פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הוריקן ''אריק''
איל מגד (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 10:02)


הוריקן ''אריק''

איל מגד



פורסם באנגלית באתר bitterlemons בתאריך 12.9.2005.

שתי תמונות רודפות אותי מאז הסיוט שעברנו בשבועות האחרונים, סיוט המכונה בצורה סטרילית ''התנתקות'' – אבל למעשה לא היה אלא סופת הוריקן – הוריקן ''אריק''.

התמונה האחת – של אישה חילונית, לא ממש ''מתנחלת'', עומדת מאופקת מול ביתה ברפיח ים, בשעה שבולדוזר עולה עליו. ואז, לפתע, כאילו פשרו של הדבר, של מה שהיא רואה, מכה בה כברק והיא זועקת: ''למה?! למה?!''

כמו צעקת הילד בבגדי המלך החדשים.

ותמונה שנייה, של אלמנה צעירה מחומש שבצפון השומרון, ששכלה את בעלה בפיגוע, בהיותה בהריון: זועקת כלפי החיילים המפנים אותה מביתה: ''נגד מי באתם?! תגידו לי, נגד מי באתם?!''

שתי אמירות מעבר לבליל המילים: ''למה?!'' ו''נגד מי באתם?!''

כי אצלנו, בניגוד למקומות אחרים בעולם, הקטסטרופה הזאת לא הייתה אסון טבע, משהו בלתי נמנע, אלא מעשה ידי אדם.

זה היה חזיון מיתולוגי, סוריאליסטי – תופעה יחידה בהיסטוריה: מלחמת אזרחים ללא שפיכות דמים. מלחמת אחים מלווה בחיבוקים ואהדה.

מסתבר, למרות הכול, שאצלנו כיהודים יש משהו שונה, עמוק מאוד.

אנחנו עדים בימים אלה לשטיפת מוח חסרת תקדים. שטיפת המוח הזאת מובילה את הציבור לתפוס את מתנגדי המהלך ה''מתון'' המכונה ''התנתקות'' – ולמעשה אינו אלא הרס, עקירה וגירוש – כאנשים קיצוניים. ולעומתם, מי שרואה את העקירה ואת ההרס - שלמעשה לא נועדו אלא לדחות לחצים בינלאומיים לכמה חודשים ולהסיט את תשומת הלב משחיתות אישית – מי שרואה אותם כמהלך נבון והומניסטי - הוא אדם מתון.

אנחנו קוראים מאמרים, מודעות, הפצרות: שרון – תמשיך!

ואני שואל את עצמי, מה הם רוצים שהוא ימשיך: את ההרס והחורבן? את העקירה ללא תמורה? את הקרע הנורא שנוצר? את הפגיעה בציבור חיוני, מושרש, ספוג בערכים, המלקק עכשיו את פצעיו?

השאלה מה ההיגיון העומד מאחורי העקירה העקרה הזאת ממשיכה להציק.

אומרים לנו: כך מצילים את המדינה היהודית, את ''אופייה היהודי'' של ישראל. ואתה חושב, לאיזה יהדות הם מתכוונים, איזה יהודי הם רואים בעיני רוחם – הרי המדינה שאותה הרסו ועקרו, ושעוד היד נטויה להרוס ולעקור, היא המדינה היהודית , ולא ישראל שלנו, הנהנית את עצמה לדעת.

כבר חודשים ארוכים אני מחפש תשובה לסוגיה הקשה, איך קרה שהטירוף הזה נפל עלינו, והנה ביום מן הימים האחרונים הזדמנתי במונית אחת עם סופר ידוע, בדרך ליום עיון בעניין היוזמה להשארת המתנחלים על כנם תחת שלטון פלשתיני. בדרך הפליג הסופר על גלי זכרונו וסיפר על זעזוע שפקד אותו כשראה למחרת מלחמת ששת הימים יהודים רוקדים על גג של בית בסילוואן, שנושלה ממנו המשפחה הערבית שהתגוררה בו; יהודים רוקדים וצוהלים אל נוכח הילדים הערבים הבוכיים והנשים המייללות.

שאלתי אותו: וכשאתה רקדת אי אז בשנות החמישים במסיבות פורים במסעדה בעין הוד שהייתה פעם מסגד, והתארחת בבתי חברים ששופצו על חורבות של אנשים שנעקרו וגורשו? מה ההבדל בין עין הוד לבין סילוואן, רק התאריך? למה מה שקרה אחרי 67 שונה ממה שקרה בעקבות 48?

ואז באה ההארה: המתנחלים הם השעיר לעזאזל שלנו. הם כפרתנו. תפקידם הסמוי בעיני חלק מהחברה הישראלית הוא לכפר על חטא, על חטא מודחק שסירבנו להתמודד אתו. הממסד השלום-עכשווי שיצא מקיבוצים שחמדו אדמות ערביות בשנים שאחרי מלחמת השחרור, ושמקורו בהוגי דעות שאצו-רצו לתפוס ולשפץ בתי ערבים שננטשו – קפצו כמוצאי שלל רב על ההזדמנות לנקות את המצפון בעקבות מלחמת ששת הימים.

אמור מעתה: מי שחמד וגזל, מי שרצח וירש, הם המתנחלים ביהודה שומרון ועזה, הימין הדתי, גוש אמונים – ואותו צריך להעביר מן הארץ כדי שתגיע הגאולה.

זוהי, אם תרצו, אחיזת העיניים המסתתרת מאחורי משיחיות השקר השלום-עכשווית. אחיזת עיניים שאולי עובדת על חלק מהציבור הישראלי, אבל בשום פנים לא על הפלשתינים. הם לא קונים את השקר הזה. הם יודעים בדיוק מי התיישב על חורבותיהם ועל אדמותיהם, ומי התיישב על טרשים, בשטחים ריקים.

והראייה, הם נושאים את עיניהם לא לגוש קטיף, כי אם לאשקלון; לא לאפרת, כי אם לקטמון; לא לבית''ר עילית אלא למלחה. אם מישהו צריך להיעקר, מבחינתם, אלה אנחנו, החיים לבטח בתחומי הקו הירוק ה''חוקי'', על חורבות הזיכרון הלאומי שלהם. אנחנו, לדידם, הראשונים בתור. כי, כאמור, החטא הקדמון הוא לא ב''שטחים'', אלא כאן: בלכיש, ביפו, בחיפה, בגליל ובשרון.

אלא שאריק שרון, שבערוב ימיו, מתאווה לאכול את ארוחות הבוקר שלו לאורה של עיתונות מלטפת – הפך לפאולוס של משיחיות השקר השלום-עכשווית; לכופר הגדול שלפתע ראה את האור בדרך לדמשק והפך את עורו.

הבעיה היא שבמקרה זה אין זה אור אלא חושך. הדרך לשלום, אם בכלל, היא דרך ההתחברות ולא דרך ההתנתקות, ורע, לעולם הוא רע ואין עמו כל בשורה.

אפשר לומר היום למתנחלים: היה לכם תפקיד היסטורי גדול בעיני השמאל: להיות פועלי הניקיון של המצפון שלו. כפו עליכם את המשימה לנקות את המצפון לאלה שיושבים בבתי ערבים ועל אדמותיהם בקטמון ובטלביה, בבקעה ובאבו טור, בברעם וביד מרדכי ובשייח מוניס. מה דעתכם שתקומו כאיש אחד ותאמרו: התפקיד ההיסטורי שלנו הוא הפוך – לא להיעקר כי אם להישאר; להישאר במקומותינו גם תחת שלטון אחר (כמיעוט יהודי במדינה פלשתינית במקביל למיעוט הערבי בישראל) ולשמש גשר לשלום. אנחנו נהיה אלה שנבחן לאן פניו של השכן הפלשתיני: לפיוס או להמשך הסכסוך. אין אבן בוחן טובה מזו. רובכם הגעתם לאן שהגעתם מתוך תחושת שליחות, בתוקף רעיון ואמונה. מסוכן היה תמיד; מוקפים בשכנים עוינים הייתם תמיד. אבל הייתה לכם שליחות והייתה אמונה – ובתוקף אלה המשכתם לשים נפשכם בכפכם. עכשיו, בדרך אחרת ומנקודת מבט אחרת – ניתנת לכם, אולי, עוד הזדמנות לחיים ש''שליחות'' בצדם ו''משמעות'' בצדם.

אנשי מעשה, פוליטיקאים, עורכי דין, לא הצליחו עד כה להוציא את העגלה מהבוץ. עם האנשים המעשיים האלה נשארנו תקועים. אני מאמין שרעיון שמקורו ב''אנשי רוח'' דווקא, מסוגל לפעמים להביא רוח אחרת, שתגרום לתזוזה. אולי עוד לא מאוחר למהול את ההתנתקות – את המהלך הזה שאינו אלא טלאי, סתימת חור, הרס על הרס - בבשורה, במהלך שיש עמו תקווה. מזה עידן ועידנים לא הוצת אצלנו הדמיון היצירתי. אולי הרעיון הזה ידליק את האור בקצה ההתנתקות.





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ומהרגע בו שוחררו החרצובות
אבי גולדרייך (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 11:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נתגלעה לה שנאה טהורה - שהיתה מסותרת , והפתיעה את

המתנחלים.

והשנאה הזו הזו לא יכול לה שתשאר ללא מענה חד.

6000 ילדים שהוגלו תוך יום מבתיהם חוו את השנאה והפנימו

אותה .התגמול יהיה כואב והולם ושלא כל ספק בדבר .
_new_ הוספת תגובה



הנה עוד צדיק תמים...
עמיש (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 12:00)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מָה-אָשִׁיב לַיהוָה-- כָּל-תַּגְמוּלוֹהִי עָלָי.

צברתם את השנאה הזו בעמל כפיכם, היא שלכם בזכות ולא בחסד.
_new_ הוספת תגובה



ומהרגע בו שוחררו החרצובות
אבי גולדרייך (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 11:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נתגלעה לה שנאה טהורה - ושמחה מתפרצת לאיד .

והשנאה שמחה לאיד הזו הזו לא יכול לה שתשאר ללא מענה חד.

6000 ילדים שהוגלו תוך יום מבתיהם חוו את השנאה והפנימו

אותה .התגמול יהיה כואב והולם ושלא כל ספק בדבר .
_new_ הוספת תגובה



ועל זאת נאמר ''תגלית במונית''
עמיש (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 11:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יום אחד נסע לו אדם תמים וחף מכל דעה קדומה, לא זו בלבד שהוא חף מכל דעה קדומה אלא שהוא בכלל נוהג להציג את עצמו כבשר מבשרו של ''השמאל'', ולא זו בלבד שכך הוא נוהג להציג את עצמו אלא שזה כמעט הנכס היחיד שלו ועליו הוא עושה קילומטראז' גדול בחיקה החמים של היהדות החדשה.

והנה יושב לו האיש התמים הנל באיזו מונית מסתורית, עם איזה איש רוח שקיפץ על הגגות של עין הוד אי שם לפני חמישים שנה, ולפתע בא לו הגילוי, הארה משמים נפלה על ראשו החף מכל דעה קדומה (כאמור לעיל), מדינת ישראל יוצאת מגוש קטיף בגלל המצפון המלוכלך של הסמולנים מאז מלחמת השחרור.

עד עכשיו לא נזדמנה להם הזדמנות נאותה לצחצח ולמרק את מצפוניהם המזוהמים והנה השה לעולה, אגנוס דאי במלא משמעותו.

ומה על מצפונם של שרון? ביבי? לבנת? הנגבי? ושאר אנשי הימין שעומדים היום בראש המדינה?
נניח באמת שהמתנחלים החביבים הללו הם קרבן המצפון הסמולני המזוהם, רק נגיד, איך תסביר את הצבעתם של חבריך (החדשים כמובן, שהרי פעם היית איש שמאל מובהק...)
המנהלים היום את המדינה?
_new_ הוספת תגובה



ועל זאת נאמר לא הבנת את המאמר
אבי גולדרייך (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 11:58)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני יודע אם לא הבנת אותו מפני שלא רצית להבין או מפני

שאתה מתוכנת לא להבין מאמרים שנוגדים את הצ'יפים ששתלו

לך.
_new_ הוספת תגובה



רק לדוסים יש צ'יפים בראש
עמיש (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 12:01)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וליתר בטחון הם טוחנים אותם שבע פעמים ביום
_new_ הוספת תגובה



רק לדוסים יש צ'יפים בראש
אבי גולדרייך (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 12:05)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז צריך לדרוס כל דוס לא?
_new_ הוספת תגובה



רק לדוסים יש צ'יפים בראש
עמיש (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 12:07)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאיפה אתה לוקח את הרעיונות העקומים הללו?
_new_ הוספת תגובה



עֲמִישׁים--לָצוֹן, חָמְדוּ לָהֶם;
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 20:58)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וּפִיהֶם, יַבִּיעַ אִוֶּלֶת
_new_ הוספת תגובה



איל, הצגת רק חלק מהסימפטומים
יאיר ש (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 13:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המתנחלים הם אכן תרנגול הכפרות המצפוני של השמאל המשיחי השלום עכשיו-ניקי, ולא מהיום. אני משתמש בביטוי ''שמאלן משיחי'' תוך הבדלתו המוחלטת מאיש השמאל האמיתי(כלכלי, חברתי, תרבותי) שלצערי הוא מחזה נדיר בארצנו.

אבל לדעתי יש כאן סיבות נוספות ועמוקות להתייחסות הכמעט אנטישמית אל ציבור המתנחלים מצד אותו מגזר של שמאל משיחי:

1) פחד והדחקה- כידוע אנחנו חיים במציאות לא קלה בלשון המעטה. אמריקני שיושב בוושינגטון רואה מסביבו אלפי קילומטרים של אמריקה , ואנחנו יכולים לראות רק אלפי קילומטרים של שנאה כמעט מכל עברינו, שתחילתם הגיאוגרפית במטווחי העין וסופם לא יראה באופק גם בתצלום לווין.

דרכו של השמאלן המשיחי להתמודד עם המציאות הזו היא דרך של השלכה והדחקה. ''זה לא אני ששונאים אותו'' אומר לעצמו השמאלן, ''אני?? אני בכלל מחוץ לעסק שהרי אני איני כלל כובש. אלה הם רק ה''מתנחבלים'', המהווים מקור לצרות ולשנאה ולסכסוך. אם רק נפתור את הבעייה עם בני הבליעל בגוש עציון ובקרני שומרון- יגיעו ימות המשיח''.

לתפיסתו של השמאלן המשיחי כאב העקורים מתקבל בברכה, שהרי חבלי משיח הם כידוע אתחלתא דה גאולה''

2) שנאת השונה והזר- המתנחלים הם ''יצורים אחרים'' מבחינת השמאלן המשיחי. ''ציציות מתנפנפות ברוח'' כפי שתיאר אותם כאן אחד השמאלנים המשיחיים.

3) המתנחלים ברובם מהווים חלק מהמחנה הדתי -חרדי, והקונפליקט הפנימי החילוני-חרדי, שלכאורה אין לו קשר לעניין השטחים, עובר העתקה למישור אחר.

4) הצגת אלטרנטיבה- בד''כ השמאלן המשיחי חש מתוסכל במישור ההגשמה הערכית. אנשים שמבצעים הגשמה אידיאליסטית הם לזרא בעיניו.
_new_ הוספת תגובה



השטחיות שלך מדהימה אותי
עמיש (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 14:02)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו שונאים את המתנחלים מסיבות רבות נוספות
1. יש להם זנב קטן ומחודד שאותו הם מסתירים מתחת לציצעס
2. הם שוחטים ילדים של סמולנים לנקניקיות של הסעודה המפסקת
3. הם מפיצים מחלות וחיידקים
4. הם מלוים בריבית קצוצה
5. הנשים שלהם מכוערות ויש להן שפם.
_new_ הוספת תגובה



עֲמִישׁים--לָצוֹן, חָמְדוּ לָהֶם;
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 21:06)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וּפִיהֶם, יַבִּיעַ אִוֶּלֶת
_new_ הוספת תגובה



תמונה אחת
ע.צופיה (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 13:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמונה אחת מיני רבות נחרתה בראשי:
המקום:בית הכנסת בנוה דקלים
האירוע: כל תושבי נוה דקלים+טרמפיסטים שונים יושבים על רצפת בית הכנסת אחוזי ידים ומתפללים. מולם חיילים רביעיות רבעיות מפנים מתנחל מתנחל.
התמונה: רביעית חיילים מתקרבת למתנחל מבוגר היושב על הרצפה שלוב ידים עם שכניו.
המתנחל מסמן לחיילים-''רק רגע'',החיילים נעצרים, המתנחל מסדר את התפילין על ראשו שיהיו במרכז מצחו,אחר עובר לסדר את התפילין בידו השמאלית,ברקע רואים יד,כנראה של חייל ,מסדרת את התפילין על ידו הימנית, שוב בודק אם התפילין במרכז מצחו ומסמן לחיילים.
ואז מפנים אותו.
כמו מה זה נראה לכם?

ימים לאחר מכן התפרסמה ידיעה בעיתון הארץ כי ראש הישיבה
(שהיה ידוע כמתנגד החריף ביותר להתנתקות)ביקר חודש וחצי בטרם ההתנתקות את שר הבטחון בלישכתו וסוכם כי כנגד מספר הטבות שצה''ל יעשה למען הישיבה יהיה פינוי.
ומה יגידו אותם ה''פראיירים'' שהאמינו לרב שלהם?

בקיצור :שום הוריקן ושום ''בטיח'', הכל מתחיל ונגמר בכסף,בהרבה כסף בנו את ההתנחלויות ,הרבה כסף עולה לנו לתחזק אותם ובכסף נפנה אותם.
היחידים כנראה שהיא אפשר לקנות אותם בכסף הם הסמולנים.
_new_ הוספת תגובה



משפט נבוב מזה טרם נראה על מסכינו:
רמי נוי (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 13:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הדרך לשלום, אם בכלל, היא דרך ההתחברות ולא דרך ההתנתקות''

מהי ההתחברות בעיני אייל מגד? המשך הכיבוש? מדינה דו לאומית?
_new_ הוספת תגובה



משפט נבוב מזה טרם נראה על מסכינו:
Israeli101 (שבת, 24/09/2005 שעה 9:34)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'' המשך הכיבוש''.

לא ניתַן ל''כבוש'' את אשר ירשת מאבותיך!

גירוש יהודֶי ישראל במאה הראשונה מארץ האבות,
אינה גושפנקא לערבים! פועל יוצא: אין כבוש?
יש חזרה לנחלה! עם זכויות מסויימות לערבים, מפקיעי
אדמות ישראל, יהודה, ושומרון, אשר ברובם מתנחלים
ב-‏120 השנים האחרונות!!
_new_ הוספת תגובה



גבי בחן (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 21:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מבלי להסכים עם המבוא הארוך בנוגע לתפקיד המתנחלים בניקוי מצפון השמאל, אני דווקא חושב שהרעיון, הלא חדש, של אפשרות חיי יהודים כמיעוט תחת שילטון ערבי, בדומה לחיי ערבים תחת שילטון יהודי, הוא אפשרי ואם תשתנה ולו במיקצת האווירה הקשה ששוררת כרגע, ולא תמיד היא היתה כזו, ביננו לבין הערבים,תוכל אלטרנטיבה כזו להיות אטרקטיבית. הרי זה לא סוג שת תענוג לפנות אנשים מבתיהם, והרי יהודים חיו בין הערבים מאות שנים בכל רחבי המזרח התיכון, ולצערי במובנים רבים התרבות שלנו הופכת יותר ויותר למזרח תיכונית. ובכלל, עדיף לעולם לבנות וליצור מאשר לחלק, להפריד ולהרוס. עם קצת רצון טוב ופחות לוחמנות אפשר למצוא פתרון לכל דבר, כך שבסך הכל יהיה יותר טוב לכל התושבים. הגיע הזמן שנפסיק לשחק עם הערבים משחק בסכום אפס (דילמת האסיר) ונתחיל לשאוף לפתרונות מגשרים, כאלה שמעדיפים אדם על אדמה, חיים על פני מוות וכבוד
_new_ הוספת תגובה



גבי, אתה מוזמן (על אחריותך) לסע לעזה ולהציע את רעיונתיך לחמאס
יאיר ש (יום שישי, 23/09/2005 שעה 0:59)
בתשובה לגבי בחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשתחזור ( אם תחזור), תוכל לספר לנו אם הם השתכנעו.

דרך אגב, אם אתה מזכיר את דילמת האסיר, היית אמור לדעת שהגעה לפתרון האופטימלי ה''נכון'' בלתי אפשרית.
_new_ הוספת תגובה



גבי, אתה מוזמן (על אחריותך) לסע לעזה ולהציע את רעיונתיך לחמאס
גבי בחן (יום שישי, 23/09/2005 שעה 19:05)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגע בודאי שזה בלתי אפשרי, אבל בעתיד הלא רחוק, אולי חדשים, אולי שנים ספורות, זה בהחלט אפשרי. יש הרבה מאד דוגמאות בהיסטוריה המוכיחות את זה. ואגב, בניגוד לעימות הגדול בין היהדות והנצרות, דווקא אין עימות דתי כזה בין היהדות והאיסלם.
ובבודאי שלמרבית הבעיות שביננו לבינם יש מרחב גדול של פתרונות. כך שכל צד ירגיש קצת נישכר וקצת מקופח.
על זה באמת בנויה טכניקת הגישור ובזה יתרונה על פני שיטות כגון משפט או בוררות בסיכסוכים.
ובאשר לדילמת האסיר, הפתרון קיים כאשר התערבות חיצונית מסויימת יוצרת תנאים בהם יש לכל הצדדים יותר. תשומה חיצונית קטנה מאפשרת הרבה יותר מהמוצר הציבורי לכולם. כל גם בעינייננו - אמנם יש מרחב גדול של פתרונות שיכול להיות מוכרע במו''מ עם הפלשתינים, אך תוספת התערבות חיצונית, כספית למשל, יכולה ליצור שינוי באווירה כאן, עד כדי ''מזרח תיכון חדש''. ודווקא הסכם השלום בין ישראל למצריים הוא דוגמא מצויינת לכך
_new_ הוספת תגובה



רבותי
מהנדס אזרחי (יום שישי, 23/09/2005 שעה 23:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''רוב העם מרגיש שלא בסדר פה, שהמדינה פה דפוקה לגמרי, אני לא מרגיש יוצא דופן. זה שהתקשורת מתעלמת ממני לא מפריע לי, ממילא אני לא רואה טלוויזיה, שומע רדיו או קורא עיתונים. אני חי את העולם של האנשים שאני רואה, של השכנים שלי''.

אריאל זילבר
_new_ הוספת תגובה



רבותי
Israeli101 (יום שישי, 23/09/2005 שעה 23:55)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אריאל זילבר''

מי? הזמר?
_new_ הוספת תגובה



כן
מהנדס אזרחי (שבת, 24/09/2005 שעה 10:21)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי לינק תיקרא ממש מעניין

_new_ הוספת תגובה



כן
Israeli101 (יום ראשון, 25/09/2005 שעה 0:32)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי, באמת מעניין.
_new_ הוספת תגובה



ואיך העולם הזה נראה?
מהנדס אזרחי (יום שישי, 23/09/2005 שעה 23:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הרבה יותר טוב. ממה שראיתי עד היום כל התקשורת זו שטיפת מוח אחת גדולה, ומי שלא הולך על פי הקו שלהם הולך החוצה. אז בסדר, נסתדר גם בלי זה. התקשורת והשמאלנים שולטים בארץ, זו הארץ היחידה שבעלי ההון הם השמאל והם גם בעלי הדעה. הבעיה היחידה היא שלשמאל החילוני כאן אין אף אג'נדה, אולי חוץ משנאת דתיים. אנשים מדברים על מורשת רבין. מה זה מורשת רבין? לא קיים כזה דבר. כנראה שלשמאל אין אלוהים, אז שמו להם אלוהים, שזה רבין''.

אריאל זילבר
_new_ הוספת תגובה



ברוך הבא אייל מגד
רפי אשכנזי (שבת, 24/09/2005 שעה 10:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תענודג לקרוא, תענוג לקרוא.
דבריו של אייל אינם חדשים ומשקפים את רגשותיו העמוקים ביותר כלפי חבריו הקרובים. אייל מגד נחן ביושר אינטלקטואלי, יושר אותו ירש עוד מבית אביו, יושר שעולה לו ביוקר מבחינה חברתית אך הוא דבק בו.
רק על כך מגיע לו הרבה ''חזק ואמץ'' ממני.
אני הקטן, בזכות דברים דומים הפסדתי חלק גדול מבין חברי ממחנה ''השמאל השפוי'', בעיקר קיבוצניקים ויוצאי תנועת ''השומר הצעיר'' . מיותר לציין שאין לי קשרים חברתיים במחנה השני של המפה הפוליטית, כך שהנזק הוא ממש עמוק.
על השאלה מה ההבדל בין כיבושי 1948-9 ואלו של 1967 איש מיהם לא ידע או יודע לענות עד היום תשובה רצינית. ההבדל הוא באותו קוו שביתת נשק מ 1949 ''הקוו הירוק'', קוו שאיננו גבול בשום אינסטאנציה חוקית אלא קוו שביתת נשק זמני עד שהצדדים יגיעו להסכם שלום, ע''פ הגדרתו.
אני יודע שאני כבר נמצא בשדה מוקשים כאותו ילד הדורך על צעצועי חבריו אבל אין מנוס מלחזור על האמת הזאת. זוהי אמת שאיננה שייכת לשמאל או לימין.
נכון מאד שצריך לשמור על צביונה היהדי של המדינה ונכון שאיננו רוצים לשלוט על עם אחר, אך התשובה לכך איננה בהרס ישובים, לא ערבים ולא יהודים. צריך היום לשרטט את קווי התיחום בין העמים ע''פ שמירת הרוב היהודי בהם.
זה אומר ''גם'' להזיז את הקוו הירוק לשני הכוונים ביחוד באזור המשולש.
_new_ הוספת תגובה



הוא לא משלם שום מחיר
עמיש (שבת, 24/09/2005 שעה 10:31)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא בחיים לא היה שיך לשמאל, הוא מתקשט בשיוך הזה לשעבר על מנת לזכות בפירורים משולחנו של ביביהו.
לעצם העניין - ההבדל בן 48 ל 67 הוא בכך שבתחומי מדינת ישראל יש לערבים זכויות אזרח מלאות וכמעט שוויון זכויות.
בשטחים הכבושים של 67 אין.
האם אתה מוכן להחיל את אותם הסדרים בגדה המערבית וברצועה?
האם אתה מוכן למדינת כל אזרחיה עם 40-50 אחוזים של ערבים.
רק תגיד, החמאס והרש''פ ישמחו מאד.
_new_ הוספת תגובה



לעמיש היקר, את זה בדיוק אמרתי:
רפי אשכנזי (שבת, 24/09/2005 שעה 11:01)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדי לשמר מדינה יהודית, יש להזיז את הקוו הירוק כדי לשמור על רוב יהודי מוצק, להזיז לשני הכוונים! גם לכלול גושי התנחלויות כגוש קדומים, אריאל, עציון,דרום הר-חברון ומעלה אדומים, וגם לוותר על ריכוזי ערבים בצדנו שלנו. אם זה לא הובן. אינני צריך {כמדינה יהודית} לא את שכם ורמאללה ולא את אום אל-פאחם בקעה {אל גארביה ואל שארקיה} וטייבה באותה מידה. אם אינך יודע , 'כפרים' אלו המשתרעים מיזרחית לכביש-‏6, הם בגודל של העיר רחובות כל אחד.
אמרתי ברור בתוך דבריי שצביונה היהודי של המדינה הוא הוא המכתיב לאן יזוז קוו הגבול {ומובן מכך שאינני בעד סיפוח גורף של ערבים}.
_new_ הוספת תגובה



Israeli101 (יום ראשון, 25/09/2005 שעה 0:46)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גבולה הסופי של ישראל ברור לכל מען דבעי?
מהים במערב עד החומה וירושלים המאוחדת במזרח, ומהרי מול הלבנון בצפון עם 'קצת' גולן, עד עיר הקיט בדרום.

ולכן, למרות כל קירטואי השמאל, שלום לא עכשיו!! ויתכן
לעולם!!

יפי הנפש שלא מבינים מנטליות ערבית, ימשיכו במשגל עצמי
עד שהאמת תשגל אותם לעד*!!

* ו ה ''עד'' לא רחוק יומו.
_new_ הוספת תגובה



גם אתה התחלת לגמגם?
יובל רבינוביץ (שבת, 24/09/2005 שעה 12:28)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי זה ביביהו?

אני מבין שהדמיון המקרטע של הביבנית סילבי קשת (או סילבי קשקשת אם הייתי מאמץ את הטכניקות שלה) יצר כל מיני התחכמויות תפלות כמו „ביביהו” או „בלוניהו”.

אבל ממך, הקופץ כנשוך נחש בכל פעם שד''ר בר-ניר מכנה אותך „מישמיש”, ציפיתי לקצת כבוד עצמי והימנעות מביב השופכין.

נראה שטעיתי. סליחה.
_new_ הוספת תגובה



ביביהו הוא איש הביבים
עמיש (שבת, 24/09/2005 שעה 12:54)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המסית והמדיח הנבזה והנקלה שהיה ידוע גם בשמו בנג'מין ניתאי.

יש לך עוד שאלות?
_new_ הוספת תגובה



מר נתניהו, ראש ממשלתנו לשעבר
יובל רבינוביץ (שבת, 24/09/2005 שעה 13:28)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן. מי זה עמיש? נראה שנקלה לא פחות.
_new_ הוספת תגובה



תגיד יובל, אתה תמיד כזה צבוע ומתחסד?
עמיש (שבת, 24/09/2005 שעה 13:51)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ראיתי שנזעקת כאשר החבר היורד שלך ברניר מגדף אותי.
אז מה אתה קופץ כאן פתאום?

אני מקווה שלא גלשתי לדיון ''במדיניות המערכת''...
_new_ הוספת תגובה



''כאשר החבר היורד שלך ברניר מגדף אותי''
ישראל בר-ניר (שבת, 24/09/2005 שעה 17:29)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנא ראה את הכינוי בו בחרתי, הנגזר מהשם הסיפרותי בו בחרת להתהדר, כמחמאה . . .

אם הייתי רוצה לגדף יש לי באמתחתי אוצר עשיר של תוארים וכינויי גנאי (שרובם נתרם על ידיך וע''י חבריך מהשמאל) הרבה יותר חריפים ופוגעים . . .
_new_ הוספת תגובה



לא, אם לשפוט לפי רמת הגידופים שלך
יובל רבינוביץ (שבת, 24/09/2005 שעה 21:30)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו, אז לא ראית. לא שיתפתי אותך.
אבל ממילא אין דין גידוף של אדם מזוהה כדין מישהו מסוגך.
_new_ הוספת תגובה



בכל בקשור לנתניהו עמיש דווקא די צודק
יאיר ש (שבת, 24/09/2005 שעה 14:15)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשם שגם קוף המקיש על מכונת כתיבה מספיק זמן, יכתוב גם משפט בעל משמעות.
_new_ הוספת תגובה



אנא פרט ונמק
יובל רבינוביץ (שבת, 24/09/2005 שעה 21:27)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעמיש ממילא אינני מצפה לגבות את הגידופים שלו בנתונים כלשהם.
_new_ הוספת תגובה



מר נתניהו, ראש ממשלתנו לשעבר
Israeli101 (יום ראשון, 25/09/2005 שעה 0:49)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מי זה עמיש? נראה שנקלה לא פחות.''

עינך פקוחות וערות למציאות.
היכן היתה עד כה?
_new_ הוספת תגובה



חבר'ה , אני מבקש לצנן את השמוש
רפי אשכנזי (יום שני, 26/09/2005 שעה 19:30)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בקללות-זה לא הולם לאף אחד.
שנה טובה לכולכם
_new_ הוספת תגובה



חבר'ה , אני מבקש לצנן את השמוש
Israeli101 (יום שני, 26/09/2005 שעה 22:01)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הושט לי יד מכוונת לקללות שלי!!?
הווה אומר, היכן?

שנה טובה ומבורכת רפאל.
_new_ הוספת תגובה



הוריקן אריק ונפיחת הביבי
רמי נוי (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 21:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אייל מגד , כידוע אינו מחסידיו של ''הוריקן אריק''. לשמחת רוב הציבור בישראל , התגלה הסוס שהוא הימר עליו כ''נפיחת ביבי''
_new_ הוספת תגובה



מהרהרת (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 23:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי