פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מרק אדלמן נגד דוד בן גוריון
אלי אשד (יום רביעי, 15/02/2006 שעה 7:24)


מרק אדלמן נגד דוד בן-גוריון

אלי אשד



מָרֶק אדלמן
מָרֶק אדלמן
מקור: ויקיפדיה
מוסף ''7 ימים'' של העתון ידיעות אחרונות פירסם בגיליון יום שישי שלו ראיון מקיף עם אחד ממפקדי גטו וורשה נגד הנאצים, מָרֶק אדלמן, היחיד מכולם שעדיין חי ואחד היהודים האחרונים בפולין (אפילו אשתו וילדיו נטשו את פולין. אדלמן, פולני נאמן עד הסוף, העדיף להישאר עם הפולנים). האיש הוא נציג נאמן של אירגון ה''בונד'', שדיבר תמיד על חיים יהודיים אוטונומיים בפולין ועל הקפדה לשמירת נתק בין הקהילות היהודיות השונות, מאחר שהמדובר בעמים שונים לחלוטין זה מזה, מקפיד לשמור באש להבה את השנאה לציונים ומעל לכולם הציוני הגדול מכולם, דוד בן-גוריון.

אדלמן טוען כי בן-גוריון יכול היה לעשות הרבה יותר למען יהודי הגולה וטרח להזכיר איזה שהוא כנס של פעילי מפא''י שבו בן-גוריון אמר ''שהטרגדיה העוברת על יהדות אירופה אינה באופן ישיר מענייני''. לשאלת הכתבת מדוע בן-גוריון לא רצה לעזור ליהודי הגולה אדלמן טוען כי ''זאת הייתה המדיניות של בן-גוריון שניתק את עצמו מהגולה והפסיק לדבר יידיש, שפה ש-‏17 מיליון יהודים בגולה דיברו בה''.

דוד בן-גוריון
דוד בן-גוריון
בן-גוריון כמובן אמר ובגלוי דברים שונים ונוגדים למה שאדלמן ציטט ממנו אבל אני מניח שאדלמן, כמקובל אצל חובבי קונספירציות אכולי שנאה כמוהו, התעלם מהם לחלוטין. הוא אינו שונה בכך מתיאורטיקני קונספירציה אחרים כמו אילן פפה, סמי שטרית והרב החרדי אמנון יצחק, שמקפידים למצוא מתחת לאדמה אימרה קיצונית כל שהיא של נשוא שנאתם ומתעלמים מההרים של הדברים המנוגדים שהוא אמר.

מעניין היה להפגיש את אדלמן עם נציגי הקשת המזרחית, שטוענים שהאסון הגדול של בן-גוריון והציונות היה השמדת יהודי אירופה, שכתוצאה ממנה נאלצו האשכנזים לייבא לארץ את המזרחיים. מעניין היה להפגיש את האנשים האלה עם תזות הקונספירציה המנוגדות שלהם בחדר אחד.

מדוע אסור היה לבן-גוריון לדבר בשפה אחרת וליצור על ידי כך תרבות אחרת ושונה משום ש''17 מיליון יהודים בגולה כבר דיברו יידיש''? שאלה שאין עליה תשובה מצד אדלמן.
אסור היה לו כי אסור היה לו, בן-גוריון היה צריך להמשיך לדבר יידיש. האיש אכול השנאה טורח ומוסיף ש''איש לא אהב אותו כאן. הציונים הכי גדולים כאן לא אהבו את בן-גוריון''. הוא כמובן הוא מוסיף את דברי הגזענות הרגילים על כך שישראל היא מדינה ערבית.

עצוב ופאתטי. רק כאשר קוראים את בליל דברי השטנה מבינים עד כמה עלה בן-גוריון מכל בחינה על יריביו מנהיגי הבונד מסוגו של אדלמן.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  דוגמה לעיסוק עיתונאי ''פורה''  (חזי) (6 תגובות בפתיל)
  המאבק בין הבונד לציונות מצד אחד  (רמי נוי) (2 תגובות בפתיל)
  מרק אדלמן  (סתם אחד)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי