פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מי אשם? הקורבן, כמובן
אורי אבנרי (יום ראשון, 21/05/2006 שעה 12:00)


מי אשם? הקורבן, כמובן

אורי אבנרי



מאזיני הרדיו שמעו בשבת האחרונה ידיעה מרעישה: נאמר בה כי מוחמד אבו-טיר ואורי אבנרי התבצרו ביחד בבית פרטי בא-ראם.

עצם העובדה ששני אלה - האיש מס' 2 בחמאס והשמאלן הישראלי הידוע-לשימצה נמצאים ביחד, כבר מזעזעת למדי. אבל העובדה שהם השתלטו על בית של משפחה פלסטינית תמימה והתבצרו בו, כדרכם של פושעים הנמלטים מפני המשטרה, מדהימה עוד יותר.

הידיעה הכוזבת הזאת לא הייתה, אולי, ראויה לציון מיוחד, אלמלא הטילה אור על הדיווח התקשורתי כולו - לא רק בהפגנה מסוימת זו, אלא בכל ההפגנות של פעילי-שלום ישראליים וציבור פלסטיני. יתר על כן, היא מטילה אור על הקשר ההדוק בין התקשורת הישראלית לבין שלטון-הכיבוש. לולא הקשר הזה, ספק אם הכיבוש היה מחזיק מעמד במשך 39 שנים.

לכן כדאי לנתח את הדברים בפרוטרוט.

קודם כל הרקע: א-ראם (כך מבטאים את השם, אף שהוא נכתב אל-ראם) היה כפר פלסטיני קטן מצפון לירושלים, בכביש הראשי לרמאללה. מאז ''איחוד'' ירושלים ב-‏1967, גדל הכפר מאוד. הסיבה: האוכלוסייה הפלסטינית מכפילה את עצמה כל 18 שנים, אך בירושלים המזרחית כמעט אי-אפשר לקבל רישיון לבניה. בלית ברירה בנו תושבי מזרח ירושלים בתים למשפחותיהם המתרחבות בכפרים הסמוכים. א-ראם הפכה למעשה לעיר, אולם רוב רובם של 50 אלף תושביה מחזיקים בתעודות-זהות ירושלמיות, כשמרכז חייהם, כמו עבודה, שרותי בריאות ומשפט, ממשיכים להיות בעירם, ירושלים. רשמית שייכת העיירה לשטחי הרשות הפלסטינית.

כאשר תוכננה חומת-ההפרדה מסביב לירושלים (''עוטף ירושלים'') החליט מי שהחליט לנתק את א-ראם מהעיר. גרוע מזה: תוואי החומה עובר בכביש הראשי (שהוא גם הרחוב הראשי) לכל אורכו - כך שהוא אינו מפריד בין פלסטינים לישראלים, אלא בעיקר בין פלסטינים לפלסטינים.

כדי לקבל מושג: זה כאילו נבנתה בניו-יורק חומה באמצע ברודווי, מרחוב 42 ועד להארלם. או באמצע השאנז-אליזה בפאריס, מכיכר קונקורד ועד לשער-הניצחון. או באמצע קורפירסטנדאם בברלין, מכנסיית-הזיכרון ועד לשטח היריד. שני חלקי העיר ושכונותיה מופרדים ביניהם על-ידי חומת-בטון בגובה של תשעה מטר.

נגד התוואי הזה, כשרק סומן בשטח, ערכו תושבי המקום כמה וכמה הפגנות בלתי-אלימות. לכולן הוזמנו ובאו פעילי-השלום הישראליים. אך בינתיים קמה החומה המפלצתית והייתה לעובדה. היא מנתקת את בעלי התעודות הירושלמיות מהעיר שבה נמצאים עסקיהם ותעסוקתם. היא מנתקת את התלמידים מבתי-הספר שלהם, הנמצאים במרחק של מאה מטר בצד השני של החומה. שלא לדבר על הסטודנטים, שהחומה מפרידה בינם לבין האוניברסיטאות; החולים, שהחומה מפרידים בינם לבין בתי-החולים; ואפילו המתים, שהחומה מפרידה בינם לבין בתי-הקברות.

עכשיו מתקרבת החומה להשלמתה. הדיון עליה בבג''ץ נמשך, אך הנסיון מוכיח שהוא רק מעכב ובסופו של דבר חסר-תוחלת. עדיין ניתן להגיע לעיירה מירושלים דרך מחסום צה''לי, אך גם החור הזה עומד להיסתם: במקום המחסום תעמוד החומה. לעת עתה נמתחה גדר המונעת כל מעבר בקטעים הנמצאים עדיין בדיון משפטי.

כדי למחות על כך, נקראה הפגנה פלסטינית-ישראלית גדולה. זאת הייתה אמורה להיות תהלוכה בכביש הראשי, לאורך החומה (בצד הפלסטיני, כמובן) ממרכז העיירה אל במה מאולתרת, שעליה היו אמורים להינשא נאומים.

פרטי התהלוכה נקבעו בשלוש ישיבות-תכנון. כדי להדגיש את אי-האלימות, הוחלט שבראשה יצעדו התלמידים שנותקו מבתי-הספר שלהם, בתלבושת בתי-הספר שלהם, ילקוטיהם על גבם, מוריהם לידם. נקבע מראש תוואי שני, שאליו יופנו התלמידים אם תהיה סכנה של התנגשות עם הצבא.

כאשר התקרבנו - כ-‏300 פעילים ישראליים מתנועות-שלום שונות - לא-ראם, כבר נודע לנו שכוחות גדולים ממתינים כדי למנוע את המעבר שלנו במחסום. בלית-ברירה עקפנו אותו והגענו לצד ה''ישראלי'' של החומה במקום אחר. במקום החומה עומדת במקום זה גדר גבוהה. פרצנו בה פירצה, ומרבית המפגינים הצליחו לעבור דרכה לצד ה''פלסטיני'', לתוך א-ראם, לפני שהצבא, שהופתע מזה, הצליח להחיש תגבורת.

בינתיים כבר יצאה התהלוכה הפלסטינית לדרכה, בדיוק כפי שתוכנן - בראשה קבוצת צופים מתופפים על דגליהם, אחריהם הזאטוטים של כיתות א' ושאר הכיתות, מקטן עד גדול, ואחריהם ההפגנה העיקרית, עם שלטים ודגלים, כשבראשה שורה של נכבדים, אנשי-הצמרת של כל המפלגות הפלסטיניות. הפעילים הישראליים התערבבו עם הפלסטינים כדי להפגין סולידריות, ואני הוזמנתי להצטרף לשורה הראשונה.

כך מצאתי את עצמי צועד בין אבו-טיר, איש-החמאס המפורסם גם בשל זקנו האדום, ובין השר הפלסטיני לענייני ירושלים, אבו-עראפה, גם הוא איש חמאס. היו שם גם ראשי פת''ח, החזית העממית והחזית הדמוקרטית. צעדנו שלובי זרוע, והיה נדמה שההפגנה תתקדם לפי התכנית. ואז ראינו במעלה הכביש ריכוז גדול של צבא ומשטרה שהמתינו לנו - שרשרת של חיילים חמושים מכף-רגל ועד ראש, לפניה פרשי המשטרה על סוסיהם ואחריה רכבי-האמר של הצבא.

הדאגה הראשונה הייתה להרחיק את הילדים. מוריהם הובילו אותם לרחוב צדדי, ואנחנו צעדנו לאיטנו לעבר החיילים, בדרכנו לדוכן הנואמים. לא יכול היה להיות מראה פחות מאיים מאשר שורת המכובדים שלובי-הזרוע, שהלכה בראש.

על ההמשך אני מעיד כמי שהיה במקום, ואני מוכן לעבור כל בדיקה במכונת-אמת כדי לאמת את הדברים:

כשנמצאנו במרחק של כ-‏50 מטר מריכוז הסוסים והחיילים ברחוב הראשי של א-ראם, נשמע קול שבקע מרמקול נייד והכריז על השטח כעל ''שטח צבאי סגור'' ועל ההפגנה כבלתי-חוקית. בעודנו עומדים, מחנה מול מחנה, ניתך עלינו לפתע מטח אדיר של רימוני גז מדמיע. לא קדמה לכך שום פרובוקציה.

ענני הגז היתמרו בינינו, מלפנינו ומאחרינו, מטחים נוספים של רימוני הלם נשמעו, ועל כן נמלטנו לתוך הבתים הסמוכים לכביש. נכנסתי לבית הקרוב ביותר ומצאתי את עצמי בחברת אבו-טיר, שקיבל את פני בידידות רבה. עינינו צרבו ודמעו, ולא יכולנו לקיים יותר משיחה קצרה, אבל הבנתי שיש מקום לשיחה ממושכת יותר.

כשהתפזר הגז יצאנו החוצה, אל ההפגנה הנמשכת. הפעילים התרכזו שוב ושוב בכביש, הצבא והמשטרה תקפו אותנו שוב ושוב במטחי גז מדמיע ורימוני הלם, כשהם מסתערים עלינו גלים-גלים - חיילים חמושים וממוגנים, רכבי -האמר ופרשים (שלבשו דורבנות, האסורים על פי החוק מטעמים של צער בעלי-חיים).

רק בשלב זה - וזה העיקר! - התחילו כמה צעירים ליידות אבנים לעבר השוטרים - אבנים שלא יכלו לפגוע באיש, מכיוון שמרחק נפילתן היה קצר מטווח מטולי-הגז. מארגני ההפגנה ניסו לעצור בעדם, אך זעם הצעירים על החיילים, שחדרו ללב עירם, היה גדול מדי. אחרי שעתיים, תוך הידברות של מארגני ההפגנה עם מפקד המשטרה, נותק המגע והפעילים הישראליים חזרו הביתה.

במהלך ההפגנה נעצרו 12 איש - שבעה פלסטינים וחמישה ישראלים. הישראלים שוחררו כעבור כמה שעות, הפלסטינים נשארו במעצר, בטיפול עורכי-הדין שלנו.

עד כאן סיפור המעשה. מכאן סיפור התקשורת.

ההפגנה זכתה בסיקור נרחב בעיקר בגלל שתי סיבות - האלימות שהופעלה בה והפגישה ביני ובין אבו-טיר, שסיפקה מימד פיקנטי, מכיוון שעד כה לא היה שום מגע בין אנשי-חמאס וישראלים. מהדורות החדשות בכל שלוש תחנות-הטלוויזיה הישראליות דיווחו על ההפגנה בהרחבה. זה כשלעצמו בלתי-רגיל - בדרך כלל, מתעלמות רוב התחנות מההפגנות שלנו, או מקדישות להן לכל היותר כמה שניות (להוציא כמה דיווחים של כתבים אמיצים.)

גם הפעם לא טרח שום כלי-תקשורת ישראלי - טלוויזיה, רדיו או עיתון - לשגר מראש כתבים וצלמים להפגנה. ממילא לא היה שום כתב ישראלי במקום בעת ההתרחשויות. מהדורות הטלוויזיה הקרינו קטעים שצולמו על-ידי הרשתות הבינלאומיות. הכתבים דיווחו על מה ששמעו מהמשטרה ומאיתנו.

וראה זה פלא: כל כלי-התקשורת דיווחו בנוסח אחיד לגמרי: המפגינים הם שפתחו בזריקת אבנים, שני שוטרים ''נפצעו וטופלו במקום''. השקר הזה חוזר על עצמו בכל ההפגנות שלנו, עד כדי כך שעולה בי החשד שיש שני שוטרים שזה תפקידם, והם מובאים לכל הפגנה כ''פצועים שטופלו במקום''.

הודעות הצבא והמשטרה היו שקר גס. הם ידעו מראש שההפגנה שלנו תהיה בלתי-אלימה. אני סומך עליהם שיש להם סוכנים בכל הישיבות שלנו, וגם דיברנו על ההכנות בגלוי בטלפון ובאי-מייל. שתי מודעות על ההפגנה הצפויה פורסמו בעיתון ''הארץ''. ברור לחלוטין שהצבא והמשטרה התכוננו מראש לדכא את ההפגנה בכוח. אחרת לא היו מביאים מראש סוסים והאמרים.

זה שנים רבות אנחנו עדים לשקרנות הדוברים הרשמיים, ואין לי ספק שגם כל הכתבים האמורים לסקר את המתרחש בשטחים הכבושים מודעים לכך. אמנם, בכמה כלי-תקשורת נוסף משפט בנוסח ''המפגינים טוענים, לעומת זאת, שהשוטרים הם שפתחו באלימות'', אך בכל מקום היה הדגש על קביעת המשטרה שהמפגינים פתחו באלימות, כך שלא הייתה למשטרה ברירה אלא להגיב בכוח.

זוהי מסורת של דיווח ישראלי, שהתקבל למרבה-הצער גם בתקשורת הבינלאומית: תמיד כוחות-הביטחון הישראליים ''מגיבים'' על האלימות של הצד השני. אבל כמעט תמיד ההרוגים והפצועים הם דווקא בצד השני.

הדוגמה הקטנה של א-ראם מלמדת על מה שקורה בגדול בכל הארץ: בעניינים הנוגעים לצבא ולמשטרה, מהדורות החדשות ועמודי החדשות בכל התקשורת, מקיר אל קיר, מ''מעריב'' עד ''הארץ'', מערוץ 1 עד ערוץ 10, אינם אלא שופר ממשלתי. (הדבר אינו חל על כמה טורים אישיים ומאמרים בעמודי המערכת.)

הסיכוי של הקורבנות לזכות בסיקור אמת שואף לאפס. הרי הקורבנות אשמים תמיד.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


רינה בן-שחר (יום ראשון, 21/05/2006 שעה 23:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רשימה מאלפת. תיאור חי, פלסטי, ממחיש. אילו כולם היו קוראים את אורי אבנרי, אולי הייתה לנו קצת רגישות.
_new_ הוספת תגובה



רשימה מעלפת.
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 22/05/2006 שעה 9:54)
בתשובה לרינה בן-שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי אבנרי הוא עוכר ישראל.

רגישותו נובעת מאלרגיה קשה וכרונית לעם היהודי.

כאשר קוראים את התיחסותיך לדבריו אפשר להבין את הסיבות למצבו העגום של עם ישראל.
_new_ הוספת תגובה



מי שמדבר על עוכרי ישראל
דוד סיון (יום שני, 22/05/2006 שעה 11:21)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שכותב את הדברים שאתה כותב הוא לא יותר טוב מעוכרי ישראל. אולי אינך זוכר ולכן אזכיר לך:
''הרצל היה וישאר לנצח בהסטוריה היהודית יהודון קטן ועלוב שתפס טרמפ על מצבו העגום של העם היהודי לפאר ולרומם את שמו יחד עם עוד כנופיה של אנטישמים כמוהו'' (תגובה 77636).

אם מצבו של עם ישראל עגום זה בגלל הדברים שאנשים כמוך חושבים וכותבים על עם ישראל.
_new_ הוספת תגובה



מי שמדבר על עוכרי ישראל
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 22/05/2006 שעה 21:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצבו העגום של עם ישראל (וזאת בלשון המעטה) אינו משום מה שזה או אחר כותבים עליו אלא בשל מי שמנהל אותו וכאשר השלטון נמצא בידי כופרים מאז הקמת המדינה -אלה התוצאות.

אולם יש גם נחמה פורתא במצבנו היום - המצב רק ילך ויחמיר.
_new_ הוספת תגובה



כי הכופרים מהצד שלך
דוד סיון (יום שני, 22/05/2006 שעה 21:29)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכופרים מהצד שלך לא רוצים ולא רצו להשתתף במעשה הציוני.

לא בתחילת הדרך כאשר ניסו לחבל במעשה הציוני (על ידי שיתוף פעולה עם אויבי עם ישראל).
כעת כבר למדו לנצל את טוב ליבו של עם ישראל (תקציבים) אבל עוסקים בהשמצות חסרות שחר.

הכופרים הללו הם חלק מן הבעיה שעם ישראל צריך להתמודד איתה.
_new_ הוספת תגובה



כי הכופרים מהצד שלך
א. פרקש (יום שני, 22/05/2006 שעה 22:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי, דוד, אין טעם שתענה לטיעונים שהוא טוען יותר משורה קצרה אחת בלבד (ועדיף גם ללא שמות תואר), אם בכלל. תתאר לך שאפילו אני לא מוצא בדבריו שום עובדות ושום הגיון ודבריו די מבולבלים.
_new_ הוספת תגובה



תסמונת בת היענה.
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 22/05/2006 שעה 23:32)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר פרקש הנכבד, האם העלית בדעתך שאם אינך מוצא בדברי שום עובדות ושום הגיון זה רק משום שאינך רוצה באמת למצוא?
אם תטרח להוציא את ראשך מן החול,לשים בצד את האגו ולפקוח את שתי עיניך אולי תראה שמה שמוכר השלטון לעם ישראל זה שקרים,חצאי אמיתות והרבה דמגוגיה.
קשה להסביר לאדם שאינו מאמין בקב'ה ובתורתו מיהו יהודי ומה הקשר שלו לארץ ישראל, אבל דבר אחד לפחות אפשר לבקש ממנו- שיפעיל את ההגיון והשכל הישר. „בינו שנות דור“ אומר הקב'ה לעם ישראל,התבוננו בעבר,בהסטוריה שלכם ותבינו את שהיה צריך להיות מובן מאליו- אין יהודי ללא יהדות ואין יהדות ללא תורה.
בכל פעם שרצה היהודי להדמות לגויים דוקא אז גברה השינאה כלפיו והוא סבל מפוגרומים ורדיפות,בפעם האחרונה זה קרה רק לפני קצת למעלה מ-‏60 שנה, האם זכרוננו כל כך קצר?
ארץ ישראל היא ארץ קדושה והקב'ה ייעד אותה לעם ישראל רק בתנאי שילך על פי חוקי התורה, בכל פעם שעם ישראל קיים את המצוות הוא חי בשקט ושלווה בארצו וכשסר מדרך השם סבל והוגלה לארצות נכר. מה כל כך קשה להבין זאת?
הוצא ראשך מהחול מר פרקש,פקח עיניך ותראה שהתסריט חוזר על עצמו בדיוק מופלא.
מזלו של עם ישראל שהקב'ה ארך אפיים ורב חסד אבל עלינו לדעת שלכל דבר יש גבול ולכל מעשה יש גמול.
_new_ הוספת תגובה



תסמונת בת היענה.
א. פרקש (יום חמישי, 25/05/2006 שעה 8:40)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כנראה קורא רק את עצמך. בודאי שכשאתה תוקף אותי אתה תוקף איזשהו פרקש וירטואלי פרי דימיונך, ולא אותי. שהרי אתה לא טוען כנגדי אפילו טענה אחת שטענתי אותה. לעומת זאת אתה מתעלם מהתייחסותך לדבריך, אין קשר לוגי בין טענותיך השונות, אתה מרבה לסתור את עצמך וכו'.
_new_ הוספת תגובה



תסמונת בת היענה.
יהודה-אודי דוכן (יום חמישי, 25/05/2006 שעה 20:45)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אשמח אם תיידע אותי היכן סתרתי את עצמי.
_new_ הוספת תגובה



ארך אפיים ורב חסד?
עמיש (יום חמישי, 25/05/2006 שעה 9:24)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לך הוכחות לטענה המוזרה הזו?
_new_ הוספת תגובה



ארך אפיים ורב חסד?
יהודה-אודי דוכן (יום חמישי, 25/05/2006 שעה 21:42)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פשוט מאוד-אם הוא לא היה ארך אפיים ורב חסד לא היינו פה היום.

השאלות שנשאלות כאן ע'י אנשים שונים הן טובות ולגטימיות אבל כדי שהשואל גם יבין את התשובה הוא חייב לדעת במה מדובר, למעשה יש צורך להבין את עניין הבריאה ותכליתה,מבראשית,לשם כך יש צורך בהרצאה של ארבעה ימים,שמונה שעות כל יום-לפחות.
היות ואין לי את האפשרות הזאת אציע לך דבר אחד - בדוק את אמיתות התורה. אם מה שכתוב בה היה יכול להכתב ע'י בני אדם הרי שהיא לא שונה מהספר האדום של מאו צה טונג ואני מניח שגורלה היה בדיוק כגורלו.
תורת ישראל מחזיקה מעמד מעל 3300 שנה ורוב העולם אימץ אותה כבסיס לחוקיו ולאמונותיו.
המדע רק הולך ומתקדם לעבר התורה. לפני כעשור שנים בלבד יצאה סוכנות החלל האמריקאית נ.א.ס.א בפרסום מרעיש על כך שהם הגיעו לחישוב מדויק של זמן חידוש הלבנה לאחר זמן ארוך של מחקרים והוצאות של מאות מיליוני דולרים.
אילו היו קוראים בגמרא היו רואים שרבן גמליאל אמר את הזמן המדויק,עד אלפיות השניה,כבר לפני כאלפיים שנה והיו חוסכים לעצמם זמן וכסף יקרים.
כתבתי פה כבר מס' פעמים ואחזור שוב - אם חב' החשמל מזהירה לא לגעת בחשמל ואדם אינו נשמע להוראות ונכווה בצורה חמורה-האם הוא יכול להאשים את חב' החשמל?

הקב'ה ברא את העולם,קבע בו חוקים ונתן 'ספר הוראות' כיצד על האדם לנהוג. אם יש בעולם מלחמות,תאונות,מחלות ושאר צרות עלינו להאשים רק את עצמנו שלא פעלנו ע'פ ההוראות.

הבעיה? האדם הוא גאוותן מטיבעו וקשה לו לקבל את עצם המחשבה שיש 'מישהו' מעליו, כמו שכתב פה ע'י מאן דהו- ''כוחי ועוצם ידי...''.
_new_ הוספת תגובה



מה החסד הגדול להיות פה?
עמיש (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 12:33)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רוה האנשים שחיו מאז ומעולם חיו חיים רעים מלאי סבל.
לי אין ספק שהתורה נכתבה בידי אנשים שונים בזמנים שונים, הדברים כבר הוכחו עשרות פעמים במשך מאות שנים. מי שצריך להוכיח שהתורה ירדה מן השמיים הוא אתה ודומיך.

ואשמח לקבל סימוכין לטענתך כי נאסא הוציאה מאות מיליוני דולרים על דבר שרבן גמליאל אמר בדיוק של אלפיות השניה.
_new_ הוספת תגובה



מה החסד הגדול להיות פה?
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 13:05)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רוב האנשים שחיו מאז ומעולם חיים בדרך הלא נכונה.

זה כמו לומר שרוב האנשים שהלכו בשמש קבלו מכת שמש. מסתבר שהם לא רצו לחבוש כובע כמו שהוצע להם.
חזרתי ואמרתי כבר עשרות פעמים שבני האדם אחראים למעשיהם ולתוצאות מעשיהם.
מנין שאבת את הבטחון (''לי אין ספק...'') שהתורה נכתבה ע'י אנשים שונים בזמנים שונים? ממכחישי התורה?

בעניין הסימוכין לטענותי אפנה אותך,שוב, לאתר 'הידברות' הנמצא בקישורים של האתר הזה. אמנם נדרשים קצת אומץ ויושר לב כדי להכנס לאתר שעשוי להוכיח לך הרבה דברים שאינך מאמין בהם כעת אבל אני מאמין שתמצא את התכונות הנ'ל בקרבך אם רק תרצה.
_new_ הוספת תגובה



מה החסד הגדול להיות פה?
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 22:00)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכנסתי לאתר „הידברות”, חיפשתי את נאס''א ורבן גמליאל ולא מצאתי. אני כן זוכר שאמנון יצחק הזכיר זאת באחת מהקלטות המיסיונריות שלו.

אני מניח שזה ה„סימוכין” שלך.
_new_ הוספת תגובה



מה החסד הגדול להיות פה?
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 29/05/2006 שעה 21:45)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצטער שלקח לי קצת זמן אבל את המאמר הספציפי שרציתי, עדיין לא מצאתי,בכל אופן יש מאמר דומה מאוד בהידברות. בדף הראשי מצד ימין (בטור הכחול) תחת ''נושאים ראשיים'' תכנס למדע ויהדות ותגלול עד שתגיע ל-''הלוח העברי כחול לבן''.
אני מאוד מקווה למצוא גם את המאמר השני.
_new_ הוספת תגובה



בקיצור
עמיש (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 15:18)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שקשוקה
_new_ הוספת תגובה



מי שצריך להוכיח משהו זה לא אני
עמיש (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 15:17)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל אדם שטוען שהתרחשו דברים שלא בדרך הטבע ולא על פי המציאות בה אנו חיים, חייב להוכיח זאת.

אין אף ספר בעולם, אף מילה, אף אות שלא נכתבו בידי אדם או שלא נבעו ממקור אנושי בשר ודם. נקודה.
זה לא יכול לקרות, זה לא קרה וקשה לי מאד להניח שזה יקרה.

הסיבה לכך היא שזה לא יכול לקרות, אין דרך פיזיקלית המוכרת לנו שבאמצעותה זה יכול לקרות.

כל מי שטוען אחרת חייב להוכיח זאת.
_new_ הוספת תגובה



אני אוכיח לך דבר אחד...
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 22:41)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...שיש סוף לדו-שיח הזה.

לילה טוב.
_new_ הוספת תגובה



רשימה מאלפת
א. פרקש (יום שני, 22/05/2006 שעה 19:09)
בתשובה לרינה בן-שחר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך לזכור שכדי להגיע לחקר האמת אנחנו צריכים תמיד לקרוא את ''הרשימות המאלפות'' של אבנרי והמפגינים על הגדר בכלל, וגם את ''הרשימות המאלפות'' של העיתונות, התקשורת והודעות דובר צה''ל.

אף פעם אסור לסמוך רק 'רשימה מאלפת' אחת, בעיקר של אחד שהשתתף באירוע והוא פועל ללא לאות להפיץ את המסר שלו בכל דרך שנראית לו נכונה.
_new_ הוספת תגובה



הפעם יש לך בעיה
דוד סיון (יום שני, 22/05/2006 שעה 19:33)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בניגוד לפעמים קודמות קשה לך להפריך את טענותיו
של אבנרי. לכן אתה נסמך על ניסיון העבר בלבד.

אני חושב שגם אתה יכול להודות שלפעמים יש אמת בדבריו.
_new_ הוספת תגובה



הפעם יש לך בעיה
א. פרקש (יום שני, 22/05/2006 שעה 20:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להיפך, לא טרחתי לבדוק את טענותיו של אבנרי ולכן גם לא ניסיתי ולא הפרכתי את טענותיו. בדיוק כפי שלא ניסיתי ולא הפרכתי את הכיסוי שהצטייר בתקשורת.

ניסיון העבר לימד אותי שטענותיו של אבנרי נגועות בכוונת מכוון. לעיתים הוא קרוב יותר לאמת ולעיתים רחוק ממנה. כמעט אף פעם לא בה (באמת). אני משער, ובלי שבדקתי, שגם עכשיו אבנרי רחוק מהאמת, איפה שהוא בממוצע ריחוקו ממנה. אתה יודע, סטטיסטיקה היא דבר מדוייק ביותר... גם לגבי הבדיחה שילד טבע בבריכה שעומקה הממוצע 30 ס''מ.
_new_ הוספת תגובה



אבנרי טוען שהוא שמאלן
סהר (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 14:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וזו עלילה על השמאל.

מדובר בפאשיסט לטנטי עם נפש מסוכסכת שזקוק לאישפוז נוח בקלינקה מכובדת עם הבנה ליצר הפירסום המגלומני שלו.
_new_ הוספת תגובה



''פאשיסטים לטנטיים''
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 17:41)
בתשובה לסהר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם זו לא הגדרה הולמת לכל השמאל באשר הוא?
_new_ הוספת תגובה



ימין ושמאל-רק חול וחול.
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 21:59)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה ההבדל בין ימין ושמאל? גם אלה וגם אלה היו בשלטון,ומה עשו?

כל אחד בשעתו השקיע אותנו יותר ויותר בבוץ.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי