פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
היה טבח?
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 26/05/2002 שעה 10:01)


לא אין מדובר בטבח שלא היה בג'נין, וגם אין הכוונה לפרשת דיר יאסין שלאחרונה הוזכרה הרבה בפורום זה. מדובר בסיפור על טבח שלא היה, בטנטורה במילחמת הקוממיות, אותו המציא עסקן של ''מרץ'' בשם תדי כ''ץ המפרסם היום (26 למאי) מכתב ב''מעריב'' בו הוא חוזר על שקריו.
למי שלא זוכר, תדי כ''ץ הוא עסקן של ''מרץ'' שפרסם עבודת מחקר בהיסטוריה אותה הוא הגיש לאוניברסיטת חיפה (כן, אותה אוניברסיטה שמעסיקה את אילן פפה). ועליה הוא קיבל תואר מסטר בציון 97 (!).
מה שמייחד את העבודה הזאת היא העובדה שההיסטוריה אותה אותו תדי כ''ץ מתאר בעבודתו, פשוט לא היתה ולא נבראה - היא פרי דימיונו של החוקר. מילא אם זו היתה עבודה בסיפרות עוד אפשר היה להבין, אבל בהיסטוריה? ועוד לקבל ציון 97?
לצורך עבודתו תדי כ''ץ בדה סיפור על טבח כביכול שחיילי חטיבת אלכסנדרוני עשו בתושבי טנטורה במילחמת הקוממיות. מאחר ויש עדיין בין החיים רבים מלוחמי אותה חטיבה, הם לא היו מוכנים לעבור על כך בשתיקה, והם הגישו תביעה נגד החוקר על הוצאת דיבה. בבית המישפט הכללים שונים ממה שמקובל באוניברסיטת חיפה, וכדי להימנע מתשלום קנס כבד, היה על תדי שלנו להביא הוכחות קצת יותר מוצקות מאשר הדימיון הפורה שלו. בצר לו פנה לתובעים והסכים לפרסם הכחשה פומבית לסיפור הטבח בתנאי שהם יבטלו את התביעה.
לא ברור לי מדוע באוניברסיטת חיפה במקום לפסול לחלוטין את עבודתו של תדי, הסכימו להסתפק ב''תיקונים'', אבל כנראה שלאוניברסיטת חיפה (אלי צריך לקרוא לה ''מדרסת חיפה''?)יש פרוש משלה למושג ''חופש אקדמאי''.
בכל אופן, הבחור תפש ביטחון, ובמיכתבו ב''מעריב'' הוא חוזר על סיפור הטבח שלא היה.

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


צריך לקרוא את העבודה-לא מכתבי ''האימאם''
יורם המזרחי (יום ראשון, 26/05/2002 שעה 19:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מוזר שאחרי הסכמת החוקר לפרסם הכחשה לדבריו הוא חוזר עליהם.
למען היושר צריך לקרוא את העבודה ולהתייחס לגופו של עניין,כולל עדויות חיילים שהיו במקום.
אוניברסיטאת חיפה היא גוף אקדמי מכובד.בין המלמדים שם נמצאים גם כאלה שאינם בדיוק מאוהדי העניין הפלסתינאי ובכלל זה גאוגרפים ומומחי דמוגרפיה ועוד.
מה ידוע לך על פרטי העבודה אותם נאלץ הכותב-חוקר להכחיש?
_new_ הוספת תגובה



יהיה קצת קשה לעשות מה שאתה מציע
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 26/05/2002 שעה 21:36)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''עדויות של חיילים'' - תדי כ''ץ לא טרח לראיין אף אחד מחיילי או מפקדי החטיבה לצורך העבודה שלו.
לצורך ה''מחקר'' שלו, הוא ראיין ערבי זקן מתושבי הכפר, כאשר אחרי הרבה לחצים הקלטת המקורית (שהיתה בערבית) נמסרה לבדיקה אובייקטיבית, התברר שבראיון לא היה דבר וחצי דבר שמרמז על מה שתדי כ''ץ ניסה להוכיח.
ההתייחסות היחידה לנושא היתה בשאלה של המראיין (תדי כ''ץ) ''עכשיו ספר לנו על הטבח'', שעליה השיב המרואיין (הערבי) ''איזה טבח''.
לא אני מוסמך להביע דעה על הסטנדרטים האקדמאיים של אוניברסיטת והסגל שלה, וודאי שלא על המחלקה להיסטוריה שזה לא בדיוק השטח שלי. אבל זה שאילן פפה מועסק שם אומר הרבה.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי