|
בכביש אל תהיה צודק, היה חכם | |||||
יואל בן עזרא (יום ראשון, 18/06/2006 שעה 7:14) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
אטימות של עובדי ציבור | |||
|
|||
העליתי כאן בעבר את הפקקים הקבועים ברחוב ז'בוטינסקי בבני-ברק, בגלל שני צמדי רמזורים אשר לא מכוונים, באופן קבוע. לפני מספר ימים נתקלתי בעוד תופעה (שהיא קבועה בכל מיני מקומות), של חסימת צמתים ע''י נהגים. נהגים (איגואיסטיים) אינם מבינים כי חסימת צומת מזיקה גם להם בסופו של דבר. שלחתי פקס למפכ''ל המשטרה, עם העתקים לשר התחבורה, עם הצעת יעול ''מהפכנית'': להעמיד רק שני שוטרים לצורך מבצע אכיפת החוק, שאוסר להכנס לצומת שאינה פנויה. א- שוטר אחד יעמוד בתוך הצומת הפקוקה ויסמן לנהג שתקוע בה, יקח את רשיונו, ויורה לו לעצור אחרי הצומת לצורך בדיקה. ב- השוטר השני יוצב אחרי הצומת וירשום דו''ח. המשטרה צריכה רק לפרסם ברבים כי מבצע כזה התחיל. שני השוטרים יוצבו בכל יום בצומת בעייתי אחר. תוך מספר ימים התופעה תחוסל... אבל מה, לעובדי הציבור (כרגיל) לא מעניין מילוי תפקידם כייאות, כי זה לא בסדר עדיפות שלהם... | |||
_new_ |
היחס למהירות הוא אכן מופרז | |||
|
|||
יש צורך לאכוף את עבירת המהירות המופרזת, ולא את עבירת המהירות. מהירות גבוהה וסבירה בתנאי הדרך, מביאה לעירנות וריכוז. נהגים איטיים נוטים לבצע טעויות חמורות כמו: סטיה פתאומית מהנתיב, בלימה לא צפויה, עיסוק בדברים אחרים ברכב. ראיתי לא פעם ולא פעמיים נהגים איטיים העוברים באור אדום, ממצב עצירה !! הם פשוט חולמים ונותנים גז באדום. איטיים הם לא מרוכזים. זה נובע מהאשליה שנסיעה במהירות איטית מבטיחה שלא תיפגע. טעויותיו של הנהג האיטי יכולות לגרום לנהג המהיר המתחמק ממנו, לגרום לתאונה. יאשימו את הנהג המהיר יותר, אך האשם האמיתי הוא הנהג האיטי. * דרך אגב, בישראל אין חקירה אמיתית ומעמיקה של תאונות. לכן תמיד מטילים את האשמה על הגורם שהכי קל לגנותו. ---- בעיה חמורה שלא הועלתה כאן היא בעיית הולכי הרגל המופלת על הנהג. בישראל יש חוק אידיוטי הנראה כמו המצאה של השטן: ''זכות קדימה להולכי רגל''. אין לי סטטיסטיקה, אבל לדעתי זה החוק הרצחני ביותר שנחקק בישראל. החוק הזה חינך דורות של הולכי רגל לקפוץ לכביש, מתי שבא להם ואיפה שבא להם, כי הנהג אחראי. אני מניח שכמעט כל נוהג בכביש עירוני נתקל בהולכי רגל מתאבדים שפשוט קופצים עליו. כל נהג כזה חייב להיות מאמין בניסים, כי מספר הולכי הרגל הנפגעים נראה מגוחך לעומת שכיחותה של תופעת הולכי הרגל המתאבדים. פעולה חיונית ביותר היא למחוק את החוק המטופש הזה, ולחנך את הולך הרגל להמתין או לחצות ברמזור. לחנך אותו שהוא המפסיד הגדול בזמן תאונה, וכדאי שידאג לעצמו ולא יסמוך על אחרים. | |||
_new_ |
''הקטל בכבישים'' | |||
|
|||
כתבתה נכון: '' בישראל יש חוק אידיוטי הנראה כמו המצאה של השטן: ''זכות קדימה להולכי רגל''. אין לי סטטיסטיקה, אבל לדעתי זה החוק הרצחני ביותר שנחקק בישראל. החוק הזה חינך דורות של הולכי רגל לקפוץ לכביש, מתי שבא להם ואיפה שבא להם, כי הנהג אחראי.''. מחנכים את הציבור להיות רובוטים, ולא להתייחס לסכנה במעבר כביש... | |||
_new_ |
אז אתה גר ליד רחוב ז'בוטינסקי בבני-ברק? | |||
|
|||
''מחנכים את הציבור להיות רובוטים'' אז קכה: את הציבור לא מחנכים (אין כסף לחינוך) אלא מתיחסים אליו כאל ילד קטן. | |||
_new_ |
רחוב ז'בוטינסקי בבני-ברק | |||
|
|||
אני נדהם כל פעם מחדש על הטמטום של הציבור שלנו. כבר העליתי כאן לפני כשנה את נושא הסתימה של עורק תחבורה חיוני זה, בגלל אי כוונון שני צמדי רמזורים אשר נמצאים בתחום עיריית בנמי-ברק. לא השתנה שום דבר מאז. באופן קבוע, כל בוקר, נוצרים פקקים אשר תוקעים את הנהגים, מבזבזים הרבה שעות עבודה, הרבה דלק שנשרף לשאו בצמתים הללו, הרבה ''עצבים'' ועוד נזקים בריאותיים שונים. את כל זה היה אפשר לפחות לצמצם אם מכוונים נכון את צמדי הרמזורים הללו... עוד מחדל תחבורתי שקשור לעיריית בני-ברק: יש צורך חיוני בכביש מקביל לקטע של ז'בוטינסקי בבני-ברק. אחרי הרבה שנים של סחבת, סללו קטע כביש קצר אשר אמור לחבר בין קניון-איילון לכביש גהה. זה עשוי להפנות חלק מהתחבורה בז'בוטינסקי בבני-ברק, ולהקל על צואר הבקבוק הזה. נשאר רק לחבר את הכבישים, אבל זה מתעכב בגלל חוסר איכפתיות וקטנוניות של עובדי ציבור... | |||
_new_ |
הדרך החילונית הציונית היא: | |||
|
|||
דרוס כל דוס לא? | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |