיק הימנעות מהם. שאלה נוספת ברשותך - מדוע אתה מצטט את האיסור (''יהרג ובל יעבור'') הגורף לגרום לשפיכות דמים, אך בתשובתך מדגיש כאילו יש עניין מיוחד כאשר מדובר במחלוקת בין יהודים דווקא? האם לציטוט יש תוקף מיוחד במקרה זה? האם אין זו תוספת שמסיחה את הדעת מהעיקר ומותירה טעם רע של מוסר יחסי? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=60983 | |
כל התורה כולה על רגל אחת | |
עברום (יום חמישי, 23/06/2005 שעה 11:09) בתשובה לאורי כדורי | |
שיהודי מגורש זה שפיכות דמים,שערבי מגורש זו מצוה מאלוהים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=60984 | |
כל הבולשביזם על רגל אחת | |
צדק (יום חמישי, 23/06/2005 שעה 11:24) בתשובה לעברום | |
כשיהודי מגורש זה חוקי ודמוקרטי כשערבי (לא) מגורש השמאלנים מאיימים בפיצוצים, במלחמת אחים ובפירוקה של המדינה. תורת הגזענות והצביעות על רגל אחת !! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=60989 | |
כל התורה כולה על רגל אחת | |
ע.צופיה (יום חמישי, 23/06/2005 שעה 14:34) בתשובה לעברום | |
זו כל התורה האישית שלך. יש גם ''תורות'' אחרות. אנושיות יותר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=60990 | |
שפיכות דמים ומוסר מוחלט | |
נסים ישעיהו (יום חמישי, 23/06/2005 שעה 20:45) בתשובה לאורי כדורי | |
בס''ד. המושג 'שפיכות דמים' מתקשר אצלנו לרצח במובנו הפשוט, וזו הגדרה מצמצמת; לא כן אצל חז''ל: (בבא קמא, נח/ב) תני תנא קמיה דרב נחמן בר יצחק: כל המלבין פני חבירו ברבים כאילו שופך דמים. וכן (שם, קיט/א) א''ר יוחנן: כל הגוזל את חבירו שוה פרוטה, כאילו נוטל נשמתו ממנו שנאמר (משלי א, יט): כֵּן אָרְחוֹת כָּל-בּצֵעַ בָּצַע אֶת-נֶפֶשׁ בְּעָלָיו יִקָּח: הרעיון לעקירת היהודים ח''ו, יכול להסתמך רק על ההנחה שהמערכת-המדינה חזקה מהם. בדיוק כמו שהגזלן חזק מהנגזל, האנס חזק מהנאנס/ת והרוצח חזק מקורבנו. גוי שאונס יהודי לעבור על מצווה ממצוות התורה – זה היה כמעט טבע העולם ולא שייך בזה המונח 'חילול ה''. יהודי שעושה זאת – הוא עצמו מחלל את ה' וכופה על יהודי נוסף לחלל את ה'. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=60999 | |
!!!!!!!!!! | |
סתם אחד (שבת, 25/06/2005 שעה 1:31) | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |