פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
צהלי ארץ מתאוששת
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום חמישי, 19/01/2006 שעה 18:00)


צהלי ארץ מתאוששת

גדעון ספירו



על משקל ספרו הידוע של הסופר הדרום אפריקני אלן פטון זעקי ארץ אהובה, אני אומר, בעקבות בחירתה של מישל באשלה הסוציאליסטית לנשיאת צ'ילה, ''צהלי ארץ מתאוששת''.
זו ממש חדשה מרנינה, מעודדת ומלאת תקווה.
בחירתה של הרופאה מישל באשלה, לא רק סוציאליסטית, גם האשה הראשונה שנבחרה לנשיאת המדינה, הוא עוד שלב בדרכה של צ'ילה הדמוקרטית להירפא מאימי משטר הדמים של הדיקטטור אוגוסטו פינושה. (שלמרבה הבושה ישראל סיפקה לו נשק).
איך הגלגל מסתובב לו. מישל באשלה, שנאסרה ועונתה בשלוט הדיקטטורה הפשיסטית של הגנרל פינושה, נמנית עם משקמי הדמוקרטיה בצ'ילה ועתה קוטפת את פרי עמלה.

יש לי יחס מיוחד לצ'ילה. נמניתי עם הישראלים המעטים שהפגינו בספטמבר 1973 נגד ההפיכה הצבאית של הגנרל פינושה ורציחתו של נשיאה הסוציאליסטי סלבדור איינדה. (גם לצ'ילה יש את ה-‏11 ל-‏9 שלה, יום ההפיכה הצבאית שבוצעה בסיועה ותמיכתה של ארה''ב בימי ממשל ניכסון קיסינג'ר – לא נשכח).
אני חש סיפוק עמוק מכך שמישל באשלה הסוציאליסטית גברה על המתחרה שלה, אוליגרך מיליונר מקומי שלא הצליח לסמא את עמו במיליונים שלו והובס.

בחירתה של מישל באשרה הוא מסר של תקווה לאסירים פוליטיים אחרים שנאבקו ונאבקים למען עקרונות נעלים של חופש וזכויות אדם ונכלאו על ידי משטרי רשע.
מרדכי ואנונו בהחלט יכול לשאוב עידוד
מכך. יבוא יום ומאבקו למען עולם חופשי מנשק אטומי יוכר ויוערך גם על ידי בני עמו. אסירים פוליטיים פלסטינים, כמו חבר הפרלמנט מרואן ברגותי, שמשטר הדיכוי הישראלי כולא ומענה, גם שעת תהילתם תגיע.


נבחרת מנצחת?

עם תום הבחירות המקדימות (פריימריס) במפלגת העבודה, הציג יו''ר המפלגה עמיר פרץ את המועמדים שנבחרו ''כנבחרת מנצחת''. הוא הרעיף עליהם שורה של שבחים, כמו למשל שמדובר באנשים ''הטובים ביותר בתחומי החברה, הכלכלה הביטחון והמדיניות'', ממש נבחרת חלומות שעומדת לדבריו לתפוש את השלטון למחרת יום הבחירות, ב-‏29 במרס.
עתה נותרה לו עוד משימה של מה בכך, לשכנע את הבוחר הישראלי.

הימין הישראלי מיהר להגיב על תוצאות הפריימריס בהתניות מוכרות: ''השמאל הקיצוני כבש על העבודה''; ''פרץ השלים את השתלטות ההסתדרות על המפלגה''; ''שלי יחימוביץ היא בכלל קומוניסטית מחד''ש''. וכיוצא באלה דיבורים, שהלוואי והיו נכונים.
לצערי אינני יכול להיות שותף ל''האשמות'' אלו.

מנקודת מבטו של איש שמאל, שקלול העמדות של 20 הנבחרים הראשונים של מפלגת העבודה, לא מגיע אפילו למתחם העמדות של סוציאל דמוקרטיה שמאלית.
די אם אזכיר את העובדה שבעשיריה הראשונה מופיעים שני גנרלים, עמי איילון ובנימין בן אליעזר, וכך גם בעשיריה השניה, דני יתום ואפרים סנה. זו תעודת עניות למפלגה שמבקשת להנהיג את המדינה לשלום ולשוויון, כפי שמצהיר ראשה.
איילון היה ראש השב''כ שמייחסים לו את ''שיקום השירות'' לאחר רצח רבין. מה זה ''שיקום'' כשמדובר בארגון האמון על הפרת זכויות אדם? פירוש הדבר שאיילון הצליח להחזיר את השירות לשיגרת העינויים והמעצרים.

בן אליעזר היה מפקד צבא הכיבוש בגדה בשנות ה- 70 וה-‏80 של המאה ה-‏20 ושר ביטחון בממשלת שרון הראשונה. פשעי מלחמה ודם פלסטיני רב של חפים מפשע נזקפים לחובתו במאמציו לשמר את הכיבוש ולדכא את ההתקוממות הפלסטינית. אפרים סנה נימנה עם חבורת המדכאים הן בימים בהם שלטה ישראל בדרום לבנון והן מאוחר יותר בגדה. דני יתום היה בין השאר אלוף פיקוד המרכז וראש המוסד. מה עושה אלוף פיקוד המרכז? הוא דואג לכך שצבא הכיבוש ימלא כהלכה את תפקידו הקולוניאלי בשטחים הכבושים. כל הארבעה אולפו לראות את הסכסוך עם הפלסטינים דרך קנה הרובה, התותח והפרות זכויות אדם. אם נוסיף לארבעה גם את הרמטכ''ל לשעבר אהוד ברק, שעל הנזקים שהביא בתפקידיו השונים אפשר לכתוב ספר, התמונה תהיה מדכאת עוד יותר.

אם הם יהיו נותני הטון במישור המדיני ביטחוני, בממשלה שיקים פרץ, אז אפשר לשכוח משלום ודו קיום. החבר'ה האלה מתפרנסים מהנצחת הסכסוך, והם יעשו כל שביכולתם, למנוע את הניתוח הדרוש לפתרון יסודי שיביא שלום. אין זה מקרה שהחמישה גם תומכים במדיניות כלכלית של הפרטות וכל אחד מהם מתהדר בבעלי הון שתורמים להם למסעות הבחירות.

מי שקרא את הראיון האחרון עם אבישי ברוורמן ב''מעריב'', המיועד של פרץ לשר האוצר, בו הוא פורש את רעיונותיו, מבין שהפערים בינו לביו נתניהו ניתנים לאיתור במשקפת בלבד. הוא בוגר הבנק העולמי העובד בקנאות אלילית את דת ההפרטה. הרבה עוולות נגרמו למדינות העולם השלישי בגין הבנק העולמי. אני חושש מאד מהצפוי לנו מידי ברוורמן.
אם פרץ רציני בהצהרותיו על חיסול העוני, יש יותר מסיכוי סביר שברוורמן יאכיל אותו חצץ.
ברוורמן כמובן לא לבד. ניתן לצרף אליו את הזוכה במקום הראשון, ח''כ עו''ד יצחק הרצוג, איש עתיר נכסים, שעמדותיו הכלכליות דומות לאלו של ברוורמן.
נכון שיש את שלי יחימוביץ. מי שמאמין כי היא הסנונית שתביא את האביב, שיצביע עבודה.
גם בנושאים מדיניים ביטחוניים אנו שומעים לאחרונה מפרץ ואנשיו, כמו איילון, זמירות שרוניות, של ''אין עם מי לדבר'', של ''נסיגה חד צדדית'' של ''המשך בניית הגדר''.

העבודה צועדת קדימה ל''קדימה''.
כאמור, הלוואי ואני טועה וכל ''קללות הימין'' יתגשמו אחת לאחת.


עף לפני שטס

מפלאי החברה הישראלית. אזרח ערבי ישראלי מוסלמי בן 18, אוהב טיסה שעשה כבר רישיון טיס אזרחי, ביקש להתגייס לחיל האוויר לקורס טיס. האיש רוצה להיות טייס קרב. שאלו אותו, תהיה מוכן להפציץ בעזה? הוא ענה כי יבצע כל פקודה שתינתן לו. ''תנסו אותי'', הציב אתגר לפני הצבא.

התשובה שקיבל משלטונות הצבא: לקורס טיס לא, טרם הגיע הזמן לטייס ערבי בצבא הישראלי. במקום זאת הציעו לו להתגייס לצנחנים. נראה אותו הורג ערבים כצנחן, אחר כך יחזרו ויבדקו את כשרותו להטיל פצצות על בני עמו.
מצב מטורף. בגלל הגזענות הישראלית, (''אין אמונה בערבים''), נמנע מהבחור הערבי לבצע פשעי מלחמה.


''ברוך השם: גם צ'אבז אנטישמי''

בימים האחרונים הפך נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס ללהיט חם בתקשורת הישראלית.
בנאום חג המולד של צ'אבז נכלל משפט האומר כי צאצאיו של צולבי ישוע השתלטו על העושר בעולם.
משפט כזה הוא חגיגה לציידי האנטישמיות בישראל. מדינת ישראל לא יכולה לחיות בלי לגלות בכל חור בעולם אנטישמיות. זהו סם החיים של התנועה הציונית, הסוכנות היהודית, ממשלת ישראל, יד ושם, המפלגות הציוניות, החל בימניות, עבור לדתיות וכלה בשמאליות. ''העולם כולו נגדנו'' היא סיסמה שממנה מתפרנסת ישראל לא רע. באמצעות ניפוח שד האנטישמיות אפשר ''לקרוא'' ליהודים ''לעלות לישראל'' (המקום הכי פחות בטוח ליהודים) וזו גם דרך די יעילה להטות את תשומת לב הציבור בעולם מהעוולות, הפשעים והגזענות שמאפיינים את ישראל ולהאשים את כל העולם ואשתו בשנאת ישראל, הציונות והיהדות, שהם לשיטתה המעוותת של התעמולה הישראלית ''אותו הדבר''.

הוגו צ'אבס ממש תפור על פי הזמנה עבור ישראל. גם איש שמאל, גם יריבו של הנשיא דבליו בוש ''בן בריתה של ישראל''. להאשים אותו באנטישמיות פשוט מתבקש. צריך רק לחכות להזדמנות ואז להלביש עליו את הכתם הנורא. ההזדמנות נקרתה לישראל בעקבות אותו משפט על צולבי ישוע. צ'אבס אמנם לא הזכיר את היהודים, אבל זה בכלל לא חשוב. גם העולם הנוצרי כבר מזמן שיחרר את היהודים מצליבת ישוע, אפילו האפיפיור נתן לנו פטור. בהחלט יתכן שצ'אבס בכלל התכוון לרומאים, האימפריה של הימים ההם שיכולה להיות משל לאימפריה של הימים האלו, ארצות הברית, שבה מתרכז כידוע העושר העולמי שהוא בין השאר גם תוצאה של הגזל והשוד של העולם העני.
אפשרות זו לא קיימת בתבנית הישראלית. צולבי ישוע, אליבא דמשרד החוץ שלנו, יכולים להיות רק יהודים, ועל כן הגישה ישראל מחאה לוונצואלה על ''גילויי אנטישמיות''.

בישראל יש כידוע עיתונאים מאד נאמנים למדינה ולרעיון הציוני והם גם ממושמעים ונוטים להתחשב בהנחיות משרד החוץ. כמובן, לא מדובר בהנחתה בוטה של הקומיסר במשרד החוץ בנוסח משטרי עריצות גסים, אלא בהעברת מסרים עדינה, עקיפה בבחינת כך ראוי שיעשה. שני עיתונאים בעיתון השני הנפוץ בישראל, ''מעריב'' שמו, התגייסו למשימה, קפצו בשמחה ובששון על עגלת התעמולה הישראלית ושלחו חצים מורעלים לעבר צ'אבס ''האנטישמי''.
האחד הוא גד שמרון, איש המוסד לשעבר שמבין את תפקידו גם בלי לקבל טלפון ממעבידו לשעבר, והשני הוא בן דרור ימיני, שהפך את החיפושים אחרי אנטישמים בשמאל לתחביבו. הוא עושה זאת תוך התחזות לאיש שמאל, כך זה נשמע אמין יותר בעיני הימין. לבן דרור ימיני היה מיד ברור, במקרה זה תאם גם את האינטרס של משרד החוץ, שצ'אבס התכוון ליהודים, שהרי רק הם צלבו את ישוע, ורק הם נטלו 10 אחוזים מהעושר העולמי. בן דרור ימיני רקח בהזדמנות זו סלט אחד גדול והכניס לתוך הקלחת של האנטישמית השמאלית גם את שרת האוצר של נורבגיה, שקראה להטיל סנקציות על ישראל בגלל משטר הכיבוש המוטל על העם הפלסטיני.

עכשיו אני לגמרי מבולבל. הרי גם אנוכי חתום על עצומה הקוראת להטיל סנקציות על ישראל בגין האפרטהייד שהקולוניאליזם הישראלי הקים בשטחי הכבושים. האם זה הופך אותי ואת חבריי לאנטישמים? האם כאשר חתמתי על עצומה התומכת בסנקציות נגד משטר האפרטהייד בדרום אפריקה בשעתו, זה הפך אותי לשונא לבנים?
ההובי של בן דרור ימיני הוא לחטט בפחי אשפה ולנסות לדלות משם איזה איש שמאל אנטישמי. ובצר לו, הוא ממציא אותם בדרך הקלה ביותר: הוא גוזר גזירה שווה בין ביקורת חריפה (וצודקת לטעמי) על ישראל עם אנטישמיות. או אז אין סוף לחגיגת האנטישמיות.
הוא תמיד חוזר על אותה שאלה: למה לא מטילים סנקציות על איראן או על סודן? במקום שבן דרור ימיני יילחם להטלת סנקציות על משטרי עריצות נוסח איראן וסודן, הוא משתמש במשטרי הרשע האלה כאליבי לעזוב את ישראל לנפשה ולתת לה להתעמר בפלסטינים ככל שתרצה, בלי סנקציות ועם הרבה סיוע במטבע חוץ.

חזרה לצ'אבס. לפעמים אין תאום בין בן דרור ימני, משרד החוץ הישראלי והקהילות היהודיות. כך קורה שראשי הקהילה היהודית בוונצואלה יצאו בגילוי דעת הדוחה את ההאשמות על צ'אבס כאילו הוא נגוע באנטישמיות. אין לכך שחר, נאמר. אבל בן דרור ימיני לא ייתן ליהודים בוונצואלה לקלקל לו את ההצגה.
יחד עם זאת, גם אם הייתי שותף לדעה שהמשפט אותו אמר צ'אבס אינו שיא של ניסוח מוצלח, לא הייתי ממהר להטיל בו דופי של אנטישמיות.
המבחן על פיו ראוי לקבוע האם מנהיג מסוים הוא אנטישמי או גזען אינו תלוי במשפט כזה או אחר שאמר, אלא ביחסו אל הקהילה היהודית ומיעוטים אחרים במדינה בה הוא שולט. על פי קריטריון זה לא דבק בהוגו צ'אבס דופי.


גזלנים

עכשיו זה ברור ורשמי. מדינת ישראל גוזלת בחסות הממשלה והצבא קרקעות פרטיות של פלסטינים בשטחים הכבושים מוסרת אותם לכרישי נדל''ן כדי שיבנו בהתנחלויות בניה בלתי חוקית, שלא עברה את הליכי הרישוי המחוייבים על פי חוק. זה המצב בבילעין, שקרקעות התושבים נגנבו למען הרחבת התנחלות מודיעין עילית.

היחס המופקר לרכושם של פלסטינים הוא עוד פן של הגזענות הישראלית, שהרי כאשר מדובר ביהודים יש חוק יסוד כבוד האדם וחירותו שסעיף 3 שלו קובע: ''אין פוגעים בקניינו של אדם''.
נראה שבעיני שלטון הכיבוש הישראלי פלסטינים אינם בגדר אדם, ומכאן שקניינם אינו מוגן מפגיעה וניתן לעשות בו ככל העולה על דעתו של הכובש. יש לו כוח, יש לו צבא, יש לו בולדוזרים, יש לו מתנחלים.
כך יכולים המתנחלים לקבל דירות במחירים מוזלים מבלי שהקופה של הקבלנים תפגע.
כל זה מזכיר את היחס של שלטונות גרמניה בשנות ה-‏30 של המאה ה-‏20 אל רכוש יהודי.
זו הדרך בה הפסידו הורי את רכושם בגרמניה. הלקח לא נלמד. ישראל מוכיחה שוב שילד מוכה הופך להורה אלים.


מפגעי ההפרטה

פעם היה הקיבוץ קיבוץ. כלומר, חברה שיתופית המתקיימת על עקרון הערבות ההדדית. איש לא נזרק לכלבים.
עתה משנה הקיבוץ את עורו. ההפרטה אוכלת בכל פה. כל איש לדרכו. כל אחד צריך לדאוג לפרנסתו. נוצרו פערי שכר גדולים בין המועסקים בתוך הקיבוץ. חברים נקלעו לקשיים. איך ייצאו מזה? זבש''ם. כך קורה שמשפחה בקיבוץ גשר הזיו, שמתארים אותה כ''מלח הארץ'', נקלעה לקשיים כלכליים ולחובות בשוק האפור, החליטה כי על מנת לצאת מהמצר יש להקים בביתם שבקיבוץ מעבדת קוקאין.
ההפרטה כגורם משחית המוביל לפלילים.

פעם היה אגד קואופרטיב שמרבית עובדיו היו גם הבעלים. הקואופרטיב התנהל על פי עקרונות הקואופרציה תחת חסותה של ההסתדרות. היו גם עובדים שכירים אולם הם נהנו משכר הוגן ותנאים סוציאלים נאותים, כפי שדרשה ההסתדרות.
גם עובדי הניקיון, שניקו בלילה את האוטובוסים, היו שכירים של הקואופרטיב.

עתה, תחת כנפי דת ההפרטה, מתנהלת חברת אגד על פי עקרונות הקפיטליזם הנבזי והאלים. פועלי הניקיון כבר אינם עובדי אגד, אלא מעין עבדים של קבלני כוח אדם.
לראשי אגד לא אכפת. קבלני כוח האדם רוצים להרוויח כמה שיותר ולשלם כמה שפחות. כך קורה שאחד העובדים שמעביר בלילה אוטובוסים ממקום חניה אחד למשנהו, נהג ללא רישיון בר תוקף, ודרס למוות שני נערים.
מיקסום הרווח והניצול הנובע ממנו מסכן חיי אדם. הנערים שנהרגו הם קורבנות ההפרטה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


* בהוליווד הקמנו את פלסטין
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 19/01/2006 שעה 22:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''.. אבו אסעד גם לא דיבר על פיוס ופשרה. הוא הביע את תקוותו שעכשיו יזדהה כל העולם עם השאיפות הפלסטיניות ''בלי שום תנאים''. במאי ''גן עדן עכשיו'' הופיע כתועמלן פלסטיני מהסוג היותר בעייתי: הביטוי ''בלי שום תנאים'' משמעותו שאין צורך פלסטיני לקיים מו''מ עם ישראל, שאין הכרח להגיע להסדרים ולוותר על חזונות - כמו חזון שיבת הפליטים. אין דרישה לשום עשייה פלסטינית מלבד ''לקבל את פלסטין ללא תנאי''''.

_new_ הוספת תגובה



מדוע אתה מתפלא?
סתם אחד (יום שישי, 20/01/2006 שעה 4:14)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי גם אתה לא מנסה למצל את הבמה שברשותך לפזר מסרים על השאיפה שלך לשלום. גם אתה (ועוד רבים מאיתנו) לא ממש מוכנים לכלום מלבד ''לקסל את פלסטין [כולה] ללא תנאי''.
_new_ הוספת תגובה



בשביל זה יש את האהבלים
צדק (יום שישי, 20/01/2006 שעה 4:59)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המסוגלים לצעוק סיסמאות שאינן מובנות להם.
_new_ הוספת תגובה



בשביל זה יש את צדק
סתם אחד (יום שישי, 20/01/2006 שעה 5:31)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטיפשים לא יכולים לישון בלילה בגלל הצורך לקלל לפני עלות השחר.
_new_ הוספת תגובה



אתה מוכן לפרט למה אתה מתכוון כשאתה אומר
פרקש (שבת, 21/01/2006 שעה 18:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיש הרוצים ''לקסל את פלסטין [כולה] ללא תנאי'' ????
ובעיקר לשים דגש על משמעות הביטוי ''ללא תנאי''?

(-:
_new_ הוספת תגובה



''האם אני אנטישמי?''
ש. דהרי (יום שישי, 20/01/2006 שעה 23:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי תפיסת עולמי, מר ספירו הינו ''שונא ישראל'' מובהק, ואילו הדבר היה נתון בידיי - הייתי שולל את אזרחותו הישראלית (עדיף בטכס משפיל ומבזה, כראוי לו) ומגרשו מישראל בבושת פנים, בלי להרשות לו להיכנס אליה לעולם, אפילו לא לביקור.

אם כך, ישאל השואל, מדוע אני טורח להתייחס להודעותיו של מר ספירו? התשובה לכך הינה, שלדעתי מר ספירו הינו מייצג נאמן של טיפוס אופייני של שונא ישראל מהסוג המאוס ביותר: אנטישמי שהינו אזרח ישראלי וממוצא יהודי. ודוק: לא ''יהודי'' אלא ''ממוצא יהודי'', משום שלדעתי ספירו ואנשים מסוגו הוציאו עצמם מכלל ישראל.

ומכיוון שהסוג המאוס הזה של שונאי ישראל נפוץ למדיי בארצנו, יש להשיב לטענותיו, יהיו מקוממות את הנפש ככל שיהיו, כדי לבלום את התפשטות דעותיו המאוסות.

בהתאם לכך אתייחס עתה לשאלתו הרטורית של מר ספירו
בקטע הבא: ''עכשיו אני לגמרי מבולבל. הרי גם אנוכי חתום על עצומה הקוראת להטיל סנקציות על ישראל בגין האפרטהייד שהקולוניאליזם הישראלי הקים בשטחי הכבושים. האם זה הופך אותי ואת חבריי לאנטישמים?''.

ובכן, התשובה לשאלתו הרטורית הנ''ל של ספירו טמונה בהמשך דבריו, בהם הוא מסביר כך: ''גם אם הייתי שותף לדעה שהמשפט אותו אמר צ'אבס אינו שיא של ניסוח מוצלח, לא הייתי ממהר להטיל בו דופי של אנטישמיות''. וכל כך למה? משום ש''המבחן על פיו ראוי לקבוע האם מנהיג מסוים הוא אנטישמי או גזען אינו תלוי במשפט כזה או אחר שאמר, אלא ביחסו אל הקהילה היהודית ומיעוטים אחרים במדינה בה הוא שולט''.

אכן, מר ספירו, אינו אנטישמי רק משום שהוא חתם על העצומה הנ''ל, שכן המבחן על פיו ראוי לקבוע האם אדם מסוים הוא אנטישמי או גזען אינו תלוי תמיד במשפט כזה או אחר שאמר או בחתימתו על עצומה כזו או אחרת, אלא ביחסו כלפי היהדות ו/או כלפי היהודים בכללותם ו/או כלפי מדינת ישראל.

ולפי מבחן זה, לא זו בלבד שמר ספירו אינו יהודי כלל, אלא שהוא מראשי שונאי ישראל, ובתור שכזה, אילו הדבר היה תלוי בי, הייתי שולל את אזרחותו הישראלית (עדיף בטכס משפיל ומבזה, כראוי לו) ומגרשו מישראל בבושת פנים, בלי להרשות לו להיכנס אליה לעולם, אפילו לא לביקור.

ושלום ליהודים.
_new_ הוספת תגובה



אזהרה לכל הכותבים
רום הראל (שבת, 21/01/2006 שעה 10:23)
בתשובה לש. דהרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. כל הפוסל, במומו פוסל.
ב. בגלל שנאת אחים חרב בית המקדש.

הרבה יותר קל ''להיות סבלן לדעת האחר'' מאשר להוציא מהגדר כל אותם ''חושבי אחרת, טורדי מנוחתי''.

וכמו שנאמר במקום אחר ובעניין אחר: ''ה' יילחם לכם – ואתם תחרישון''
_new_ הוספת תגובה



ה' יילחם לכם – ואתם תחרישון
רום הראל (שבת, 21/01/2006 שעה 10:25)
בתשובה לרום הראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצאתי פירוש אחר משובב נפש לפסוק הזה:
_new_ הוספת תגובה



אזהרה לכל הכותבים
ש. דהרי (שבת, 21/01/2006 שעה 10:41)
בתשובה לרום הראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמר מי שאמר: וְהַחָכְמָה מֵאַיִן תִּמָּצֵא וְאֵי זֶה מְקוֹם בִּינָה.

אכן, בימינו ''הרבה יותר קל ''להיות סבלן לדעת האחר'' מאשר להוציא מהגדר כל אותם ''חושבי אחרת, טורדי מנוחתי'''', גם אם ההצעה להוציא אדם מחוץ לגדר ממש מתחייבת, משום שעמדה כזו מוציאה לך שם רע ועלולה אף להוציא את *המחזיק בה* אל מחוץ לגדר.

ואף על פי כן אחזיק בעמדתי.

ושלום ליהודים.
_new_ הוספת תגובה



וְהַחָכְמָה מֵאַיִן תִּמָּצֵא וְאֵי זֶה מְקוֹם בִּינָה.
רום הראל (שבת, 21/01/2006 שעה 11:17)
בתשובה לש. דהרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אזהרה לכל הכותבים
צדק (שבת, 21/01/2006 שעה 18:18)
בתשובה לרום הראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שספירו אומר איננו בגדר דעה,
הזדהות מוחלטת עם רוצחינו איננה דעה.
אם היינו מדינת חוק אנשים כמוהו היו מקבלים עונשים כבדים ביותר,
וחלקם אפילו עונש מוות.

פרק ז': בטחון המדינה, יחסי חוץ וסודות רשמיים

סימן ב': בגידה

סעיף 97:
א. מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו - מיתה או מאסר עולם.
ב. מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו כדי להביא לכך, דינו - מיתה או מאסר עולם.

סעיף 103:
מי שהפיץ בשעת לחימה, ובכוונה לגרום בהלה בציבור, ידיעות שיש בהן כדי לערער את רוח חיילי ישראל ותושביה בעמידתם בפני האויב, דינו - מאסר חמש שנים; התכוון לפגוע בבטחון המדינה, דינו - מאסר עשר שנים.

סימן ג': פגיעה בכוחות מזויינים

סעיף 109:
א. מי שהסית או שידל אדם החייב בשירות בכוח מזויין שלא ישרת בו או שלא יתייצב לפעולה צבאית, דינו - מאסר חמש שנים.
ב. מי שהסית או שידל אדם המשרת בכוח מזויין לערוק משירותו או מפעולה צבאית, או סייע לו בעריקה, דינו - מאסר שבע שנים.
ג. מי שנתן לאדם החייב בשירות כאמור בסעיף קטן (א) מקלט או סייע להחביאו, כשהיה לו יסוד להניח שהוא עריק, דינו - מאסר שלוש שנים.
ד. מי שעבר עבירה לפי סעיף זה בתקופה שבה מתנהלות פעולות איבה צבאיות של ישראל או נגדה, דינו - מאסר חמש-עשרה שנים.

סימן ו': פגיעה ביחסי חוץ

סעיף 121:
א. הקושר קשר לעשות מעשה נגד מדינה ידידותית או נציגיה או נגד ארגון או מוסד של מדינות או נציגיהם, ובמעשה היה כדי לפגוע בענין שיש לישראל בקיום יחסים בינה לבין מדינה, ארגון או מוסד כאמור, דינו - מאסר שבע שנים.
ב. על אף האמור בכל דין, העושה מעשה עבירה בכוונה להזיק ליחסים בין ישראל לבין מדינה, ארגון או מוסד כאמור בסעיף קטן (א) או לענין שיש בהם לישראל, דינו - מאסר עשר שנים; ואם ענשו על עבירה כאמור, אף בלי שהוכחה הכוונה האמורה בסעיף קטן זה, הוא מאסר שבע שנים או יותר, דינו - מאסר עולם.
ג. בסעיף זה, ''מדינה ידידותית'' - מדינה המקיימת קשרים דיפלומטיים או מסחריים עם ישראל או המרשה לאזרחי ישראל לבקר בארצה

-------

תאסוף את העבירות הללו שמבצעים כל אנשי השמאל,
ותסביר לנו ממתי פשעים נחשבים לדעה?
_new_ הוספת תגובה



היש כאן סעיף אחד
עמיש (שבת, 21/01/2006 שעה 18:31)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שבו לא חטאו כל מנהיגי הימין והמתנחלים?
סעיף 121 הסתה נגד ממשלת ישראל בארה''ב הנה מעשה שבכל יום
סעיף 109 - הסתה נגד שירות בצבא ושידול אנשים לערוק משירות ומתן מחסה לאותם אנשים
סעיף 103 - מעשה שבכל יום
סעיף 97 (א) מעשה שבכל יום.
נראה לי כי בבוא העת תצטרכו לשלם על כך
_new_ הוספת תגובה



אני לא בולשביק כמוך
צדק (שבת, 21/01/2006 שעה 19:08)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אם ימני עובר על החוק הוא צריך להיענש.
אבל אתה מגן על הפושעים השמאלנים המבצעים עבירות בגידה, ריגול, וסיוע לטרור,
עבירות הגורמות לרצח יהודים באופן ישיר.
_new_ הוספת תגובה



ככה זה חביבי
עמיש (שבת, 21/01/2006 שעה 19:58)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר אמרתי לך הרבה פעמים. את הצריך להתרגל, אנחנו רוב העם היהודי ואנחנו שולטים וזהו.
_new_ הוספת תגובה



מי זה ''אנחנו''?
פרקש (שבת, 21/01/2006 שעה 20:02)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלה שלא מאמינים לפלסטינים ורוצים לקבוע את קו הגבול חד צדדית עם חומה ומגדל וגושי התיישבות גדולים?

או אלא כמוך שרוצים לסגת לגבולות 67' ולגמור אחת ולתמיד עם ''הכיבוש המושחת'' ולמען ''שלום עכשיו וצודק במזרח תיכון חדש''?

אני מניח שאתה מתכוון הפעם לראשונים ולא לאחרונים.
_new_ הוספת תגובה



טוב, מה אתה רוצה. שמאלנים לא רואים את ישראל כבית לאומי
פרקש (שבת, 21/01/2006 שעה 18:37)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם מעדיפים את צ'ילה או דרום אפריקה.
_new_ הוספת תגובה



מתפלא אני עליך
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 22/01/2006 שעה 11:15)
בתשובה לרום הראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

כלום רוצה אתה שעולם עליון יתקן את התחתון?

צא ולמד על דויד המלך ע''ה שלא חיכה להוראה מעליון למצוא את מקום בית המקדש ולבנות עליו בית-מקדש להשם!

ההתעוררות מתחילה דווקא מלמטה! ואם רואה אתה את חברך קודח בריצפת בספינה כלום לא תעיר לו על כך?!

''שוטה הרי שנינו נאבדים''
_new_ הוספת תגובה



מתפלא אני עליך
רום הראל (יום ראשון, 22/01/2006 שעה 12:11)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל חיי אני מעיר לאנשים על כך שהם קודחים בתחתית הספינה. ובו בזמן אני עצמי סותם חורים, ככל שיש בי כוח.

ונשאלת השאלה מי ''קודח בתחתית הספינה''. יפה הדוגמה שלך כי היא מסתכלת על מעשה האדם ולא על מי עושה אותו. ולכן רעה בעיני עקירת זייתים ואפילו נעשה הדבר לשם ''קידום הגאולה''. שכן אפילו אם ''בחורים מצויינים'' עושים ''פעולה לא מצויינת'' [קודחים בתחתית ספינה], אעיר להם בשפתך וכלשון הצעתך.

בד בבד אני מודע שגורלי לא תלוי רק ב''חוזק הספינה'' וספינה שכל יושביה משותקים מפחד ולא פועלים שמא ''יקדחו בתחתית הספינה'', גם היא לא תפליג לשום מקום.
_new_ הוספת תגובה



מעשי עקירת עצים ואנשים
מהנדס אזרחי (יום שני, 23/01/2006 שעה 8:06)
בתשובה לרום הראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איננו מקובל עלי נקודה (שיהיה ברור).

כשאני פונה לאנשים ומצביע על השלכות מעשיהם ''הרעות'', יצר הרע שבתוכם עונה לי (ברוב הזמן) בתקיפות וחוצפה.
והם אותם האנשים כעדר יובלו כעיוורים נהיו אפילו לא יודעים את אשר פיהם מדבר.

לכן מעתה אם תיראה אצל חברך כעס, עזות מצח, כבוד ושררה דע לך שמי שקודח --> יצר הרע שבאדם!
_new_ הוספת תגובה



אני בוחר להראות לו את כאבי ואת חוסר האונים שבי
רום הראל (יום שני, 23/01/2006 שעה 8:20)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להגיע ללב שלו איכשהו?

אשמח ללמוד דרכעים נוספות....

איך אתה פועל?
_new_ הוספת תגובה



דע לך
מהנדס אזרחי (יום שני, 23/01/2006 שעה 9:16)
בתשובה לרום הראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב''ה

ברוחניות, אנו קרובים אחד לשני לפי השתוות הצורה שביננו.

כל מה ששנוא עליך ועל חברך וכל מה שאהוב עליך ועל חברך מחבר אותך לחברך כאחד (מאחד אותכם לאחד...) וכל מה ששנוא עליך ואהוב על חברך מרחק ומבדל בינך לחברך.
ואם יש שכל מה שחברך אוהב שנוא עליך הרי נימצאים אתם רחוקים כמיזרח למערב.

אם תיפנה לחברך בצורה שיחוס וירחם עליך וישמע לעצתך הרי זאת טעות.
ומוצאים אנו שבמצרים לא חסו המיצרים (כלי קבלה אגואיסטיים) על בני-ישראל (כלי השפעת הטוב) כלל.
ועד רבה העבידו אותנו בפרך כידוע

לכן עליך ועלי ללמד ולהעביר את השגותינו לעולם אבל קודם כל ליהודים שביננו כי ליהודים יש את מה שקוראים ''הנקודה שבלב'' ששם צריכה להיות התעוררות!

כמו שכתבת: ''להגיע ללב שלו איכשהו''

בקיצור התיקון מתחיל קודם כל עם אנשים שיש בתוכם שאיפה לרוחניות על פי תורת משה (ביפוך אותיות השם).

ראה כתוב בתורתינו שאת תיקון ''לב האבן'' יעשה הבורא ולא האדם ולכן עלינו להשתדל זה הכל.
_new_ הוספת תגובה



מעשי עקירת עצים ואנשים
דוד סיון (יום שני, 23/01/2006 שעה 10:29)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע אם כן אתה מתלונן על הביקורת שאני כותב?

לפי הודעה שלך מאתמול משתמע שאני עם הערבים ובולשביק: ''ואתה איתם! אתה בולשביק?!'' (תגובה 73187). אם נמשיך את ההגיון שלך דבריך כאן משמעותם שאתה מצדד בערבים ובולשביק.
_new_ הוספת תגובה



צה''לי ארץ מתאוששת
פרקש (שבת, 21/01/2006 שעה 19:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צה''לי ארץ מתאוששת
=================
צר לי לומר שחדוותך הן חששותי. אינני תולה תקוות רבות במשטרים סוציאליסטיים, גם אם עלו כדין לשלטון. בד''כ, מדינות אלו שבעולם האחר, גררו אחרים למלחמות מבית או מחוץ. ואנחנו רואים שישנם משטרים סוציאליסטים כיום גם בדרום אמריקה ששולטים בהמוניהם באמצעות המשטרה וכוחות מיוחדים.

לגבי ואנונו, הוא אינו לוחם חופש כנשיאת צ'ילה, אלא עבריין בצילם של השלמונים. לשימחתנו הוא אינו חכם כל כך וכל מזימתו נכשלה. בכל מקרה אינני יודע איך בני עמו של וענונו ייעָזרו בו ועבור מה, שכן הוא כבר התנצר ומחפש לו עם אחר להתביית עליו (ההורים המאמצים של הילד הזה הם אמריקאים והוא מחפש ישועה באנגליה, קנדה, סקנדינביות, ניו זילנד ועוד ובינתיים עושה הרושם שאף אחד לא מוכן לקלוט אותו ביניהם).

נבחרת מנצחת?
=============
אז אל תצביע לנבחרת ה''מנצחת'' הזאת. יופי.
וחוץ מזה שכחת לציין שדני יתום בהיותו ראש מוסד נכשל בלרצוח את 'לוחם החופש', אליביה (לא, זו לא טעות כתיב) דה ספירו, הפיליסטיני ח'אלד משעל.

עף לפני שטס
============
תחשוב טוב אם היית מוכן לתת לערבי להטיס מטוס יקר ששווה כמה עשרות מיליוני דולר ושיכול לעשות הרס עצום כשהוא תוקף אוכלוסיה אזרחית שלווה ושוחרת שלום בתל אביב. יכולתו לערוק למדינה ערבית שכנה, ואפילו שזו רק מחשבה שסיכוייה לקרות קרובים לאפס, יכולה להביא נזק גדול במאה מונים, כאשר בביטנו של המטוס ישנם סודות שמן הראוי שעוכרי ישראל לא יידעו. אז הוא אוהב לטוס, יופי. צה''ל אינו מקום לפורקן מאוויים אישיים.

''ברוך השם: גם צ'אבז אנטישמי''
==============================
שאבעס אינו אנטישמי. הוא סתם סוציאליסט ולכן הוא מדבר כמו שהוא מדבר.
לכן הערתו, למרות כל התחמקויותיך, היא של אנטישמי באוקטן נמוך. המאשימים היום את ''אלה'' שצלבו את ישו אלוהיהם, הם אנטישמים ולא 'הסטוריונים חדשים' המחזירים אשמה ליושנה, לרומאים. זה פשוט אקסיומה. ואל תאשים את יהודי ונצואלה בליקוק אחוריו של השאבעס. הם, בשונה ממך, חייבים ללקק לו את התחת ולשתוק, כי כח המשטרה הטוטליטרית שם מאיים עליהם ולא עליך.

גזלנים
========
הגיע הזמן שצה''ל יממש את החוק וישים את ידו על כל אדמות היהודים בשטחים, ללא כל שיקול אחר, של מה טוב או רע לפלסטינים. כך בחברון וכך במודיעין עילית. אנחנו צריכים לחתור ולשריין כמה שיותר אדמת כיבוש תחת שלטונה העתידי של ישראל, ככל שיהיו ההסכמות בעתיד (אם בכלל יהיו). אדמת מולדת, לא גוזלים אלא גואלים. גם אם כמה נרפי היסטוריה נגעלים מזה.

מפגעי ההפרטה
==============
הסוציאליזם בישראל מתפורר מזה שנים וזה דבר טוב. הדרך שבה הוא עושה זאת, לעיתים אינה כשירה ועל חשבון הכלל (תשלומי העברה מחד או קורבנות פשיעה מאידך). אבל זה סוציאליזם.... הרי כל הזמן אמרנו והזהרנו אותך.
_new_ הוספת תגובה



הוגו צ'אבס גם כן פירמה הא הא ...
סוריא (שבת, 21/01/2006 שעה 22:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעני משול למים זורמים כך גם חושבים רוב הדרום אמרקאים אודותיו- לראיה על היותו בלתי יציב בדרכו ומחשבותיו נסיונות ההפיכה נגדו בעבר-אזי אין מה להיתגאות בו אולי לאותם שלא ידעו או ידעו הגינגית רעיתו -יהודיה- אוי מיד יקפוץ שומר הגזענות אזי לא כתבתי את רק לידיעה הא הא סוריא
_new_ הוספת תגובה



שאבעס בשבילך... ולא צ'בס
פרקש (שבת, 21/01/2006 שעה 23:01)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי גדעון ספירו מנסה ל'הוכיח' לנו באותות ובמופתים שמדובר בגדול אוהבי ציון.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי