פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_3281

רוּץ, אָרִיק, רוּץ!
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (יום חמישי, 15/12/2005 שעה 13:00)


רוּץ, אָרִיק, רוּץ!

אריה פרלמן



חֶסֶד גָּדוֹל עָשָׂה עִמָּנוּ אֲרִיאֵל שָׁרוֹן, כַּאֲשֶׁר סוֹף-כָּל-סוֹף הִפְסִיק בַּדְּרָמָטִיּוּת הָאָפְיָנִית לוֹ אֶת נֶשֶׁף הַמַּסֵּכוֹת שֶׁבִּלְבֵּל בַּשָּׁנִים הָאַחֲרוֹנוֹת אֶת הַצִּבּוּר הַיִּשְׂרְאֵלִי: אִישׁ לֹא יָדַע מַה מְיַצֵּג הַלִּכּוּד; מַה פִּתְאוֹם אַנְשֵׁי הָעֲבוֹדָה מַבִּיעִים הַעֲרָצָה כְּלַפֵּי רֹאשׁ הַמֶּמְשָׁלָה וּמַנְהִיג הַמִּפְלָגָה הַ''יְּרִיבָה''. אֵין חֲרֵדִים בַּמֶּמְשָׁלָה; מְדִינִיּוּת הַמֶּמְשָׁלָה הִיא יְמָנִית מִבְּחִינָה כַּלְכָּלִית-חֶבְרָתִית וּשְׂמָאלִית מִבְּחִינָה מְדִינִית-בִּטְחוֹנִית, וּמִיהוּ ''רֹאשׁ הָאוֹפּוֹזִיצְיָה?'' חַ''כּ טוֹמִי לַפִּיד...

סוֹף-כָּל-סוֹף מְקַיֵּם מַר שָׁרוֹן אֶת מַה שֶׁהָיָה צָרִיךְ לְהִתְקַיֵּם מִזֶּה זְמַן, כְּפִי שֶׁכָּתַבְתִּי כְּבָר לִפְנֵי שָׁלוֹשׁ וָחֵצִי שָׁנִים:
כֻּלָּנוּ מְכַבְּדִים וְאוֹהֲבִים אֶת שָׁרוֹן, וְזוֹכְרִים לוֹ חֶסֶד נְעוּרִים, אַךְ אֵין לָאִישׁ הַזֶּה מָקוֹם בִּתְנוּעַת הַלִּכּוּד. כֻּלָּנוּ מְכַבְּדִים גַּם אֶת סְגָן הָרָמָטְכַּ''ל לְשֶׁעָבַר מַתָּן וִילְנָאִי, כֻּלָּנוּ מְכַבְּדִים אֶת חַ''כּ פְּרוֹפ' אַמְנוֹן רוּבִּינְשְׁטַין מִמֶּרֶצ עַל יַדְעָנוּתוֹ הַמַּפְלִיגָה בְּמִשְׁפָּט חֻקָּתִי, וְכֻלָּנוּ מַעֲרִיכִים אֶת כִּשְׁרוֹן הַכְּתִיבָה וְהַבִּטּוּי שֶׁל חַ''כּ טוֹמִי לַפִּיד -

אַךְ לְכָל אֵלֶּה אֵין מָקוֹם בַּלִּכּוּד - וְאֵין רַע בְּכָךְ. כָּל אֶחָד צָרִיךְ לִמְצֹא אֶת מְקוֹמוֹ הַמַּתְאִים בַּמַּפָּה הַפּוֹלִיטִית - וְשָׁרוֹן מֻזְמָן לְהִתְכַּבֵּד וְלִבְחֹר לְעַצְמוֹ מִפְלָגָה אַחֶרֶת. שָׁרוֹן כְּבָר פָּרַשׁ פַּעַם מֵהַלִּכּוּד (מִפְלֶגֶת ''שְׁלוֹמְצִיּוֹן'') וּבְכָל מִקְרֶה הוּא עוֹמֵד לַחְבֹּר בְּקָרוֹב לְפֶרֶס, כְּכָל הַנִּרְאֶה - אָז הָבָה וְנַקְדִּים תְּרוּפָה לַמַּכָּה.

• • •

הַמְּאַפְיֵן הַבּוֹלֵט שֶׁל מִפְלֶגֶת 'קָדִימָה' הוּא הֶעְדֵּר אִידֵאוֹלוֹגְיָה, וְעֹדֶף שֶׁל אֶגוֹ אִישִׁי. כָּךְ הָיָה גַּם בְּמִפְלֶגֶת הַמֶּרְכָּז. וְאוּלָם, יֵשׁ לְצַיֵּן לְטוֹבָתָהּ שֶׁל מִפְלֶגֶת הַמֶּרְכָּז, שֶׁלֹּא הָיָה בָּהּ רִכּוּז גָּבוֹהַּ שֶׁל עֲבַרְיָנִים בְּכֹחַ אוֹ בְּפֹעַל, וְאִלּוּ כָּאן, חָבֵר כְּנֶסֶת וּבְנוֹ שֶׁל רֹאשׁ הַמֶּמְשָׁלָה בִּקְלוֹנוֹ וּבְעַצְמוֹ - כְּבָר הוֹדָה בְּכַמָּה עֲבֵרוֹת חֲמוּרוֹת, וְעָלוּל עוֹד לָשֶׁבֶת בַּכֶּלֶא.

עַל פּוֹרְשֵׁי הָעֲבוֹדָה שֶׁהִצְטָרְפוּ לְקָדִימָה אֵין לִי טַעַם לְהַשְׁחִית מִלִּים. מִמֵּילָא לֹא צִפִּיתִי מֵהֶם לְשׁוּם דָּבָר חִיּוּבִי, וּמִמֵּילָא אֵין וְלֹא יִהְיֶה בְּלִבִּי שׁוּם צַעַר עַל צִמְצוּם בְּהֶקֵּף גָּדְלָהּ וְכֹחָהּ שֶׁל מִפְלֶגֶת הָעֲבוֹדָה.
גַּם עַל רֹב פּוֹרְשֵׁי הַלִּכּוּד אֵין הַרְבֵּה מַה לוֹמַר, זוּלַת אוּלַי הַבָּעַת גֹּעַל-נֶפֶשׁ גָּדוֹל בִּמְיֻחָד מֵהִתְבַּזּוּתוֹ הָעַצְמִית שֶׁל שָׁר הַבִּטָּחוֹן שֶׁלָּנוּ, שֶׁהוּא אַחַד הָאִישִׁים (אוֹ לְיֶתֶר דִּיּוּק: חִדְלֵי הָאִישִׁים) הַחַלָּשִׁים וְהַמְּגֻחָכִים בְּיוֹתֵר בַּפּוֹלִיטִיקָה הַיִּשְׂרְאֵלִית, נוֹסַף עַל הֱיוֹתוֹ שַׁקְרָן עָלוּב.

צַר לִי עַל עֲזִיבָתוֹ שֶׁל מֵאִיר שִׁטְרִית, כֵּיוָן שֶׁעַל אַף מְתִינוּתוֹ הַמְּדִינִית, שֶׁאֵינָהּ מְקֻבֶּלֶת עָלַי כְּלָל וּכְלָל, הוּא הוֹכִיחַ אֶת עַצְמוֹ הֵיטֵב בְּתַפְקִידוֹ כַּשָּׁר בְּמִשְׂרָד הָאוֹצָר, כַּאֲשֶׁר קִדֵּם בִּנְחִישׁוּת וּבְאֹמֶץ מְדִינִיּוּת כַּלְכָּלִית חָפְשִׁית, לַמְרוֹת הָרִנּוּנִים בִּדְבַר 'נְטִישַׁת מוֹרַשְׁתּוֹ הַמִּזְרָחִית' וּ'פְנִיָּתוֹ כְּנֶגֶד בְּנֵי עֲדָתוֹ' כִּבְיָכוֹל.

צַר לִי גַּם עַל עֲזִיבָתוֹ שֶׁל צַחִי הַנֶּגְּבִּי, לֹא כָּל כָּךְ בִּזְכוּת אִישִׁיּוּתוֹ אוֹ תְּכוּנוֹתָיו, אֶלָּא בִּזְכוּת הֱיוֹתוֹ סֵמֶל מֻבְהָק שֶׁל הַלִּכּוּד הָאִידֵאוֹלוֹגִי הַקְּלָאסִי, שֶׁל נֶאֱמָנוּת לָעֲרָכִים וְלַדֶּרֶךְ. מִסְתַּבֵּר שֶׁגַּם סְמָלִים עֲלוּלִים לִפֹּל בַּפַּח.

אַךְ לַמְרוֹת הַצַּעַר, זוֹהִי שְׁעַת-כֹּשֶׁר גְּדוֹלָה לְיִשְׂרָאֵל וְלַלִּכּוּד: רֹב הָאוֹפּוֹרְטוּנִיסְטִים, הַמֻּשְׁחָתִים וְהַצְּבוּעִים שֶׁהִרְעִילוּ אֶת הַלִּכּוּד בְּמֶשֶׁךְ שָׁנִים - הָלְכוּ לָהֶם לְהִתְקַבֵּץ יַחְדָּו בְּמָקוֹם אַחֵר. לִכּוּד מְטֹהָר (יַחֲסִית) מִיְּסוֹדוֹת אִינְטֶרֶסַנְטִיִּים וְחַסְרֵי אִידֵאוֹלוֹגְיָה יָכוֹל לְהַכּוֹת שׁוֹק עַל יָרֵךְ אֶת יְרִיבָיו, אִם רַק יַשְׂכִּיל לָשׁוּב אֶל מְקוֹרוֹתָיו בַּתְּחוּם הַמְּדִינִי-בִּטְחוֹנִי, וּלְאַמֵּץ בְּחֹם וּלְלֹא מוֹרָא אֶת מְדִינִיּוּת הַשּׁוּק הַחָפְשִׁי כְּפִי שֶׁהוֹבִיל נְתַנְיָהוּ.

• • •

לָרִאשׁוֹנָה בְּתוֹלְדוֹת מְדִינַת יִשְׂרָאֵל, אִם כֵּן, הִתְיַשְּׁרוּ הַקַּוִּים הַמַּפְרִידִים בֵּין יָמִין לִשְׂמֹאל, וּמִשְּׁנֵי צִדֵּי הַמִּתְרָס מִתְיַצְּבוֹת שְׁתֵּי הַשְׁקָפוֹת עוֹלָם, בְּרָאשׁוּת שְׁנֵי מַנְהִיגִים מְנֻגָּדִים בְּתַכְלִית מִכָּל הַבְּחִינוֹת: בִּנְיָמִין נְתַנְיָהוּ וְעָמִיר פֶּרֶץ.

יֵשׁ לְהֵאָבֵק, כַּמּוּבָן, בְּמִפְלֶגֶת הָעֲבוֹדָה וְלִסְתֹּר אֶת הֲזָיוֹתֶיהָ בַּתְּחוּם הַכַּלְכָּלִי-חֶבְרָתִי כְּמוֹ גַּם בַּתְּחוּם הַמְּדִינִי, אַךְ יֵשׁ בְּעִקָּר לִתְקֹף וּלְהַכּוֹת בְּמִפְלֶגֶת קָדִימָה, וְזֹאת מִכַּמָּה סִבּוֹת:
  • מִפְלָגָה מְעֻרְפֶּלֶת שֶׁאִישׁ אֵינוֹ יוֹדֵעַ מַה כַּוָּנוֹתֶיהָ - מְהַוָּה סַכָּנָה לַדֶּמוֹקְרַטְיָה;
  • מִפְלָגָה שֶׁרֹב בְּכִירֶיהָ מְסַמְּלִים אֶת חֹסֶר הָאֲמִינוּת בְּהִתְגַּלְּמוּתוֹ - אָסוּר לְהַפְקִיד בְּיָדֶיהָ אֶת נִהוּל עִנְיְנֵי הַמְּדִינָה;
  • יֵשׁ לְלַמֵּד לֶקַח כּוֹאֵב הֵן אֶת מַנְהִיג מִפְלֶגֶת קָדִימָה, וְהֵן אֶת שְׁאָר הַפּוֹרְשִׁים וְהָאוֹפּוֹרְטוּנִיסְטִים, שֶׁהַכָּזָב, הַשֶּׁקֶר, הַתַּכְכָנוּת וְהַצְּבִיעוּת חַיָּבִים לְהִשָּׁאֵר בְּגֶדֶר מְשָׁרְתֵי הָרַעְיוֹן וּבְלֵית-בְּרֵרָה, וְלֹא הָרַעְיוֹן עַצְמוֹ וּמִבְּחִירָה.
מַאֲמָר זֶה נִכְתַּב בִּזְמַן שֶׁבּוֹ קָדִימָה מְגָרֶדֶת אֶת קַו אַרְבָּעִים הַמַּנְדָּטִים מִלְּמַטָּה; הַלִּכּוּד מְגָרֵד אֶת קַו עֲשֶׂרֶת הַמַּנְדָּטִים מִלְּמַעְלָה, וּמִפְלֶגֶת הָעֲבוֹדָה מְגָרֶדֶת אֶת קַו 25 הַמַּנְדָּטִים מִשְּׁנֵי הַצְּדָדִים.

מִשְׁאֶלֶת לִבִּי הִיא שֶׁקָּדִימָה לֹא תִּזְכֶּה וְלוּ בְּמַנְדָּט אֶחָד, וְכָל חֲבֵרֶיהָ וּבְכִירֶיהָ יִשְׁקְעוּ בִּמְצוּלוֹת הַפֶּנְסְיָה הַמֻּקְדֶּמֶת. וְאוּלַי בְּמַחְשָׁבָה שְׁנִיָּה דַּוְקָא טוֹב יוֹתֵר שֶׁשָּׁרוֹן יִכָּנֵס לַכְּנֶסֶת, יַחַד עִם שָׁאוּל מוֹפָז וְרוּחָמָה אַבְרָהָם. אוּלַי מוּטָב כָּךְ.

אַךְ מִכֵּיוָן שֶׁמִּשְׁאֶלֶת לִבִּי לֹא תִּתְגַּשֵּׁם - אַצִּיג כָּרֶגַע אֶת תַּחֲזִיתִי: הַלִּכּוּד יִהְיֶה הַמִּפְלָגָה הַגְּדוֹלָה בְּיוֹתֵר בַּכְּנֶסֶת לְאַחַר הַבְּחִירוֹת בַּ-28 בְּמֶרְץ. וְלֹא מְשַׁנֶּה אִם מְדֻבָּר בְּסֵדֶר גֹּדֶל שֶׁל 23 מַנְדָּטִים מוּל 22 וְ21 . וַאֲפִלּוּ אִם יַגִּיעַ הַלִּכּוּד לַמָּקוֹם הָרִאשׁוֹן בְּשִׁתּוּף עִם מִפְלָגָה נוֹסֶפֶת - יִהְיֶה אֶפְשָׁר בְּדֹחַק לְקַבֵּל גַּם אֶת זֹאת כְּהִתְגַּשְּׁמוּת הַתַּחֲזִית.







http://www.faz.co.il/thread?rep=71695
למה מופז ורוחמה?
עמיש (יום חמישי, 15/12/2005 שעה 13:54)

תן לו את דליה איציק

http://www.faz.co.il/thread?rep=71697
כל הכתומים כולם
סתם אחד (יום חמישי, 15/12/2005 שעה 15:23)

מברוך מרזל הכהניסט דרך פייגלין העבריין שהורשע בדין ועד ביבי האופורטוניסט שווים בציבור לא יותר מ- 20 מנדטים. כדאי שתזכור את זה.

בבחירות האלה הכתומים יבינו עד כמה משנתם מוקצית מחמת המיאוס, וטוב שכך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71712
דבר בשם עצמך
יאיר ש (יום חמישי, 15/12/2005 שעה 20:18)

''כֻּלָּנוּ מְכַבְּדִים וְאוֹהֲבִים אֶת שָׁרוֹן, וְזוֹכְרִים לוֹ חֶסֶד נְעוּרִים''? ממתי הדעה הפרטית שלך מייצגת את כולנו? הניקוד הדקדקני שלך לא נותן לדבריך תוקף או הגיון הנעדרים מהם.
קודם כבדת ואהבת את שרון, וכאשר הוא לא פועל לפי רצונך, אתה מאחל לו שמפלגתו החדשה לא תעבור את אחוז החסימה.מסר מבולבל משהו, היייתי אומר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71724
דבר בשם עצמך
אריה פרלמן (יום חמישי, 15/12/2005 שעה 23:14)
בתשובה ליאיר ש

הַמַּאֲמָר נִכְתַּב בַּאֲתַר יֶשַׁ''ע, וְנוֹעַד לַצִּבּוּר הַיְּמָנִי בִּכְלָל, וּלְאַנְשֵׁי הַלִּכּוּד בִּפְרָט. אֵין לִי סָפֵק שֶׁכָּל אַנְשֵׁי הַיָּמִין )וְרַבִּים מֵאַנְשֵׁי הַשְּׂמֹאל( מְכַבְּדִים אֶת שָׁרוֹן כְּמַצְבִּיא צְבָאִי, וּבַיָּמִין זוֹכְרִים לוֹ אֶת חֶסֶד הַנְּעוּרִים שֶׁל חִסּוּל הַטֶּרוֹר בְּעַזָּה, הֲקָמַת הַלִּכּוּד וּבְנִיַּת הַהִתְנַחֲלֻיּוֹת בְּמֶשֶׁךְ שָׁנִים רַבּוֹת.

אוֹהֲבִים?

בְּאוֹתָהּ תְּקוּפָה, רֹב אַנְשֵׁי הַיָּמִין לֹא הֶאֱמִינוּ שֶׁשָּׁרוֹן בֶּאֱמֶת עָבַר שְׂמֹאלָה, וְגַם מִי שֶׁכֵּן הִשְׁלִים עִם הַמְּגַמָּה - בְּוַדַּאי כָּעַס עַל שָׁרוֹן וּבְצֶדֶק, אֲבָל הַכַּעַס הָיָה מֻגְבָּר דַּוְקָא בִּגְלַל הָאַהֲבָה )אוֹ אִם תִּרְצֶה: הַעֲרָצָה אוֹ חִבָּה( כְּלַפָּיו וּתְחוּשַׁת הַנִּבְגָּדוּת.

בְּכָל אֹפֶן, מֵאַחַר שֶׁהַמַּאֲמָר הָיָה מְכֻוָּן בְּעִקָּר לְאַנְשֵׁי הַלִּכּוּד, נָקַטְתִּי מִדָּה רַבָּה )וְאוּלַי מֻגְזֶמֶת( שֶׁל זְהִירוּת בִּכְבוֹדוֹ שֶׁל הָאִישׁ, שֶׁהָיָה אָז בְּכָל זֹאת לֹא רַק רֹאשׁ הַמֶּמְשָׁלָה שֶׁל כֻּלָּנוּ, אֶלָּא גַּם מְיַסֵּד וּמַנְהִיג הַתְּנוּעָה שֶׁלָּהֶם.

אֲנִי מַמְשִׁיךְ לְכַבֵּד אֶת שָׁרוֹן עַל סְגֻלּוֹתָיו וְעַל כִּשּׁוּרָיו, וְכַמּוּבָן עַל זְכֻיּוֹתָיו בֶּעָבָר. אֲבָל בְּדִיּוּק כְּשֵׁם שֶׁבְּסַכִּין חַדָּה אֶפְשָׁר לְנַתֵּחַ חוֹלֶה וּלְהַצִּיל חַיִּים, וּבְאוֹתוֹ הַלַּהַב אֶפְשָׁר גַּם חֲלִילָהּ לְהָמִית חוֹלֶה וּלְקַפֵּחַ חַיִּים, כָּךְ נִתַּן גַּם לְנַצֵּל לָרָעָה סְגֻלּוֹת טוֹבוֹת. וְעַל נִצּוּל שֶׁכָּזֶה לֹא מַגִּיעָה לֹא חִבָּה וְלֹא אַהֲבָה וְלֹא כָּבוֹד. כְּבָר לֹא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71727
זכויות העבר וחטאי ההווה
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 15/12/2005 שעה 23:31)
בתשובה לאריה פרלמן

במדינת ישראל התפתחה מנטליות לפיה ''מעשים טובים'' בעבר מקנים לעושה את הזכות לבצע פשעים (על מנת לקזז?).

בשנות החמישים היו הרבה מקרים של אנשים שהועמדו לדין על עבירות שחיתות למיניהן (אז אנשים נידונו למאסר על מעשים שהיום לא זוכים אפילו למשיכת כתף). זו היתה כמעט תופעה יום יומית לשמוע מפי ההגנה את המישפט ''הנאשם פעל רבות למען המדינה''.

באותה מידה מזכירים כל הזמן את תרומתו של פרס לפיתוח יכולתה הגרעינית של ישראל, כאילו שזה מהווה ''כיסוי'' לפשעי אוסלו.

כל מי שיצביע עבור שרון רק בגלל זכויות העבר שלו, ולא בגלל מעשיו בהווה ו/או צפיותיו למעשים בעתיד, מגיע לו כל מה שיעלה במרקחת של ''קדימה''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71732
לא הבנתי משהו בסיסי
ע.צופיה (יום שישי, 16/12/2005 שעה 4:15)
בתשובה לאריה פרלמן

אם המאמר היה נכתב לאתר של אנשי שמאל (קולמוסנט,למשל)-אזי היה נכתב אחרת?
מה זה כתיבה לפי הזמנה או הבעת דעה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=71739
כמו במק-דונלד
מהנדס אזרחי (יום שישי, 16/12/2005 שעה 7:07)
בתשובה לע.צופיה

לפי הזמנה
וכמה שיותר מהר

http://www.faz.co.il/thread?rep=71747
לא הבנתי משהו בסיסי
אריה פרלמן (יום שישי, 16/12/2005 שעה 8:37)
בתשובה לע.צופיה

נִתָּן וְרָצוּי לְהַתְאִים אֶת צוּרַת הַכְּתִיבָה וְהַדִּיּוּן לְפִי הַזְּמַן, הַנּוֹשֵׂא וְהַמָּקוֹם, כָּל עוֹד לֹא מִתְפַּשְּׁרִים עַל הָאֱמֶת, כַּמּוּבָן. וּבְמַאֲמָרִי הַנִּזְכָּר )הֵן בַּקֶּטַע הַמְּצֻטָּט וּבִמְיֻחָד בַּקְּטָעִים הַלֹּא מְצֻטָּטִים( לֹא הִשְׁאַרְתִּי מָקוֹם לְסָפֵק מַה דַּעְתִּי בְּנוֹגֵעַ לְהִתְנַהֲלוּתוֹ שֶׁל שָׁרוֹן וּמַה צְרִיכָה תְּנוּעַת הַלִּכּוּד לִפְסֹק לְגַבָּיו.

דֶּרֶךְ אַגַּב, לֹא צִיַּנְתִּי כְּלָל אֶת מֻמְחִיּוּתוֹ שֶׁל שָׁרוֹן וְנִסְיוֹנוֹ הָרַב בְּעִנְיְנֵי חַקְלָאוּת וְצֹאן. אֲנִי מְקַוֶּה שֶׁלֹּא יַאֲשִׁימוּ אוֹתִי בְּהַשְׁמָטָה מְגַמָּתִית...

בְּדִיּוּק כְּשֵׁם שֶׁלֹּא הָיִיתִי דָּן בִּסְגֻלּוֹתָיו הַצְּבָאִיּוֹת בְּמִסְגֶּרֶת מַאֲמָר בְּבִטְאוֹן מְגַדְּלֵי הַבָּקָר...

http://www.faz.co.il/thread?rep=71726
ואני לעומת זאת מניח שלאחר הבחירות
רמי נוי (יום חמישי, 15/12/2005 שעה 23:30)

ביבי ינסה לממש את ההצעה שניתנה לו , כביכול, להיות שר האוצר האיטלקי...

ליצן שחצן

http://www.faz.co.il/thread?rep=71733
מספר הערות
ע.צופיה (יום שישי, 16/12/2005 שעה 4:23)

א. אותו פושע -בנו של ראש הממשלה. עשה את מעשיו במסגרת הליכוד,למען הליכוד,היה נבחר של הליכוד.
למעשה אולץ ע''י המערכת המשפטית לפרוש מהחיים הפוליטיים בהיותו במסגרת הליכוד.
אז מה אתה מלין על קדימה-הפושעים היו ופעלו בליכוד ולא בשום מסגרת פוליטית אחרת.
ב.''מפלגה מעורפלת...'' העירפול והעמימות איפיינו את הליכוד גם בשתי מערכות הבחירות הקודמות,אז מה השתנה-הכותרת?
ג.בינתיים, לפי הסקרים והסקרים בלבד,קדימה נטלה את הבוחרים מהליכוד ואתה יודע כמה שווה אידיאולוגיה בלי בוחרים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71740
מספר הערות לתיקון
מהנדס אזרחי (יום שישי, 16/12/2005 שעה 7:13)
בתשובה לע.צופיה

אותו פושע -בנו של ראש הממשלה. עשה את מעשיו במסגרת הליכוד עד פה זה נכון--אבל --> למען עצמו ואביו נקודה

ולא למען אף מפלגה זו או אחרת

אז תתקן את זה תתקן

http://www.faz.co.il/thread?rep=71748
מספר הערות לתיקון
ע.צופיה (יום שישי, 16/12/2005 שעה 8:48)
בתשובה למהנדס אזרחי

כל פושע באשר הוא עושה את מעשיו למען עצמו או מישהו קרוב ביותר.
אריאל שרון ייסד את הליכוד ,היה מעמודי התווך שלו עשרות שנים, זכייתו בראשות הליכוד הובילה את הליכוד למצב שהיה בו שנים מספר בסוף שנות ה-‏70 בלבד.
עשרות חברי ליכוד נכנסו לכנסת בזכותו בלבד.
מאות ואלפים זכו בטובות הנאה אישיות בזכותו בלבד.
ומי עמד מאחורי כל זה - הפושע הקטן והשמן.
אז,אנא,אנשי ליכוד נאמנים ואידיאולוגיים שכמותכם,אל תירקו לבאר שכה שתיתם בשקיקה ממנה, ואל תשכחו בזכות מי- בזכות עמרי שרון, כן עמרי שרון.
את כל פשעיו וחטאיו עשה במסגרת הליכוד ולמען הליכוד בלבד.!!!
האיש הלך מכם,אך חטאיו נשארו בליכוד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71749
מספר הערות
אריה פרלמן (יום שישי, 16/12/2005 שעה 8:51)
בתשובה לע.צופיה

א( מֵאַחַר שֶׁכְּבָר בְּאֶמְצַע שְׁנַת 2002 יֵשׁ בְּיָדִי ''קַבָּלָה'' לְהַצִּיג, שֶׁלְּפִיהָּ תָּבַעְתִּי אֶת סִלּוּקוֹ שֶׁל שָׁרוֹן מִתְּנוּעַת הַלִּכּוּד, מִן הַסְּתָם פִּלַּלְתִּי גַּם לְהִסְתַּלְּקוּתָם שֶׁל תּוֹמְכָיו. אִי לְכָךְ, מַעֲשָׂיו שֶׁל עָמְרִי שָׁרוֹן לֹא רוֹבְצִים עַל מַצְפּוּנִי.

ב( הָעִרְפּוּל וְהָעֲמִימוּת אִפְיְנוּ אֶת הַלִּכּוּד בִּגְלַל שָׁרוֹן וַחֲבוּרָתוֹ. הִתְנַהֲלוּתָם בְּנִגּוּד גָּמוּר לְכָל הַחְלָטוֹת מוֹסְדוֹת הַלִּכּוּד וְלַכָּתוּב בִּמְפֹרָשׁ בְּמִסְמְכֵי הַיְּסוֹד שֶׁל הַלִּכּוּד - הִיא-הִיא זוֹ שֶׁגָּרְמָה לָעִרְפּוּל, וְטוֹב שֶׁנִּפְטַרְנוּ מֵעָנְשָׁם שֶׁל אֵלֶּה.

ג( בְּתוֹר אָדָם בַּעַל תּוֹדָעָה אֶזְרָחִית-פּוֹלִיטִית גְּבוֹהָה, הָיִיתִי מְצַפֶּה מִמְּךָ שֶׁלֹּא תִּהְיֶה כֹּה מְעוֹדָד מֵהַתּוֹפָעָה הַנִּקְרֵאת 'קָדִימָה'. הַצִּבּוּר זַכַּאי לִבְחֹר בֵּין אַלְטֶרְנָטִיבוֹת וְרַעְיוֹנוֹת, וְהַנְּהִירָה אַחַר מַנְהִיג שֶׁאִישׁ אֵינוֹ יוֹדֵעַ מַה הוּא טוֹמֵן בְּאַמְתַּחְתּוֹ הִיא תּוֹפָעָה מְסֻכֶּנֶת. שִׂמְחָתְךָ לָאֵיד נוֹכַח הֵחָלְשׁוּת הַלִּכּוּד מוּבֶנֶת לִי, בָּרָמָה הָרִגְשִׁית, אֲבָל בָּרָמָה הָעֶקְרוֹנִית זוֹ תּוֹפָעָה שְׁלִילִית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71751
בחייך אל תשקר כאן
רמי נוי (יום שישי, 16/12/2005 שעה 9:38)
בתשובה לאריה פרלמן

אם שרון היה פועל ל''חיסול הטרור'' , להרחבת ההתנחלויות ולחיזוק ההנתחלויות, אזי לא אתה ולא אף אחד בליכוד היה מצר על פשעיו ושחיתותו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71758
בחייך אל תשקר כאן
אריה פרלמן (יום שישי, 16/12/2005 שעה 17:19)
בתשובה לרמי נוי

שְׁחִיתוּתוֹ הָאִישִׁית שֶׁל אֲרִיאֵל )וְלֹא עָמְרִי( שָׁרוֹן לֹא הוּכְחָה, וְלָכֵן אֵין עַל מַה לְדַבֵּר. בֵּין כֹּה וָכֹה, לֹא עַל כָּךְ דִּבַּרְתִּי, לֹא בְּמַאֲמָרִי הַיָּשָׁן וְלֹא בִּתְגוּבוֹתַי הַחֲדָשׁוֹת. שְׁחִיתוּת הִיא בְּעָיָה פְּלִילִית-צִבּוּרִית שֶׁיֵּשׁ לְטַפֵּל בָּהּ, אַךְ הִיא אֵינֶנָּה מְהַוָּה סַכָּנָה לִיסוֹדוֹת הַמִּשְׁטָר הַדֶּמוֹקְרָטִי.

הַבְּעָיָה שֶׁהִצְבַּעְתִּי עָלֶיהָ )וְהִיא הֲרֵי מוּכַחַת קֳבָל עַם וְעֵדָה(, שֶׁאֲרִיאֵל שָׁרוֹן פָּעַל לְלֹא מַנְדָּט, בְּהִפּוּךְ גָּמוּר לְהִתְחַיְּבֻיוֹתָיו כְּלַפֵּי הַבּוֹחֵר, וְזוֹהִי תַּמְצִית הַבְּעָיָה: רוֹדָן אוֹמֵר לָאֶזְרָח: ''אֲנִי עוֹשֶׂה מַה שֶׁאֲנִי רוֹאֶה לְנָכוֹן'', וְאִלּוּ שָׁרוֹן אוֹמֵר לָאֶזְרָח: ''אֲנִי עוֹשֶׂה מַה שֶׁאֲנִי רוֹאֶה לְנָכוֹן''. הָאֶחָד עוֹשֶׂה זֹאת מִבְּלִי לִטְרֹחַ לְהִתְחַיֵּב וּלְהַבְטִיחַ )כִּי אֵין בְּחִירוֹת(; וְהַשֵּׁנִי עוֹשֶׂה זֹאת תּוֹךְ כְּדֵי צִפְצוּף אָרֹךְ עַל הִתְחַיְּבֻיוֹתָיו.

אִם נַשְׁוֶה אֶת הַיַּחַס שֶׁלִּי אֶל שָׁרוֹן מוּל הַיַּחַס שֶׁלִּי אֶל אֵהוּד בָּרָק, לְמָשָׁל, הֲרֵי שֶׁבָּרָק )עַד וְעִידַת קֶמְפְּ -דֵּייוִיד( פָּעַל אָמְנָם )לְדַעְתִּי( בְּנִגּוּד לָאִינְטֶרֶס הַקִּיּוּמִי שֶׁל הָעָם הַיְּהוּדִי, אַךְ לֹא בְּנִגּוּד לִיסוֹדוֹת הַשִּׁיטָה הַדֶּמוֹקְרָטִית. זֹאת מֵהַסִּבָּה הַפְּשׁוּטָה שֶׁהוּא הִמְשִׁיךְ בַּתַּהֲלִיךְ הַמְּדִינִי עִם הַפָּלֶשְׂתִּינָאִים )שֶׁהוּא מְנֻגָּד לָאִינְטֶרֶס הַקִּיּוּמִי וְגוֹ'( - אַךְ עָשָׂה זֹאת בְּהֶתְאֵם לְהִתְחַיְּבוּתוֹ וּלְמַצָּעוֹ, בְּהַתְאָמָה - פָּחוֹת אוֹ יוֹתֵר - לִיסוֹדוֹת הַמִּשְׁטָר הַדֶּמוֹקְרָטִי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71769
האחריות של שרון היא כלפי כל האזרחים
דוד סיון (יום שישי, 16/12/2005 שעה 19:55)
בתשובה לאריה פרלמן

למרות המצע שעליו נבחר, ראש הממשלה הוא קודם כל ראש הממשלה של כלל האזרחים. תפקידו לדאוג לאינטרס הלאומי ורק אם אפשר להישאר נאמן לאינטרס של הבוחר שבחר בו.

על פי העיקרון הזה הגיוני שראש הממשלה ינהג לפי מה שהוא מבין האינטרס הלאומי. כך אהוד ברק איכזב את בוחריו כאשר הקים ממשלה עם ש''ס, כך שרון איכזב את בוחריו בנושאים אחרים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71777
האחריות של שרון היא כלפי כל האזרחים
אריה פרלמן (יום שישי, 16/12/2005 שעה 23:17)
בתשובה לדוד סיון

בָּרָק, לְמֵיטָב יְדִיעָתִי, לֹא הִתְחַיֵּב לְהַחְרִים אֶת שָׁ''ס. שָׁרוֹן כֵּן הִתְחַיֵּב לְהַשְׁאִיר עַל כַּנָּם אֶת נְצָרִים וְאֶת כְּפָר-דָּרוֹם בְּדִיּוּק כְּמוֹ אֶת תֵּל-אָבִיב וּכְפָר-סָבָא. שָׁרוֹן כֵּן הִתְחַיֵּב לְכַבֵּד אֶת הַכְרָעַת מִשְׁאָל מִתְפַּקְּדֵּי הַלִּכּוּד - וּמֵאַחַר שֶׁהוּא נָסוֹג מֵהִתְחַיְּבוּתוֹ בְּאֹפֶן מִיָּדִי - לֹא נוֹתַר מִרְוָח זְמַן עַל־מְנַת לְלַהֵג עַל אֵילוּ 'הִתְפַּתְּחֻיּוֹת דְּרָמָטִיּוֹת' אוֹ 'שִׁנּוּי מַקִּיף בַּנְּסִבּוֹת' שֶׁגָּרַם לוֹ לְהִתְכַּחֵשׁ בִּמְהִירוּת הַבָּזָק לְמַה שֶׁהִבְטִיחַ.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71778
מרגע שהוא נבחר האינטרס הלאומי הוא העיקר
דוד סיון (שבת, 17/12/2005 שעה 0:52)
בתשובה לאריה פרלמן

עם כל הכבוד לאלו שהעלו אותו (מיליון ומשהו בוחרים - 40 מנדטים) האינטרס של כולנו, על פי שיקול דעתו של ראש הממשלה, יותר חשוב. לכן מה שהבטיח לבוחרי הליכוד הוא משני על הרקע הזה דוקא הנסיון של המרכז לתת הוראות לראש הממשלה הוא הוא הסכנה לדמוקרטיה.

בדבר אחד אני נוטה להסכים איתך הוא לא נהג בהגינות, לא נהג בהדר ביתרי. לכן מן הראוי היה שהליכודניקים ינסו להעיף אותו, אבל גם את זה הם לא ממש ניסו. לא פלא שהוא מנסה להמשיך להאכיל אותם לוקשים.

דבר אחרון אני שמח שלא בחרתי בו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71787
מרגע שהוא נבחר האינטרס הלאומי הוא העיקר
אריה פרלמן (שבת, 17/12/2005 שעה 15:20)
בתשובה לדוד סיון

אִם רֹאשׁ מֶמְשָׁלָה נִבְחָר בִּמְדִינָה דֶּמוֹקְרָטִית רַשַּׁאי לְהַחְלִיט מַהוּ הָאִינְטֶרֶס שֶׁל כֻּלָּנוּ, וּבִמְדִינָה רוֹדָנִית מִמֵּילָא הַמַּנְהִיג מַחְלִיט - כֵּיצַד נִתָּן לְזַהוֹת אֶת הַהֶבְדֵּל בֵּין דֶּמוֹקְרַטְיָה לְדִיקְטָטוּרָה?

כַּאֲשֶׁר אַתָּה מְקַבֵּל רְשׁוּת לְהִשְׁתַּמֵּשׁ בְּמִבְנֶה אוֹ בְּקַרְקַע לְיִעוּד מְסֻיָּם )מְגוּרִים אוֹ חַקְלָאוּת בְּהַתְאָמָה( אֵינְךָ יָכוֹל לְהִשְׁתַּמֵּשׁ בַּמִּבְנֶה אוֹ בַּקַּרְקַע לְיִעוּד אַחֵר )עֲסָקִים אוֹ מִסְחָר בְּהַתְאָמָה( לְלֹא קַבָּלַת רְשׁוּת, אוֹ לְלֹא הַחְזָרַת הַנֶּכֶס.

בַּמִּקְרֶה שֶׁלָּנוּ הַמִּבְנֶה אוֹ הַקַּרְקַע הֵם הַמָּשָׁל - וְהַנִּמְשָׁל הוּא כּוֹחַ הַשִּׁלְטוֹן שֶׁקִּבֵּל הַלִּכּוּד בְּרָאשׁוּת אֲרִיאֵל שָׁרוֹן.

וְשָׁרוֹן חַיָּב לְפִיכָךְ לְהַחְזִיר אֶת הַכּוֹחַ אוֹ לְקַבֵּל רְשׁוּת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71788
הוא יקבל למגינת ליבך
סתם אחד (שבת, 17/12/2005 שעה 15:26)
בתשובה לאריה פרלמן

ובפינוי התנחלויות בגדה המערבית ננוחם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71790
מרגע שהוא נבחר האינטרס הלאומי הוא העיקר
דוד סיון (שבת, 17/12/2005 שעה 15:40)
בתשובה לאריה פרלמן

לא דיברתי על החלטות אישיות אלא של מנגנוני השלטון הדמוקרטיים, הממשלה והכנסת שמעמדם גבוה יותר מזה של מוסדות המפלגה הגדולה ביותר.

אתה טוען שמעמד מוסדות המפלגה הגדולה בכנסת עולים על מעמדן של הממשלה והכנסת. אתה בעצם מציע לסנדל את הממשל על פי מרשם של מפלגה (שבמקרה שלנו בחרו בה רבים אבל רק שליש מהבוחרים). אני חושב שזו שגיאה.

הכלי של המפלגה היה להחליף את שרון אבל הם בחרו לאכול את העוגה וגם שלא יגרע ממנה דבר (גם להנות ממנעמי השלטון וגם לסנדל את פעולתו).

http://www.faz.co.il/thread?rep=71826
מרגע שהוא נבחר האינטרס הלאומי הוא העיקר
אריה פרלמן (יום ראשון, 18/12/2005 שעה 7:02)
בתשובה לדוד סיון

פַּרְשָׁנוּתְךָ לִדְבָרַי שְׁגוּיָה.

בְּוַדַּאי שֶׁהַכְּנֶסֶת עֶלְיוֹנָה עַל מֶרְכָּז הַלִּכּוּד וְעַל מִתְפַּקֵּדֵי כָּל מִפְלָגָה בְּנִפְרָד. לֹא זֹאת הַבְּעָיָה.

הָעִנְיָן הוּא שֶׁנְּצִיגֵי צִבּוּר חַיָּבִים לְמַלֵּא אֶת שְׁלִיחוּתָם לַצִּבּוּר שֶׁבְּאֶמְצָעוּתוֹ הֵם נִשְׁלְחוּ. מְדֻבָּר כָּאן בְּהִתְחַיְּבוּת לְכָל דָּבָר, וַהֲפָרָתָהּ הִיא הֲפָרַת אֱמוּנִים לְכָל דָּבָר. זוֹהִי בְּדִיּוּק הַהַגְבָּלָה שֶׁמַּפְרִידָה בֵּין כַּת שַׁלִּיטִים לְבֵין נִבְחָרִים, שֶׁהֲרֵי כָּל נְצִיג צִבּוּר יָכוֹל לַעֲשׂוֹת כְּכָל הָעוֹלֶה עַל רוּחוֹ, וְלִטְעֹן לַהֲגַנָּתוֹ שֶׁהוּא פּוֹעֵל לְמַעַן טוֹבַת הַכְּלָל ''לְפִי שִׁקּוּל דַּעְתּוֹ''. וּמִי לְיָדֵינוּ יִתְקַע שֶׁ''שִּׁקּוּל דַּעְתּוֹ הַמַּמְלַכְתִּי'' אֵינֶנּוּ בְּעֶצֶם שִׁקּוּל לְטוֹבָתוֹ אוֹ לְטוֹבַת מְקֹרָבוֹ / אַחְיָנוֹ?

כֵּיצַד נוּכַל לְהַבְדִּיל?

רַק אִם יוֹאִיל לְהַסְבִּיר מַר נְצִיג צִבּוּר מַה כָּל כָּךְ דָּחוּף וּבָהוּל לַעֲשׂוֹת כָּךְ וְכָךְ לַמְרוֹת שֶׁהִתְחַיַּבְתָּ כָּךְ וְאַחֶרֶת, וּמַדּוּעַ וְכֵיצַד אֵין בְּיָדְךָ שְׁהוּת לְהִתְפַּטֵּר אוֹ לַעֲרֹךְ מִשְׁאָל אוֹ בְּחִירוֹת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71833
לא משאל ולא בטיח
דוד סיון (יום ראשון, 18/12/2005 שעה 8:34)
בתשובה לאריה פרלמן

נדמה לי שהיה זה שמיר שאמר פעם שמותר לשקר לציבור לטובת האינטרס של העם. המשמעות בעיני היא שיכול וחייב ראש הממשלה לשנות עמדתו וכוונתו המקורית כאשר האינטרס של העם דורש זאת. לדעתי זה כולל הפרת אמונים כלפי אלו שבחרו בו למשרה הרמה.

כמובן שבמקרה כזה מצופה ממנו שתהיה לו סיבה ''טובה'' ושקופה. המשאל הנחוץ הוא בגבולות הכנסת והממשלה. במקרה שלנו היו כמה החלטות של הממשלה והכנסת. לבוחריו יש אפשרות לפעול נגד הסכמת הממשלה והכנסת לפני ההחלטות ולהפלתו לאחר קבלת ההחלטות.

מה שהפתיע אותי בפרשת ההתנתקות היא ההתנגדות הלא רצינית של בוחרי הליכוד (בעיקר באמצעות המוסדות שלהם):
1. שרים שלא ידעו להחליט מהי עמדתם (שמרו על משרתם) וכאשר ידעו כבר לא יכלו להשפיע.
2. חבורת המורדים האימפוטנטית שלא העמידו אולטימטום רציני.
3. יתר חברי הסיעה שהלכו עם שרון ללא התנגדות.
4. המרכז שהחליט לסנדל את שרון אבל לא על פירוק הממשלה.

בקיצור זה לא היה רק שרון שמעל, הפר את אמון בוחריו אלא בעצם כל הסיעה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71876
לא משאל ולא בטיח
אריה פרלמן (יום ראשון, 18/12/2005 שעה 21:24)
בתשובה לדוד סיון

1( שָׁמִיר אָכֵן אָמַר: ''לְמַעַן אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל מֻתָּר לְשַׁקֵּר*''. אֲבָל שִׂים לֵב לַהֶבְדֵּל: שָׁמִיר נוֹתַר נֶאֱמָן לְדַרְכּוֹ וּמִלֵּא )כְּמֵיטָב יְכָלְתּוֹ( אֶת הִתְחַיְּבוּתוֹ לַבּוֹחֵר. אֵינֶנִּי דּוֹגֵל בִּשְׁקָרִים, אֲבָל כְּשֵׁם שֶׁיֵּשׁ לְהַבְדִּיל בֵּין עֲבֵרָה פְּעוּטָה לְבֵין פֶּשַׁע חָמוּר בַּמִּשְׁפָּט הַפְּלִילִי - כָּךְ יֵשׁ לְהַבְדִּיל בֵּין לְשַׁקֵּר לַיָּרִיב אוֹ לָאוֹיֵב, לְבֵין לְשַׁקֵּר לְעַצְמְךָ-בְּשָׂרְךָ וּלְאַנְשֵׁי-שְׁלוֹמְךָ.

בְּקִצּוּר אֶפְשָׁר לוֹמַר: שָׁמִיר שִׁקֵּר )אוֹ לְיֶתֶר דִּיּוּק: אָמַר שֶׁמֻּתָּר לְשַׁקֵּר( וְשָׁרוֹן גַּם שִׁקֵּר וְגַם מָעַל.

2( ''הַמִּשְׁאָל הַנָּחוּץ הוּא בִּגְבוּלוֹת הַכְּנֶסֶת וְהַמֶּמְשָׁלָה''. עֶקְרוֹנִית אַתָּה צוֹדֵק. אִלּוּ הָיוּ נְצִיגֵינוּ בַּכְּנֶסֶת אִישִׁים בַּעֲלֵי תּוֹדָעָה אֶזְרָחִית גְּבוֹהָה וְאֹמֶץ צִבּוּרִי בֵּינוֹנִי לְפָחוֹת - אָז וַדַּאי שֶׁחַבְרֵי הַלִּכּוּד הָיוּ מְסָרְבִים לְשַׁתֵּף פְּעֻלָּה עִם גַּחֲמוֹתָיו שֶׁל רֹאשׁ הַמֶּמְשָׁלָה, וְעוֹשִׂים כְּמֵיטָב יְכָלְתָּם בַּמֶּרְכָּז עַל-מְנַת לְהָדִיחַ אוֹתוֹ מֵהַתְּנוּעָה )מַה שֶׁהָיוּ עוֹשִׂים מִזְּמַן לְכָל חָבֵר זוּטָר שֶׁעָשָׂה אֶת מַעֲשֶׂה עַמִּירָב(.

אֵין סָפֵק שֶׁמְּעַטִּים מִבֵּין חַבְרֵי הַלִּכּוּד )בַּכְּנֶסֶת כְּמוֹ בַּמֶּרְכָּז( נֵחֲנוּ בָּאֹמֶץ הַצִּבּוּרִי הָרָאוּי. לָכֵן מִתַּפְקִידָם שֶׁל אֶזְרְחֵי יִשְׂרָאֵל מִכָּל הַצְּדָדִים לְגַנּוֹת וּלְהוֹקִיעַ הִתְנַהֲגוּת פַּחְדָנִית שֶׁכָּזֹאת.

* לְשֵׁם הָאִזּוּן אוֹמַר מִיָּד שֶׁרַבִּין אָמַר: ''בְּעִנְיְנֵי מִסּוּי וּבּוּרְסָה מֻתָּר לְשַׁקֵּר לָעָם''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71891
בקיצור
דוד סיון (יום שני, 19/12/2005 שעה 8:00)
בתשובה לאריה פרלמן

גם אם מתקבלת עמדתך ששרון הוביל מהלך מדיני לא ראוי הרי הבעיה שנובעת מכך היא סיעת הליכוד כולה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71753
מספר הערות(2)
ע.צופיה (יום שישי, 16/12/2005 שעה 11:22)
בתשובה לאריה פרלמן

זה שאתה חזית במדויק או בערך את דרך התנהלותו של שרון,זה יאמר לזכותך וירשם לעד.
אך הבעיה אינה אתה ,אלא הליכוד ,נבחריו ובוחריו.
עשרות שנים נשאו את שרון (למרות משקלו) על הכתפיים ובשנים האחרונות הוסיפו גם את בנו(שמשקלו אינו פחות מזה של אביו).העירפול ונעמימות היתה מקובלת על כל נבחרי ובוחרי הליכוד ואין מה להלין על כך.
אם טוב שנפטרתם? העתיד הקרוב יעיד.
איני מעודד מהתופעה שנקראת קדימה,אני חושב שטוב היה למדינת ישראל אם שרון היה נשאר בליכוד. אך נגד המציאות אי אפשר לפעול וצריך להמשיך לזרום.
אם אצביע קדימה זה יהיה אך ורק בגלל שאיני מוכן לתת את קולי לבדיחה שנקראת פרץ-יחימוביץ ולא מסיבה אחרת.
מה שנשאר היום בליכוד זה ימין קיצוני- והוא בכלל לא מעניין אותי כאובייקט לתמיכה אלא כחלק מהתענינות כללית בפוליטיקה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71770
אריה פרלמן - שירי ההלל לשרון המצביא
אברהם שלום (יום שישי, 16/12/2005 שעה 19:56)

הגלגול של שרון מוכיח כמה רע לשפט מעשי אדם לפי השתיכותו המפלגתית. דומה כי מתנגדים לדרכו המדינית של האיש שהיו לתומכים גם שינו את דעתם על מעשיו בעבר וכן להפך. הגלגול שעבר שרון גם מראה כמה יש להזהר ולא לחזור ללא בדיקה על אמירות שחוזרת עליהן התקשרת והפכו לאמת מקובלת.

האם נוכל לשוב על הנוסחה של שרון המצביא המהלל בלא בדיקה? ביחוד לאחר פרסום ספרם של דוד ארבל ואורי נאמן 'שגיון ללא כפורים - ההפתעה שלא היתה והאסטרטגיה שכשלה'

הספור על צליחת התעלה במלחמת יום הכפורים כפי שסופר עד כה היה כי אריאל שרון, בתפקיד 'הגבור הטוב', ביקש לחצות ולהכריע את המלחמה בימים הראשונים אך הרמטכ''ל של אז וחבריו, בתפקיד 'הרָעים' אנשי הפלמ''ח לשעבר מנעו אותו כי בקשו את התהלה לעצמם. ורק לאחר שנכשל הרמטכ''ל הצליח שרון לקים את תכניתו - אולי אף בנגוד להוראות- וחצה את התעלה. עלינו לבדק ולנסות להבין מה היו שקולי המפקדים אשר עכבו את שרון. אחרי שנפלו המוצבים הישראלים על גדות תעלת סואץ, האם היה צרך להעביר את המלחמה לצד השני של התעלה במחיר דמים יקר של מאות מטובי לוחמי השריון אשר טנקיהם נפגעו בחציה? הכחות המצרים לא סכנו עוד חילים או ישובים ישראלים. האם לא היה יותר מחֻכָּם לצור עליהם ולהניח למות ברעב ובצמא במדבר?

הצבא בחזית התעלה לא היה ערוך ומוכן לעצר פלישה מצרית - מי היה מפקד פקוד דרום בחדשים שקדמו למלחמה, הלא אריאל שרון? אחת היא אם הצבא הפתע - או לא הפתע כפי שאומרים מחברי הספר הנזכר - הצבא לא היה מוכן. האחריות מוטלת על שרון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71772
שלום אברהם
דוד סיון (יום שישי, 16/12/2005 שעה 20:36)
בתשובה לאברהם שלום

הזוית שלך מעניינת ובודאי תמצא חוקרים שיחלקו עליך.
נראה לי שלמשל אורי מילשטיין יחלוק על המסקנות שלך
לגבי שרון של מלחמת יום הכיפורים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71872
שלום דוד
אברהם שלום (יום ראשון, 18/12/2005 שעה 20:18)
בתשובה לדוד סיון

אינני מומחה צבאי ואיני יודע אם הצליחה של שרון הועילה או לא. אני חושב כי עלינו לבדק אם שרון ראוי לדברי ההלל עליו כמצביא.

אני מסכים עם הערה קודמת שלך -והיא חשובה מאד. לשרון היתה זכות לשנות את דעתו. סיעתו לא עמדה כנגדו ולא החליפה אותו. מכאן - כל הסיעה אחראית להתנתקות - מלבד אלה המכונים מורדים והם הנאמנים למצע הלכוד.

זכותו של שרון לשנות את דעתו אינה מונעת מאתנו להסיק מסקנות על יושרו או על שקול דעתו

http://www.faz.co.il/thread?rep=71892
גם המורדים אחראים
דוד סיון (יום שני, 19/12/2005 שעה 8:04)
בתשובה לאברהם שלום

הם לא ממש נהגו כאילו שההתנתקות מפריעה להם. העובדה הפשוטה היא שהם למשל לא ניצלו את מלא כוחם. הם לא ניצלו את האפשרות להתפטר מן הכנסת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=71894
להתפטר מן הכנסת? מה זה היה מועיל?
רמי נוי תוהה (יום שני, 19/12/2005 שעה 8:34)
בתשובה לדוד סיון


http://www.faz.co.il/thread?rep=71895
רוב מצביעי הליכוד אכן יתמכו בו
רמי נוי תוהה (יום שני, 19/12/2005 שעה 8:36)
בתשובה לאברהם שלום

ויעזבו את ה''בית''. בבית עשו לאבא יותר מדי צרות. הליכודניקים יתמכו בשרון ולא באיוב קרא


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.