פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אוֹנְלָיין קטן נחמד, כותב עם כל אחד
יצחק שפי (יום ראשון, 05/03/2006 שעה 7:45)


אוֹנְלָיין קטן נחמד, כותב עם כל אחד

יצחק שפי



הפוליטיקלי-קורקטנס הנורא מכל, האויב האמיתי של הכתיבה כסוג של אמנות הוא הפְּלוּרַליזם.
אם כי בתחרות מי יהיה הראשון ברשימת הלדראון-עולם יש ל-PC הזה מתחרה אחד שהוא לא רק שווה-כוחות אלא בן/בת אותה משפחה, ושלכן גם לו קוראים PC – המחשב הפרטי.
ושלובי זרוע הם צועדים לעבר השקיעה:
התוכן והחומרה.
או התוכנה והחומר.
או ברוח הפּלוּרליזם אפשר גם תוכן וחומר.
ולפי שעה הזיווג המסתמן ביותר הוא של תוכנה וחומרה.
...''לא הבנתי''...
''אם לא הבנת סימן שלא כתבתי כל-כך טוב''??
לא בהכרח. לפחות כתרגיל אפשר באותה מידה לומר גם:
''אם לא הבנת סימן שאתה לא נבון''.
ואפשר גם:
''לא הבנת?! יש כאלה שדווקא כן, והם דווקא הרוב''.
וכתגובה-לתגובה:
''הם דווקא לא הרוב? אז מה! אני כותב למיעוט! כן! דווקא!''.
ואפשר גם:
''לא הבנת? אם קראת בעיון אז אני מאמין שיום אחד תבין''.
ואפשר גם:
'' 'לא חשוב מה העם רוצה אלא מה הוא צריך', אמר פעם מישהו בסוגיה שבעיקרון היא בדיוק אותה סוגיה''.
ואפשר גם... לא, מהתרגילים האלה אף אחד עד היום (כולל סארטר וכיו''ב) לא יצא ממש נבון.
ובכל זאת אף אחד לא מצליח להמנע מהם.

''פוסט'' מתוך ''בלוג'' של משורר מזדקן

רציתי אתמול לתקתק ''מָשׁוֹב'' באחד ה''אשכולות'' של אחד מה''פורומים'' שבהם אני ''חבר''. מילאתי את כל ה''שׂדות'' – ''שם/כינוי'' (כלומר את הניק של כבודי הנקניק), ו''סיסמה'', וכולי, וגם. אבל לבסוף, כשלחצתי על ''כִּיף, משתמש'' לא חוברתי יחדיו. חשבתי לעצמי שאולי זה בגלל שאני כבר לא ירושלמי, ואם לא זאת הסיבה אז אין לי הרבה מושג במה חטאתי, אפשר לחשוב מה כבר כתבתי על שלטונות ''פורטל'' ה''תוכן'' הזה. או שמא ה''קהילה'' הוּצאה לחופשה לצורך ציחצוח ה''כפתורים'', ובקיצור למה ה''מִימְשָק'' של ה''שָרָת'' מחזיר אותי שוב ושוב אל מתחת-לגשר, אל נחלתו של ה''אנונימי''.

אז שלחתי אִימִי לַמנָהלת של קִיוונוּנִימִי (זה שמו של אותו ''מֵיזם'') שהשיבה לי שהבעיה אינה ''אצלנו'', והציעה לי לנסות לעשות ''רִיסְטָרְט''. ניסיתי ואכן, וב''השב'' המיידי שלי ''סימנתי'' לה את ''אריאל'', שכידוע רק-לי-רק-לי הוא ה''גוּפן'' האהוב עליה: ''תודה-תודה, עשיתי הפעלה-מחדש וזה עבד, אני בדרך אל הכפר, עוד רגע אני מפרסם אצלכם שיר''.

תשובתה לא אחרה לבוא אלא כלל לא באה, כי לא היה צורך, כי זהו בדיוק הרגע שבו כרגיל נכנס לפעולה המרקורי-בעקרב שלי, שמתוך תוהו הסייבר העלה לי באוב את גערתה: ''לא אומרים 'לפרסם שיר', או סיפור, או כל דבר אחר. אומרים 'להוסיף הודעה', או 'לעדכן', הכי 'מדויק' זה 'לעדכן' ''.
המרקורי-בעקרב הזה, בדרך-כלל הוא מביא לי רק פס-קול, אודיו, אבל במקרה כמו זה, שבו תדהמת פניה של המנהלת היתה משמעותית, אני מקבל גם וידיאו.

''ריסטרט'' זה בעברית ''אִיתְחוּל'', מילה שכבר שְׁגוּרה למדי, אז איך שכחתי אותה? האם זה מחמת גילי שנגזר עלי להרגיש אאוטסיידר לא רק לגבי המחשב עצמו אלא גם, ואולי בעיקר לגבי העברית שמסביבו? שהיא גבוהה מליצית מפמפמת את הביל-גייטסיזם כאילו דת. המילה ''איתחול'' היא לא רק תרגום של האנגלית ''ריסטרט'', היא מצלצלת גם כמו ארמית, אתחלתא, דגאולא, הפי-סי הוא הרי ראשית צמיחת גאולתנו, אז כמו השמות האלה של ההתנחלויות... ולכן אם הייתי כותב את המילה ''איתחול'' באיזשהו טקסט אז כנראה שהייתי מכניס אותה למרכאות. ללא מרכאות המילה איתחול באה בחשבון מבחינתי רק כ... דימוי למשהו אחר! – מטאפורה, קצת סאטירה...

לא, זכרוני עדיין לא מטעני: תמיד הייתי ''כזה'', מה ''כזה'', יותר, גבירותי ורבותי, גבותי מוּרָמוֹת עליכם עוד מיום הִוולדכם, ואף לפני כן, על הוריכם, דורות על דורות, עבותות הן הגבות, ולַכְּחָל ולַשְׂרָק אני נזקק רק כאשר חולשת דעתכם מציפה אותי, ואחר-כך מָזְרימה (מהשורש ''לִזרום'' שאתם כל-כך מוּגָפים בו). וזה קורה פה-ושם, כל מקרה קֶמֶט, מעלה אחת מָטָה לעבר מקל ההליכה.

אתר המחבר: מארס בעקרב




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אכן, זו המצאה מדהימה
חזי (יום ראשון, 05/03/2006 שעה 9:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רוב רובה של האינושות עדיין אינו תופס את גודל המהפכה אשר ה PC גרם בעולם.
זו רק ההתחלה.

אני כל פעם נדהם מחדש, על יכולת מנוע החיפוש של גוגל,
לרפרף על מליארדי מילים שבמאגר שלו, במשך חלקיק השניה,
ולדלות מתוכן את המתאימות לשליפה.

ללא טעות !!!
_new_ הוספת תגובה



אכן, זו המצאה מדהימה
לוי (יום ראשון, 05/03/2006 שעה 19:05)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני שנים כדי להשיג מידע בתחום עיסוקי ההיתי צריך לחרוש ספריות . אחכ להתכתב עם אנשים . לשלוח להם גלויות ומכתבים ולחכות לתשובה . לעיתים חיכיתי שבועות לעתים חודשים . הייתי נאלץ להשתתף בכנסים כדי לפגוש אנשים ולדבר איתם .
היום אחרי יום עבודה עושה מקלחת לובש פיג'מה עושה לעצמי כוס קפה וגולש בעולם ומלואו . מדפיס לעצמי תדפיסים ומעין בהם בנחת תוך דקות .
לאחרונה נזקקתי לחוות דעת פניתי סימולטנית לכ-‏70 חברי גוף בינלאומי בשאלה תוך יום יומים קבלתי כ-‏20 תשובות תוך שבוע כ-‏60 ממש לא יאמן .
צודק מי שציין שזו רק תחילת הדרך .
_new_ הוספת תגובה



כמה שאלות
פרקש (יום שני, 06/03/2006 שעה 8:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. מהיכן הקביעה שה-''הפוליטיקלי-קורקטנס הנורא מכל'' הוא הפְּלוּרַליזם? האין דווקא הפלורליזם נותן לאדם לבחון, לחקור, לסרוק ולהחליט מה ראוי ומה לא ראוי לו? המשטרים החשוכים ביותר בנו לעצמם חוקי ''הפוליטיקלי-קורקטנס'' כדי למיין תומכין ומתנגדים ולפגוע ולהרוג כח איפכא מסתברא.

2. ה-PC הוא חומרה שמרכזת המון תוכנה תחת מעטפת אחת. היא (האינטרנט) מילון מורחב מודרני שנותן לאדם לשחות לעומק המידע ולדלות מידע מתאים. אבל ה-PC הוא חומרה בדיוק כמו שהאנציקלופדיה היא חומרה עם הרבה תוכנה, תוכן וחומר. השיקול והמחוייבות בחיפוש המידע מוטל על גב המחפש. גם אם במילת חיפוש אחת עולות מיליון הודעות (ולא תמיד ידיעות) חייב המחפש לבחון את הרלוונטיות שלהן לעניינו. חלקן ידיעות מוכחות וקשות (אנציקלופדיות ושוות ערך) ומרביתן בודאי יהיו ידיעות בשוליים, ידיעות לא רלוונטיות, שקרים, טעויות, הסתה ותעלמולה. כך, שגם בדור המחשב האחריות התיפעולית מוטלת על שיכלו ועל מצפונו של המחפש, אפילו יותר מאשר היה בדור כרכי האנציקלופדיות (המקצועיות, רציניות).

האדם יצטרך ללמוד לעבוד עם המחשב כמאגר מידע ענק ומגוון. את החומרה יעשו קומץ אנשים ואת התוכנה ותוכנה יקבעו כולם. רק פלורליזם, פתיחות, בקרה וביקורת אמיתיים והוגנים יצליחו לשמר את האינטרנט כמאגר ראוי לשמירת מידע ושימוש מושכל בו.
_new_ הוספת תגובה



גם הפעם מקבל את המסקנות שלך
דוד סיון (יום שני, 06/03/2006 שעה 11:07)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לקהל המגיבים
רום הראל (שבת, 11/03/2006 שעה 16:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פיספסתם את הדיסוננס הקוגניטיבי בין פתיחות האינטרנט המוצהרת, לבין הצנזורה הבירוקרטית האטומה שלההפיכהב מחסר זהות לישות זהותית באתר כזה.
בטאת זאת כותב יקר בעקרביות רוטטת מחמת זעם שמחה.
שמחתי לקרוא.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי