פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חַס וחַמָּאס
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (יום רביעי, 15/02/2006 שעה 13:30)


חַס וחַמָּאס

אריה פרלמן



מֵאָז נִצְחוֹן הַחַמָּאס בַּבְּחִירוֹת, הָפְכָה הַמַּעֲרֶכֶת הַפּוֹלִיטִית שֶׁלָּנוּ לְלוּל תַּרְנְגוֹלוֹת צַוְחָנִיּוֹת, כְּאִלּוּ גִּלּוּ זֶה-עַתָּה אֶת עֻבְדּוֹת הַחַיִּים...

החמאס נִצֵּחַ בַּבְּחִירוֹת בָּרָשׁוּת הַפָּלֶשְׂתִּינָאִית... שֹׁמּוּ שָׁמַיִם!

עַל-מְנַת שֶׁלֹּא לְהִשְׁתַּפֵּךְ יֶתֶר עַל הַמִּדָּה בְּצִינִיּוּת שׁוֹצֶפֶת, אֶתְחַם אֶת מַאֲמָרִי בְּכַמָּה הֶגֵּדִים מֶרְכָּזִיִּים שֶׁנִּשְׁמְעוּ לָאַחֲרוֹנָה, בְּעִקָּר מִפִּי רָאשֵׁי 'קָדִימָה', שֶׁהֵם רָאשֵׁי הַשִּׁלְטוֹן הַנּוֹכְחִי:

1. ''אוֹי וַאֲבוֹי - הַמְּתוּנִים הַ'מְּדִינִיִּים' הִפְסִידוּ, וְ'הַצְּבָאִיִּים' הַטֶּרוֹרִיסְטִים נִצְּחוּ.... מַה יִהְיֶה עַכְשָׁו?!''

וּבְכֵן, עַל מַה הָרַעַשׁ וְעַל מַה הַמְּהוּמָה?

הָאִרְגּוּן הַ'מְּדִינִי' הַ'מָּתוּן', הַלֹּא הוּא פָתַח, שֶׁבְּרֹאשׁוֹ עוֹמֵד הָאַנְטִישֵׁמִי הַנֶּחְמָד, מַכְחִישׁ הַשּׁוֹאָה בַּחֲלִיפָה אַבּוּ-מָאזֵּן, אַחֲרַאי לִכְ-20% מֵהַיֶּרִי תְּלוּל-הַמַּסְלוּל בִּשְׁנַת 2005, וְאַחֲרַאי לְ-17 הֲרוּגִים בְּמַהֲלָךְ הַשָּׁנָה הַחוֹלֶפֶת, מִלְּבַד תַּשְׁתִּיּוֹת טֶרוֹר מְשֻׁתָּפוֹת לוֹ וּלְאִרְגּוּנִים אֲחֵרִים, וְכֵן 47 מְחַבְּלִים מִתְאַבְּדִים פּוֹטֶנְצְיָאלִיִּים שֶׁנִּתְפְּסוּ בַּזְּמַן. (מִתּוֹךְ נְתוּנֵי מֶרְכָּז הַמֵּידָע לְמוֹדִיעִין וּלְטֶרוֹר: ''מְאַפְיְנֵי הַטֶּרוֹר הַפָלַסְטִינִי בִּשְׁנַת 2005'').

אָז מַה הַהֶבְדֵּל הָעֶקְרוֹנִי?

2. ''אֲמָנַת הַחַמָּאס... קוֹרֵאת לְהַשְׁמָדַת יִשְׂרָאֵל... רַע וָמַר לָנוּ וְאָנָה אָנוּ בָּאִים?!''

עַל-מְנַת לְהָסִיר סָפֵק, אֵינֶנִּי מְזַלְזֵל בַּדְּרִישָׁה הַזּוֹ. חֲלִילָה. אֲבָל אִם לְשִׁיטָתָם שֶׁל רָאשֵׁי קָדִימָה יֵשׁ לְשַׁנּוֹת אֲמָנָה שֶׁנִּכְתְּבָה בִּשְׁנַת 1988 - מַדּוּעַ אֵין לְשַׁנּוֹת אֲמָנָה שֶׁנִּכְתְּבָה בִּשְׁנַת 1968? אֶה... הַ''אֲמָנָה הַפָּלֶשְׂתִּינָאִית'' ''שֻׁנְּתָה''? לֹא הִיא לֹא. לְפָחוֹת לֹא עַל-פִּי הַגּוֹרֵם הַמֻּסְמָךְ בְּיוֹתֵר, הַלֹּא הוּא סַלִּים זָעְנוּן, יוֹשֵׁב-רֹאשׁ הַ''מּוֹעָצָה הַלְּאֻמִּית הַפָּלֶשְׂתִּינָאִית'' בִּכְבוֹדוֹ וּבְעַצְמוֹ, שֶׁאִשֵּׁר ב-‏1 בְּפֶבְּרוּאָר 2001 שֶׁהַאֲמָנָה לֹא שֻׁנְּתָה (וְהַצְהָרָה זוֹ נִמְסְרָה מֵעַל שָׁנָה לְאַחַר הַתַּאֲרִיךְ הָאַחֲרוֹן בְּהֶחְלֵט שֶׁבּוֹ הִיא כִּבְיָכוֹל שֻׁנְּתָה בְּתָמִים וּבֶאֱמֶת).

אֲבָל בַּל נִהְיֶה קַטְנוּנִיִּים. מַה לָנוּ וִכּוּחַ עַל אֲמָנָה מִשְּׁנַת 1968 שֶׁשֻּׁנְּתָה אוֹ לֹא, אִם יֵשׁ לָנוּ חֻקַּת הַפָתַח (Fateh Constitution) מִשְּׁנַת 1998, שֶׁאִישׁ לֹא טָעַן - גַּם לֹא דֶּרֶךְ מָשָׁל - שֶׁהִיא אֵי-פַּעַם שֻׁנְּתָה?

וַהֲרֵי לִפְנֵיכֶם מִסְפָּר צִטּוּטִים חֲבִיבִים מֵאוֹתָהּ חֻקָּה:
סְעִיף (7) הַתְּנוּעָה הַצִּיּוֹנִית הִיא תְּנוּעָה גִּזְעָנִית, קוֹלוֹנְיָאלִיסְטִית וְתוֹקְפָנִית בָּאִידֵאוֹלוֹגְיָה שֶׁלָּהּ, בִּיעָדֶיהָ, בְּאִרְגּוּנָהּ וּבְשִׁיטוֹתֶיהָ.
סְעִיף (8) הַקִּיּוּם הַיִּשְׂרְאֵלִי בְּפָלַסְטִין הוּא פְּלִישָׁה צִיּוֹנִית עִם בְּסִיס הִתְפַּשְּׁטוּת קוֹלוֹנְיָאלִיסְטִי...
סְעִיף (12) שִׁחְרוּר מָלֵא שֶׁל פָלַסְטִין, וַעֲקִירַה וְחִסּוּל הַקִּיּוּם הַצִּיּוֹנִי מִבְּחִינָה כַּלְכָּלִית, מְדִינִית, צְבָאִית וְתַרְבּוּתִית...
סְעִיף (19) הַמַּאֲבָק הַמְּזֻיָּן הוּא אַסְטְרָטֶגְיָה וְלֹא טַקְטִיקָה, וְהַמַּהְפֵּכָה הַמְּזֻיֶּנֶת שֶׁל הָעָם הָעֲרָבִי הַפָלַסְטִינִי הִיא גּוֹרֵם הֶחְלֵטִי בַּמַּאֲבָק לְשִׁחְרוּר וְלַעֲקִירַת הַקִּיּוּם הַצִּיּוֹנִי, וְהַמַּאֲבָק לֹא יִסְתַּיֵּם אֶלָּא אִם תְּחֻסַּל הַמְּדִינָה הַצִּיּוֹנִית וּפָלַסְטִין תְּשֻׁחְרַר בִּשְׁלֵמוּתָהּ.
אָז מַה זֶה מְשַׁנֶּה אִם הַשְׁמָדַת יִשְׂרָאֵל הִיא עַל רֶקַע 'אַנְטִי-קוֹלוֹנְיָאלִיסְטִי' אוֹ 'אַנְטִי-כְּפִירָתִי'?

3. ''הַמּוֹדִיעִין... אוֹי הַמּוֹדִיעִין הַלָּקוּי... אֵיךְ לֹא חָזִינוּ-צָפִינוּ-רָאִינוּ שֶׁהַחַמָּאס יְנַצֵּחַ?!''

נוּ בֶּאֱמֶת. אֲפִלּוּ נַגָּר עִוֵּר (אוֹ שָׁעָן חֵרֵשׁ) הָיָה יָכוֹל לְנַחֵשׁ. מַסְפִּיק הָיָה אֲפִלּוּ לְהִתְקַשֵּׁר לְמוֹדִיעִין 144, וְהֵם הָיוּ נוֹתְנִים הַעֲרָכָה אַסְטְרָטֶגִית לֹא פָּחוֹת סְבִירָה. עַל כָּךְ נֶאֱמַר: ''מֵרֹב עֵצִים לֹא רוֹאִים אֶת הַיַּעַר''.

4. ''עַכְשָׁו כָּל הָעוֹלָם יוֹדֵעַ בִּפְנֵי מִי אָנוּ עוֹמְדִים... לֹא יַעֲלֶה עַל הַדַּעַת שֶׁהָעוֹלָם יְשַׁתֵּף פְּעֻלָּה עִם רָשׁוּת טֶרוֹרִיסְטִית...''

מַמָּשׁ כֵּיף. הָעוֹלָם לֹא מְשַׁתֵּף פְּעֻלָּה עִם רְשׁוּת טֶרוֹרִיסְטִית, רַק שֶׁנְּשִׂיא רוּסְיָה מַזְמִין אֶת רָאשֵׁי הַחַמָּאס לַקְּרֶמְלִין, וְהַשִּׁלְטוֹן הַצָּרְפָתִי (כַּמָּה מַפְתִּיעַ) מַחְזִיק בְּעֶמְדָּה דּוֹמָה, וַאֲנַחְנוּ רַק בִּתְחִלַּת הַמִּדְרוֹן.

אֲבָל מַה לָנוּ כִּי נָלִין? אִם עַמִּי אַיָּלוֹן וְעוֹד גּוֹרְמִים חֲשׁוּבִים יוֹתֵר אוֹ פָּחוֹת בְּיִשְׂרָאֵל מוּכָנִים לְדַבֵּר עִם הַחַמָּאס - מַדּוּעַ שֶׁנְּשִׂיא רוּסְיָה יִהְיֶה יוֹתֵר יְמָנִי מֵאֲבִיגְדוֹר לִיבֶּרְמַן?

חוּץ מִזֶּה, אֶפְשָׁר לַחְשֹׁב שֶׁהָעוֹלָם לֹא יָדַע בִּפְנֵי מִי הוּא עוֹמֵד כַּאֲשֶׁר הָיָה מְדֻבָּר בַּעֲרָפַאת, דַחְלַאן אוֹ מַכְחִישׁ הַשּׁוֹאָה אַבּוּ-מָאזֵּן, שֶׁעַל דֵּעוֹתָיו אֲנָשִׁים שֶׁאֵינָם טֶרוֹרִיסְטִים עֲרָבִים נֶעֱצָרִים וְנִשְׁפָּטִים בָּרֶגַע שֶׁרַגְלָם דּוֹרֶכֶת עַל אַדְמַת מְדִינָה אֵירוֹפִּית נְאוֹרָה.

מִי שֶׁאִשְּׁרוּ קִיּוּם בְּחִירוֹת בָּרָשׁוּת הַפָּלֶשְׂתִּינָאִית בִּידִיעָה וּבַהַסְכָּמָה בְּרוּרָה שֶׁהֵן כּוֹלְלוֹת אֶת אַנְשֵׁי הַחַמָּאס, מַדּוּעַ הֵם מִזְדַּעַזְעִים כְּשֶׁהֵם זוֹכִים בַּבְּחִירוֹת? הַאִם לֹא שָׁמְעוּ מֵעוֹדָם עַל נִצְחוֹנוֹת מַפְתִּיעִים (בְּהַנָּחָה שֶׁכָּאן מְדֻבָּר בִּכְלָל בְּהַפְתָּעָה) בִּבְחִירוֹת מֵאָז וּמֵעוֹלָם בְּכָל זְמַן וּבְכָל מָקוֹם?

לָאַחֲרוֹנָה נִצְפְּתָה שָׂרַת הַחוּץ צִיפִּי לִבְנִי יַחַד עִם מַזְכִּירַת הַמְּדִינָה הָאָמֶרִיקָנִית קוֹנְדּוֹלִיזָה רַיְס, כְּשֶׁהִיא מְגַמְגֶּמֶת בְּמַעֲנֶה לִשְׁאֵלָה בְּעֵרֶךְ כְּדִלְקַמָּן:

''...אהֵם... אִם הַחַמָּאס הוּא אִרְגּוּן טֶרוֹר... וְהַחַמָּאס זָכָה בְּרֹב בַּבְּחִירוֹת בְּרָשׁוּת... וְהוּא מַרְכִּיב אֶת הַמֶּמְשָׁלָה שָׁם... וְהוּא מְנַהֵל שָׁם... אָז... בְּמִקְרֶה שֶׁכָּזֶה... הָרָשׁוּת... הִיא... אהֵם... רָשׁוּת טֶרוֹרִיסְטִית...''

מִבְּלִי לְהִתְחַיֵּב עַל נֻסָּח הַדְּבָרִים - זוֹהִי רוּחַ הַדְּבָרִים.

וּכְשֶׁרוּחַ נְבוֹכָה וּמְבֻלְבֶּלֶת כָּזֹאת נוֹשֶׁבֶת מֵהַקָּדְקוֹד שֶׁל הַשִּׁלְטוֹן הַיִּשְׂרְאֵלִי - אֵין פֶּלֶא שֶׁבִּשְׁאָר הָעוֹלָם יֶשְׁנָן רוּחוֹת פַּשְׁרָנִיּוֹת וְאַף חֲמִימוֹת כְּלַפֵּי הַחַמָּאס.

קִצּוּרוֹ שֶׁל דָּבָר, מְחוֹל הַשֵּׁדִים הַזֶּה הוּא הַקִּרְקָס הַנִּלְעָג בְּיוֹתֵר שֶׁנִּרְאָה בִּמְחוֹזוֹתֵינוּ בַּשָּׁנִים הָאַחֲרוֹנוֹת. נִלְעָג, וְהָיָה יָכוֹל לִהְיוֹת מְשַׁעֲשֵׁעַ - לוּלֵא הָיָה כֹּה מָקַבְּרִי.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


לא הצלחתי להבין
ע.צופיה (יום רביעי, 15/02/2006 שעה 14:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדבריך איך נתניהו,שלום,ליבנת,כחלון,אלון,אורלב,איטם,אלדד(שמת-לב שכל שמות המשפחה של המשפחה הימנית -קיצונית מתחילים ב-אלף) ינהגו כלפי שלטון החמאס ברשות בפלשתינאית.
אולי תאיר את עינינו ותחמם את ליבנו בכך.
ולגבי קדימה? עזוב,אל תתיחס,הרי רק 33% מהציבור תומך בהם וכולם תבוסתניים.
_new_ הוספת תגובה



לא הצלחתי להבין
אריה פרלמן (יום רביעי, 15/02/2006 שעה 20:26)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כָּל מַה שֶׁהִצְבַּעְתִּי עָלָיו הוּא הַהִתַּמְּמוּת וְהַתַּדְהֵמָה הַמְּגֻחֶכֶת שֶׁאָחֲזָה בְּרָאשֵׁי 'קָדִימָה'.

הַשְּׁאֵלָה לֹא אֵיךְ יִנְהֲגוּ - אֶלָּא אֵיךְ צָרִיךְ לִנְהֹג.

צָרִיךְ לַחְזֹר לַמַּצָּב שֶׁשָּׂרַר עֶרֶב הֶסְכֵּם אוֹסְלוֹ. זֹאת כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ עַל רֶגֶל אַחַת.
_new_ הוספת תגובה



לא הצלחתי להבין
נסים ישעיהו (יום רביעי, 15/02/2006 שעה 20:33)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

ואז להתחיל מחדש את תהליך אוסלו? הרי אוסלו צמח על רקע המצב שֶׁשָּׂרַר עֶרֶב הֶסְכֵּם אוֹסְלוֹ.
_new_ הוספת תגובה



לא הצלחתי להבין
ע.צופיה (יום רביעי, 15/02/2006 שעה 22:20)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכי-קל להציע מה לא צריך לעשות.
אבל החיים מתקיימים מעשיה ולא מאי-עשיה. אז עשית לך חיים קלים.
לפני הסכם אוסלו היתה אינתיפדה,זוכר?
היה האוטובוס בכביש החוף,זוכר?
היה מעלות,היו מקררים בירושלים,היה המלון בת''א וכו וכו.
כל התורה כולה היא אל תעשה לחברך מה שאינו אהוב עליך.
אם אינך אוהב שמתנשאים עליך ,אל תתנשא על אחרים(וזה אינו אישי,כמובן).הסברים. אצל הלל הזקן.
_new_ הוספת תגובה



אריה, טוב שבאת כי יש לי שאלה שאלתית
דוד סיון (יום רביעי, 15/02/2006 שעה 15:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האדון עמי יסארוף מזכיר לי שבעצם גם אנחנו לא ממש מוכנים לעסקה אמיתית (לשלום) עם הפלשתינאים. במאמר שגם מציג את אותו הקישור לחוקה הפלשתינאית (אתר של הפתח לדבריו) שהצגת אתה, הוא מציג ניתוח שמראה שגם הצד שלנו מציב מכשולים בלתי עבירים. בחלק הסיכום הוא כותב:

The mass of evidence, of which we have examined only a small part, indicates that both Israeli and Palestinian leaders had definitions of peace that were incompatible with peace as it is ordinarily understood, and as it was understood by the other side.(http://www.mideastweb.org/oslofailed.htm)

מה דעתך על האפשרות שקיר הברזל (בשני הצדדים) בעצם חוסם את האפשרות להסכם שלום?
_new_ הוספת תגובה



אריה, טוב שבאת כי יש לי שאלה שאלתית
אריה פרלמן (יום רביעי, 15/02/2006 שעה 20:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מַר סִיוָן,

אָכֵן רָב הַמֶּרְחָק בֵּינֵינוּ - עַד כְּדֵי תְּהוֹם מַמָּשׁ.
עֶצֶם הַמֻּנָּח ''עַם פָּלֶשְׂתִּינָאִי'' הוּא לֹא יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר הַתַּשְׁלִיל שֶׁל הַתְּנוּעָה הַצִּיּוֹנִית, שֶׁל הָעָם הַיְּהוּדִי, וְכָל מַטְּרָתוֹ הִיא טַקְטִית זְמַנִּית: לִמְחֹק אֶת קִיּוּמוֹ שֶׁל הָעָם הַיְּהוּדִי בְּאֶרֶץ־יִשְׂרָאֵל וְלָרֶשֶׁת אוֹתוֹ וְאֶת זְכֻיּוֹתָיו וְאֶת זְכֻיּוֹת הַתְּנוּעָה הַצִּיּוֹנִית.

לָכֵן, קִיּוּמָהּ שֶׁל ''יֵשׁוּת פָּלֶשְׂתִּינָאִית'', קֹדֶם כָּל מִבְּחִינָה רוּחָנִית )הַרְבֵּה יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר צְבָאִית( הִיא אַנְטִי־תֶּזָה לְקִיּוּמָהּ שֶׁל הַיֵּשׁוּת הַצִּיּוֹנִית, הִיא כְּמוֹ מִתְחַזֶּה שֶׁתּוֹבֵעַ אֶת זֶהוּתְךָ וְאֶת כָּל מַה שֶׁנּוֹבֵעַ מִכָּךְ, כּוֹלֵל בֵּיתְךָ, מִשְׁפַּחְתְּךָ, עֲבָרְךָ וַעֲתִידְךָ.

לָכֵן, כָּל עוֹד קַיֶּמֶת ''יֵשׁוּת פָּלֶשְׂתִּינָאִית'' - לֹא יִתָּכֵן שְׁלוֹם-אֱמֶת בֵּין יְהוּדִים לַעֲרָבִים בְּאֶרֶץ־יִשְׂרָאֵל.
_new_ הוספת תגובה



אסטרטגיית קיר הברזל
דוד סיון (יום רביעי, 15/02/2006 שעה 20:44)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האסטרטגיה הזאת פרי ניסוחו של ז'בוטינסקי, בשנת 1923, כללה הכרה בקיומו של עם פלשתינאי (''ישות פלשתינאית''). יותר מאוחר גם בן גוריון בעצם קיבל גישה זאת.

לפי דבריך נראה שהישות הזאת בחרה אסאטרטגיה דומה ושבעצם תהיה קיימת כל עוד קיימת האסטרטגיה של קיר הברזל אצלנו. לכן לא יהיה שלום אמת כל עוד אנחנו מחזיקים ב''קיר הברזל''. הלא כן?
_new_ הוספת תגובה



אסטרטגיית קיר הברזל
אריה פרלמן (יום רביעי, 15/02/2006 שעה 21:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אֲנִי מְאוֹד סַקְרָן לָדַעַת כֵּיצַד הִגַּעְתָּ לַמַּסְקָנָה שֶׁבַּמַּאֲמָר עַל קִיר הַבַּרְזֶל בִּשְׁנַת 1923 הִכִּיר זַ'בּוֹטִינְסְקִי בְּיֵשׁוּת פָּלֶשְׂתִּינָאִית''. אָנָּא צַטֵּט, נַמֵּק וְהַסְבֵּר.
_new_ הוספת תגובה



ברצון רב
דוד סיון (יום חמישי, 16/02/2006 שעה 8:19)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה על קצה המזלג מה ז'בוטינסקי כתב בקשר לעם נוסף בארץ ישראל
1. ''.....את הרחקתם של הערבים מארץ-ישראל אני חושב לבלתי מתקבלת על הדעת בהחלט: שם יישארו תמיד שני עמים.... אין הם אספסוף, אלא עם חי'' [ז'בוטיסקי, ''על קיר הברזל - אנו והערבים'', 1923].

2. בכל מקרה הוא הכיר בקיומם של שני עמים בארץ ישראל. הטענה שלך כאילו הוא התכוון ''עם הארץ'' הוא מדבר על ''עם חי''. ז'בוטינסקי מסביר: ''עם חי מסכים לוויתורים בשאלות מכריעות וגורליות כאלה רק כאשר אינה נותרת בידו שום תקווה ...... כאשר בקיר-הברזל כבר אין אפילו פירצה כלשהי'' (תגובה 68849).

וישנה המסקנה שלי המפורטת יותר במאמר שלי ''אמת על ארץ-ישראל, 1878 - 1914'' (דיון 2650). לפי מיטב הבנתי העם הפלשתינאי קיים בהכרת ערביי ארץ ישראל כבר בימי העליה השניה.
_new_ הוספת תגובה



גם 'עם הארץ' הוא 'עם חי'
סתם אחד (יום שני, 20/02/2006 שעה 12:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני משער שהיו עוד 'עמים חיים' ללא מדינה לאומית. ראוי שתקרא את תגובותי בקישור שהבאת.

עובדה היא שמאז שנות ה-‏20 ועד שנות ה-‏60 לא עוצבה שום זהות של שום עם פלסטיני זולת העם היהודי. היום אנחנו תקועים עם ראשית תקומתו של עם ערבי חדש, פלסטיני, שקורא לבנות מדינה. אבל ראוי שתאזין לאמירות השונות (בכתב, בע''פ, במסגדים, במערכות החינוך וכו') - המדינה הזו בסופו של דבר תקום על חורבות מדינת ישראל וקרוב לודאי גם של הממלכה ההאשמית הירדנית. הויכוח הבסיסי בחברה הפלסטינית היא רק על הדרך ולא על המטרה.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא קורא היסטוריה
רמי נוי תוהה (יום שני, 20/02/2006 שעה 18:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זהות העם הפלשתיני התייצבה עוד בשנות העשרים של המאה הקודמת. על הטענה הפתטית ש''אין עם פלשתיני'' עבד הכלח עוד לפני עשרות שנים.

העובדה שרוב הפלשתינים רוצים משהו אינה ערובה לכך שזה יקרה. אני מניח שוב השיראלים רוצים שהערבים יעלמו.
_new_ הוספת תגובה



זה מזכיר גם את אמירתו של יוסי ביילין
סתם אחד (יום שני, 20/02/2006 שעה 12:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבוקר ברשת ב': ''הבעיה היא שבקדימה, העבודה, הליכוד הם לא מבינים שהבעיה אינה פ ש ו ט ה כל כך ...... פ ש ו ט צריך להניח לפלסטינים להגדיר את עצמם, לדבר עם הפתח ולחזק אותו, להמשיך בתהליך אוסלו ....'' ושאר קישקושים מסוג זה.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי