|
בין נקמה לנקמה | |||||
אורי אבנרי (יום שלישי, 07/02/2006 שעה 22:20) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
נתב''ג | |||
|
|||
>„ספילברג גם לא טרח במיוחד לדייק בפרטים. על בניין בית-הנתיבות מופיע השלט ''נמל-תעופה לוד'' (אין דבר כזה)” נמל התעופה לוד הוא שמו הישן של נתב''ג. השם הנוכחי קיים משנת 1973. היות שלא צפיתי בסרט, אינני יודע אם אכן יש רשלנות. בשנת 1972, השנה שבה חברו הקרוב של הכותב שלח את בחוריו המצויינים לטבוח בספורטאינו, עדיין היה השם „נמל התעופה לוד”. בהקשר זה זכור לי מקרה הפוך. הסרט Q.B. VII, בכיכובו של בן גזארה (הופץ בארץ בשם „משפט דיבה”). הסרט נעשה על פי ספר בשם זה מאת לאון יוריס. בסרט רואים במפורש את „נמל תעופה בן-גוריון”, למרות שהוא מתאר אירועים של שנות ה-60, כששם נמל התעופה היה עדיין „נמל תעופה לוד”. הבמאי הרשלן של הסרט ההוא היה טום גריס. הסרט יצא לאקרנים בשנת 1974, שנה לאחר שינוי שמו של נמל התעופה. מעבר לכך, הצהרתו של הכותב שכל סרט העוסק בסכסוך הישראלי מעלה בשל כך את סיכויי הזכיה באוסקר היא מעניינת. אני מניח שההצהרה הזו היא שקרית כמו רבות מהצהרותיו האחרות, אבל אני באמת לא עוקב אחר עולם הסרטים. אשמח לראות גיבוי של ההצהרה הזו בנתונים כלשהם. | |||
_new_ |
אבנרי, אסביר לכה מה קרה ביום הבחירת | |||
|
|||
ביום הבחירות הצביעו אותם מוסלמים, מהסוג שרואים היום בטלויזיה באלפיהם, ברחבי העולם. אותם ממוסלמים משולהבים, אשר מוכנים להרוג כל אדם אשר יעיז לפרסם קריקטורה על מוחמד. הפלסטינים אינם שונים מהמוסלמי במקום אחר בעולם. אם הפלסטיני המוסלמי מוכן להרוג מי שמעליב את מוחמד, על אחת כמה וכמה יהיה מוכן להרוג מי שמקים פה מדינה יהודית, בלב האיסלם, אשר רוב תושביה בז לדת האיסלם ולנביאה מוחמד. אתה צריך סרט כדי להבין את האמת הזאת ??? | |||
_new_ |
בין שקר לשקר | |||
|
|||
השקר של הסרטים האלה והשקרים הקטנים של אבנרי. שהרי אבנרי טורח לבקר בחיבה את הסרט הישראלי - ערבי (בכלל לא סרט פלסטיני) ואינו טורח להצביע על דברים בילתי נורמטיביים ודימיוניים שבו, אלא מתייחס לעלילה במנותק למציאות. בעוד את סירטו של ספילברג הוא טורח לקטול (גם) בשל השקר ההסטורי שבו. שני הסרטים הם שקר אחד גדול. ''גן-עדן עכשיו'' ================= * יוצר הסרט, המחבר-הבמאי, הוא אכן האני אבו-אסעד מנצרת שחי רוב הזמן בחו''ל (בעיקר באירופה), והשחקנים – רובם הם ישראלים-ערבים ולא פלסטינים, לפחות לפי הטרמינולוגיה בעברית. אלא אם אבנרי קורא גם לערבי שחי בישראל - פלסטיני. לטעמי - לקרוא לשחקן ערבי ישראלי - פלסטיני זו הבעת עמדה פוליטית. אפשר בהחלט לקרוא לו ישראלי פלסטיני. * שואל אבנרי: ''כיום, זמן רב אחרי שנוצר, משיב הסרט גם על שאלה אחרת: מדוע בחר הרוב הגדול של הפלסטינים בהנהגה, ששלחה את האנשים האלה לפוצץ את עצמם?'' --- שאל אבנרי (או הסרט) ולא ענה. * בסך הכל ''כמה דקות – דקות שבהן נפגשים (עיני סוהא והחייל) השפלה מוחלטת, פחד הדדי, שנאה. נדמה לצופה שהצעירה תפוצץ את עצמה בכל רגע. אבל לא קורה כלום. היא עוברת.'' ------ מעניין אם היו נמנעים מסוהא כמה דקות ארוכות של מבט בעיניים הפלסטינים היו מפסיקים לפגע. כאילו לא היו פיגועים לפני הקמת המחסומים. כאילו המחסומים הוקמו סתם כדי להרגיז פלסטינים ולא כדי לעצור את הטרוריסטים. * ''...שני צעירים, כבני 22, בשכם. עובדים-לא-עובדים במוסך. למעשה הם מובטלים, כמו כמעט כל הצעירים בשכם. אין להם עתיד.'' ---- אם זו אחת הסיבות לטרור, למה המתאבדים לא מפנים את זעמם והתאבדותם כנגד ההנהגה שלהם שהיא שמנעה מהם עבודה וחיים בכבוד? * ''הם מזוקנים, אבל לא קנאים. דתיים כמו כולם, לא יותר.'' ---- בחיי לא ראיתי פלסטיני אחד דתי ומזוקן שגם לא היה פנאט וקנאי. לצערי קביעתו של אבנרי ושל במאי הסרט מטעה ושיקרית. * ''ואז מגיעה אל הבחורים ההודעה: נבחרתם. מחר תבצעו פיגוע-התאבדות בתל-אביב.'' ---- מעולם לא יצא פיגוע תוך יום מפניה למתאבד. זה בלתי אפשרי. הנוהג הוא שמאתרים מתאבד, מכינים אותו נפשית ומבצעית תוך בדיקה מתמדת לכשירותו הנפשית לעמוד במשימה. תהליך זה עורך בין כמה שבועות לכמה חודשים, שלעיתים רק צורך דחוף מזרז את התהליך ומקצר את זמן ההמתנה. אבל גם אז מדובר על כמה שבועותטובים, בהם נבנה מודל התנהגות, נקבע נתיב החדירה ונתיב אלטרנטיבי, מבוצע 'ניקוי' נתיב ובדיקתו, מכינים את 'החגורה', מתרגלים את המוביל והמתאבד וכו'. * ''בבניין נטוש, המשמש כמטה המחתרת, עושים הכנות אחרונות: מגלחים את הזקנים, מסתפרים, לובשים חליפות של חתונה. מצטלמים. כמה מלות עידוד, בלי פאתוס, מפי המפקד....'' ------ קודם כל מטה טרור אינו לעולם בניין נטוש, אלא בניין / דירה בעיבורה של שכונה מאוכלסת. ולעולם ההכנות לפעולה לא נעשות ב''מטה המחתרת'', אלא בבניינים נטושים או בשטחים נסתרים מעיני אחרים. בד''כ במחבל לא לובש ''חליפה של חתונה'', אלא להיפך מעיל פשוט של פועל דחק כדי שיתמזק בזרם בעובדים בשערי הדגר ולא יבלוט כחריג. * ''הם מתבוננים בדממה כשמחברים להם את חגורות-הנפץ. מזהירים אותם שאי-אפשר להוריד אותן מבלי להתפוצץ.'' ---- חגורות נפץ, במידה וחומשו, אפשר לפרק בעבודה מקצועית של ניתוק תיל או שניים ובזהירות. במידה והמחבל לא החל בהפעלת המנגנון, אין בעיה להוריד. ''מינכן'' ========== * ''בלי חשוב, אמרתי את מה שחשתי בכל זמן צפייה: ''מגעיל!'' ---- אז אולי תחשוב לשם שינוי.... מאחר שכל סיפור החיסולים הוא שיקרי, אין טעם בכלל להתייחס לעלילה. * ''לערבים אין ייסורי-מצפון'' ---- האם יש למחבלים בכלל ייסורי מצפון? * ''שהנתיחה לאחר-המוות הוכיחה שתשעה מבין 11 הספורטאים הישראליים נהרגו מכדורי השוטרים הגרמנים הבלתי-מאומנים (הדו''חות נשמרים עד היום בסוד, הן בגרמניה והן בישראל).'' --- איזה סוד? הדבר פורסם בגלוי עוד בזמן האירוע. עצם העובדה שהגרמנים לא נהגו נבון ונכון, לא מורידה את האשם מהפתח - ספטמבר השחור. * שגולדה מאיר והפוליטיקאים הגרמנים... - הם שחרצו את גורל הספורטאים, כשהחליטו שלא להניח לחוטפים להגיע עם בני-הערובה לארץ ערבית, שם היו בלי בספק מוחלפים באסירים פלסטיניים.'' ---- יש ספק לכל דבר שמחבלים נוגעים בו. אין אמונה במחבלים, כבר אז לא היתה. השוטרים הגרמנים היו לא מיומנים, דבר שלא הובן אז ומשמעותו לא נלקחה בחשבון ע''י המנהיגים האלה. * ''שהפלסטינים, שנהרגו כנקמה על מינכן, לא היו כלל קשורים בפרשה.'' ---- הפלסטינים שחוסלו, חלקם היו קשורים ישירות לפרשה וחלקם היו קשורים למעשי טרור אחרים. המוסד חיסל את אלה שהיו מפקדי השטח של האירוע במינכן ושל כמה נציגי אש''פ באירופה שנתנו ''עורף בטוח'' בחוליות טרור באירופה. המוסד הגיע למחבלים גם בבירות שלמיטב זיכרוני אינה נמצאת באירופה. * ''אבל יותר מכל דוחה הוולגאריות הספילברגית, העוברת כחוט-השני בכל חלקי הסרט, ובכללם תמונות המשגלים, שהם גם מיותרים לגמרי וגם בלתי-אסתטיים במיוחד.'' ---- זה הכל בגלל התסריטאי האולטרה-שמאלני של ספילברג - טוני קושניר. * ספילברג גם לא טרח במיוחד לדייק בפרטים. על בניין בית-הנתיבות מופיע השלט ''נמל-תעופה לוד'' (אין דבר כזה), שם המוסד מבוטא במלעיל ועוד שגיאות שאפשר היה למנוע אותן בקלות, לולא הזלזול.'' --- וכי העובדות חשובות? לא בסרט ''גן עדן עכשיו'' ולא ב''מינכן'' התסריט נבנה על עובדות, אלא על עלילה בידיונית תוך הריסת העובדות. * ''הסרט אינו מוסיף דבר וחצי דבר להבנת הסכסוך. זהו סרט גנגסטרים די רגיל.... '' ---- שני הסרטים אינם מוסיפים דבר להבנת הסכסוך. שניהם סרטי גנגסטרים די רגילים. | |||
_new_ |
שטיפת מוח מעמיקה | |||
|
|||
הלמוט ''רק חלק מהאנשים גם שואלים את עצמם: מי הם האנשים האלה? מה הרקע שלהם? איך הגיעו לאן שהגיעו?'' התשובה ברורה כאור בצהרי יום? שטיפת מוח מעמיקה ע''י מוסלמים אכולי קנאה, טועי נפש ושטופי מוח משחר ילדות! ניתן לפרש הלאה, אך דומני שקיר ישמע, אתה לא!! | |||
_new_ |
הליברל תומך ברוצח | |||
|
|||
הליברליזם הנאור נגוע במחלה אנושה , זו מחלה שמתחילה להסתמן כסוג של מחלה סופנית . תיאור המחלה : המצאת תירוצים , נימוקים , מניעים וכל מיני טענות מטענות שונות הבאות לומר כי לכל מעשה תועבה יש ''נרטיב'' . כלומר אם נעתיק את השאלות של אורי אבנרי על נניח המישטר הנאצי פאשיסטי האירופאי נגיע לתובנות מהסוג בו מרצה לנו בנחת הליברל אורי אבנרי ומוכיח את גחמות שלנו על שאנו רואים במתאבדים רוצחים מתועבים נוטפי דם , חבורת פרמטיבים פאשיסטים . איך זה שהשמאלני הגדול והכביר אורי אבנרי הדרדר עד כדי הפיכתו למסביר של מניעי רוצחי על מתועבים , איך הוא מתחבר לפונדמטליזם באיזו חלקלקות לשונית. | |||
_new_ |
כל השמאלנים בעולם נהיו כאלו | |||
|
|||
השמאלנים בעבר תמכו בסטאלין רוצח המיליונים, במאו מרעיב המיליונים, ובפידל קאסטרו. מאוחרים יותר התלהבו גם מפול פוט הנאור שרצח לפחות 2 מיליון מבני עמו. ובתקופה המאוחרת יותר הם תומכים בסאדם חוסיין, במרצחים הערבים הנקראים ''פלשתינים'', צפון קוריאה. צריך להבין ששמאלני זה אופי ולא דעה. ורק אז מבינים מאין באה המחלה. | |||
_new_ |
מה שצדק לא מבין | |||
|
|||
צדק ושכמותו דמגוגים שתמכו ותומכים ברוצחים ובעבריינים. אנשי הימין ההזויים הללו מציגים בכך אופי לא דעה. מי שמבין זאת יודע מאין באה המחלה. | |||
_new_ |
דישה נאיבית ומסוכנת | |||
|
|||
כשיוקרן סרט מקביל אצל הערבים (לא רק הפלשתינים) אז יהיה אפשר לדבר בינתיים - אנחנו רק מחלישים את עצמנו | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |