פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ציבור הנכים במאבק נגד וועדת לרון
יצחק ג'קי אדרי (יום שני, 26/09/2005 שעה 6:00)


ציבור הנכים במאבק נגד וועדת לרון

יצחק ג'קי אדרי



המאמר פורסם באתר NFC.

ארגוני הנכים המייצגים כ-‏170 אלף נכים יצאו למאבק בתאריך 12/09/05 נגד מסקנות דו''ח ועדת לרון, הוועדה שהוקמה במטרה לפתור את בעיות הנכים. הנכים בנו אוהל מחאה גדול מול משרד האוצר בירושלים. הנכים שזו לא הפעם הראשונה שלהם שיוצאים למאבק על הפגיעה בזכויותיהם וההידרדרות במצבם הכלכלי, שוב מוצאים עצמם כורעים תחת נטל הגזירות הכלכליות שנוחתות עליהם מדו''ח וועדת לרון. עם זעקתם החברתית-כלכלית הקשה הם שובתים אל מול אטימות הממשלה למצוקותיהם, הנכים מבטיחים לפעול בכל דרך להעצים את המאבק שלהם בדו''ח לרון וקוראים לציבור הרחב לבוא ולסייע להם ''בסולידריות'' בשעתם הקשה ובפרט לאור הניסיון המביש של גורמים אינטרסנטיים שחברו לפקידי הממשלה לפגוע באחדות מאבקם למען עתידם של הנכים במדינת ישראל.

אין מדובר במחלוקת בין ארגוני הנכים כפי שמנסה להציג ארגון ''מטה מאבק הנכים בישראל'' ואחרים, אלא מדובר במאבק לגיטימי של ציבור הנכים ברובו, טוענים מנהיגי המאבק באוהל המחאה.

הנכים השובתים דוחים בשאת נפש את הדרך שבה בחר ''ארגון מטה המאבק'' להציג את הנושא ההפגנות והמחאה וקוראים להפסקת המיסוך התקשורתי של ההפגנות והמאבק למען כלל ציבור הנכים.

''ארגון מטה המאבק'' הוא זה שחתם על המלצות דו''ח לרון (ועדה שהוקמה לאחר מאבק הנכים ב-‏2002) והוא גם נוטל חלק פעיל בוועדות היישום שבהמלצותיה יש פגיעות קשות בציבור הנכים, אנחנו (רוב ציבור הנכים הכלליים) לא מוכן להשלים עם עובדה זו.

''ארגון מטה המאבק'' נבחר על ידי הממשלה לשבת בוועדת לרון למרות קריאות ומחאות של ארגוני נכים אחרים, ''ארגון מטה המאבק'' ובו חברים 5000 נכים, לכל היותר, מתוך ציבור של 170,000 נכים כלליים לערך, לא היה מוסמך לשאת בשיח הוועדה ובוודאי שלא לחתום על המלצות הדו''ח, ללא הסכמה גורפת של כל הארגונים, מעולם לא קיבל ארגון זה מנדט בשום הליך של בחירה דמוקראטית על מנת לשאת ולתת, ההמלצות והדיונים נעשו בחיסיון מלא וללא שיתוף כלל הארגונים האחרים.

''ארגון מטה המאבק'' הודה בפה מלא כי נאלץ להתקפל מול דרישות נציגי האוצר ולמרות שהיה צריך לקום ולצאת מישיבות הוועדה בחר להמשיך ולהסכים לקבל שורה של גזרות קשות לציבור הנכים מסיבותיו שלו.

אי לכך דורשים היום ציבור הנכים לגנוז את המלצות דו''ח וועדת לרון ולפתוח את הדיונים בשקיפות מלאה לקראת הסכם הוגן לכלל ציבור הנכים.


התייחסות והמלצות ועדת לרון

הוועדה הוקמה במטרה לפתור את הבעיות שהועלו במסגרת ההפגנה ע''י נציגויות הנכים וההמלצות היו צריכות להינתן תוך 6 חודשים במגמה חיובית שלא לפגוע בנכים.

מהמלצות הוועדה עולה ריח רע של סיכון תקציבי והסטת סכומי כסף ע''ח זכויות הנכים הקיימות וסכומים אלה ישמשו למשכורות עתק של בעלי משרות נוספות שייווצרו ותשלום לחברות כוח-אדם שלא יפתרו את הבעיה (נציגי פרויקט ויסקונסין)

המלצות וועדת לרון:
  1. כל הקצבאות צמודות כיום לשכר הממוצע במשק, בתום התוכנית בתום תוכנית ההקפאה לשנתיים יהיו צמודות למדד יוקר המחיה שהינו שלילי.
  2. הנכה מקבל קצבאות יהיה חייב להשתתף במסגרת שיקומית, מי שלא ירצה להשתתף לא יקבל קצבה.
  3. הוועדה מציעה רפורמה בסכומי הקצבאות למי שיצא למעגל העבודה ובפרק 3 סעיף ד'15 של דו''ח הוועדה כתוב: ''הוועדה מודעת לכך שבגין קביעת נקודת האיפוס סביבה השכר הממוצע במשק שיעור ההפחתה החל מהכנסה מסוימת הם גדולים והתוספת שתישאר בידי הנכים לא תהיה גדולה ובמיוחד לאחר תשלומי החובה של מס בריאות, ביטוח לאומי ומס הכנסה''.
  4. במידה והנכה הפסיק לעבוד בתום שנתיים יצטרך הנכה לעבור בדיקה רפואית מורחבת מחודשת ויתכן ולא יקבל את אחוזי הנכות חזרה ואזי לא יקבל קצבה.
  5. יצומצמו הזכויות בגין זכאות לסיוע בשכר דירה.
  6. קיצוץ הפטור ממס הכנסה בשיעור של למעלה מ- 50% ואי שינוי קריטריונים לנכים פחות מ- 90% היות והוועדה אינה דוגלת בהטבות לנכים נוספים.
  7. הוועדה הסכימה כי לאחר הרפורמה ע''פ המלצת הוועדה יהיה מקום לדון במכלול מערכת הקצבאות והמשמעות קיצוצים.
  8. הטבות משמעותיות למעסיקים שיעסיקו מוגבלים (אך לא לתת תמורה כספית לנכה המוגבל).
  9. קביעת 5 דרגות שכר שמותאמות לתפוקת הנכה מתחת לשכר המינימום והוועדה מדגישה זה ימנע אפשרות של קביעת שכר גבוה מן התפוקה.
  10. בסעיף 5 תעסוקה נתמכת, הוועדה גורסת כי תעסוקה נתמכת היא זולה יותר לאורך זמן מתעסוקה מוגנת (משכורת מגוחכת במפעלים מוגנים) וממליצה על תעסוקה נתמכת כגון צוות נייד של נכים המהווה קבוצה קטנה שתעבוד במקומות שונים בקהילה בעבודות כמו ניקיון, גינון או שירותים אחרים (עמוד 55) תוך לווי מודרך מפקח (ועוד ג'ובים לבריאים).
  11. הקמת מינהל לשירותי שיקום נכים שיעלה הון עתק ומשכורות עתק על גב הנכים.
  12. עידוד פעילות תרבות ופנאי, הוועדה ממליצה להקצות 2-3 מיליון ש''ח לשנה למשך מספר שנים עד שיתבררו סכומי החיסכון מביצוע המלצותיה בכלל ומביצוע המלצותיה בתחום תשלום הקצבאות בפרט כלומר: הכל על חשבון המחיה והאוכל של הנכה, והיום להפיק אירוע בודד בגני התערוכה עלה על תקציב שנתי.
  13. קיצוץ בקצבאות לתלויים (בן/בת זוג וילדים) ביטול תוספת לתלויים.
  14. ביטול וקיצוץ לאחר 3 שנים של סיוע בשכר דירה, ארנונה, טלפון ותחבורה ציבורית (עמ' 44-45).
חלק מנציגי הנכים הקשורים לעמותת ''מזור'' שמחה בניטה, יהודה דורון, שלום דלוגץ, ישראל שיינגרט ויצחק בימקה, לא התנגדו להרעות וכאשר התנגדו לא התייחסו אליהם, אנו דורשים לבטל לאלתר את כל המלצות הוועדה ומציעים להקים רשות עצמאית לענייני נכים בדומה ל''רשות במלחמה בסמים'' ולטפל בשיתוף מלא של הנכים בחוק הנכים, אנו דורשים להתייחס ע''פ מהות הנכות ולא סיבת הנכות, תוך השוואת תנאי הנכים בישראל.

את ההפגנה ואוהל המחאה מול משרדי האוצר בירושלים יזמו וועד הפעולה למען הנכה:

שמחה בניטה - יו''ר עמותת ''מזור'', קובי כהן - דובר עמותת ''קר''ן'' ויהודה דורון- חבר הנהלת ארגון הגג של ארגוני הנכים. הם עשו זאת בתמיכה מלאה של: ארגון נכי תאונות עבודה, עמותת ''מזור'', עמותת קר''ן, עמותת ''כנף'', עמותת ''יחד'', עמותת ''ענף'' עמותת ''תנו יד לחירש'' ועוד נכים רבים שאינם מאוגדים...

אני קורא לכל אזרחי מדינת ישראל, ארגונים, עמותות, סטודנטים, תלמידי בתי הספר ופעילים חברתיים לקום ולהביע ''סולידריות חברתית'' עם מאבק הנכים באוהל המחאה נגד מסקנות דו''ח וועדת לרון מול משרד האוצר בירושלים. מעבר לכך שהחיים התאכזרו אליהם הנכים עומדים היום מול אכזריות ואטימות ממשלתית שנועדה להוביל אותם לחיים בלתי נסבלים.

הנכים בישראל ללא הבדלי דת, גזע ולאום הם חלק בלתי ניפרד מהקהילה ומהחברה הישראלית.

ליצירת קשר תמיכה, עידוד וסיוע באוהל המחאה מול משרד האוצר-ירושלים:
קובי כהן- 054-2118211,
דורון יהודה- 052-2779568,
יצחק ג'קי אדרי, דימונה- 054-5921733 .

קישור לדו''ח לרון.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


עם כל הסימפטיה ''למאבק'' הנכים
חזי (יום שני, 26/09/2005 שעה 8:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש גבול ''למסחר'' בנכות.

זה מזכיר לי את שירו של ביאליק, אשר מגנה בו את השימוש במום לצורך שנור.

אני לא מצוי בנושא כאוב זה, אך מרבית ההמלצות של הוועדה ,כפי שמובאים כאן, נראים לי הגיוניים והוגנים.

כמובן שאין גבול להטבות שנכה ידרוש מהקופה הציבורית ''במאבק''.
_new_ הוספת תגובה



עם כל הסימפטיה ''למאבק'' הנכים
יצחק ג'קי אדרי (יום שני, 26/09/2005 שעה 9:11)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו בדיוק הנקודה הבעייתית, במשך תקופה ארוכה מקצצים לנכים בצורה איטית אבל גורפת רחוק מעיני הציבור עד לשלב בו הנכים יוצאים למאבק על מה שנילקח מהם בצורה קיצונית.

כשהנושא מובא לדיון ציבורי מובא רק נושא דו''ח לרון מבלי לפרט מה היו הקיצוצים בעבר.

לידיעתך הכללית.
כל קטועי הגפיים קיבלו מכתב ממשלת ישראל שהיא מפסיקה את הסיוע ברכישת פרוטזות מפני שניגמר הכסף בקופה וכך נשארו קוטעי הגפיים בלי פרוטזות, זה רק חלק קטן וכואב בכל התנערות הממשלה מאחריותה לקהילת הנכים בישראל ובכלל.
_new_ הוספת תגובה



יצחק, מדוע אינכם מגיסים תרומות ?
חזי (יום שני, 26/09/2005 שעה 9:57)
בתשובה ליצחק ג'קי אדרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שאני רואה מההמלצות, ישנה מגמה ''להכריח'' את מי שיכול להתפרנס בכוחות עצמו, לעשות זאת.

אין לי ספק כי אחוז גדול מאוד של הנכים יכול לפרנס את עצמו בכבוד.
זה אולי לא נוח בתחילה, אך בסופו של דבר זה יהיה לטובתם ולהנאתם של הנכים שיעשו זאת.

אני משוכנע כי אם תצאו לציבור במסע התרמות, גם בחו''ל, ותציינו עבור מה נדרשות התרומות, תהייה היענות נכבדה.
_new_ הוספת תגובה



יצחק, מדוע אינכם מגיסים תרומות ?
יצחק ג'קי אדרי (יום שני, 26/09/2005 שעה 12:09)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שבתשובתך אתה מחזק את מדיניות ממשלת ישראל להסיר מעל עצמה כל אחריות כלפיה אזרחיה.

ללכת להתרים אנשים על מנת לרכוש/לסייע ברכישת פרוטזה, אכן דבר חמור עובר על החברה שלנו וערכי יסוד כמו עיקרון ההדדיות והעזרה לניזקק נעלמו כלא היו.

אני לא נכה פיסית ולא שייך לאגוני הנכים אבל בוודאות שבשנה האחרונה הפכנית ''לנכה בנפש החברתית''.
_new_ הוספת תגובה



יצחק, מדוע אינכם מגיסים תרומות ?
חזי (יום שני, 26/09/2005 שעה 19:50)
בתשובה ליצחק ג'קי אדרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יצחק, אני מציע לכה לבדוק מה קורה לנכים בארצות אחרות, כמו ארה''ב העשירה, למשל.

האם יש לכם ''מאבק'' לשיקום הנכים ?

מדוע אתה סולד מגיום תרומות ?

אתה מעדיף את הדרך הקלה...
_new_ הוספת תגובה



יצחק, מדוע אינכם מגיסים תרומות ?
קובי כהן (יום שישי, 30/09/2005 שעה 21:06)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שיכול לעשות זאת מזמן לא במעגל מקבלי הקצבאות קפיש??
בהשתכרות של 1800 ש''ח אתה כבר לא נכה לפי הגדרות הממסד עובדה!!!!
_new_ הוספת תגובה



עם כל הסימפטיה ''למאבק'' הנכים
זהר שחר (יום שני, 26/09/2005 שעה 12:40)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה אכן לא מצוי , אבל מאוד נחפז להסיק מסקנות נחרצות שמשליכות את זכויותיהם של אזרחים כמוך לחיות כבני אדם , ולא מסכום קיום חודשי של 1800 ש'ח ! ! ! זה לא קו העוני , זה עמוק בתהום מתחת לקו העוני ! ולא מספיק שאינך מבין בזה , אתה גם מתעלם מכך שמדובר באנשים מוגבלים ביותר ( לא עליך...אבל לעולם אין לדעת , נכון ?...לכן שילמת ביטוח לאומי כל חייך..) , שמוציאים את נפשם , ומסכנים את בריאותם בעבודה שלרב גם לא מצוייה , כדי להחזיק את משפחותיהם בצפורניים מעל שקיעה בביצת המחסור והעוני ! ! !
כיום נכה שמצליח להרוויח מעל 2000 ש'ח , נותר לחיות ממשכורתו זאת , אחרי גזילת כל קיצבתו , מפני שהוא כבר לא נחשב נכה !
בדו'ח לרון ''שיפרו'' - הוא לא יאבד את הקצבה , אבל אחרי שיומרץ לצאת לעבודה ישלם מין ''מס נכה'' מדורג כזה , בדמות קיצוץ בקיצבה , לשם פריחת המשק הישראלי , ועידוד הצמיחה שלך...
ניראה לך שנכה שמצליח להשתכר ב 2500 ש'ח , הוא כבר לא נכה יותר לצורך קיומו , וניתן לגזול ממנו מס של כ 30 40% מקצבתו ע'פ דו'ח לרון ?...אתה יודע מהו תמריץ שלילי ?...אתה יודע מהי התעמרות , גזילה , ואטימות ? ! ! ועל השפלה וביזוי עוד לא התחלנו לדבר !
אתה מוכן לאפשר גם את גזילת 1800 הש'ח מהם חי נכה קשה , אחרי שאיזה פקיד החליט שהוא מסוגל , אבל ''לא רוצה '' לעבוד ?...ניסית פעם לצאת ליום עבודה עם ניוון שרירים מתקדם ?..ניסית בתור נכה כזה בכלל לצאת מהבית ולהכנס לאוטו בבוקר ? ! !
ניסית לקיים את משפחתך פעם מ 1800 ש'ח ? ! ! הרי גם עם 10000 אתה מקטר כניראה ! ! !
החוצפה והרשעות שבאטימות הטאצ'ריסטית ביבית !
_new_ הוספת תגובה



מילים כדורבנות
יאיר ש (יום שני, 26/09/2005 שעה 12:43)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



והיכן ההתחשבות בכל ההוצאות
יאיר ש (יום שני, 26/09/2005 שעה 12:49)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנוספות של הנכה? ( פרוטזה היא רק אחר מהן).

קיצבת הנכות היא קיצבה של הביטוח הלאומי. ביטוח משמעו שאתה משלם כשאתה יכול, ומקבל כשיש לך צורך בהתאם לפוליסה . מעניין חזי, מה תהיה תגובתך אם חברת הביטוח שלך תסרב לפצות אותך בעבור רכבך שנגנב, בטענה ש''אתה מרוויח מספיק'' למרות ששילמת פרמיה כנדרש.
_new_ הוספת תגובה



עם כל הסימפטיה ''למאבק'' הנכים
חזי (יום שני, 26/09/2005 שעה 19:44)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זוהר,

אני צופה כבר שנים על שנים בתמונות של נכים מפגינים.

יש נכים קשים ויש נכים שאינם קשים. אני לא מצוי בסטטיסטיקות, אבל אני משוכנע כי מספר הנכים הקשים אינו גדול, בתוך כלל ציבור הנכים.

אני לא יכול לבדוק את המספרים שהבאתה כאן, וזה לא המקום לדון בזה.

העובדה היא שהוקמה וועדה לבדיקת הנושא, ונציגי הנכים הציגו בפניה את העובדות בשטח.

זה דומה לאדם שהולך להתדיין בבית המשפט, וכאשר השופט קובע את אשר הוא קובע, הוא רוצה לבטל את תוצאות המשפט...

ברור לי כי מצבכה הכספי היה טוב יותר מקודם, אבל אתה צריך לראות את המציאות בפרופורציות הנכונות.
_new_ הוספת תגובה



עם כל הסימפטיה ''למאבק'' הנכים
זהר שחר (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 2:17)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והמשכיל בעת ההיא יידום ! ! !
אם נימאס לך לראות נכים מסכנים מרצדים לך על מסך הטלוויזיה , אתה מוזמן לעבור לשבדיה , שם המדיניות הכלכלית ו''הצמיחה'' לא מבוססת על מציצת לשד האוכלוסיה החלשה , ושם הם לא מסכנים , אלה גאים בעצמם וקיומם העצמאי בכבוד ! ! !
האטימות , הבערות , הניכור , והיוהרה המנותקת שלך , הם בדיוק הכר הדשן להתעמרות שקרתה בדו'ח לרון , ובשיתוף כמה נכים שמונו ע'י הממשלה עם ניגוד אינטרסים משווע שתוצאתו כעת היא גם חלוקת ג'ובים דשנים למנהיגיהם...
אם יש עוד דבר כזה שניקרא ציונות , הוא בדיוק אותו נכה שיורק דם תרתי משמע , כדי לסיים יום עבודת דחק , ושאתה בז ומזלזל כעת בזכותו לחיות בכבוד כאחד האדם !
של נעליך מעל רגלך , ולך ללמוד את הנושא היטב , או שתתעסק בשיחות אקטואליה / סלון שטוחות וסתמיות אחרות...כי במקום קדוש הנך עומד ! ! !
_new_ הוספת תגובה



עם כל הסימפטיה ''למאבק'' הנכים
חזי (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 7:10)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זוהר,

לעיתים קרובות אני רואה נכים אשר שמחים מהחיים הרבה הרבה הרבה יותר מאנשים בריאים.

אני ממש תמהה על שמחת החיים הזו אצלם, ואני אומר לעצמי, ''הלואי עלינו הבריאים''.

אני מבין שאתה לא מהנכים אשר שמחים...

זו אינה בעיה של כסף. זו בעיה של לראות את החיים כמתנה.
זו הבעיה ''אם אין אני לי מי לי ?''.

לפי סגנון הכתיבה שלכה, אתה בהחלט מסוגל למצוא עבודה אשר תכבד אותכה, ולא תצריך אותכה להיות כל כך ממורמר.

בימינו, נכות פיזית אינה מהווה מכשול ממשי להצלחה כלכלית.

אני שוב מציע להקים ארגוני נכים שיעזרו לנכים להשתקם, במקום להמשיך ולהפנות את כל המרץ של פעילי הנכים לקבלת קצבאות נוספות מהממשלה.

ארגון ''יד שרה'' מהווה דוגמה נפלאה למה שיוזמה קטנה יכולה לעשות...
_new_ הוספת תגובה



עם כל הסימפטיה ''למאבק'' הנכים
זהר שחר (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 14:30)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה על התוספת והתזכורת -
בנוסף לכל הסימטומים הנ'ל , הנה גם דוגמה קלאסית לסטיגמה , דעה קדומה , וקרתנות - ''ראיתי גם נכים שמחים''...זה הרבה יותר עצוב ממצחיק , אבל חייב לציין שהענקת לי רגע של נחת רוח ובידור ...
מה חשבת ?...שהם מרוכזים כולם קרועי קריעה , וממררים בבכי מר ברחבת הכותל ? ! ! מתגוללים ברחובות וזוחלים בסמטאות ? ! ! ...איפה ראית נכה שמח ?...איפה תפסת אחד כזה ''על חם'' ?...אולי בוועידת הליכוד אתמול ?...
ומה מפתיע אותך בדיוק ?...שאני גם נכה וגם משכיל וכשרוני ?...באמת תופעה נדירה...אז לידיעתך לא התקבלתי לאחרונה לעבודה בגלל נכותי , ורק בגללה !
ומילה מרוככת קצת - אם זה איכשהו מנחם אותך , אתה לצערינו הרב לא לבד בתפיסתך המעוותת לגבינו בציבור , ובו נקווה יחד שאולי החברה הישראלית תתפכח פעם נוכח הדיכוי וההתעמרות הנמשכת והמרושעת והמתוכננת בשכבות החלשות , וגם הבינוניות !
_new_ הוספת תגובה



זהר, אולי אתה יכול לעזור לי להבין
דוד סיון (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 15:06)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי מיטב הבנתי את החברה הישראלית לא הופתעתי שלא התקבלת לעבודה בגלל הנכות - זה מתאים למציאות. השיקול המקצועי הוא לפעמים מאד שולי.

כעת ננסה לשכוח לרגע את עניין דו''ח לרון ונשמע על עמדתך באופן כללי. האם אתה יכול להגדיר את עמדתך לגבי תחומי האחריות של החברה לגבי הנכה/ים (עזרה כספית וכמה, עזרה בהשמה, הקצאת תקציבים לפי קריטריונים שונים ועוד....)?
_new_ הוספת תגובה



זהר, אולי אתה יכול לעזור לי להבין
סתם אחד (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 16:52)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חזי בוא אמקד לך כדי שתבין
ריטה (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 17:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני נכת פוליו, משותקת בשלוש גפיים, מרותקת לכסא גלגלים ממונע. אני בת 56 ועד לפני כחצי שנה למרות נכותי הקשה, השתכרתי. בגלל הסטיגמה ויתרתי מראש על התביעה לקיצבת נכות, מה שלא הגביל אותי למעשה בגובה השכר.
עד היום עבדתי במישרות בכירות, ובגלל חוסר התאמת מקומות העבודה למיגבלותי למעשה ביצעתי את אותה עבודה כמו כל אדם בריא אך עם כפל מאמץ אם לא שילוש ואפילו יותר. אז למה המשכורת שקיבלתי היתה נמוכה מכל אדם בריא שביצע אותה עבודה כמוני? יודע למה? המעסיק ידע שאסכים לכל שכר ובלבד שהוא יעסיק אותי.
עד כאן אני בסדר גמור לפי התאוריה שלך נכון?
על מנת לקום ממיטתי ולהגיע לעבודתי קודם כל לא אוכל לבצע זאת ללא מטפלת שתקים אותי, תלביש אותי, תכין לי מאכל ומשקה. כמו כן לא אוכל בלי רכב מתאים עם האיבזור המתאים וגם שכסא הגלגלים הממונע שלי יעלה יחד איתי. רכב זה מונע בדלק. ניסיתי להכניס בו סוכר שהוא זול מדלק אבל הרכב לא אהב את זה.
החליטו בצדק להטיב תנאי עבודתם של המטפלות והמטפלים, מה שגם עולה יותר כסף.
הדלק? אני לא צריכה לספר לך מה קרה למחירי הדלק, מחירי הביטוח, ומחירי טיפולי המוסך.
שלא לדבר על ציוד חיוני שמתבלה כמו סדי רגליים, פרוטזות לקטועים, כסאות גלגלים רגילים וממונעים והרשימה ענקית.
וזה בלי האוכל של הילדים, בית הספר, בגדי הילדים.
אבל ביבייהו מיודענו החליט בשנת 2002 להקפיא את כל הקיצבאות שלנו עד דצמבר 2005. וכאשר הן תופשרנה, הן לא יעודכנו וגם אז יוצמדו למדד, שכפי שאתה יודע המדד הוא שלישי.
למה הגענו? אי אפשר לשלם למטפלת. אי אפשר לתדלק, אי אפשר לשלם לחברת הביטוח.
מה המשמעות? אי אפשר לצאת לעבודה ולהשתכר, גם לקניות בסופר אי אפשר. ואז כשאתבע קיצבת נכות מה אקבל? 1800 ש''ח מסכנים לפי הסכום כיום או 1,200 ש''ח לפי דוח''ח לרון.
אתה היית מסוגל לחיות עם משכורת כזו? בלי צרכים מיוחדים?
זה על קצה המזלג טעימה מעולמו של נכה מצוי. אותם נכים שעל פי מה שקבעת טוב בשבילם לצאת לעבודה בעיקר אלה שממסחרים את נכותם.
_new_ הוספת תגובה



ריטה, אנשים כמוך אני מעריך ומכבד מאוד
חזי (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 18:41)
בתשובה לריטה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לו מאבק הנכים היה על פטור מס עד תקרה גבוהה יותר מהרגיל, או אפילו הגדלת ההכנסה ע''י מס הכנסה (מס שלילי) הייתי תומך בכך בכל לבי.

אני הייתי תומך בסבסוד העסקת מטפלת לילדים, אם צריך.

אני לא מצוי בכל נושא ''המאבק'' של הנכים, אך הרושם שלי שהוא מתרכז ''בהקצבות מהקופה הציבורית'' ולא בהטבות מס, והטבות ופטורים בגין ההוצאות המיוחדות הנדרשות לנכים.

אני דוגל בעקרון לתת לנצרך ''חכות'' בשביל לדוג בהן, ולא דגים. זה הרבה יותר בריא גם להם וגם לחברה שבה הם חיים.
_new_ הוספת תגובה



חזי למה קופה ציבורית?
ריטה (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 19:18)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני משלמת לביטוח הלאומי כל חיי בדיוק כמוך. וכי למה אתה חושב שאנחנו זקוקים לתרומות? חס וחלילה. מוטב מותי לפני שאקבל תרומות או כספי חסד.
אני דורשת את המגיע לי בזכות. זה הכסף שלי.
ורוצה לתקן אותך. המטפלת היא לא עבור ילדים. המטפלת היא עבורי כדי שאוכל גם לטפל בילדים וגם לקום לעבודה, וגם לנהוג ולתרום לקהילה כפי שאני עושה היום.
אני לא מעוניינת בסיבסוד המטפלת. אני רוצה שהקיצבה הניתנת לי מהכספים ששילמתי תהיה הוגנת ואוכל לשלם למטפלת בדיוק לפי מה שהממשלה קבעה שיש לשלם לה.
כנ''ל קיצבת הנכות. חלילה לי לגעת בכספים שאינם מגיעים לי על פי חוק.
אף נכה במדינת ישראל לא זקוק לתרומות או לכספי חסד ובטח לא כספי הזולת. הם ובני ביתם שילמו ומשלמים לאותו ביטוח בדיוק בשביל להבטיח בבוא צרה את קיומם בכבוד.
_new_ הוספת תגובה



אני תמהה מה הסלידה הזו מתרומות ?
חזי (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 21:55)
בתשובה לריטה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מבין זאת, גם את וגם זוהר רואים בושה בתרומות.

מה פסול בתרומות מצד גורמים שרוצים ויכולים לעזור ?

מדוע כשרות יותר תרומות לארגון ''יד שרה'', לאגודה למלחמה בסרטן, לארגון העורים, למימון מפלגות פוליטיות ועוד ועוד ?

אף אחד מהמגיבים לא התייחס להצעתי ליזום ארגונים לעזרת הנכים.

לא מובן המשפט שלך ''אני רוצה שהקיצבה הניתנת לי מהכספים ששילמתי''.

העניין שסיבסוד מטפלת ניתן עבור מטרה מוגדרת. כנראה שאת רוצה הגדלת הקצבה ללא קשר אם את מעסיקה מטפלת או לא.
העניין שסבסוד מטפלת נותן תמריץ כלכלי להעסיק אדם נוסף, המטפלת...

קיצורו של דבר, נראה לי שהדגש ''במאבק'' של הנכים, לא הושם על הדברים הנכונים, וחבל לכולם על כך.
_new_ הוספת תגובה



אני תמהה מה הסלידה הזו מתרומות ?
ריטה (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 22:09)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז בוא אסביר לך. נכה קשה, שאחוזי נכותו מעל 80% זכאי לשלוש קיצבאות:
קיצבת ניידות וזאת לצורך אחזקת רכב המשועבד לביטוח הלאומי.
קיצבת שרותים מיוחדים לצורך החזקת מטפלת אישית מה שמוגדר כעובד זר.
וקיצבת נכות למי שאינו משתכר או משתכר עד גובה 2000 ש''ח.

קיצבאות אלה הוקפאו בשנת 2000 ש''ח. הוקפאו משמעותם שגובה הקיצבה לא עודכן. וזאת על פי חוק ההסדרים דאז. זוכר אותו? פקיעת ההקפאה עומדת לפוג בדצמבר 2005.
מה קרה בינתיים למחירים? של דלק למשל? של הביטוחים למשל?
של עובד זר שמחושב בדולארים? ובנוסף לזה בחקיקה בכנסת לאחרונה הוכנסו תנאים סוציאלים המחייבים את המעסיק עובד זר. גם זה עולה כסף.
אנחנו לא דורשים דבר שלא מגיע לנו. רק את המגיע לנו. במטרה שנוכל לחיות בכבוד. יש בינינו רבים וטובים שעם העזרה ה''טכנית'' שצויינה לעיל, תורמים רבות למדינה ולקהילה הרבה יותר מבריאים רבים אחרים. אך ללא אותה עזרה ''טכנית'' הינם חסרי אונים ונופלים לנטל על המשפחה, המדינה ועל כולם. כמובן עדיין לא התייחסתי אל המסכנים הנכים שרמת נכותם כה גבוהה עד שאינם מסוגלים לעבוד או לתפקד לחלוטין. ממה הם יחיו?
ולאשר התרומות - נראה ל שכיום במדינה ועם מדיניות הכלכלה יש רבים שכן זקוקים לתרומות וחובה על כולנו לעזור ולתמוך בהם. גם אני וגם אתה.
_new_ הוספת תגובה



חזי ושינאתו לנכים .
אורי (יום רביעי, 08/03/2006 שעה 12:28)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לחזי אם יש עוד אנשים כמוך בעולם זה סימן שאין כבר
לאו לברוח. אל תשכח שאתה גם נכה בפוטנצייה.
שרק תשאר לנו בריא אבל בבקשה שים כיסוי על הפנים
שלא תיראה עוד נכים אתה עלול להידבק.אדם שמבקש תרומות חי
על חשבון אנשים אחרים לעומת נכה שמקבל בחזרה את מה שהוא
שילם כל חייו. שיהיו לך חים טובים ושלא תהפוך חלילה לנכה
לא היתי רוצא לשכב איתך בבית חולים באותו חדר.
_new_ הוספת תגובה



דויד סיוון -
זהר שחר (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 15:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשובתי לך נימצאת למעשה בהודעתי זאת לחזי - תגובה 66754
וסליחה על התשובה הבלתי ישירה . אשמח להגיב לשאלות נוספות .
_new_ הוספת תגובה



התשובה לשאלתי לא קיימת שם
דוד סיון (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 20:19)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלתי שאלה ברצינות וחשבתי שתתיחס אליה כך. חבל שאינך עונה עליה.
_new_ הוספת תגובה



התשובה לשאלתי לא קיימת שם
זהר שחר (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 23:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או קיי . רוב התשובות נימצאות שם , אבל אשמח לענות בפירוט לבקשתך -
אוכלוסיות חלשות ונכים בכללן ובפרט נימצאות בכל מדינה כחלק אינטגרלי ממערכות חייה החברתיים ולכן גם הכלכליים . משול הדבר לילד פגוע במשפחה וההתייחסות אליו . כפי שלאותו ילד לא היינו מתייחסים כאל נטל , מטרד , סחטן , ומסכן מיותר , כך גם לנכים יש להתייחס כאל יישות הנזקקת אמנם לתמיכה מסויימת , אבל זכותנו וחובתנו להביאה למצב של חיים כמה שיותר עצמאיים , בכבוד , וברמת חיים סבירה שתאפשר להם שיוויון הזדמנויות עם אחיהם מהם הם לא שונים בכלום מלבד המגבלה הפיזית . העדפה מתקנת שתביא אותם לאותו קו ניכסף ( כיום השאיפה היא להגיע לפחות לקו העוני , אם אפשר...) , שבו יוכלו להרים ראש , להשתקם , ולתפקד כאזרחים שווים !
הקצבה והזכויות החומריות הניתנות לנכה כיום אינם ריאליים , ואינם עונים על דרישות מיחיה מינימאליות , כך שאותו מוגבל ששילם כל חייו לביטוח לעת צרה , חייב להסתמך על תרומות, נדבות , ושנור ע'פ גחמותיו של ביבי זה או אחר כדי לשלם לפחות את עלות העזרים, התרופות , העובדים הזרים ועוד...ועל החשבון במכולת עוד לא התחלנו לדבר...זהו דיכוי ! זהו קיבוע מצב עלוב ופאטתי של אנשים טובים שמגיע להם יותר ! הרבה יותר !
מדינה שהנכים בה חיים בקושי מהיד לפה , וגם על זה היא מאיימת כעת , איננה ראויה להצדקת עצם קיומה ! היא מדינה חלשה , שגם עם עוד חצי מיליון שרי אהריסונים בתוכה , היא תתפרק חברתית !
מדינה שמשתיתה את מדיניותה הכלכלית על סחיטת כבשת הרש מאותו נכה שבגבורה יוצא ומצליח איכשהו לאסוף את מעותיו מעוד יום עבודה ( דוח לרון ), היא מנוולת ומרושעת ומסתבר גם מושחתת !
כמה לשלם ? ע'פ הצרכים הריאליים , והייתי אומר שכר המינימום במשק , לא ?...הגיוני...האם לאפשר לנכה לעבוד בשכר נורמאלי ולא לגזול ממנו את קצבתו במקביל כמס נכה מיוחד ?..מה ניראה לך ?...תגיד אתה ! ! !
האם לאלץ נכה קשה עם כאבי תופת , פצעי לחץ , דיכאון נפשי ועוד לצאת לעבודה סטייל סלאח שבתי , ולגזול ממנו ע'פ שיפוטו של איזה פקיד במל'ל גם את הקנה הרצוץ האחרון שעוד נותר לו ( כל הקיצבה ) במיקרה שיסרב , החוצפן ?...תגיד אתה...
איננו רוצים כסף ! אנו דורשים שיוויון הזדמנויות , חיים בכבוד בתנאים סבירים , ועידוד תעסוקה...כן , תתפלא , אבל עידוד תעסוקה , כך שאם מצליחים לעבוד לא נדוכא ותגזל משכורתנו מהכיס השני בהתחכמויות זולות וניבזיות !
וכן , אנו דורשים ,ולא מבקשים להפתעת כמה אנשים פה שציפו אולי לאיזה מתבכיינים מקצועיים וסחטנים כרונים...דורשים כי זה מה שמגיע לנו , וגם למדינה ולחברה שלנו !
וננצח ! כי יש לנו הרבה יותר כוחות מכל אותם קטרנים עצלנים אדישים יושבי סלון וטרופי גרעינים , שמלמד להתבכיין , ולאיים שיעזבו וירדו מהארץ , לא מוכנים לעשות כלום נגד ההתעמרות הנימשכת והשערורייתית הזאת בשכבות הבינוניות והחלשות במדינה !
בבקשה..במיוחד בשבילך...אשמח לענות ולדון בכל שאלה .
_new_ הוספת תגובה



תודה על תשובתך, אבל
דוד סיון (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 5:37)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הבנתי אותך נכון, המדינה כמו משפחה אחראית להביא את החלשים והנכים לעמדת זינוק שווה ככל האפשר עם הבריאים (בהיבט הפיזי). העלות כולה על המדינה-משפחה.

מגיע לנו אתה אומר.

אני לא מסכים. מדינה היא לא משפחה ולכן גבולות האחריות של המדינה הם אחרים מגבולות האחריות של משפחה. אם כבר אז למשפחה של הנכה והחלש יש אחריות הרבה יותר גדולה מאשר למדינה.

מצד שני לעודד מגזרים שונים, אם ניתן, זה בהחלט לגיטימי. אבל לעודד פרושו לעודד ולא להקציב כל סכום כספי שעולה בדעתם של אנשים. למדינה יש מיגבלה תקציבית ולכן יש גבול ליכולת ההוצאה על כל סעיף.

זכותם של הנכים, כמו כל קבוצת אזרחים אחרת להילחם על חלקם בעוגה. אבל ''חלוקות'' לעולם לא היטיבו עם המקבלים אם לא ננקטה פעולה כדי שיגיע גם סוף לצורך ב''חלוקה''. לצערי ולפי מיטב ידיעתי הפעולות הללו בדרך כלל לא ננקטות במקביל לחלוקה (אפשר להביא הרבה דוגמאות שלא מזכירות נכים כלל).

גם התשלום התקופתי לביטוח הלאומי, במשך השנים, לעולם לא יקנה, בעת הצורך, תשלום על כל הוצאה לצרכי הנכה או הנזקק.
_new_ הוספת תגובה



עוד הברקה של ד''ר סיוון
יאיר ש (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 7:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון מר סיון, המדינה היא לא ''משפחה'', אבל לא זכור לי שהקדשתי למישהו מבני משפחתי 3 שנים מלאות מחיי אותם הקדשתי למדינה בשרות סדיר ועוד כמעט כמספר הזה בשרות מילואים. בנוסף אני משקיע בילדי כמיטב יכולתי, אולם הסכומים שנדרשתי להקציב למולך האוצר הם גדולים בהרבה.
קבלת הגישה שלך פירושה התפוררות המדינה. אי אפשר לדרוש מאנשים חובות כלפי המדינה ( יותר מכל מקום אחר בעולם) ולא לספק תמורה.

לפיכך תפיסתך מראה חוסר הבנה טוטאלית של יחסי פרט ומדינה. המדינה אינה ''עושה טובה'' בכך שהיא מעניקה הקצבות לאלה הזקוקים לכך. נכון שההקצבה אמורה להיות בגודל הסביר. האם אתה טוען שסכום של 1800 ש''ח בחודש כקצבת נכות לנכים קשים, אשר להם הוצאות נוספות רבות היא בגדר ''כל סכום כספי שעולה בדעתם של אנשים'' כפי שכתבת ?? עושה רושם שאין לך אפילו הכרות מינימלית עם הנושא. ממך דוד, הייתי מצפה שלפני שאתה כותב דברים בלתי מבוססים, תמצא מובאות והוכחות לכך שאפשר למלא את צרכי נכים אלה בסכומים קטנים יותר...

בנוסף אתה ''מתעלה על עצמך'' כאשר אתה אומר:
''''חלוקות'' לעולם לא היטיבו עם המקבלים אם לא ננקטה פעולה כדי שיגיע גם סוף לצורך ב''חלוקה'' ''

אכן באמת חוצפה מצד הנכים האלה שלמרות שהם מקבלים קיצבה, הרי נכותם אינה נעלמת. קטוע הרגל אינו מגדל רגל בריאה. נכה הפוליו לא מפסיק להיות משותק, והחירש לא מתחיל לשמוע. כנראה שלשיטתך ד''ר סיוון, הם התרגלו להיות פרזיטים וכלל לא מעוניינים להפסיק את נכותם...
_new_ הוספת תגובה



עוד הברקה של יאיר ש
דוד סיון (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 9:54)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מנסה למצוא במה שכתבתי דברים שלא כתבתי או חשבתי. מה כן? אני נגד הגישה הסוציאליסטית ליחסי אזרח מדינה. האחריות של האדם למשפחתו ושלה אליו היא מבחינתי אפילו קומוניסטית. שוב האחריות המשפחתית קודמת בהרבה לאחריות המדינה. אם זה מה שאתה מכנה חוסר הבנה אז שיבוסם לך.

אינך יכול לטעון שום טענה מספרית בקשר לדברים שלי כי לא קבעתי כלום. לא על 1,800 ש''ח בחודש או כל סכום אחר. אני חושש שלא הבנת את המושג ''סוף לצורך בחלוקה''. הנה ההגדרה שלי למושג הזה.

במושגים של הדיון כאן אני מתכוון שצריך ביחד עם ההקצבות גם לעסוק בשיקום (השקעה בהון אנושי) כדי שיצומצם הצורך בתקציב. זה למעשה גם מה שטוען זוהר.

עוד הארה-הערה: אני משלם בעצמי את כל הטיפולים שנובעים מהנכות שלי (כולל תוצאות פיטורין.... ). אז אין לי שום צורך לשיעורי החוצפה שלך.
_new_ הוספת תגובה



עוד הברקה של יאיר ש
זהר שחר (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 13:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה משלם את מה שאתה משלם בדיוק כפי שתוותר על פיצויים מחברת ביטוח עקב תאונה באוטו שלך שמבוטח בביטוח מקיף ! שיבושם לך !
אם אתה חושב שאתה מבצע בכך מעשה הרואי לתפארת ולהאדרת הציונות ומדינת ישראל , אינך אלה שבוי בתפיסתך הצרה והמוגבלת ! אתה שילמת כל חייך דמי ביטוח , וחייב לציין , גבוהים מאוד בדיוק למצב זה לו תזדקק אולי . לכן אתה לא סחטן , ולא עלוקה , אלה אדם גאה וזחוח שדורש ותובע את זכויותיו כדין ! אשמח לעזור לך בתהליכים...הכמעט בלתי אפשריים אגב...
ואני רוצה לראות אותך מול חברת הביטוח של האוטו , כשהם יתחילו לשחק לך בפרמיות ובתגבולים כפי שמשתוללים ומתפרעים ביביהו למיניהם בביטוח הלאומי ללא חוק דין או דיין !
לא הבנת אותי , תקרא שוב : אני בהחלט לא נגד קיצוץ בקצבאות מול השתכרות אפשרית ,אלה בדיוק להפך - הקצבאות כמדרגה יציבה ומוצמדת לשכר המינימום לפחות , שתאפשר לנכה מועסק שיוויון הזדמנויות וחיים סבירים , ממשכורתו נטו ! לא החלפת הקצבה הזעומה במשכורת העלובה ! ! !
_new_ הוספת תגובה



עוד הערה
דוד סיון (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 14:24)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה עם הביטוח הלאומי, גם אם שילמת כל חייך, היא שלא שילמת (גם אני לא....) מספיק כדי לממש את כל הצרכים שרוצים לממש. הבעיה הנוספת היא שכבר שנים המדינה גובה ביטוח לאומי אבל לא מחזירה את הכל למערכת כך שזה בעצם לא ממש קרן ביטוח. לכן בעצם מנסים כל פעם לקצץ.....
_new_ הוספת תגובה



נכון מאוד דויד !
זהר שחר (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 14:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל איננו יומרנים עד כדי מאבק לשינוי החוק לביטוח לאומי וההפרטה שלו...אולי בהמשך , ובעזרתך...ובעזרת השם יתברך...
שאלת פעם את עצמך מהו משקל התרומה של האוצר בקיצבאות לעומת החלק היחסי של התשלומים מהציבור ?..איך מתחלקים התשלומים בין הקצבאות השונות , וע'פ איזה קריטריונים ?...כמה מתוך כל זה הולך לתקורה , מבנים , החזקה , משכורות , ושאר התשומות לגוף המפלצתי הזה עצמו ? ! !
ומיכיוון שאני כן בדקתי , הריני לבשר לך שלפי הדיווח משנה שעברה , לפחות בנושא קיצבאות הנכות , חלקו של האוצר בהם הוא בערך 20% בלבד ! ! !
האם חלקם זה מעניק להם בכלל אמירה ותוקף כלשהו בגובה הקצבה , ושאר ההתפרעות וההשתוללות השרירותית שלהם בנושא ? ! !
תבדוק ! אף אחד לא מתעסק בזה בכלל ! תמצא אוצרות בלתי נידלים ! ! !
_new_ הוספת תגובה



יופי זהר שחר.... !!!
דוד סיון (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 15:40)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר פעם (2003) כתבתי כאן שמקורותיו של הביטוח הלאומי מתחלקים בין גבית הביטוח הלאומי (50%) ותקציב (תגובה 36669). מכאן שאנחנו לא שילמנו וכנראה גם לא משלמים מספיק כדי לממן את כל ''הצרכים'' שקבענו ולכן משתמשים במקורות של התקציב.

כתבתי גם את המאמר ''על האשליה שבמדיניות הרווחה'' (דיון 1329), ואת ''הפרטה ופנסיה ממלכתית'' (דיון 1804). זה רק חלק ממה שבדקתי ובחנתי בשנים האחרונות - למדתי לא מעט בנושאים הללו ועדין לא בדקתיאת ''חלקו של האוצר בקצבאות הנכות''.

העלות של מערכת הרווחה כמו גם ''גמישות הקריטריונים'' הן מן הסיבות לכשלונה של המערכת הזאת ''לפתור'' את הבעיות שלטיפול בהן היא מקצה כספי ציבור.

חלקו של האוצר בסעיף הוצאה כזה או אחר הוא לא קריטריון לאחריות האוצר. אם תקציב המדינה משתתף במימון הוצאה כלשהי על האוצר להיות מעורב בניהול במיוחד אם ממילא גם לגבי השאר הוא מפעיל את הגיבה....
_new_ הוספת תגובה



תודה על תשובתך, אבל
זהר שחר (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 13:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצטער מאוד , אבל התייחסתי בהודעתי לכל טיעוניך , כולל גבולות התיקצוב , כך שאינני רואה טעם בחזרה על הדברים .
המדינה לא משפחה , אלה אף יותר מכך - היא אחראית לגורל אזרחיה באוכלוסיות החלשות , ומה שאתה מתאר אולי מתאים למיצרים וסודן...וגם זה לא בטוח...
היא למשל דואגת לבני משפחה שמשפחתם זנחה או מתעללת בהם ! ! !היא מעל האחריות המשפחתי , ולא מתחתה !
ההתנערות והאטימות לגורלם המר מכורח המציאות של כ 170000 איש , היא מתכונת לקריסה חברתית וכלכלית של כל מדינת רווחה מערבית , ואתה גם מתעלם משום מה מדרישתנו לצאת ולעודד עבודה ללא תוספת של גרוש אחד - רק ע'י הפסקת הגזילה בדמות הקשר המדכא והמקבע מוגבלות בין השתכרות לקצבאות ברמת השתכרות סבירה ( לא אינני מתייחס פה על נכים המשתכרים 30000 ש'ח , אלה על אלו המשתכרים בסביבות 2500 ש'ח ! ). האם גם בעידוד תעסוקה כזה אינך תומך ?...מדוע במקום לקצץ ולהעניש מי שמנסה לצאת מהמעגל ולהשתלב ולהתקדם בעבודה , אולי לתמרץ ולהוסיף לו בונוס , כמו שהוסף למעסיקי החד הוריות למשל ? ! ...האם אתה תומך בתמריץ שלילי , שבו כפי שקרה לי , הנכה מאבד את הקצבה בהשתכרות של 2500 ש'ח ולמעשה יוצא לעבוד בשביל ההפרש - 500 ש'ח ? ! ! ( נידמה לי שאני הראשון בתולדות הציונות שביקש ממעבידו להוריד לו את המשכורת כדי להציל את הקצבה ושאר זכויות הנכה שניגזלו ממני ) . אם כן , הרי שאינך נאמן אפילו לתפיסה התאצ'ריסטית של עצמך...
_new_ הוספת תגובה



לא התייחסת לגבולות התיקצוב
דוד סיון (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 14:20)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו בהודעה עכשיו עיקר עיסוקך ב''זכויות'' וב''גזילה'' כספיות (כל פעם מספר אחר). עדין לא הגדרת את גבולות התקציב. אכן טענת ואתה טוען כעת שאחריות המדינה היא בעצם בלתי מוגבלת. אבל לא הסברת איך לדעתך צריך לקבוע את גובה ההקצבה לאדם או משפחה.

כתבתי כבר שאני נגד קיצבאות שלא מלוות בשיקום או השקעה בהון אנושי. משמע קיצבה היא לא זכות נצחית אלא זמנית - עד שאדם השתקם (כמיטב יכולתו, או פיתח את ההון האנושי שלו במידה מספקת). קיצבה או זכות שנשארת לכל החיים מאבדת מערכה המהותי די מהר.

לא התעלמתי מכלום, רק לא הבעתי את דעתי על כל מה שעלה לדיון - בעיקר לא בפרטים. הסיבה היא פשוטה: אני משתדל לא לעסוק בנושאים שאינני מכיר טוב. עדין העקרונות שלי הם דומים אם מדובר בהקצבה לנכה, חלש או כל קבוצת לחץ אחרת.

אם כבר אז אתה אולי לא שמת לב שבעצם אני בעד שמירב האזרחים יצאו לעבודה (יקדישו זמן ליצירתיות ויצרנות...). עובדות החיים הן שיש במדינת ישראל אנשים רבים שלא עובדים למחייתם הגם שהם בעלי כישורים ויכולת (והם לא נכים). מכאן שבתנאים מסויימים אתמוך גם בעידוד תעסוקה. אני אומר, בתנאים מסויימים כי אינני מכיר מספיק את הפרטים ואת התחום ואני רוצה להיות בטוח שהעיקרון שקצבה היא זמנית נשמר.

אכן אני נגד מדינת הרווחה שאתה חושש מקריסתה בגלל קיצוץ היקף תשלומי ההעברה (רווחה). אני חושב, וקצת למדתי את הנושא, שמדיניות הרווחה קורסת מאליה משום שהיא יודעת היטב לחלק תקציבים אבל לא טובה בהרמת ''הנזקקים'' לרמה שיוכלו לממש שוויון הזדמנויות. כאשר מסתכלים על הנתונים הרי שאפשר לראות שב-‏20 וכמה שנים עד המועד שסילבן שלום החל לקצץ בתשלומי הרווחה שהיקף תשלומי הרווחה גדל מאד ואיתו יחד מספר הנזקקים. כך מצאה ועדה פרלמנטרית בראשותו של ח''כ רן כהן. מכאן שמדיניות הרווחה נכשלה כי היא חילקה כספים מבלי לפתור את הבעיות.
_new_ הוספת תגובה



לא התייחסת לגבולות התיקצוב
זהר שחר (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 15:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מצטער מאוד ומתנצל , אבל חולה טרשת נפוצה סופני לא יוכל כניראה כהצעתך לפתח משאבי מיומנות אנושיים או על אנושיים או איך שהגדרת זאת לעולם , כי הוא נדון כל חייו להשאר בכיסא גלגלים בחדרו , וגם לעשות פיפי הוא מעדיף בשקית מאשר חצי יום להגיע לאסלה...על מה אתה מדבר בכלל ? ! ! אין גבול לאטימות ולניכור ? ! ! אז במה הוא תלוי ?...במשפחתו המליונרית מהרצליה פיתוח ? ! ואם הם מנתיבות ובעצמם מובטלים וחסרי כל ? ! ! אז שילך קיבינימאט ולא ימצוץ את לשד המדינה ?...שילך לעבוד , כי גם ביבי שטף רצפות כשהיה סטודנט ? ! !...רק שלא נהיה ''סוציאליסטים'' רחמנא ליצלן...אלה שבמדינות והכלכלות המתקדמות והעשירות בעולם נכים מתקיימים בערך מקצבאות בגובה שכר הממוצע במשק , ושם הם בני אדם ולא סמרטוטים בזויים .
אתה לא קורא בעיון את דברי , מפני שהתייחסתי שם בפרוש ובפירוט גם לעינין התימרוץ לתעסוקה ללא שום השקעה מהמדינה , וגם לעינין גובה הקיצבה - קו העוני ! ! ! כן , הלוואי שגובה הקצבה יגיע לפחות לגובה קו העוני ! כי היום הוא הרבה מתחתיו . ואני אומר - גובה שכר המינימום , ומאותן סיבות שהוא ניקבע ( וגם הוא שערוריה בפני עצמה..) .
_new_ הוספת תגובה



עכשיו הבנתי
דוד סיון (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 18:47)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התנאי הראשון לדיון שתהיה התייחסות לדברי המתדיינים. אני לא בטוח שאתה מעוניין בדיון אלא עוסק בהתקפה. זוהי שכנראה השיטה שלך לשחרר מהדיון אנשים שלא כותבים דברים
לפי השבלונה שלך. תודה רבה.....!

סע לשלום, המפתחות בפנים.....!!
_new_ הוספת תגובה



נראה שדווקא אתה לא התייחסת,דוד
יאיר ש (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 19:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חוזר על המנטרה שלך ש''העזרה הממשלתית היא רק כדי לעזור למבוטח להשתקם ולא מעבר לך'', ולא מתייחס לנקודה שהועלתה שוב שוב שיש אנשים ש..איך לומר..''קצת'' קשה לשנות את מצבם. אבל אתה כנראה תמשיך להתעקש שקיצבה לקשישים תשולם בתקופה מוגבלת עד שאלה ''ישתקמו'' וחזרו להיות צעירים...וחולה ניוון שרירים ?? שיעשה התעמלות לחזק את שריריו...

דרך אגב, אם היה מושקע מאמץ סביר ( בתוספת ענישה משפטית) כדי לסנן את כל המתחזים לנכים, נזקקים וכו' לא היה שום מחסור בכספי ביטוח לאומי לנזקקים באמת. ועוד לא דברתי על ההנחות הרבות שניתנו למעסיקים בתחום זה - ללא הצדקה.
_new_ הוספת תגובה



נכון לא התייחסתי אבל גם לא התיימרתי
דוד סיון (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 22:05)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר מקודם כתבתי: ''לא התעלמתי מכלום, רק לא הבעתי את דעתי על כל מה שעלה לדיון - בעיקר לא בפרטים. הסיבה היא פשוטה: אני משתדל לא לעסוק בנושאים שאינני מכיר טוב. עדין העקרונות שלי הם דומים אם מדובר בהקצבה לנכה, חלש או כל קבוצת לחץ אחרת'' (תגובה 66785). כעת אתה כותב על מנטרות וטוען כלפי שאינן מן העניין על חוסר התייחסות, כאילו ההודעה שלי לא קיימת.

לעומת זאת זהר תקף (בין השאר: ''אין גבול לאטימות ולניכור...'') אותי על עמדות שלא הבעתי ולכן כתבתי מה שכתבתי בתגובה 66792. אתה גם לא טמנת ידך בצלחת. הנה:

האם אתה טוען שסכום של 1800 ש''ח בחודש כקצבת נכות לנכים קשים, אשר להם הוצאות נוספות רבות היא בגדר ''כל סכום כספי שעולה בדעתם של אנשים'' כפי שכתבת ?? עושה רושם שאין לך אפילו הכרות מינימלית עם הנושא. ממך דוד, הייתי מצפה שלפני שאתה כותב דברים בלתי מבוססים, תמצא מובאות והוכחות לכך שאפשר למלא את צרכי נכים אלה בסכומים קטנים יותר...'' (תגובה 66774).

ובכן בשום מקום לא טענתי דבר על 1800 לחודש. לכן במקום לתת לאחרים עצות על מה עושים כדי לבסס דברים, השתמש בהן בעצמך. אבל אתה בחרת לתת לי שיעור על חוצפה......

כעת יש לי עצות לך ולזהר. לפני שאתם פורצים בויכוחים והתקפות על על פרטים כאלו ואחרים, כדאי לכם לדעת את מה אתם מתקיפים. אם יש ספקות כדאי לשאול לכוונת הכותב. אחרת אתם עשויים למצוא עצמכם כמו דון קישוט,........ נלחמים בטחנות רוח.
_new_ הוספת תגובה



נראה שדווקא אתה לא התייחסת,דוד
זהר שחר (יום שישי, 30/09/2005 שעה 0:54)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון .
_new_ הוספת תגובה



עכשיו הבנתי
זהר שחר (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 23:11)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תראה דויד ...להתרשמותי תפיסתך ( ולא רק שלך...)יוצאת מתוך אקסיומה אותה קבלת על עצמך משום מה מתישהו , שאומרת שכל ניתמך ומקבל קיצבה במדינה הוא בעצם אדם שניכשל , לוזר , וחדל אישים , נצלן ועלוקה מיותרת על צוואר המדינה . אם הוא לא מצליח או יכול להשתקם , שישבור ת'ראש לבד , כי פה זה לא סוציאליזם , ולא משפחה .
כל מציאות , כפי שתארתי בפניך לפרוטרוט , כולל הצעות שיקום ריאליות , שאיננה מסתדרת עם האקסיומה הזאת , מפריעה לך , וחולנית לתפיסתך .
הבעיה היא שהמציאות קיימת , והיא עלולה להגיע גם יום אחד אליך חס וחלילה . בכל מיקרה היא איננה מתכופפת ומתעוותת ע'פ המתווה שלך , אלה עצמאית לחלוטין וגם מנותקת לגמרי מתפיסתך . עובדה .
יש שם אנשים שזקוקים לתמיכה , לעידוד , לשיוויון הזדמנויות , לחיים בכבוד , ואנו נילחם בשבילם , מפני שאתה כניראה שלא...
הוויכוח דווקא עיניין , ומעצם טבעו הוא תוקפני , אחרת היה הסכמה...
צא ולמד דוויד...יש לך מה להשלים בעינין , ועדיף שלא לעצום עיניים חזק ולצעוק את המנטרות של ביבי מהטלוויזיה , כי הוא כניראה כבר לא יגיע רחוק..גם לא השיטה המבחילה שלו !
המפתחות אצלך .
_new_ הוספת תגובה



אינך מבין אבל מתיימר המון
דוד סיון (יום שישי, 30/09/2005 שעה 5:49)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי מה שאתה כותב, זהר שחר, ''.... להתרשמותי תפיסתך ... יוצאת אקסיומה אותה קבלת על עצמך....'' (תגובה 66798), אינך מבין את עמדתי. הרי זה משפט מופרך וחסר שחר. זה במיוחד נכון אחרי שהצגתי כאן קישורים למאמרים שמציגים את עמדתי ועל מה במציאות היא מבוססת. אבל אתה מעדיף יומרנות ושחצנות חולנית, .....

הכי חשוב לפני שאתה בונה תיאוריות על עמדתי כדאי שתקרא בעיון את הכתוב. אחר כך תברר ותשאל לפני שאתה קופץ עם מסקנות, שחצנות ותוקפנות.
_new_ הוספת תגובה



אינך מבין אבל מתיימר המון
יאיר ש (יום שישי, 30/09/2005 שעה 10:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל דויד, אתה בוחר משום מה לתקוע את הדיון ולעבור להתקפות אישיות במקום לענות לעצם העניין, וחבל. האם הסיבה לך היא שלא מצאת תשובה עניינית?

חיפשתי ולא מצאתי קישורים למאמרים שמציגים את עמדתך. לפני שאתה מתקיף אחרים בדוק את עצמך.

כל מה שאפשר היה להבין מהטיעון שלך, עליו חזרת כמה פעמים, הוא שלדעתך קיצבה אמורה להיות דבר זמני, עד שהנזקק ישתקם כביכול ממצבו העגום. לפיכך התרשמותו של זהר לא הייתה לגמרי מופרכת, והטענה על ''שחצנות חולנית'' היא מגוחכת.

הסבירו לך שוב, ושוב ושוב, שיש בעיות אשר מה לעשות, אינן זמניות. כשם שקופת החולים אינה יכולה לספק אינסולין רק ''באופן זמני'' לחולי הסכרת, או תרופה ליתר לחץ דם לנזקקים. גם צרכי הנכים והוצאותיהם, האמורות להיות מכוסות ע''פ החוק, אינם ''זמניים'' בד''כ.כך נוהגים לדוגמא בנכי צה''ל.

אתה בוחר שלא לענות בנקודה הזו, כנראה מהעדר נימוק מתאים, ולהעבור כהרגלך להשמצות אישיות חסרות שחר. שיבושם לך, ושתהיה לך שנה טובה בכל מקרה.
_new_ הוספת תגובה



אכן שחצנות אבל לא חולנית
דוד סיון (יום שישי, 30/09/2005 שעה 11:56)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות האמירה השחצנית והמופרכת של זהר לא היה ראוי שאשתמש בביטוי ''שחצנות חולנית''. הייתי צריך להסתפק בביטוי ''שחצנות''.

*** כרגיל, יאיר ש, אתה בוחר לתקוע את הדיון באין מוצא - בדרישה שלך לתשובות שאין לי. מעבר לכך הרי אינני חייב לדון לפי ההוראות שלך. גם לגבי ההתקפות האישיות אין לך זכות להטיף מוסר.

1. קישורים, שעוסקים בעמדה שלי על מדינת הרווחה ועוד, לא חסרים אפילו רק במסגרת הפתיל הזה. הנה בתגובה 66789 מוצגת עמדתי וקישורים למאמרים שמבססים אותה. אם באמת תחפש ברחבי הפורום תמצא עוד. לכן הטענה המופרכת שלך שאני צריך לבדוק את עצמי היתה מיותרת.

2. הטענה שלך על ''....כנראה מהעדר נימוק מתאים, ...'' גם היא מופרכת. הסברתי בצורה שקופה כמיטב יכולתי מדוע אינני מתייחס לנקודות מסויימות (תגובה 66797). בעיני זהו נימוק מתאים ביותר.

3. לגבי התקפות אישיות תחזור לאחור בפתיל הזה ותבדוק מי התחיל בהן וכלפי מי. הנה כמה קישורים מתאימים:
א. הגדרת העמדה שלי כמנטרה (תגובה 66796) על ידך, יאיר.
ב. התייחסות אישית של זהר כלפי: ''אין גבול לאטימות ולניכור...'' (תגובה 66988).
ג. אם זה לא ברור אז חזור וקרא את הניסוח המלא של תגובתי לכך (תגובה 66797)

לא מתאים שהיוזמים התקפות אישיות יתלוננו על התגובה של המותקפים.
_new_ הוספת תגובה



אחרון ודי
יאיר ש (יום שישי, 30/09/2005 שעה 16:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתעקש לדבר על עמדתך כלפי מדיניות רווחה, ולהציג שוב את הרעיון של מס הכנסה שלילי. מבלי להתייחס לעצם הרעיון, אומר לך שוב שזה לא נושא הדיון. מדובר על קצבת הנכים האמורה לסייע לנכים בצורכיהם המיוחדים ע''י ביטוח לאומי. כשם שזכותך לקבל תרופות אחרי ששילמת ביטוח בריאות בלי קשר למדיניות הרווחה, כך גם נושא הנכים אינו קשור לכך ישירות.
_new_ הוספת תגובה



אתה מתעקש לרדת לפרטים לפני שקיבלת את העקרונות
דוד סיון (יום שישי, 30/09/2005 שעה 19:31)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קצבת נכים היא חלק ממדיניות הרווחה והיא בנויה על אותם העקרונות כמו קיצבת ילדים, קיצבת זיקנה ועוד. אתה מתעקש לעסוק בצד ''הזכויות'' בלי קשר לכמה שילמת. אבל מה לעשות זה קשור. הרי הנתונים אומרים שהביטוח הלאומי גובה רק כ-‏50% ממה שהוא אמור או מבטיח לשלם מכאן שאין התאמה בין המקורות והשימושים.

אז העובדה היא שכל חייך שילמת (שילמנו) לביטוח לאומי אבל לא שילמת (שילמנו) מספיק. לכן כאשר יגיע הזמן ותהיה שכאי לפי הכללים לקבל תשלומים מהביטוח הלאומי, התוצאה תהיה נמוכה מן המצופה. לכן אינני מתפלא שיש המתלוננים. מצד שני אם המתלונן מתעלם, כמו שרוב המשתתפים כאן עשו, מ''הכמה שילמנו כל השנים'', יוצאים פרדוקסים. כזאת היא הדרישה של מנכ''ל הביטוח הלאומי לתוספת של שני מיליארד שקלים לתקציב הוצאותיו בלי להציע הגדלה של הסכומים שגובים מכל אחד מאיתנו (כך הוא אמר בראיון ברדיו היום).

מסתבר, אם הבנתי נכון מה שזהר כתב באחת ההודעות, שגם בנושא קיצבת הנכות יש פערים בין ההבטחות (הזכויות) והמקורות.

בעיות דומות הכניסו את ביטוח הבריאות לבעיה: ''שקיפות וגמישות מקורות מימון'' (דיון 2741).

הטיעון הזה, הפער בין המקורות לשימושים, הוא מאד מאד רלוונטי לדיון שהיה כאן.
הטיעון הזה הוא חלק מהרעיון ולכן להגיד שלא התייחסתי לרעיון זו טעות.

הטיעון הזה הוא גם אחד ההסברים מדוע מדינת הרווחה נועדה לכישלון.
_new_ הוספת תגובה



אתה מתעקש לרדת לפרטים לפני שקיבלת את העקרונות
זהר שחר (יום שישי, 30/09/2005 שעה 20:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל הנתון שלך בעינין ה 50% בקצבת הנכות לא נכון , וכבר כתבתי לך מה כן נכון...אני מדבר על קצבת הנכות בלבד , שגם ורק בה וכשלעצמה אתה בעצמך טוען שאינך מתמצא ...אז לפחות תקבל את העובדות או תלך לבדוק בעצמך , ואל תתווכח עליהן בבקשה .
לדעתי אם חסרים כספים ( עד כמה שידוע לי לביטוח הלאמי דווקא יש עודפים , אותם השקיע בנדל'ן ( ! ) ) , יש להשיג אותם מבעלי ההכנסות הגבוהות מעל 30000 , כך שהם ישלמו פרוגרסיבית כל אחד ממשכורתו כ 1000 ש'ח לביטוח לאומי , ואז גם ניתרום במקביל לצימצום הפערים החברתיים...כי 1000 ש'ח במשכורת כזאת , מקביל בערך ל 150 ש'ח במשכורת של 2500 ש'ח ! ! ! ( נכון , דוויד ? ! ! ! ).
אלה שעוד לא קם האמיץ ובר הלבב שיעז לעולל גזילה כזאת מהעשירון העליון ! מה שעלול להתבטא במעבר ומשבר חריף בין ארוחות סושי , לסתם דגם פושטים רחמנא ליצלן...
במקום זה שלף הקוסם לפני מספר חודשים את הפלא המסעיר של הפחתה זעירה באחוזים במס הכנסה , שהתבטאה אצלם בערך ב 1000 ש'ח תוספת דווקא , ואצל האחרים בכמה גרושים...
והוא חושב שהוא גאון , וכולם מטומטמים ! עד שזה יתפוצץ לו בפרצוץ מתישהו , ובמהרה בימינו ! ! !
_new_ הוספת תגובה



זהר, אתה ממשיך לטעון על דברים שלא כתבתי
דוד סיון (יום שישי, 30/09/2005 שעה 22:34)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה מה שכתבתי: ''הרי הנתונים אומרים שהביטוח הלאומי גובה רק כ-‏50% ממה שהוא אמור או מבטיח לשלם מכאן שאין התאמה בין המקורות והשימושים'' (תגובה 66824). ''הביטוח הלאומי'' זה לא ''קצבת הנכות''.

אבל אתה שוב מעדיף לצאת לקרב בעזרת השחצנות לפני שקראת בעיון.

המקור שלי זה נתונים מניתוח התקציב לשנת 2003 (ינואר 2003).
_new_ הוספת תגובה



המקור לעמדתי
דוד סיון (יום שישי, 30/09/2005 שעה 22:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסמך של משרד העבודה, הצעת תקציב המוסד לביטוח לאומי (http://www.mof.gov.il/budget2003/doc/avoda.pdf):
1. דמי ביטוח, 23.4 מיליארד ש''ח, שזה 53% מהתקציב.
2. השתת. האוצר לפי חוק, 11.9 מיליארד ש''ח, 27%.
3. הקצבות לא ביטוחיות של האוצר, 8.8 מיליארד ש''ח, 20%.
סה''כ התקציב של הביטוח הלאומי 44.1 מיליארד.

ובכן ''טעיתי'', הביטוח הלאומי גובה דמי ביטוח בגובה של ''53%'' ולא ''כ-‏50%'' מתקציבו.
_new_ הוספת תגובה



המקור לעמדתי
זהר שחר (שבת, 01/10/2005 שעה 0:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון , באמת טעית , והתקשורת אתך היא כל כך בעייתית שזה פשוט מייאש...
לא מעניין אותי הגימלאים , לא החד הוריות , ולא הבלתי מועסקים ! השרשור הזה להזכירך דויד, עוסק בד'ח לרון ובנכים .
אם תואיל להתייחס סוף סוף לעצם דברי , ולא למה שנוח לך , תמצא בנושא הקצאה לנכים וסיעוד את חלקו של האוצר כ 50% מגובה הקצבאות , אבל רק של נכים ש''הפכו לנכים מאז אפריל 70 '' בלבד ! ולפי הטבלאות שלי ממקור אחר בנושא התקבולים לצורך תשלום קצבאות הנכים זה לא 20% אלה פחות ! ! !
ניהלנו פה וויכוח ברמה העקרונית בעיקר , כשהגיבוי הכמותי ניתן וקיים , והוא פשוט מאוד לכל בר דעת...את המסקנות יסיק כל קורא לעצמו , ושיהיה לך כל טוב , ותודה על השיחה , ושנה טובה !
_new_ הוספת תגובה



אתה כבר מגזים.... ומסלף
דוד סיון (שבת, 01/10/2005 שעה 7:54)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. התקשורת איתך היא בעיה רצינית. אתה טוען על עמדתי דברים שלא כתבתי, זה גובל בסילוף עמדתי:

1. הטעות שלי, שכאילו לא תפסת, היא בין ''53%'' ל''כ-‏50%''. אם אתה רוצה לחגוג על הטעות השולית הזאת אז תחגוג.

2. גם מה שאכתוב כעת כבר כתבתי: התייחסתי לעובדה שהעלית על ה-‏20%, כי היא באופן עקרוני אותה הבעיה של ה-‏50% שחסרים. אבל גם התייחסתי באופן ישיר (ראה, תגובה 66789, תגובה 66824).

ב. אני מציג את מקורותי אתה לא:
כתבת כבר יותר מפעם אחת שאתה מכיר את הנתונים בנושא קיצבת הנכות. אלא שלא הצגת את מקורותיך אבל ממשיך לטעון לאמינות. והנה כעת אתה טוען טענה דומה: ''ולפי הטבלאות שלי ממקור אחר....''
מה זה הטבלאות שלי?
האם אתה בר-סמכא בנושא? איך יודעים זאת?

ג. אם היית קורא את הדברים מקודם,..... !!!
_new_ הוספת תגובה



אינך מבין אבל מתיימר המון
זהר שחר (יום שישי, 30/09/2005 שעה 13:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שנה טובה , וצום קל .
_new_ הוספת תגובה



אינך מבין אבל מתיימר המון
יאיר ש (יום שישי, 30/09/2005 שעה 15:53)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובנים זכרים הרבה
_new_ הוספת תגובה



אינך מבין אבל מתיימר המון
זהר שחר (יום שישי, 30/09/2005 שעה 16:36)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובנות נקבים כחול אשר על שפת הים !...
_new_ הוספת תגובה



זוהר, לא אתפלא אם לא רוצים להעסיק אותך
חזי (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 12:55)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טיפוס של trouble maker ''עושה צרות כרוני''.
אתה פשוט מרעיל את הסביבה בה אתה נמצא.

לא משנה כמה יתנו לכה, תמיד תרגיש שמגיע לכה יותר.

אדם מר נפש קשה לו לחיות...
_new_ הוספת תגובה



זוהר, לא אתפלא אם לא רוצים להעסיק אותך
זהר שחר (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 14:21)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מצטער ששברתי לך את דימוי הנכה הפאסיבי , הנזקק , והמשנורר מלשכת הסעד של שנות ה - 50....אודה לך מאוד אם תחדל מעתה לתקוף אותי אישית , ותתייחס עיניינית לתכנים , גם אם הם קשים ונימרצים מדי בעינייך !
מדיניות הרווחה של ישראל בנויה כעת בדיוק על מה שאתה מציע - 170000 יחיו מתרומות , שנור , וצדקה מפני שאדון ביבי החליט שאת הצמיחה ומקורות הקיצוץ בתקציב המדינה הוא משתית על גזילת קיצבת הקיום השערורייתית והעלובה ( 1800 ש'ח) ממנה נאלצו לחיות בגלל מר גורלם הפיזי .
מאוד מצטער שלא אוכל לפרוש בפניך כאן את כל תעלולי ד'וח לרון , אבל תאלץ כניראה להאמין לי שבמסגרת ''המרצת'' הנכים ( ושאר המובטלים ) לצאת לעבודה ולעצמאות כלכלית , ברמות שכר זעומות של מ - 1800 ש'ח כיום , הוא פשוט מבטל להם את כל הקצבה וזכויותיהם הנילוות כנכים , מתוך עיקרון שבהשתכרות כזאת הנכה כבר לא זקוק לקצבה , ומבחינת כושרו הוא לא נכה ! ז'א למשל , שאם הצלחתי איכשהו לירוק דם , למצוא עבודה , ולהחזיק בה מעמד , אני אמור לחיות מנגיד 2500 ש'ח ! והוא אמור לחסוך עלי לצורך הצמיחה במשק 1800 ש'ח ! אתה מסוגל לחיות מ 2500 ש'ח , ועוד כנכה על כל ההוצאות הקשורות לכך ? ! ! ניראה לך שהשתכרות כזאת מצדיקה וויתור על 1800 ש'ח , ומעשית השתכרות של 700 ש'ח לחודש ? ! ! ( תמריץ שלילי ) אם לא הבנת , אשמח להסביר , אם כן הבנת , אני לא מבין איך לא קופצות לך השערות מהאזניים נוכח ההתעמרות והגזילה הזאת ! ! ! ומה שהיה לי להתייחס בעמדתך בעינין כבר כתבתי לך ...בדו'ח לרון התייחסו לכך , אבל בתיחכום , והמניפולציה האופייניים - עם ההשתכרות מעל גובה הקצבה היא לא תבוטל , אלה תקוצץ ב 30 עד 40% תלוי בהכנסה . למה ? ! ! כי אחת המטרות המוצהרות בוועדה היתה - ''קיצוץ בקצבאות'' , והיא הטילה לכן ''מס נכה'' מיוחד - עונש על יציאה לעבודה במקום תמרוץ ! וכל זה בתחום הכנסה קיומית הרבה מתחת לקו העוני ! ! !
לא ביקשנו בעינין קריטי זה שום תוספת מהמדינה ! כלום ! תבענו שברמות השתכרות כאלו המדינה לא תרוויח על ראשינו בציניות מרושעת את הקצבה שלנו ! הבנת ? ! !
אני ממורמר , כואב , וכועס מפני שהמדינה לא מאפשרת לכ -170000 מאזרחיה להרים את הראש , ולחיות בכבוד מאמצעי קיום מינימאליים לפחות בקו העוני , ולא עמוק מתחתיו ! אנו לא נזקקים לתרומות , אלה להכרה בחיים בכבוד , שיוויון הזדמנויות , ואפליה מתקנת כפי שניתנת לעשרות מגזרים אחרים בצדק !
קיצבת הנכות היא לא משכורת , אלה מדרגה בסיסית ( אגב גם היא הוקפאה ל 4 שנים משום מה...)והכרחית מכורח מצב הפיזי נפשי של הנכה , שאמורה גם לשמור על תנאי קיום בכבוד לנכים מובטלים מכורח המציאות , ולהביא את העובדים שבהם למצב של רמת חיים סבירה , והתמודדות שווה בשוק העבודה .
אנו לא נילחמים על עוד כמה גרושים שיזרקו לנו מידי פעם , אלה על עקרונות בסיסיים שיקבעו ויצמידו את זכויותינו כך שלא כל ביבי , ושמיבי אקראי יוכל להתעלל בנו ע'פ גחמותיו הוויסקונסאיות למשל...
דו'ח לרון גם פוגע בזכויות אחרות שלנו , כמו האפשרות מעתה לחייב נכה מובטל ע'פ החלטת פקיד כלשהו לעבוד בעבודה יזומה , ובאיום צמוד לגזילת הקצבה הזעומה שממנה נותר לו לחיות , כך שיוותר ממש בחוסר כל ! ! נידמה לי שזהו תקדים שלא קורה אפילו בעולם השלישי ...
הוא מנציח את הקפאת הקיצבאות , מפחית בגובה הפטור ממס , מקבע את אינטגרליות הוועדות הרפואיות בתוך הביטוח הלאומי ( ניגודי אינטרסים...דההה...הרופא שמחליט על רמת הנכות מקבל שכר מבעל אינטרס בעינין ), ועוד ועוד...וכל זאת בשם קידום הנכה ורווחתו .
שילמנו כל חיינו כספים לביטוח לאומי , כך שבבוא יום מר ונימהר נוכל להסתמך על ביטוח סביר כדי לחיות בכבוד לפחות במת חיים מינימאלית , ולא בבזיון , השפלה , עוני , וחידלון ! כפי שאתה לא חי מתרומות , אלה מפרנס את עצמך בכבוד מגיע גם לנו ! ! ! אנו נילחם על כך בשיניים ובציפורניים ובכל מה שנותר ויש לנו , כי למדינה שמתעמרת ומזלזלת באוכלוסיה החלשה שבה אין זכות קיום , אפילו אם יש לה נשק אטומי ( גם להודו יש...) !
ולנו אין ארץ אחרת !
_new_ הוספת תגובה



''לא רק הגברת אלא גם האדרת''
ניר (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 14:21)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זהר שחר אולי כשרוני, פיקח, זריז, ממולח, ומלא מרץ וכוונות רצויות. אבל אי אפשר לעמוד על כל התכונות הברוכות הללו, כי הן עטופות במעטפת קוצנית, דוקרנית,
ומרתיעה. לפני שנים קראתי בספר 'הנסיך הקטן' על איש מדע היקום (אסטרונום) שבא לכינוס מדעי בין-לאומי להרצות על תגליתו החדשה: כוכב לכת (או שביט, אני כבר לא זוכר) שגילה. אבל הוא היה טורקי מהדור הישן, והכינוס - לפני מהפיכת 'התורכים הצעירים' של כמאל אתא טורק. התוכן (אסטרונום בעברית יפה) היה לבוש בלבוש התורכי המסורתי (ראינו כאלה בימי השלטון העותמני בארץ ישראל), ולכן נתקבלו דברי המרצה מתורכיה באי-אמון, שלא לדבר על הזלזול. ואז נתרחשה המפיכה ההיא ובעקבותיה, בין היתר, עברו התורכים ללבוש 'פראנג'י' כלומר: חליפות אירופיות עם עניבות וכיו''ב. וראו זה פלא, בכינוס הבא, שהתכנס כבר אחרי המהפיכה, שוב חזר בעל התגלית מאיסטנבול לבמת ההרצאות, והרצה בדיוק את אותה ההרצאה שהרצה לפני שהחליף את לבושו - - - וכולם מחאו לו כפיים והללו את כשרונו המדעי ואת תגליתו המרשימה. מסקנה: התוכן חשוב, אבל כדי לאפשר את הגישה אל 'פנימו' ואת ההכרה בחשיבותו - יש להגישו ב'לבוש' שיזמין, ולא ידחה. אתה הבנת את זה, זהר ? ועוד 2 תוספות קטנות אבל חשובות: 1. גם אני לומד את הדברים בדרך הקשה, כי נטייתי הטבעית היא להתלהט כמוך. אולי הבדל השנים בינינו מסביר שעוד מעט גם אתה תווכח בנזק שזה גרם וגורם לך. 2. כנ''ל לענין התקבלותך לעבודה: האם לא הכירו בכשרונותיך, או שפחדו מכך שבזעמך המתפרץ לפעמים, תדחה לקוחות,ותעשה נזק למקום בו רצית לעבוד ?!
_new_ הוספת תגובה



''לא רק הגברת אלא גם האדרת''
זהר שחר (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 15:12)
בתשובה לניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רוצה לדבר על קיבוץ נחשולים ?...או עלי ?...או על שניהם ביחד ? ! !
אני הבאתי את הדוגמה להמחשת עקרונותי , אבל אם אתה מתעקש אפשר לתאר איך בדיוק כפי שאתה עושה פה , גם הם לא מסוגלים לא רוצים, ולא מנסים לעשות את ההפרדה בין התנהלות מקצועית לבין הופעה חיצונית סטיגמטית( כולל רכילות שבילים , נכות , ושאר האדרת שעליה אתה מדבר..), ואני אשמח לספק לך את ההמלצות החמות והחד משמעיות משנות עבודתי הרבים בתחום העבודה הסוציאלית ויחסי אנוש ( תוכל להעביר גם להם , כי לא טרחו לברר זאת כלל עד היום..).
אפשר לדבר איך מרכז ענף האבוקדו באיזה וועדה קיבוצית מחליט לגבות מנהל כושל ונירפה שעלב והשפיל חבר , ודחה אותו מפרנסה בכבוד עקב נכותו...וכל זה ע'ס התמחותו בתחום גידול זני האהס והפוארטה בעמק הבננות...
אפשר לדבר על בגידה של חברים לדרך של שנים במישהו שזכותו להתפרנס בכבוד לצידם ואתם, במיוחד אחרי שאת התקף הלב שלו והסרטן קבל תוך כדי עבודתו שם ...
אפשר גם לדבר על הפרטה מוחלטת של הקיבוץ , שזרקה ביודעין ובכוונה תחילה את הנכים שבו , להתמודד עם ביטוח לאומי שם זכויותיהם כקיבוצניקים לא קיימים , והתעלמה מהם לחלוטין . טוב , סליחה לא בדיוק התעלמה , אלה הכריחו אותנו לקנות את הקלנועיות שלנו באלפי שקלים שלא היו לנו ! ! !
ואותו מנהל הוציא אתמול אחרי כחודשיים מכרז בדיוק על אותה עבודה , מפני שכניראה הכוסיות שמצא לא בדיוק התאימו לטעמו האישי...וגם במיכרז זה הוא משקר כשכותב שהוא מיועד לכולם , וללא מגבלה פיזית , גיל או הופעה , מפני שהוא הכריז שלא מעוניין בנכים מזוקנים , ובכלל מבוגרים , וגברים...
רוצה עוד ?...יש עוד הרבה, אבל אתחשב בך בינתיים...אבל רק בינתיים לידיעתך !
_new_ הוספת תגובה



עם כל הסימפטיה ''למאבק'' הנכים
קובי כהן (יום שישי, 30/09/2005 שעה 21:03)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לידיעתך על פי אומדנים סטטיסטיים אחוז הנכים באוכלוסיה העולמית עומד על 10 אחוז בהערכה גסה מדובר על ציבור של 600 אלף נכים במדינת ישראל. על פי נתוני המוסד לביטוח לאומי יש בארץ 170,400 מקבלי קצבאות בגלל המדיניות הנוקשה שקובעת שנכה שמשתכר מעל 1800 ש''ח אינו מוגדר כ''נכה'' יותר ואינו זכאי לקבל את קצבתו.
על פי אותם נתונים סטטיסטיים 80 אחוז מציבור מקבלי הקצבאות מוגדר בעל אי כושר עבודה של 75 אחוז ומעלה (נכים קשים) ז''א 136,320 הינם נכים קשים ולכן הנחת היסוד שלך אינה נכונה כלל!!!
ולכן חזי צר לי לקבוע הנחת היסוד שלך שגויה לגמרי!!!
הוועדה שהוקמה קיבלה מנדט לדון במצב הנכים ולטפל בטענות שיעלו לצערי הרב הפכה הוועדה מועדה שכזו לועדה לישום תוכנית ויסקונסין על ציבור הנכים עובדה קלה וברור שכן בניגוד למילים היפות שמתארות את הדו''ח כל כולו מוגדש לישום אכזרי פוגע ונפשע בציבור נזקק חסר אונים.
מדניות הממשלה להתנתקות מאחריות לציבור זה מודגמת בברור וממדינת רווחה הפכנו למדינה מתעמרת ומנותקת מערכים הומאניים. הנכים שישבו בועדה מכרו את ציבור הנכים בעבור טובתם הם. לא השכילו להבין שמדובר בחבות מוסרית ולא עמדו על זכויות המגיעות לציבור זה שלא בחסד אלא מתוקף היותם אזרחים בעלי זכויות. צר לי לומר שאילו חשבו הנכים הללו במונחים בריאים היה מצב הנכים במדינה הרבה יותר טוב ממצבם היום. מה לעשות נכותם היתה להם לרועץ....
_new_ הוספת תגובה



עם כל הסימפטיה ''למאבק'' הנכים
עמרן א. (שבת, 01/10/2005 שעה 0:57)
בתשובה לקובי כהן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רוב המגיבים כאן מגיבים לדברי חזי שמרא קבע לגבי הנכים
סטיגמה והוא אינו מוכן ללמוד ולשמוע ואולי להשתכנע.
אנו הנכים יוצאים מגדרנו לשכנע אותו ולדעתי חבל על זמנינו, במקום זאת עלינו להתייחס לדו''ח לרון ולחזק את האחדות אצל הנכים.
לגבי אלה שחושדים שהנהגת מטה המאבק נגועה או חשודה בכשרים אני מציע להזהר בדבריהם, מצד שני ניתן לבקש שקיפות ולבקש לדעת, מה ה''הטבות'' (ג'ובים, תפקידים, עזרה מכל סוג ) שמקבלים אם מקבלים ראשי מטה המאבק, דברים מסוג זה אינם סוד וכדאי לבדוק זאת רק כדי לפזר את העננה המכוערת המרחפת מעל מאבקנו מול המימסד המסתייד.

מבלי לחשוד או לפגוע בחברי, ראשי מטה המאבק בראשות אריה צודקביץ.
_new_ הוספת תגובה



עם כל הסימפטיה ''למאבק'' הנכים
זהר שחר (שבת, 01/10/2005 שעה 0:33)
בתשובה לעמרן א.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בבקשה -
רוני שכטר יועץ שר הרווחה לעינייני נכים בתשלום .
יואב קריים מונה לתפקיד בנציבות השיוויון ( גוף תלוי ממשלתי ) .
אריה צודקביץ מונה לדיירקטור בדירקטוריון הביטוח הלאומי !
רוצה עוד ?...מספיק לבינתיים , לא ?...
_new_ הוספת תגובה



עם כל הסימפטיה ''למאבק'' הנכים
עמרן א. (יום שני, 03/10/2005 שעה 0:40)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לזהר שחר!

אם תשובתך בדבר התפקידים להם מונו חברינו ראשי מטה המאבק מדויקים, הרי שכולנו נמצאים בבעיה רצינית מאוד!!!

שלושת החברים שציינת ראשי מטה המאבק נמצאים בניגוד עניינים הזועק לשמיים (שוב! אם דבריך נכונים) אני מכל מקום עומד לבדוק זאת באופן הישיר והבוטה ביותר ומתכוון להתקשר אליהם טלפונית ולשאול אותם זאת, אם לא נתבדה יש לשקול פנייה לבג''ץ או לבימ''ש המחוזי שיכול לשבת כבימ''ש לעניינים מינהליים.

לא יתכן מצב שקובעי מדיניות הנכים מול האוצר והמ.ל.ל
יהיו סמוכים לשולחנות האוצר, משרד העבודה, או המ.ל.ל
_new_ הוספת תגובה



לחזי-אי ידיעת החומר שלך
משה (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 19:09)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לחזי שלום,
1. אתה מודיע בתחילת תשובותיך כי אינך מצוי בחומר ואכן זה ניכר בדברים שכתבת. לו לפחות היית קורא את המאמר הראשי ומתייחס אליו דיינו אך גם לכך לא הגעת.
2. אם היית קורא אותו היית רואה שהועלה שיעור המס על הנכים הקשים ב- 50 אחוז בו בעת שעל פי מדיניות הממשלה המס על העשירים הבריאים במדינה הולך ומקוצץ על פי תכנית האוצר. אם אתה בעד הטבות מס, הרי שועדת לרון קיצצה אותו רק לנכים!!!
3. אתה רואה הפתרון של הנכים שלא מצאו עבודה, או מצאו עבודה בשכר נמוך בכך שיאספו תרומות בחול!!! אם היית קורא את מה שכתבה אתי ואחרים, היית מבין שחלק גדול מהנכים שילם במשך שנים סכומי עתק לביטוח לאומי כביטוח לנכות אפשרית, וכשהגיע לנכות לא מחזירים לו (אני נכה קשה העובד כיום (לא מקבל קצבת נכות ורק משלם לביטוח לאומי ולקופת חולים (בגלל עבודתי)).
4. אני שמספר נכים שבתו בעבר והוקמה ועדת לרון בה הם שותפו, בהחלט מחייב אותם, אך לבוא ולהסיק מכך שמאות אלפי נכים אחראים לחתימתם למרות שלא אושר לנציגיהם (מארגוני הנכים השונים ובמיוחד מועד הגג המאגד אותם) להיות שותפים לא לידיעה ולא לחתימה בהחלט אינו מחייב ואינו יכול להיות טיעון לביטול הפגנתם נגד מחטף זה שפוגע ברבים מהנכים. לכן יש לחסום בינתיים את יישום דוח לרון ולשבת עם נציגי ארגוני הנכים ולהגיע עמם לסיכום. כפי שמופיע בגוף המאמר, הדוח פוגע במספר נכים רב ויש להוציא דוח מתוקן או לא להוציאו בכלל.
_new_ הוספת תגובה



מדוע אתה מפרסם בפורום נכים בלבד
מי שאכפת לו (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 17:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ברור לי מדוע כל הודעותיך מושתלות בפורומים של נכים ולא בפורומים של בריאים.
יש עוינות בורות והתאכזרות כלפי נכים. לא רק בכסף אלא בגישה, ביחס וגם בעבריינות על החוקים נגד אפלייה. אין איש בכל המדינה שאוכף חוקים למען הנכים.
אם אתה באמת ובתמים רוצה לסייע לנכים, הודעותיך צריכות להיות בכל הפורומים של אנשים רגילים ולא של הנכים.
ככה לא עושים הסברה. ככה אתה נראה כמי שרוצה להתחבב על הנכים ולו לא.
_new_ הוספת תגובה



מדוע אתה מפרסם בפורום נכים בלבד
יצחק ג'קי אדרי (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 22:34)
בתשובה למי שאכפת לו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובה למי שאכפת לו

לצערי אני פוגש את ההודעה הזו שלך בכל רחבי האינטרנט, חבל שזו התיחסותך אלי אישית ולנושא.

אני את המאמר הזה פרסמתי בהרבה מקומות מפני שלעניות דעתי הנושא די חשוב ובפרט לחשוף את המאבק של הנכים שהתקשורת משום מה בוחרת לא להעצים ולהציף.

לדעתי במקום לחפש ''מניע'' למעשי עדיף שתכתוב משהוא אישי על מאבק הנכים ותעצים אותו באותה מסירות בה אתה עוקב אחרי המאמר ''הזה'' ורושם את הרוטינה של תגובתך.

לידיעתך אני לא מכיר אף נכה מהמאבק, מעולם לא נפגשתי עם הנכים, אין לי אינטרס ואני לא אישיות פוליטית ציבורית.

אני כן תומך המאבק הנכים, אני כן חושב שצריך להביא לידיעת הציבור את נושא מאבק הנכים שהוא פן אחד במאבק חברתי גדול המצייר תמונה קשה שממשלת ישראל בוחרת להסיר מעל עצמה כל אחריות מאזרחיה.
_new_ הוספת תגובה



נו באמת...
יויו (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 21:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבותי!!!
איבדתם את הצפון?
זוהר
אם לא קיבלו אותך לעבודה רק בשל נכותך - האם את תובע את המעסיק?
ואל נא לנכים לבוא בטענות כלפי הציבור שלא מקבלם
כי אם הנכים בעצמם היו מקבלים את עצמם-כולם סביב היו מגיבים באופן זהה.
מה הפוזות האלה?
גם אני נכה
ומעולם לא נתקלתי בסטיגמות האלה שאתה מדבר עליהן
אז אולי כדאי שתעשה בדק בית?
תבחן מדוע לא מקבלים אותך?
מספיק עם המסכנות הזו
בהצלחה בבדק הבית שלך
ליבי ליבי
_new_ הוספת תגובה



קישקוש דמגוגי ניפסד !
זהר שחר (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 23:06)
בתשובה ליויו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אני אקבל את עצמי , הם לא יגזלו ממני את כל הקצבה שלי וגם כל הזכויות הנילוות כשהעבור בשכר את גובה הקצבה 2000 ש'ח ? ! !
הקיצבה הזאת מגיע לי , ואף אחד לא יעז לגעת בה , אלה אם כן ברפיסות והכניעות שלך תוכל לשכנע את הממסד להמשיך להתעמר בנו , בדיוק כפי שהצליח בכך ''מטה נאבק הנכים'' שחתום על הפיאסקו הזה !
אני נפסלתי ממועמדות למשרת פקיד קבלה במלון נחשולים של הקיבוץ שלי , מהסיבה שנאמרה בע'פ לחברי ע'י המנהל עמי אלרם , ובלחץ ה''חברה'' תמי יצחקי , ו''החבר'' האינסטלטור פינחס וולף - '' הוא לא יכול להביא מפתחות לחדרים ולסחוב מזוודות , ואני מעדיף כוסיות בגיל העשרים ( בצירוף תיאור ציורי באוויר...)על נכה מזוקן בן 50''...עו'ד יעץ לי לא להגיש תביעה , מפני שאין סימוכין בכתב...
אגב , מלון זה גם לא נגיש לנכים למרות ששופץ כללית בשנה האחרונה , ויש עוד רשימה ארוכה של סיבות נוספות מדוע להתרחק ממנו כמו מאש !
_new_ הוספת תגובה



קישקוש דמגוגי ניפסד !
יויו (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 1:03)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום לך
השמעת פעם על הקלטה של שיחה? (לשם הוכחות)?
אתה מעז לכתוב שמות, באינטרנט, ולומר כי עו''ד יעץ לך כי...
אני רוצה להגיד לך שבגישההזו לא תשיג כלום
זו גישה של מפסידנים
גם אם המאבק שלך צודק, הגישה אינה מצדיקה.
הנה דוגמת חיים
''להתרחק ממנו כמו מאש, ולא להיאבק שבית מלון ששופץ כללית-יונגש לנכים.
אתה ממש מעורר רחמנות
אתך הסליחה
תתרחק ממנו כמו מאש
והעובדה בינתיים שהוא התרחק ממך כמו מאש.
תתבונן בדברים
ואולי תבין משהו
_new_ הוספת תגובה



קישקוש דמגוגי ניפסד !
זהר שחר (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 1:18)
בתשובה ליויו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נידמה לי שאתה מורכב מחומר די דומה לאותם נבלות מנחשולים , כך שמה שהיה לי לאמר להם ,אתה בטח יודע . כעת נותר רק להפנים...
אין לי עינין בדיון אתך יותר .
תודה .
_new_ הוספת תגובה



קישקוש דמגוגי ניפסד !
יויו (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 8:55)
בתשובה לזהר שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בוודאי שלא
כשהאמת עומדת מול הפנים
כמעט בכל המקרים בלתי אפשרי לה
ואז...
''אין יותר עניין בדיון''...
זה נחמד...
אולי זה מה שמוסדות הממשלה צריכים לעשות
ואז תתקפלו לכם-כי תגידו שאין לכם עניין בדיון אתם
איזה דבר אבסורד
מה הם עוד לא גילו את הפטנט?
אולי אספר להם?
_new_ הוספת תגובה



קישקוש דמגוגי ניפסד !
זהר שחר (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 13:21)
בתשובה ליויו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה אמת ?...שמלון נחשולים מתעמר בנכים ?
אני הפסקתי את הדיון אתך מפני שהוא ניסחף להיבט אישי שלי , שנבע מדוגמה לגיטימית שהבאתי כהמחשה למצבנו במערכת העבודה בארץ . אין לי שום כוונה להמשיך ולפתח את הדוגמה עצמה , למרות שהיא מזעזעת כשלעצמה , ובמיוחד מהסיבה שאתה ואחרים יבואו ויטיפו לי אישית מה ואיך עלי לנהוג...אין לי עינין בכך , וזאת סטיה מהנושא החשוב מאין כמותו כשלעצמו .
_new_ הוספת תגובה



הלכלוך , קראו בעצמכם ושפטו
וועד הפעולה למען הנכים (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 9:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

28.09.2005

וועד הפעולה למען הנכים רואים בחומרה רבה את הניסיון הבלתי הוגן של ''ארגון מטה המאבק וגורמים נוספים מארגון הגג בשיתוף פעולה מלא של נציבות השיוויון לעשות מחטף
ולהעביר מתחת לאפם של רוב ציבור הנכים והארגונים החלטה על הקמה של ארגון יציג במתכונת התואמת את האינטרסים שלהם.
ללא ידיעת כל הארגונים והסכמתם ובניגוד להודעות קודמות בדבר אי ההסכמה למתכונת המוצעת שהובאה בפניהם.

קבוצה זו, מכרה את ציבור הנכים בעבור קבלת זכויות ב''ארגון יציג''.
ציבור הנכים עומד להפגע קשות, שכן בדרכה של קבוצה זו היא לא בחלה בשום אמצעי ומכרה את ציבור הנכים בעבור חופן תפקידים מנהליים שיבסס את מעמדם האישי.

המלצות דו''ח וועדת לרון והוויתור הגורף בזכויות הנכים שמצויות בדו''ח נעשה מתוך אינטרסים אישיים ולא טובת ציבור הנכים.

וועד הפעולה למען הנכים עומד לפרט את מהלך הצעדים שינקטו בזמן הקרוב.

וועד הפעולה למען הנכים
טלפונים 0522200895 עמותת ענבל
0546369946 עמותת קרן
0542118211 דובר וועד הפעולה

disabled@walla.com

_new_ הוספת תגובה



הלכלוך , קראו בעצמכם ושפטו
ניר (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 12:58)
בתשובה לוועד הפעולה למען הנכים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי בעיון את ההתכתבות כאן ב'פורום', לאחר שהופנתה תשומת ליבי אליו ע''י מישהו. 3 הערות קצרות לי, לא כי אין לי עוד מה לכתוב, אלא כדי למקד את הדברים:
1. 'שרשרת' התגובות מסודרת ב'פורום', אחרי מאמר הפתיחה של ג'קי אדרי, בסדר 'הפוך' לסדר כתיבת התגובות: התגובה שנכתבה אחרונה מופיעה ב ת ח ת י ת שרשרת התגובות, במקום בראשה, שם עשוייה העין להיתקל בה ראשונה.
2. מעורבים בדברי התגובה גם אמירות כלליות וגם פרטים ענייניים. נדמה לי שמוטב היה לפרט 'נקודה-נקודה' את הנושאים בהן הנכים טוענים שנעשה להם עוול, עם כל הפרטים (סכומי כסף, תנאי קבלה או שלילת קיצבה וכיו''ב), ולהתייחס אל כל 'סעיף' כזה לגופו.התרשמתי שהפרטים שהובאו כאן בכמה מהנושאים הם או כללים מדי או שגויים במידת-מה.
3. ואם דיברתי על 'גוף', שזהו החלק הכואב - פיזית ונפשית - לכל נכה: גם אם אפשר להבין את הלשון התוקפנית ואת ה'התייחסות האישית לכותבים' של כמה מהמגיבים כאן, בגלל 'לחצי הבטן' ומצוקות הנפש שלהם - תועלת לדעתי זה לא יביא. להיפך: כבר היה מי מהמשתתפים ב'פורום' הזה ש'ניתק מגע' והעדיף שלא להתייחס יותר, בגלל דברים קשים שהוטחו בו, אולי רק משום שאינו 'עומד במקומם' של הנכים.
ולכן - ניסוחים קשים ושפה מתלהמת הם פורקן לכאבי לב, אבל לא תמיד כלי מועיל להשגת הישגים. חישבו על כך.
ולמען'הגילוי הנאות' המתחייב: אני עצמי נפגעתי פעמיים בחיי (פעם במלחמה ופעם בתאונת-דרכים), וויתרתי על התביעה להכרה בי כנכה, למרות שבשתי הפעמים המליצו בפני הגורמים המוסמכים לעשות זאת, ולמרות שלאחר התאונה חזו לי המשך חיים בכסא גלגלים, שא''כ נתחלף בקביים, שגם הם נזנחו עם הזמן, ובמקומם באה 'חגורה' הנחגרת כאשר המצוקה גוברת.
כיום אני מובטל, לא מוצא עבודה בגילי הגבוה, ולא זכאי לשום קיצבה (גם קיצבת זיקנה לא, עדיין).
_new_ הוספת תגובה



נקודת המוצא שלכם לא נכונה
ריטה (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 14:24)
בתשובה לניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. כל נכה. תהיה גודל מוגבלותו כאשר תהיה משאת חייו היא להיות כמו כולם. יהיה מוכן לתת הרבה כדי להגשים חלום זה.
ולהיות כמו כולם זה גם לעבוד, גם לרקוד, גם לשחק כדורגל, גם להסתובב במוזיאון ולראות אמנות ועוד.
כל אדם באשר הוא אדם לא יבחר מבחירה חופשית לחיות מתחת לקו העוני, ויוותר על היכולת להתפרנס ובכדי לקבל את קיצבת הנכות המבישה.

ב. מי שלא חווה בחייו ועדה רפואית של הביטוח הלאומי, לא חווה טראומה. כל נכה חייב לעבור ועדות אלו ללא סוף. ועדות הלוקחות קודם כל את האפשרות שהאדם מולם הוא מתחזה גם אם הוא שוכב כצמח ומחובר למכונת הנשמה. ומתוך חשיבה כזו מעמידים את הנכה במסכת השפלות, לא פעם גורמים לכאבים פיזיים של ממש, ויש פעמים שנכה שעבר מסכת כזו לא מסוגל להתאושש ולחזור לשקם את חייו.
מי שהוכר על ידי ועדות הביטוח הלאומי כנכה קשה הזכאי לקיצבת נכות, האמינו לי משמעו שגם אם ירצו להכריח אותו לקום לעבוד, הוא לא יהיה מסוגל לכך.
מספר המתחזים המצליחים לעבור את הועדות הרפואיות מבלי שיגלו אותם הוא מועט וזעיר.
ועכשיו אולי תבינו משמעותו של דו''ח לרון עבור הנכים.
_new_ הוספת תגובה



נקודת המוצא שלכם לא נכונה
ניר (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 15:25)
בתשובה לריטה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מודה שאינני יכול לעמוד או לשבת במקומם של הנכים הקשים, ואולי לכן - מוטב לי להמעיט לדון אותם.
יחד עם זה, לפחות לגבי הענין המרכזי אותו העלית - הועדות
הרפואיות של 'המוסד לביטוח לאומי': מתוך הזכרון, באשר דו''ח 'ועדת לרון' איננו מונח לפני (ולכן אולי אני טועה),
נדמה לי שהיתה בו התייחסות לנושא, והמלצות לשינויים.
בין ההמלצות: לצמצם את מספר הפעמים בהן נדרש נכה להגיע לועדה רפואית, ולהגדיל את הזמן שבין ראיון או בדיקה כזאת לזאת שאחריה. לבטל את הקשר המוסדי הישיר של הועדות הללו לבין המוסד לביטוח לאומי (שלא תפגע הניטראליות והאובייקטיביות שלהן, ובגלל חשש לניגוד אינטרסים לכאורה שלהן ביחס למי שממנה את חבריהן ו'מעסיק' אותם - הביטוח הלאומי). ועוד המלצות שאינני זוכר כרגע.
_new_ הוספת תגובה



נקודת המוצא שלכם לא נכונה
זהר שחר (יום רביעי, 28/09/2005 שעה 16:10)
בתשובה לניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא היתה שם שום המלצה לנתק את הוועדות מהמל'ל .
היתה שם המלצה גרועה ואופיינית - לרכז את כל הוועדות של נכה מסויים לוועדה אחת . עינין נחמד כשלעצמו , אבל זניח לחלוטין , וגם בעייתי , אם כבר מדברים...
רופא שמקבל משכורתו מהם ימשיך לקבוע את מצב הנכות , שמתבטא בגובה תשלום הקצבה . ניגוד אינטרסים משווע , שמתבטא גם בעירעורים של המל'ל על תביעות שכבר התקבלו למשל...
_new_ הוספת תגובה



הודעה חשובה מלשכת נשיא מדינת ישראל
וועד הפעולה למען הנכים (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 10:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

• הודעה חשובה מלשכת נשיא מדינת ישראל 17:46 | 28/09/05

התקשרו מלשכת נשיא המדינה למסור לועד הפעולה של הנכים השובתים את ההודעה הבאה: ''מנכ''ל המוסד לביטוח לאומי, מר יגאל בן שלום, הודיע לכבוד נשיא המדינה מר משה קצב כי - לאחר בחינה מדוקדקת של דו''ח ועדת לרון הוא מאשר שמצא ליקויים בדו''ח הועדה המצדיקים בחינה מחודשת של הדו''ח כפי שדורשים וועד הפעולה והנכים השובתים.

ועדת הפעולה.
_new_ הוספת תגובה



הציבור לא מבין שורה אחת קטנה
וועד הפעולה למען הנכים (יום חמישי, 29/09/2005 שעה 10:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''לי זה לא יקרה''

משפט חשוב מאוד אבל מצידו של המטרס לצערי חיינו משתנים לעיתים ללא הודעה מוקדמת.
רק אז הגלגל מתהפך ורק אז מבינים מה עומד בפני אדם שנחתה עליו מכת מצרים או אחר.
זר לא יבין זאת לצערי.
דו''ח לרון יפגע בעיקר בנכים הצעירים. אלו שאינם חושבים שמחר חס וחלילה יעברו לצד השני.
אם לא יקבלו 50 אחוז דרגת אי כושר מהמוסד לביטוח לאומי,
יחוייבו לעבור וועדות השמה ואחרות לפחות עד גיל 35.
בדו''ח מוזכר שיעסיקו נכים בעבודות גינון נקיון ואחרים.
מי שלא יוכל לעבוד שלא מרצונו, יאלץ לעבור את כל הוועדות מחדש ולמעשה גם אם היה נכה ותיק, יחזור להיות נכה חדש וגמלתו תשלל עד שתהיה השמה, עד שתהיה עבודה.
מדוע??
דו''ח לרון היה אמור להיטיב עם הנכים.
ראיה שגם מנכ''ל המוסד לביטוח לאומי מצא ליקויים בדו''ח.
אנו תקווה שיעשה כל שצריך כדי לשנות את המעוות.
_new_ הוספת תגובה



לחזי ולשכמותו!
עמרן א. (יום שישי, 30/09/2005 שעה 11:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בטוחני שאין לך דבר נגד הנכים, דבריך נכתבו מבלי שתבין את המצב לאשורו ותתמצא בבעייתיות של כלל הנכים שהם שונים זה מזה בסוג הנכות, ביכולות התיפקוד שלהם בחמשת החושים, נכה עיוור, נכה חירש, נכה גידם וצולע ונכים מרותקים או פגועי מוחין.
אתה מבקש שנאבק עבור ''עבודה'' נאבקנו ואנו נאבקים, עושים לנו טובה כדי להתקבל לעבודה ולכן נלחמנו בעד החוק לשוויון במקומות עבודה ומי שאמון על חוק זה הוא משרד המשפטים באמצעות הנציבות לשוויון אנשים בעלי מוגבלויות.
עבדתי כל חיי למרות נכותי הקשה ואני מקבל פנסיה חלקית מקרן מבטחים, בזמן שעבדתי לא קבלתי קיצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי, כשכלו כל כוחותי ויצאתי לפנסיה רפואית התחלתי לקבל כאמור פנסיה חלקית וקיצבת נכות חלקית לא מלאה למרות שאני נכה 100% ויותר אם אפשר, למה קיצבה חלקית? כי עבדתי מרבית חיי למרות נכותי הקשה ובתקופה זאת חסכתי לקופה הציבורית את כל הקיצבאות שהיו צריכות להיות משולמות לי וכאות הערכה מהמדינה הם נותנים לי קיצבת נכות חלקית בגלל שאני חסכתי וצברתי מעט כסף בקרן מבטחים, האם בגלל שהייתי אזרח כפי שחזי מצפה אני צריך להיענש ע''י המדינה ושליחיה פקידי משרד העבודה והאוצר???
לטעם המדינה עדיף שלא הייתי עובד והייתי מקבל את אותם סכומים, כעת הנכים יודעים שלא כדאי לצבור זכויו פנסיה בעבודה כי הביטוח לאומי שם על זה את היד ומיד.
אנו לא מעוניינים בתרומות מסיבות שונות והעיקרית שבהן שתרומות הן אינן קבועות ואנו נהיה נתונים לחסדי התורמים, שנית גם להרבה מאיתנו יש את הכבוד העצמי ואנו דורשים את שמגיע לנו מעצם היותינו מבוטחים במוסד לביטוח לאומי, שהוא חברת ביטוח לכל דבר, תנסה לא לשלם את דמי הביטוח האלה ותראה מה יקרה לך? פשוט חזי אתה קודם קבעת סטיגמה ואחר כך כתבת את אשר כתבת, חבל, אך אני לא מאשים אותך כי אפילו האנשים שעובדים מטעם המדינה בטיפול בנושא הנכים לא בקיאים בעצמם במורכבות של התקנות והחוקים של כל מחלקה ומחלקה, מחלקת נכות, שרותים מיוחדים, מחלקת ניידות, מחלקת שיקום, תוספת תלויים, ועוד ועוד ועוד, וכל פקיד מבין אולי את שנעשה במחלקה שלו ואינו מבין את יחסי הגומלין שבין המחלקות כי הרי מדובר באותו אדם.

לסיכום אומר רק זאת רבותי! הנכים מוכנים לעבוד וישמחו לעבוד ולצאת משיגרת יומם המשעמם, המדינה היא שחייבת לתת לנו את הכלים המתאימים לצאת לעבודה ותאמין לי, המדינה לא ממהרת לתת את הכלים האלו כי השרים בעצמם אינם יודעים איך לתקוף בעיה זאת ומה נכון לעשות, אז עד אז כשנכים יקבלו את הכלים לצאת לעבוד, עד אז הנכים דורשים את המגיע להם ואף אחד לא עושה להם טובה!!!

חזי! אתה יודע שיש יותר ממאה אלף עובדי מדינה ורשויות מקומיות ואנשי מפלגה שגם מקבלים פנסיה שמנה מהמדינה וגם סידרו להם עוד ג'וב נוסף במשכורות עתק!!!

שם צריך לתקוף, שם השחיתות על חשבון נכים וקבוצות חלשות אחרות.
_new_ הוספת תגובה



לחזי ולשכמותו!
חזי (יום שישי, 30/09/2005 שעה 13:12)
בתשובה לעמרן א.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתה:
''
חזי! אתה יודע שיש יותר ממאה אלף עובדי מדינה ורשויות מקומיות ואנשי מפלגה שגם מקבלים פנסיה שמנה מהמדינה וגם סידרו להם עוד ג'וב נוסף במשכורות עתק!!!

שם צריך לתקוף, שם השחיתות על חשבון נכים וקבוצות חלשות אחרות. ''

מסכים בהחלט, ואני עושה זאת בכל הזדמנות.

מוכן להצטרף לכל יוזמה בנושא זה...
_new_ הוספת תגובה



שאננות השבעים
אבי סלומה (יום שישי, 30/09/2005 שעה 21:49)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השובע, השאננות, האטימות, הרשעות וטובות ההנאה
של קבוצה מיעוט, יצרה מצב בלתי נסבל ובלתי נתפס
באה הממשלה ומחליטה להרע את מצבם הקיומי של נכיה וחוליה - לחסוך על גבם של החלשים לטובת כרישי ממון, חברות כוח אדם, מלחכי פינכה ומקורבים.

דו''ח לרון בא לדפוק את הנכים ''הקלים''.
את רפי השכל, חולי הנפש, פגועי מערכת העצבים המרכזית שאינם רתוקים לכסא הגלגלים.
דווקא אלה שהם הרוב, אך פיהם נסכר.

אני דורש צדק פשוט.
לתת לכל אבר אותו אחוז נכות.

דהיינו: אזן שווה רגל, יד שווה עין, רפה שכל שווה שתי ידיים.

לדאבוני במצב החוקתי הנוכחי שתי רגליים שווים יותר משני אוזניים.

כאן מסתתר העוול האמיתי.

בנוסף לאמור אל תגיע למקומי, כי מקומך מובטח ברבות השנים..

ואז תחוש על גבך מה שאני נושא על גבי כל חיי.

כספי הביטוח הלאומי ששילשלתי לקופת המדינה
במשך כל שנות עבודת הלכו לטימיון.

הכסף הזה לו היה הולך לחברה ביטוח פרטית
כיום הייתי יכול לחיות ברווחה.
_new_ הוספת תגובה



לחזי ולשכמותו!
עמרן א. (שבת, 01/10/2005 שעה 0:28)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התייחסת רק למשפט האחרון מכל דברי שכתבתי לך, אני מקוה שאכן טרחת וקראת את כל אשר כתבתי, הייתי מצפה לתגובה ממך לטיעונים והדוגמאות שהעליתי, במקום זאת הסכמת עימי שצריך להלחם בשחיתות ה''חוקית'' במדינה, ובכן אפשר לעשותזאת בכל פורום שזה הנושא שלו ואני מאמין שאתה עושה זאת כמו גם אני, אך כאן הנושא הוא אחר ואיני מעוניין להחליף נושא בנושא!

אם לא קראת את כל ברי מוטב שתעשה זאת כך תהיה שלם עם האמת שלך.
_new_ הוספת תגובה



מצורף קובץ שמדבר בעד עצמו
וועד הפעולה למען הנכים (יום ראשון, 02/10/2005 שעה 17:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצורף קובץ שמדבר בעד עצמו

_new_ הוספת תגובה



די ברור גם בלי המסמך
דוד סיון (יום ראשון, 02/10/2005 שעה 19:11)
בתשובה לוועד הפעולה למען הנכים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

די ברור שמעבר לדעות השונות מה ואיך צריך לעשות ישנם גם מאבקי כוח. מסתבר, מהמסמך, שבין הנכים ''נאבקות'' יותר משתי קבוצות של אינטרסנטים.

אבל הפתרון הנכון קשור בסיפור על הדגים והחכות. כמו שאמר היום הרב לאו לרשת ב': צריך לתת להם חכות ואולי אפילו לעזור להם ללמוד להשתמש בהן. זה עדיף, הוא אמר, על כל רעיון אחר.

אבל זהו בדיוק העיקרון שעומד בבסיס תכנית ויסקונסין שמשום מה מקוללת על ידי רבים. אחת הסיבות לכך, וגם זה ברור מהדיון כאן ומן המסמך, זה הכוונה לקחת חלק מהקצבת הדגים בתמורה לחכות.
_new_ הוספת תגובה



תוספת חשובה לפגישה במשרד הרווחה
וועד הפעולה למען הנכים (יום שלישי, 04/10/2005 שעה 10:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

• תוספת חשובה לפגישה במשרד הרווחה
ו 17:35 | 03/10/05

אתמול נערכה פגישה במשרד הרווחה
לפגישה זומנו נציגים ''ממטה המאבק''
ונציגי ועד הפעולה.
נכחו בפגישה:
מצד ''מטה המאבק''
מר אריה צודקביץ
מר יהודה לשם
מר יואב קריים
מצד וועד הפעולה למען הנכים
מר דורון יהודה
מר קובי כהן
עוה''ד יוני דביבוביץ
מטעם משרד הרווחה
ד''ר שלמה אלישר
ועוד.

הנושא שהצליח להוציא את חברי וועד הפעולה משלוותם היתה התבטאותו החמורה והצורמת של מר יהודה לשם מארגון ''מטה המאבק'':

''אנחנו הארגון היציג ואנחנו מייצגים 170,000 נכים'' כך אמר בפה מלא

ארגון ''מטה המאבק'' המנסה בכוח מניפולטיבי להטעות את הממסד ולקבוע בשטח עובדה שגויה זו.

ההכרזה מוכיחה מעבר לכל ספק מה היא מטרתם האמיתית

שררה מחד וקופת ה''ארגון היציג'' שאמור לקום (2 מליון ש''ח בחודש ממיסי חבר שיילקחו מהנכים) מצד שני. זאת בנוסף לתפקידים שכבר קיבלו...

ההצהרה המקוממת זכתה למחאה נמרצת מצד ועד הפעולה. והרמת גבה מצד נציגי משרד הרווחה.

ארגון ''מטה המאבק'' מנסה בדרכים לא דרכים להטעות את הממסד.

ההודעה הזו שיקרית חד משמעית!
שכן נציבות השיוויון והנציבה אליה פנו חבורת הבוגדים וביקשו את הנהגת הארגון היציג לעצמם הודיעה חד משמעית שאינה מאפשרת להם לקבל את הארגון יציג והניסיון הבוטה נדחה על הסף.

אנו ציבור הנכים לא זקוק להוכחה נוספת מעבר להכרזה שהושמעה.
_new_ הוספת תגובה



• תגובה להודעה שהוציא מטה המאבק בנושא
וועד הפעולה למען הנכים (יום שלישי, 04/10/2005 שעה 11:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

• תגובה להודעה שהוציא מטה המאבק בנושא
18:01 | 03/10/05

1. הנציגים הודיעו בתחילת הישיבה:
לא מוכנים לקבל את הדו''ח כולו ואין לאפשר דיון
בנקודות שכן קו המחשבה של כל הדו''ח לקוי.
2. הובהרה חד משמעים לד''ר אלישר כי העובדה שהוא נשלח
לשיחה אינה לעניין שכן גם הוא חתום על הדו''ח.
3. מסיבה לא ברורה לא ציין כי גם הד''ר הנכבד הודה שבדו''ח
יש ליקויים ואת הסיבה להם הציג ''לחצים מטעם נציגי
האוצר''
4. הוא הביע רצון שהדו''ח לא יבוטל ואיך לא, הרי כיצד
יצדיק 3 שנים של עבודה בפני הממונים......
5. היה לחץ לנסות לפרוט את הדו''ח לסעיפים וד''ר אלישר
ביקש לשמוע טענות. לאחר שהובן הניסיון הנלוז על ידיי
נעצרה הישיבה. הרעיון להוציא דף השגות שאותו יעבירו
לחברי היישום והם יקבלו החלטה פשוט מגוחך... היתכן
שיודו בטעויות.
6. נציגי המטה הודו בטעויות בדו''ח בלי להיכנס להרבה
פרטים... וזה בשיחה של 5 דקות.
7. עוה''ד דבידוביץ לא הודיע שבכוונתו להעביר דף השגות
אלא הודיע חד משמעית שבכוונתו באופן אישי להגיש בשמו
הוא בג''ץ כנגד ההנחיות של דו''ח לרון.... איזה הבדל
קטן.
8. את הדיון הפתוח עם כל הכבוד היה צריך לערוך קודם
החתימה על הדו''ח מעניין למה לא נעשה.... ההסבר
לדעתנו מצוי בפורום תפוז למי שמעוניין לקרוא!
תתבישו!!!
9. גניזת הדו''ח תעשה טובה גדולה לציבור הנכים ולמה? ללא
הדוח לא יהיו פגיעות...
תנו לנו לחיות,
• ללא ויסקונסין לנכים.
• ללא מס על הקצבאות בגין השתכרות.
• ללא פגיע בקביעת האחוזים הרפואיים בגלל ועדות
הרפואיות שנשארו במל''ל.
• ללא פגיעה ממשית בגובה קצבאות הנכים שקובעו בדו''ח.
• עם הטבות ממשיות לנכים
• ללא קיצוצים במרכיב התלויים, מרכיב הארנונה , מרכיב
הדיור ועוד....
• ללא קיצוץ בפטור במס הכנסה אלא הרחבתו לפטור לפי
אחוזי הנכות.
• עם שורה של נושאים שיעודדו תעסוקה באמת ולא במס
שפתיים.
• ועוד ועוד.......

תפסיקו את הפגיעה בנכים במלחמה המטומטמת במי שרוצה לעשות ולשנות.
לא הפנמתם שאתם פוגעים בעצמכם ובאחיכם הנכים בהתנהגות חסרת האחריות שלכם!!!!
במקום לצאת ולקחת חלק במלחמה בממסד הפכתם לחלק ממנו. בושה לנו אנחנו מתביישים בכם!!!
_new_ הוספת תגובה



כמה וכמה מכות ירדו עלינו
וועד הפעולה למען הנכים (יום שלישי, 04/10/2005 שעה 11:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

• כמה וכמה מכות ירדו עלינו Avy Slomaa

ואלו הן.

1. מטה המאבק בנכים.
2. דו''ח לרון.
3. תוכנית ויסקונסין לנכים.
4. מס על הקצבאות בגין השתכרות.
5. פגיעת הועדות הרפואיות במל''ל באחוזי נכות רפואיים.
6. פגיעה קשה וממשית בגובה קיצבאות.
7. ביטול/קיצוץ הפטור בארנונה ובמס הכנסה.

ועתה ניתן בהן סימנים.
_new_ הוספת תגובה



• נקודות חשובות נוספות להבהרה.
וועד הפעולה למען הנכים (יום שלישי, 04/10/2005 שעה 11:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

• נקודות חשובות נוספות להבהרה.
01:58 | 04/10/05

* אין דרישה לביטול חוק ההסדרים
* אי פרסום פרוטוקולים של 9 וועדות שהתקיימו בירושלים
במסגרת הוועדה המייעצת?
* העדר שקיפות - על פי חוק חופש המידע?
* מידור ארגוני הנכים ממידע כל שהוא על ההליכים שקיימים
בשטח.
* סרוב להחיל נציג או שניים מארגוני נכים אחרים למרות
הדרישה ולמרות שלא קבלו מנדט לייצג את ארגוני הנכים
אלא את ''ארגון מטה המאבק'' בלבד ???
* קבלת החלטות שלא על דעת רוב ארגוני הנכים.
* מינויים של שלושה נציגים של ''ארגון מטה המאבק'' בעמדות
בכירות מהווה ניגוד אינטרסים מובהק.
* פגיעה בציבור של כ- 165,000 נכים שאינם רשומים או
מיוצגים ע''י ''ארגון מטה המאבק'' ולא כפי שנמסר על ידם
שהם מייצגים 170,000 נכים??? שיציגו
הוכחות רשומות לכך שבארגונם רשומים 170,000 נכים לרשם
העמותות,אחרים.
חשוב לדעת כמה נכים באמת רשומים ב-''ארגון מטה המאבק''.
* זלזול בנכים ופגיעה בכבודם עקב החלטות שגויות וסרוב
מוחלט לקבל את הטעויות. בכך, לגרום לציבור הנכים פגיעה
שתפגע גם בנכי צה''ל, נכי פעולות איבה, נפגעי עבודה
ואזרחים אחרים.
* שמירה על ה-''אני מאמין'' של ''ארגון מטה המאבק'' על גבם
של רוב ציבור הנכים, נשאלת שאלת השאלות, מדוע ???
_new_ הוספת תגובה



בעבור חופן שקלים
וועד הפעולה למען הנכים (יום שלישי, 04/10/2005 שעה 11:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

• בעבור חופן שקלים
Avy Slomaa

04/10/05

בעבור חופן שקלים, כסא ומשרה,
הם מוכנים למכור כל רעיון רע.
לא צריך לזה השכלה וכשרון,
שקרים, קשרים ואתה כבר
חבר בדירקטוריון...
לשבת וללגום ולנהל ''סמול-טוק'',
מעניק להם בפה - טעם מתוק.
לא צריך השכלה וכשרון,
לחתום ''בליינד'' על דו''ח לרון.
בעבור חופן שקלים ו- ''ארגון יציג'',
אנו להם פרזיטים וזה רק פסיק.
להם אין צורך בכישרון ובהשכלה,
כי הנכים להם רק המקפצה מעלה.

להוציאם מהמשחק מהר – הפתרון.
כי מציאות מרה ועולה על כל דמיון.
בדרך למטה תלול המדרון,
לא צריך השכלה וכישרון...
חברים, בואו היו השחקנים בתיאטרון....
_new_ הוספת תגובה



מירכוז ומיקוד המאבק
ריטה (יום שלישי, 04/10/2005 שעה 12:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תחילתו של המאבק היה שונה לחלוטין. כאשר סוף סוף לאחר 4 שנות מידור מוחלט מדיוני ועדת לרון, פורסם ברבים הדו''ח, ואפילו לא רגע אחד קטן לפני שקודם ניתן לידי הנשיא וראה''ש ברוב טקס והדר. וזאת אחרי תחנונים ובקשות אין ספור שנדחו בגלל חג הפסח, בגלל חופשה בדרום הארץ של מטה המאבק, בגלל חוסר זמן ועוד רשימת תירוצים. גם אז הדו''ח פורסם בפינה קטנה מוסתרת ועלומה של אתר מטה המאבק, עד שמן דאהו גילה אזנינו שהדו''ח הגיע לשם.
רובינו אנשים רגילים, לא משפטנים/כלכלנים/פוליטיקאים, ושפת הדו''ח לא היתה מוכרת לנו. ניסינו חלקינו בכוחות משותפים דרך פורום הנכים בתפוז ללמוד יחד. חלקינו, ואני בתוכם, העתקתי את כל 150 העמודים והלכתי ליודעי דבר ולמומחים שיעזרו לי להבין מה בדו''ח. וכך צעד אחר צעד גילינו בתדהמה ובכאב גדול את העיוותים והמחדלים הגדולים.
אט אט התקבצה לה קבוצה שהחליטה לראות איך אפשר למנוע מהדו''ח כפי שהוא להגיע לשולחן ועדת היישום והמעקב ומשם לחקיקה בכנסת.
כשהכותרת הראשית בתחילה היתה מאבק בדו''ח ולא ביוצריו.
עד הרגע שיוצריו החלו לחוש פחד ואיום על מקומם, כאשר הבינו שהמאבק קורם עור וגידים ועולה על הדרך הנכונה המהווה סיכון גדול להישגים האישיים שהושגו בעקבות הסכמתם לדו''ח על עוולותיו.
מכאן, החלו הם לעשות הכל, ולא בחלו בדרכים נלוזות וזאת כדי להכשיל ולהפריע בתהליכי המאבק.
בלית ברירה, וזאת כאשר בראש מעייני ועד הפעולה ביטול דו''ח לרון וטיפול דחוף בנושא הקפאת הקיצבאות בזמן שהמחירים נוסקים לשיאים חדשים, התפצלו הכוחות המעטים ויצאו למאבק ביוצרי הדו''ח.
מכאן הציבור הרחב שאינו מצוי החל להתבלבל. חלקם חושב שהמאבק הינו על מאבקי כח שררה וממון, חלקם חושב שהמאבק הינו של קבוצת פראזיטים שמתנגדים לצאת לעבודה, למרות קביעתו של אותו ארגון מהולל שכולנו כאלה ושהגיע הזמן שנעבוד ונתפרנס.
פה בפורום הזה של ארץ הצבי אני קוראת תגובות שהמייצגות את הבלבול הזה ומכאן המסר המפוזר.
לדעתי יש לצאת במסר מאד ברור ואחיד עם תיאור קצר של מה גרם לכל התסבוכת. כך נוכל לגייס את ''דעת הקהל''.
_new_ הוספת תגובה



מירכוז ומיקוד המאבק
עמרן א. (יום רביעי, 05/10/2005 שעה 23:59)
בתשובה לריטה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסכים עם ריטה ודבריה, דעת הקהל היא שתקבע אם הגזירות יבוטלו או ישונו, לכן עלינו להצהיר קבל עם ועדה שהנכים לא פוחדים מעבודה והם רוצים לעבוד ולהתפרנס בכבוד, אך המדינה לא מאפשרת לנו ולא נותנת לנו את הכלים כדי שנוכל לעמוד על רגלינו תרתי משמע, אז המסר שלנו יהיה לדעתי שעד שהמדינה לא תתן לנו את הכלים כאמור היא מחוייבת לדאוג לכל צרכינו כיאות לחברה נאורה.
_new_ הוספת תגובה



למען האנשים שאינם בנעלינו
ריטה (יום חמישי, 06/10/2005 שעה 17:13)
בתשובה לעמרן א.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמנם קצת ארוך אבל חייבת להביא לפה סיפור שקרה לי באמת ובתמים ואף פירסמתי אותו בעתונות. וזאת כדי לתתן לכם מושג קלוש למה מתכוון מר עמרן באומרו ''כלים''.

הכבוד האבוד / מאת ריטה גולן
*^*^*^*^*^*^**^*^*^
לפני כשבוע הגיע אלי טלפון שהדיר מעיניי שינה מרוב התרגשות. גוף ציבורי מכובד, פנה אלי, לאחר ששמי הגיע לאזניהם, והוצע לי לקחת על עצמי ניהול והובלת פרוייקט בתחומים שממש תפורים עלי. ואני שכבר חשבתי שבגילי כבר עייפתי מאתגרים, נדלקתי.

קבענו פגישה, איש הקשר מטעם המשרד הציבורי ואני בבית קפה בעיר הסמוכה למקום מגוריי.
הבאתי איתי את תיק התעודות, ההמלצות, וקורות חיי. אני קיבלתי הסברים נוספים לגבי מהות הפרוייקט. ושנינו התרגשנו עד דמעות.
הוא, כאשר לדבריו ריאיין כבר עשרות מועמדים, אני האדם הכי מתאים והכי נכון למקום הזה. ואני שאודה למרות צניעותי הגדולה, זה בהחלט ליטף לאגו שלי, אבל בעיקר כי פשוט נכבשתי מהאתגר הגדול שנפל בחלקי.

איש הקשר אמר שיתקשר אלי תוך ימים לתאם לי ביקור במקום ופגישה עם המנכ''ל. ושהמנכ''ל אישר את קבלתי לעבודה הזו. מה אגיד לכם, עברתי שבוע סוער ביותר. עם לבטים קשים, עם תקוות אדירות, עם נסיונות להשאר שפויה ולהמשיך ולתפקד בעומס שגם כך מונח עלי.
הגיע היום. הקצתי מוקדם (ובכלל מי יכול היה לישון?), מקלחת מרעננת, שעתיים איפור, ניקוי ושוב איפור, ושוב… , בחירת הבגד הנכון (אחרי שניסיתי את כל המלתחה).
ויצאתי לדרך. פקקים, כבישים משובשים אבל אני עם מוסיקה נהדרת בסי די וחלונות סגורים כדי לחוס על הנהגים בכביש ושרה לי בקולי קולות כשמצב רוחי בהיי או כפי שהצעירים מכנים זאת, הייתי בסוטול.
הגעתי (דבר שלכשעצמו מדהים כי אני ידועה בללכת לאיבוד), חיפשתי חניה. כלום. אין, אוקיי אנצל את ההטבה שניתנה לי, עליתי על המדרכה. התקשרתי מהסלולרי לאיש הקשר שהנה הגעתי ואני עומדת להגיע……….

לפתע אני רואה את איש הקשר מגיע אלי, נוטף זיעה, חיוור עד כדי להדאיג, מבטו בורח ממבטי, הבן אדם נראה לי בצרות. אבוי, צרה צרורה, איך לא חשבתי על זה, אני מצטער…..
ואני כבר חשבתי שהישיבה בוטלה, שמועמדותי בוטלה, שמישהו במשפחתו נפטר, מה לא עבר בראשי באותו רגע.
ואז אמר….. שמעי המשרדים נמצאים בקומה שלישית ואין נגישות אלטרנטיבית……
לרגע קפאתי. הייתי המומה, ללא מילה, בלי הסברים, סובבתי עצמי, נכנסתי למכוניתי ונסעתי לדרכי כשאני משאירה אותו נטוע שם על המדרכה. נבוך. הרי ישב מולי, התרשם מעיני, מכשרונותי, מהלך רוחי, האם לא הפנים שאני מרותקת לכסא גלגלים?

לא אספר לכם איך כל הדרך מגבי השמשות שלי פעלו ביום בהיר, כי לא יכולתי לראות הדרך מרוב דמעות כעס, ותסכול.
ואז התישבתי וכתבתי מכתב למנכ''ל עם העתקים למשרד הממשלתי שהמקום כפוף אליו, ועם תפוצה לאחד העיתונים הגדולים במדינה. וסיפרתי את הסיפור הבא:

את יצחק פרלמן הכנר המפורסם ודאי אתם מכירים. אדם משכמו ומעלה ווירטואוז בינלאומי. גדולי המושלים בעולם כולו מזמינים אותו לביתם, והינו שגריר מכובד מאין כמוהו למדינת ישראל. ומביא לנו כבוד גדול.
יום אחד, הוזמן להיות אורח הכבוד ואמן אורח בארוע התרמה נוצץ שאליו הוזמנו כל ההוז והוז של המדינה וגם אורחיה. כרטיס כניסה לארוע עלה כמה מאות שקלים לא מבוטל.
רבים מהמוזמנים נענו להגיע בזכות שמו של פרלמן מכובדנו שהופיעה בהזמנה המהודרת.
והנה ערב הארוע. כל הנוצצים והנוצצות עם הלימוזינות המבהיקות מתחילים להתאסף, על תלבושותיהם המפוארים, וערך התכשיטים הזוהרים יכולים היו להאכיל מספר ישובים במדינה.
או אז הגיע גם מיודענו החביב.
אך אבוי!!!! אין נגישות!!! אולם כזה, הטבול בפאר וביוקרה ללא נגישות מתאימה לכל סוגי האוכלוסיה. כלומר יש שווים ויש שווים פחות.
אוי לאותה בושה!! הקהל ממתין, הקהל מתחיל לזוע בעצבנות. כולו מזיע בחליפת הסמוקינג הגיע המארח והציע להוביל את פרלמן דרך כניסת השירות של המטבח, דרך סירי הבישול המהבילים וריח הבצל. או אז באחת הסתובב האמן הבינלאומי, הסתובב, נכנס למכוניתו ונסע משם.
לא הסכים להשפלה הזו, ליחס הזה שלא יאה לאף בן אנוש.
------------------
קיבלתי אין ספור תגובות למכתבי זה, כולל מאותו מנכ''ל שהתנצל והודה לי שפקחתי עיניו על מחדל שכזה ועל שיעור שלימדתי אותו, ושהוא חש מושפל ליד אדם משכמה ומעלה שכמותי.
_new_ הוספת תגובה



ריטה היה שווה לקרוא!
עמרן א. (יום שישי, 07/10/2005 שעה 1:54)
בתשובה לריטה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסיפור מדבר בעד עצמו ואין צורך בהסברים, שיפנימו, שילמדו, שיקבלו החלטות ולפני הכל שנרגיש שלהיות נכה בארץ הזאת זה לא להיות שונה!
_new_ הוספת תגובה



ציבור הנכים יוצא למאבק למען עתידו נוכח הגזרות
ועד הפעולה למען הנכים (שבת, 08/10/2005 שעה 13:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ציבור הנכים יוצא למאבק למען עתידו נוכח הגזרות הצפויות.

אין מדובר במחלוקת בין ארגוני הנכים כפי שמנסים גורמים שונים להציג, אלא מדובר במאבק לגיטימי של ציבור הנכים הכלליים.

עמותת ''מטה המאבק'' נבחרה על ידי הממשלה ופטרונה ח''כ עמיר פרץ לשבת בוועדת לרון למרות קריאות ומחאות של ארגוני נכים אחרים ומנע מנציגי ארגונים אחרים לחבור לוועדה.
''ארגון מטה המאבק'' בו חברים כ- 3000 נכים לערך(לא בדוק) מתוך ציבור של 170,000 נכים כלליים רשומים ומאות אלפים של נכים אחרים המאוגדים בארגונים אחרים. לא היה מוסמך לשאת בשיח הוועדה לבדם ובוודאי שלא לחתום על המלצות הדו''ח, ללא הסכמה גורפת של רוב הנהלות ארגוני הנכים האחרים ושיח ציבורי.
''מטה במאבק'' לא קיבל מעולם מנדט בשום הליך של בחירה דמוקראטית על מנת לשאת ולתת בשם כל הנכים וארגונם. והם אינם ''אירגון יציג'' שלנו!!! הנכים הכלליים!

ההמלצות והדיונים נעשו בחיסיון מלא במשך 3 שנים וללא שיתוף אף ארגון מתוך 380 ארגונים ועמותות רשומים..

עמותת ''מטה מאבק הנכים'' הודתה בפה מלא כי נאלצה להתקפל מול דרישות נציגי האוצר.
למרות שהיה צריך לקום ולצאת מישיבות הוועדה בחר ''מטה המאבק'' להמשיך, להסכים ולקבל שורה של גזרות קשות לציבור הנכים מסיבותיו שלו ועל כן אנו מוקיעים אותו.

עמותת ''מטה מאבק הנכים'', חתמה על המלצות דו''ח לרון (ועדה שהוקמה לאחר מאבק הנכים ב 2001) ומונתה לשבת גם בוועדה המייעצת. היא גם נוטלים חלק פעיל בוועדות היישום האחרות.

נציג ''מטה המאבק'' קיבל משרה כנציג הנכים הכלליים במוסד לביטוח לאומי. נציג אחר יועץ שר הרווחה ונציג נוסף קבל משרה בנציבות לשוויון. בקיצור, נקנו על ידי הממסד והשתלבו בו.

בעקבות פרסום דו''ח וועדת לרון, התעוררה מחאה ציבורית. שנשמעה ונראתה בכמה מישורים. אלפי גולשים, מכל מגוון הקשת, בחרו לחתום על עצומה הקוראת לביטול הדו''ח. יו''ר ארגון הגג של ארגוני הנכים הוציא גם הוא מכתב מחאה בנוגע לדו''ח הפוגע.

בהמלצות הדו''ח זיהינו (אנו הנכים) פגיעות קשות וגזרות רבות לציבור הנכים. נציגי הוועדה הודו בכך שיש פגיעה ואפילו מנכ''ל המל''ל הודה בכך והעביר את ממצאיו לנשיא המדינה לבקשתו של זה.

אנחנו ועד הפעולה של הנכים הכלליים, שצמח מכורח הנסיבות, לא מוכן להשלים עם מסקנות דו''ח לרון ויצא למאבק ציבורי א-פוליטי.

הקפאת הקצבאות והמצוקה הרבה תולדת הקפאת הקצבאות מביאה את הנכים למצוקת קיום ולמצוקת ניידות.

אנו קוראים לארגונים שעדיין בחרו לשבת על הגדר לקבל החלטה ולהצטרף לשביתת השבת למאבק ולמחאה.

ציבור הנכים דורש היום, לגנוז את המלצות הדו''ח ולפתוח בדיונים בשקיפות מלאה לקראת הסכם הוגן לכלל ציבור הנכים.

מטרות השביתה:
1. לגנוז את דו''ח לרון מיידית! דרישה חד משמעית
עקב ריבוי העוולות המודגשות בדו''ח לרון.
ובמקומו:
•ביטול הקשר ומחיקת העוול היסטורי של יצירת קשר
בין קבלת קצבת הנכות הכללית והשתכרות.
•ביטול מגבלת הגיל לכל הקצבאות ולשיקום.
•ביטול הקפאת קצבאות הנכות הכללית וביטול הצמדתה
למדד והחזרת הצמדתה לשכר הממוצע במשק.
•דיון אמיתי בגובה הקצבה תוך מתן תשובה לשאלה מהי
קצבה מאפשרת קיום בכבוד.
•דרישה חד משמעית להוצאתם המוחלטת של הוועדות
רפואיות מידי המוסד לביטוח לאומי לגוף עצמאי
ובלתי תלוי.
•גובה הפטור במס הכנסה ללא שינוי. ומתן תמריץ
בדמות פטור חלקי לנכים קלים יותר בהתאם לגובה
אחוזי הנכות.
•חובת העסקת נכים ובקדימות למעסיקים תוך יצירת
מנגנון אכיפה. חיוב גורף של הסקטור הציבורי
באופן חד משמעי במכסות העסקה.
•מאבק עיקש ביישום חוק התכנון והבניה (פרק
הנגישות) והאצה של חוק הנגישות.
•קביעת שיטה זהה לחישוב קצבה חלקית בדומה לשאר
סקטורי הנכים.
.גובה הקצבה החלקית כגובה אחוזי הנכות ותיקון
בדומה לתקנה 15 נפגעי תאונות עבודה
•הקמת ''רשות לענייני נכים'', רשות עצמאית בלתי
תלויה בדומה לרשות למלחמה בסמים ועוד, תוך קביעת
תקצוב ברור בספר התקציב.
•דיור, הענקת משכנתאות המכילות מרכיב הגנה הפוטר
נכים מתשלום באים בנכה מאבד את מלוא כושרו
לעבוד.
•אספקת ציוד ומכשור רפואי מתקדם על בסיס שוויוני
ללא אפליה בין סקטורי הנכים. ומימונו בהתאם
לצרכים.
•התאמת מגורים כמענק לנכה חדש.
•שיקום שווה ושוויוני לכל נכה ללא קשר למקור
נכותו וגילו.
•חקיקת ''חוק הנכים הכלליים'' שיגן על זכויות אילו
בחוק.

2.הגדלת קצבת הניידות, זאת עקב העלייה הבלתי אפשרית
במחירי הדלקים.מאז הקפאת הקיצבה, הסולר עלה ב -
300% והדלק עלה בלמעלה מ - 60% !!! כמוכן הצמדה
ממשית של הקצבה לכל עליה בכל מרכיבה.
עדכון תקופתי של רשימת הנכויות ברשימת הזכאות.

3. עדכון קצבת השירותים המיוחדים - בעלי המגבלה דורשים הגדלת גמלת השירותים המיוחדים בלפחות לגובה של הוצאות בגין עובד אחד לפחות. הסיבות לדרישה זו נובעות מהחקיקה האחרונה ומפסקי הדין שקבעו כי עובדים זרים זכאים להגנה ולתנאים המקובלים במשק. הצמדת קיצבת השרותים המיוחדים(שר''מ) לדולר.

על החתום
ועד הפעולה של הנכים הכלליים.

חיים רייזלר יו''ר עמותת קר''ן
קובי כהן דובר וועד הפעולה וחבר עמותת קר''ן
דורון יהודה חבר הנהלה בארגון הגג של ארגוני הנכים
שמחה בניטה יו''ר עמותת מזור
אבנר ערקבי עמותת ''ענבל''
שלום דלוגץ ישראל שיינגרט אבי סלומה

בתמיכה מלאה של:
ארגון נכי תאונות עבודה, עמותת ''מזור'', עמותת ''קר''ן'', עמותת ''יגאל'', עמותת ''כנף'', עמותת ''ביחד'', עמותת ''ענף'', עמותת ''תנו יד לחירש'', עמותת ''ענבל'' ועוד נכים רבים אחרים...

יצירת קשר : קובי כהן - דובר : 2118211 054
ורון יהודה : 2779568 052
כתובת למכתבים :
disabled@walla.com
תודה לעזרתך

כמו כן כולם מוזמנים לחתום על המנשר, כאן
חתימה טובה לכולכם

ועד הפעולה
_new_ הוספת תגובה



ציבור הנכים יוצא למאבק למען עתידו נוכח הגזרות
יובל רבינוביץ (שבת, 08/10/2005 שעה 13:33)
בתשובה לועד הפעולה למען הנכים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעצומה שלכם אתם מבקשים מאנשים לחתום על המשפט הבא:

אני נכה כללי החי במדינת ישראל מביע בזאת את תמיכתי הבלתי מסויגת בקריאה של הנכים הכלליים על כך שיש להפריד ולנתק את הקשר שבין זכותי הלגיטימית לקבל את קצבאותי ללא קשר להשתכרות.

הבנתי את כל שנאמר כאן על כך שהוצאותיו של נכה הן גבוהות מאד, שיש לעודד נכים לצאת לעבוד ועל כן לא להענישם על ידי גזילת קצבאות למי שעובד.

אבל לנתק כל קשר להשתכרות? מה עם עשירים מופלגים? לא לקבוע שום תקרה? אני סבור שיש לאפשר לכל אחד קיום בכבוד. אדם אינו צריך להיענש על כך שהוא מצא עבודה. עם זאת – זה שהוא נכה לא צריך לזכותו בפרסים. אם שכרו גבוה, עליו לתרום ככל בעל שכר גבוה אחר.

מה שאתם עלולים לגרום הוא עידוד אנשים להתחזות לנכים.

נבצר מבינתי גם מדוע אתם מזמינים רק נכים לחתום על העצומה הזו, אבל זה עניינכם.

גמר חתימה טובה.
_new_ הוספת תגובה



ציבור הנכים יוצא למאבק למען עתידו נוכח הגזרות
עמרן א. (יום ראשון, 09/10/2005 שעה 19:30)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליובל רבינוביץ!

נכה כן צריך לקבל פרס על זה שהוא חיפש עבודה במשך שנים וכולם דחו אותו מהסיבה שהוא נכה וכשסוף שוף מישהו קיבל אותו לעבודה אז הוא הועסק בפחות משכר מינימום, הרבה שעות וניצול, תראה מה קורה בחברת ''המשקם'', אני עבדתי שם שנה אחת מלאה 8 שעות עבודה ביום בתור מנהל חשבונות סוג 3 עשיתי עבודה מצויינת בכל קנה מידה ואמות מבחן וכמה שילמו לי 1000 ש''ח בחודש עבודה מלא, וכשביקשתי להיות עובד מנגנון ולוותר על קצבת הנכות המנכ''ל לא הסכים, מדוע??? עדיף לו שאני אמשיך לקבל קצבת נכות ועוד 1000 ש''ח והוא יקבל תוצרת חינם ממני, לכן עזבתי והלכתי להיות מנהל חשבונות עצמאי, כי לא רצו לקבל אותי כשכיר גם מדינה. אז מגיע לי פרס על המאמצים הכבירים שלי ועל עוגמת הנפש שנחלתי מפקידי הממשלה שלמעשה הם הפרזיטים שהעדיפו את עצמם על פני טובת הכלל וההגיון הכלכלי שיש בהעסקת נכה.

מצד שני אני שואל אותך, מדוע נכה צריך להיענש בגללשהוא מצא עבודה??? לא רק ע,י קיצוץ הקיצבה, אלא גם על ביטול תוספת התלויים.
_new_ הוספת תגובה



טוב עשית
דוד סיון (יום ראשון, 09/10/2005 שעה 21:05)
בתשובה לעמרן א.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שלא מוצא חן בעיניו השכר שמשלם לו המעביד ויכול לעבוד כעצמאי צריך לעשות זאת. אני מקווה שאתה שמח על ההחלטה לעזוב את המשקם ולנהל עסק עצמאי.

תקן אותי אם אני טועה, אבל המשקם נועדה להעסיק ו''לשקם'' אנשים עם מוגבלויות כאשר השיקול העסקי-כלכלי הוא משני. זה לא מפעל כלכלי רגיל, אפילו לא ברמה של חברת החשמל.
_new_ הוספת תגובה



ציבור הנכים יוצא למאבק למען עתידו נוכח הגזרות
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 09/10/2005 שעה 23:56)
בתשובה לעמרן א.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שאתה כותב מובן לי, אך אינו מתייחס למה שכתבתי.

יש נכים שנכותם אינה מהווה להם בעיה והם עשירים. האם גם הם צריכים לקבל קצבת נכות?
_new_ הוספת תגובה



בכל מקרה מקבל קיצבת נכות רק
ריטה (יום שני, 10/10/2005 שעה 20:56)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שבבדיקת ועדה רפואית מיוחדת של הביטוח הלאומי נקבעו לו מעל 75% אי כושר התפרנסות.
כך על כל פנים היה עד היום. קיצבת נכות מלאה נכון להיום = 1800 ש''ח. במידה ואותו נכה מצליח למצוא עבודה מספר שעות ביום כי אינו מסוגל בגלל מיגבלותיו לעבוד יותר, והיה אם השתכר עד 1800 ש''ח קיצבתו לא נפגעה. אולם אם הרויח 1900 ש''ח קיצבתו היתה נעלמת כאחת. אלו הפרופורציות. ולכן אין חשש שאדם אמיד או שמשתכר משכורת מעל הממוצע יקבל קיצבת נכות בכלל.
מה אנו טוענים? למי שנקבעו לו 75% אי כושר וזכאי לקיצבת נכות, אין הצדקה לגעת בקיצבה בכלל ואפשר בהחלט למען האסטטיקה להגביל אותה עד גובה משכורת נגיד מעל 10,000 ש''ח. סביר?
_new_ הוספת תגובה



בכל מקרה מקבל קיצבת נכות רק
יובל רבינוביץ (יום שני, 10/10/2005 שעה 23:43)
בתשובה לריטה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סביר, אבל מנוגד לעצומה עליה מנסים להחתים את הציבור.
_new_ הוספת תגובה



לא מנוגד לעצומה אלא לדו''ח
ריטה (יום שלישי, 11/10/2005 שעה 12:20)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדו''ח לרון על פי המלצותיהם, בדעתם להרע בתנאים אלה. או יותר נכון להרע לאלה שמשכורתם נמוכה ולהיטיב עם אלה שמשכורותיהם גבוהות יותר. להרע פחות לנכים ותיקים ולגרום נזק גדול יותר לנכים חדשים.
רוב הנכים הינם בעלי המשכורות הנמוכות ועבורם קיצבת הנכות הוא סם החיים. למיעוט בעלי המשכורות הגבוהות אין עניין בקיצבת הנכות, ורובם אף יעדיפו לוותר עליהן בגלל הסטיגמה. את זאת אני יודעת מידע אישי ביותר.
למעשה כאשר החליטו על ועדת לרון, הכותרת היתה כזו:
גובה קיצבת הנכות יהא כגובה השכר הממוצע במשק ובהתיחס לאחוזי נכותו ולאחוזי אי כושרו להתפרנס. אדם שמשכורתו תהיה גבוהה מכך, יקצצו בגובה הקיצבה על פי דרוג שיקבע ביחס לגובה השכר. פתרון כזה היה מאפשר לנכה קיום והתפרנסות בכבוד, יחד עם אפשרות למממן את הצרכים המיוחדים שלו כנכה. פתרון כזה תואם את מדיניות שיוויון ההזדמנויות כפי שהוחלט וחוקק לאחרונה.
_new_ הוספת תגובה



נוסח העצומה
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 11/10/2005 שעה 14:46)
בתשובה לריטה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה שוב הנוסח שבעצומה:

אני נכה כללי החי במדינת ישראל מביע בזאת את תמיכתי הבלתי מסויגת בקריאה של הנכים הכלליים על כך שיש להפריד ולנתק את הקשר שבין זכותי הלגיטימית לקבל את קצבאותי ללא קשר להשתכרות.

את, לעומת זאת, דיברת על תקרת השתכרות שעד אליה יקבל הנכה את קצבתו ומעבר אליה לא יקבל.
_new_ הוספת תגובה



למען הדיוק
ריטה (יום שלישי, 11/10/2005 שעה 23:41)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תופחת בהדרגה. מעבר לגובה השתכרות שאינו נמוך מגובה שכר ממוצע, תופחת קיצבתו בהדרגה.
כך יובטח שצרכיו המיוחדים כנכה ימומנו על ידי הקיצבה, ועם שכרו מעבודה בגובה שכר ממוצע במשק יוכל להתפרנס.
יש להבין שצרכיו של נכה הינם גדולים ויקרים מאד. לאדם שאינו מסוגל לעבוד, זו הברירה היחידה למימון אותם צרכים וגם את דמי מחייתו. ולכן הקיצבה חייבת להיות לא פחותה מגובה שכר ממוצע.
על מנת שאדם נכה יהיה מסוגל לעשות את אותו מאמץ ואותה דרך יסורים כדי לצאת לעבוד ולהתפרנס הוא חייב את הקיצבה בכדי לכסות את הוצאותיו המיוחדות. ובכל זאת בתוך עמי אני יושב, לכן אם הצליח להשתכר מעבר לגובה השכר הממוצע ניתן להתחיל לקצץ בקיצבתו בהדרגה.
_new_ הוספת תגובה



למען הדיוק
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 11/10/2005 שעה 23:45)
בתשובה לריטה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב אני אומר: מה שאת אומרת כאן הוא הגיוני. מי שחותם על העצומה חותם על משהו אחר, פחות הגיוני.

עדיף היה לנסח את העצומה בצורה שקל יותר להזדהות עם תוכנה.
_new_ הוספת תגובה



החרפת המאבק ועד הפעולה
ועד הפעולה למען הנכים (שבת, 08/10/2005 שעה 13:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המאבק כנגד הגזרות ודו''ח לרון בעיצומו ואנו מחריפים אותו.

יוצאים להפגין ביום ראשון בשעה 8:00 בבוקר(רצוי להגיע מוקדם) מול בניין ההסתדרות ברחוב ארלוזרוב בתל אביב.

ההתארגנות ליד רחבת החניה בכניסה לבניין. חלוקת דגלים וסרטים במקום.

הבעת מחאה כנגד פטרון ההסתדרות ח''ע עמיר פרץ ובני בריתו מעמותת ''מטה המאבק'' השוכנים בבנין.

נוכחות חובה

קובי כהן - דובר
ועד הפעולה של הנכים הכלליים
_new_ הוספת תגובה



החרפת המאבק ועד הפעולה
ועד הפעולה למען הנכים (יום רביעי, 19/10/2005 שעה 8:02)
בתשובה לועד הפעולה למען הנכים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הודעה לעיתונות
17.10.2005 (19:28)
מכתב ציבורי שיפורסם בעיתונות

נוסח המכתב:

לכבוד

נשיא מדינת ישראל, מר משה קצב
שרים וחברי כנסת,
אזרחים יקרים.

נכבדי,

הנדון: מצוקת ציבור הנכים בישראל, על רקע יישום
דו''ח וועדת לרון ב-‏2005.

בחודש מאי 2005 לאחר 3 שנים של הצפנה, התפרסם דו''ח ועדה ציבורית שמונתה ע''י ממשלת ישראל במטרה לסיים את שביתת הנכים הגדולה שפרצה בשנת 2001 וכדי להיטיב את תנאי חייהם של ציבור אנשים עם מוגבלויות.

במקום לצאת מברך, ציבור רחב של נכים בעלי מקצועות שונים, גילו להפתעתם שדו''ח וועדת לרון לא רק שאיננו מיטיב אלא גם מבטל את כל הזכויות שהושגו בעבר בהיותו החלטת ממשלה, אין בכריכת הדו''ח קשר עם תוכנו פנימה.

ציבור הנכים ציפה, שהועדה תעסוק במגוון רחב של נושאים כפי שסוכם בהסכם עם הממשלה.

הדו''ח שהתפרסם, מתייחס בעיקרו לשילוב נכים בעבודה ובקהילה.

צפוי היה, שדו''ח שכזה ייטיב וישפר את מצב הנכים. אולם, עיון מעמיק ע''י אנשי מקצוע העלה, כי מעבר למילים ולכוונות היפות שלשמם הוקמה ועדת לרון, צפונות בדו''ח גזירות איוב שפוגעות בחייהם של עשרות אלפי אנשים עם מוגבלויות, חמור מכך, ציבור המוגבלים העתידי (ילדים שנולדו לנכות, מחלות אחרות וציבור האזרחים) יפגע מהגזירות המצויות בדו''ח.

האוצר ונציגיו, קבעו את כותבי הדו''ח ''בסד'' תקציבי נוקשה וקבעו חד משמעית כי כל פתרון מוצע מחויב להיות במסגרת הכספית הנתונה (שנשחקה מזמן) והגדילו בדרישתם שהפתרונות צריכים להוביל להקטנה משמעותית של סך כל התשלומים המשולמים לכל הקצבאות יחד.

תמוה הדבר שכן, בחינה מדוקדקת של מקורות המימון לתשלומי קצבאות הנכות הכללית מעלה, שמקור הקצבאות הוא ב - 90 אחוז מכספי התשלומים למוסד לביטוח לאומי (שגדלו פלאים עקב העליה המבורכת). השתתפות המדינה בתשלומי הקצבאות הללו עומדת על 10 אחוז בלבד.

הוראה זו מצביעה על רצון מגמתי וברור של קברניטי המדינה להתנער מנטל האחריות לציבור אנשים עם מוגבלויות.

פועל יוצא של ממצאי הדו''ח הביא את ציבור האנשים עם מוגבלויות לצאת למחאה ולמאבק א-פוליטי ועל ארגוני. כולל שביתה, הפגנות ובכל דרך שתראה, ללא אלימות.

לצורך המאבק, הוקם ועד פעולה שכולל בתוכו ארגונים רבים ואזרחים שאינם מוכרים בארגונים השונים והכול כדי לשנות את רוע הגזירות.

ציבור בעלי המגבלה הרשומים נכון להיום במוסד לביטוח לאומי עומד על כ- 174,000 אנשים. חשוב לציין שישנם דיווחים על כ – 800,000 בעלי מגבלה בארץ.

אנו מבקשים להזים את הטענות שהושמעו כנגד וועד הפעולה ע''י נציגים של עמותת ''מטה מאבק הנכים בישראל '' שמונה מיעוט קטן של בעלי מגבלה והוקם לאחר השביתה הגדולה כחלק ממדיניות הממסד, בקוראם לנכים לקבל את הדו''ח כדו''ח חיובי.

הממסד בחר להושיב בוועדת לרון חלק ממשתתפי השביתה הגדולה מבלי שקבלו מינוי דמוקרטי לייצג את האירגונים ואת כלל ציבור בעלי המגבלה וחמור מכך בניגוד גמור לקריאות שהושמעו לצרף נציגים נוספים לוועדת לרון. יו''ר ארגון הגג של ארגוני הנכים ח''כ לשעבר עו''ד מרדכי וירשובסקי, פנה בנושא לראש הממשלה ונדחה על הסף, כמוהו גם אחרים.

עם כניסתם לוועדת לרון (נציגי ''מטה המאבק'' ורק הם), התאגדו שלושת הנציגים תחת עמותת'' מטה מאבק הנכים בישראל''. שלושת הנציגים שנבחרו לוועדה לקחו חלק פעיל בדיונים החסויים של ועדת לרון ושלושתם חתומים על דו''ח ועדת לרון (אחד חבר בוועדה ושני משקיפים).

אותם נציגים קיבלו ללא ידיעת הציבור במהלך הדיונים תפקידים שונים שיש בהם ניגוד אינטרסים.

אותה עמותה ''לקחה'' על עצמה ''לנהל '' ''בשם ציבור הנכים'' דין ודברים באצטלה של ''הארגון היציג'' (ארגון שכאילו בר-סמכא בשיח עם הממסד בשם בעלי המגבלה הכלליים ואחרים ללא מינוי) כאשר מעולם לא הוקם ארגון כזה וגם איננו חוקי

(על פי הודעת נציבות השוויון במשרד המשפטים).

עמותת ''מטה מאבק הנכים בישראל'' מציגה את עצמה בתקשורת ובפני הממסד בזהות שמעולם לא ניתנה לה כמו את תמיכתה והצדקת קיום דו''ח וועדת לרון מסיבותיה היא, ומונעת מ''ועד הפעולה'' שמציג ציבור אמיתי ורחב של בעלי מגבלה לעמוד על זכויותיו הלגיטימיות להביע את מחאתו הצודקת ומאבקו העיקש כנגד הגזירות הצפויות.

אנו מבקשים באמצעות מכתב זה להאיר את עיני ואוזני הציבור ומקבלי ההחלטות

שהחתומים מטה משוכנעים בצדקת ''ועד הפעולה'' ומאבקו

כפי שמשוכנעים:

כבוד נשיא המדינה, מר משה קצב.
סגן שר הרווחה וח''כ, הרב, אברהם רביץ
ד''ר יגאל בן-שלום ,מנכ''ל המוסד לביטוח לאומי,

ושורה ארוכה של אישים בכירים בכללם:

פרופ´ אריק רימרמן, כלכלן , אוניברסיטת חיפה,
עו''ד יהונתן דווידוביץ´, משפטן,
ד''ר דינה פלדמן, נציבת השוויון לאנשים עם מוגבלויות
ד''ר שלמה אלישר, מנהל אגף השיקום במשרד הרווחה,
(חתום על הדו''ח)

אשר הודו בפני ''ועד הפעולה של הנכים'', כי הרפורמה המוצעת הינה בעייתית ומכילה מרכיבים רבים הפוגעים בציבור המוגבלים פגיעה בלתי הפיכה.

אנו ועד הפעולה, מזהים בדו''ח את הגזירות הבאות:

מס על קצבאות הנכות הכללית.
אי מתן פתרון הנגשה מקדים, קודם הפניית ציבור המוגבלים לתעסוקה.
אי דיון ענייני בשאלה ,האם הקצבה מאפשרת קיום בכבוד (אין המלצה לעדכון הקצבאות שלא עודכנו מזה כ-‏5 שנים ונשחקו).
החלת תכנית ויסקונסין על ציבור הנכים ומכספם ללא פתרונות תעסוקה מתאימים.
הפניית מוגבלים רפי שכל לעבודות כפויות תוך השגחה, דוגמא: ניקיון וגינון.
אפליה לא צודקת ומעוותת על ידי יצירת אבחנה בין קבוצות בעלי המגבלה (נכה קשה ונכה קל, נכה ותיק ונכה חדש).
פתרון ''עקום'' ולא שלם של ביטול הקשר בין הקצבאות לבין ההשתכרות. (נותר קשר שבו ברמה של 60 אחוז מהשכר הממוצע במשק, מתבטלות הקצבאות, דבר שמותיר את ציבור בעלי המגבלה ללא קצבתם ברמת הכנסה נמוכה מאוד).תוך יצירת קשר מקובע ביניהם והרבה מתחת לשכר הממוצע. מדובר באי עידוד תעסוקה ממשי!
ביטול מסקנות ציבוריות קודמות והמלצותיהן בנושא הועדות הרפואיות, זימון חוזר לכלל ציבור בעלי המגבלה לוועדות רפואיות חוזרת בביטוח לאומי, ניידות ושירותים מיוחדים.
ביטול המונח ''אי כושר'' (העדר יכולת עבודה חלקי או מלא) על כל השלכותיו.
אין התייחסות לנושא לקות וגיל הזהב.
ביטול גורף של הטבות שניתנו כגון: קח''ן (קצבה נוספת לנכים קשים), ביטול פטורים כמו הנחות בתשלומי ארנונה ובזק.
קיזוז צפוי בתשלומי ה''תלויים'' (תוספת בעבור ילדים ובת זוג) שבקצבאות.
אי בחינה של נושא קצבאות שר''ם (שירותים מיוחדים) לאור החוק החדש בנושא העובדים הזרים ופסיקת בית המשפט בנוגע לתנאי העסקת העובדים הזרים.
אנו קוראים לכל הציבור, ללא הבדל בין דת גזע לאום או שייכות, להשקיע בקריאת המלצות הדו''ח על מנת להעמיק את ידיעתם מחד (לזהות את הפגיעות הקיימות בדו''ח ועדת לרון).

ומאידך לתת כתף כל אחד בדרכו הוא למאבק ציבורי שיביא לשינוי הגזירות.

בידינו נמצא אוסף המלצות כיצד יש להיטיב ולקדם את שילוב בעלי המגבלה בתעסוקה ובקהילה שכן, משאת נפשם של רבים מקהילה זו לעבוד ולחיות בכבוד בזכות ולא בחסד.

ועד הפעולה

אנא תגובתכם למכתב!
ציבור הנכים יוצא למאבק למען עתידו נוכח הגזרות הצפויות

לנוחיותכם : הסבר מפורט מדוע יש לגנוז מיד את דו''ח לרון, ויפה שעה אחת קודם.

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי