פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_3589

''מושיט את ידו''...
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (שבת, 27/05/2006 שעה 20:17)


''מושיט את ידו''...

גדעון ספירו



ראש הממשלה אהוד אולמרט יכול לזקוף לזכותו ביקור מאד מוצלח בארה''ב. שום דבר מהותי לא קרה, חוץ מעיסוי הדדי של האגו בין בוש לאולמרט. סכנת השלום חלפה, ומבחינתו של אולמרט אין הישג גדול מזה. השניים גילו איש את רעהו, התאהבו אחד בשני, והרי לנו תחילתה של ידידות מופלאה, שיכולה כמובן להיסדק עם הזמן, אבל בשלב זה אולמרט נשמע כחבר בלהקת מעודדות של בוש וארה''ב. עד כדי כך היה הביקור מוצלח שאולמרט לא היה יכול להתאפק ולגייס גם את הקב''ה באומרו God Bless America.

אולמרט זכה לכבוד נדיר שלא רבים מראשי ממשלות זוכים בו: נאום בפני מליאת הקונגרס.
אנשי יחסי הציבור של אולמרט ספרו את מספר הפעמים שהקהל קם לכבודו ואת מספר מחיאות הכפיים, ובענין זה הוא גבר בנקודות של נתניהו שגם הוא זכה בשעתו לכבוד זה.
נאומים כאלה הם הולכת שולל. הדובר לא מתייחס אל הדברים ברצינות, גם לא קהל שומעיו, אבל ברור לכולם שהם צריכים להיאמר, מעין מנטרה שיוצרת לרגע אשליה של ''הנה הנה, פריצת הדרך...''
כאלה הם פני הדברים כאשר אולמרט הצהיר ''אני מושיט את ידי לשלום לנשיא אבו מאזן...'' קהל חברי הקונגרס ידע כמובן שאלו מלים ריקות מתוכן, שאבו מאזן עומד כעני בפתח חודשים ומבקש מאולמרט, ולפני כן משרון, לפתוח במו''מ ונדחה בקש וגבבה, ובכל זאת קמו חברי הקנגרס על רגליהם ומחאו כפים. כי אלו דברים ''שצריכים להיאמר'', הם נשמעים טוב.

בינתיים ממשיכה ישראל של אולמרט ופרץ לטבוח בפלסטינים, בעזה נהרגו סבתא, בתה ונכדתה מטיל ישראלי, ברמאללה נהרגו ארבעה פלסטינים ועשרות נפצעו במרכז העיר בפשיטה של אחת מיחידות הכיבוש, אבל ''ידנו מושטת'' וכו'. לא יד, אלא אצבע משולשת.


והאימפריה צומחת

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישרה לא מכבר כי ברבע הראשון של 2006 נהנתה ישראל מצמיחה כלכלית בשיעור שנתי של למעלה משישה אחוזים. זהו השיעור הגבוה ביותר בעולם המערבי. ישנו כמובן ההיבט הפנים ישראלי, מי נהנה מהצמיחה, ואנו יודעים כי הנהנים היו בעיקר העשירונים הגבוהים, והיא לא חילחלה כלפי מטה. מעבר לכך זוהי ידעה שלכאורה צריכה למלא את ליבנו שמחה. הנה, מדינה צומחת ומתפתחת, השווקים הומים, מספר המכוניות הנמכרות עלה בעשרות אחוזים (לא כל כך משמח מבחינת זיהום האוויר), מספר הישראלים היוצאים לחו''ל עולה אף הוא. בתל-אביב, במתחם גני יהושע, נערך יריד זלילה והמונים באים, צרפת ארגנה עבורנו מופע זיקוקין מהים ומאות אלפי באים לחזות. הכבישים פקוקים מרוב מכוניות. כל שבוע יש פסטיבל אחר. בקרוב יפתח פסטיבל ישראל כאשר מיטב אמני העולם יבואו לבדר אותנו והאולמות מלאים על אף מחירי הכרטיסים הגבוהים. לאחר מכן פסטיבל הקולנוע בירושלים בהשתתפות כוכבים בינלאומיים. ישראל נהנית עתה ממעמד בינלאומי איתן. ראש הממשלה מוזמן כמעט לכל בירה, והוא צריך להחליט מי ראשון בתור ומי יחכה. בסך הכל מי שנמצא במעמד הבינוני ומעלה משתתף בחגיגה.

מנקודת מבטם של מתנגדי הכיבוש אלו ידיעות מתסכלות, של רשע וטוב לו. בעוד ימים מספר נציין את השנה ה-‏39 לכיבוש. 39 שנים של שליטה על עם אחר, של הפרה אכזרית של זכויות אדם, של ביצוע פשעי מלחמה ובכל זאת על סיפה של השנה ה-‏40 לכיבוש, מצבה של ישראל טוב מתמיד, ומצבם של הפלסטינים, הסובלים מנגישות הכיבוש, רע מתמיד. ישראל לא משלמת את מחיר פשעיה. מדינת ישראל נהנית מתמיכת העולם, תמיכה כלכלית חסרת תקדים, אין עוד מדינה שמקבלת סיוע כלכלי כה נדיב כמו ישראל, ותמיכה פוליטית. הקהילות היהודיות בעולם המערבי התומכות בישראל ללא סייג, נהנות מפריחה כלכלית והשפעה פוליטית שאף קהילה אתנית דתית אחרת לא מתקרבת אליהן. יש אמנם פה ושם ציוצים של מחאה, כמו הידיעה על כוונת ארגון מרצים בריטי להטיל חרם אקדמי על ישראל, אבל ישראל כבר הוכיחה כי היא מסוגלת לא רק לחיות עם זה, אלא להסיר את הגזירה באמצעות שליחיה הרשמיים והלא רשמיים.

אנחנו, מתנגדי הכיבוש, חיים בתוך סתירה זו. אנו רוצים שישראל תשלם על פשעיה, שהאזרחים יווכחו כי זה לא רק לא צודק, אלא גם לא כדאי. לא זו בלבד שזה לא כל כך הולך לנו אלא אנחנו משולבים היטב בצמיחה הכלכלית ונהנים מפירותיה. שהרי אנחנו, בחלקנו הגדול לפחות, נמנים עם המעמד הבינוני פלוס, חיים ברמת חיים בהתאם, נוסעים לחו''ל, לומדים באוניברסיטאות או שולחים את ילדינו ללמוד, והם מסיימים תואר ראשון, שני ושלישי והם נוסעים לחו''ל ועושים שנת השתלמות ופוסט דוקטורט ונהנים ממלגות, ובין לבין אנחנו נוסעים להפגין נגד הכיבוש, נגד חומת האפרטהייד, והאמת האירונית היא, שגם להפגנות אנחנו נוסעים או ברכבים פרטיים או באוטובוסים ממוזגים, כי גם ההתנגדות לכיבוש נהנית מהצמיחה.
הרהורים בהתקרב ה-‏5 ביוני.


שומר על מרחק מהחמאס

אין זה סוד כי אני סולידרי עם העם הפלסטיני, במאבקו נגד הכיבוש. אינני מקבל את כל שיטות המאבק, אבל מסכים עם המטרה של היחלצות מהכיבוש. השקפה זו אינה ייחודית לעם הפלסטיני, היא יאה לכל עם הנאבק לעצמאות אל מול הכובש. לכן אני גם סולידרי עם העם הטיבטי הנאבק נגד הכיבוש הסיני.
עד כמה שווה הסולידריות בתרגום מעשי, זה סיפור אחר. סולידריות בינלאומית עם עמים נאבקים לעצמאותם, הוא מרכיב חשוב כי הוא יוצר דעת קהל שבתהליך ארוך שוחקת את רוחו של הכובש.
מאחר והכיבוש בפלסטין מתרחש קרוב לביתי, הרי שאיני מסתפק במשמרות מחאה וחתימה על עצומות כמו במקרה של טיבט, אלא יוצא גם לשטח להפגנות ועימותים עם הכובש. ב39 שנות הכיבוש השתתפתי בלא מעט עימותים עם כוחות הכיבוש בשטחים הכבושים.
בישראל טרם הצלחנו לפורר את רוחו של הכובש, עובדה שזה נמשך כבר 40 שנים והסוף לא נראה. מתי יגיע? מי נביא וידע, אבל הסולידריות תימשך כל עוד הכיבוש ימשך.

סולידריות עם העם הנאבק לסילוקו של הכובש, אין פירושו סולידריות עם הנהגתו. זהו המצב בו אני מוצא עצמי לנוכח ממשלת החמאס.
אורי אבנרי סיפר ברשימתו על ההפגנה בה השתתף לא מכבר בא-ראם נגד החומה, בה צעד יד ביד עם השר הפלסטיני מוחמד אבו טיר, ממנהיגי החמאס. לאחר שכוחות הכיבוש ירו גז מדמיע על המפגינים מצאו אבנרי ואבו טיר מחסה באותה דירה ולדברי אבנרי ''אבו טיר קיבל את פני בידידות רבה''.

הריני פורש לפניכם את התלבטותי. מצד אחד אין ספק שהחומה בא-ראם היא מעשה נפשע ומרושע שיש להפגין נגדו. מצד שני יש לי בעיה להפגין ביחד עם מוחמד אבו טיר ודומיו שתומכים באמנת החמאס שבין השאר מסתמכת על הפרוטוקולים של זקני ציון כמסמך אמין שמלמד על אופיים של היהודים. ויש עוד כמה נקודות באמנה הזו, שדי בהן לסמר שערות של שוחרי חופש וזכויות אדם.

בשעתו, כאשר אנשי גוש אמונים עמדו בראש המאבק לשחרור של שרנסקי מהכלא הסובייטי, נשאלתי על ידם מדוע אינני מצטרף למאבקם, האם אני תומך במאסרו?. לא, עניתי להם, אני תומך בשחרורו, אבל איתכם אינני מפגין על חופש וזכויות אדם, כי אתם מפרים את זכויות האדם יום יום.
משהו דומה קורה לי עם החמאס. מאבק יהודי ערבי וישראלי פלסטיני נגד החומה והכיבוש הוא חשוב מאין כמוהו, אבל לפחות אשתדל להתרחק מאנשי החמאס, שלא מכבדים את זכויות האדם שלי, ורוצים להנהיג משטר המבוסס על ההלכה האיסלאמית, השריעה, שבהכרח כרוך בהפרה של זכויות אדם.


המחסל

ככלל, אינני נוהג להגיב בטוקבקים של מהדורות האינטרנט של העיתונים הגדולים. לפני מספר ימים עשיתי יוצא מן הכלל, כאשר מהדורת האינטרנט של מעריב NRG פרסמה ביום שישי ה-‏19 במאי בשעה 20:23 ידיעה לפיה שר המשטרה החדש של ישראל, המחסל אבי דיכטר, איים לרצוח את נשיא איראן בעקבות פרסום בעיתון קנדי, על סימון יהודי איראן בסרט צהוב.

בטרם נודע כי מדובר בברווז עיתונאי, מיהרתי להגיב באותו ערב תחת הכותרת ''המחסל שוב מאיים'' (תגובה מס' 69). הדברים פורסמו להפתעתי ללא צנזורה, וכמה לא מפתיע, גררו לא מעט גידופים. מאחר ואני סבור, בצניעות רבה, שהדברים עדיין אקטואלים, אני מביא אותם כלשונם:
אין עוד בעולם הדמוקרטי שר משטרה כמו אבי דיכטר שידיו מגואלות בדמם של מאות בני אדם שהוצאו להורג ללא משפט, כולל ילדים ונשים, וביניהם גם מנהיגים פוליטיים שדעותיהם לא נשאו חן בעיניו.
ידיו של המחסל אבי דיכטר סובלות כנראה מאי שקט מטריד. זה זמן שלא קטל חיי אדם. אז עכשיו הוא מאיים על נשיא איראן שיגמור בארון שחור.
כל זאת על סמך ידיעה שלא קיבלה עד כה כל אישור רשמי מאיראן, והיא תוצאה של דיווח עיתון קנדי מפי גולים איראנים.
גם המימסד היהודי בישראל ובחו''ל קפץ על הידיעה כמוצא שלל רב, לפני שעשו בירורים רציניים לגבי אמיתותה.

אם הידיעה נכונה, אזי המחאה הבינלאומית, זו הערכתי, תעשה את שלה, ותכנית העיוועים הזאת תיגדע באיבה.

בינתיים אני מציע לדיכטר וחבריו מהמימסד היהודי בישראל ומחוצה לה, להנמיך מעט את הטון, ולו בגלל חבל הגזענות התלוי מעל צווארם.
שיעשו קודם לניקיון האורוות בביתם, בראש ובראשונה להסרת החוק המביש המטיל איסור על אזרחי ישראל הפלסטינים לחיות במדינתם עם בני/בנות זוגם מהשטחים הכבושים. זהו חוק הפוגע בזכויות אדם בסיסיות והוא חל על קולקטיב בעל סימני היכר אתניים לאומיים דתיים, ועל כן משתייך למשפחת חוקי נירנברג.

רצוי גם לזכור, כי עד כתיבת שורות אלו מצבם של יהודי איראן טוב בהרבה ממצבם של הפלסטינים בשטחים הכבושים, ובהיבטים מסויימים גם טוב ממצבם של ערביי ישראל, מהגרי העבודה או מרבית המהגרים מאתיופיה.

אינני מאיים על דיכטר וחבריו בארון שחור, אבל בהחלט מאיים עליו בגרירתו לבית הדין הבינלאומי לפושעי ופשעי מלחמה בהאג כדי שיתן את הדין על מעשיו שעה שכיהן עד לאחרונה כראש השב''כ.

הידיעה הנ''ל, גם אם היא לא נכונה, בוודאי אם היא נכונה, היא תזכורת עבורנו על הסכנה שנובעת מממסד דתי קנאי לאומני. הקנאות הדתית לאומנית כבר גרמה לנו ב-‏40 שנות כיבוש נזקים נוראים. נקל לשער איזו קטסטרופה תתרחש כאן אם תשלובת דתית לאומנית קנאית בהנהגת רבנים שתשתיתה תתבסס על גוש אמונים, נערי הגבעות, השבאב של ש''ס והאגודה, תשתלט על ישראל. חוקים בנוסח כפיית לבוש על יהודים, וסימונם של הלא יהודים, יהיו חלק מתבשיל מבחיל שנכון לנו.

תואר שאין עימו כבוד

במעריב קראתי ידיעה קצרה לפיה העניקה אוניברסיטת חיפה תואר כבוד למאיר עזרי על ''פעילותו להעלאת יהודי עיראק ואיראן''. מי הוא עזרי? הידיעה מספרת כי הוא היה אדריכל היחסים בין ישראל לאיראן בתקופת השאח וכיהן כשגריר ראשון של ישראל באיראן.

הבה נזכור כי אדריכל היחסים היה החוליה המקשרת בין הממסד הביטחוני של ישראל למשטר השאח באיראן, אחד ממשטרי הדיכוי המושחתים והאכזריים ביותר בשעתו. בתקופת היחסים עם איראן, ייצאה ישראל נשק למשטר השאח, והמשטרה החשאית של השאח, ''הסוואק'' הידוע לשמצה, נהנתה משיתוף פעולה הדוק עם השב''כ ישראלי. ישראל ניהלה עם השאח מערכת יחסים מאד אינטימית, ואין ספק כי היא נושאת באחריות, יחד עם ארה''ב ומדינות אחרות שסייעו, מימנו וציידו את משטר השאח, לחוסר הפופולריות שלו בקרב העם, שבסופו של דבר הביא לעליית חומייני לשלטון.

אוניברסיטת חיפה הוזכרה כאחת האוניברסיטאות המועמדות לחרם אקדמי בגלל שיתוף הפעולה שלה עם הכיבוש. האוניברסיטה גייסה פרקליט יהודי אנגלי במטרה לסכל את מגמת החרם, בין השאר טענו ראשיה כי האוניברסיטה מקדמת ערכים של חופש ודמוקרטיה. מתן תואר כבוד למי שהיה אדריכל היחסים עם משטר השאח, סותר יומרה זו. זהו עוד אות קלון למוסד.







http://www.faz.co.il/thread?rep=77825
גדעון ספירו - מתלבט סוף סוף.
ראובן גרפיט (שבת, 27/05/2006 שעה 21:35)

לזכותו של גדעון ספירו יש לאמר שני דברים: הינו אדם אמיץ, הוא מוכן לשלם את המחיר על עקרונות של צדק נעלה כמו חופש לעמים, לכל עם, כולל לעם הפלשתיני.
בגנותו יש לאמר שהוא אדם שטחי וחסר יכולת אינטלקטואלית להתמודד עם מצבים מורכבים . אני בעד מדינה פלשתינית מאז 1967 ועד היום. עם שינויי גבול מזעריים, שאנו נקבל את המקומות ההסטורים החשובים לנו מימי בית 1 ושני והם יקבלו אזורים מסוימים בתחום הקו הירוק וכמובן גבולות ביטחון שימנעו מהם הכנסת נשק וטילים שיאיימו עלינו ובשום פנים ואופן לא להכניס עוד ערבים לתחום הקו הירוק. ניתן להגיע לפתרונות נוסח הקנטונים בשוייץ. עד כאן אני בטח שספירו מסכים. היכן הבעיה: הפלשתינים הנאבקים בנו ומרצחים בנו מאז 1922, גדעון זה היה לפני הנקבה נכון?
הערבים הפלשתינים בעידודם של אנשים כמו ספירו ושמאל אנטיציוני אחר מעלימים את העובדות הבאות: במלחמת 1948 איבדנו ישובים רבים וכל תושביהם הפכו להיות פליטים והישובים נהרסו. במלחמת השחרור היו יותר הרוגים + פצועים יהודים מאשר פלשתינים. היקף הפליטים בפועל נכון ל 1950 היה כ 200,000 מתחום הקו הירוק ולא 1.5 מליון. בעית הפליטים נוצרה חלקה מבריחה מרצון של רבים מאד וחלקם מגרוש הערבים מאותם ישובים שהם יצאו למלחמה נגדינו או שמנעו מעבר לישובים יהודים (בדוק אחד לאחד למעט 3 ישובים ערבים שתושביהם גורשו שלא בצדק). אבל - הפלשתינים מציגים תמונה שקרית . אם הכיבוש מפריע להם מדוע הם מסרבים להשתחרר ודוחים את כל ההסכמים הרישמיים והלא רישמיים שהוצעו להם באופן ישיר, באמצעות מתווכים ערבים, אירופאים ואמריקאים. מדוע יאסר עראפת ואחרים בחאמס מסרבים להקים מדינה בגבולות 1967. גדעון מדוע? (אני מהמר שתכניתו של אבו -מאזן תיכשל) וכאן הבעיתיות בגישתו של מר ספירו. הפלשתינים מאותה סיבה שסרבו לקבל את תוכניות החלוקה למינהם לפני הנקבה,ומאותה סיבה שרבים ברחו ''לזמן קצר'' אינם מוכנים לוותר על החלום של מדינה מהים עד הירדן נקיה מהיהודים. הם המרצחים בנו מזה מעל 100 שנה, הם הפושעים, הם המנוולים וגדעון ספירו מתקומם כנגד הצבא היהודי שמנצח ומכה בהם ומציג אותנו כפושעים. לטעמי צהל צמחוני מידי ולכן אנו לא מגיעים להכרעה.(אוי לנו באם היה להיפך !). גדעון ספירו כהרגלו,מחפש כותרות, מחפש תשומת לב אך אינו מסוגל להציע פתרון המקובל והישים על החאמס שהינו מיצג את הרוב לא רק בשטחים אלא גם בתוך הקו הירוק!

http://www.faz.co.il/thread?rep=77956
הלו גרפית, החזון המדיני הזה הוא שלך?
א. פרקש (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 1:21)
בתשובה לראובן גרפיט

אתה קצת מחדש לי, בעיקר בהסכמתך ש''הם יקבלו אזורים מסוימים בתחום הקו הירוק''. אתה ממש ליברמני מצד אחד, אבל מצד שני אתה בעד המשך הכיבוש ''עם שינויי גבול מזעריים, שאנו נקבל את המקומות ההסטורים החשובים לנו מימי בית 1 ושני'', ואינני יודע איך זה יכול ללכת ביחד. איך שלום יכול להתקיים עם המשך הכיבוש על ''שטח כיבוש מיזערי'' ואיך עם שטח הכיבוש המזערי הזה ''נקבל את המקומות ההסטורים החשובים לנו מימי בית 1 ושני''? זה יכול להתקיים רק אם נקבל את המקומות ההסטוריים החשובים לנו רק בירושלים, ונוותר על כל המקומות האחרים ברחבי יהודה ושומרון. האם לדעתך הפלסטינים יסכימו שניקח להם את המקומות ההסטוריים החשובים לנו מימי בית 1 ושני? אני מפקפק בסיכויים להצלחה.

לגבי תמונת מלחמת 1948 ותוצאותיה את הצודק בהחלט. אני מניח שגם ספירו מבין ויודע שכל הצגת הפלסטינים מצוצה מהאצבע והיא לצרכים פוליטיים בלבד.

ושתי שאלות אישיות,
1. האם האמת חשבת ב-‏1967 שהפתרון הוא מדינה פלסטינית? טאינני מכיר אחד שחשב כך, לפחות מאלה שאומרים היום שהם חשבו על זה. בזמנו דובר רק על נסיגה מהשטחים. כלומר החזרתם לבעליהם הבלתי חוקיים אז – לירדן ולמצרים. בשנות ה-‏60 – תחילת ה-‏70 לא דובר על מדינה פלסטינית בשטחים. אפילו אש''פ לא דיבר על הקמת מדינה פלסטינית בשטחי הכיבוש במידה ויוחזרו. לדעתי יש כאן הסתכלות לעבר במשקפיים חדישות של היום.

2. אם אתה משוכנע שאין בכוונת הפלסטינים להכרה בישראל ולשלום איתה, אז מדוע לסגת לקווי 67' ''עם תיקון קל'' (האם זה כיסוי למשהו?) ומסירת שטחים נוספים של כיבוש 1948? מה ישראל תשיג מכל התרגיל הזה?

וחוץ מזה מן הראוי לכתוב 'אל-נכבא' (ע''פ התעתיק מערבית) שהיא הקטסטרופה של 1948 בפי הפלסטינים ולא ''אל-נקבה'' שמעלה קונוטציות לא ראיות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77828
האק מיר נישט קיין צ'יינה
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 3:08)

אני מתנצל אם יש פגם באידיש שלי, אבל זאת נראית לי כותרת הולמת להחלטתו של הסמרטוט להביא ''הצדקה'' לתמיכתו במאבקם של הערבים לחיסולה של מדינת ישראל (משום מה הוא מכנה את זה ''מאבק לשיחרור מכיבוש'' אבל אני לא אחראי למילון ממנו הוא שואב את מושגיו) מערבות אסיה הרחוקה.

וכך הוא מוצא לנכון להצהיר: ''אני גם סולידרי עם העם הטיבטי הנאבק נגד הכיבוש הסיני.'' אכן השוואה במקומה. אי שם בהיסטוריה (הסמרטוט איננו טורח לציין מתי בדיוק זה קרה) העם הטיבטי פתח במילחמה נגד הסינים, מילחמה ללא נכונות לפשרה, מילחמה בה הטיבטים ניסו למחוק את היישות הסינית מעל המפה ולהשליך אותה לים. במיסגרת מילחמתם לחיסול היישות הסינית, הטיבטים לא בחלו באמצעים, ופגעו ללא הבחנה באזרחים מכל גיל ומין. הסינים, מסיבות שלא ברורות עד היום, סרבו להשלים עם הרעיון. התוקפנות הטיבטית הסתיימה בכישלון, ובדומה לערביי ארץ ישראל, העם הטיבטי נמצא מאז תחת עול כיבוש סיני, כיבוש נגדו הוא מנהל היום מאבק שיחרור. ככה זה --- הגירסה הספירואידית של ההיסטוריה של המיזרח הרחוק.
כיבוש טיבט בידי סין היה פעולה מובהקת של הגנה עצמית בדיוק כמו פעולת צה''ל במילחמת ששת הימים.

השוואותיו של הסמרטוט בעבר נועדו לתת הכשר מוסרי לפעולות הצבא הנאצי נגד העם היהודי במילחמת העולם השנייה. לשיא הוא הגיע לפני כשלוש שנים, בעת שהגדיר את חיסול גטו ווארשה ע''י הנאצים כפעולה שוות ערך למיבצע ''חומת מגן'' של צה''ל נגד המחבלים בג'נין ב 2002 (הוא לא ניסח את זה בדיוק כך, ובהתחלה אף ניסה להתכחש לכך שהדברים נאמרו. משנחשפה ערוותו, הוא טען שכל כוונתו היתה לאמר שבשני המיקרים היה מדובר ב''מאבק של מעטים מול רבים''. לקח לסמרטוט יותר משנה להמציא את הלוקש הזה).
הפעם, ליתר ביטחון, הוא החליט לנסוע לסין. על זה נאמר ''הרוצה לשקר ירחיק עדותו''.

לא מזמן, הסמרטוט הזדהה עם דרישתו של הפרסי למחוק את ישראל מהמפה (הניסוח שלו היה ש''העולם ללא ציונות היה יכול להיות עולם יותר טוב''). עכשיו הוא רוצה הנאמין לו שהוא מתקשה לשתף פעולה עם ''שליחי המיצווה'' של אותו פרסי --- החמאס --- במאבקם של הערבים נגד ה''כיבוש''. נו, באמת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77836
העובדות
סמי אבו ג'יבריל (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 11:24)
בתשובה לישראל בר-ניר

הגם שלא כל דעותיו של ספירו מקובלות עליי (למשל הוא מתנגד למימוש זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים לתחומי ישראל), הוא מייצג את הישראלי בעל המצפון, שלא אדיש לסבלות הפלסטינים ומחפש פתרון צודק ובר קיימא.
בין שמסכימים עימו ובין שלא, (מימין או משמאל), ראוי להתוכח עם עמדותיו מבלי לסלפן. בר ניר לא עומד במשימה זו. הוא ''משפץ'' את ספירו כדי שיתאים לתמונה הדמונית שהוא מנסה ליצור, ואז כמובן הרבה יותר קל לדרוך עליו.
שתיים שלוש דוגמאות.
1. בר ניר טוען שאין הקבלה בין העימות הטיבטי סיני לפלסטיני ישראלי. יש גם יש. בשני המקרים מדובר בפולשים מבחוץ שהשתלטו על ארצם של בני המקום. הציונים פלשו לפלסטין ודחקו את הפלסטינים והסינים פלשו לטיבט ודחקו את הטיבטים. בשני המקרים זה נעשה באמצעות מתנחלים. זהו תחילתו של העימות בשני המקרים.

2. בר ניר טוען שספירו הישווה בין דיכוי מרד גיטו ורשה ודיכוי המרד בג'נין ורק כעבור שנה, כך בר ניר, ניסה ספירו לתרץ זאת שכוונתו היתה שבשני המקרים מדובר במאבק של מעטים מול רבים. טעות, שקר או סילוף בזדון. ספירו טען כבר במאמר המקורי שבשני המקרים מדובר במאבק של מעטים מול צבא כיבוש העולה בעוצמתו הצבאית והמספרית על זה של המורדים.

3) ספירו לא כתב כך סתם שעולם ללא ציונות יכול להיות עולם טוב יותר, אלא כתב כי עולם ללא ציונות, ללא לאומנות, ללא קנאות דתית, ללא מלחמות וכיוצא באלה דברים, יכול להיות עולם טוב יותר. במלים אחרות, עולם ללא ציונות בנוסחה הלאומני הגס שמייצג בר ניר, וללא הקנאות הדתית של המשטר האיראני הוא לדעת ספירו עולם משופר יותר. אני כותב את הדברים מן הזכרון, ואם יש קורא שיכול למצוא את הדברים במדוייק, יבורך.

עתה, לאחר שקווי החזית ברורים, אפשר להתווכח בהגינות עם עמדותיו האמיתיות של ספירו ולא עם יציר הדימיון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77864
סמי אבו ג'בריל העובדות שלך שקריות
ראובן גרפיט (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 21:28)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל

1. את המלחמה ביהודים ומעשי הרצח בנו עשו הוריך והורי הוריך ובני דורם החל מהמאה 19. 2. בכל ההזדמנויות וההצעות של היהודים להסדר ופשרה למשל בשנות ה30 של המאה 20 לדו קיום, הוריך ובני דורם סרבו וזה המשיך בסרובם לתוכניות החלוקה וזה כולל כל ההצעות שהוצעו לעראפת וכיום לחאמס. 3. בני עמך בצעו סדרה ארוכה של מעשי רצח יהודים ללא נשק (למשל בסוכרר ), שריפת רכוש יהודים אונס ,ופוגרומים (המאורעות) אני יכול לפרט למעלה מ30 ארועים של מעשי רצח ברוטלי של יהודים לפני מלחמת השחרור ועוד עשרות במהלכה על ידי בני עמך השפלים. אבל אתה כמובן לא יודע ולא מכיר למרות שהם מתועדים. 4. הפלשתינים והנהגתם תמכו בהיטלר ובנאצים ושיתפו איתם פעולה כנגד היהודים וכנגד הבריטים ובגלל פעולותיהם הבריטים מנעו הצלתם של יהודים פליטי מלחמת העולם השניה וכתוצאה מיכך ובתמכה קולנית של מנהיגיך המופתי וחבריו הבים מהם נשלחו למנות השמדה.
5. במהלך מלחמת 1948, חלק ניכר כשליש, מהפליטים ברחו מרצונם ולכן הם לא פליטים. יש בידי את המספרים המדויקים של הפליטים בכל שלב ושלב. 6. כל ישוב יהודי שאתם כבשתם, התושבים היהודים נרצחו או ברחו ושרפתם את הישובים היהודים. בשטחים שאתם כבשתם לא נותר ישוב יהודי אחד אך בשטחים שאנו כבשנו הותרנו הרבה ישובים ערבים. בפועל היו עשרות אלפי פליטים יהודים שעזבו את ביתם מאימת ההפצצות והירי שלכם. 7.כל כפר ערבי שתושביו גורשו, למעט 4, התושבים נטלו חלק במלחמה כנגדינו ותגיד תודה שרק גורשו ולא נרצחו כפי שאתם נהגתם. 8. בכל מקרה שנפלו בידכם שבויים אתם רצחתם אותם, השחתם את גופותיהם ואצין בפניך 3דוגמאות מיני רבים: בקסטל - הפצועים נכרתו ראשיהם ואברי מינם הושמו בפיהם. הל''ה -גופותיהם בותרו. השיירה להר הצופים ועוד הרשימה ארוכה. אתם ברברים ורוצחים מתועבים אך ספירו משום מה מרחם עליכם. 9. פרשת דיר יאסין - היה כפר אלים שלוחמיו יצאו למאבק בשירות לירושלים , הרגו יהוידם לא מעטים וממנו יצאו מבצעי הטבח בפצועים היהודים בקסטל וכן הם ירו על הכוח היהודי שנכנס.מדובר במלחמה חיה.
10. הפליטים שלכם זו בדיחה: באפגינסטאן מדובר באולי 10-20 מליון פליטים ואף אונרא או ארגון אחר לא מטפל בהם כמו שבכם ומדוע? כאן מדובר רק על 200-300 אלף פליטים ורק חלקם מתחום הקו הירוק.בסודן הערבים גרשו מעל מליון כושים נוצרים והפכו אותם לפליטים.
10. באירופה היו מעל 60 מיליון פליטים וכולם שוקמו.
11. אנו נמצאים במלחמה של מעל 100 שנה, אנחנו אויבים: אתה כתומך בפלשתינים הרוצים להכחידינו ולא לחיות עימנו כאן יחד וזו הסיבה שעראפת שאתה תמכת בו סרב להסתפק בגבולות 1967 וכן גם החאמס והג'יהד שאתה תומך בהם.
לסיכום: באם מדובר על פיצויים על סבלות 48 הם מגיעים ליהודים לכל אותם מעל 6000 אלפים שנהרגו עשרות אלפי יהודים שנפצעו או אבדו את בתיהם ובאשמתכם, במלחמה שאתם פתחתם. אתם התוקפן. אלה הם העובדות הלא נעימות !

http://www.faz.co.il/thread?rep=77869
ראובן, מהם השקרים (שהוזכרו בכותרת)?
דוד סיון (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 22:01)
בתשובה לראובן גרפיט


http://www.faz.co.il/thread?rep=77871
נעשה את זה קל יותר
צדק (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 22:04)
בתשובה לדוד סיון

ציין לנו איפה מצאת דברי אמת
בהודעתו של ג'יבריל.

עבודה קלה מאד...........

.

אין דבר כזה...........

http://www.faz.co.il/thread?rep=77872
כאשר תגלה עניין אולי גם תקבל תשובה
דוד סיון (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 22:10)
בתשובה לצדק


http://www.faz.co.il/thread?rep=77875
גרפיט: העובדות שלך שקריות
סמי אבו ג'יבריל (יום שני, 29/05/2006 שעה 0:13)
בתשובה לראובן גרפיט

אתה מייצר עובדות ואחר כך מסדר אותן לפי נוחיותך. העימות בין היהודים לפלסטינים החל עם הפלישה הציונית לפלסטין. אתה מדלג לך בקלילות על מעשי הפשע האכזריים של הפולשים הציונים, ומניח כי אין אנו מכירים את ההיסטוריה שלנו. אנחנו לא שכחנו את הפצצות שארגון אצ''ל זרק לשווקים, לבתי קפה ולבתי קולנוע ורצח מאות פלסטינים, ביניהם נשים וילדים שכל פשעם היה שהלכו לשוק לקנות פת לחם לביתם. לא שכחנו את מעשי האכזריות של אנשי הפלמ''ח נגד כפריים שלווים. (כולל כריתת אברי מין). לא שכחנו את גירוש מאות האלפים מבתיהם. הפלישה הציונית והכיבוש הציוני הם מהממושכים והאכזריים במאה ה-‏20 ובראשית המאה ה-‏21. כל הדיבורים על ''הכחדת ישראל'' הם הבל הבלים, שעה שסכנת ההכחדה מרחפת על העם הפלסטיני מידיה של ישראל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77879
שקרן תוצרת ערב
צדק (יום שני, 29/05/2006 שעה 1:50)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל

עזאם פחה, מזכ''ל הליגה הערבית, בריאיון ל בי.בי.סי 14 למאי 1948 : '' מלחמה זו תהיה מלחמת השמד ועל הטבח שייערך עוד יסופר כעל מסעי המונגולים והצלבנים''.

כתבה בעיתון הירדני '' אל אורדון'' ,9 באפריל 1953 ''האחראים לבריחה ולנפילת הכפרים הם מנהיגינו, אשר הפיצו שמועות המפריזות בפשעי היהודים והמתארות אותם כמעשי זוועה, על מנת להלהיב את הערבים...ע''י סיפורי זוועה אלה, על טבח נשים וילדים, הם נטעו פחד ואימה בלב ערביי פלשתינה, אשר ברחו בהשאירם אחריהם בתיהם ורכושם בידי האויב''.

יוסי חורי, פליט ערבי, פקיד לשעבר בבנק ברקליס בירושלים , במכתב לעיתון ''כריסטיאן סיינס מוניטור '' : '' הנני אחד מאלה המכונים פליטים ..הננו פליטים ע''י הכרעתינו ורק אנו אחראים למצבנו הנכחי, לפני 1917 , חיו שני העמים בשלום,בהרמוניה וביחסי רעות..אף פעם לא קרו מאורעות..בגבור הפעילות הציונית נהנו והתקדמו כל אזרחי א''י , ערביי א''י היו הבריאים והמחונכים בכל המזרח התיכון, מ-‏1936 התחיל הוועד הערבי העליון ללחוץ עלינו שנתנגד לגידול היהודי בא''י...ב-‏1947 ,כאשר חולקה הארץ , איים הוועד על כולנו ותבע שנעזוב את בתינו, כדי שנוכל לחזור אליהם כמנצחים לאחר שהציונים יוטלו לים...לעולם לא הצלחנו לחזור. גורשנו מבתינו לא ע''י היהודים כי אם ע''י הקנאים קצרי הרואי, בני עמנו ''

----------------

לשמוע יצורים עלובים כמוך, רק מוכיח לי שהפתרון היחיד
הוא או אנחנו או הערבים.
מישהו חייב להימחק מעל פני האדמה.
וכמו שההיסטוריה מוכיחה, אלו שנמחקים הם אף פעם לא היהודים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77960
שת''פ ערבי פלסטיני עם הנאצים
א. פרקש (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 1:47)
בתשובה לצדק

היה אחד השבלים בעוכרם של ערביי ארץ ישראל. כבר בשנות ה-‏30 נוצרו קשרים בין שליחים נאציים שהגיעו ארצה לבין ההנהגה הערבית מבית מדרשו של חג' אמין אל חוסייני. חוסייני גם טרח ושלח צבא עזר לנאצים במלחמת העולם השניה, שעזר לגרמנים במלחמתם בסרביה ובבוסניה וגם סייע לנאצים בכל ההובלה המזורזת של היהודים ברכבות לתאי הגזים, בעיקר באושוויץ ב-‏1944-4 ממחוזות יוגוסלביה לשעבר, יוון, הונגריה וטרנסילבניה (החלק ברומניה עליו השתלטה הונגריה במלחמה).

לאחר המלחמה הסתננו נאצים שבאו לסייע לערבים במלחמתם נגד היהודים. למזלנו הם היו שבר כלי קטן והש''י עלה עליהם, טיפל בחלק מהם והשאר ברחו. ברחו לאיפה? למצרים, סוריה ודרום אמריקה כמובן. שנאמר, כל אחד והחברים שלו.

ביחסים האלה ספגו הערבים את וירוס האנטישמיות שאותו הם לקחו ועליו בנו וטיפחו שכבות נוספות. וחומר זה משמש אותם במלחמתם נגד ישראל והיהודים עד ימינו אלה. הנשיא הפלסטיני ''שוחר השלום'' יודע על זה הרבה מאוד, כי הוא כתב דוקטורט בנושא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78066
אבו ג'יבריל/
soria (יום חמישי, 01/06/2006 שעה 9:18)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל

סמי אבו ג'יבריל אולי אתה שוכח את פרעות ערבי חברון נגד ילדי הארץ תושביה הלא מוסלמים . למשפחתי עדין יש קושן על הבית והפרדס בחברון,סבא של בת דודתי איש צדיק יליד הארץ אדם טוב יצא לקניות בירושלים דאז לפני 48 נרצח עי פורעים פלשתנאים שסרבו ועד היום לספר היכן הישלכו את גופתו. שנית בשכונה שלי מתגוררים ילדי הארץ דורי דורות ומן הראוי שתקרא למעורבים בסיכסוך נכון להיום ישראלים ופלשתנאים ולא מוסלמים וישראלים או פלשתנאים ויהודים נצח ישראל לא ישקר הדרך היחידה להפסיק לילל ולנסות ולהגיע לפתרון צודק עם וויתורים משני הצדדים .בלי דמיונות פרועים כגון החזרת פליטים אזי מגיע לי בגדול ולמשפחתי כל הבית החלקה המטעים בחברון .סוריא

http://www.faz.co.il/thread?rep=77955
לדעתי אין זה מן הראוי שתוכיח אותו על מעשי אבותיו
א. פרקש (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 1:20)
בתשובה לראובן גרפיט

שכן לא הוכח כלל שסמי אבו ג'יבריל הוא בכלל ערבי. אני לא הייתי ממהר לקבוע שהוא אכן ערבי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77958
בנוסף לשאלותיו של ראובן גרפיט
א. פרקש (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 1:35)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל

תאמר לי בדיוק מתי הציונים פלשו לארץ לא להם? משום מה אני לא שמעתי עדיין שציונים פלשו לארץ לא להם. יש לומר שאתה מחדש לי, ואשמח אם תסביר את עצמך ותביא הוכחות לדבריך.

לגבי הסכסוך הסיני-טיבטי איני רואה כל דימיון לסכסוך ביננו לבין הערבים בארץ ישראל ולו רק מהסיבה שאין כל מדינה ערבית בארץ ישראל המערבית. וגם לא היתה מעולם. לכן, המרכיב החשוב שיכול היה לבנות איזשהו דימיון ואיזון התנדף לו.

ולחילופין באותו טיעון, ''הפלישה הציונית'' כפי שאתה מכנה אותה, בוצעה ע''י יהודים ממאה מדינות, אבל אף מדינת לאום משלהם (כמו סין לסינים), כך שגם אם אתה מסתכן מהכיוון שלנו, אתה לא רואה כל דימיון.

לגבי ג'נין - מרד גטו ורשה, הדימיון הוא רק באלה הרוצים לעשות גלוריפיקציה לטרור הערבי. אני למשל לא שמעתי על יהודי אחד שרצה להשמיד את גרמניה או את הגרמנים לפני שהם התחילו בתהליך השמדת היהודים. אני גם משער שאם הגרמנים היו פולשים לורשה ומניחים ליהודים לחיות כאחד האדם, אז לא היתה קמה מחתרת יהודים שתרצה להשמיד את גרמניה. יהודים גם לא חדרו לגרמניה במטרה לפוצץ מכוניות, מסעדות ובתי קפה.

מה שכן דומה בין שתי המלחמות - מלחמת הנאצים נגד היהודים ומלחמת הרש''פ נגד ישראל הוא שבשני המקרים התוקפן רוצה להשמיד את הזהות היהודית. הראשון רצה לחסל כל יהודי באשר הוא יהודי בעולם. והטרור הערבי רוצה לחסל כל יהודי בגלל שהוא יהודי בארץ ישראל.

השונה בין שני המקרים הוא, שאז לעם היהודי לא היתה מדינה והוא לא היה יכול להתגונן על חייו ואילו היום יש לנו מדינה ויכולים לעשות עוד כדי להגן על חיינו כנגד המחבלים הערבים או כנגד מדינה מסוממת כזו או אחרת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77964
חוכם שלי, מאיפה אתה יודע?
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 2:57)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל

הרי דבריו של הסמרטוט התפרסמו בכלל בפורום אחר, וזה לא היה ''מאמר מקורי'' אלא תגובה שלו למאמר שלי בו התייחסתי ליום השנה לחיסול גטו ווארשה.

יותר מאוחר (אולי לא בדיוק שנה אבל כמה חודשים טובים עברו מאז) כשהוקעתי אותו על ההשוואה, הוא פתאום צץ עם הסיפור של ''המעטים מול רבים'' וזאת אחרי שהוא ניסה להכחיש שהדברים בכלל נאמרו על ידיו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77831
בן-דוד (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 8:25)

צפיתי אתמול בגירסה המלאה של מסיבת העיתונאים
של בוש ואולמרט בבית הלבן, ואכן, חזית מלוכדת של
מכחישי פשעי הכיבוש - צעד נוסף לבידוד העם הפלסטיני מהתמיכה
שלה הוא ראוי. אם נשיא צרפת היה מודיע בזמנו שהוא מעוניין
לשמור על קשרים איסטרטגיים עם ארה''ב רק בתנאי שהמגעים
ייתקיימו עם המועמד לשעבר מטעם המפלגה הדימוקרטית, ג'ון קרי
ולא עם הנשיא הנבחר בוש, אם זה היה קורה, היינו חושבים שלנשיא
צרפת חסר בורג. אבל נראה שאי השפיות הפוליטית היא נחלתם של
הרודנים מטבעם בכל מקום: הלך אולמרט אצל בוש, ושניהם 'מושיטים
יד לשלום' לא לממשלה הנבחרת של הפלסטינים אלא לראש המפלגה
שהפסידה בבחירות. וכל המערכת הפוליטית והתקשורתית בישראל
ובארה''ב מתגייסת לאפולוגטיקה ולתמיכה במעשה המנוגד
לעקרונות המשפט הבינלאומי. ארה''ב מרוצה כי ב'אפיזודה' הזו של
'חילופי שלטון' כפויים אינה צריכה לשלוח את מחבלי הסי איי אי לאיזור
- הצבא הישראלי וראש ממשלת ישראל כבר עושים את העבודה.

החמאס מבודדים כיום כפי שהיה אש''ף בשנים עברו כאשר עד זמן קצר
לפני הסכם אוסלו אסור היה באיסור חמור שעונשו מאסר לדבר עם
אש''ף. מספר חודשים יותר מאוחר, ולאחר חתימת ההסכם, הוזמנו פרס
ועראפת לקבל פרס נובל לשלום (כן, אריק, תתהפך במיטת תרדמתך).

למי שצופה במתרחש בפוליטיקה הפלסטינית מיום ליום ברור שהחמאס
עובדים קשה לשנות תדמית, וזה כולל הפסקה כבר די ממושכת של רוב
הפעילות הצבאית נגד ישראל. אך מסימנים ברורים אלה המעידים על רצון אמיתי של החמאס להשתלב באופן לגיטימי בפוליטיקה המזרח-תיכונית וכך
לממש את המנדט שקיבלו מהעם הפלסטיני, מסימנים אלה בוחרת ממשלת
ישראל הנואלת להתעלם היות וה'אג'נדה', 'תוכנית המתאר' השרונית, נותרה
כשהייתה - התעלמות מכל גישוש לשלום אצל הפלסטינים כדי שאפשר
יהיה להמשיך את 'תנופת' הבנייה בשטחים (הרי לצורך זה עזבנו את עזה).

היום עבאס הוא פתאום בן-שיח רצוי למשא ומתן, למרות שעד לאחרונה ישראל התעלמה מכל נסיון שלו לחזור למשא ומתן. אך למי שעיניו בראשו ימי עבאס אולי ספורים ומעשיו נואשים. תרגילי הפוליטיקה שלו דומים יותר ויותר לתרגילי שרון ופרס בימים אחרים. אם ננסה להעריך כיום מי עומדים כמכשול לשלום, הרי אלה ממשלת ישראל ורוב הציבור בישראל התומך באיוולת מחדליה. שלום עושים עם הנציגים האמיתיים של עם, לא עם מי שנוח לנו. אולמרט, תתבייש לך - ראש לשקרנים, כנימה על זנבו של שרון. ולֹישראלים ולאמריקנים החוגגים בפסטיבלי המאמצים המזוייפים לשלום: כבר אין תקווה שתחכימו, ולא נותר אלא לחכות לעונש. יש אלוהים.

מעשה ברבי של סטריזוב, שבנו נתפס להשכלה, נטל הרבי מקל
ונפנפו כנגד בנו, וצעק:
- דיבוק, דיבוק, צא מתוך בני!
נטל גם בנו מקל ונפנפו כנגד אביו וצעק:
- שוטה, שוטה, צא מתוך אבי!

כאשר אני קורא לפעמים את התגובות לספירו באתר זה,
בא לי לצעוק: ,'שוטה, שוטה, צא מתוך זה המגיב ללא תבונה!'
כי הרי המגיבים המתדפקים לשווא על כותלו של ספירו -שיניהם חשופות
ורירם זב - כמו כלבים שהריחו טרף, ובשל כך נטרפה דעתם - מנבלים פה
ומגבבים 'עובדות' בנסיון נואש להחזיר את גלגלי ההסטוריה אחורה במלחמת
מאסף של פדלאות מוסריות לשימור ה'עם' וה'ארץ המובטחת' כאשר כבר
ברור שהכיבוש עומד להגמר, לא בגלל שממשלת ישראל רוצה בכך, אלא משום
שאין ישראל מסוגלת לעמוד בהמשך הכיבוש.

הכותבים נגד ספירו נשמעים לעיתים כמי שאין להם מה לעשות חוץ מלמצוא
פגמים בספירו. ובאשר לכתיבתו נגד הכיבוש המתמשך רק דברי נאצה באמתחתם.
איזה מין אנשים אלה, ששנאתם לשוחרי השלום המעטים שיש בארץ הזו מעבירה
אותם על דעתם עד שבמין מצב כרוני של טירוף מתמשך הם מצליחים להפיק
כעניין של יום ביומו מכתבי נאצה החסרים כל טיעון לגופו של עניין אך עמוסים
לעייפה ב'עובדות' המוכיחות כביכול שספירו ואחרים המתנגדים לכיבוש הם
שקרנים פתולוגיים.

הכיבוש ופשעיו הם בגדר עובדות המתפרסמות יום יום בעיתונות ולא צריך להתאמץ להוכיח שהם קיימים. נותרת רק השאלה מה עושים? והתשובה של
המגיבים המוטרפים לספירו היא שיש להמשיך את המצב הקיים - להמשיך את
השליטה בפלסטינים בכל מחיר, ולו גם במחיר של אובדן צלם אנוש. והרי המגיבים שלוחי הרסן מדגימים באופן מושלם עד היכן הטירוף מגיע בחלקים
ניכרים בעם הזה כאשר מוזכרת באוזניהם המילה 'כיבוש'.

כיבוש,
כיבוש,
כיבוש,
כיבוש
כיבוש

http://www.faz.co.il/thread?rep=77882
בן דוד, עד כמה אתה מוכן להיות עוור ?
חזי (יום שני, 29/05/2006 שעה 6:03)
בתשובה לבן-דוד

כתבתה הרבה כדי להראות כי אתה לא רואה...

החמאס מצהיר באופן ברור כי אינו מסתפק בפחות מאשר חיסולה של הישות היהודית כאן.

מה עוד נשאר לדבר ??????
עד כמה אתה מסוגל לרמות את עצמכה ???

http://www.faz.co.il/thread?rep=77890
עד טיפת דמו האחרונה של היהודי האחרון
צדק (יום שני, 29/05/2006 שעה 9:30)
בתשובה לחזי


http://www.faz.co.il/thread?rep=77894
בן דוד, עד כמה אתה מוכן להיות עוור ?
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 29/05/2006 שעה 10:06)
בתשובה לחזי

יש לך תשובה כיצד לפתור את הסכסוך המוסלמי -יהודי?

http://www.faz.co.il/thread?rep=77937
בן דוד, עד כמה אתה מוכן להיות עוור ?
חזי (יום שני, 29/05/2006 שעה 17:44)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן

פתרון פשוט.

שהמוסלמים ילמדו את עקרונות היהדות,
שהם גם העקרונות של האיסלם,
ויווכחו לדעת כי היהדות היא האם של האיסלם.

אם ירצו או לא ירצו, זה מה שיקרה.

השאלה רק כמה זמן זה יקח להם להתפקח מהפנטזיות שלהם...

http://www.faz.co.il/thread?rep=77940
זה נשמע לי כמו...
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 29/05/2006 שעה 20:42)
בתשובה לחזי

...בדיחה לא מוצלחת.

יש לך פתרון יותר רציני?

http://www.faz.co.il/thread?rep=77965
הפתרון היחיד הינו סבלנות...
חזי (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 3:42)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן

אם תבדוק את ההסטוריה של הסכסוך,
תווכח כי לאורך כל הסכסוך,
הערבים הם המפסידים והיהודים הם המרויחים.

לצערי, היו ועוד יהיו קורבנות יהודים לסכסוך זה,
אבל עם שרוצה לחיות, ולהיות עם מופת,
חייב ומסוגל להקרבות אילו, בלי בררה אחרת...

''דוחקי הקץ'' רק גורמים נזק !!!

http://www.faz.co.il/thread?rep=77974
הפתרון היחיד הינו סבלנות...
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 9:53)
בתשובה לחזי

חזי,אני מצטער שאני מתעקש אבל עדיין לא הבנתי- מה הפתרון שלך?
כשאתה אומר 'סבלנות' האם אתה מתכוון ל-'שב ואל תעשה'?

במלחמה לא ננצח מיליארד ורבע מוסלמים, ושלום (לא הודנא) לעולם לא יהיה, אז מה אתה בעצם מציע?

http://www.faz.co.il/thread?rep=78001
הפתרון היחיד הינו סבלנות...
חזי (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 17:51)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן

לא מובן לי הלחץ שלכה לפתרון מהיר.

אני חוזר ואומר, סבלנות, סבלנות, סבלנות.

כרגע לא נראה באופק איום קיומי על ישראל.
האיום היחיד שעשוי להווצר הינו מאיראן.
אני בטוח כי הנושא ינוטרל לפני שיגיע לאיום מבצעי.

לתשומת לבכה,
הארץ המוסלמית היחידה אשר ממש עויינת אותנו הינה איראן.
כבר הסברתי כי הסיבה נעוצה בפחד שלהם מפני התמוטטות האיסלם הקנאי.

לשאר הארצות המוסלמיות,
העניין אינו בראש דאגותיהם.

מה שנשאר בעיקר סוריה.

שאר המדינות הערביות יצטרכו (על אפם ועל חמתם)
להסתגל לרעיון כי הם חלק מהמזרח התיכון אשר יובל מעכשיו ע''י המדינה היהודית...

אני חוזר : רק סבלנות.

(הפתגם הערבי אומר: החפזון מהשטן...)

http://www.faz.co.il/thread?rep=78010
הפתרון היחיד הינו סבלנות...
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 22:35)
בתשובה לחזי

הבנתי - סבלנות,סבלנות,סבלנות, סבלנות,סבלנות.....

מה שלא הבנתי זה-מה עושים בינתיים,תוך כדי הסבלנות.

אתה למעשה לא אומר דבר. האם צריך לנהוג על פי שיטת ההתרפסות השמאלנית, או שיטת הכוח הימנית קיצונית.

עד שהערבים יבינו (אם בכלל) שאנו מסרבים להעלם מהמפה יכול לקחת כמה מאות שנים.

יש לך סבלנות לזה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=78013
עד שהערבים יבינו, ניתבשל במיץ של עצמנו ונעלם
מיכאל שרון (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 23:23)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן

וחוץ מזה, עוד 50 שנה הערבים יבינו, כשמאות המיליונים יתקדמו ברמתם הטכנולוגית, שהם יכולים להכתיב לנו כל תנאי. יום אחד נתרפק על הנדיבות הערבית, ונבקש רחמים גדולים.

כה אמר וגו'.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78014
עד שהערבים יבינו,
חזי (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 0:54)
בתשובה למיכאל שרון

שרון, הפסימיות הזאת, מה עושה כאן ?

זה מזכיר לי את הפניקה שהייתה בארץ בשנות השמונים,
על המספר הגדל והולך של בוגרי אוניברסיטאות בסעודיה.

מסתבר שזה ברוח האימרה של נפוליאון ''סוס נשאר סוס''.

המנטליות הערבית, מדכאת כל חופש מחשבה ויצירה.
דבר זה הינו המפתח להבנת נחשלותם של הערבים.
זה לא עומד להשתנות בקרוב, כי זה מה שמחזיק את האמונה העוורת באיסלאם.

אני משער כי הפלסטינים קרובים לנקודת שבירה,
ואז הדברים יזורו מהר יותר מאשר מצופה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78022
עד שהערבים יבינו,
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 8:57)
בתשובה לחזי

חזי, אני לא ארפה ממך עד שתאמר מה עושים לפתרון הבעיה המוסלמית -יהודית או שלחילופין תודה שאין לך מושג מה צריך לעשות.

אני מקווה שסוף סוף תענה לעניין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78023
עד שהערבים יבינו,
חזי (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 9:06)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן

דוכן,

חלק גדול מהסכסוכים בין עמים,
בהסטוריה האנושית ''נפתרו'' בצורה כזו ''שהשלימו'' עם המצב הקיים
''סטטוס קוו''.

זה ''פתרון'' מקובל ונפוץ.

הבעיה שאנשים כמוכה אינם מוכנים לקבל פתרון כזה,
כיון שפתרון כזה דורש זמן...

אם אתה אדם מאמין, הפתרון עבורכה ''ביאת המשיח, במהירה בימינו''.

כל הנאמר, אינו שולל את האפשרות כי כבר בימינו,
יתפקחו הערבים, ויחליטו כי הזמן אינו פועל לטובתם...

http://www.faz.co.il/thread?rep=78024
עד שהערבים יבינו,
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 9:40)
בתשובה לחזי

טוב, כנראה שאין סכוי לקבל ממך תשובה פשוטה וישירה ואני מעריך שזה משום שאין לך תשובה.

אני יהודי המאמין בכל ליבו בביאת המשיח,וגם אם יתמהמה-אחכה לו בכל יום שיבוא. רק רציתי לדעת מה עלינו לעשות עד שיגיע, אבל כפי שכתבתי,ממך כנראה לא תבוא לי הישועה.

הערה קטנה - אין סכוי בעולם שהאיסלם יצא נגד הקוראן ויקבל את עצם קיומם של הכופרים באללה, כך שאל תעצור את נשימתך עד שיתפקחו.

הערה להערה הקטנה - מה דעתך שאתה תתפקח?

http://www.faz.co.il/thread?rep=78032
יהודה היקר. אם השחיתות והסאוב ימשכו כאן
מיכאל שרון (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 16:44)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן

האוכלוסיה ממוצא אירופי, או טובי המוחות שבהם, ימשיכו לברוח מישראל. רמת האוכלוסיה תרד, המאגר הגינטי יתדלדל, והפשיעה והשחיתות יגברו כתוצאה מכך באופן אקספוננציאלי. זאת, כמו שקורה כיום בארגנטינה, כשהטובים היגרו לספרד, והבלגן, האלימות, השחיתות, הפשע, והנסיגה הכלכלית חוגגים.

בינתיים האוליגרכיה הנואשת ממשיכה להפריח לעם בשורות אופטימיות מזוייפות, כמו פרסום נתוני הצמיחה ברבעון הראשון (ממתי מפרסמים נתוני רבעון יחיד? מחכים לסכום השנתי...), עליית צמיחה מלאכותית שמקורה לא בהגברת היצור, אלא במלוות עתק שהושגו תמורת ערבויות אמריקניות שניתנו לרגל ההתקפלות מגוש קטיף.

וכך, הזמן בהחלט כן פועל לטובת הערבים, ובענק. השאלה היא, האם ישחטו עוד 40 שנה כמו כבשים את אלה שנותרו בישראל המדולדלת, המושחתת ומוכית העוני, שהבטחון הלאומי בה ירד לדרגה קרובה ל-‏0? או יעשו הסדר כלשהו עם מי שישארו כאן, תוך השבת הפליטים, והסדר סיעות ויצוג פרופורציוני בפרלמנט היהודי פלשתיני, נוסח לבנון?

הקפי הפשע המאורגן בכל תחומי החיים, המשק והצרכנות
נוכלויות ומניפוציות בתחום הצרכנות בישראל
נתוני השחיתות והפשע הכלכלי בישראל בריבוי הבטיהם

http://www.faz.co.il/thread?rep=78033
ליהודה ולמיכאל שרון
חזי (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 18:50)
בתשובה למיכאל שרון

א- יהודה, מעניין כי אתה לא מוכן להסתפק בתשובה ''להמתין''
על אף הצהרתכה כי אתה מאמין בביאת המשיח.
יש כאן סתירה חמורה...

ב- מיכאל שרון, אתה מתגלה כאן (מבחינתי, לראשומנה),
כאדם מר נפש. זה היה קיים גם קודם, אבל לא בעוצמה כזאת.

רק לידיעתכה:
שחיתות, מוניפולציות ופשע מאורגן, היו גם מאז הווסד המדינה, ולא פחות מאשר היום.

מה שחדש בעניין, שעכשו יש מי שמעיז לגלות ואף לנסות לפעול למיגור התופעות הללו.
קודם זה לא היה.

לעניין בריחת המוחות, אתה זוכר בודאי את אמרתו של יצחק רבין
''נפולת נמושות''.
במבט לאחור, מסתבר כי ''נפולת הנמושות'' הביאו ברכה לישראל
ע''י העצמת הכלכלה שלה, הן במישרין והן בעקיפין.

למזלו של העם היהודי, יש לו שפע בלתי נדלה של מוחות טובים...

http://www.faz.co.il/thread?rep=78035
ליהודה ולמיכאל שרון
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 20:55)
בתשובה לחזי

בזכותך (או שמה בגללך) אני הולך מחר לבדיקות כלליות כדי לאתר את הבעיה החמורה שנתגלת אצלי- בפעם הראשונה אני לא מצליח להבין מה אדם רוצה לומר. נקווה שזו בעיה זמנית וחולפת.

אנסה בפעם האחרונה לשאול (ואני מקווה שתענה אך זו הפעם ותצילני מהבדיקות) - כשאתה אומר ''להמתין'',למה אתה מתכוון? כמה זמן להמתין? ומה יש לעשות בזמן שממתינים? האם להתרפס בפני אבו-מאזן? לנשק את רגליה של קונדליסה? לשלוח מתנות לאחמדינאג'ד? להפציץ את דמשק,טהרן,אוסלו?

מה לעשות,חזי???????

http://www.faz.co.il/thread?rep=78053
יהודה, מסתבר כי באמת יש לכה בעיה.
חזי (יום חמישי, 01/06/2006 שעה 5:56)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן

אתה לא מסוגל להבין מילה כל כך פשוטה ''סבלנות''.

כאשר אני אומר ''להמתין'',
אני מתכוון לא להכנס ללחץ, כל עוד לא נמצא איום קיומי על ישראל,
כמדינה יהודית.

הזמן פועל לטובת היהודים...

עניין הגרעין האירני, מטופל (לדעתי) בצורה הנכונה.
בוש הבהיר השבוע, בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים,
כי לא יאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78036
יתכן, אין לי נתונים על שחיתות
מיכאל שרון (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 20:56)
בתשובה לחזי

בשנים עברו. אך הפשע המאורגן התעצם, דמי חסות לא היה פעם ועכשו יש, ועוד הרבה תופעות גלויות לעין (שלא צריכים חשיפה מיוחדת) שפעם לא היו וכיום יש. פעם, התוצר עלה ב-‏8 9 אחוז לשנה. מאז מלחמת יום כיפור ועד לאחרונה הוא עלה בשעור שנתי ממוצע של פחות מ-‏2 אחוז לשנה, כך שנוצר במשך כ-‏30 שנה פיגור מצטבר ביחס למדינות מערביות אחרות. עם זאת, קיבלנו סיוע חוץ רב ומלוות עתק, ששמרו על רמת חיים סבירה יחסית של שכבות באוכלוסיה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78038
למשל: לפני 35 שנה היו תלמידי ישראל במקומות הראשונים בעולם
מיכאל שרון (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 21:11)
בתשובה לחזי

במתימטיקה ומדעים. כיום הם במקום ה-‏33 וה-‏36 בהתאמה. לפני 30 שנה לא היתה פריחה כזאת של כלכלת הסמים בישראל. גם העשירים דאז היו אנשים יצרניים, ולא אדם כאליעזר פישמן, שעשה את הונו הראשוני בגלל קומבינה עם השילטון, בו נמכרה לו חברת ענק ממשלתית ב-רבע ממחירה, ותך אשראי נדיב של הבנקים. וגם העמלות לא היו גבוהות כל כך, וגם לא היתה נוכלות עצומה כזאת אצל נותני שרותים ובתחום הצרכנות. וגם אלימות בני נוער בארץ לא היתה במקום הראשון בעולם. ולא היו פצצות של הפשע המאורגן הקוטלות אזרחים. ועוד ועוד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78054
מיכאל שרון, אני מאמין במוח היהודי
חזי (יום חמישי, 01/06/2006 שעה 6:08)
בתשובה למיכאל שרון

אתה רואה את חצי הכוס הריקה,
אני רואה את חצי הכוס המליאה.

מי רואה טוב יותר ?

צמיחה של 6.6 % שנתבשרנו עליה לאחרונה.
נחשבת לצמיחה הגבוהה ביותר בעולם המערבי...

לעניין השגי התלמידים,
תרשה לי לפקפק באמינות הסקרים ההשואתיים בין מדינות.

לדוגמא:
הציונים הנמוכים שנותנים לילדי ישראל בהבנת הנקרא,
מתעלמים מעובדה בסיסית פשוטה.
העברית הינה שפה מתוחכמת,
אשר דורשת אינטלגנציה רבה מהמשתמשים בה.

תלמידי בית הספר, עדיין לא בשלים מבחינת האנטלגנציה, שהשפה מחייבת,
לכן, הם זוכים בציונים נמוכים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78037
יהודה היקר. אם השחיתות והסאוב ימשכו כאן
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 21:07)
בתשובה למיכאל שרון

הבנתי את הרעיון הכללי.
אשאל אותך את ששאלתי את חזי ולא קבלתי תשובה וכנראה שגם לא אקבל ממנו.
אז מה עושים? איך יוצאים מהבצה הטובענית שקברניטי המדינה לדורותיהם דוחפים אותנו לתוכה? הרי אינך מצפה שהעבריין ישפוט את עצמו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78044
יהודה, יש בידינו רק פתרון אחד ואין אחר
מיכאל שרון (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 22:19)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן

זעקתי עד שגרוני ניחר ואכתוב זאת שוב: מעבר לכל הפתרונות החינוכיים, החינוך לערכים, ליהדות, או לחליפין לליברליזם ושאר הצעות להעלות נושאים על סדר היום הציבורי, יש רק פתרון אחד, מיידי, חזק ואפקטיבי. והשאר, כולל המשיח או מדינה יהודית או ליברליזם חילוני, כל מה שתרצה, יכולים לבוא לאחר מכן:

רק פתרון אחד ואין אחר: הגדלת תקציבי המשטרה, הרחבת כוח האדם והציוד. ופריסה נרחבת של המשטרה בנושאי עבריינות צווארון לבן, נוכלות כלכלית, גניבת זכויות יוצרים, סמים ואלימות בבתי ספר?

ורק - מבחנים לחלוקת קשב, ככלי סלקצייה עיקרי של נושאי משרות ציבוריים, של קציני משטרה בדרג בינוני, נמוך והבכיר, ושל האדמיניסטרציה במדינה.

לכל תופעה, אני מאמין שיש קודם כל לחפש את הבסיס הכלכלי. במקרה זה - הון הפשע וכלכלת הפשע. אתה מתנגד מייד? חכה וקרא את ההמשך: אני יצורים בשר ודם, והכיוונים אליהם מתפתחת רוח האדם, מושפעים בראש וראשונה מהבסיס הכלכלי. מה בצע למשל בקבליסט פופולרי, אם הוא פועל כמתווך בסכסוכים של המאפיה? וכי גישותיו, אף אם ישא דרשות, נופת צופים, בלשון רהוטה ובכוח שכנוע, לא יושפעו ממקור פרנסתו ועושרו? ואני יודע היטב על מה אני מדבר, מטבע הדברים, היה קבליסט פופולרי כזה, תועמלן של הפשע המאורגן, שאמר: פשע? איזה פשע? פשע = שפע...

וכך, מדובר כאן בהון העתק של הפשע, בכלכלת הפשע, ואם מזערת את זה, מזערת את הסאוב.

_______________

כתבתי בין היתר - והדברים הם פשוטים ולא מסובכים, כפי שיש שטרחו לסבך ולעמעם אותם, ליצור אווירת נירגנות וזעם, לעיתים תוך זריקות קורבנות ומטרות מדומות להמון, על מנת להסיח את תשומת ליבו מהבעיות האמיתיות, העצימות בניזקן, והכואבות באמת; אך באשר לפיתרון, אותם ''לוחמי שחיתות והצדיקים היחידים בסדום'' לא היציעו דבר וחצי דבר, פרט לנוסחאות עמומות, והפיכתם את עצמם באופן אישי בעיני ההמון לצדיקי הדור, דהיינו - היציגו עצמם למעשה כקדושים מעונים שרק הם יכולים לעמוד בפרץ... דהיינו, שימו לב, מיקדו את העניין והעמידה בו כלפיהם עצמם, דהיינו, שימו לב, צבירת כוח אישי ויוקרה אישית, ובענק, אך מבלי להציע כל פיתרון אמיתי...

ובכן, כתבתי בפשטות:

וכי אבירי המלל העמום והנישגב באמת אינם יודעים שיש דרך ישירה ומקובלת בעולם להלחם ולמזער את השחיתות והפשע, והיא הגדלת תקציבי המשטרה, ופריסה נרחבת של המשטרה בנושאי עבריינות צווארון לבן, נוכלות כלכלית, גניבת זכויות יוצרים, סמים ואלימות בבתי ספר?

_

הכורח בהרחבת המשטרה למימדים המקובלים במערב ופריסתה במוקדי עבריינות ופשיעה כלכלית:

בראשית היה החוק
חברה איכותית מסוככת מפשע: פשיעה כלכלית ופחת התקציב עקב מכת הגניבות במשרדי הממשלה
וכתבתי גם:

מאמרי כוונו הן ליצור אקלים ציבורי בו השחיתות תמוזער, ונושאיה לא ירגישו כה חופשים לנקוט במעשיהם הניפשעים במצח נחושה, לאור היום, ותוך הפרעות קשה בחושפי השחיתויות. והן להביא לתגבור כוח האדם של המשטרה ותקציביה ופריסתה הנרחבת במוקדי שחיתות כלכלית ואחרת.

לתפיסתי, בית שלישי יפול או יקום סביב נושא מרכזי יחיד - השחיתות הנוראה בריבוי הבטיה, המקרינה אווירת-עיוועים ורשעות-סדום לכל תחומי החיים בישראל.

חכמינו הקדמונים ונביאי ישראל הגדולים גילו אפס סובלנות בנושא השחיתות והרשע החברתי. והרי נאמר: בגלל קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים.

וניתן להוסיף:

עיתונאי טוב נותן מידע אמיתי לעם, ומביא לידיעת הציבור עובדות הקשורות באינטרסים האמיתיים שלו, כדי שתווצר אוירה ציבורית בה עולה מהעם לחץ לשינוי, שפור, ביעור עשבים שוטים ממערכות שונות ושכלולם.

בישראל, אנשים שונים המציגים עצמם כלוחמים בשחיתות, מספרים לנו סיפורי מעשיות, אך פוגעים באשיות הלוחמה בפשע, מערערים את לגיטימיות זרועות הביטחון על האזרח (כגון המשטרה, המשפט), ונשאלת השאלה, האם הם מייצגים את העם או את העושקים את העם ואת הפוגעים בעם. ה''לוחמים'' הללו בשחיתות בישראל, הם תכופות חלק בלתי ניפרד מהשחיתות והפשע, בחבלם בכלים שעומדים לרשות העם להגן על האינטרסים שלו מהשחיתות והפשע, בהסיחם את שימת ליבו כלפי מטרות מדומות, אך הם עושים פנים של צדיקים.

__________________

וקבל עוד תחושה, מול מה אנו ניצבים כיום, חלק מהבעייה. ואחזור ואומר בהקשר זה: לכל תופעה, אני מאמין שיש קודם כל לחפש את הבסיס הכלכלי. אני יצורים בשר ודם, והכיוונים אליהם מתפתחת רוח האדם, מושפעים בראש וראשונה מהבסיס הכלכלי. מה בצע למשל בקבליסט פופולרי, אם הוא פועל למשל כמתווך בסכסוכים של המאפיה? וכי גישותיו, אף שיאמרו בלשון רהוטה ובכוח שכנוע, לא יושפעו ממקור פרנסתו ועושרו? ואני יודע היטב על מה אני מדבר, מטבע הדברים, היה קבליסט פופולרי כזה, תועמלן של הפשע המאורגן, שאמר: פשע? איזה פשע? פשע = שפע...

וכך, מדובר כאן בהון העתק של הפשע, בכלכלת הפשע, ואם מזערת את זה, מזערת את הסאוב.

קרא הלאה:

במקומון של חיפה והקריות התפרסמה ב-‏1994 כתבת תחקיר גדולהעל כך, שעד התקופה האחרונה אז, היו משאיות עמוסות סמים עוברות את מעבר הגבול בראש הנקרה, בליווי קציני צה''ל, ופורקות את מטענם בעכו בעקר. תרצנות שגורה היתה אז, ששיתוף הפעולה עם סוחרי הסמים הלבנוניים חיוני, שכן הם גם מוסרים לצה''ל מידע על החיזבללה. דווח בכתבה גם על סא''ל בצה''ל, המאושפז בכפייה במחלקה סגורה בבה''ח הפסיכיאטרי טירת הכרמל, משום שסרב לשתף פעולה עם הברחות הסמים, ''זימר'' בפומבי יותר מדי ואיים להסגיר את הסיפור הזה לעיתונות בישראל

רווחים סיפורים רבים של חיילים וחיילות צה''ל מאותה תקופה על מעבר משלוחים רבים במשאיות את מחסומי צה''ל בדרכם לצפון ולב הארץ, באישור והשתתפות קצינים בכירים שהשתתפו בחגיגה (ולא רק הם).

אבל זה מה שארע בפועל:

גייס חמישי בישראל וסחר סמים בשרות החיזבאללה:
www.nfc.co.il/archive/001-D-32756-00.html?tag=17-57-07
אסון לוחמי השייטת בלבנון:
www.nfc.co.il/archive/001-D-32750-00.html?tag=19-42-07
הנרקו-טרוריזם וג'יהד הסמים בחברתינו: ראה הסעיף האחרון בפרק ''אש'''ף'' במאמר:
ראה גם תחקירי: כלכלת הסמים האיזורית, ישראל, ודווחי ה-cia

http://www.faz.co.il/thread?rep=78047
יהודה, יש בידינו רק פתרון אחד ואין אחר
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 23:35)
בתשובה למיכאל שרון

אנני חולק על דבריך באשר הם משקפים עובדות בשטח, אני כן חולק עליך באשר לסיבות שהביאו את מדינת ישראל למצבה הנוכחי וכן באשר לפתרון הבעיה.

כיהודי מאמין שטרח לקרא את ההסטוריה של עם ישראל כפי שכתובה בתנ'ך הבנתי שמצבו של עם ישראל נגזר ישירות מיחסו לתורה ומצוותיה. לא צריך להיות נביא או חכם גדול כדי לראות ולהבין שהסתאבות החברה בישראל,התפשטות השחיתות,הפריצות והאלימות החלו מהקמת המדינה והלכו והתעצמו עם השנים כאשר אנו משאירים במרחק רב מאחור את סדום ועמורה כשתי ערים של צדיקים.

לכן,לדעתי, לא יעזור גם אם נציב שני שוטרים על כל אזרח בישראל.

כתבתי מס' רב של פעמים וכנראה שעוד אכתוב בעתיד -
''רבות מחשבות בלב איש- ועצת השם היא תקום''
''אם השם לא ישמור עיר- שווא שקד שומר''

לא די,מר שרון,לגלות ולהצביע על החולאים,נכונים ככל שיהיו, ולנסות ולגלח אותם מעל פני האדמה.צריך לרדת לשורש הבעיה.

תכונה גרועה יש לעם ישראל-הוא אינו לומד לקח מעברו,ולכן אין לנו אלא להמתין לפתרון אחד - זה של הקב'ה. אין זה אומר שאין אנו צריכים לנקוט בינתיים באמצעים הנדרשים אולם פתרון יהיה אך ורק לאחר שנחזור לאבינו שבשמיים וזה יהיה כנראה רק לאחר שנעמוד עם גבנו לקיר ונבין שאין עוד מי שיושיע, כמו שנאמר -

''ועת צרה היא ליעקב-וממנה יוושע''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78045
יהודה, יש בידינו רק פתרון אחד ואין אחר
מיכאל שרון (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 22:27)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן

זעקתי עד שגרוני ניחר ואכתוב זאת שוב: מעבר לכל הפתרונות החינוכיים, החינוך לערכים, ליהדות, או לחליפין לליברליזם ושאר הצעות להעלות נושאים על סדר היום הציבורי, יש רק פתרון אחד, מיידי, חזק ואפקטיבי. והשאר, כולל המשיח או מדינה יהודית או ליברליזם חילוני, כל מה שתרצה, יכולים לבוא לאחר מכן:

רק פתרון אחד ואין אחר: הגדלת תקציבי המשטרה, הרחבת כוח האדם והציוד. ופריסה נרחבת של המשטרה בנושאי עבריינות צווארון לבן, נוכלות כלכלית, גניבת זכויות יוצרים, סמים ואלימות בבתי ספר.

ורק - מבחנים לחלוקת קשב, ככלי סלקצייה עיקרי של נושאי משרות ציבוריות, של קציני משטרה בדרג הבינוני, הנמוך והבכיר, ושל האדמיניסטרציה במדינה.

לכל תופעה, אני מאמין שיש קודם כל לחפש את הבסיס הכלכלי. במקרה זה - הון הפשע וכלכלת הפשע. אתה מתנגד מייד? חכה וקרא את ההמשך: אני יצורים בשר ודם, והכיוונים אליהם מתפתחת רוח האדם, מושפעים בראש וראשונה מהבסיס הכלכלי. מה בצע למשל בקבליסט פופולרי, אם הוא פועל כמתווך בסכסוכים של המאפיה? וכי גישותיו, אף אם ישא דרשות, נופת צופים, בלשון רהוטה ובכוח שכנוע, לא יושפעו ממקור פרנסתו ועושרו? ואני יודע היטב על מה אני מדבר, מטבע הדברים, היה קבליסט פופולרי כזה, תועמלן של הפשע המאורגן, שאמר: פשע? איזה פשע? פשע = שפע...

וכך, מדובר כאן בהון העתק של הפשע, בכלכלת הפשע, ואם מזערת את זה, מזערת את הסאוב.

_______________

כתבתי בין היתר - והדברים הם פשוטים ולא מסובכים, כפי שיש שטרחו לסבך ולעמעם אותם, ליצור אווירת נירגנות וזעם, לעיתים תוך זריקות קורבנות ומטרות מדומות להמון, על מנת להסיח את תשומת ליבו מהבעיות האמיתיות, העצימות בניזקן, והכואבות באמת; אך באשר לפיתרון, אותם ''לוחמי שחיתות והצדיקים היחידים בסדום'' לא היציעו דבר וחצי דבר, פרט לנוסחאות עמומות, והפיכתם את עצמם באופן אישי בעיני ההמון לצדיקי הדור, דהיינו - היציגו עצמם למעשה כקדושים מעונים שרק הם יכולים לעמוד בפרץ... דהיינו, שימו לב, מיקדו את העניין והעמידה בו כלפיהם עצמם, דהיינו, שימו לב, צבירת כוח אישי ויוקרה אישית, ובענק, אך מבלי להציע כל פיתרון אמיתי...

ובכן, כתבתי בפשטות:

וכי אבירי המלל העמום והנישגב באמת אינם יודעים שיש דרך ישירה ומקובלת בעולם להלחם ולמזער את השחיתות והפשע, והיא הגדלת תקציבי המשטרה, ופריסה נרחבת של המשטרה בנושאי עבריינות צווארון לבן, נוכלות כלכלית, גניבת זכויות יוצרים, סמים ואלימות בבתי ספר?

_

הכורח בהרחבת המשטרה למימדים המקובלים במערב ופריסתה במוקדי עבריינות ופשיעה כלכלית:

בראשית היה החוק
חברה איכותית מסוככת מפשע: פשיעה כלכלית ופחת התקציב עקב מכת הגניבות במשרדי הממשלה
וכתבתי גם:

מאמרי כוונו הן ליצור אקלים ציבורי בו השחיתות תמוזער, ונושאיה לא ירגישו כה חופשים לנקוט במעשיהם הניפשעים במצח נחושה, לאור היום, ותוך הפרעות קשה בחושפי השחיתויות. והן להביא לתגבור כוח האדם של המשטרה ותקציביה ופריסתה הנרחבת במוקדי שחיתות כלכלית ואחרת.

לתפיסתי, בית שלישי יפול או יקום סביב נושא מרכזי יחיד - השחיתות הנוראה בריבוי הבטיה, המקרינה אווירת-עיוועים ורשעות-סדום לכל תחומי החיים בישראל.

חכמינו הקדמונים ונביאי ישראל הגדולים גילו אפס סובלנות בנושא השחיתות והרשע החברתי. והרי נאמר: בגלל קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים.

וניתן להוסיף:

עיתונאי טוב נותן מידע אמיתי לעם, ומביא לידיעת הציבור עובדות הקשורות באינטרסים האמיתיים שלו, כדי שתווצר אוירה ציבורית בה עולה מהעם לחץ לשינוי, שפור, ביעור עשבים שוטים ממערכות שונות ושכלולם.

בישראל, אנשים שונים המציגים עצמם כלוחמים בשחיתות, מספרים לנו סיפורי מעשיות, אך פוגעים באשיות הלוחמה בפשע, מערערים את לגיטימיות זרועות הביטחון על האזרח (כגון המשטרה, המשפט), ונשאלת השאלה, האם הם מייצגים את העם או את העושקים את העם ואת הפוגעים בעם. ה''לוחמים'' הללו בשחיתות בישראל, הם תכופות חלק בלתי ניפרד מהשחיתות והפשע, בחבלם בכלים שעומדים לרשות העם להגן על האינטרסים שלו מהשחיתות והפשע, בהסיחם את שימת ליבו כלפי מטרות מדומות, אך הם עושים פנים של צדיקים.

__________________

וקבל עוד תחושה, מול מה אנו ניצבים כיום, חלק מהבעייה. ואחזור ואומר בהקשר זה: לכל תופעה, אני מאמין שיש קודם כל לחפש את הבסיס הכלכלי. אני יצורים בשר ודם, והכיוונים אליהם מתפתחת רוח האדם, מושפעים בראש וראשונה מהבסיס הכלכלי. מה בצע למשל בקבליסט פופולרי, אם הוא פועל למשל כמתווך בסכסוכים של המאפיה? וכי גישותיו, אף שיאמרו בלשון רהוטה ובכוח שכנוע, לא יושפעו ממקור פרנסתו ועושרו? ואני יודע היטב על מה אני מדבר, מטבע הדברים, היה קבליסט פופולרי כזה, תועמלן של הפשע המאורגן, שאמר: פשע? איזה פשע? פשע = שפע...

וכך, מדובר כאן בהון העתק של הפשע, בכלכלת הפשע, ואם מזערת את זה, מזערת את הסאוב.

קרא הלאה:

במקומון של חיפה והקריות התפרסמה ב-‏1994 כתבת תחקיר גדולהעל כך, שעד התקופה האחרונה אז, היו משאיות עמוסות סמים עוברות את מעבר הגבול בראש הנקרה, בליווי קציני צה''ל, ופורקות את מטענם בעכו בעקר. תרצנות שגורה היתה אז, ששיתוף הפעולה עם סוחרי הסמים הלבנוניים חיוני, שכן הם גם מוסרים לצה''ל מידע על החיזבללה. דווח בכתבה גם על סא''ל בצה''ל, המאושפז בכפייה במחלקה סגורה בבה''ח הפסיכיאטרי טירת הכרמל, משום שסרב לשתף פעולה עם הברחות הסמים, ''זימר'' בפומבי יותר מדי ואיים להסגיר את הסיפור הזה לעיתונות בישראל

רווחים סיפורים רבים של חיילים וחיילות צה''ל מאותה תקופה על מעבר משלוחים רבים במשאיות את מחסומי צה''ל בדרכם לצפון ולב הארץ, באישור והשתתפות קצינים בכירים שהשתתפו בחגיגה (ולא רק הם).

אבל זה מה שארע בפועל:

גייס חמישי בישראל וסחר סמים בשרות החיזבאללה:
אסון לוחמי השייטת בלבנון:
הנרקו-טרוריזם וג'יהד הסמים בחברתינו: ראה הסעיף האחרון בפרק ''אש'''ף'' במאמר:
ראה גם תחקירי: כלכלת הסמים האיזורית, ישראל, ודווחי ה-cia

http://www.faz.co.il/thread?rep=78124
תשמע, יש כמה דברים ראויים שאתה כותב, אולי בלי משים
א. פרקש (יום שישי, 02/06/2006 שעה 10:37)
בתשובה לבן-דוד

וזה טוב לקרוא לעיתים שאתה תופס את המציאות בעיניים פקוחות ברגעים מכריעים של החיים....

להלן דוגמיות:

* '' ... בוש ואולמרט בבית הלבן, ואכן, חזית מלוכדת של
מכחישי פשעי הכיבוש - צעד נוסף לבידוד העם הפלסטיני... '' --->>> הגיע הזמן שמנהיגים רמי מעלה בעולמנו יתפסו את ההסטוריה כהווייתה. ככל שהכיבוש הערבי ארוך הוא כך נזקו בעולמנו הזה. לכן ברוכים השניים שגינו את הכיבוש הערבי בכל פה ולא חששו לשם שינוי לתפוס את הגמל באוזניו.

* ''... וכל המערכת הפוליטית והתקשורתית בישראל
ובארה''ב מתגייסת לאפולוגטיקה ולתמיכה במעשה המנוגד
לעקרונות המשפט הבינלאומי...'' ---->>> אז אמר הבן דוד הזה... אמר. צריכים להבין את הבן דוד, שהרי הוא לא טען שהוא משפטן או שהוא מבין במשפט בינ''ל, או אמנת או''ם כזו או אחרת.

* ''למי שצופה במתרחש בפוליטיקה הפלסטינית מיום ליום ברור שהחמאס עובדים קשה לשנות תדמית, וזה כולל הפסקה כבר די ממושכת של רוב הפעילות הצבאית נגד ישראל. '' ---->>> אכן קליטתך הבהירה של המצב לאשורו בולטת לעין כל הבלתי מתאמץ. אין ספק שהם עובדים על שינוי תדמיתם באומץ וללא ליאות. אני משוכנע שאנשים חכמים לא יתפתו כמוך להאמין להם ממש. פעם אחת שם אש''פ היה מספיק. אין צורך לחזור על אמונת השווא שוב. שבשבת.

* ''... ממשלת ישראל הנואלת ... נותרה כשהייתה - התעלמות מכל גישוש לשלום אצל הפלסטינים כדי שאפשר יהיה להמשיך את 'תנופת' הבנייה בשטחים (הרי לצורך זה עזבנו את עזה).'' --->>>> ממשלת ישראחל הנואלת ???!! טוב, בסדר. אתה אמרת. אבל איך בדיוק אותה ממשלה נואלת בורחת מהשטחים כדי ל''המשיך את 'תנופת' הבנייה בשטחים'' ? איך אפשר להמשיך ולבנות במקום שאתה לא נמצא וחי? כנראה ששרון ואולמרט שיבשו לך את ה'אג'נדה'.

* דיבוק דיבוק צא מתוך שוטי השלום.

* ''... מנבלים פה ומגבבים 'עובדות' בנסיון נואש להחזיר את גלגלי ההסטוריה אחורה במלחמת מאסף של פדלאות מוסריות לשימור ה'עם' וה'ארץ המובטחת' כאשר כבר ברור שהכיבוש עומד להגמר, לא בגלל שממשלת ישראל רוצה בכך, אלא משום
שאין ישראל מסוגלת לעמוד בהמשך הכיבוש.'' ----->>>> נניח. אז במה זה טוב יותר לגבב ''עובדות'' בניסיון נואש לבנות עתיד חדש במזרח התיכון. במבחן המעשה גיבובי ''עובדות'' שלך חמורות יותר מכל ''גיבוב'' אחר.

* ''הכותבים נגד ספירו נשמעים לעיתים כמי שאין להם מה לעשות חוץ מלמצוא פגמים בספירו. '' ----->>>> נטייתך לסלף ולשקר ברורה וגלויה. הביקורת אינה נגד ספירו האיש אלה נגד דיעותיו ומנהגיו הפוליטיים. והרי על זה נסוב הויכוח. בכל מקרה, אין הביקורת נגדו אישית, יותר מאשר ביקורתך על אנשי ימין. ש''שנאתם לשוחרי השלום'' אינה עולה על שנאת השמאלנים לשוחרי ''שימור העם והארץ''.

* וחוץ מזה הגיע הזמן שתוציא כבר את ספירו מהפה שלך. משהו רקוב בממלכת בן-דוד.

*

http://www.faz.co.il/thread?rep=77837
חומסקי חבר לחיזבללה
צור (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 11:45)

לומר על השמאל הסהרורי שיש לו אידאולוגיה קוהרנטית זה כמו לומר שספירו באמת מתלבט.

הגורו של השמאל הסהרורי נועם חומסקי בימים אלה ביקר בלבנון וחבר לחיזבללה ,אורי אבנרי לא יפספס שום הזדמנות ליצור פורובוקציה נכלולית די צפויה , הישיבה שלו עם הטיר הג'ינג'י מצדיקה כל הטחת ביקורת בשמאל הסהרורי.

השמאל הסהרורי שתומך בנאציזם , השמאל הסהרורי במידה בלתי מבוטלת מורכב מדמויות עם פתלוגיה די מוכרת .

אין-טעם להתמודד עם הדברים בצורה מושכלת , זו עבודה לאנשי מקצוע , לאנשים שיכולים להאיר את הפינות האפלות של המחשבה הפתלוגית המצדיקה נאציזם פונדמטליסטי איסלמי שמטרתו המוצהרת היא חיסול רצחני של כל הישגי השמאל הנאור האמיתי שתומך בזכויות אדם באמת ובתמים מבלי שזה יבוא על חשבון רצונו שלו לשרוד כחברה פתוחה.

הוירוס הסהרורי מנסה ליצג את כל השמאל לדבר בשם השמאל זה כמו הטענה שכל הימין הוא יגאל עמיר , כל השמאל הוא לא חומסקי ולא ספירו ולא אבנרי שחייבים בדיקה רצינית בקליניקה שמתמחה בזחיחות פתלוגית וחבירה לנאציזם איסלמי
השמאל הסהרורי ממש נפחד מהיום בו יהיה הסדר שלום , תארו לכם את אבנרי ביום בו ישראל ופלסטין חיות בשלום זו לצד זו?

ומה יהיה על ספירו?

על מי הוא יוציא את מררתו , פושע המלחמה ספירו.

את חוסר הרצון שלהם לחיות בשלום עם הסביבה הם מתרגמים לאידאולוגיה סהרורית שכביכול תומכת בשלום , משהו דפוק לגמרי בנסיון שלנו לעסוק בנפש המסובכת שלהם , בחולי הברור ששופע מהם , כאילו הם באמת רודפי שלום , הם רודפי שלום בלתי-אפשרי , הם מראש מנסים לחבל בהשגת שלום וזה פועלו של אבנרי שבמשך שנים עסק בהסתה ובנסיון לחבל בשלום זה מה שהוא עושה כיום עם החמסניק הג'ינג'י.

אנחנו הרוב הדומם משמאל נתנו לו במה כי החופש הוא חלק ממהות חיינו , אנחנו רוצים לשמוע את הקונטרברסיאלי , זה לא שהוא או ספירו מיצגים את השמאל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77838
אם הם שמאל אחר
צדק (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 12:10)
בתשובה לצור

למה מנהיגי השמאל לא תוקפים אותם?
למה מנהיגי השמאל מקבלים אותם?
למה הם לגיטימיים בעיני השמאל בפוליטיקה ובתקשורת?

כל העוד השמאל המתיימר להיות שונה,
איננו מקיא מתוכו יצורים כאלו,
הרי שהוא שותף לדרכם.
כל עוד השמאל איננו שם קו גבול ברור
בינו לבין שונאי ישראל,
הרי שהוא שותף מלא של שונאי ישראל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77846
להיצמד לעובדות.
סמי אבו ג'יבריל (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 13:57)
בתשובה לצור

צור ממשיך את חטאי בר ניר. היכן מצא אצל ספירו חבירה למה שהוא מכנה ''הנאציזם האיסלאמי''. כמי שקורא את טוריו של ספירו זמן רב, שמתי לב שהוא חוזר ותוקף את הקנאות הדתית לבל צורותיה ובכל הדתות. הוא תוקף את ''הנאציזם היהודי, הנוצרי והאיסלאמי''. אין הנחות. זו, נראה לי, הבעיה של צור (פתלוגית?), שספירו לא עושה הנחות לנאציזם היהודי.
חוץ מזה אני חושש שצור סובל מבעיות בריאות חמורות, אחרת מה האובססיה הזו להפיל על אחרים סימני חולי רק בגלל שהם חושבים אחרת ממנו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=77848
סמי אבו ג'יבריל ?
סהר (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 14:13)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל

הפתלוגיה היא בניק - סמי אבו ג'יבריל .

צודק צור ספירו ואבנרי תומכים באיסלם הפאשיסטי.

וזה לא מפליא , כפי שידוע גם אבנרי וגם ספירו חולקים עבר מיליטרסטי מפוקפק בצבא הציוני , שם נוצרה הפתלוגיה כפי הנראה , פשעי המלחמה שהם ביצעו לא נותנים להם מנוח , לא לנו המזור לנפש המסוכסכת שלהם או של סמי אבו ג'יבריל הפאתטי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77855
והיא הנותנת
סמי אבו ג'יבריל (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 16:28)
בתשובה לסהר

איפה ומתי תמכו באיסלאם הפשיסטי? אין ראייה, אין הוכחה, סתם התזת בוץ.
באשר לפשעי מלחמה בצבא הציוני. לי אין כל מידע על כך שהשניים ביצעו פשעי מלחמה. אבל הבה נניח כי כך הדבר, והמצפון מייסר אותם. זה ייאמר רק לזכותם. האם אתה מעדיף חיילים שביצעו פשעי מלחמה וגאים בכך?

http://www.faz.co.il/thread?rep=77857
יש איסלאם לא פאשיסטי?
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 28/05/2006 שעה 17:50)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל


http://www.faz.co.il/thread?rep=77877
האם יש יהדות לא פשיסטית?
סמי אבו ג'יבריל (יום שני, 29/05/2006 שעה 0:46)
בתשובה לישראל בר-ניר

יש, אבל בשוליים. לעומת זאת מרביתו של האיסלאם הוא מתון. כך האיסלאם באינדונזיה, בתורכיה, בקזחסטן, באוזבקיסטן באזארבייג'אן, בלבנון (חרירי היה מלך המתונים), וכן במרבית ארצות ערב האחרות הרוב המכריע של המוסלמים שייכים לאגף המתון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77881
מוסלמים מתונים יחסית לנאצים
צדק (יום שני, 29/05/2006 שעה 1:58)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל

האינדונזים ביצעו רצח עם במזרח טימור.
הטורקים רצחו בין מיליון ל-‏2 מיליון ארמנים,
וטובחים בכורדים כבר עשרות שנים.
בלבנון המוסלמים הביאו למלחמת האזרחים ולרצח.
במצרים רוצחים נוצרים,
בעיראק רוצחים מכל הבא ליד.
קזחסטן, אוזבקיסטן אזארבייג'אן היו בשלטון ברית המועצות,
כך שבינתיים הם לא דוגמה. נמתין שהם יתבשלו
ורק אז נראה אלו מוסלמים הם.

הרוצחים המוסלמים השפלים, רוצחי המיליונים,
הם מתונים עבור ג'יבריל.
הוא רוצה להתחרות עם גדולי הרוצחים בהיסטוריה.
כמו אחמד פחה שרצה ב-‏1948 לבצע טבח ביהודים,
טבח שיאפיל על מעשי הרצח של הצלבנים והמונגולים.

כי על שפיכת הדם גאוותו של המוסלמי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77953
על איסלאם מתון
סמי אבו ג'יבריל (יום שני, 29/05/2006 שעה 23:32)
בתשובה לצדק

צריך להבחין מתי שפיכת דמים היא תוצאה של קנאות דתית ומתי סיבותיה אחרות. בשביל זה צריך מעט שכל וקצת השכלה ועוד קורטוב של הבנה. ל''צדק'' אין מכל זה.
המלחמה של אינדונזיה נגד עצמאות מזרח טימור דבר לא היה לה עם איסלאם, אלא עם מדינה שלא מוכנה היתה להיפרד מחלקת טריטוריה וניהלה מלחמה נגד עצמאות לאומית. קצת דומה לקולוניאליזם הישראלי שלא מוכן לעצמאות פלסטינית, בהבדל שבישראל יש לכיבוש גם אלמנט דתי חזק של ''אתה בחרתנו'' ו''הארץ המובטחת מידי אלוהים''.

גם הג'נוסייד הטורקי בארמנים לא היה על בסיס דתי, אלא על רקע מלחמת העולם הראשונה, בה חשדו הטורקים כי הארמנים משתפים פעולה עם האויב הרוסי.
מכל מקום, כיום האיסלאם הטורקי נחשב למתון, והדבר בא לידי ביטוי במפלגה האיסלאמית השלטת.

גם רצח העם שהאמריקאים ביצעו בויטנאם לא נבע מהיותם נוצרים. יש סיבות רבות לאלימות. הקנאות הדתית היא רק אחת מהן והיא לא ייחודית לאיסלאם.
מכל מקום, אין בר דעת שמפקפק בכך שהרוב המכריע של עולם האיסלאם, שייך לאיסלאם המתון, ורק מיעוטו הוא קיצוני ופונדמנטליסטי.
ועוד נקודה ש''צדק'' שוכח: הפונדמנטליזם האיסלאמי ניזון זמן רב על ידי האמריקאים. הם מימנו, ציידו ואימנו את הטליבאן כאשר נלחם בקומוניסטים, כפ שישראל מימנה ועודדה את החמאס שנים רבות כנגד אש''פ. עכשיו אוכלים כולם את תוצאות קוצר ראותם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77954
לרוצחים עלובים יש תמיד תירוצים עלובים
צדק (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 1:16)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל

אין שום תירוץ לטבח של עם,
לא מלחמת עולם ראשונה ולא מלחמת עולם השביעית.
ניסיונתיך לתרץ את מעשי הרצח של המוסלמים
הם הוכחה נוספת לרמתו המוסרית של המוסלמי.

גם לרוצח המוסלמי הערבי של הילדה בת ה-‏8,
חימי מבית שמש, יש בודאי תירוץ.
אולי אתה תעזור לחלאת המין האנושי למצוא תירוץ.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77966
על איסלאם מתון
חזי (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 3:49)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל

זה בהחלט נכון,
גם רובם של הגרמנים, במלחמת העולם השניה, לא היו נצים...

http://www.faz.co.il/thread?rep=77971
למה כל סכסוך בעולם מזכיר לך את הסכסוך שלנו עם הערבים?
א. פרקש (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 8:30)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל

זה מעיד על קבעון מחשבתי ומגמתי. הייתי מציע לך לחשוב אחרת ולשאול את עצמך למה רוב הסכסוכים כיום בעולם הם בין מוסלמים למוסלמים או בין מוסלמים ללא מוסלמים, ואז אולי תוכל להסיק משהו רלוונטי.

חוץ מזה שאין כל משמעות מיוחדת לטענותיך-דוגמאותיך לעניין הפלסטיני, כמו למשל הדוגמה שאתה מביא על אינדונזיה שהיתה קולוניה הולנדית ו-‏90% מאוכלוסייתה הם מוסלמים ואילו מזרח טימור היתה קולוניה של פורטוגל ו-‏90% מתושביה המועטים הם קתולים. אינדונזיה רואה במעט הקתולים האלה (סה''כ קצת יותר ממליון נפש) מטרד נוצרי שגנב לה שטח גדול מדי בכמה איים מתוך מאות אייה של אינדונזיה. מה עוד שיש במזרח טימור קצת נפט, קצת זהב, קצת גז, קצת מגנזיום שיכולים לעשות רק טובה למי ששולט שם. מערכת יחסים כזאת לא מתקיימת ביננו לבין ערביי פלסטין. אנחנו לא מוסלמים ובשטחים אין מחצבים מיוחדים, מלבד ממצאים ארכיאולוגים די משמעותיים לבעלות העם היהודי עליהם.

הג'נוסייד התורכי בארמנים לא התרחש במלחמת העולם הראשונה אלא לפניה http://www.faz.co.il/thread?rep=71797 והסתיים בשנתה הראשונה של המלחמה. והאמריקאים כמובן לא ביצעו שום רצח עם בויטנאם, בטח לא יותר מאשר הפלסטינים מבצעים בנו (הבחנה שאתה מסרב לקבל).

אבל בכל זאת יש מכנה משותף די רחב ויציב כיום, כמו שטענתי למעלה. למעלה מ-‏90% מהסכסוכים הבין מדינתיים והתוך מדינתיים הם סכסוכים בהם לפחות צד אחד, התוקפן, הוא מוסלמי. אנחנו כנראה נמצאים בתקופה די ארוכה בה הקיצוניות המוסלמית מתחזקת ומשתלטת על מקורות הכוח בעולם המוסלמי, ומכתיבה התנהגות לרוב, במלחמה ההזויה שלהם כנגד המערב (ישראל היא רק אחד הבלמים, חומת ההפרדה, יעד סימלי חשוב למלחמה שלהם).

ולכן האשמתך את האמריקאים בעניין הטאליבן ואת ישראל בעניין החמאס היא חסרת שחר ופופוליסטית http://www.faz.co.il/thread?rep=71795 http://www.faz.co.il/thread?rep=73397 . http://www.faz.co.il/thread?rep=74277 .

http://www.faz.co.il/thread?rep=77957
גאוותם של המוסלמים היא נשותיהם היפות
גמאל אבו ג'יבן (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 1:27)
בתשובה לצדק

הנשים הערביות יפות ואצילות, הגונות וצנועות. נשות היהוד - זונות, אין אשה שלא בוגדת. מדברות על אהבה וחושבות על כסף. מעודדות את גבריהם לגנוב כספים, מעריכות רק כוח וחמס. בלי שיש ליהוד כוח, הן לא מפסקות את הרגלים, אלא מלעיגות עליו ומתלוננות על כאב ראש. בגלל נשותיו, היהוד הפך לגנב של העולם. נכון שיש גם גאונים יהודיים, אך אלא צמחו תוך ניגוד לסביבתם היהודית, ונשותיהם כמעט תמיד נוצריות.

בסוף כולם סובלים, היהוד, בגלל כעסו הצודק של קורבנו המרומה, והגוי, בגלל ההשחתה המוסרית שהיאהוד משחית אותו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78067
גאוותם של המוסלמים היא נשותיהם היפות
soria (יום חמישי, 01/06/2006 שעה 9:22)
בתשובה לגמאל אבו ג'יבן

או ואני יכולה לספר לך ניסים וניפלאות על חברותי הערביות ששערותיך יסומרו דברים שרק נשים יודעות על חברותיהן .אז אנא פקח את עינך לפני שאתה משמיץ סוריא

http://www.faz.co.il/thread?rep=78072
ברוך בואך, סוריא.
מיכאל שרון (יום חמישי, 01/06/2006 שעה 10:41)
בתשובה לsoria


http://www.faz.co.il/thread?rep=78106
ברוך בואך, סוריא.
soria (יום שישי, 02/06/2006 שעה 2:21)
בתשובה למיכאל שרון

ושלום לנמצא מיכאל שרון

http://www.faz.co.il/thread?rep=77961
חביבי, אתה לא יודע מזה איסלאם
א. פרקש (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 2:10)
בתשובה לסמי אבו ג'יבריל

חבל למחזר קלישאות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77951
ספירו היקר, תוכל להתנחם בכך שהשמחה על הצמיחה מוקדמת
מיכאל שרון (יום שני, 29/05/2006 שעה 22:41)

ההתקרנפות החוגגת בחדוות החזיריות בישראל, אין לה על מה לחגוג. ההון בישראלי, אין מקורו ביצרנות, אלא בכספי תמיכה אמריקניים ובעקר במלוות עתק שהושגו בתקופת נתניהו, כאשר החוב הלאומי של ישראל, הממן את יריד החזירים, הוא כיום חסר תקדים ועולה בהרבה על התוצר השנתי. אין כאן שום צמיחה ברת קיימא, שכן הפיריון לא עלה ושכר העבודה נשחק, ואנשי עסקים ישראלים משקיעים את הונם בחו''ל בעקר. ברבעונים הבאים תקפד המציאות את חיוכו החזירי של הישראלי החוגג והסובא. בשביל צמיחה צריך לעבוד, וזה - אין. כה אמר הנביא...

http://www.faz.co.il/thread?rep=77962
תצא מזה. אתה עדיין מדבר בדיסק של שנות ה-‏50
א. פרקש (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 2:11)
בתשובה למיכאל שרון

התמיכה האמריקאית בישראל היא פסיק קטן בכל הכלכלה הישראלית, שעומדת על רגליה ומצליחה לפרוח ולהתרחב בכוחותיה שלה. החוב הישראלי לא עלה, אלא להיפך. החוב החיצוני לישראל עולה על החוב של ישראל לגורמי חוץ.

http://www.faz.co.il/thread?rep=77970
המשפט האחרון לא מסתדר לי
דוד סיון (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 8:21)
בתשובה לא. פרקש

אחת הסיבות ששיעור החוב הציבורי ירד ל-‏96% בערך היא שינוי חד פעמי בהגדרות שבוצע לאחרונה. עד אז הוא היה בסביבות ה-‏100%. זה שיעור גבוה על פי המושגים המקובלים.

מתי ובמשך כמה זמן ''החוב הישראלי לא עלה,....?

התעלומה הגדולה נמצאת במשפט האחרון שלך.
אינני מכיר את הנתונים הללו. מצד שני ידוע לי על בעיה חמורה (קשיים בהשגת אשראי בינלאומי) שיצרה את הצורך בערבויות האמריקאיות.
אודה לך מאד אם תוכל להפנות אותי לנתונים המספריים או לקישור מתאים?
על איזה נתונים אתה מסתמך

http://www.faz.co.il/thread?rep=77967
תראה לי עוד דוגמא ''לכובשים'' נאורים כמונו
חזי (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 6:59)

סבורני כי בכל ההסטוריה האנושית,

לא תמצא עוד דוגמא אחת לכך שכובשים מאפשרים לעם שנכבש להמשיך וללמד בבתי הספר,
וגם בספרי הלימוד הרשמיים, כי יש להשמיד את הכובשים...

רק אצלינו זה אפשרי...

(אגב, בסרט דוקומנטרי על יפן, בסוף מלחמת העולם,
נזכר כי האמריקאים ציוו להחליף את ספרי הלימוד בבתי הספר).


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.